Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Euroviisut 2019 Israelissa
Lukittu

John Lundvik – Too late for love

*****
25
18%
****
39
27%
***
55
39%
**
15
11%
*
8
6%
 
Ääniä yhteensä: 142

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Kertokaas kuppilalaiset, onko Ruotsin biisin vastaanotto ollut näin nihkeetä myös parina viime vuonna? En oo tainnu kiinnittää mitään huomiota, koska en oo välittänyt biiseistä lainkaan. Toisin ku nyt :surrur: Ei haittais Ruotsin voitto taas.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja hra47 »

poika90 kirjoitti: 13 Maalis 2019, 20:06 Tein sellaisen hauskan huomion, että Zain Odelstål & Dennis Brochnerin tekemä lavashow voitti kolmannen kerran putkeen.
Tämäpä mielenkiintoinen tieto. Taitavat olla Ruotsin viisujen tuntemattomia sankareita.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ei vaan jaksa iskeä tämänvuotinen Ruotsin kappale, vaikka olen sitä yrittänyt muutaman kerran kuunnella. Onhan siinä iloinen tunnelma ja erikoinen kokoonpano tummine gospel-laulajineen. Mutta loppujen lopuksi tämä on toisteleva, tylsäksi käyvä biisi.
En ainakaan voittajana tätä näe.
Ruotsi on kuitenkin saavuttanut Euroviisuissa hyvän maineen ja tämäkin kappale saa ”Ruotsi-lisää” niin tuomareilta kuin yleisöltäkin.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Aancon kirjoitti: 13 Maalis 2019, 20:40 Kertokaas kuppilalaiset, onko Ruotsin biisin vastaanotto ollut näin nihkeetä myös parina viime vuonna?
On. :joojoo: Nykyään Ruotsia tunnutaan vihaavan vain koska se on Ruotsi.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja poika90 »

hra47 kirjoitti: 13 Maalis 2019, 20:44
poika90 kirjoitti: 13 Maalis 2019, 20:06 Tein sellaisen hauskan huomion, että Zain Odelstål & Dennis Brochnerin tekemä lavashow voitti kolmannen kerran putkeen.
Tämäpä mielenkiintoinen tieto. Taitavat olla Ruotsin viisujen tuntemattomia sankareita.
Joo kyllä ja heitä kannattaa käyttää ainakin jos haluaa hyvän ja voitossa kiinni olevan lavashown.
Samiasd kirjoitti: 14 Maalis 2019, 12:47
Aancon kirjoitti: 13 Maalis 2019, 20:40 Kertokaas kuppilalaiset, onko Ruotsin biisin vastaanotto ollut näin nihkeetä myös parina viime vuonna?
On. :joojoo: Nykyään Ruotsia tunnutaan vihaavan vain koska se on Ruotsi.

Tässä taitaa olla vähän sama asia mitä Norjalla hiihdossa, kun joku maa on aina tosi hyvä niin se herättää kateutta ja ärsytystä. En oikeasti ymmärrä miksi jotkut valittavat siitä, kun Ruotsi ei ikinä lähetä mitään Hatarin tyylistä sillä minusta sellainen ei ole Ruotsalaisten tyylistä enkä minä ainakaan halua Ruotsilta mitään friikkibiisejä vaan hyvää poppia. Muut maat saavat hoitaa tuon omalaatuisuus puolen.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä en vihaa Ruotsin biisiä vaan koska se on Ruotsi... en siis muutenkaan vihaa Johnin viisua, mutta kamalan riittämätön tämä Ruotsin panos minusta ollut nyt pari viimeisintä vuotta. :roll: Keskinkertaista huttua, kun tarjolla on kuitenkin ollut vähintään parikin huikeaa biisiä molempina vuosina (2018 hieman enemmänkin kuin vaan pari).
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Samiasdilla on pointtia. Joillekin voi olla vain hankalaa myöntää sitä. Itse ainakin pystyn nykyään ihan avoimesti puhumaan esimerkiksi San Marino -lisästäni, vaikka se ei kovin tietoisesti tekemisiini vaikutakaan. En kuitenkaan usko, että joku Stand By (San Marino 2011) olisi itselläni kovinkaan korkealla jonkun Sveitsin edustajana. :heh:

