UMK-positiivisuusketju

Euroviisut 2019 Israelissa
Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

EDITOITU.
Rousku kirjoitti: 19 Helmi 2019, 20:10 Ja vaikka tarkoitukseni ei ole toimia täällä minään modena niin kysyisin silti, voisko tuon mielenterveyskeskustelun lopettaa. Eli (ja yleisemminkin), jos kohtaat täällä mielestäsi typerän heiton, niin olisiko fiksumpaa vain vaieta se kuoliaaksi? Tai, jos on ihan pakko päästä jatkamaan, jatkaa jossakin muualla? Miettiä joka ikisestä tekstistään ennen lähettämistä, onko se varmasti positiivista, vai painottuuko enemmän esim. oikeassa olemisen halu.
Ahaa: Eli tämä joka vuosi sama kuvio saa jatkua? V*ttuilu ja selkien takana supattaminen. Selvä sitten niin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja YourMother »

No täähän oli jännän pitkäikänen ketju.

Jos joku jostain käsittämättömästä syystä kaipaa mua, niin mä oon tuolla negatiivisuusketjussa yltiöposin ja herkän nahkani kanssa.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Saisko ihan tasapuolisuuden nimissä negatiivisuusketjun?(ei oikeesti) Mikä järki tässä on kun yleiskeskustelussa on ihan tasapuolisesti edustettuna sekä negatiivisia ja positiivisia kommentteja. Eihän tämmöseen ketjuun synny keskustelua ellei ole muutamia pahanilman lintuja. Ihan tulee sellainen olo, että meidät kriittiset yksilöt halutaan sulkea ulkopuolelle, jotta positiiviset ihmiset voivat hillua positiviisuuskupla-todellisuudessaan, jossa Darude voittaa euroviisut. Lisään vielä hymiön, ettei tästä viestistä tuu kellekkään negatiivinen fiilis--> :mrgreen:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Tein päätöksen pitää ainakin jonkin verran taukoa tältä foorumilta (ellen sitten pysyväisluontoisesti); tajusin miten lopen kyllästynyt olen kaikkeen täällä esiintyvään negatiivisuuteen, näihin foorumipoliiseihin (jotka ovat ottaneet itselleen moderaattorin tehtävät ilman että ovat sellaisia), jatkuvaan yltiöinnokkaaseen pilkunviilaamiseen ja yrityksiin todistaa viestini jotenkin viallisiksi ja epäloogisiksi (minkä muutamat tuntuvat ottaneen elämäntehtäväkseen), ym. ym. - nuo eivät minusta ole lievästi sanoen kovin hedelmällistä ajanvietettä... Mieluummin käytän aikaani johonkin vähän mielekkäämpään.
Ja kaiken lisäksi euroviisut on kuitenkin musiikkishow josta pitäisi nauttia, ei väitellä ja kinastella! Aivan liian usein se negatiivisuus ja kinastelu täällä on pilannut itseltäni viisuista kaiken nautittavan. (Siinä oli yksi syy miksi tätäkin ketjua toivoin, ja onnistuttiinhan sekin tottakai pilaamaan. :niinpa: ) Tämän ketjun saa sulkea, ellei täällä yleinen mielipide toivo sen säilyvän (vaikka selvästi vaikuttaakin siltä, ettei täällä positiivisuus selvästikään toimi). (Ja arvaan jo kuinka monella ilkeilyviestillä tähänkin kommentoidaan, mutta siinähän kommentoidaan, se vain todistaa kaiken yllä sanomani oikeaksi.)

Eli :hali: kaikille mukaville ihmisille täällä, ja muille :hei:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Mietin että voisin tämän kommentoida tänne.

Odotan innolla kolmatta kappaletta. Kaksi edellistäkin on neljän tähden arvoisia ja uskon että kyllä niillä finaaliin selvittäisiin. Luulen kuitenkin että paras on säästetty viimeiseksi :mrgreen:

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

^ Oih! Meillähän on täsmälleen samanlaiset ajatukset ja mielipiteet :surrur:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Onko tämä joku vitsi? :rofl:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Superman soi parhaillaan radiossa, ja sehän toimii muun musiikin seassa oikein kivasti. :uujee: Jotenkin vasta nyt kiinnitin huomiota siihen, miten kauniita sävelkulkuja siinä on. Ja energisistä taustoista nyt olen aina tykännyt. Kyllä me vielä hyvä edustusbiisi saadaan, oli kolmas biisi millainen tahansa. :huiskut:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7558
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Requel »

Noiden pienosten harkkapätkien jälkeen mitä oli UMK-etkoilla...

