Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Näin viime yönä unta että Saulilla ja Jennillä oli Linnan juhlissa päällä sysimustat, pitkät viitat ja järjettömän kokoiset olkatoppaukset. Petyin kun pukuvalinta oli oikeasti jotain muuta. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Unessani kuppilanimimerkki skidi työskenteli ammatikseen mittatilausrunoilijana. Eli asiakkaat kertoivat hänelle, millaiseen tilanteeseen tarvitsisivat runon (esim. onnitteluun, ohjelmanumeroksi, muistokirjoitukseen) ja vähän muitakin speksejä, ja skidi sitten maksua vastaan rustasi tilatunlaisen tuotoksen.

Herättyäni jäin miettimään, onko tuollaisia ehkä oikeastikin olemassa. Ei se minusta ihan hullu yritysidea olisi! Sitä en tiedä, sopisiko juuri skidille.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Rousku kirjoitti:Unessani kuppilanimimerkki skidi työskenteli ammatikseen mittatilausrunoilijana. Eli asiakkaat kertoivat hänelle, millaiseen tilanteeseen tarvitsisivat runon (esim. onnitteluun, ohjelmanumeroksi, muistokirjoitukseen) ja vähän muitakin speksejä, ja skidi sitten maksua vastaan rustasi tilatunlaisen tuotoksen.

Herättyäni jäin miettimään, onko tuollaisia ehkä oikeastikin olemassa. Ei se minusta ihan hullu yritysidea olisi! Sitä en tiedä, sopisiko juuri skidille.
Runosuoni ei ole koskaan erityisemmin sykkinyt, mutta nyt kun oikein mietin, on työhistoriassani jotain hyvin samankaltaisia kokemuksia. Sisällöntuottaja olen ollut lyhyen aikaa, mutta enemmänkin ehkä ajattelen kaikenkarvaisia opettajan hommia, joissa saa aika mittatilausrunoilija olla. :heh:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Näin unta, että minun juttuni on kävely. Piste.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Kippolalaisuni pitkästä aikaa! :uujee: Viimeöisessä unessa luin Hesarista että Mattokauppias oli saanut jonkun 4500 euron apurahan kulttuuriministeriöltä johonkin projektiin. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Heräsin viime yönä noin 20 kertaa, ja joka kerran olin nähnyt tosi hämärää unta. Tilan säästämiseksi raportoin näistä vain yhden.

Minulla oli kuution muotoinen läpinäkyvä muoviastia, johon oli valmistamassa salaattia. Lisäsin astiaan kolmenlaisia erivärisiä juustokuutioita ja sekoitin. Mutta juustokuutiot olivatkin pieniä kulmikkaita koiria, jotka alkoivat sekoitettaessa alkoivat lisääntyä, ja pian astia oli täynnä minikokoisia kuutionmuotoisia pentuja.

:koira:

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja inomu »

UFOPOLI kirjoitti: Minulla oli kuution muotoinen läpinäkyvä muoviastia
Ajattelin tässä vaiheessa, että uni olis liittynyt Farid Mammadoviin :heh:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

inomu kirjoitti:Ajattelin tässä vaiheessa, että uni olis liittynyt Farid Mammadoviin :heh:
Kyllä minulle Faridkin kelpaisi astiassa lisääntymään.

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Näin unta, että kotikuntani julkkis F1-kuski Valtteri Bottas meni Emilia Pikkaraisen kanssa naimisiin Nastolan kirkossa. Koko Nastolan kirkonkylä oli suljettu tapahtuman johdosta ja paikalla oli väkeä mahdottomasti. Kun hääpari asteli kirkosta ulos, meteli oli valtava. Mainittakoon, että morsiamen hääpuku oli väriltään lohenpunainen.