Mielestäni Ruotsi pelaa nykyään liian varman päälle, vaikka laadukkaasti pelaavatkin. Tänä vuonna pelattiin vielä varmemman päälle, kun viime vuonna vähän tunnuttiin floppaavan yleisöäänissä. Minulle ei olisi suurikaan ihme, jos 2020-luvulla Ruotsille olisi arkipäivää floppailla ihan samoin kuin Irlannilla nykyään. Tavallaan odotan myös niitä vuosia, kun Ruotsi tulee lähettämään vuodesta toiseen menestyskappaleidensa kopioita, joiden ideat ovat jämähtäneet noin vuosikymmenen taakse eikä menestystä enää tule.

Tai sitten Ruotsi osoittaa suuruutensa ja kehittyy vastaamaan sitä, mikä nykyään on in. Jo 2010-luvun loppupuolta kohti mentäessä Euroviisujen murros alkaa olla enemmän ja enemmän näkyvillä. Uskon 2020-luvun olevan se vuosikymmen, jolloin heitetään ainakin väliaikaiset ellei lopulliset hyvästit köykäisille etnohumpille ja pompöösiballadeille. Se, mitä laadukkaalle pop-musiikille tulee tapahtumaan, on itselleni vielä kysymysmerkki. En itse näe Ruotsin dominointia mitenkään huonona asiana, sillä heidän edustuskappaleensa ovat vuodesta toiseen objektiivisesti onnistuneita.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Happy »

Uskoisin et Ruotsii inhotaan viisumaana aikalailla siitä syystä että on vuodesta toisee raatien lellikki, ja kyseine maa on junnautunu lähettämää niitä raatiystävällisii biiseii, Ruotis ehkä nowadays ennalta arvattavin viisumaa :lohduton:

Kyl Ruotsin raatimenestys härättää mussakin vähän närää, mun mielest musiikkia pitäis tehä miljoonien ihmisten iloks eikä neljälle elämäänsä kyllästyneelle tyypille joiden musiikkimaku on niin ennalta arvattavissa :draamaa:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja rosetta »

poika90 kirjoitti: 14 Maalis 2019, 16:44
Samiasd kirjoitti: 14 Maalis 2019, 12:47 On. :joojoo: Nykyään Ruotsia tunnutaan vihaavan vain koska se on Ruotsi.
Tässä taitaa olla vähän sama asia mitä Norjalla hiihdossa, kun joku maa on aina tosi hyvä niin se herättää kateutta ja ärsytystä.
Tuo on asian vääristelyä - ei Ruotsia "vihata sen takia että se on Ruotsi", vaan ärsytystä herättää (ainakin omalla kohdallani) nimenomaan se, että Ruotsi saa viisuissa pisteitä ja menestystä vain olemalla Ruotsi. Ei mikään ihme, jos tällainen ansioton menestyminen ihmisiä ärsyttää! Maan edustuskappaleet eivät ole vuosiin olleet millään lailla erikoisia eikä ihmeellisiä, usein itse asiassa huonompia kuin Suomen, mutta niin vain porskuttavat top 10:iin vuosi toisensa jälkeen. Mikä on objektiivisesti väärin...

