Parturit ja kampaamot

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Piggybank » 24 Huhti 2015, 23:53

Nehaka kirjoitti:QTime! Aivan mahtava paikka, käyttävät sassoon-tekniikkaa.
Minua on jäänyt vähän ihmetyttämään, mitä tuo sassoon-tekniikka oikein tarkoittaa. :mitvit: Qtimen nettisivuilla lukee mm. "Sassoon-filosogian sopivuusajattelu huomioi leikkauksissa ja värjäyksissä ihosi värin, kasvojesi muodon sekä persoonallisen tyylisi". Kuitenkin, kun sassonia googlaa, saa tulokseksi lähinnä mielenkiintoisia muotoja ja todella lyhyitä kampauksia. Houkuttelisi mennä tuonne Qtimeen kokeilemaan kerrankin vähän enemmän "luksus" kampaamoa, mutta toisaalta pelkään, että en olisi sinne sopiva asiakas. :puna: Haluaisin kuitenkin hyvin "sovinnollisen" leikkauksen, joka saisi kasvaa vapaasti, sillä käyn kampaamossa hyvin harvoin. Hirvittää, että saisin kampaajalta luennon harottavista latvoistani ja huolettomasta suhtautumisesta hiustenlaittoon. Toisaalta eikö tämä juuri kuulu persoonaani, jonka heidän pitäisi myös ottaa huomioon? :heh: En vain haluaisi joutua tuntemaan itseäni maalaiseksi. Ehkä minunkaltaiseni arkajalat on tuomittu markettikampaamoiden käyttäjiksi. :draamaa:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 25 Huhti 2015, 00:58

^Katsoitko myös Qtimen kampaajien kuvat heidän sivuiltaan? Minusta kaikkien tukka ei ollut kovin edustava :shock: ... Eikä erityisen lyhytkään. Leikkauttanevatko lettinsä jossain muualla kuin toisillaan?

Youtubesta löytyy tekniikkaa esitteleviä videoita, mutta kun en hiusten laittamisesta mitään tiedä, en osaa sanoa, miten ehkä eroavat jostakin tavallisesta. Esim. http://tinyurl.com/qgebpc6
Rise, angel, shine, love!

Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Jónsì » 25 Huhti 2015, 01:20

Minä värjään itse (= eräs kuppilalainen värjää), mutta leikkaamaan en ikimaailmassa lähtisi. Miehenä tosin samat hankaluudet kuin oikeasti lyhyeksi leikkaavilla naisilla. Koska tukkani vaatii sitä, että se ensin valkaistaan ja sitten värjätään, niin pidän parempana kotioloissa värjäämistä, koska olen köyhä opiskel... julkisen sektorin työntekijä. Jos luonnollinen värini olisi maantienharmaa, niin maksaisin värjäyksestäkin mielelläni.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Nehaka » 25 Huhti 2015, 09:20

Piggybank kirjoitti:Minua on jäänyt vähän ihmetyttämään, mitä tuo sassoon-tekniikka oikein tarkoittaa. :mitvit: ...Houkuttelisi mennä tuonne Qtimeen kokeilemaan kerrankin vähän enemmän "luksus" kampaamoa, mutta toisaalta pelkään, että en olisi sinne sopiva asiakas. :puna:
En ole hiusalan ammattilainen, joten tähän on varmasti olemassa jokin hienompikin vastaus, mutta itselleni tavisasiakkaana isoin ero on ollut se, että sassoon-kampaajat eivät yritä tehdä hiuksille mitään sellaista, mihin ne eivät ns. luonnostaan pysty. Leikkauksessa siis otetaan mielestäni tarkemmin huomioon hiuslaatu yms. eikä vain yritetä väkisin vääntää asiakkaan päähän mallia x, jota asiakas on osoittanut.

