UMK19: yleiskeskustelu

Euroviisut 2019 Israelissa

Suosikkisi UMK-kappaleista?

Release me
21
13%
Superman
45
29%
Look away
91
58%
 
Ääniä yhteensä: 157

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30518
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Ehkä valta on tarkoituksella haluttu antaa niille, jotka osaavat käyttää mobiililaitteita ja viitsivät asentaa jokaiseen eri tarkoitukseen oman sovelluksensa. On ajateltu, että niiden, jotka eivät osaa tai viitsi, täytyy olla muutenkin vähän pihalla maailmanmenosta ja musiikkitrendeistä. Ylianalysoinkohan Ylen tarkoitusperiä? Ehkä tarkoitus on vain puffata Yle-tunnusta.

No, välttyypä rahanmenolta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Kolme yötä UMK:hon on, ja mukavilla mielin sitä odottelen. Meillä on kolme hyvää, tasavahvaa kappaletta, joilla kaikilla on omat kannattajansa.

Itse aion antaa live-esitysten ratkaista, minkä kokonaisuuden takana seison. Viime vuonna "Domino" yllätti toimimalla livetilanteessa paljon paremmin kuin levyllä ja oli ehdottomasti illan vahvin paketti.

On kyllä mielenkiintoinen tuo ratkaisu, että ilmainen ääni on 10 kertaa painavampi kuin maksullinen ääni. Toisin sanoen katsojia ohjataan äänestämään tavalla, joka ei lahjoita hyväntekeväisyyteen.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Timoteus kirjoitti: 27 Helmi 2019, 12:21Ehkä tarkoitus on vain puffata Yle-tunnusta.
Nyt tuli mieleen, että ehkä syy on siinä, että mobiilisovelluksen kautta voi antaa vain yhden äänen. Jotta sovelluksen avaamisessa olisi jotain mieltä, se ääni on tavallista painavampi.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Ainakin itse olen epävarma, mikä kappale tulee saamaan sovelluksen kautta ääneni. Kun se ääni vielä omaa kymmenkertaisen painoarvon verrattuna tekstari/puhelinääneen! Täytyy kuunnella tarkkaan live-esitykset! Jännää tulee olemaan lauantaina. :biskop: :eeek:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8146
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ehkä tämä kymmenkertainen sovellusäänen painoarvo edustaa Ylen käsitystä koko kansan musiikkijuhlasta... (minulla ei ole älykännykkää, jos se jäi epäselväksi)
Viimeksi muokannut hra47, 27 Helmi 2019, 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Siis tuohan 10x ero sovellusäänen ja tekstiviestiäänen välillä on jäätävä eikä tuossa ole mitään järkeä :eeek:
Saisi yle kyllä selittää että millä ihmeen logiikalla tuo on päätetty.

Ja raadeista, tosi suppea valikoima tosiaan mutta eihän sillä sinänsä ole väliä.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Onpas outo painotus tuolla app-äänellä. :shock:
Kerran voin ääneni antaa, live ratkaisee, mikä biiseistä sen saa.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

klaus-12 kirjoitti: 27 Helmi 2019, 10:36 https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/02/2 ... i-sovellus

Kv. raadit ovat Espanja, Irlanti, Iso-Britannia, Israel, Norja, Ruotsi, Tanska ja Tšekki. Painoarvo 50%.


On taas hyvin pieni valikoima maita. Eikö ylellä ole oikeasti mitään yhteyksiä kautta kontakteja, että he saisivat muutaman idän maan mukaan raatiin vai eikö muut maat tahdo tulla. Olisivat edes muutaman maan ottanut samasta semistä Tsekin lisäksi.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Aion kyllä äänestää sovelluksella ja ehkä parilla eurolla, kolmellakin, äänestän suosikkiani, kunhan olen nähnyt esitykset.
Jos kappale on hyvä, mutta esitys kökkö, äänestän sitä silti. Esityksen voi vaihtaa, varsinkin jos siitä nousee älämölö. Kappaletta ei jälkikäteen vaihdeta. Menen musiikki edellä.
Saarankin paras kappale valittiin, vaikka esitys oli huonoin. Kohun noustua esitys vaihdettiin. Tosin onnistuiko vaihto loistavasti, jääköön jokaisen arvioitavaksi.

