hra47 kirjoitti: ↑03 Helmi 2019, 17:15
Analysointiin kykenevät ovat etulyöntiasemassa niihin nähden jotka eivät kykene tai halua. Ja kun jos tulee jatkuvasti turpaan pelissä, kaikkoaa pian yleisökin, eikä pian tämän jälkeen ole koko joukkuettakaan enää olemassa...
No en sanonutkaan ettei saisi analysoida, vain että se on minusta huvittavaa; en tosin tiedä miten em. asiaan vaikuttaa kun nuo analysoijat ovat tv-studiossa istuvia äijiä, jotka eivät peliin osallistu ja ole päättämässä sen taktiikoista valmentajina tai muutenkaan, eli analysointinsa ei siis mitenkään vaikuta siihen tuleeko turpaan vai ei (jolleivät valmentajat sitten katso ko. analysointia pelien väliajoilla, mitä epäilen)...
sziget kirjoitti: ↑03 Helmi 2019, 15:17Yle uskaltautui Hollannin tielle ja karsiutumisputki katkesi, vaikka siitäkin valitettiin, että väärin sammutettu.
Yle järjestää karsinnat, mutta isoja nimiä ei kiinnosta osallistua.
Kuppila: "Keitä nämä nevahöödit ovat "
Yle kutsuu tunnetun nimen edustajakseen.
Kuppila: "Kyllä pitäisi olla karsinnat "
Osuvasti ilmaistu.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios (Massiel: La la la)
Samiasd kirjoitti: ↑03 Helmi 2019, 17:12
Yle järjestää karsinnat, mutta isoja nimiä ei kiinnosta osallistua.
Kuppila: "Keitä nämä nevahöödit ovat "
Yle kutsuu tunnetun nimen edustajakseen.
Kuppila: "Kyllä pitäisi olla karsinnat "
Osuvasti ilmaistu.
No jaa. Kuppila koostuu useasta eri mieltä olevasta ihmisestä. Ei siis mikään ihme, että ihan keskenään ristiriitaisia mielipiteitä tulee.
Itse en muista tuota "Keitä nämä nevahöödit ovat" -valitusta koskaan pitäneeni. Lähtökohtaisesti kannatan karsintojen järjestämistä ja näin myös muiden maiden kohdalla, vaikka mukaan ei isoja nimiä saataisi. Ja vaikka myönnän, että useinkin olen pitänyt jostain sisäisen valinnan tuloksesta.
UMK:n ylenmääräinen glitterihömppä häiritsee minua ihan muista syistä kuin otaksutun isojen nimien karkottamisen takia.
hra47 kirjoitti: ↑03 Helmi 2019, 17:07
En koe, että PKN olisi ollut pilkan kohde, vaan muut osallistujat. "Hei, kruunataan kaikkein vähäpätöisin kuninkaaksi ja osoitetaan siten muiden pyrkyreiden paikka!"
Saaran imagoon UMK ei tehnyt lommoa, koska sitä ehyttä imagoa ei varsinaisesti edes ollut, ellei nyt sitten covereita vetävä satakieli ole sellainen. UMK oli siinä mielessä Saaran imagon/uran näköinen, että se oli rikkinäinen ja sekava. Sen sijaan Siegfridsin voitonuhopuheet tekivät melkoista damagea UMK:n imagolle kun lopulta paljastui kuinka tyhjin eväin oltiin liikkeellä. Toivon hartaasti, ettei häntä ole ylennetty laajemminkin UMK:n sisältövastaavaksi ja ideanikkariksi. Vuonna 2013 hänen "more is more"-filosofiansa rajoittui vielä yhteen kolmeminuuttiseen. Pahoin pelkään, että hän (ja Silvennoinen) ovat kuitenkin melko löyhässä talutushihnassa...
covereita etävä satakieli ehkä olis kannattanut mennä yhdelle www keikalle. Kyllä Saara on imagollisesti pop prinsessa joka keikoillaan pääosin esittää omaa musiikkiaan ja hyvin. Kristan urasta en osaa sanoa paljonkaan musta tuntuu että hän on musiikillisesti jämähtänyt paikoilleen eikä ura etene siltä osin toivotusti.
Minusta Euroviisut on musiikkia musiikin joukossa, eräs aika merkittävä alusta esittäytyä ja tulla löydetyksi. Kurkistusikkuna euroopplaiseen musiikkiin. Rajoitteineenkin. Siksi siitä ei voi puhua irrallaan muusta musiikkikentästä. Joka Suomessa on sisällön, eli musiikillisten arvojen osalta, suurissa vaikeuksissa monopolisoitumien ja turvallisuushakuisuuden vuoksi. Suomalainen pop on tänä päivänä melodisesti tasapaksua ja tylsää, mielenkiinnotonta. Lyriikkapuoli pelaa paremmin, mutta sehän ei ole niinkään musiikkia vaan enemmän runouden alaan kuuluvaa. keskittyminen tarkoittaa sekä resurssien rajatumista pienelle piirille sekä turvallisuushakuisuutta, jolloin riskinottoa - myös taiteellisessa mielessä - putoaa. Valmiiksi valitut artistit tekevät testatusti turvallista musiikkia. taide ja mielenkiinto etääntyy.