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Törmäsin sitten unessani David Hasselhoffiin jossakin kahvilassa. Ihmeen rauhassa Ritari Ässä sai ihmisvilinästä huolimatta istua.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Näin aivan liian järkeviä unia: Ensiksi olin ongella ja sain yhden ahvenen, mietin päästänkö vapaaksi kun ei yhdestä pikkuahvenesta ole ruoaksi, mutta päätin kuitenkin pitää ja antaa tuttavien kissalle. Mainittakoon että järven vesi oli erityisen kirkasta ja havaitsin siellä särkikalan, jota katsoin ensin lahnaksi mutta en ollut ihan varma tunnistuksesta kun on niin paljon samannököisiä särkikaloja, ja ihan rantaan uineen tokkoparin. Sitten ratkaisin ristikkoa, sanaksi tuli joko anarkisti tai anarkismi, mutta en tiennyt kumpi kun viimeistä edellinen kirjain oli piilokirjain. Mutta koska sana oli osa pääkuvasta syntyvää useampisanaista kokonaisuutta, ajattelin että se varmaan ratkeaa muiden sanojen myötä.

Ovatko liian järkevät ja täysin mielikuvituksettomat unet ehkä merkki loman tarpeesta?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Olin Harry Potterin ja jonkun Grzerygregzcroz-nimisen puolalaisnuorukaisen kanssa kielekkeisellä rannalla illalla, ja sää oli selkeytymässä sateen jäljiltä. Harry istui kiven päällä samalla kun minä katselin kauko-ohjattavan minikopterin kyydistä kun tämä puolalainen kirjoitti nimeään hiekkaan, jonka aallot sitten aina pyyhkivät pois. Sitten menimme uimaan, mutta paikalle pelmahti puluparvi, joka yritti kakkia päällemme. :rofl: Yksi tuli näykkimään kämmentäni, mutta sain sen viskottua pois. Tilanteen rauhoituttua luoksemme tuli neljäs mies, joka kertoi tarvitsevansa heti miesseuraa, koska se oli ehto hänen opiskelupaikalleen yliopistossa. Heräsin ennen kuin mitään ehti tapahtua. :draamaa:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

ESC93 kirjoitti:Tilanteen rauhoituttua luoksemme tuli neljäs mies, joka kertoi tarvitsevansa heti miesseuraa, koska se oli ehto hänen opiskelupaikalleen yliopistossa.
Oliko ees hyvännäköinen? :vonkaus:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Muuta en siitä muista kuin sen että hänellä oli upea takamus. :sorivaan: :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Isäni oli saanut työtehtäväkseen kaivaa kaivon erään 20 vuotta sitten operoimansa leikkauspotilaan pihalle. Tämä ei kuulunut hänen työhönsä, joten hän vaati siitä jonkinlaista lisää. Hänelle ehdotettiin kolmea valtavaa kumivenettä ja pussillista vanhoja Anime-lehden numeroita. Hän löi tarjoukselle kättä päälle ja alkoi hommiin minun ja kahden kollegansa kanssa. Kaivon oli tarkoitus olla 50 metriä halkaisijaltaan, joten kävimme työhön aluksi lapiot käsissämme. Sitten joku keksi, että meitä oli liian vähän ja lähti hakemaan apuvoimia. Hän tuli takaisin mukanaan nelikätinen bikini-fitnessin Sveitsin mestari ja antoi tälle lapion kummallekin käsiparille.
Tässä kohtaa heräsin juhannusyön unestani. En tehnyt taikoja. :heh:
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja inomu »

Hengailin viime yönä unessani Taylor Swiftin kanssa ja kerroin hänelle rakastavani hänen vanhempaa kantrivaikutteista tuotantoaan. Taylor sanoi, että häntä hävettää tuona aikanaan tekemänsä musiikki, mutta kannustin häntä olemaan häpeämättä sitä. Tottakai lauloimme yhdessä kappaletta Love Story.
Tämä oli hyvin hämmentävä uni, sillä en ole mikään Taylor Swift -fani :heh:

Viime yön unista muistan kaiken, Taylor Swiftin lisäksi näin unta, jossa eläintarhan eläimet (myös dinosaurukset) juoksivat vapaalla ja myöhemmin seikkailin New Yorkissa.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Näin unta että Softengine oli tullut pinnalle jostain talentin kaltaisesta ohjelmasta ja heillä olisi ollut Topin lisäksi naissolisti joka oli minä :heh: loppuenlopuksi minut oli syrjäytetty koska olin niin naisellinen ja olin hirveän vihainen ja lopulta pääsin bändiin taas mukaan :heh:
<3

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Mielenkiintoisia hetkiä viime yöltä.