Qtimessa käy paljon ihan tavallisia ihmisiä eikä siellä kaikkien päähän leikata mitään supergeometrisia leikkauksia. Ovathan minunkin hiukseni aika tavalliset. :heh: Mene rohkeasti vaan. Siellä on oikeasti rento meininki eikä mitään nirppanokkahienostelua. Ei todellakaan tarvitse olla mitenkään "hieno ihminen". Suosituksestani siellä on käynyt mm. kaverini, joka oli vuosia leikannut itse hiuksiaan fiskars-saksilla lyhyiksi. Kampaajani mielestä se oli kuulemma vain coolia. :heh:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Piggybank » 25 Huhti 2015, 11:41

Rousku kirjoitti:^Katsoitko myös Qtimen kampaajien kuvat heidän sivuiltaan? Minusta kaikkien tukka ei ollut kovin edustava :shock: ... Eikä erityisen lyhytkään. Leikkauttanevatko lettinsä jossain muualla kuin toisillaan?
Mun kokemuksen mukaan kampaajilla itsellään on usein hyvin omituisia ja ei aina niin edustavia kampauksia, joten en koskaan pane sitä erityisemmin merkille. :joojoo:

Ehkä tuonna Qtimeen sitten uskaltaa, kun aika on. Hyvin vaikeaa tulee myös olemaan kampaajan valinta. Aivan liian monta vaihtoehtoa heillä. :heh:
- N20

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 25 Huhti 2015, 12:37

Nehaka kirjoitti:sassoon-kampaajat eivät yritä tehdä hiuksille mitään sellaista, mihin ne eivät ns. luonnostaan pysty.
Olen luullut, että tämä olisi lähtökohta (melkein) kaikilla kampaajilla leikkauksissa (permikset asia erikseen). Ehkä sitten käynkin sassoon-kampaajalla jo valmiiksi :miettii:. Kampaajani ainakin hyvin tuntee hiusteni kasvusuunnat ja laadun, ja sen mukaan mietimme, mitä tehdään. Olen vain vähän kyllästynyt häneen :puna:.

Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Nehaka » 25 Huhti 2015, 13:13

Varmasti se on lähtökohta monella muullakin kampaajalla, mutta mitä ihmisten epämääräisesti hapsottavia hiuksia katselee, niin ei taida olla kaikkien kampaajien lähtökohta. :heh:

Helppohoitoisuus tässä lienee avainsanana. Muiden kampaajien minulle leikkaamat mallit ovat vaatineet muotoilutuotteita pysyäkseen kauniina. Nykyinen kampaajani leikkaa hiukseni niin, että ne asettuvat halutulla tavalla itsestään. Tätä ovat monet muuten myös hämmästelleet, miten on mahdollista, että hiukseni pysyvät samalla tavalla aamusta iltaan. Kovasti on kyselty muotoilutuotevinkkejä, millä hiukset saisi pysymään kuohkeina. Vastaus ei kuitenkaan ole muotoilutuote, vaan onnistunut leikkaus.

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 25 Huhti 2015, 13:44

Niin joo totta, kampaajani kyllä aina session lopuksi sotkee päähäni muotoilutököttiä jos toistakin. Ehkä pitäisi pyytää joskus jättämään ne pois ja vaikka käyttämään itse leikkaukseen sitten enemmän aikaa.

Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Piggybank » 12 Kesä 2015, 11:53

Kävin tuolla Qtimessa eilen leikkauttamassa hiukseni ja olen kyllä erittäin tyytyväinen. Muutos oli iso, koska leikkautin pitkän tukanreuhkani polkkamalliseksi ja hommassa menikin reilut puolitoista tuntia. Olin etukäteen miettinyt kaikkea mitä aion kampaajalta toivoa, mutta en joutunut lopulta sanomaan niistä mitään, koska hän ehti ensin. :peukku: Settiin kuului myös hiustenpesu, mikä oli oikein miellyttävä kokemus - toisin kuin pelkäsin. Oli mukava istua hierovassa tuolissa ja shampoo tuoksui ihanalle. Itse leikkaus vaikutti lähes tieteelliseltä prosessilta, mikä vahvisti tunnetta, että olen osaavissa käsissä. Lopputulos oli ihana, eläväinen polkkatukka. :ihana: Todellakin sen kahdeksankympin hinnan väärti, vaikka etukäteen se vähän hirvittikin! Tuntuu kuin suuri taakka olisi lähtenyt harteilta, kun se 25 senttimetriä tukkaa kuitenkin lähti. Liityn Nehakan rinnalle Qtimen suosittelijoihin. :joojoo:
- N20

Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Nehaka » 12 Kesä 2015, 16:38

Ihanaa, että tykkäsit! Suositteleminen aina vähän jännittää, kun ei voi olla varma, hakevatko muut samoja asioita kuin itse. :hali:

Tosiaan ne hierovat tuolit pesupaikalla ovat huikeat! Ei mitään niska vääränä tuskailua niin kuin yleensä. <3

Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Margot » 13 Kesä 2015, 09:42

Minäkin aion mennä QTimeen kesälomalla. :joojoo: Muutos tulee tuskin olemaan mikään valtavan iso, mutta haluaisin vähän jotain ryhtiä tähän hippireuhkaan. Vähän pituutta pois.