TomppaJr kirjoitti: 14 Maalis 2019, 17:31 Mielestäni Ruotsi pelaa nykyään liian varman päälle, vaikka laadukkaasti pelaavatkin. Tänä vuonna pelattiin vielä varmemman päälle, kun viime vuonna vähän tunnuttiin floppaavan yleisöäänissä. Minulle ei olisi suurikaan ihme, jos 2020-luvulla Ruotsille olisi arkipäivää floppailla ihan samoin kuin Irlannilla nykyään. Tavallaan odotan myös niitä vuosia, kun Ruotsi tulee lähettämään vuodesta toiseen menestyskappaleidensa kopioita, joiden ideat ovat jämähtäneet noin vuosikymmenen taakse eikä menestystä enää tule.
:uujee:
TomppaJr kirjoitti: 14 Maalis 2019, 17:31En itse näe Ruotsin dominointia mitenkään huonona asiana, sillä heidän edustuskappaleensa ovat vuodesta toiseen objektiivisesti onnistuneita.
Kunpa olisivatkin - tosin en tiedä mitkä sitten ovat "objektiivisesti onnistuneen" kriteerit, sekö että ne pärjäävät hyvin, laadusta huolimatta? Sillä kuten jo yllä sanoin, laadullisesti kappaleensa eivät ole olleet mitenkään huippua (ja ihan subjektiivisesti viimeiset 3 ovat olleet sysihuonoja, rasittavia renkutuksia)...
Viimeksi muokannut rosetta, 14 Maalis 2019, 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^^ Kyllähän Ruotsin pari edellistä veisua tuotti ainakin mulle iloa, enkä ole, enkä yritä olla, mikään raatilainen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ No minulle ne eivät tuottaneet, kuten yllä sanoin, paremminkin ärsyttivät, joten on aikamoista asian kiertämistä laittaa se vain jonkinlaisen kateuden piikkiin...
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

rosetta kirjoitti: 14 Maalis 2019, 17:42 tosin en tiedä mitkä sitten ovat "objektiivisesti onnistuneen" kriteerit,
Objektiivisesti onnistunut kappale käsittää näkemykseni mukaan sen, että sen ansiot pystyy tunnistamaan, vaikkei siitä itse pitäisikään. Omalta kohdaltani paras tällainen esimerkki on Rise Like a Phoenix, joka on subjektiivisena elämyksenä täysin hirvittävä, vaivaannuttava ja korvia vahingoittava, mutta en ihmettele yhtään sitä, miksi ihmiset rakastavat sitä. Onhan siinä paketti täydellisesti kunnossa, ja kaiken lisäksi eri ihmiset nyt vain arvostavat erilaisia asioita musiikissa.

//
rosetta kirjoitti: 14 Maalis 2019, 17:42 Sillä kuten jo yllä sanoin, laadullisesti kappaleensa eivät ole olleet mitenkään huippua
Tahtoisin ihan mielenkiinnosta kuulla, miten mielestäsi pop-kappale voitaisiin euroviisukontekstissa tehdä paremmin mitä Ruotsi on viime vuosina tehnyt. :miettii: Ei sen musiikin, johon Ruotsi on erikoistunut, tarvitse olla mitenkään melodisesti ihmeellistä tai muutenkaan supersyvällistä, enkä pysty ihan näkemään, mitä Ruotsi tekee objektiivisesti väärin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti: 14 Maalis 2019, 17:31 Minulle ei olisi suurikaan ihme, jos 2020-luvulla Ruotsille olisi arkipäivää floppailla ihan samoin kuin Irlannilla nykyään.
TomppaJr kirjoitti: 14 Maalis 2019, 17:31 Tai sitten Ruotsi osoittaa suuruutensa ja kehittyy vastaamaan sitä, mikä nykyään on in.
Vastasit puolestani itsellesi. :heh: Uskon, että Ruotsi mukautuu jotain Irlantia paremmin lähettämään menestysviisuja muutaman floppivuoden jälkeen viimeistään. Eihän Ruotsi flopannut kuin neljä vuotta (2007-2010) putkeen viimeksikään ja sen jälkeen tullut hyviä sijoituksia kymppikärjessä (lukuunottamatta vuotta 2013).
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Serduchka kirjoitti: 14 Maalis 2019, 17:50 Eihän Ruotsi flopannut kuin neljä vuotta (2007-2010) putkeen viimeksikään ja sen jälkeen tullut hyviä sijoituksia kymppikärjessä (lukuunottamatta vuotta 2013).
Näen, että alamme pikkuhiljaa olla tietyn ajanjakson päätteessä, enkä usko esimerkiksi I Can't Go Onin kaltaisen kohtuullisen keskitasoisen poppiksen pärjäävän enää moniakaan vuosia tästä eteenpäin. Toimivan pop-kappaleen tekeminenkin on haastavaa, ja esimerkiksi Iso-Britannia tai Sveitsi ovat monesti osoittaneet, miten sitä ei tule tehdä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Ruotsi tosin on aina osannut, vuosikymmenestä toiseen, mukailla trendejä ja asettaa niitä. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Minun ongelma on Ruotsin kanssa tosiaan se yhteen muottiin jämähtäminen. Tuntuu turhauttavalta katsoa joka vuosi Melloa, kun tietää etteivät ne omat suosikit tule pärjäämään. Ymmärrän, ettei menestyskonseptia haluta muuttaa, mutta kyllähän se käy pidemmän päälle turhauttavaksi, kun Ruotsi ei lähetä muuta kuin massoille tuotettua poppia. Ja en siis missään nimessä ole Ruotsin vihaaja tai heitä vastaan. Ihan tästä viimevuosiltakin löytyy edustajia, joista olen tykännyt paljon (Robin Bengtson ja Måns), mutta haluaisin oikeasti välillä Ruotsin lähettävän jotain muuta. Tai jos on pakko lähettää poppia, niin lähettäisivät sitten edes jotain ruotsinkielistä :lohduton:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja rosetta »