JA TOIVON, että esitykset ovat tyylikkäitä ja se h***n yliampuva sirkustelu jätettäisiin näistä kinkereistä pois.

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Olen toki ihan untuvikko viisuasioissa, mutta
oma tunne heti raadit nähtyä, että Superman
sieltä on tulossa :hihi:

Haluaisin toivoa myös live-esitysten ratkaisevan
raadin ja äänestäjien mielipiteen, eikä vain
ennakkotuntemusten annettaisi ratkaista ketä äänestää.

Viime vuonnahan tosiaan heikoin live kuitenkin voitti? :mitvit:

Ei ainakaan samanlaista soudittelua esityksen kanssa, kuin
viimeksi kiitos :)

Nyt kuitenkin kappaleiden pitäisi olla aika tasavertaisia, vähintään
kahden niistä. Itselleni kaikki ovat aika tasoissa. Jokaisessa jotain hyvää.

Jännittää jo hieman, malttaisi odottaa, että saisi tietää mikä kappale edustaa.
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

rosetta kirjoitti: 27 Helmi 2019, 10:57 Taitaa jäädä äänestämättä (pitäkää tunkkinne!)
Kiitos samoin. (Ja tunkki on siis se sovelllus.)

Periaatteellisesti vastustan tätä, että joka asiaa varten pitää ladata jokin erillinen sovellus. Se edustaa mielestäni tietotekniikan rappiota. Ja sitten käytännössä karvalakki-älykännykkääni ei niitä mahdu.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2645
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Jännittävä UMK-ilta luvassa, sillä kisa vaikuttaa olevan varsin auki tässä vaiheessa. Betsson tarjoaa pienentä 1,90 kerrointa Look Awaylle, sitten tulee Superman 2,30 ja kolmantena Release Me 6,60. Internet-keskusteluihin perustuen Release Me:llä ei oikeasti ole aivan noin suurta eroa kirittävänään. Julkaisun jälkeinen shokkitila Daruden uutta tuotantoa kohtaan näkynee kappaleen kertoimessa.

En tiedä, mitä tällä ”biisi per viikko” -julkaisutahdilla oikein haetaan. Release Me joutui valtavan ryöpytyksen keskelle, koska se ei soundeiltaan vastannut ”markkinoiden” odotuksia. Nyt kun kaikki biisit ovat ulkona ja yleisö on pystynyt kalibroimaan tuntemuksiaan tämän vuoden kappaleita kohtaan. Yksinään Release Me oli kuitenkin varsin tehokas hypen tappaja, eikä tilanne ole korjaantunut seuraavien julkaisujen myötä. Yhä pienempi kuulijakunta on hakeutunut uuden biisin pariin jokaisella julkaisuviikolla. Vielä harvempi varmaankin löytää takaisin Release Me:n äärelle.

Oma suosikkini kappaleista on Superman. Se jätti parhaimman jälkimaun ensikuuntelun yhteydessä. Enkä voi olla hehkuttamatta sydämellistä musiikkivideota. Onko Superman oikea vaihtoehto Suomen edustuskappaleeksi, sitä en tiedä. Aion äänestää lauantaina puhtaasti live-esityksen perusteella. Olisi aivan mahtavaa, jos live-esityksillä onnistuttaisiin nostamaan kolmen tähden biisit korkeampaan tähtiluokkaan.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kahdeksan kansainvälistä raatimaata lähinnä lännestä? 10 kertainen painoarvo yhdellä app-äänellä? Mitä täällä tapahtuu? :sekava:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Mitä enemmän on infoa ja mainosta nyt tippunut, sitä enemmän mun inhoreaktio on herännyt. Kaikki muistuttaa viime vuodesta, ja viime vuosi oli järisyttävä sirkus, mikäli sirkus on se paikka mihin ihmiset menee itkemään.

Aivan v*tun typerästi koottu raati. Oon suorastaan shokissa että sinne on saatu Tsekki ja Israel tällä kertaa.
Ne ei vieläkään oo hiffannu että itäeurooppakin äänestää euroviisuissa.
Ja mä kun odotin tätä raadin julkaisua nimenomaan siksi että ajattelin niiden oppineen jotain viime vuosista. Ja pas- :niinpa:
Talvi Yllätti Autoilijan.

