UMK19: yleiskeskustelu

Euroviisut 2019 Israelissa

Suosikkisi UMK-kappaleista?

Release me
21
13%
Superman
45
29%
Look away
91
58%
 
Ääniä yhteensä: 157

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Mitä?! Nyt on jo UMK-ilta tuntuu vieläkin ettei me tiedetä edes artistia ja spekuloidaan Robinia yms. :draamaa:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Hienoa UMK-päivää vain kaikille! (Jo on aikakin...)
:barba: :juhla:
Sagapo kirjoitti: 02 Maalis 2019, 11:11 Tajusin juuri, että meillä on ollut Darude-emoji jo vuosia etukäteen :D
Senhän voisi sitten myös nimetä Darudeksi ;)
Serduchka kirjoitti: 01 Maalis 2019, 22:31 Mukavasti alkanut Release Me nousta ketjuäänestyksessä. :peukku:
Minusta on vähän koomista, että ihmiset vaihtavat mielipidettä siitä mikä on paras kappale parin sekunnin esitysklipin takia :hihi: (Siitähän tuo nousu eilisen jälkeen selvästi johtuu - ne joiden mielestä se on kappaleena paras ovat äänestäneet sitä jo aiemmin...) Ymmärrän sen, jos tänä iltana kokonaisen liven nähtyään joku päättääkin äänestää sitä, mutta sitä ennen sitä tällainen takinkääntö on vain vähän huvittavaa. Mutta illalla sen sitten näkee, mikä kokonaisuus on paras! :kups:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Tietääkö joku miten tätä appia tarkalleen ottaen käytetään?
Mulla oli jo yle-tunnus ja kirjauduin sillä sisään, mutta se vie mut suoraan ylen etusivulle. Missä se helkkarin paljonpuhuttu äänestysfunktio on?
Ei mua kiinnosta Matti Vanhasen kuulumiset, mä haluan käyttää mun epäreilut kymmenen ilmasta ääntä.

Luin "ohjeita" UMK:n sivuilta, mutta niissä ei selitetty miten tää muuttuu äänestysapiksi maagisesti oikeaan aikaan.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30525
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Täällä ainakin suoraan Vanhas-jutun alla on UMK-logo ja teksti "Äänestyksen alkuun 8 tuntia 34 minuuttia". Oletan, että äänestys käynnistyttyään on sovelluksessa ylimpänä aiheena tyrkyllä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

^^ Minäkin olen vähän huolissani, osaanko käyttää tuota. Siinähän näkyy se mainos, että 8 tuntia aikaa äänestykseen. Ehkä se avautuu vasta sitten?

Ja toinen juttu, ettei sitä vahvistus linkkiä ole tullut. Haittaakohan se käyttöä.. Ainakin etusivu näkyy.

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Kiitos, noissa ajatuksissa on järkeä. :hali:

Ois ne voinu tämänkin jossain sanoa, ettei tarttis turhaan tyhmiä kysellä :roll:
Yle yleilee.

Deletoin tän apin valoa nopeemmin sen jälkeen kun äänestys on ohi.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

Juuri samaa tietoa tulin täältä etsimään, että onko mun appissa joku vika kun siinä näkyy vain uutisia.

Yle hoi, jos nyt luette tätä niin laittakaa nyt jotain infoa tuosta johonkin!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Tyypillistä Yleä, että vaaditaan sovellus jota ei sitten kukaan osaa käyttää (enkä ihmettele) :heh:

Tässä vielä ihan mielenkiinnosta muutaman kansainvälisen viisusivuston äänestyksiä UMK:n biiseistä:
Escbubble (https://escbubble.com/2019/03/this-is-t ... sion-2019/)
In the past week we asked you which of the three songs from this year’s Uuden Musiikin Kilpailu is the one you want to see Darude and Sebastian Rejman perform in Eurovision. With over 800 unique votes received, these are the current results:

Look Away – 49.88%
Superman – 32.25%
Release Me – 17.87%
ja wiwibloggs:
Which song should win UMK 2019?

