Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Euroviisut 2019 Israelissa
Lukittu

Duncan Laurence – Arcade

*****
74
50%
****
40
27%
***
21
14%
**
11
7%
*
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 147

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä jaksan vaan ymmärtää tätä entistä vähemmän ja vähemmän. :sorivaan: Olisi mielestäni vähintään toiseksi huonoin viisuvoittaja elinaikanani toistaiseksi, jos voittaisi.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Serduchka kirjoitti: 28 Maalis 2019, 20:17 Mä jaksan vaan ymmärtää tätä entistä vähemmän ja vähemmän. :sorivaan: Olisi mielestäni vähintään toiseksi huonoin viisuvoittaja elinaikanani toistaiseksi, jos voittaisi.
Hyvä pohdinta elinajalta, teenpä samoin.

Olisi tämä minullakin viiden huonoimman voittajan joukossa, mutta onhan sekin ilmiö nähty, kun epäsuosikit muovautuvat suosikeiksi. En sulje pois sitä mahdollisuutta, vaikkakin se on ajatuksena aika utopistinen.
Got a fire and a country heart 🔥

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Makuja on monia, itselleni tämä oisi parhain voittaja sitten Ukrainan. Huonoja voittajia ovat Azerbaidzan, Tanskan Teardrops, Ruotsin Måns ja Israelin Netta.

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 863
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Minusta tämä on vaan niin "perus" ballaadi... ei mitään uutta ja erikoista :roll:
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Albin »

Hieno kerronta. Kuuntelen alusta loppuun enkä kyllästy, löydän jopa jotain uutta joka kuuntelukerralla.

Aikoa haittapuoli tuli mieleen :eeek: Minäkö joudun pitämään suosikista :hali:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kaipa tämä omalla listallanikin olisi joko toiseksi tai kolmanneksi huonoin voittaja 2000-luvulla. :miettii: Rise Like a Phoenix ylivoimaisesti huonoin, mutta tämä tappelee aika tasaisesti Everybodyn kanssa.
Meow cat, please meow back.

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Tää saattais olla paras voittaja koskaan :ihana: Tää on muutenkin yksi parhaimmista viisubiiseistä ikinä :kups:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Minä en kanssa käsitä mikä tässä ihmisiä viehättää. :shock: Tämähän on niin perus.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Viisuilija_110 kirjoitti: 30 Maalis 2019, 21:37 Tää saattais olla paras voittaja koskaan :ihana: Tää on muutenkin yksi parhaimmista viisubiiseistä ikinä :kups:
Niin tämä! :tapu:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

tassukka
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 88
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 22:30

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja tassukka »

En ole lukenut ketjua kuin viimeisen sivun. Kuuntelin juuri liveversion tästä. Ja voi vitsi, tämähän on vain valjumpi versio Mikael Saaren karsintabiiseistä. Olisiko meidän Miikkael nyt vedonlyöntilistojen kärjessä ennakkosuosikkina jommallakummalla biiseistään...

Sorry kaikille: kun nyt kävin ketjua lukemassa, olihan siellä tietty jo käsitelty nämä yhtäläisyydet/mielleyhtmät Saareen.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

tassukka kirjoitti: 31 Maalis 2019, 00:38 En ole lukenut ketjua kuin viimeisen sivun. Kuuntelin juuri liveversion tästä. Ja voi vitsi, tämähän on vain valjumpi versio Mikael Saaren karsintabiiseistä. Olisiko meidän Miikkael nyt vedonlyöntilistojen kärjessä ennakkosuosikkina jommallakummalla biiseistään...
Minusta tämä on todella erilainen kuin kumpikaan Mikaelin kappaleista. Mikaelin kappaleet olivat ehkä vähän voimaballadeita, tämä taas on paljon herkempi.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Requel »

klaus-12 kirjoitti: 30 Maalis 2019, 21:47 Minä en kanssa käsitä mikä tässä ihmisiä viehättää. :shock: Tämähän on niin perus.
Sama. :mrgreen: Kuuntelin Daruden ja Sebun jonkun radiolevyraatijutun ja siellä oli yks tän kaltanen biisi, jota Sebu kuvaili hyvin että jotkut biisit on hyvin tuotettuja mutta ei tunnu missään. Tää on biisinä just sellanen tekopyhä paska ja esittää olevansa jotain mitä ei edes ole. :draamaa: Ihmiset on niin vaan halpoja ja helppoja että lankeaa tähän.. minä en siihen kulissileiriin kuulu. :ylppis:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja jamira »

