ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Euroviisut 2019 Israelissa

Kymmenen suosikkiasi ensimmäisestä semifinaalista?

1. 🇨🇾 Kypros: Tamta – Replay
96
7%
2. 🇲🇪 Montenegro: D mol – Heaven
27
2%
3. 🇫🇮 Suomi: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away
89
7%
4. 🇵🇱 Puola: Tulia – Fire of love (Pali się)
76
6%
5. 🇸🇮 Slovenia: Zala Kralj & Gašper Šantl – Sebi
94
7%
6. 🇨🇿 Tšekki: Lake Malawi – Friend of a friend
86
7%
7. 🇭🇺 Unkari: Joci Pápai – Az én apám
82
6%
8. 🇧🇾 Valko-Venäjä: ZENA – Like it
49
4%
9. 🇷🇸 Serbia: Nevena Božović – Kruna
74
6%
10. 🇧🇪 Belgia: Eliot – Wake up
92
7%
11. 🇬🇪 Georgia: Oto Nemsadze – Keep on going
40
3%
12. 🇦🇺 Australia: Kate Miller-Heidke – Zero gravity
86
7%
13. 🇮🇸 Islanti: Hatari – Hatrið mun sigra
102
8%
14. 🇪🇪 Viro: Victor Crone – Storm
69
5%
15. 🇵🇹 Portugali: Conan Osíris – Telemóveis
71
5%
16. 🇬🇷 Kreikka: Katerine Duska – Better love
81
6%
17. 🇸🇲 San Marino: Serhat – Say na na na
84
6%
 
Ääniä yhteensä: 1298

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tähän semiin on kasautunut kaikki Netan linjaa kopsaavat ja ratsastavat sekoboktsibiisit eli Islanti, Norja, Portugali ja jossain määrin Australia. Sekameteli saattaa syödä toisiltaan tehoja. Samoin machoa hunni-henkistä nationalismilta haiskahtavaa paatosetnoa on tulossa Unkarilta ja Georgialta. Serbia, Montenegro ovat vanhahtavaa viisuviihdettä. Tämä kaikki voi palvella Darudea joka alkaa kuulostaa normaalilla, tutulla pop-edm:llään raikkaasti siltä kun maailma oli vielä normaali ja modernisti eteenpäin katsova, vastuuntuntoinen. Tai sitten ei :heh: .
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

ta1ja kirjoitti: 05 Maalis 2019, 09:16 Tähän semiin on kasautunut kaikki Netan linjaa kopsaavat ja ratsastavat sekoboktsibiisit eli Islanti, Norja, Portugali ja jossain määrin Australia.
Norja on kylläkin toisessa semifinaalissa! Eikä muuten ole mikään sekoboltsibiisi... eikä liioin boktsikaan (mitä lie tarkoittaa). :draamaa: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ :puna: kiitos korjauksesta, sekä sanan, että faktan :peukku:

Mutat Norja on kyllä ihan sekoboltsibiisi :ylppis: - tarttuva ja hyvä renkutus lauantai-illan nousuihin kylläkin, povaan sille menestystä, kertsi henkii vähän sellaisia Latvian Pirates Of The Sea hoilotusmeininkejä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Haukkanen kirjoitti: 06 Maalis 2019, 15:29
poika90 kirjoitti: 03 Maalis 2019, 21:43 Voisiko Suomi saada tänä vuona esiintymis paikaksi numero 5.
Tuo on muuten ollut 2010-luvun yleisin Suomen paikka, jopa laskettaessa molemmilta esiintymispuoliskoilta. :heh:

2010 semi (arvonnan aikaan)
2013 semi
2014 finaalin 2. puoliskon viides
2015 semi
2018 semin 2. puoliskon viides

No nyt kun nuo on näytetty niin Suomelle alkupuoliskon paikka olisi tosi hyvä ja kohtuullinen :joojoo: :rofl:

Tuli mieleen sellainen, että Kreikalle ja Belgialle jälkipuoliskolla esiintyminen voi olla voitto sillä Rouskua lainatakseni molemmat kappaleet kuulostavat normaaleilta ja hyviltä monien erikoisempien kappaleiden seassa. Esimerkiksi Kreikan voin hyvällä esiintymis numerolla ja esiintymisellä nähdä tämän semin top 4.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Kypros vaikuttaa potentiaalisimmalta semin avaajalta tällä hetkellä, ellei semiin ole tulossa jotain vielä nopeampaa kuin Replay.