Listablogissa Timo Pennanen kirjoitti riskinoton pelosta ja kytti esimerkkinä juurikin Euroviisuja. Pennasen listainformaatio on mielenkiintoista - joskin se ei tavoita kaikkea, sillä mm. Lordi on sanonut, että viisut toivat hetekellisen jättinosteen, mutta eristivät pitkän linjan yleisöstä. http://listablogi.blogspot.com/2019/02/ ... pelko.html
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista. - Salvador Sobral
Kiitos näistä linkeistä. Luin tarkkaan molemmat. Muistan kyllä miten loistava levy Kojon So Mean oli. Ehkä tämä suomalaisen euroviisutrauman alkulähde onkin nimenomaan Kojon lokaanvetäminen? Ja fanit jotka eivät olleet silloin läheskään syntyneet, oireilevat edelleen!
hra47 kirjoitti: ↑03 Helmi 2019, 17:07
En koe, että PKN olisi ollut pilkan kohde, vaan muut osallistujat. "Hei, kruunataan kaikkein vähäpätöisin kuninkaaksi ja osoitetaan siten muiden pyrkyreiden paikka!"
Saaran imagoon UMK ei tehnyt lommoa, koska sitä ehyttä imagoa ei varsinaisesti edes ollut, ellei nyt sitten covereita vetävä satakieli ole sellainen. UMK oli siinä mielessä Saaran imagon/uran näköinen, että se oli rikkinäinen ja sekava. Sen sijaan Siegfridsin voitonuhopuheet tekivät melkoista damagea UMK:n imagolle kun lopulta paljastui kuinka tyhjin eväin oltiin liikkeellä. Toivon hartaasti, ettei häntä ole ylennetty laajemminkin UMK:n sisältövastaavaksi ja ideanikkariksi. Vuonna 2013 hänen "more is more"-filosofiansa rajoittui vielä yhteen kolmeminuuttiseen. Pahoin pelkään, että hän (ja Silvennoinen) ovat kuitenkin melko löyhässä talutushihnassa...
covereita etävä satakieli ehkä olis kannattanut mennä yhdelle www keikalle. Kyllä Saara on imagollisesti pop prinsessa joka keikoillaan pääosin esittää omaa musiikkiaan ja hyvin. Kristan urasta en osaa sanoa paljonkaan musta tuntuu että hän on musiikillisesti jämähtänyt paikoilleen eikä ura etene siltä osin toivotusti.
Ja tänään on julkaistu musavideo Saaran viimeisimmälle sinkulle
Saara taitaa arvostaa albumiltaan erityisesti tuota kappaletta, kun sille musiikkivideo värkättiin. Käsittämättömän hieno kuuntelukokemus edelleen, vaikka ensikuuntelusta on jo tovi.
^ Minusta olisi hyvä jos kappaleet olisi julkaistu samaan aikaan kuin artisti, tai edes ensimmäinen niistä... Tämä on vain tällaista venytyksen maksimointia, tuo tipoittain julkaisu. (Tiedän että noin tehtiin viime vuonnakin, mutta samaa mieltä olin siitä silloinkin.)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios (Massiel: La la la)
rosetta kirjoitti: ↑03 Helmi 2019, 16:51
Tuo minua on aina vähän huvittanutkin (jalkapallossa sama juttu) - aikuiset miehet analysoimassa pelin käänteitä, taktiikoita ym. kuin kyse olisi jostain mitä vakavimmasta asiasta, vaikka on tosiaan vain pelistä Ei sillä ettei saisi, mutta se on vain jotenkin vähän koomista ; ja tiedän ettei suurin osa ihmisistä, ainakaan miehistä, näe siinä mitään huvittavaa, mikä myös hiukan huvittaa.
Tulee mieleen myös, miten ei-niin-kovin-kauan-sitten monet viisufanit tuohtuivat, kun esikatselussa oli kappaleita pisteyttämässä tubettaja, jolla ei katsottu olevan minkäänlaista kompetenssia arvioida viisuja.
Siinä tuntuu vain olevan pieni ero, keitä kutsutaan urheilulähetyksiin kommentoimaan ja keitä esim. viisuesikatseluihin. Johan siitä raivo repeäisi, jos urheilustudiossa olisi joku ”Potkuringette on perseestä”-tyyppi kommentoimassa jääkiekon MM-kisoja. Tai joku lajista kiinnostunut, mutta siitä mitään tietämätön. Kärjistettynä esimerkkinä siis.
TomppaJr kirjoitti: ↑04 Helmi 2019, 12:32
Siinä tuntuu vain olevan pieni ero, keitä kutsutaan urheilulähetyksiin kommentoimaan ja keitä esim. viisuesikatseluihin. Johan siitä raivo repeäisi, jos urheilustudiossa olisi joku ”Potkuringette on perseestä”-tyyppi kommentoimassa jääkiekon MM-kisoja. Tai joku lajista kiinnostunut, mutta siitä mitään tietämätön. Kärjistettynä esimerkkinä siis.