TomppaJr kirjoitti: 14 Maalis 2019, 17:49 Objektiivisesti onnistunut kappale käsittää näkemykseni mukaan sen, että sen ansiot pystyy tunnistamaan, vaikkei siitä itse pitäisikään. Omalta kohdaltani paras tällainen esimerkki on Rise Like a Phoenix, joka on subjektiivisena elämyksenä täysin hirvittävä, vaivaannuttava ja korvia vahingoittava, mutta en ihmettele yhtään sitä, miksi ihmiset rakastavat sitä. Onhan siinä paketti täydellisesti kunnossa, ja kaiken lisäksi eri ihmiset nyt vain arvostavat erilaisia asioita musiikissa.
Tuo "sen ansiot pystyy tunnistamaan, vaikkei siitä itse pitäisikään" on minusta vähän monipiippuinen juttu, musiikki kun on niin subjektiivinen asia, etten tiedä voiko ihan objektiivisia kriteereitä oikeasti ollakaan... Ellei siis ole musiikkitieteilijä tai vastaava, mikä en väitäkään olevani. Muille kuin tieteilijöille musiikki (ja varsinkin viisumusiikki) on aina enemmän tai vähemmän subjektiivinen elämys.
TomppaJr kirjoitti: 14 Maalis 2019, 17:49 Tahtoisin ihan mielenkiinnosta kuulla, miten mielestäsi pop-kappale voitaisiin euroviisukontekstissa tehdä paremmin mitä Ruotsi on viime vuosina tehnyt. :miettii: Ei sen musiikin, johon Ruotsi on erikoistunut, tarvitse olla mitenkään melodisesti ihmeellistä tai muutenkaan supersyvällistä, enkä pysty ihan näkemään, mitä Ruotsi tekee objektiivisesti väärin.
Osin vastasinkin tähän jo yllä, eli mitään täysin objektiivisia kriteereitä ei viisumusiikissa mielestäni oikeastaan voi edes olla; mutta ei Ruotsilla tässä voi (tai saa) myöskään olla mitään omaa "erikoistumislajiansa", jolla olisi vähäisemmät vaatimukset kuin muilla ("ei tarvitse olla" jne.)... Ei Ruotsi sinänsä mitään "väärin" tee, mutta maan viime vuosien edustuskappaleet vain ovat olleet melodisesti ja rakenteeltaan aika yksitoikkoisia eivätkä tosiaan mitenkään ihmeellisiä (vaikken musiikkitieteilijä olekaan, mutta näin ihan jonkinlaista objektiivisuutta tavoitellen), ja yleistunnelmaltaan aika steriilejä, tai "muovinen" on sana joka täällä on usein esiin nostettukin, eli niistä on puuttunut ns. "sielu", jos nyt näin epätarkka ilmaus sallitaan. ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja poika90 »