LOOK AWAY 46.83% (1,153 VOTES)
SUPERMAN 26.77% (659 VOTES)
RELEASE ME 26.4% (650 VOTES)

Total Votes: 2,462

Eli aika selvät tulokset ovat (ja sama jakauma kuin täälläkin äänestyksessä), eli sitä kaikkialla vähiten tykättyä biisiä ovat nyt monet Tel Aviviin lähettämässä... :/
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 338
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Tällä hetkellä on ihan hyvä etukäteisfiilis ja odotan jo innolla iltaa. :tuuletus: Videopätkien perusteella esitykset vaikuttavat paremmilta kuin viime vuonna. Release Me on videopätkän perusteella visuaalisesti hienoin, mutta pidän sitä kuitenkin heikoimpana biisinä. Supermanin sydänhäkkyrä vähän huolestuttaa, mutta pitää ensin nähdä koko esitys. Tällä hetkellä tuntuu, että mikä vaan biiseistä voi voittaa, ja sen ratkaisee aika pitkälti se, miten esitys toimii kokonaisuutena.

Ja jos jotain hyvää tässä Darude vastaan Darude vastaan Darude -asetelmassa on, niin enpähän ainakaan voi olla kovin pettynyt tänä iltana. :joojoo: On tässä vuosien varrella tullut surtua moneen kertaan etenkin Mikael Saaren puolesta, niin tänä iltana ei kyllä ole pelkoa sellaisesta. Ja ensi vuonna sitten normaali UMK, kiitos. :pliis:

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1345
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Release me on ehkä kuitenkin parempi kappale kuin Superman, joten toivottavasti Superman ei voita. Edelleen pidetään Look awayn puolia, toivottavasti show toimii.
Violins playing
Angels crying

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Jadine kirjoitti: 02 Maalis 2019, 13:05 Tällä hetkellä on ihan hyvä etukäteisfiilis ja odotan jo innolla iltaa. :tuuletus: Videopätkien perusteella esitykset vaikuttavat paremmilta kuin viime vuonna. Release Me on videopätkän perusteella visuaalisesti hienoin, mutta pidän sitä kuitenkin heikoimpana biisinä. Supermanin sydänhäkkyrä vähän huolestuttaa, mutta pitää ensin nähdä koko esitys. Tällä hetkellä tuntuu, että mikä vaan biiseistä voi voittaa, ja sen ratkaisee aika pitkälti se, miten esitys toimii kokonaisuutena.

Ja jos jotain hyvää tässä Darude vastaan Darude vastaan Darude -asetelmassa on, niin enpähän ainakaan voi olla kovin pettynyt tänä iltana. :joojoo: On tässä vuosien varrella tullut surtua moneen kertaan etenkin Mikael Saaren puolesta, niin tänä iltana ei kyllä ole pelkoa sellaisesta. Ja ensi vuonna sitten normaali UMK, kiitos. :pliis:

Darude vs. Darude vs. Darude :heh: "Who won? Who's next?"

Samat fiilikset. Vaikea sanoa näistä pikku pätkistä mikä niistä on paras, ennenkuin näkee ne kokonaan.
En jaksa murehtia sitä jos kansan syvät joukot on eri mieltä mun lopullisen mielipiteen kanssa, niin kauan kun biisi valitaan demokraattisesti niin mä oon aina ollu ok sen kanssa.

Tulee mieleen muuten tästä ennakkosuosikki-asetelmasta myös se kuinka Emma sai eniten ääniä etukäteen, ja sitten livenä kaikki asettu jonoon Norma Johnin taakse. Että kyllä se mieli voi muuttua ihmisillä radikaalisti liven aikana.
Okei, Emmalla kävi tosi huono mäihä esityksen kanssa, mutta ei se ois nappiin mennessäänkään ollut niin hyvä kun odotettiin (ainakaan mun mielestä).

Miten muuten saan sellasen kuvan että Yle on käyttänyt oikein kunnolla rahaa tällä kertaa? Kuten viime vuonnakin tietysti, vaikkakin ööö...kyseenalaisin tuloksin (neonveturi 2018, nevö foget).
Mutta sitten Sandhjalle ei ollut varaa antaa kuin se kuuluisa mikkiteline ja lahjoituksena saatu haalari? Oliko ne kolmen egen budjetilla liikkeellä sinä vuonna? :raaps:
Tää on vaan yksi niistä kysymyksistä mitä Yle mussa herättää joka vuosi.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Äänestys aukeaa näköjään jo yhdeksältä heti lähetyksen alussa ennen kuin kaikkia esityksiä on nähty.