Olen ollut tuolla jo kerran, mutta kampauksessa. Silloin olin ihan supertyytyväinen eikä korkeahko hinta tuntunut mitenkään kohtuuttomalta loistavasta lopputuloksesta. Myös ympäristö on tuolla todella kiva ja viihtyisä. Tykkäsin myös siitä, ettei kampaaja yrittänyt liikaa jutella, vaan välillä pystyi ihan luontevasti olemaan hiljaakin. Olin tosin eri tyypillä silloin. Nyt menen Nehakan suosittelemalle.
What color is your life?

Aintsu
Press
Press

Viesti Kirjoittaja Aintsu » 02 Syys 2015, 17:46

Kävin nyt sitten pitkästä aikaa kampaajalla. Äitini suositteli Jokeri-nimistä parturi-kampaamoa, enkä joutunut pettymään! :peukku: Mieskampaaja oli myös tosi mukava, keskusteltiin hänen kanssaan mm. euroviisuista. :mrgreen: Nyt minulla on taas raitoja ja kiva leikkaus! Menen tuonne ehdottomasti toistekin. :joojoo:
Euroviisuissa tärkeintä on varmasti se, että säveltäjän työ esitetään mahdollisimman paras.
-Markku Aro-

maire
Siemailija
Siemailija

Viesti Kirjoittaja maire » 04 Syys 2015, 16:43

^Kiva että olet tyytyväinen. Tukkasi näyttää kyllä tosi hyvältä. Ammattitaitoisia kampaajia riittää mutta on vaikea löytää sellaista joka oikeasti kuuntelee asiakasta ja leikkaa toiveiden mukaan. Onneksi mulla on oma yksityinen kampaaja joka aina tottelee ohjeitani. :heh:

Pete
Press
Press

Viesti Kirjoittaja Pete » 14 Maalis 2016, 18:43

Kävin tänään parturissa, ja tukkani tuoksuu mahdottoman hyvältä. Pitää yrittää ensi kerralla katsoa, minkälaisesta purnukasta he sitä hiusvahaa ammentavat, jotta osaan ostaa itsekin samaa. :mrgreen:
Hetkenä minä hyvänsä sinulle voi tapahtua jotakin hyvää.

Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Tekoripset » 29 Maalis 2016, 00:58

Olin vähänaika sitten maailmankuulun Guy Tangin hiusmallina :kaunis:
<3

Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu » 29 Maalis 2016, 11:04

Lähitienoolleni avattiin joku aika sitten M Room. Kolmenkympin hiustenleikkuuseen sisältyi hiustenpesun lisäksi myös päänahan hierontaa. Koko loppupäivän oli todella raikas ja hyvä olo. Fleda myös tuoksui kivalta. :surrur:
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 27 Kesä 2016, 22:21

Ei nyt suoranaisesti otsikon aihetta, mutta vietin kymmenen päivää mökkioloissa ja hoidin hiusten pesun yhdistelmällä saunan lämpö + selällään kellunta järvivedessä lettiä hieroen (ei siis mitään muuta pesuainetta), ja kylläpä onkin pehmeä ja kuohkea lopputulos! Ehkä perustan firman, joka myy kanisterikaupalla suomalaista järvivettä hienoksi hiustenpesuaineeksi.

Erikoisala
Naukkailija
Naukkailija

Viesti Kirjoittaja Erikoisala » 28 Heinä 2016, 19:13

^Minäkin aina mökillä hieron saunassa shampoon hiuksiin ja hyppään järveen huuhtomaan ne :cool: Huomattavasti nopeampaa kuin se ainainen kuumalla kiuasvedellä ja kylmällä letkuvedellä lotraaminen. Siellä saunassa ei katsos ole suihkua.
Minun täytyy mennä sanomaan sille
hemmetin leijonalle, että astuu näyttämölle!

