Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Euroviisut 2019 Israelissa
Lukittu

Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

*****
23
11%
****
82
40%
***
59
29%
**
28
14%
*
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 206

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Taisi tämä olla myös esiintyjien suosikki, niin ylivoimainen se oli. Kuulostaa varmasti paremmalta viisuissa eri äänentoistolla, joskin Sebastian voisi vielä hioa livelauluaan. Toki tämä kuulosti myös siltä osin illan parhaalta, ja esityksen laadusta ei ollut epäilystäkään. Saa nähdä, kuinka pitkälle tällä Tel Avivissa päästään, mutta paras valittiin - sitä ei aivan joka vuosi voi sanoa. :joojoo:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

No nyt on varmaan paras esitys mitä Suomella on ikinä ollut :kups: niin hieno. Sebastianin laulamisessakaan ei ole kummemmin valittamista, kahdessa muussa biisissä ei kuulostanut yhtä hyvältä, mutta epäilen että asialla on nyt yle-soundi. Joku joka oli paikan päällä voisi kertoa miltä kuulosti.
Viimeksi muokannut Renaissancefire, 02 Maalis 2019, 22:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1345
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Hienoa, että Villen ja Sebun täysin omatekemä kappale voitti. Toivottavasti rohkaisee tulevaisuudessakin artisteja tekemään kappaleensa UMK:hon itse eikä mitään Ruotsi-tilauksia, kiitos.

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
Heikolla nelosella edelleen mutta jos ääni saadaan kuulostamaan paremmalta viisuissa, voi nousta ehkä jopa viiteen.
Violins playing
Angels crying

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Tää on muuten hienoa, että Darude & Sebu on tehny tän kahestaan koko biisin :peukku: Lavaesityskin oli Suomalaisten ammatilaisten tekemiä :uujee: Kyllä me Suomalaiset osataan :mrgreen:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Olikohan niin, että tämä oli itsensä esiintyjienkin suosikki kun niin näyttivät jännittävän tämän puolesta?

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kyllä. Liveshow nostaa 5 tähteen. Paras valituista viisuista tällä hetkellä. Sebastiankin vaikutti aidosti innostuneelta. Taitaa olla salaa viisufani :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kerrankin Suomella hieno mieleen jäävä gimmick esityksessään (ledilaatikossa uiskenteleva merenneito). Finaalipaikan pitäis olla selviö jos maailmassa on yhtään oikeudenmukaisuutta. :tapu:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Viisuilija_110 kirjoitti: 02 Maalis 2019, 22:43 Tää on muuten hienoa, että Darude & Sebu on tehny tän kahestaan koko biisin :peukku: Lavaesityskin oli Suomalaisten ammatilaisten tekemiä :uujee: Kyllä me Suomalaiset osataan :mrgreen:
Joo. Tää oli kyl paras juttu. Hyvä Darude&Sebu :tapu:
Mä iha melkein itkin, kun tää voitti, koska toi show oli sellainen, että olin jotain tollaista toivonut Suomen esitykseen jo vuosia. Nyt vihdoin. :ihana:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Mä en edelleekään kestä, että tää valittiin. Melkein itken :ihana:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja celestes »

Liveshow ehdottomasti paras.
Teema on myös tärkeä ja ajankohtainen, tanssija oli upea ja esitys oli muutenkin visuaalisesti kokonainen ja koskettava esitys. En muuttaisi siitä mitään.

Toivon, että kappaleen teema kantaa Suomea pitkälle Tel Avivissa 🙏

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

A1CC502C-133A-416B-9E19-66CCA845418A.jpeg
A1CC502C-133A-416B-9E19-66CCA845418A.jpeg (214.96 KiB) Katsottu 1831 kertaa
Poimittu ESCUnitedin forumilta, jooh, tähän kiinnitin myös itse huomion. Toi pois ihan ehdottomasti!

Muuten hyvä :peukku:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Tämä oli aivan ihana. Tykkäsin kaikesta aina lavaesitystä myöten, joten nostan tämän viiteen tähteen :surrur:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

kultainenvenla kirjoitti: 02 Maalis 2019, 22:56 A1CC502C-133A-416B-9E19-66CCA845418A.jpeg

Poimittu ESCUnitedin forumilta, jooh, tähän kiinnitin myös itse huomion. Toi pois ihan ehdottomasti!

Muuten hyvä :peukku:
Jep, oli kyl varsin erikoista lääppimistä.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Ansarin kirjoitti: 02 Maalis 2019, 22:58
kultainenvenla kirjoitti: 02 Maalis 2019, 22:56 A1CC502C-133A-416B-9E19-66CCA845418A.jpeg

Poimittu ESCUnitedin forumilta, jooh, tähän kiinnitin myös itse huomion. Toi pois ihan ehdottomasti!