Unessani heräsin. Minulla ja ystävättärilläni oli ilmeisesti ollut jotkin illanistujaiset, ja nyt nuo ystäväni istuivat vieressäni katselemassa minua. Olinko nukahtanut kesken kaiken? Aloin puhua jotakin huomisesta, mihin ystäväni totesivat, että ei se ole huomenna vaan tänään - kello oli viisi aamulla. Kerroin heille unesta, jonka olin nähnyt. Olin alkanut lukea jännityskirjaa, jonka nimi oli kai Kadonnut nunna. Kirjan mustapohjaisessa etukannessa oli kuva läpikuultavasta hahmosta, jolla ei ollut päätä. Hahmo taisi pidellä käsissään Raamattua. Kansikuva oli ollut niin pelottava, etten ollut uskaltanut lukea kirjasta kuin lyhyen pätkän ennen nukkumaanmenoa. Unessani olin maannut selälläni sängyssä, kun joku oli astunut viereeni. Tulija laski ensin molemmat kätensä minun käsivarrelleni, minkä jälkeen hän tarttui nenääni ja alkoi heilutella sitä edestakaisin. Samalla hän puhui jotakin tyyliin: "Muistatko, kun..." Hänellä oli samanlainen ääni kuin eräällä seurakunnan työntekijänaisella, joka kävi pitämässä meille kerhoa ala-asteella.

Seuraavaksi olin jo mainittujen ystävieni kanssa omakotitalossa. Olimme kai jonkinlaisessa koulutustilaisuudessa, jota meille veti nuorehkon näköinen mieshenkilö nimeltä PEIKKO. Emme tienneet hänen oikeaa nimeään, mutta häntä kutsuttiin tosiaan Peikoksi. Hänellä oli pikimustat hiukset ja kulmakarvat, minkä lisäksi hän myös pukeutui mustiin - ehkä jonkinlaiseen kaapuun. Peikolla oli todella - siis TODELLA - ankara katse, ja minua hän mulkoili aivan erityisen vihaisesti. Aivan kuin hänellä olisi ollut jotakin minua vastaan. Hän ei ollut kotoisin meidän tavanomaisesta maailmastamme, vaan jostakin toisesta maailmasta, jossa hän oli jokin suuri herra. Mitä hän halusi opettaa meille ja miksi? En osaa sanoa. Hän oli hyvin salaperäinen ja jännittävä hahmo.

Jossakin vaiheessa Peikko poistui. Ulkona satoi kaatamalla ja näimme ikkunasta, kuinka vesi virtasi hiekkatien poikki. Joku mies käveli tiellä ja rupesi sitten huuhtomaan kumisaapastaan vedessä. Saappaan putsattuaan hän alkoi huuhtoa takkiaan. Lopulta hän asettui makaamaan virtaavaan veteen. Osoitin miehen ystävilleni ja sanoin hänen olevan "meidän talomme" pihatiellä. Samassa tajusin, että mehän olimme muuttaneet pois talosta jo vuosia sitten, eikä se ollut enää mikään "meidän talo". Itse asiassa koko talo oli jo purettukin ja sen tilalle oli rakennettu tämä uusi talo, jossa juuri parhaillamme olimme. Mutta tämä huone oli kyllä meidän vanhan, keltaisen talomme olohuone, ei uuden, valkoisen talon! Naureskelin mielessäni sille, että nimitin taloa "valkoiseksi taloksi" - hahhah, Yhdysvaltain presidenttihän siitä tuli mieleen. Lähdimme toiseen huoneeseen. Tajusin, että sieltä katsottuna äskeinen olohuone näytti jälleen uuden talon huoneelta. Palasin olohuoneeseen - ja se muuttui jälleen vanhan talon huoneeksi! Ymmärsin, että tämä oli Peikon temppuja. Peikko osasi limittää oman maailmansa meidän maailmaamme, niin että "oleva" ja "olematon" olivat tavallaan olemassa päällekkäin. Kiehtovaa.