Look Away menestyy! :surrur:
Superman menee finaaliin. :joojoo:
Release me on mukana finaalipaikkojen taistossa. :)

:ihana:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nyt on minullakin asiaa tähän ketjuun! :uujee: Yritän pysyä silti hillittynä, mutta jopa minä uskon nyt, että jokaisella biisillä on mahdollisuuksia finaalipaikkaan toukokuussa ja jokainen sen myös saavuttaa, jos UMK-etkot mitään kertoivat. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Itse kanssa olen positiivisesti yllättynyt esityksistä (ainakin harjoitusmateriaalin pohjalta). :joojoo: Supermaniin on ilmeisesti tulossa kunnon epilepsiavaloshow, toivottavasti sitä ei vedetään liian överiksi. Look Awayn valoneliö kanssa oli mieleeni. :uujee:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Ai tämäkin ketju oli kaivettu ylös haudastaan, luulin että se oli jo kuollut ja kuopattu :puna: En itse tähän palannut sen jälkeen kun pidin tuon em. (pienen) tauon foorumilta, ja tulin kai myös siihen tulokseen ettei ehkä tosiaan ole järkevää erotella "postitiivisuusketjua" ja "negatiivisuusketjua" (tai muutakaan vastaavaa)... Mutta mikäs siinä, jos tänne vielä halutaan kirjoitella :mrgreen:

Queen kirjoitti: 28 Helmi 2019, 19:36 Noiden pienosten harkkapätkien jälkeen mitä oli UMK-etkoilla...

Look Away menestyy! :surrur:
Superman menee finaaliin. :joojoo:
Release me on mukana finaalipaikkojen taistossa. :)
Minkä näistä siis itse lähettäisit, kaikkiahan ei voi? ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16963
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Happy »

rosetta kirjoitti: 28 Helmi 2019, 20:12 Ai tämäkin ketju oli kaivettu ylös haudastaan, luulin että se oli jo kuollut ja kuopattu :puna: En itse tähän palannut sen jälkeen kun pidin tuon em. (pienen) tauon foorumilta, ja tulin kai myös siihen tulokseen ettei ehkä tosiaan ole järkevää erotella "postitiivisuusketjua" ja "negatiivisuusketjua" (tai muutakaan vastaavaa)... Mutta mikäs siinä, jos tänne vielä halutaan kirjoitella :mrgreen:

Queen kirjoitti: 28 Helmi 2019, 19:36 Noiden pienosten harkkapätkien jälkeen mitä oli UMK-etkoilla...

Look Away menestyy! :surrur:
Superman menee finaaliin. :joojoo:
Release me on mukana finaalipaikkojen taistossa. :)
Minkä näistä siis itse lähettäisit, kaikkiahan ei voi? ;)
Queen lähettäis viisuihin vaikka lampunvarjostimen jos sais tilaisuuden.. :hiips:


Mut jos jotai positiivist heittäis nii biisien yleistaso on kyl selvästi vahvempi kuin edellisvuonna, suursuosikkei ei kyl löydy joukost mut ei kyl pahemmi niitä floppejakaan. Eiköhä finaalissa olla kaikil biiseil sijoilla 18-25 :joojoo:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7558
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Requel »

rosetta kirjoitti: 28 Helmi 2019, 20:12 Minkä näistä siis itse lähettäisit, kaikkiahan ei voi? ;)
Kaikki lähtökohtasesti kelpaa, mutta kyl mä Look Awayn reiliin heti alussa menin ja siellä oon pysynyt. :ihana: Superman houkuttelee myös, mutta liveen olisin toivonu jotain meemimäisyyttä. Ehkä sieltä vielä jotain tuleekin mut vaikee uskoo, kun UMK on saanu kritiikkiä ihan tarpeeks vähän irrottelevammista tempauksistaan. :heh: Eikä edustajatkaan vaikuta haluavan mitään sirkusta.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7558
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Requel »

Happy kirjoitti: 28 Helmi 2019, 20:15 Queen lähettäis viisuihin vaikka lampunvarjostimen jos sais tilaisuuden.. :hiips:
Ai sinäkin olet täällä, positiivisuusketjussa! Kyl tässä alkaa ihmeisiin uskoa. :eeek:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja YourMother »

En pystyny, oli pakko käydä kattoo ne etkot jälkikäteen.