Muuten hyvä :peukku:
Jep, oli kyl varsin erikoista lääppimistä.
:heh: Kiinnitin tähän myös huomiota, mutta mielestäni
aika pieni asia. Tietenkin sen käden olisi voinut selkäänkin laittaa.
Kuitenkin, missäs kohtaa se tapahtuu, kun Sebastian ponkaisee
merenneidon taivaalle? Oliko se nyt tuosta jatkumo, vaiko kädet
irrallaan?
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

kultainenvenla kirjoitti: 02 Maalis 2019, 22:56 A1CC502C-133A-416B-9E19-66CCA845418A.jpeg

Poimittu ESCUnitedin forumilta, jooh, tähän kiinnitin myös itse huomion. Toi pois ihan ehdottomasti!

Muuten hyvä :peukku:
Missä metoo-armeija?! Tämä on aivan järkyttävää! *sarkasmi* Joo, aika pieni juttu, mut ehkä varuiksi kannattaa muuttaa.
Cry him out

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Night Owl, en ihan ymmärrä, miten voit suhtautua #metoo-kampanjan asiaan noin sarkastisesti.

Olen aivan samaa esimerkiksi kultainenvenla-käyttäjän mieltä tuosta tilanteesta tuossa kuvassa: Esiintymistä on ehdottomasti muutettava. En ymmärrä, miten noin typerästi tehdään esityksessä. Tuo hetki (joka näkyy kuvassa) on esityksen ainut oleellinen korjattava asia. Tuollaista joutuu katsojana häpeämään, jos sitä ei ole esityksessä korjattu ennen Euroviisuja.

Laulusta: Biisinä Look away on minun suosikki. En tähän aikaan illasta jaksa kirjoitella tarkemmin, mutta on hyvä, että Suomen euroviisussa otetaan edes epäsuorasti kantaa ilmaston lämpenemiseen ja sen hillitsemiseen. Vaikka ei ajattelekaan biisiä kantaa ottavana, niin se oli muutenkin paras valinta euroviisuksi.

Kuitenkin esityksestä tulee mieleen myös jälleen edellä kuvassa näkyvä tilanne. Pyydän: Korjatkaa esitystä edes sen verran. :pliis:
Viimeksi muokannut Viisufani, 02 Maalis 2019, 23:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja toivo »

Hassua. Itse en työhön käden kohtaan kiiinnittänyt mitään huomiota. Ja eikö se vesinainen pyörikin niin nopeasti siellä kuutiossa, että ei siinä ehdi käden kohtaa kauheasti miettimään.

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Mihin kohtaan se käsi muka pitäisi laittaa? :heh: noin se on oikealla korkeudella. Näyttää epätasapainoiselta jos Sebu tarttuu vaikka jalkoihin. (Tai siltä että Sebastian yrittää kiskoa naista syvemmälle veteen...) Selkä on vähän korkealla. Turhaa saivartelua.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Meni kyllä niin nopeasti ohitse tuo tilanne, että ehdin miettiä vaan, että jaa, laittoiko se Sebu kätensä "mereneidon" takamukselle... ei tuohon kiinnitä huomiota muut kuin sellaiset jotka tutkivat esityksiä pysäytyskuvina paremman tekemisen puutteessa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Renaissancefire kirjoitti: 02 Maalis 2019, 23:25 Turhaa saivartelua.
Todellakin. Kamera ei edes näyttänyt noin läheltä, ja Sebun kädessä on mikki jota se pitää suun edessä. Sitä paitsi tuohan on hauska kuva. :heh:

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Viisufani kirjoitti: 02 Maalis 2019, 23:16 Night Owl, en ihan ymmärrä, miten voit suhtautua #metoo-kampanjan asiaan noin sarkastisesti.
Metoo on kampanjana ollut jo pitkään monille vitsi ja koko homma oli muutenkin surkeasti toteutettu, mutta en itse asiaan suhtaudu sarkastisesti. Se harmittaakin, että näin tärkeä asia pilattiin tuommoisella kampanjalla. Ja no mulla on vähän varaa heittääkin vitsiä, koska eilen saatiin tuomio mun r*iskarille käräjäoikeudessa ja pitkä oikeusprosessi päätökseen. Näin sen pitääkin mennä, eikä kaivelemalla kymmeniä vuosia vanhoja asioita mediaan ja syyttelemällä nimeltä ihmisiä julkisuudessa ilman mitään todisteita. Ja mitä ite oon oppinut kaikista vaikeuksistani, niin huumori on yksi hyvä selviytymiskeino. Elämä ei ole niin vakavaa, vaikka vakavia asioita tapahtuu ja sitä ei enää osaa loukkaantua pienistä asioista ja uskaltaa heittää rohkeammin vitsiä, kun tietää, miten p*skaa voi pahimmillaan olla.