Talossa oli useita isoja, mustia koiria sekä erivärisiä kissoja. Yksi kissoista oli harmaaraidallinen kolli, jolla oli musta naama ja tassut; se oli Peikon oma kissa ja kaikkien muiden kissojen johtaja. Kaikki kissat kehräsivät onnellisen kovaäänisesti, kun silittelin niitä. Koiratkin olivat ihan kilttejä, aika hurjasta ulkomuodostaan huolimatta. Niin kissat kuin koiratkin olivat lähtöisin Peikon maailmasta.

Taloon saapuivat vaaleatukkainen mies, nainen, vauva ja mummo. Olin aivan siinä käsityksessä, että tuo vauva oli Peikon jälkeläisiä. Mieleni meni aika matalaksi, sillä olin salaa toivottoman ihastunut Peikkoon. Ja nyt selvisikin, että hänellä oli vaimo ja lapsi! Kysyin vauvasta mummolta, mutta hän kielsi ehdottomasti asian ja kertoi, että vauvan isä oli tuo vaaleatukkainen mies. Mikä helpotus! En ollut kertonut ihastumisestani kenellekään, sillä Peikkohan vihasi minua. En halunnut hänen saavan kuulla ihastuksestani.

Eräällä paperilla oli piirros mustasta eläimestä, joka näytti muutoin sonnilta mutta sillä oli hirven sarvet. Aloin värittää kuvaa vielä mustemmaksi. Kuvan otus oli jokin Peikon alter ego. Se alkoi liikkua ja puhua. En muista enää, mitä se sanoi.

Peikko palasi takaisin ja mulkoili jälleen minua. Ystäväni tulivat kysymään, pääsenkö tulemaan ensi kerralla. Kysyin, että milloin. Kesäkuun ensimmäisenä tiistaina, kuului vastaus. Sanoin, että tulen takuulla, mikäli vain muistan. Hetkeä myöhemmin aloin miettiä, että kesäkuun ensimmäinen tiistaihan meni jo - tarkoittivatkohan he sittenkin heinäkuun ensimmäistä tiistaita?

Seuraavaksi aloin ihan oikeasti herätä. Joskus unet jatkuvat, kun ei suostu avaamaan silmiään vaan pakottautuu jatkamaan nukkumista. Nytkään en olisi malttanut herätä. Aloin kerrata unta mielessäni ja palauttelin sitä mieleeni kohtaus kohtaukselta. Mikäli nukahtaisin uudelleen, muistaisinko untani enää myöhemmin? Päätin nousta ylös ja kirjoittaa unen muistiin tietokoneelle. Kello oli noin 3.05, kun aloin kirjoittaa. Lopetettuani suljin koneen ja palasin sänkyyn.

Ylihuomennahan on kesäkuun ensimmäinen tiistai. Odotan jännityksellä, palaako Peikko silloin! Haluaisin todellakin tietää, mikä hän oli oikeastaan miehiään. Jokin velhoko? Hyvä vai paha? Mitä hän halusi opettaa minulle ja ystävilleni?

Tule takaisin, Peikko! :surrur:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

figure8
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 458
Liittynyt: 08 Joulu 2012, 18:40

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja figure8 »

Horvath kirjoitti:Nyt alkoivat jo euroviisupainajaiset: en ollut muka perehtynyt yhtään tän vuoden viisuihin ja koko finaalikin meni minulta ihan ohi. Kuulin voittokappaleen ensimmäistä kertaa vasta kun voittaja julistettiin. Ukraina voitti eteerisen etnohenkisellä kappaleella. Lava oli ihan sellaisessa sinisessä sumussa ja kappale oli todella kaunis: jotain Enyan ja kansallislaulun ja virren sekoitusta. :heh:
(tämä uni siis helmikuulta 2010) enneuni? :miettii:

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Viime yön unessani Mattokauppias oli jostain syystä päätynyt Bhutaniin, jossa hän hölkkäsi vuorenrinteillä Pokemonien perässä. :raaps:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Näin unta, että tapasin Ruotsin-laivalla Jorma Uotisen ja Aira Samulinin. Ainakin unessani molemmat vaikuttivat mukavilta ihmisiltä.