-Mikko oli siedettävä, ja kukaan ei ole niin järkyttynyt siitä kuin mä, mutta oletan että ottaa takasin sitten finaalissa korkojen kera. Ja tietysti sillon on Krista nostamassa vatutuskäyrää.
-Skippattuani alun twitterjorinat, loppu oli melkein käsittämättömän katsomiskelpoista. Enpä olisi uskonut ellen olis itse omilla silmämunillani todistanu.
-Live-versiot, jos ne on yhtään niin hyviä kun mitä ne vaikutti noissa lyhyissä pätkissä :kups: Lasershow! (Onko väärin innostua tällälailla lasereista? En välitä.)
-Mulle on sama mikä niistä menee Tel Aviviin, niin kauan kun se herättää sohvalle nukahtaneet mummot semifinaali-iltana.
-Meidän pojat :ihana:

Well played, Yle, well played... Saattaa olla että sittenkin vilkaisen finaalia. Odotan kuitenkin että Krista on lopettanut vuotuisen The Voice of Krista shownsa ensin.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Sama, kun en livenä nähnyt (en yhtään muistanut että sellaisiakin tulee)... Kelasin kyllä muut kuin lavaesitysten pätkät ja Daruden haastatteluosuuden :ihana: (Varsinkin kun heti alkuun alettiin puffata sitä surullisen kuuluisaa Yle-sovellusta :nohyi:)
Hienolta tosiaan näyttivät kaikkien esitykset :kups:

YourMother kirjoitti: 28 Helmi 2019, 20:43 - Lasershow! (Onko väärin innostua tällälailla lasereista?
-Mulle on sama mikä niistä menee Tel Aviviin, niin kauan kun se herättää sohvalle nukahtaneet mummot semifinaali-iltana.
Sama (vaikka mieluiten tosin Look Away tai Superman) :rakkaus: Ja ei, ei ole yhtään väärin innostua lasereista :mrgreen: (olen aina rakastanut niitä Softenginen upeita lasereita, jotka korottivat esityksen ihan uudelle tasolle...)
Happy kirjoitti: 28 Helmi 2019, 20:15 Queen lähettäis viisuihin vaikka lampunvarjostimen jos sais tilaisuuden.. :hiips:
:mrgreen:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

rosetta kirjoitti: 28 Helmi 2019, 20:55 olen aina rakastanut niitä Softenginen upeita lasereita, jotka korottivat esityksen ihan uudelle tasolle...
Mielestäni ne olivat pelkkiä valkoisia valoja, jos tarkoitat niitä Köpiksen esityksessä kertsissä "pyörineitä" valoja?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ No tekniikka ei ole vahvimpia puoliani, että en ole varma olivatko ne nyt sitten lasereita vaiko vain valkoisia valoja, mutta aika samalta ne minusta näyttivät kuin nuo samalla lailla pyörivät valot Supermanin esityksessä... ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11932
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja sziget »

Olen UMK- ja Darude-positiivinen. Suomi on viisuissa hyvää alempaa keskitasoa, tänä vuonna jopa vielä parempi. Uskon vahvasti positiiviseen erottumiseen kevään viisuissa. Säilytän oikeuden kaikenlaisiin viesteihin muissa ketjuissa.
ritsu89 kirjoitti: 19 Helmi 2019, 22:38 Mikä järki tässä on kun yleiskeskustelussa on ihan tasapuolisesti edustettuna sekä negatiivisia ja positiivisia kommentteja.
Ymmärsin tämän olevan ironinen vitsi, jonka voi ottaa todestakin, kuten juuri tein. Perinteiset ketjut Oikea kappale voitti ja Väärä kappale voitti ovat samantapaisia. Eivät haudanvakavia, vaikka kirjoittajat voivat olla aidosti riemuissaan / raivoissaan.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja murka »