TomppaJr kirjoitti: 14 Maalis 2019, 17:31 Samiasdilla on pointtia. Joillekin voi olla vain hankalaa myöntää sitä. Itse ainakin pystyn nykyään ihan avoimesti puhumaan esimerkiksi San Marino -lisästäni, vaikka se ei kovin tietoisesti tekemisiini vaikutakaan. En kuitenkaan usko, että joku Stand By (San Marino 2011) olisi itselläni kovinkaan korkealla jonkun Sveitsin edustajana. :heh:

Mielestäni Ruotsi pelaa nykyään liian varman päälle, vaikka laadukkaasti pelaavatkin. Tänä vuonna pelattiin vielä varmemman päälle, kun viime vuonna vähän tunnuttiin floppaavan yleisöäänissä. Minulle ei olisi suurikaan ihme, jos 2020-luvulla Ruotsille olisi arkipäivää floppailla ihan samoin kuin Irlannilla nykyään. Tavallaan odotan myös niitä vuosia, kun Ruotsi tulee lähettämään vuodesta toiseen menestyskappaleidensa kopioita, joiden ideat ovat jämähtäneet noin vuosikymmenen taakse eikä menestystä enää tule.

Tai sitten Ruotsi osoittaa suuruutensa ja kehittyy vastaamaan sitä, mikä nykyään on in. Jo 2010-luvun loppupuolta kohti mentäessä Euroviisujen murros alkaa olla enemmän ja enemmän näkyvillä. Uskon 2020-luvun olevan se vuosikymmen, jolloin heitetään ainakin väliaikaiset ellei lopulliset hyvästit köykäisille etnohumpille ja pompöösiballadeille. Se, mitä laadukkaalle pop-musiikille tulee tapahtumaan, on itselleni vielä kysymysmerkki. En itse näe Ruotsin dominointia mitenkään huonona asiana, sillä heidän edustuskappaleensa ovat vuodesta toiseen objektiivisesti onnistuneita.

Minusta tuntuu, että Ruotsi on paljon nopeampi reagoimaan ja muuttamaan toimintaansa, kuin Irlanti sillä siihen vaikuttaa jo se että Mello on vieläkin suosiossaan ja kilpailijoiden kappaleet pääsevät listoille ja se lisää artistien kiinnostusta kilpailuun ja siihen, että taso pysyy.

Itse odotan sitä kun Karin pääsee kunnolla Björkmannin paikalle sillä jo tänä vuonna Mellossa näkyi muutoksia. Ja kyllä minusta Ruotsi on tajunnut sen, että jämähtäminen ei toimi sillä 2010 luvun alussa ABBAILU ei toiminut enää. Ja minusta Mello on muuttunut jatkuvasti ja näen sen muuttuvan tulevaisuudess vielä enemmän, kun Bjärkman lähtee poiss. Mutta varman pelaamista ja toimivan poppiksen tekemisen lopettamista en näe tapahtuvan sillä Ruotsi on kuitenkin Ruotsi. Eli Hatarit ja muut omituisuudet eivät tule olemaan Ruotsin edustuskappaleita tulevaisuudessa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