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Näin viime yönä unta, että laitoin tänne Viisukuppilaan kuvan "leipomastani" vadelmakakusta. Oikeasti olin ladannut kuvan vain netistä :mrgreen: Tarkkasilmäiset sitten huomasivatkin, että kyseessä oli mansikkakakku ja kesäisessä taustamaisemassa kasvoi myös mansikkapuu. Sen lisäksi kuvssa oli Copyright-merkki. Kuvani poiki Kuppilassa useamman sivun keskustelun siitä, kuinka nykynuoriin ei voi enää luottaa. Olin laittanut saman kuvan myös Instagramiin, ja sekin oli täynnä negatiivisia kommentteja. Entinen yläasteen luokkatoverini, jonka kanssa en ole missään tekemisissä, oli päättänyt auttaa minua ja oli aamulla pystyttämässä naapurini pihalle vadelmapuuta, jotta voisin leipoa sellaisen oikeasti. Harkitsin unessa vakavasti Kuppilasta poistumista. Helpotus oli aamulla suuri, kun tajusin, että kaikki olikin vain unta :puna:

ps. tiedän kyllä, etteivät vadelmat ja mansikat kasva puissa :heh:
MKuvau!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

harvoin muistan uniani, välillä on tosi pitkiä taukoja ja sitten taas muistikuvat ovat selvempiä. Tässä parina edellisenä yönä on ollut ainakin seuraavanlaisia näkyjä. ensimmäisesä unosessa olin suomen edustajana Mr. Maailma kisoissa.. turvallisuusjärjestelyt olivat huippuunsa asti toteutettu. en muistaakseni sijoittunut mitenkään erikoisemmin..
toinen uni oli jo ns. kauhuleffamainen. siinä olin kumppanini kanssa tutuilla kotoseudulla, ajelimme lähellä kotokotoani olevia metsäteitä, kun saavuimme eräälle Häijykorpi-nimiselle paikalle ja siellä kallion sekä ison siirtolohkareen vieressä olevalle sota-ajan muistopaikalle. siitä en ollut aikaisemmin tiennytkään. samoihin aikoihin vastaamme tuli outo vanhempi mies joka ajoi tien toisella puolella olevalle soranottoalueelle, kiihdytti vauhtiaan ja ajoi itsemurha-aikeet mielessä rajusti vasten kallioseinämää ja auto vajosi siinä olleeseen vesikuoppaan. tien vieressä oli myös kaksi ennestään outoa taloa.. missä välissä olivat siihen ilmestyneetkään! seuraamme liittyi Lahdessa asuva ystäväni ja keräsimme ainakin voitatteja tien varsilta. kävimme myös lähellä olevalla Ahmalammella. Jossain välissä tuli sitten kova myrsky, sade ja ukkonen. Tien varrelta löytyi yllättäen myös kirjakauppa (siis asumattoman salomaan keskeltä!) josta soitimme poliisit. ..

jk. jälkeenpäin kun pohdiskelin niin tuon unen sisältöön saattoi vaikuttaa edellisellä viikolla katsomani Criminal minds-jakso Foxilta (ti-to) jossa useisiin kuolemantuottamuksiin osallistuneen perheen isä teki itsemurhan ajamalla sillankaiteeseen pahki.. vieläpä naisen ruumis takakontissa. tai ehkä myös takavuosina tässä lähellä naapurin teettämään avolouhokseen hukkunut perhetutun nuorin poika tai mies..

jk. edellä ihmettelin erään kirjoittajan pitkää sepustusta unestaan, joskohan joku muistaisi untaan noin seikkaperäisesti..?!

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Näin unta, että Syksyn Sävel järjestettiin jälleen, ja Samuli Edelmann osallistui kisaan salanimellä Erkki Aalto. Hänen esittämänsä kappaleen nimi oli "Kaikki aallot."

