ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Euroviisut 2019 Israelissa

Kuinka toivoisit Ylen toteuttavan esikatselut?

a) yksi maratonlähetys
34
38%
b) kaksi pitkähköä lähetystä
20
22%
c) useampi lyhyempi jakso
31
34%
d) ei esikatseluita tarvita ollenkaan
5
6%
 
Ääniä yhteensä: 90

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Saksan NDR palauttaa esikatseluohjelmat ohjelmistoonsa vuonna 2019. Jaksot tulevat 12., 14., 16. ja 18. huhtikuuta klo 21.00 Suomen aikaa. Juonnoista vastaavat Alina Stiegler ja Stefan Spiegel.

http://www.esckaz.com/2019/ger.htm

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Äänestin ketjun äänestyksessä vaihtoehtoa useammasta lyhyemmästä lähetyksestä erityisesti yhdestä syystä. Kenelle näitä television esikatseluita tehdään? Nähdäkseni me suurimmat fanit kuitenkin tutustumme kaikkiin viisuihin jo netissä heti kun ne ovat vain kuultavissa ja tutustumme kyllä artisteihin muutenkin. Sen sijaan tavikselle kynnys lähteä oma-aloitteisesti penkomaan netin syövereistä vuoden viisuja on uskoakseni huomattavasti korkeampi, joten hänelle helpompi tapa on saada esikatselut suoraan vastaanottimeen tarjottuina.

Miksi sitten haluaisin usean lyhyemmän lähetyksen? Siksi, että minusta noin tunnin tv-show on mielekkäämpi kuin koko illan maratonshow, ja kynnys päätökselle katsoa noin tunnin show on luultavasti matalampi, kuin päätökselle järjestää koko illan suunnitelmat uudelleen. Mutenkin uskoakseni ohjelman kestolla voi olla merkitystä sen suhteen, valitseeko "tavis" vapaaillan viihdykkeekseen Ylen viisuesikatselut, vai jonkun kaupallisen kanavan hömppäsarjan.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Useampi lyhyempi jakso. Onhan noi esikatselut kiva järjestää telkkariinkin kun kerran osallistujamaat vaivautuvat tekemään videot. Kehnompaakin ohjelmaa sieltä tulee.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Äänestin vaihtoehtoa 'kahdesta pitkähköstä lähetyksestä'.

Mietin, että jos lähetyksessä arvioidaan noin 20 laulua, katsojat kerkeävät päästä paremmin Euroviisu-tunnelmaan lähetyksen aikana.

Toisaalta esikatseluraati ei kerkeä ainakaan kyllästyä arvioinnin aikana. Näin ollen esikatselun arvioinnin sanallinen ja numeraalinen arvioinnin taso pysyy todennäköisemmin parempana.

Tarkoitan sitä, että mahdollinen kyllästyminen tai väsyminen arviointiin ei vaikuttaisi kommentteihin ja numeraalisiin arviointeihin.

Lisäksi yleisöstäkin suurempi osa jaksaa katsoa esikatselun ennemmin kahdessa osassa kuin kerrallaan.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minun mielestäni voitaisiin palata vanhoihin hyviin aikoihin ja esitellä kilpailukappaleet esimerkiksi neljässä lähetyksessä: ensimmäisessä puolet ensimmäisen semifinaalin kappaleista, toisessa puolet ja kolmannessa puolet toisen semifinaalin kappaleista, neljännessä puolet ja kahteen viimeiseen lähetykseen jaettaisiin varmojen finalistien biisit myös näytettäviksi. Ei mitään kilpailuaspektia vaan ihan vain yksi tai kaksi ihmistä kertomaan artisteista ennen jokaisen esikatseluvideon näyttämistä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16941
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Happy »

Äänestin d-vaihtoehtoa ihan Ylen budjetin kannalta että riittäis ne vähäisetkin rahat jatkossakin biisintekijöiden ja laulajien kuskaamiseen paikan päälle :ihana: :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ En tiedä mihin ne Ylen rahat menisivät näissä esikatseluissa. Tuskin ainakaan mihinkään tubettajien palkkaan, tulevat varmaan ruutuun ilmaiseksi promoamaan itseään. Voi olla, että esikatseluiden tilalla tuleva ohjelma maksaa Ylelle enemmän...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 995
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Parasta olisi sellainen vanhanajan esikatselu ilman mitään raatia. Raadissa on kaikenmaailman pellejä joiden tyhjänpäiväisiä höpötyksiä ei viitsi kuunella. Sen sijaan joku neutraali juontaja kuten Tarja Närkhi voisi juontaa. Olisi mukava kun saisi rauhassa keskittyä kuuntelemaan kappaleita ja jokainen saisi itse muodostaa kappaleista oman mielipiteensä.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Massiel kirjoitti: 13 Maalis 2019, 22:11 Parasta olisi sellainen vanhanajan esikatselu ilman mitään raatia. Raadissa on kaikenmaailman pellejä joiden tyhjänpäiväisiä höpötyksiä ei viitsi kuunella. Sen sijaan joku neutraali juontaja kuten Tarja Närkhi voisi juontaa. Olisi mukava kun saisi rauhassa keskittyä kuuntelemaan kappaleita ja jokainen saisi itse muodostaa kappaleista oman mielipiteensä.
Nääh, mitään omia mielipiteitä ole ennenkään tarvittu, ylhäältäpäin ne sanella pitää. Ja varmuuden vuoksi vähän katsella mistä muut tykkää ettei vaan synny erimielisyyttä eikä järkevää debattia.