Sovelluksen käyttäjille: muistaakseni viime vuonna se äänestysnappi oli siinä etusivulla selkeästi esillä koko äänestyksen ajan. Kyllä se sieltä löytyy :peukku:

Juzu24
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 241
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 21:54

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Juzu24 »

Eilisissä alue-uutisissa oli aika paljon UMK-asiaa. Alkaa noin 4 minuutin kohdalla. Näkyy lisää harjoituskuvaa ja haastatteluita. Darude on siis pystynyt itse vaikuttamaan tosi paljon kaikkiin esityksiin.

https://areena.yle.fi/1-50083293

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30525
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Puutarhuri kirjoitti: 02 Maalis 2019, 12:27 Ja toinen juttu, ettei sitä vahvistus linkkiä ole tullut. Haittaakohan se käyttöä.. Ainakin etusivu näkyy.
Jos oikeassa yläkulmassa näkyy musta hahmo ja teksti "Kirjaudu", katselet sovellusta kirjautumattomana etkä voi äänestää.

Jos oikeassa yläkulmassa näkyy valkoinen hahmo, olet kirjautunut ja sovelluksen kaikkien ominaisuuksien luulisi toimivan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Speed kirjoitti: 02 Maalis 2019, 11:21 100 sivuisesta spekulaatioketjusta on kuljettu pitkä matka tähän päivään
Ei se ihan tainnut 100 sivua saavuttaa (pilkunn*ssija iskee). :heh:
rosetta kirjoitti: 02 Maalis 2019, 12:01
Serduchka kirjoitti: 01 Maalis 2019, 22:31 Mukavasti alkanut Release Me nousta ketjuäänestyksessä. :peukku:
Minusta on vähän koomista, että ihmiset vaihtavat mielipidettä siitä mikä on paras kappale parin sekunnin esitysklipin takia :hihi:
Enhän minä sen perusteella vaihtanutkaan. Release Me on ollut jo hyvän aikaa mulla se tämän vuoden UMK:n paras kappale.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12858
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

YourMother kirjoitti: 02 Maalis 2019, 13:38 Mutta sitten Sandhjalle ei ollut varaa antaa kuin se kuuluisa mikkiteline ja lahjoituksena saatu haalari? Oliko ne kolmen egen budjetilla liikkeellä sinä vuonna? :raaps:
Sandhjan vuonna meillä ei missään vaiheessa ollut finaalimahiksia, niin epäilen, että yritettiin sitten mieluummin tosissaan taistella toisesta semin jumbosijasta putkeen - ihan sitä ei kuitenkaan tullut. :heh:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Serduchka kirjoitti: 02 Maalis 2019, 14:38
rosetta kirjoitti: 02 Maalis 2019, 12:01 Minusta on vähän koomista, että ihmiset vaihtavat mielipidettä siitä mikä on paras kappale parin sekunnin esitysklipin takia :hihi:
Enhän minä sen perusteella vaihtanutkaan. Release Me on ollut jo hyvän aikaa mulla se tämän vuoden UMK:n paras kappale.
No niinhän minä sanoinkin, että ne joiden mielestä se on kappaleena paras ovat äänestäneet sitä jo aiemmin (toisin kuin nämä viime hetken mielipiteen muuttajat), eli sinä luultavasti kuulut niihin ;)
MIH96 kirjoitti: 02 Maalis 2019, 14:44 Sandhjan vuonna meillä ei missään vaiheessa ollut finaalimahiksia, niin epäilen, että yritettiin sitten mieluummin tosissaan taistella toisesta semin jumbosijasta putkeen - ihan sitä ei kuitenkaan tullut. :heh:
Tuo taitaa olla jälkiviisautta, mielestäni niihin finaalimahiksiin kyllä hyvinkin uskottiin (ennen ko. esitystä)...
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Anksa kirjoitti: 02 Maalis 2019, 11:04 Nuo lyhyet harjoitusklipit vaikuttivat erittäin lupaavilta, toivottavasti esitykset toimivat myös illalla television välityksellä ja että myös äänet ja kameratyö toimisivat kunnolla .
Eniten pelkään äänentoisto-ongelmia, tanssijoita ja poronnahkavaatteita. Muuten olen rauhallisin mielin. Pitäisi vain lähteä kauppaan ja laittaa viisufinaalieväät valmiiksi.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12858
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

murka kirjoitti: 02 Maalis 2019, 15:40 Eniten pelkään poronnahkavaatteita
:shh: :jupinaa:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Speed kirjoitti: 02 Maalis 2019, 11:21 Oikein hyvää UMK-päivää kaikille!