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Johan oli taas uni viime yönä!

Olin joku muu kuin minä itse, mutta olin joka tapauksessa nuori naishenkilö. Seurassani oli myös toinen nuori nainen, joka oli ehkä siskoni. Saatoimme olla Espanjassa. Vierailimme parhaillamme vanhassa, kartanonkeltaisessa talossa, joka sijaitsi korkealla kukkulalla/vuorella. Talo toimi jonkinlaisena museona, ja siinä oli iso terassi/parveke, jolta avautui upea näköala merelle. Kukkulan/vuoren juurella saattoi olla myös jokin kaupunki. Ihailimme tuota näköalaa, kun yhtäkkiä tapahtui kummia: jouduimme hurjaan tuulenpyörteeseen, joka tempaisi meidät mukaansa. Huusimme kauhuissamme, ja minä näin vuosilukujen vaihtuvan silmieni edessä kuin jossakin elokuvassa - matkasimme ajassa taaksepäin! Ohitimme vuosisadan toisensa perästä, kunnes päädyimme ehkä 1200- tai 1300-luvulle. Huomasimme olevamme tuon äskeisen talon sisällä, jossakin avarassa salissa.

Huoneen keskellä oli pöytä, jota menimme katsomaan lähempää. Pöydällä oli maalattuja kuvia katolisen kirkon eri pyhimyksistä! Kuvat olivat suunnilleen pienten ikonien kokoisia, ja jokaisen kuvan alle oli kirjoitettu kunkin pyhimyksen nimi ja lyhyt luonnehdinta heistä. Osa kuvista oli kesken, eikä niiden alla ollut vielä tekstiä. Siinä noita kuvia katsellessamme huoneeseen astui joku mies, jolla oli yllään mielenkiintoisen näköinen kaapu. Hän istahti pöydän ääreen ja alkoi jatkaa kuvien maalaamista. Saattaa olla, ettei mies huomannut meitä naisia lainkaan, vaan olimme hänelle ikään kuin näkymättömiä kummituksia. Menimme siskoni kanssa istumaan johonkin nurkkaan ja pelkäsimme. Mihin olimme oikein joutuneet?!

Yhtäkkiä säikähdimme vielä lisää, sillä mies nousi seisomaan ja rupesi laulamaan jotakin latinankielistä gregoriaanista kirkkolaulua (tyyliin Gregorian). Se kuulosti tosi upealta! Hän ei kuitenkaan laulanut kauan. Kun hän oli lopettanut, hän otti käteensä suuren, lehmänkelloa muistuttavan kellon ja alkoi astella edestakaisin huoneessa tuota kelloa soittaen. Mikä lie uskonnollinen rituaali? Äkkiä hän kuitenkin katosi, ja hänen tilalleen ilmestyi joku nykyaikainen pikkujätkä kelloa soittamaan. Olimme ilmeisesti palanneet takaisin nykyhetkeen. Ihmettelin mielessäni, että tämä talohan on museo - onko tuo pikkujätkä nyt ihan luvallisilla asioilla hiplatessaan tuota vanhaa kelloa? Silloin sisään ryntäsi joukko muitakin koululaisia reput selässään. He eivät ainakaan nähneet meitä kahta, vaan juoksivat ohitsemme vilkaisemattakaan meihin ja häipyivät.

Seuraavaksi minä ja siskoni olimme jälleen menneisyydessä, tällä kertaa jossakin kirkossa. Väkeä istui penkeissä; oli ilmeisesti alkamassa jumalanpalvelus. Pohdimme siskoni kanssa, olimmeko ehkä joutuneet johonkin elokuvaan. Oliko se näkemämme mieskin ollut vain joku näyttelijä? Minä sanoin, että ainakin hän lauloi hienosti. Päätimme ryömiä kirkon penkin alle piiloon, jottei kirkkokansa näkisi meitä (vaikka tuskinpa he olisivat muutenkaan nähneet?). Konttasimme jonnekin pölyiseen nurkkaan.