^ niin tämähän on (finaali) katsotuin ohjelma siellä yleensä.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tavallaan subjektiivisesti harmittaa, että Mellot olivat muuttuneet musiikillisessa genretarjonnassakin siitä tanssittavasta popista enempi radiotapettiin. :lohduton: Kunnon EDM-tanssijytkeen saattoi tänä vuonna laskea yhden käden sormilla, kun viime vuonna niitä taisi olla ylikin yhden käden sormien.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Se on totta että Ruotsi saa pisteitä, varsinkin raadeilta, ihan vaan koska on Ruotsi. Viime vuosi on tästä hyvä esimerkki. Yleisöltä taisi tulla 21 pistettä ja raatipisteissä oli kuitenkin top 3.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: 14 Maalis 2019, 17:49 Objektiivisesti onnistunut kappale käsittää näkemykseni mukaan sen, että sen ansiot pystyy tunnistamaan, vaikkei siitä itse pitäisikään. Omalta kohdaltani paras tällainen esimerkki on Rise Like a Phoenix, joka on subjektiivisena elämyksenä täysin hirvittävä, vaivaannuttava ja korvia vahingoittava, mutta en ihmettele yhtään sitä, miksi ihmiset rakastavat sitä. Onhan siinä paketti täydellisesti kunnossa, ja kaiken lisäksi eri ihmiset nyt vain arvostavat erilaisia asioita musiikissa.
Ruotsin biiseissä on kyllä paketti täydellisesti kunnossa. Vaarana vain on, että lipsahtaa täydellisyydessään tylsyyden ja ennalta-arvattavuuden puolelle. Biisit ovat tasalaatuisia (tasaisen laadukkaita, jos niin haluaa ajatella), yllättymään ei pääse. Ammattimaisia, eivät mitään amatöörien räpeltelyä - mutta ammattimaisuuttaan leipäsäveltäjän tekoa (vrt. leipäpappi), eivät amatöörin eli (etymologisesti) rakastajan.

Mutta joo, on Ruotsi(kin) uudistumaan pystynyt. Kun ei enää abbakopioilla pärjätty, siirryttiin näihin nykyisiin radiopoppiksiin. Viimevuotisesta jopa tykkäsin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Helevetti mää en sitten osaa olla pitämättä Ruotsin viisuista. :jupinaa: Tääkin piti nostaa neljään tähteen. :niinpa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

En usko hetkeäkään siihen, että juuri kukaan tuomaristoissa äänestäisi Ruotsia vain siksi, että se on Ruotsi. Maa vain sattuu lähettämään sellaisia kappaleita, jotka vetoavat tuomareihin. Eikä Ruotsi ole useinkaan mitenkään ääriesimerkki siitä, miten tuomaristo ja yleisö äänestävät eri kappaleita. Esimerkiksi viime vuonna Albania oli tuomariäänissä kahdeksas, yleisöäänissä 18. Suurimpia eroja on ollut esimerkiksi Itävallan kappaleella vuonna 2011 (tuomariäänissä viides, puhelinäänissä 24.) ja Australialla vuonna 2017 (tuomariäänissä neljäs, yleisöäänissä 25.).

Ja jos sanotaan että Ruotsi on ennalta-arvattava, niin kai he ovat, koska lähettävät ruotsalaista musiikkia. Johnin voittokappale on ollut Spotifyn ykkösenä julkaisemista lähtien ja on siellä edelleen, eli kappale on todellakin ruotsalaistenkin mieleen. Ihmiset yleensä pitävät siitä, että maat lähettävät kappaleita jotka edustavat heidän kulttuuriaan. Tämä on nykypäivänä sitä ruotsalaista kulttuuria. :sorivaan:

Eikä tosiaan niin laskelmoitua kuin niin monet luulevat, sillä kappaleet ovat tosiaan myös ruotsalaisten mieleen. Ei Ruotsi lähetä kappaleita vain se mielessä, miten ne tuomareihin iskevät. He lähettävät kappaleita, joista myös ruotsalaiset pitävät.