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Hunger Games semi.
Oon ruvennu miettimään että ehkä Kupla on sittenkin oikeassa ja Suomen mahikset on parhaimmillaankin marginaaliset. Se että mä oon elätelly muita toiveita johtuu silloin siitä etten pysty näkemään tilannetta ilman mun Suomi-laseja.
Sääliks käy Darude ja Sebu, mutta viisumaailma on julma.

Onneks vielä on edessä mun jokavuotinen huvi: shokkiputoajat. Se aina lievittää mun pettymystä.
Se räänsekaisen itkun määrä foorumeilla... :poppari:
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Suomen tie finaaliin vaikeutui jälleen yhdellä esteellä San Marinon myötä. Mutkikkaaksihan tämä menee. :miettii:
Got a fire and a country heart 🔥

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

^ Kyllä varmaan raadit niin paljon dissaavat, että San Marino ei pääse finaaliin.
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Viisuilija_110 kirjoitti: 07 Maalis 2019, 14:19 ^ Kyllä varmaan raadit niin paljon dissaavat, että San Marino ei pääse finaaliin.
Enpä usko. Sillä on ihan hyvät mahdollisuudet. Serhat oli viimeksikin peräti kahdestoista.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja jamira »

Olette San Marinon kohdalla ihan tosissanne? :mitvit: Se on kyllä sellainen vanhanaikainen humppa että minun on vaikea nähdä ihmisiä äänestämässä sitä. Viisufani ehkä diggaa, mutta eihän tämä nyt ole mitään sellaista mitä normaali yleisö äänestäisi.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kyllä Suomi menee ennemmin finaaliin kuin San Marino.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Vuoden 2016 Leonard Cohen -wannabe-Serhat oli paljon äänestäjäystävällisempi paketti kuin tämänvuotinen paluu discon juurille. Lisäksi vuoden 2016 sijaluvun korostaminen kätkee sen, ettei pisteitä kuitenkaan tullut kuin puolet siitä, mitä finaaliin olisi tarvittu. Ei mitään jakoja finaaliin tänä vuonna.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

toivo kirjoitti: 07 Maalis 2019, 15:12 Kyllä Suomi menee ennemmin finaaliin kuin San Marino.
No todellakin, samoin kuin 90% semin muista kappaleista :peukku:
YourMother kirjoitti: 07 Maalis 2019, 13:58 Oon ruvennu miettimään että ehkä Kupla on sittenkin oikeassa ja Suomen mahikset on parhaimmillaankin marginaaliset. Se että mä oon elätelly muita toiveita johtuu silloin siitä etten pysty näkemään tilannetta ilman mun Suomi-laseja.
Sääliks käy Darude ja Sebu, mutta viisumaailma on julma.
:shock: ??? Mitä ihmettä tuo nyt oikein taas oli? Miksei kappale, joka on kuitenkin tämän vuoden kappaleiden parhaimmistoa, menisi finaaliin...? :raaps: Taasko tämä yli-negailu nyt alkaa, kauanhan sitä ilman sai ollakin. :roll: En vain tajua näitä, en mitenkään...
Viimeksi muokannut rosetta, 07 Maalis 2019, 18:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Edwina »

toivo kirjoitti: 07 Maalis 2019, 15:12 Kyllä Suomi menee ennemmin finaaliin kuin San Marino.
Ainakin Suomen kappale on laadukkaampi.
Serhatin biisi on 70-luvun discobiisin kuuloinen, mutta huono sellainen. Se on kaukana hyvistä discobiiseistä.

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja YourMother »

rosetta kirjoitti: 07 Maalis 2019, 17:45
toivo kirjoitti: 07 Maalis 2019, 15:12 Kyllä Suomi menee ennemmin finaaliin kuin San Marino.
No todellakin, samoin kuin 90% semin muista kappaleista :peukku:
YourMother kirjoitti: 07 Maalis 2019, 13:58 Oon ruvennu miettimään että ehkä Kupla on sittenkin oikeassa ja Suomen mahikset on parhaimmillaankin marginaaliset. Se että mä oon elätelly muita toiveita johtuu silloin siitä etten pysty näkemään tilannetta ilman mun Suomi-laseja.
Sääliks käy Darude ja Sebu, mutta viisumaailma on julma.
:shock: ??? Mitä ihmettä tuo nyt oikein taas oli? Miksei kappale joka on kuitenkin tämän vuoden kappaleiden parhaimmistoa, menisi finaaliin...? :raaps: Taasko tämä yli-negailu nyt alkaa, kauanhan sitä ilman sai ollakin. :roll: En vain tajua näitä, en mitenkään...
Ei se ollut negailua, se oli enemmän huolen pukemista sanoiksi. Sori jos triggeroin sut, mutta täytyyhän näistä asioista voida puhua. Onko sulla käynyt mielessä miten aiot käsitellä asiaa jos Darude ja Sebu jää semeihin? Se on kuitenkin mahdollista vaikka ihan tilastotieteellisestä näkökulmasta.

