ESC 2019: järjestelyt

Euroviisut 2019 Israelissa
Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Kun olen pohtinut tätä Madonna-juttua, olen päätynyt siihen että Madonna olisi todella irrallinen Israelin viisuissa. Mielestäni Justin Timberlake oli myös irrallinen viisuissa esiintyessään. Viisumaailmassakin olisi suuria nimiä esiintymään.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mua ei nää vierailevat megastarat häiritse, kunhan vain heidän performansinsa julkaistaisiin myös viisu-dvd:llä, eikä jätettäisi pois "sopimusteknisistä syistä" kuten se Timberlaken esitys. Jossain määrin on mukavaa nähdä mukana viisukuplan ulkopuolelta tulevia staroja vierailemassa, se osoittaa ettei kaikki pidä viisuja noloina camp-festareina joihin kukaan itseään kunnioittava artisti osallistu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Siis tuleeko sinne oikeasti Madonna esiintymään? Sehän olisi hienoa! :uujee:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja rosetta »

hra47 kirjoitti: 03 Helmi 2019, 18:45 Jossain määrin on mukavaa nähdä mukana viisukuplan ulkopuolelta tulevia staroja vierailemassa, se osoittaa ettei kaikki pidä viisuja noloina camp-festareina joihin kukaan itseään kunnioittava artisti osallistu.
Juurikin noin, ja minusta suurestikin, ei vain jossain määrin ;) Tuollaiset maailmanlaajuisesti tunnetut nimet kuten Madonna (jos tuo nyt tosiaan toteutuu) voivat kohottaa Euroviisujen profiilia aika lailla.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Silloin kaikki finaalin kilpailijat voivat sanoa esiintyneensä itsensä Madonnna lämppärinä!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Viisuvoittaja voi jopa sanoa Madonnan esiintyneen lämppärinään. :uujee: :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja poika90 »

hra47 kirjoitti: 03 Helmi 2019, 18:45 Mua ei nää vierailevat megastarat häiritse, kunhan vain heidän performansinsa julkaistaisiin myös viisu-dvd:llä, eikä jätettäisi pois "sopimusteknisistä syistä" kuten se Timberlaken esitys. Jossain määrin on mukavaa nähdä mukana viisukuplan ulkopuolelta tulevia staroja vierailemassa, se osoittaa ettei kaikki pidä viisuja noloina camp-festareina joihin kukaan itseään kunnioittava artisti osallistu.

Joo ehkä tästä voisi tajuta myös oikeasti viisujen markkina arvon, kun Madonnankin kaltainen isotähti ei häpeä astua lavalle.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Minä en periaatteellisista syistä oikein tykkää, että viisufinaalin vetonaulaksi tarkoitettu väliaikaesintyjä on isäntämaan ulkopuolelta. Isännöinnin yhtenä tarkoituksena olisi kuitenkin uskoakseni näyttää muulle maailmalle juuri oman maan kulttuuria ja osaamista. Madonnan väliaikanumero herättäisi vähän vaikutelman, että "Eikö niillä siellä Israelissa ole ketään omaa väliaikaesiintyjäksi kelpaavaa artistia, kun piti ulkomailta tuoda?"

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Ei tuo minussa ainakaan herätä sellaista vaikutelmaa, ei tullut edes mieleenkään...

(Ja jännä että täällä kuppilassa ei sitten tykätä kuitenkaan että mm. viisujen postikorteissa näytetään muulle maailmalle sitä oman maan kulttuuria tai muuten omaa maata (itse kun taas tykkäisin juuri sellaisista), kun kerran se on isännöinnin yhtenä tarkoituksena, vaan siinä ei sitten haittaa se että esitellään mieluummin artisteja ja usein myös omissa kotimaissaan. No, kuka mistäkin tykkää ;))
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