Tämä on niin totta.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti.
Sarjassamme UMK fridge logic, tänään rupesi vaivaamaan tämä:
Kuinka pitkiä Ville ja Sebu sitten loppujen lopuksi on?
Meinaan vaan sitä UMK:n somevastaavaa ja sen hyödyllistä viime hetken vihjettä "yli vai alle 170cm". Että onko ne alle vai just nippa nappa? Näytti ainakin telkkarissa aika normaalipituisilta/pitkiltä, mutta ehkä ne on alle 170 ja seiso laatikon päällä. Hitostako minä tiedän.
Jotain järkeähän siinä kysymyksessä on pakko olla, ei sitä muuten ois käsketty kysyä.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.
Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.
YourMother kirjoitti: ↑04 Helmi 2019, 14:44
Sarjassamme UMK fridge logic, tänään rupesi vaivaamaan tämä:
Kuinka pitkiä Ville ja Sebu sitten loppujen lopuksi on?
Meinaan vaan sitä UMK:n somevastaavaa ja sen hyödyllistä viime hetken vihjettä "yli vai alle 170cm". Että onko ne alle vai just nippa nappa? Näytti ainakin telkkarissa aika normaalipituisilta/pitkiltä, mutta ehkä ne on alle 170 ja seiso laatikon päällä. Hitostako minä tiedän.
Jotain järkeähän siinä kysymyksessä on pakko olla, ei sitä muuten ois käsketty kysyä.
Molemmat ovat eittämättä yli 170cm pitkiä, ei kysymystäkään siitä. Oli kohtuullisen helppoa päätellä kasvotusten, vaikken edes tähän kiinnittänyt huomiota.
TomppaJr kirjoitti: ↑04 Helmi 2019, 12:32
Johan siitä raivo repeäisi, jos urheilustudiossa olisi joku ”Potkuringette on perseestä”-tyyppi kommentoimassa jääkiekon MM-kisoja.
Tarkotat sä meitsiä?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
TomppaJr kirjoitti: ↑04 Helmi 2019, 12:32
Siinä tuntuu vain olevan pieni ero, keitä kutsutaan urheilulähetyksiin kommentoimaan ja keitä esim. viisuesikatseluihin. Johan siitä raivo repeäisi, jos urheilustudiossa olisi joku ”Potkuringette on perseestä”-tyyppi kommentoimassa jääkiekon MM-kisoja. Tai joku lajista kiinnostunut, mutta siitä mitään tietämätön. Kärjistettynä esimerkkinä siis.
Tuosta nousikin mieleen huvittava kuva, jos minä pääsisin (joutuisin) jostain sattuman oikusta urheilustudioon kommentoimaan vaikkapa nyt jääkiekkoa, tarjoten vähän "uutta ja raikasta näkökulmaa" asiaan - "Ei mua tää kyllä yhtään kiinnosta, tuolla ne aikuiset miehet vaan jostain syystä luistelee sinne sun tänne ja huitoo toisiaan mailoilla, EVVK...", "En kyllä ikinä omasta halustani katso tällaista shaibaa ellei joku pakota, kyllä on tylsää"... (No juu, kauniimpaa kieltä kyllä itse käyttäisin, mutta ihan kärjistäen siis.)
Koomista toki, mutta eroaako mitenkään olennaisesti siitä miten nämä jotkut tubettajat ovat kommentoineet viisuja esikatseluissa..?
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios (Massiel: La la la)
^ No hehän kommentoivat viisubiisejä erikseen, eivät yleisesti että viisut olisivat kuraa.
(Tosin jos ei edes vaivaudu keksimään mitään muuta sanottavaa mistään biisistä kuin että biisi on tylsä tai että laulaja on hyvännäköinen niin ei se paljon eroa. Eikä tuo keskusteluun mitään kiinnostavaa.)
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta
Anna Puulla oli Emma-gaalassa kiva lavaste esityksessään. Kamera kiersi ja kiersi sitä kuuta ja herätti mielenkiinnon, että mitähän sieltä oikein tulee. Yksinkertaista ja tehokasta. Miksei Suomen viisuesityksiin osata koskaan tehdä tuollaisia?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
Lavasteista kun tuli puhe, niin olihan tuolla jo juttua että Tel Avivissa löytyy Led seinät, lattia, yms.
Darude on ilmeisesti muokannut musiikkia peleihin, mm. Angry Birds musiikkia. Yksi lavashow voisi olla aidon näköinen 3D "kännykkäpeli" taustana. Vaikka ne linnut ja possut hyppimässä siellä. Tai joku muu, vaikka räiskintäpeli. Se voisi olla tosi vangitseva.
Daruden valinta saattaa olla parasta mitä UMKssa on tapahtunut vuosiin. Uskon erottuvuuteen ja siihen että on saanut aikaiseksi biisejä joilla kehtaa edustaa. Robinin esitystä katsoessa tuli tunne että onneksi ei nyt tämmöistä tänä vuonna.