Enkä ymmärrä tätä, että "Ruotsi pelaa varman päälle". Mitä tämä tarkoittaa? Jos maa lähettää kappaleen, josta kansa pitää, miten se on "varman päälle pelaamista"? Enemmänhän varman päälle pelaavat sellaiset maat, jotka eivät edes anna kansalleen valtaa kappaleen valinnassa, ettei varmasti lähetetä jotain, millä ei ole mitään mahdollisuutta menestyä.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Samiasd kirjoitti: 15 Maalis 2019, 07:56 Ja jos sanotaan että Ruotsi on ennalta-arvattava, niin kai he ovat, koska lähettävät ruotsalaista musiikkia. Johnin voittokappale on ollut Spotifyn ykkösenä julkaisemista lähtien ja on siellä edelleen, eli kappale on todellakin ruotsalaistenkin mieleen. Ihmiset yleensä pitävät siitä, että maat lähettävät kappaleita jotka edustavat heidän kulttuuriaan. Tämä on nykypäivänä sitä ruotsalaista kulttuuria. :sorivaan:
Joo, tämä on hyvä pointti, joka ainakin itseltäni unohtuu kiusallisen usein. :puna: Ennen kaikkea arvostan Ruotsia siitä, että heidän viisunsa usein ellei jopa aina nousee listoille ihan kärkisijoille. Tällaista kulttuuria toivoisin muiltakin viisuihin osallistuvilta mailta.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Samiasd kirjoitti: 15 Maalis 2019, 07:56 En usko hetkeäkään siihen, että juuri kukaan tuomaristoissa äänestäisi Ruotsia vain siksi, että se on Ruotsi. Maa vain sattuu lähettämään sellaisia kappaleita, jotka vetoavat tuomareihin. Eikä Ruotsi ole useinkaan mitenkään ääriesimerkki siitä, miten tuomaristo ja yleisö äänestävät eri kappaleita. Esimerkiksi viime vuonna Albania oli tuomariäänissä kahdeksas, yleisöäänissä 18. Suurimpia eroja on ollut esimerkiksi Itävallan kappaleella vuonna 2011 (tuomariäänissä viides, puhelinäänissä 24.) ja Australialla vuonna 2017 (tuomariäänissä neljäs, yleisöäänissä 25.).

Ja jos sanotaan että Ruotsi on ennalta-arvattava, niin kai he ovat, koska lähettävät ruotsalaista musiikkia. Johnin voittokappale on ollut Spotifyn ykkösenä julkaisemista lähtien ja on siellä edelleen, eli kappale on todellakin ruotsalaistenkin mieleen. Ihmiset yleensä pitävät siitä, että maat lähettävät kappaleita jotka edustavat heidän kulttuuriaan. Tämä on nykypäivänä sitä ruotsalaista kulttuuria. :sorivaan:

Eikä tosiaan niin laskelmoitua kuin niin monet luulevat, sillä kappaleet ovat tosiaan myös ruotsalaisten mieleen. Ei Ruotsi lähetä kappaleita vain se mielessä, miten ne tuomareihin iskevät. He lähettävät kappaleita, joista myös ruotsalaiset pitävät.

Enkä ymmärrä tätä, että "Ruotsi pelaa varman päälle". Mitä tämä tarkoittaa? Jos maa lähettää kappaleen, josta kansa pitää, miten se on "varman päälle pelaamista"? Enemmänhän varman päälle pelaavat sellaiset maat, jotka eivät edes anna kansalleen valtaa kappaleen valinnassa, ettei varmasti lähetetä jotain, millä ei ole mitään mahdollisuutta menestyä.
Samaa mieltä. Erittäin hyvin kirjoitettu koko viestisi. :peukku:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Samiasd kirjoitti: 15 Maalis 2019, 07:56 En usko hetkeäkään siihen, että juuri kukaan tuomaristoissa äänestäisi Ruotsia vain siksi, että se on Ruotsi. Maa vain sattuu lähettämään sellaisia kappaleita, jotka vetoavat tuomareihin.
Outoa "sattumaa" tuo sitten, vuosi toisensa jälkeen... Ja minusta Ruotsin vuodesta toiseen jatkuvaa raatisuosiota (kerta-pari vielä menisi) voi mitenkään muuten selittää kuin että siinä ainakin jonkin verran "Ruotsi-lisää" on, kappaleet eivät yksinkertaisesti millään lailla ole olleet niin hyviä että asia sillä selittyisi. (Samanlaista maalisää näyttää olleen myös mm. Australialla tähän asti, kun senkin tuossa mainitsit.)
Samiasd kirjoitti: 15 Maalis 2019, 07:56 tosiaan niin laskelmoitua kuin niin monet luulevat, sillä kappaleet ovat tosiaan myös ruotsalaisten mieleen. Ei Ruotsi lähetä kappaleita vain se mielessä, miten ne tuomareihin iskevät. He lähettävät kappaleita, joista myös ruotsalaiset pitävät.
Jaa, ilmeisesti ruotsalaiset sitten pitävät laskelmoidusta ja (muovisesta) musiikista :heh: , mikä nyt ei minusta ole mitenkään ihailun arvoinen asia... (Harmi vain kun täällä(kin) monet nähtävästi sokeina ihailevat asiaa, mistä on tässäkin monta esimerkkiä.)