Mä olen aina mielelläni väärässä huolieni kanssa, ja jos/kun mennään finaaliin niin höyheniä ja tervaa mulle. Kannan niitä ilolla.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1381
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Huomenna tiedetään kaikki tämän semin biisit, V-Venäjä valitsee omansa tänä iltana ja Puolan biisi tulee ensisoittoon huomenillalla.

Huomenna voidaan siis aloittaa spekulaatiot esiintymisjärjestyksestä ja keskinäisistä voimasuhteista, eli siitä mitkä maat menevät jatkoon ja mitkä toiset taas eivät.

Jotkut ovat täällä jo keskustelua aloittaneet, mutta haluan nostaa yhden huomion esiin jota kukaan ei vielä ollut nostanut:

Miettikää esiintymisjärjestyksen laatijoiden päänraapimisen määrää tuon jälkipuolen esiintymispaikkojen suhteen!!! Georgia ja Islanti pitää saada kauas toisistaan, Australia on myös WTF-reaktioita herättävä, unohtamatta Portugalia ja San Marinoa :heh: :surrur: Ei ole helppoa pyöritellä tuosta fiksua järjestystä, koska pari erikoista biisiä tulee peräkkäin joka tapauksessa. Virohan on ihan selkeä semin päättäjä...

Jälkipuolen balladien määrä on myös huomiota herättävä. NOLLA :eeek: :eeek: Hitaita biisejä kyllä löytyy, mutta balladiballadeja ei löydy ainoatakaan (esim slovenia 2017, montenegro 2018).

Yritin pyöritellä itse huvikseni jonkinlaista järjestystä, mutta joka ikisellä kerralla peräkkäin tuli johonkin väliin vähintään kaksi biisiä, joita ei peräkkäin laittaisi, juurikin tuohon WTF-viisikkoon liittyviä biisejä...
2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Carboni kirjoitti: 07 Maalis 2019, 22:58 Virohan on ihan selkeä semin päättäjä...
Miksi olisi? Juuri tämän lauseen edellä perustelet väkevästi itse, ettei Viroa ole järkevää haaskata semifinaalin päättäjäksi. Erikoisuudentavoittelijoita on niin paljon, että jälkipuoliskon harvat "normaalit" biisit kannattaa sijoittaa niitä erottamaan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Requel »

Vain kolme mieslaulajaa ekalla puoliskolla: Suomelta, Unkarilta ja Tsekiltä. Ja jos Montenegron haluaa laskea mukaan niin mikäs siinä, mutta tän jälkeen en usko että tota kolmikkoa laitetaan alotuspaikalle. Joka vuosi on hajoteltu mahdollisimman hyvin sitä ettei tulis liikaa naisia/miehiä peräkkäin esiintymään vaihtelevuuden vuoks. :joojoo:

Uskon Kyproksen aloittamiseen, mutta Valko-Venäjäkin on nyt potentiaalinen vaihtoehto.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1381
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Timoteus kirjoitti: 07 Maalis 2019, 23:03
Carboni kirjoitti: 07 Maalis 2019, 22:58 Virohan on ihan selkeä semin päättäjä...
Miksi olisi? Juuri tämän lauseen edellä perustelet väkevästi itse, ettei Viroa ole järkevää haaskata semifinaalin päättäjäksi. Erikoisuudentavoittelijoita on niin paljon, että jälkipuoliskon harvat "normaalit" biisit kannattaa sijoittaa niitä erottamaan.
Kun katsoo yleisesti, minkälaisia biisejä päättäjiksi yleensä laitetaan, on Viro ainoa vaihtoehto. Olen kuitenkin samaa mieltä nostosi kanssa siitä, että Viroa "ei olisi järkevää haaskata semin päättäjäksi". En vain näe kenet muut sinne voisi laittaa. Paitsi ehkä Hatarin :mitvit:
2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Carboni kirjoitti: 07 Maalis 2019, 23:07 Kun katsoo yleisesti, minkälaisia biisejä päättäjiksi yleensä laitetaan, on Viro ainoa vaihtoehto.
Tähänastiset semifinaalipäättäjät.