Nyt kun puolittainen trolliosuus vastauksestani on saatu päätökseen niin voisi olla hyväkin idea vähentää pölinää ja keskittyä itse pääateriaan eli musiikkiin antaen sen "puhua". Tai sitten raahataan lauma tavallisia viisufaneja töllöön, jotta saadaan oikeasti innostuneita keskustelijoita avaamaan sanaista arkkuaan.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Euroviisaiden vieraisiin saimme muuten mekin vaikuttaa, kun he aiemmin keväällä kysyivät katsojien ehdotuksia vieraiksi. Täällä siitä ei tosin taidettu mainita – itsekin unohdin. Itse ehdotin Jorma Uotista. :mrgreen: (En tosin ole varma, puhuuko hän ruotsia.)
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Raati tuo hyvää lisäviihdettä, jos se keskustelee hyvin. Vierailta voi saada uusia näkökulmia tai sitten keskustelua kotisohvalla, kun antavat vääriä pisteitä. :heh: Euroviisaissa taso on yleensä melko hyvä, sillä ohjelmaa katsoo joka vuosi ilokseen, suomenkielisiä esikatseluita en ole pariin vuoteen katsonut muutamaa minuuttia enempää. Onhan Euroviisaissakin enemmän tai vähemmän miellyttäviä vieraita, mutta se kuuluu ohjelmaan. Hain sinne viime vuonna itsekin, kun kerran mahdollisuus oli; en tosin päässyt, ja sinne päätynyt viisufani suoriutui oikein hyvin. :joojoo:

Esikatselumaraton tosin on formaattina sellainen, että vaikka siihen pistettäisiinkin Euroviisaiden vieraat, en todennäköisesti jaksaisi katsoa koko hommaa. Ennemmin sitten viikon kohokohta pidemmälle ajalle jaettuna - ehkä sekin vaikuttaa innokkuuteeni katsoa sitä maratonia, koska tiedän jo kättelyssä, etten jaksa katsella loppuun asti. Jos rinnakkaisina pyörisivät Euroviisaat ja neliosainen suomenkielinen vastaava, katsoisin todennäköisesti molemmat. Vertailukin olisi silloin helpompaa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Tykkään maratonmuotoisesta esikatselusta, mutta kyllä siitä saisi paljon enemmän irti jos ne raatilaiset kommentoisivat biisejä eivätkä videoita tai laulajan ulkonäköä ja muita epäolennaisuuksia. Voihan videotakin kommentoida, jos se on vaikka erityisen hyvä, mutta kun ne kommentit ovat usein sellaisia "En muista tästä biisistä mitään kun kattelin tota laulajaa vaan, onpas hyvännäköinen mies(karkki)."
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Bongasin Iltapulun ohjelmatiedoista, että Euroviisaat tulevat 5.4 alkaen perjantai-iltaisin Yle 2:lta, kuusiosaisena. Tarkoittaako tämä nyt, että suomenkielistä esikatselua ei tule tänäkään vuonna? :lohduton:

Edit: näyttää tulevan myös Femmalta vähän aikaisemmin samana päivänä. Miksihän kahdelta kanavalta. Ekassa jaksossa vieraana Christopher Strandberg...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

^ Perjantai iltana onkin hyvä aika esikuunteluille. :joojoo: Voi voi, siihenkin on vielä kolme viikkoa.

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Mua ei haittaa ollenkaan vaikka ei tulisi suomenkielisiä esikatseluita. Aikamoista roskaa ne on ollu jo muutaman vuoden :niinpa:

Euroviisaissa sentään yrittävät analysoida vähän järkevämmin kuin "tolla oli tukka huonosti"

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36780
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Voisiko Yle joku tehdä esikatseluohjelman yhdessä OGAE:n ja muiden viisuharrastajien kanssa, nyt kun niitä inserttejäkin varten haastateltiin viisuharrastajia? ;) Uskon, että meistä kuppilalaisistakin liikenisi aika monta halukasta mukaan.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Osallistuisin mielelläni. :joojoo: Tosin jos Mikko Silvennoinen juontaa, niin en tiedä. :/
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Eli siis suomenkielinen esikatseluperinne on jo onnistuttu ajamaan alas glitterperseilyllä ja vetämällä sen pohjalta johtopäätökset, ettei kansaa kiinnosta viisut ylipäätään. Käykö sama seuraavaksi itse karsinnoille... :hiips:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Tarkoittaisikohan Euroviisaiden kuusiosaisuus, että kuullaan kappaleet kokonaan? :uujee: Toki on mahdollista, että vieraat vain pölisevät enemmän, mutta kun kappaleiden määrä on kutakuinkin sama ja lähetysaikaa on enemmän, niin jollain se pitää täyttää. Mieluiten sitten ehkä sillä, mistä keskustellaan, sillä aina välillä on puhuttu asioista, joita televisiossa ei näytetty. Euroviisuissa kuitenkin se kappale ratkaisee.