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 12 Marras 2016, 17:12

Pete kirjoitti: Pitää yrittää ensi kerralla katsoa, minkälaisesta purnukasta he sitä hiusvahaa ammentavat, jotta osaan ostaa itsekin samaa. :mrgreen:
Minulle yrittävät aina kysymättäkin myydä niitä samoja tököttejä, joita tukkaani sotkevat. Varmaan ihan mielellään kertovat mitä käyttävät, ja saatat saada purnukan ostettua ihan sieltä liikkeestäkin.

Mutta asiasta toiseen (tai asiattomuuteen): Tekisipä mieli päästä pöyhäisemään muutaman suurvaltajohtajan frisyyrit ihan uuteen uskoon! Rehellisessä kaljussa ei olisi mitään vikaa, mutta kaljunpeittelykampaukset ovat kammottavia :apuva:. (Kyllä pään sisäpuoliakin voisin laittaa uusiksi.)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Edwina » 17 Marras 2016, 19:53

Ooh, ne ihanat kaljunpeittelyt. :uujee:

Ensin kasvatetaan tukka toiselta puolelta pitkäksi ja sitten se vedetään kaljun yli toiselle puolelle päätä. Mahtavaa!
Samassa ihanuus-sarjassa on yliturvotetut botox-huulet. Sellaiset paksut töröt. :shock:

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 05 Heinä 2017, 14:22

Pannaan nyt tänne kun ei ole väärinkatsomis-ketjua (muistaakseni): Katsoin että onkos Paula Risikko hommannut Saara Aalto -tyylisen pikku sivukaljun tätitukkaansa piristämään:

Kuva

Ehkei kumminkaan ole, mutta sopisi kyllä! Asukin on taas niin hehkeä, hänen tyyliään olen ihaillut aiemminkin.

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 03 Joulu 2017, 04:38

Tänään (ts. eilen) oli sitten tietenkin tukkakatastrofipäivä, juuri kun on bileet :niinpa:. Ylikasvanut ja enää latvoissa vaikuttava tyvikohotus asettuu pipon alla ihan siististi, mutta en arvannut, että korvat ja takaraivon paljaaksi jättävä lakki matkan aikana muotoilee sen ihan ääliömäiseksi. Tukka oli lisäksi sähköinen ja littana, eikä huoltikselta ensiavuksi ostamani myrkyllisen hajuinen hiustökötti auttanut asiaa ollenkaan. Rupesin vain kaiken kukkuraksi löyhkäämäänkin.

Tässä vielä kuva tämänpäiväisestä kampauksestani: Tuo oikeanpuoleinen, noin suunnilleen. Tavoiteulkonäkö lähempänä vasemmanpuoleista toteutusta.

Kuva

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 31 Tammi 2019, 14:33

^Muistutan taas tuota oikeanpuoleista heppua. Pakko hommata ensi viikoksi tyvikohotusaika, ei tätä muuten kestä. Pipo liiskaa pakkasen sähköistämän tukan tiukasti pitkin päälakea sieltä mistä ei pitäisi, ja juuri vääristä kohdin se sitten sojottaa minne sattuu. Näytän ihan idiootilta (mitä tietysti voin ollakin).

pmama
Baaritiskillä
Baaritiskillä

Viesti Kirjoittaja pmama » 31 Tammi 2019, 17:08

Talvi tekee ihmiselle ihmeitä. Hiukset liimaantuu päänahkaan, iho kelmenee ja aloitekyky hiipuu.
Ostin tänään tulppaaneja, ne ovat häivähdys kasvukaudesta ja uudesta alusta. Pitäisi mennä parturiin minunkin, olen viivytellyt asian kanssa.

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 31 Tammi 2019, 22:52

Hmmm... juurikasvukausi? Kolmoisyhdyssana!

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 07 Helmi 2019, 21:24

Hulvattomia 60-luvun kampauksia

Minulla on jotain hämäriä muistikuvia noista itsellänikin, joten ne näyttävät silmääni jokseenkin normaaleilta. Sen sijaan nykyiseen nuoren naisten pitkäsuoratukkamuotin en ihan ole tottunut vielä.

Näkyihän noita tietysti aikansa viisuissakin.

Vastaa Viestiin