Moje 3 – Ljubav je svuda
Cezar – It's my life
András Kállay-Saunders – Running
Paula Seling & Ovi – Miracle
Nina Sublatti – Warrior
Monika Kuszyńska – In the name of love
Ira Losco – Walk on water
Laura Tesoro – What's the pressure
Triana Park – Line
IMRI – I feel alive
Eleni Foureira – Fuego
Mélovin – Under the ladder

Paljon turvallista poppia, joo. Suuri osa tanssimusaa. Mutta kun listalla on sellaisiakin viisuilijoita kuin Cezar ja Monika Kuszyńska, en näe tilannetta mitenkään vaihtoehdottomana.

Australia, Islanti ja Portugali sopivat minusta kaikki lopettajiksi. Islantia ei ehkä viimeiseksi haluta, jos on pelkoa, että yhtye tulee esimerkiksi poliittisten kannanottojensa takia buuatuksi. Sellainen olisi vähän kelju lopetus semille. Ounastelisin tässä kohtaa Australiaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Timoteus kirjoitti: 07 Maalis 2019, 23:20 Australia, Islanti ja Portugali sopivat minusta kaikki lopettajiksi. Islantia ei ehkä viimeiseksi haluta, jos on pelkoa, että yhtye tulee esimerkiksi poliittisten kannanottojensa takia buuatuksi. Sellainen olisi vähän kelju lopetus semille. Ounastelisin tässä kohtaa Australiaa.
Näin mä sanoin jo ketjun toisella sivulla. :heh:
Serduchka kirjoitti: 29 Tammi 2019, 17:52 onnittelut jo etukäteen Australian seminpäätöspaikasta :rullaati:
Toisaalta Australia ois kyllä upea päättäjä semille, kieltämättä. :uujee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja lharju »

Timoteus kirjoitti: 07 Maalis 2019, 23:20 Islantia ei ehkä viimeiseksi haluta, jos on pelkoa, että yhtye tulee esimerkiksi poliittisten kannanottojensa takia buuatuksi.
Ei haluta kokea 2006 semin lopetusta uudestaan. :eeek: Silloinkin buuauskonsertin aiheutti Islanti.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Vähintään toisen semin päättäjän tulee ilmeisesti myös sopia finaalin avaajaksi, jos viimeistä kolmea vuotta katsotaan. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

YourMother kirjoitti: 07 Maalis 2019, 18:26 Ei se ollut negailua, se oli enemmän huolen pukemista sanoiksi. Sori jos triggeroin sut, mutta täytyyhän näistä asioista voida puhua. Onko sulla käynyt mielessä miten aiot käsitellä asiaa jos Darude ja Sebu jää semeihin? Se on kuitenkin mahdollista vaikka ihan tilastotieteellisestä näkökulmasta.

Mä olen aina mielelläni väärässä huolieni kanssa, ja jos/kun mennään finaaliin niin höyheniä ja tervaa mulle. Kannan niitä ilolla.
Kuten olen sanonutkin, uskon finaalipaikkan ihan siihen hetkeen asti kunnes mahdollisesti toisin todistetaan, eli tulokset on julistettu ilman Suomea finaalissa (mihin en kyllä ihan objektiivisestikaan ottaen usko). Ei minulla ole mitään vaikeuksia "käsitellä asiaa", jos se on tosiasia eli fakta (vaikka toki olisin pettynyt), mutta minkäänlainen etukäteen negailu (jota tuo kirjoituksesi kyllä oli) nyt ei kyllä auta yhtään mitään yhtään missään! Outoa jos joku oikeasti noin luulee. :mitvit: Ei elämää yleensäkäan kannata eikä pidä elää sillä tavalla - sääliksi käy niitä jotka niin tekevät (jos sellaisia on). Ja tuo on selvästi väärinkäsitys, että asiasta joka on täyttä negatiivista spekulaatiota pitää "voida puhua" - faktuaalisesti olemasa olevista ongelmista kyllä, spekulaatiot ovat sitten asia erikseen.

Toki tuo ns. "huoli" ja huolestuminen on erittäin valitettavasti nyky-Suomessa nostettu johonkin ihme jalustalle johon se ei missään nimessä kuulu, mikä näkyy kyllä sitten ihmisten yleisessä onnellisuudessa ja ihan kaikessa muussakin. Mikään maailmassa ei ole niin turhaa ja typerää kuin huoli ja huolestminen, se vain luo negatiivisuutta. Tässä vähän tietoa aiheesta: https://www.selfgrowth.com/articles/eve ... -to-suffer, http://www.oprah.com/spirit/deepak-chop ... s-a-choice.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1381
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Carboni »