Positiivista, että viikkoja kestänyt pähkäily on vuorokauden päästä ohi. Sitten voi pähkäillä edustuskappaleen ylöspanoa ja tietenkin odottaa jos lohkeaisi pidennettyä versiota edustus- tai edustuskappaleille hävinneistä kappaleista.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7558
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Requel »

Daruden viisumenestys teilattiin jo ennen ensimmäistäkään esiintymistä – se kertoo kaiken meistä suomalaisista
https://www.is.fi/viihde/art-2000006020249.html

Tästä artikkelista tuli hyvä mieli ku otettiin ylipäätään puheeks tää suomalaisääliöiden pessimistisyys. :ihana:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8148
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyllähän joka vuosi suhtautuu toiveikkaana tulevaan viisukauteen, mutta optimismi on kyllä koetuksella kun valinnat tai valitut edustajat on joko ihan itse sössitty jotenkin, tai oltu sen verran marginaalissa musiikkimakuinemme, ettei se ole realisoitunut pisteiksi viisuissa. Suomen viisumenneisyys langettaa sen verran synkän varjon, että sieltä optimismin on työlästä kukkia... En kehtaisi heittäytyä Krista Siegfridsin motherfakingyear-uhoonkaan kun silmät, korvat ja sydän on niin ristiriidassa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ritsu89 kirjoitti: 19 Helmi 2019, 22:38 Saisko ihan tasapuolisuuden nimissä negatiivisuusketjun?(ei oikeesti) Mikä järki tässä on kun yleiskeskustelussa on ihan tasapuolisesti edustettuna sekä negatiivisia ja positiivisia kommentteja. Eihän tämmöseen ketjuun synny keskustelua ellei ole muutamia pahanilman lintuja. Ihan tulee sellainen olo, että meidät kriittiset yksilöt halutaan sulkea ulkopuolelle, jotta positiiviset ihmiset voivat hillua positiviisuuskupla-todellisuudessaan, jossa Darude voittaa euroviisut.
Kysymys ei ole kriittisten yksilöiden sulkemisesta ulkopuolelle, vaan negatiivisten viestien. On täysin positiivishenkisten keskustelijoiden oma asia, saavatko aikaan keskustelua. Mitä me kriitikot sitä murehtisimme? Antaa heidän ainakin yrittää.

Järki on se, että kaikki eivät halua nähdä negatiivisia kommentteja. Jos negatiiviset kommentit eivät sinua häiritse (kuten eivät minuakaan) niin ota siitä ilo irti, mutta anna mahdollisuus ja elintila muillekin! Sitä varten tämä ketju on olemassa. Jos haluat negatiivisuusketjun, voit perustaa sen. Kyllä foorumille sanoja mahtuu!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja toivo »

Queen kirjoitti: 02 Maalis 2019, 18:15 Daruden viisumenestys teilattiin jo ennen ensimmäistäkään esiintymistä – se kertoo kaiken meistä suomalaisista
https://www.is.fi/viihde/art-2000006020249.html

Tästä artikkelista tuli hyvä mieli ku otettiin ylipäätään puheeks tää suomalaisääliöiden pessimistisyys. :ihana:
Tuossa artikkelissa lukee mm. "Autio kertoi mielenkiintoisen yksityiskohdan Islannista, joka on pärjännyt viisuissa useasti."
Käsittääkseni Islanti ei ole mikään euroviisumenestyjä. Kaksi kertaa tullut toiseksi ja kerran sijalle 4. Loput sijat ovat sitä suomi-tasoa. 4 viimeistä vuotta eivät ole päässeet edes finaaliin.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11932
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja sziget »

Rousku kirjoitti: 02 Maalis 2019, 18:53 Järki on se, että kaikki eivät halua nähdä negatiivisia kommentteja.
Ai niinkö se olikin? Eikö täällä saa olla positiivinen ihan vain positiivisuuden vuoksi, ilman että tehdään oletuksia kirjoittajan muista haluamisista? En ole UMK:n suhteen negatiivisuusvastainen vaan positiivisuusmyönteinen.

Lisäksi olen metakeskustelupositiivinen. :tuuletus:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Lukittu