Lisäksi:
-Appiäänet vs. puhelinäänet aivan päin helvettiä (Larpataanko me Romaniaa?)
-"Alkushow"
-Wiwi-William ja Emmelie (camoon!)

Bubbling under:
-Tieto siitä että... live tulee kuulostamaan perseeltä koska Yle ja sen peltipurkki.
-Tieto siitä että... ohjaajana toimii varmaan taas paikallisen taidelukion eliitti, ja kameratyöskentely on sen näköistä.
-Tieto siitä että... esitykset on suurella todennäköisyydellä pilattu mukahauskoilla tai mukataiteellisilla härpäkkeillä.
-Tieto siitä että...ulkkarifoorumien liveseuranta tulee olemaan täynnä itkunauruhymiöitä ja päivän sana on "mess". Ei, mun ei tarvitse mennä niitä lukemaan, enkä aio, mutta tieto siitä että ne ON siellä, riittää nostamaan vatutuskäyrää.

Millanen masokisti mun pitää olla että haluan rääkätä itseäni katsomalla tätä perseilyä? Onnistuivat triggeroimaan mun piilevän trauman. V*tuttaa nyt jo.

Kaikkea hyvää Villelle ja Sebulle, tietysti, ei tää niiden vika ole.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19794
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Joo, vähän sekava olo jäi minullekin näistä uudistuksista. Ensin on juuri tuo, että kv-raadit ovat näin voimakkaasti painotettuja länteen, ainoa entisen itäblokin alueen raatikin on alueen (ehkä) henkisesti lähimpänä länttä olevasta maasta. Eihän tuolla saada koko kansainvälisissä viisuissa äänestävän yleisön mausta mitenkään edustavaa otosta. :draamaa:

Entäs sitten tuo sovellusäänestys? Siis äänet, jotka eivät tuo tuloja (eikös sovellus ja sillä äänestäminen ole ilmaista) ovat arvoltaan painavampia kuin äänet, jotka tuovat tuloja. Nyt taisivat viimeistään UMK:n puhelinäänestystulot romahtaa (tosin siitä päätellen, että Yle ei muistaakseni koskaan ole vihjaillutkaan mitään UMK:n puhelinäänestysten absoluuttisista äänimääristä, eivät ne ole koskaan kovin huikeita olleetkaan).

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Mä näen jo sielun silmin millainen farssi koko umk tulee olemaan. Myötähäpeää aiheuttavat väliaikaesitykset, yritetään olla madafakin teinejä, kaikki kilpailuesitykset pilattu liialla krääsällä ja pakollisilla kliseillä joita luultavasti myös viljellään koko lähetyksen ajan. Paljonkohan Darudella ja Sebastianilla on loppujen lopuksi ollu sananvaltaa tässä hommassa? Kun aiemmin Darude sanoi että suostui mukaan jos saa tehdä sitä omaa juttuaan. Ei kyllä enää siltä tunnu :niinpa:

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2645
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Äänestysennätys on noin 150k maksullista ääntä. Käsitin, että nimenomaan UMK:n aikakaudella. Lähde Anssi Autio, Yle Puheen haastattelussa 30.1.2019.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ei kai ne wivi-bloggsin ärsyttävät tyypit ole Iso-Britanniaa edustamassa lauantaina UMK:ssa?

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

^ Mun mielestä ne Wiviblogin tyypit on ihastuttavia! Ihanan ylampuvia ja yli-innokkaita viisufaneja. :rakkaus: :ihana: <3

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^^ Hyvin todennäköisesti ovat... :hiips: ^ Ja tuosta taitaa mm. Romanian kansa olla aika eri mieltä :heh:

Timoteus kirjoitti: 27 Helmi 2019, 12:21 Ehkä valta on tarkoituksella haluttu antaa niille, jotka osaavat käyttää mobiililaitteita ja viitsivät asentaa jokaiseen eri tarkoitukseen oman sovelluksensa. On ajateltu, että niiden, jotka eivät osaa tai viitsi, täytyy olla muutenkin vähän pihalla maailmanmenosta ja musiikkitrendeistä.
Eli mm. minä olen siis YLEn mielestä "pihalla maailmanmenosta ja musiikkitrendeistä"... (Vaikka taidan olla ainakin ensin mainitusta keskiverto-kaduntallaajaa paremmin perillä, samoin näistä viisuehdokkaista.) Kiitos vain, YLE. :viaton:
hra47 kirjoitti: 27 Helmi 2019, 12:42 Ehkä tämä kymmenkertainen sovellusäänen painoarvo edustaa Ylen käsitystä koko kansan musiikkijuhlasta... (minulla ei ole älykännykkää, jos se jäi epäselväksi)
Kiva etten ole ainoa...
suomalainen kirjoitti: 27 Helmi 2019, 12:42Siis tuohan 10x ero sovellusäänen ja tekstiviestiäänen välillä on jäätävä eikä tuossa ole mitään järkeä :eeek:
Saisi yle kyllä selittää että millä ihmeen logiikalla tuo on päätetty.
Toivottavasti selittävät, laitoin sinne palautetta aiemmin tänään. :nuija:

Mutta kiva että (lähes) kaikki muutkin ovat samaa mieltä siitä että tuo sovellusäänijuttu on järkyttävä :hali:
Tuntuu että asioita viedään täällä siihen pisteeseen että kohta koko maa toimii jollain hel***in sovelluksella, eikä Suomessa pysty asumaan ellei omaa tietyn tyyppistä puhelinta... :apuva:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7558
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Requel »

Edwina kirjoitti: 27 Helmi 2019, 17:00 Ei kai ne wivi-bloggsin ärsyttävät tyypit ole Iso-Britanniaa edustamassa lauantaina UMK:ssa?
Äläs nyt, hehän täydentäisivät hyvin Uuden Musiikin Kilpailua! Lisää pellejä vaan sirkukseen niin hyvä tulee. :peukku:

nooo, onneks biisit on UMK:ssa aika tasavertaisia niin eivät pääse paljoa terrorisoimaan. :draamaa: toista se oli muuan Romaniassa... :roll:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

suomalainen kirjoitti: 27 Helmi 2019, 16:56 Mä näen jo sielun silmin millainen farssi koko umk tulee olemaan. Myötähäpeää aiheuttavat väliaikaesitykset, yritetään olla madafakin teinejä, kaikki kilpailuesitykset pilattu liialla krääsällä ja pakollisilla kliseillä joita luultavasti myös viljellään koko lähetyksen ajan. Paljonkohan Darudella ja Sebastianilla on loppujen lopuksi ollu sananvaltaa tässä hommassa? Kun aiemmin Darude sanoi että suostui mukaan jos saa tehdä sitä omaa juttuaan. Ei kyllä enää siltä tunnu :niinpa:
Itseäni naurattaa, kun UMK:n sometileillä hehkutetaan vain tulevaa avausnumeroa (esimerkiksi nytkin tuoreimmissa instatarinoissa). Olennaista, toki. :heh: Kristan "meillä on tälle vuodelle aivan upeita ideoita" aiemmin talvella oli aika pahaenteinen myöskin.

Itse olisin tässä vaiheessa kyllä enemmän järkyttynyt siitä, jos lauantaina nähtävä spektaakkeli osoittautuisi hyväksi. Jos tuolla porukalla ei olla neljään vuoteen saatu hyvällä maulla tehtyä show'ta aikaiseksi, miksi niin yhtäkkiä kävisi nytkään. :mrgreen:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Onneksi ei tarvitse tähän finaaliin tuhlata livenä aikaa sekuntiakaan. :draamaa: Näkee jälkikäteen, jos huvittaa katsoa. :roll: Norja järjestänee paljon paremmat kekkerit.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8146
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Terasbekoni kirjoitti: 27 Helmi 2019, 19:01 Itseäni naurattaa, kun UMK:n sometileillä hehkutetaan vain tulevaa avausnumeroa (esimerkiksi nytkin tuoreimmissa instatarinoissa). Olennaista, toki. :heh: Kristan "meillä on tälle vuodelle aivan upeita ideoita" aiemmin talvella oli aika pahaenteinen myöskin.
Olen jo pitemmän aikaa epäillyt, että Yle on antanut Siegfridsille melko vapaat kädet luoda tämä "Krista show"... taidan ottaa ohjelman boksille ja katsoa jälkikäteen jolloin voi harppoa pakkopullaosuudet läpi, ellen sitten vaan katso teksti-tv:stä, että mikä biisi valittiin. Noh, ehkä mä en sittenkään malta olla katsomatta...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Queen kirjoitti: 27 Helmi 2019, 19:01
Edwina kirjoitti: 27 Helmi 2019, 17:00 Ei kai ne wivi-bloggsin ärsyttävät tyypit ole Iso-Britanniaa edustamassa lauantaina UMK:ssa?
Äläs nyt, hehän täydentäisivät hyvin Uuden Musiikin Kilpailua! Lisää pellejä vaan sirkukseen niin hyvä tulee. :peukku:

nooo, onneks biisit on UMK:ssa aika tasavertaisia niin eivät pääse paljoa terrorisoimaan. :draamaa: toista se oli muuan Romaniassa... :roll:
Sitä Romaniaa minä tässä juuri ajattelinkin. Jos tulevat sähläämään meidänkin euroviisut. :shock:

Juzu24
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 241
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 21:54

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Juzu24 »

Huomenna sitten UMK-etkot Yle areenassa kello 18.45 alkaen. Siellä pitäisi olla jo kuvaa lavaharjoituksista ja kulisseista.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7558
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Requel »

Edwina kirjoitti: 27 Helmi 2019, 21:07 Sitä Romaniaa minä tässä juuri ajattelinkin. Jos tulevat sähläämään meidänkin euroviisut. :shock:
No jep! En minäkään heitä tänne halua. :mrgreen:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Edwina kirjoitti: 27 Helmi 2019, 21:07 Sitä Romaniaa minä tässä juuri ajattelinkin. Jos tulevat sähläämään meidänkin euroviisut. :shock:
Suomen tyrkyt ovat keskenään niin samanlaisia, että ainoa, joka ne voi sählätä, on Yle.
Rise, angel, shine, love!

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Onneksi ei olisi Wiwiblogsilla yhtä isoo valtaa Suomessa kuin Romaniassa (jos jompikumpi heistä on siis Brittien raadissa)
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30518
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

wigwam kirjoitti: 25 Helmi 2019, 16:26 Superman kirii kovasti kuppilan äänestyksessä. Tuntuu myös, että tavikset tykkäävät eniten siitä. Eli taitaa omaan makuuni huonoin lopulta viedä tämän...
Viimeisen biisin julkaisupäivänä ketjuäänestyksen prosentit olivat luokkaa 5 / 25 / 70. Nyt 12 / 33 / 56.
Serduchka kirjoitti: 26 Helmi 2019, 23:02
Timoteus kirjoitti: 26 Helmi 2019, 22:26 Look away on romahtanut jopa nopeammin kuin muut kaksi ehdokaskappaletta. :/
En ihmettele yhtään. Biisi ei kanna kovin pitkälle lopulta. :eiei:
Samat fiilikset. Look away tyhjentää itsensä muutamalla kuuntelulla. Haittaako se viisuissa? Teoriassa sen ei pitäisi. Käytännössä olen havainnut, että fiilikseni biiseistä muutaman kuuntelun jälkeen ovat lähempänä viisutuloksia kuin fiilikset kertakuuntelun jälkeen. Ehkä olen keskivertoviisuäänestäjää hitaampi tajuamaan biisejä tai niiden tyhjyyttä.

Release me on ainoa kappale, jota voisin ajatella omasta tahdostani jatkossa kuuntelevani, mutta sen mahdollisuuksiin UMK:ssa ja itse viisuissa uskon vähiten. Siihen on syynsä, miksi kappale ei julkaisupäivänä innostanut ketään. Edelleen kappale on enemmän taustamusiikkia kuin mahdollinen hitti.

Superman on minun korviini pelkästään lattea eikä siitä jäänyt päähäni mitään ennen kuin aloin sitä sinne erikseen takoa yrittäessäni ymmärtää kappaleen suosiota. Positiiviseksi kappaletta ainakin kehutaan. En kuule positiivisuutta. Ehkä se piileksii lättänän melodian ja flegmaattisen laulusuorituksen alla. Jos positiivisuutta on angstin suhteellinen vähäisyys, mennään mieluummin reilusti angstilla.

Yhdenkään biisin takana en voi täysillä seistä, yhden edessä voin. :/ No, katsotaan livet. Ehkä jätän ilmaisetkin äänet käyttämättä, jos mielipide ei show'n aikana muutu.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Lukittu