Mutta joo, en mäkään tohon käteen kiinnittänyt huomiota liveshowssa. Luulen, että toi oli puhdas vahinko.
Cry him out

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Mitä? Onko #metoo sinulle vitsi? Miten niin "on ollut jo pitkään monille vitsi"? En sinusta tiedä, mutta ei, en todellakaan usko, että se olisi monelle mikään vitsi. En voi ymmärtää, että mikä siitä tekisi vitsin.

Ja se, että seksuaalisesta ahdistelusta tai häirinnästä ei olisi todisteita, ei tarkoittaisi sitä, että se ei olisi totta jonkun kohdalla. Ei ainakaan minulla ole pokkaa väittää, että jonkun kokema seksuaalinen häirintä tai ahdistelu ei olisi totta, jos todisteita ei ole. En usko, että kovinkaan moni alkaa julkisesti valehtelemaan tuollaisesta asiasta mainiten jonkun henkilön nimen.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Näitähän on ollut vaikka kuinka paljon lehdissä, kuinka perättömiä valheita on levitelty ja ihmisten elämiä tuhottu perättömillä syytöksillä. Ja taisin muuten koko kampanjan aloittajakin todeta, että #metoota on käytetty väärin ja se on lähtenyt monilta lapasesta. Minusta on hienoa, että monia juttuja paljastui tämän asian myötä, mutta valitettavan paljon on sitten ollut myös ylilöyntejä.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

Paussikuva ei siis ole meitsin vaan jonkun ESCUnitedissa. Mä kiinnitin siihen huomion livessä muuten vain, ihan ilman paussia... :surrur:

Joo, ei iso juttu ja varmasti vahinko, mutta sen verran mauton vahinko että kannattaa muuttaa ennen Tel Avivia. On täysin nykyhengen vastaista ja voihan se ääniäkin maksaa. Sebu vähän toiseen kohtaan tai jotain.

Kuten sanottua, muuten hyvä :tapu:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Itseasiassa täydellinen muuten ,mutta kaipais naisääntä taustalle efektiksi ...

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja murka »

celestes kirjoitti: 02 Maalis 2019, 22:54 Liveshow ehdottomasti paras.
Teema on myös tärkeä ja ajankohtainen, tanssija oli upea ja esitys oli muutenkin visuaalisesti kokonainen ja koskettava esitys. En muuttaisi siitä mitään.

Toivon, että kappaleen teema kantaa Suomea pitkälle Tel Avivissa 🙏
Itse asiassa on asiaa, lavastus ja kappale kunnossa. Nyt DaruSebua odottaa raaka raataminen somessa viisuedustajina ja heidän kannattaisi käydä keikkailemassa muissakin viisumaissa kun kerran on yhteistä tuotantoa Momentsista lähtien. En lähtisi muuttamaan visuaalisesta ilmeestä yhtään mitään.

Toki jos herroja kovasti kuvataan niin sitten hammashygienistillä soodavalkaisuun ennen viisuja.

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Siis ainoa mitä tässä pitäisi muuttaa olisi että Sebun laulu miksattaisiin ylemmäs ja tanssijan päälle heitettäisiin vettä ennen kuin se nousee sieltä vedestä. Jos tämä sössitään niin aika lähteä soihtujen kanssa liikkeelle :heh:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja murka »

ESC_Hullu kirjoitti: 03 Maalis 2019, 00:06 Itseasiassa täydellinen muuten ,mutta kaipais naisääntä taustalle efektiksi ...
Nyt oli mies ja nainen. Voisiko kaksi naista toimia paremmin? Tämä selvinnee kokeilemalla. Ääntä varioimalla voi korjata liian usein laulettua kappaleen nimeä lopussa.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33146
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hyvä valinta ja hyvä show! :peukku:
Ylen viisusivut kirjoitti:Look Awayn lavashow'sta vastaavat visuaaliset suunnittelijat Mikko Linnavuori, Eero Helle, Ossi Luoto ja Saku Väänänen sekä lavastussuunnittelija Sanna-Mari Pirkola. Koreografian ovat tehneet Reija Wäre ja Etel Röhr.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

hra47 kirjoitti: 02 Maalis 2019, 23:28 Meni kyllä niin nopeasti ohitse tuo tilanne, että ehdin miettiä vaan, että jaa, laittoiko se Sebu kätensä "mereneidon" takamukselle... ei tuohon kiinnitä huomiota muut kuin sellaiset jotka tutkivat esityksiä pysäytyskuvina paremman tekemisen puutteessa.
Likainen mieli näkee likaisia asioita missä vaan :mrgreen:

Lukittu