Ennemmin näkisin suomenkielisten esikatselujen muuttuvan kuin kuopattavan. On sinänsä täysin mahdollista, että Euroviisaat täyttävät TV2:n perjantai-iltaa ja maraton tulee sitten myöhemmin, mikä olisi hyvä muutos, joten katsotaan. Ellei mitään suomenkielistä esikatselua tule, katsoisin mieluusti Kuppilaviisaita.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36780
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Serduchka kirjoitti: 15 Maalis 2019, 21:46 ^ Osallistuisin mielelläni. :joojoo: Tosin jos Mikko Silvennoinen juontaa, niin en tiedä. :/
Mikko on ihana mies. :ihana: Tosi mukava livenä. Lämmin, sydämellinen ja läsnä. <3
Meow cat, please meow back.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/03/1 ... isuja-2019

Tuolla tosiaan Ylen kevään viisutarjonta listattuna. Ei näy suomenkielisiä esikatseluita. Euroviisaiden esitysaika Kakkosella on onneksi melkolailla täydellinen. :uujee:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

“Viidestä isosta” Ranska ja Espanja sekä isäntämaa Israel esiintyvät ensimmäisessä semifinaalissa ja jatkavat automaattisesti finaaliin.
Onko tämä vaan Ylen epätarkkaa ilmaisua, vai onko systeemeihin tullut muutos, että suorat finalistit esiintyvät semeissä?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11526
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Massiel kirjoitti: 13 Maalis 2019, 22:11 Parasta olisi sellainen vanhanajan esikatselu ilman mitään raatia. Raadissa on kaikenmaailman pellejä joiden tyhjänpäiväisiä höpötyksiä ei viitsi kuunella. Sen sijaan joku neutraali juontaja kuten Tarja Närkhi voisi juontaa. Olisi mukava kun saisi rauhassa keskittyä kuuntelemaan kappaleita ja jokainen saisi itse muodostaa kappaleista oman mielipiteensä.
suostun seuraamaan näitä vain ja vain jos tosiaankin nää esinahkakatselut tehään ainoalla oikealla tavalla eli siten kuin joskus takavuosina FST:llä eli neljä osaa... jne kuten Serdu tuos aiemmin luonnehti... mutta tuskin tulen siitäkään huolimatta...jne... :lohduton: , ei vaan enää jaksa...
Viimeksi muokannut romualdo, 05 Huhti 2019, 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

hra47 kirjoitti: 19 Maalis 2019, 14:35
“Viidestä isosta” Ranska ja Espanja sekä isäntämaa Israel esiintyvät ensimmäisessä semifinaalissa ja jatkavat automaattisesti finaaliin.
Onko tämä vaan Ylen epätarkkaa ilmaisua, vai onko systeemeihin tullut muutos, että suorat finalistit esiintyvät semeissä?
Kyllähän suorien finalistien live-esityksistä on pätkät näytetty semifinaaleissa jo vuodesta 2016.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Joo, niin on, mutta itse en käyttäisi ilmaisua "esiintyä" jostain videoclipin näyttämisestä... Ajattelin, että jos kyseessä olisi ihan oikea live-esiintyminen, niin sillä pyrittäisiin tasa-arvoistamaan esityksiä että suoria finalistejakin yleisö näkisi useamman kuin vain sen kerran finaalissa. Toisaalta tuo kyllä saisikin olla hinta, jonka ne suorat finalistit maksavat etuoikeudestaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Kyllähän yleisö ne näkee jo semifinaaleissa sellaisina kuin ne finaalissakin esitetään? Ei vain ihan kokonaisena.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4899
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tänään tulee nyt sitten ensimmäinen Euroviisaat-jakso! Tästä se viisuhuuma alkaa. Mukana tänään Evan ja Johanin kanssa näyttelijä Christoffer Strandberg. Siis vain yksi vieras?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

toivo kirjoitti: 05 Huhti 2019, 15:21 Siis vain yksi vieras?
Toivottavasti. Onpahan vähemmän lätinää ja enemmän musiikkia... taidan ottaa boksille jotta voin harppoa keskusteluosiot ja keskittyä ainoastaan musiikkivideoihin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Tänään sitten avataan Esikatseluohjelmien kausi. Tämä iltana on vuorossa Suomen ”Euroviisaat”.
Olen vuosien varrella katsonut Suomen, Norjan, Tanskan ja Ruotsin esikatseluohjelmia mutta valitettavasti Ruotsin ohjelma ei ole enää ohjelmistossa.
Tästä se alkaa. :peukku:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Jahas, Christofferin puheista päätellen UMK:n suojatyöpaikat on sovittu jo pitkälle ensi vuoteen. :brr:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Lukittu