rosetta kirjoitti: 04 Helmi 2019, 17:35 Ja jännä että täällä kuppilassa ei sitten tykätä kuitenkaan että mm. viisujen postikorteissa näytetään muulle maailmalle sitä oman maan kulttuuria tai muuten omaa maata (itse kun taas tykkäisin juuri sellaisista)
Niin minäkin pidn siitä, ja juuri tuollaisia postikortteja viisujen järjestäjiltä toivoisinkin. :joojoo:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ruotsi on niin usein joutunut järjestäjäksi, että ei ihme, että niillä loppui ideat oman maansa esittelyyn ja aloittivat (eikö tämäkin ollut alunperin heidän uudistuksensa?) muiden maiden ja artistien esittelyn...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

jee euroviisut kirjoitti: 04 Helmi 2019, 17:14 Madonnan väliaikanumero herättäisi vähän vaikutelman, että "Eikö niillä siellä Israelissa ole ketään omaa väliaikaesiintyjäksi kelpaavaa artistia, kun piti ulkomailta tuoda?"
Käsittääkseni tämän miljardöörin, joka keikan maksaa, tarkoituksena oli päinvastoin brändätä Israelia USAn kumppanina ja turvallisena maana. Madonnalla on vissiin joku asuntokin siellä, joka varmasti "sattumalta mainitaan".

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Hei, onko jossain ketjussa ollut puhetta Israelin lavatekniikasta? Kiinnostaisi tietää, minkälaisia efektejä on mahdollisesti tarjolla.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Toivottavasti Darude ja kumppanit ovat kuulolla ja ajan hermolla, etteivät tyydy Ylen kustantamaan vähän spesiaalimpaan mikkitelineeseen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja rosetta »

jee euroviisut kirjoitti: 04 Helmi 2019, 18:15
rosetta kirjoitti: 04 Helmi 2019, 17:35 Ja jännä että täällä kuppilassa ei sitten tykätä kuitenkaan että mm. viisujen postikorteissa näytetään muulle maailmalle sitä oman maan kulttuuria tai muuten omaa maata (itse kun taas tykkäisin juuri sellaisista)
Niin minäkin pidn siitä, ja juuri tuollaisia postikortteja viisujen järjestäjiltä toivoisinkin. :joojoo:
No kiva kuulla etten olekaan täällä ainut :hali: (Muistaakseni täällä oli joku äänestyskin aiheesta, ja valtaosa toivoi juuri niitä artistipostikortteja...)
Puutarhuri kirjoitti: 04 Helmi 2019, 18:21 Käsittääkseni tämän miljardöörin, joka keikan maksaa, tarkoituksena oli päinvastoin brändätä Israelia USAn kumppanina ja turvallisena maana. Madonnalla on vissiin joku asuntokin siellä, joka varmasti "sattumalta mainitaan".
No niin, Madonnahan käy siis ihan paikallisesta talentista :uujee: ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Rousku »

antsa798 kirjoitti: 04 Marras 2018, 20:55 Ilmeisesti näämme Elenin kutsuesiintyjänä Tel Avivissa! :uujee:

http://escunited.com/eleni-foureira-cyp ... sion-2019/
Muuan ukrainalainen lehti huhuaa, että myös Verka esiintyisi. Ehkä siellä on joku tanssiviisupotpurri? :uujee:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Tästä lukee jo toisaalla Kuppilassa. :supati:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Okei, tsekkailin vain tätä ketjua, onko jo mainittu. Kaipa se sitten tosiaan esiintyy!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Joko se Madonna on varmistanut tulonsa? Vai unohtuuko se kokonaan, kun ei ainakaan ihmeempää hypetystä ole ollut...

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja toivo »

En muista onko tätä jo ollut täällä. Mutta siis lisää tietoa tästä Ihmis_kenin esiintymisestä euroviisuissa. Iltalehdestä bongattua:

"Rodrigo Alves on itse kertonut esiintyvänsä Euroviisujen avajaisbileissä Tel Avivissa. Alvesin mukaan hän esittää siellä kappaleensa Plastic World, joka on uusi versio Aqua-yhtyeen hitistä Barbie Girl."

Avatar
Sagapo
Tarjoilija
Tarjoilija
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Minä annan täyden tukeni Madonnan esiintymiselle. Laittaa Robin Packalenin, Antti Tuiskun ja muiden kieltäytymiset entistäkin oudompaan valoon.