100 sivuisesta spekulaatioketjusta on kuljettu pitkä matka tähän päivään, kun Suomen edustuskappale vuodelle 2019. Odotan iltaa avoimin mielin. Viime vuonna olin vankkumaton Monsters-kannattaja, mutta shown aikana äänestin kuitenkin Dominoa. Tänä vuonna minulla ei ole yhtä suurta suosikkia ylitse muiden, showt ratkaiskoot. Jokatapauksella etukäteen julkaistujen makupalojen perusteella olen illan suhteen toiveikas.
Kiitos! Show’n voi aina muuttaa. Minulle on tärkeintä kuinka kappaleessa laulu sujuu esiintymistilanteessa. Myös kappaleisiin ympätyt tanssijat voivat vaihtaa koreografiaa. Itse asiassa tanssijat ovat olleet muissakin maissa show’n ongelmakohtia jos he eivät pysty tukemaan kappaletta saumattomasti. Itse asiassa näistä DaruSebun biiseistä pitäisi valita se, joka tanssittaisi eniten väkeä Tel Avivissa ja saisi TV-katsojankin jalan vähintään lyömään tahtia kotikatsomossa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

YourMother kirjoitti: 02 Maalis 2019, 12:34 Kiitos, noissa ajatuksissa on järkeä. :hali:

Ois ne voinu tämänkin jossain sanoa, ettei tarttis turhaan tyhmiä kysellä :roll:
Yle yleilee.

Deletoin tän apin valoa nopeemmin sen jälkeen kun äänestys on ohi.
Minulla on vanha äly(tön)puhelin, johon sain appin ladattua. Puhelin on niin monta kertaa päivässä latausta vaativa etten voi käyttää sitä enää herätyskellona vaikka olen karsinut siitä pois kaikki turhat appit. Senpä vuoksi olen ottanut kakkossimin vanhaan Nokian kännykkääni koska minun pitää olla tavoitettavissa. Myös vanha manuaalisesti vedettävä herätyskello on taas käytössä. App häviää kyllä älyttömästä puhelimestani heti kun UMK on ohi koska osaan käydä Ylen sivuilla ilman appiakin.

Maalaisjärjellä pohdin, että Yle tarjoaa tämän ilmaisäänestysmahdollisuuden tänä vuonna koska he haluavat selvittää viisuista kiinnostuneiden ikärakennetta. Mitään muuta järkeähän ei ole iän ja sukupuolen kysymisessä?

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mielenkiintoista että Logomon lava on isompi kuin tuleva Euroviisujen Tel avivin lava. :mitvit:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Serduchka kirjoitti: 02 Maalis 2019, 00:30 ^ Näyttää liian vihreältä ollakseen enkeli.
Jos hän on vihreä keijukainen?

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

MIH96 kirjoitti: 02 Maalis 2019, 14:44
YourMother kirjoitti: 02 Maalis 2019, 13:38 Mutta sitten Sandhjalle ei ollut varaa antaa kuin se kuuluisa mikkiteline ja lahjoituksena saatu haalari? Oliko ne kolmen egen budjetilla liikkeellä sinä vuonna? :raaps:
Sandhjan vuonna meillä ei missään vaiheessa ollut finaalimahiksia, niin epäilen, että yritettiin sitten mieluummin tosissaan taistella toisesta semin jumbosijasta putkeen - ihan sitä ei kuitenkaan tullut. :heh:
On tainnut Anssi Autio saada aika painavasanaista palautetta hienommasta mikkitelineestä?

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

MIH96 kirjoitti: 02 Maalis 2019, 15:42
murka kirjoitti: 02 Maalis 2019, 15:40 Eniten pelkään poronnahkavaatteita
:shh: :jupinaa:
Esimerkiksi britit ovat kauhuissaan siitä, että Suomessa syödään Joulupukin ja tonttujen poroja. En pidä poronnahkaa fiksuna vetona ainakaan viisugarderobissa. Risto-Matti Ratia saa markkinoida poronnahkaisia aamutakkejaan ihanan pehmeinä jne mutta poronnahalla ei kannattaisi lähteä provosoimaan viisukansaa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

toivo kirjoitti: 02 Maalis 2019, 15:56 Mielenkiintoista että Logomon lava on isompi kuin tuleva Euroviisujen Tel avivin lava. :mitvit:
Jos nyt kerrankin räväytettäisiin oikein kunnolla jo kotimaan karsinnassa ja mieluiten positiivisella tavalla.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

murka kirjoitti: 02 Maalis 2019, 15:59
Serduchka kirjoitti: 02 Maalis 2019, 00:30 ^ Näyttää liian vihreältä ollakseen enkeli.
Jos hän on vihreä keijukainen?
Jos hän on vihreä Äiti Maa.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jamira »