Sitten "heräsinkin" jo omassa sängyssäni. Ajattelin pettyneenä, että unenihan oli ihan suoraan siitä kirjasta, jota olin lukenut juuri ennen nukkumaanmenoa. Ja tähän uni sitten päättyi.

Oikeasti en ole lukenut tällaista kirjaa, enkä myöskään nähnyt tällaista elokuvaa. En ole kuunnellut Gregoriania tms. moniin aikoihin. Minulla ei ole taas vaihteeksi minkäänlaista hajua siitä, mistä tämä uni tuli! En kestä näitä yöllisiä seikkailujani. Alitajuntani yrittää kai edelleen käännyttää minua katoliseksi tai jotakin... Tätä käännytysprojektiahan on jatkunut jo kymmenen vuotta. :pappi: :rofl:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Minun ei (ehkä) kannattaisi enää käydä kaupoissa, varsinkaan hieman väsyneenä. :draamaa: Eilen illalla yhdessä lohjalaisessa K-kaupassa ollut törkeän kuuma, raamikas babyface, blondi, sinisilmäinen myyjäpoika nimittäin tunkeutui viime yön kuumiin uniini. Arvatkaapa miten harmitti aamulla herätä. :aivanmaassa:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Olipa kerrassaan outo uni viime yönä :shock: Asuin Raisiossa kerrostalossa perheeni kanssa (olen käynyt Raisiossa kerran, vuonna 1981, ja kerrostalossakin olen viimeksi asunut 80-luvulla). Joku kuppilalainen (jäi onneksi epäselväksi, kuka) soitti minulle vihaisen puhelun, jossa ilmoitti tulevansa parin kaverinsa kanssa mukiloimaan minut tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan (vihanpidon syy jäi myös hämään peittoon). Koska minulle ystävällisesti (tai typerästi, riippuu mistä näkökulmasta katsoo) oli ilmoitettu väkivaltaisen tapahtuman tarkka ajankohta, osasin lähteä oikeaan aikaan karkuun, ja perhe soitti poliisit nappaamaan uhkailijat, jotka ilmaantuivat paikalle hyvin täsmällisesti.

Mitähän tämä sitten tietää? Luultavasti ei yhtään mitään. Käsittääkseni vain kaksi kuppilalaista tietää puhelinnumeroni ja olinpaikkani, eikä heistä kummallakaan tietääkseni ole mitään hampaankolossa minua kohtaan :heh: Ehkä seuraavan levyraadin teemana on 80-luku?
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Ja hetikohta perään toinen erikoinen uni. Unessa olin käymässä lapsuuskodissani ja veljeni kanssa ihmettelimme, miten vuonna 1901 syntyneen ja vuonna 1989 kuolleen isoisämme, Vanhan-Papan, musta talvihattu oli yhä hattuhyllyllä.

Seuraavaksi olinkin jossain parkkipaikalla, oli talvi ja paljon lunta. Nousin autosta ja käännyin mennäkseni auton takana olevasta portista sisään. Portin edessä seisoi kuitenkin joku, ja kun katsoin tarkemmin, siinä oli Vanha-Pappa juuri sen näköisenä reippaana miehenä kuin muistan hänet lapsuudestani 60-luvulta. Hänellä oli se edellisen episodin musta talvihattu päässään. Kysyin ihmeissäni, että miten sinä täällä olet, kun olet ollut kuolleena jo niin kauan. Vanha-Pappa vastasi iloisesti, että "Mie tuli hakemaa miu hattuin" :heh: . Halasin häntä ja ihmettelin, kun hän tuntui ihan lämpimältä ja elävältä, vaikka oli oikeasti kuollut. Sitten hän katosi. Tuosta unesta jäi mukava olo. Kaikkea sitä yöllä näkee.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Viime yön unessani nimihottis granaattiomena ilmoitti ryhtyvänsä pornonäyttelijäksi. :vonkaus: Harmikseni en nyt enää muista millä taiteilijanimellä. :draamaa:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

^ No voi nyt v*ttu! :rofl:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Vastaa Viestiin