En ihan ymmärrä pointtiasi, eihän tässä kukaan ole tarkoituksella negatiivinen vaan yrittää nähdä asioita objektiivisesti. Jokainen viisufani spekuloi jokaisen maan menestysmahdollisuuksia, toiset tekee sitä fanilasit päässä, toiset pyrkien yleismaalliseen ajatteluun ilman minkään yksittäisen maan yli- tai aliarvioimista

Jos Suomella olisi esim duncan laurencen tyylinen tyrkky kisoissa niin ei kukaan olisi näin "negatiivinen"

Tässä semissä on 7 maata joita minun on vaikea nähdä Suomen taakse. Suomi on tasaisessa sijojen 8-13 kastissa. Terveisin mahdollisimman objektiiviseen näkemykseen tähtäävä
2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

olvr20
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 254
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 12:44

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja olvr20 »

Mä en todellakaan pidä Australian karsiutumista mahdottomana. Toivottavasti näin käy :ihana:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

lharju kirjoitti: 08 Maalis 2019, 01:22 Ei haluta kokea 2006 semin lopetusta uudestaan. :eeek: Silloinkin buuauskonsertin aiheutti Islanti.
Tämä tapaus on tosin aikakaudelta, jolloin esiintymisjärjestykset arvottiin.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Australialla todennäköisesti viisuhistoriansa paras biisi! Toivottavasti ei karsiudu. :draamaa: Paljon huonommallakin menneet jatkoon.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja YourMother »

rosetta kirjoitti: 08 Maalis 2019, 10:18
YourMother kirjoitti: 07 Maalis 2019, 18:26 Ei se ollut negailua, se oli enemmän huolen pukemista sanoiksi. Sori jos triggeroin sut, mutta täytyyhän näistä asioista voida puhua. Onko sulla käynyt mielessä miten aiot käsitellä asiaa jos Darude ja Sebu jää semeihin? Se on kuitenkin mahdollista vaikka ihan tilastotieteellisestä näkökulmasta.

Mä olen aina mielelläni väärässä huolieni kanssa, ja jos/kun mennään finaaliin niin höyheniä ja tervaa mulle. Kannan niitä ilolla.
Kuten olen sanonutkin, uskon finaalipaikkan ihan siihen hetkeen asti kunnes mahdollisesti toisin todistetaan, eli tulokset on julistettu ilman Suomea finaalissa (mihin en kyllä ihan objektiivisestikaan ottaen usko). Ei minulla ole mitään vaikeuksia "käsitellä asiaa", jos se on tosiasia eli fakta (vaikka toki olisin pettynyt), mutta minkäänlainen etukäteen negailu (jota tuo kirjoituksesi kyllä oli) nyt ei kyllä auta yhtään mitään yhtään missään! Outoa jos joku oikeasti noin luulee. :mitvit: Ei elämää yleensäkäan kannata eikä pidä elää sillä tavalla - sääliksi käy niitä jotka niin tekevät (jos sellaisia on). Ja tuo on selvästi väärinkäsitys, että asiasta joka on täyttä negatiivista spekulaatiota pitää "voida puhua" - faktuaalisesti olemasa olevista ongelmista kyllä, spekulaatiot ovat sitten asia erikseen.

Toki tuo ns. "huoli" ja huolestuminen on erittäin valitettavasti nyky-Suomessa nostettu johonkin ihme jalustalle johon se ei missään nimessä kuulu, mikä näkyy kyllä sitten ihmisten yleisessä onnellisuudessa ja ihan kaikessa muussakin. Mikään maailmassa ei ole niin turhaa ja typerää kuin huoli ja huolestminen, se vain luo negatiivisuutta. Tässä vähän tietoa aiheesta: https://www.selfgrowth.com/articles/eve ... -to-suffer, http://www.oprah.com/spirit/deepak-chop ... s-a-choice.

Sanon tämän niin ystävällisesti kuin pystyn, koska en halua tästä mitään tappelua. Mun mielestä on asiatonta ruveta pyytämättä jakamaan elämänohjeita viisufoorumilla. Jos mun persoonallisuus ei ole hyväksyttävä tällasena kun se on, niin kehoitan laittamaan mut ignore-listalle jos tässä foorumissa sellanen on. Lupaan etten ota henkilökohtaisesti.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Bellissima
Siemailija
Siemailija
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: ESC 2019: 1. semifinaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

En tajua, miksi se, että joku toinen ei vaikkapa usko Suomen finaalipaikkaan, pitää ottaa lähestulkoon henkilökohtaisena loukkauksena ja vääränlaisten elämäntapojen ilmentymänä. Kuvittelisi, että keskustelupalstalle mahtuu keskustelua laidasta laitaan ja puolesta ja vastaan, eikös se ole vähän niin kuin koko homman idea?
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Lukittu