"Joo kato, ei mua kiinnosta esiintyä 100 miljoonalle katsojalle Euroopassa ja Australiassa samassa show'ssa Madonnan kanssa."

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No mä ymmärrän kyllä Robinin ajatuksen, että uran luominen ulkomailla viisujen kautta ei ole oikein toimiva konsepti ja syykin siihen on yksinkertainen: siellä on 40+ kilpailevaa artistia kisaamassa huomiosta ja heitä vielä vertaillaan toisiinsa ja laitetaan "paremmuusjärjestykseen" kolmeminuuttisen esiintymisajan perusteella. Täytyisi olla todella edukseen erottuva esiintyjä (Loreen, Lordi) jotta tuosta porukasta erottautuisi positiivisesti. Jopa erilaisista talenttikisoista käsin on helpompi luoda uraa, koska siellä ei ole finaalissa enää kuin pari kolme kilpailijaa (vaikka kisaavatkin lähinnä covereilla, eivätkä omalla musiikilla). Kestävillä staroilla on omat, omaa nimeään kantavat show:nsa ja siihen päästään orgaanisesti kasvaen kovaa työtä tehden ja oikeilla hiteillä. Robinin alue (söpöt popparit) on vieläpä kovin kilpailtu, sekä viisuissa että muualla.

Edit: sit täytyy muistaa, että euroviisut on, kaikesta showstaan huolimatta, edelleenkin ilmeisesti sävellyskilpailu, eli paras laulu palkitaan, eikä etsitä talenttikisojen tapaan parasta esiintyjää. Jos uranluontimahdollisuuksia arvioidaan, niin onhan tästä showsta yksi ammattiryhmä hyötynyt maansa menestyksestä - nimittäin ruotsalaiset säveltäjät ja tuottajat. Oliko se nyt jotain kymmenkunta maata keskimäärin vuosittain kun tilaa viisunsa ruotsalaisilta...
Viimeksi muokannut hra47, 24 Helmi 2019, 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

toivo kirjoitti: 23 Helmi 2019, 21:35 En muista onko tätä jo ollut täällä. Mutta siis lisää tietoa tästä Ihmis_kenin esiintymisestä euroviisuissa. Iltalehdestä bongattua:

"Rodrigo Alves on itse kertonut esiintyvänsä Euroviisujen avajaisbileissä Tel Avivissa. Alvesin mukaan hän esittää siellä kappaleensa Plastic World, joka on uusi versio Aqua-yhtyeen hitistä Barbie Girl."
Miten hän voi esiintyä, kun lehdessä oli otsikko että siltä on revennyt leuka? :roll:

Luulisi nyt olevan jossain teho-osastolla. (En kylläkään avannut otsikkoa, enkä lukenut koko juttua.)

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16168
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Ilmeisesti kaikenkokoiset liput ovat tänä vuonna kiellettyjä?

kuva
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hmm, ei lippuja, mutta ilmeisesti ilmatäytteisiä sotaisia Israel-tapparoita saa tuoda (niin kuin viime vuonna).

Mikähän insidentti on johtanut golf-pallojen kieltoon erityisesti. Eikö olisi parempi kieltää kaikki kovat esineet, jotka soveltuvat heittämiseen?

Kuvittelenko vain, vai onko tuo kiellettyjen lista kasvanut viime vuodesta? Ehkä olis helpompi listata tavarat joita saa tuoda.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Se on lyhentynyt yhdellä. Kaksi (mm. tikkaat) otettiin pois ja liput lisättiin listaan.
Riskinä seniorilaumat

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Mikäköhän on johtanut siihen että liput kiellettiin? Harmittaa sillä suomen lippujen bongailu yleisöstä on ollut yksi harrastus :heh:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Pete kirjoitti: 28 Helmi 2019, 13:21 Kaksi (mm. tikkaat) otettiin pois.
Tikkaat ovat siis sallittuja tänä vuonna. :uujee:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Viime vuonna varmaan pelättiin, että joku toisi näyttävämmät "tikkaat" areenalle kuin Mélovin. :mrgreen: :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: ESC 2019: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Tanskallahan oli ainakin karsintaesityksessä tikkaat, jospa se heidän takia otettiin pois. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Lukittu