Mitä enemmän olen kappaleita kuunnellut niin Superman on noussut parhaana esiin. Kyllä se "Sandstorm“-efekti lopussa vaan tuo kappaleeseen jotain persoonallista joka erottuu massasta. :joojoo: Samaan aikaan Look Away on päivä päivältä tökkinyt pahemmin. :eiei: Jopa Release Me on alkanut kuulostaa raikkaalta Look Awayn rinnalla. Jotenkin se Look Awayn säkeistö on niin ankea, vaikka kertosäe ja esikertsi onkin hyviä.

Lavashowsta Release Me näytti parhaalta ja toiseksi parhaalta näytti Look Away. Supermanin lavastus ei vielä ainakaan iskenyt kunnolla. Noh illalla nähdään.

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja celestes »

jamira kirjoitti: 02 Maalis 2019, 16:45 Mitä enemmän olen kappaleita kuunnellut niin Superman on noussut parhaana esiin. Kyllä se "Sandstorm“-efekti lopussa vaan tuo kappaleeseen jotain persoonallista joka erottuu massasta. :joojoo: Samaan aikaan Look Away on päivä päivältä tökkinyt pahemmin. :eiei: Jopa Release Me on alkanut kuulostaa raikkaalta Look Awayn rinnalla. Jotenkin se Look Awayn säkeistö on niin ankea, vaikka kertosäe ja esikertsi onkin hyviä.

Lavashowsta Release Me näytti parhaalta ja toiseksi parhaalta näytti Look Away. Supermanin lavastus ei vielä ainakaan iskenyt kunnolla. Noh illalla nähdään.
Uskoisin että livenä juuri tuo mukaansatempaavuus ja Supermanin 'sandstorm' vaikutteet lopussa saa yleisön hyvin syttymään. Lavashow ei klipin perusteella ihan vakuuta, mutta uskon että sitä voi aina hienosäätää. Eihän Saarankaan esitys ihan sellaisenaan viisuihin mennyt 🙂

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK19: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Onko kukaan muu katsonut Areenasta Darudesta kertovan lyhyen dokumentin? Darude vaikuttaa tervehenkiseltä ja mukavalta suomalaiselta mieheltä, jolta mopo ei ole karannut käsistä maailmaa kiertäessä. Hänestä henkii rauhallinen onnellisuus vaikka työ on vaativaa matkustamisineen ja itse luomisprosessi lienee vaikein osuus. Hän tekee fiksusti kun hän ei luo itselleen kirjailijoille tavallista tyhjän paperin kammoa vaan ottaa ja menee kurinalaisesti tekemään töitä kun lapsi on hoidettu kouluun.

Minulle oli yllätys, ettei Darudella ole käsittääkseni minkäänlaista lapsuuden musiikkiharrastusta taustalla. Sitten nuorena miehenä pyöräytti Sandstormin, joka räjäytti pankin. On varmasti vaikeaa, että kaikkia Daruden kappaleita verrataan Sandstormiin. Mielestäni hän on ottanut UMKin vastaan haasteena haastaa itsensä viisulavalle tarkoitetulla musiikilla. On hienoa, että hän on saanut testata kuinka Release Me ja Superman ovat toimineet ihan todellisella keikalla Yhdysvalloissa. Aika jännä juttu sinällään, että siellä innostutaan ja täällä naristaan kun hän ei tehnyt Sandstorm kakkosta. Kaikki eivät ymmärrä sitä Suomessa että viisukappaleessa pitää olla laulua. Odotan näiden UMK-kappaleiden klubiversioita. Ylen säännöt ovat varmasti kieltäneet sellaisten julkaisun ennen UMK-voittajan ratkaisua.

Nyt ymmärrän näiden kappaleiden muodostaman kokonaisuuden parhaiten. Itse asiassa tuli mieleen toisen suhteellisen nuoren isän eli Sauli Niinistön huoli minkälaisessa maailmassa jälkikasvu joutuu elämään. DaruSebu on kahden suhteellisen tuoreen isän kaksikko, joita tietenkin on sama huoli kuin presidentilläkin.

Lukittu