Mutta juu, olen nyt omalta osaltani puinut aihetta tarpeeksi, eiköhän näkemykseni ole tullut harvinaisen selväksi ;) (toivottavasti ainakin), joten jätän asian tähän.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Samiasd kirjoitti: 15 Maalis 2019, 07:56 Ja jos sanotaan että Ruotsi on ennalta-arvattava, niin kai he ovat, koska lähettävät ruotsalaista musiikkia. Johnin voittokappale on ollut Spotifyn ykkösenä julkaisemista lähtien ja on siellä edelleen, eli kappale on todellakin ruotsalaistenkin mieleen.
Vielä ruotsalaisempaa musiikki olisi, jos eivät kayttäisi valinnassa kansainvälistä raatia. Ketkä muuten siinä tapauksessa olisivat olleet Ruotsin edustajia vaikkapa tällä vuosikymmenellä?

On myös mahdollista, etät ruotsalaiset todellisuudessa kuuntelevat muunkilaista musiikkia, mutta sitä ei Melodifestivaleniin edes päästetä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Rousku kirjoitti: 15 Maalis 2019, 15:23 Vielä ruotsalaisempaa musiikki olisi, jos eivät kayttäisi valinnassa kansainvälistä raatia. Ketkä muuten siinä tapauksessa olisivat olleet Ruotsin edustajia vaikkapa tällä vuosikymmenellä?
2010: raativoittaja Salem al Fakir, yleisövoittaja ja edustaja Anna Bergendahl
2011: Eric Saade voitti molemmat
2012: Loreen voitti molemmat
2013: raativoittaja ja edustaja Robin Stjernberg, yleisövoittaja Yohio
2014: raativoittaja Ace Wilder, yleisövoittaja ja edustaja Sanna Nielsen
2015: Måns Zelmerlöw voitti molemmat
2016: raativoittaja Oscar Zia, yleisövoittaja ja edustaja Frans
2017: raativoittaja ja edustaja Robin Bengtsson, yleisövoittaja Nano
2018: Benjamin Ingrosso voitti molemmat
2019: John Lundvik voitti molemmat

Raadit ovat siis torpanneet yleisösuosikin kahdesti ja yleisö jättänyt raatisuosikin kotiin kolmesti.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Ja sitten vielä kaikki muutkin vuodet siitä alkaen, jolloin on ollut sekä yleisöäänestys että raadit.

1999: Charlotte Nilsson voitti molemmat
2000: Roger Pontare voitti molemmat
2001: Friends voitti molemmat
2002: Afro-Dite voitti molemmat
2003: Fame voitti molemmat
2004: Lena Philipsson voitti molemmat
2005: raativoittaja ja edustaja Martin Stenmarck, yleisövoittaja Nanne Grönvall
2006: raativoittaja Andreas Johnson, yleisövoittaja ja edustaja Carola
2007: The Ark voitti molemmat
2008: raativoittaja ja edustaja Charlotte Perrelli, yleisövoittaja Sanna Nielsen
2009: raativoittaja Måns Zelmerlöw, yleisövoittaja ja edustaja Malena Ernman

Ennen tätä vuosikymmentä yleisö ja ruotsalaiset alueraadit olivat kaikkiaan neljästi eri mieltä voittajasta.

Lukittu