Aika ylimielisesti sanottu Queen. :roll: Minusta tämä on kaikkea muuta kuin ylituotettu biisi, tässä on herkkyyttä ja aitoutta joka nimenomaan koskettaa. Kappaleen tarina on aito omiin kokemuksiin perustuva eikä mikään väkisin väännetty nyyhkytarina. Minua tämä koskettsa ja niin myös montaa muuta. Se ei tee meistä tyhmiä...

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Queenillä on minun mielestäni pointti, vaikka esittikin sen turhan kärkkäästi. Tämä yrittää olla jotain, mitä ei ole. Tai ehkä joidenkin silmissä on. Sitä kutsutaan tekotaiteeksi.
Got a fire and a country heart 🔥

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Mikä tästä tekee tekotaiteellisen? Henkilökohtainen aihe ja itse kirjoitetut lyriikat. Vai onko tämä tätä että itse ei tykätä ja sitten heitetään lokaa niskaan niille jotka tykkäävät ja haukutaan tyhmiksi?
Mikael Saaren biisit vaikuttavat tekotaiteellisilta ja väkisin väännetyiltä tähän verrattuna.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja jamira »

Minua kanssa ihmetyttää että mikä tästä tekee tekotaiteellisen? :roll: En saa tästä mitenkään väännettyä tekotaiteellista katsoin miltä kantilta hyvänsä. Eihän tämä edes ole mikään taidepläjäys vaan aika normaalin kaavan kappale? Minulle tulee kyllä tekotaiteellisesta ihan muuta mieleen.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hazard kirjoitti: 01 Huhti 2019, 14:47 Tämä yrittää olla jotain, mitä ei ole. Tai ehkä joidenkin silmissä on. Sitä kutsutaan tekotaiteeksi.
Mä en usko käsitteeseen tekotaide, koska kaikki on taidetta, kun sitä oikein katsoo. :draamaa: :surrur: Mikään ei siis ole ns. tekotaiteellista.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Voisiko sanan ”tekotaiteellinen” vaan poistaa suomen kielestä? :hiips:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1012
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

TomppaJr kirjoitti: 01 Huhti 2019, 15:39Voisiko sanan ”tekotaiteellinen” vaan poistaa suomen kielestä? :hiips:
Kunpa voisikin!

Välillä tuntuu, että tekotaiteelliseksi kutsutaan mitä tahansa sellaista, mikä ei nyt syystä tai toisesta satu itseä koskettamaan. Minua tämä kappale riipaisee syvältä. Minusta tämä tuntuu avoimelta, rehelliseltä, hauraalta. Todella kaunis kappale, jota vedenalainen video täydentää hienosti. Ah, tykkään!

:alankomaat: :alankomaat: :alankomaat: :alankomaat: :alankomaat:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Miss Ludo kirjoitti: 01 Huhti 2019, 17:20 Välillä tuntuu, että tekotaiteelliseksi kutsutaan mitä tahansa sellaista, mikä ei nyt syystä tai toisesta satu itseä koskettamaan.
Tämä erittäin voimakkaasti. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Viisuilija_110 kirjoitti: 30 Maalis 2019, 21:37 Tää saattais olla paras voittaja koskaan :ihana: Tää on muutenkin yksi parhaimmista viisubiiseistä ikinä :kups:
Mun mielestä ei nyt paras koskaan. Olen kuunnellut vasta pari kertaa ja vielä ihastuttaa. Live ratkaisee.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 863
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Minä en tykännyt kummastakaan Mikael Saaren tyrkystä enkä pidä tästäkään juurikaan. :heh: Jos pitäisi vertailla niitä.. niin kyllä tämä voittaa. Nämä on makuasioita... ei pitäisi kyllä muiden mielipiteitä kuitenkaan alkaa haukkua.
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Minun kirjoissani tekotaiteellinen tarkoittaa osittain sellaisia "taiteellisia" elementtejä sisältävää kappaletta, joka kerää joissain tapauksissa (mielestäni) aiheetonta positiivista huomiota. Se on siis mielipideasia. :joojoo: Joskus kyllä tekotaiteellisuus tarttuu ihan halpoihin hylkiöihinkin. Yrittävät kopioida Picassoa huonolla menestyksellä. :heh:

Onhan tämä vähän sellainen poikkeuksellisen epätavallinen balladi eteerisillä taustan älähdyksillä pianoon sonnustettuna ja väkevillä napsutusrummuilla. Minusta tässä on silti hyvinkin tavallinen teema, joka on tuotu ulos läpinäkyvän hunnun alla. Lähes kaikissa tapauksissa ymmärrän viehätyksen (jopa inhokkini Islannin kohdalla), mutta tästä on muodostumassa pienoinen mysteeri. Duncan yrittää kappaleen kautta tuoda ilmi tuskaansa, josta en saa itse kiinni sitten millään.

Rakastakaa vain rakastajat, teillä on oikeus siihen enkä tuomitse teitä. Joskus haluan vain kyseenalaistaa kappaleen suosion.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hazard kirjoitti: 01 Huhti 2019, 21:26 Joskus haluan vain kyseenalaistaa kappaleen suosion.
Se tekee toisinaan ihan hyvää. Jään joskus pohtimaan, miksi jokin kappale on niin suosittu kuin on, vaikken itse sitä ymmärtäisi. :miettii: Joskus tämmöset tapaukset vaan ovat jänniä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Minusta joitain vain ärsyttää se, kun joku kappale mistä he eivät itse tykkää saa paljon suosiota. Ja sitten pitää haukkua se tekotaiteelliseksi yms. Joskus oma maku on erilainen kuin jonkun toisen maku ja sitä on vaikea yrittää selvitellä itselleen, että miksi joku on suositumpaa kuin toinen, jos ei itse tykkää siitä yhtään. Itse kuuntelin tätä kappaletta ekaa kertaa kuulokkeilla ja äänimaailma kuulosti hyvällä tavalla diipiltä, sitä syventyi kuuntelemaan ja alkoi samaistumaan biisiin. Duncanin vaikeroiva ulina on kaunista ja koukku itselleni.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Andzak kirjoitti: 02 Huhti 2019, 13:01 Minusta joitain vain ärsyttää se, kun joku kappale mistä he eivät itse tykkää saa paljon suosiota.
Minua ei ärsytä. Ihmettelen vain ja koetan löytää sen punaisen langan tämän kanssa.
Andzak kirjoitti: 02 Huhti 2019, 13:01 Ja sitten pitää haukkua se tekotaiteelliseksi yms. Joskus oma maku on erilainen kuin jonkun toisen maku ja sitä on vaikea yrittää selvitellä itselleen, että miksi joku on suositumpaa kuin toinen, jos ei itse tykkää siitä yhtään.
Jos et kestä kuumuutta, pysy poissa keittiöstä. Kritiikkiä satelee ihan jatkuvasti jokaiselle kappaleelle mikä maailmassa tällä hetkellä soi. En koe haukkuvani, vaan miellän sen sellaiseksi. Tuo nyt on vielä pientä siihen verrattuna, mitä joistain muista kappaleista sanotaan. Tavallista epäsuotuisaa mielipidekohtaista arviointia. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Minä pysyn keittiössä kuumuuden uhallakin, turha alkaa uhittelemaan. Voit etsiä punaista lankaa tottakai.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Jos toimii livenä, niin kärkiviisikossa on. Yksinkertainen, mutta vaikuttava kappale.
Nostan viiteen tähteen. :clap:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olen tainnut jo kyllästyä tähän, vaikken ole kuunnellutkaan.

Tässä Eurovision in Concert -live Amsterdamista:



En ole ihan vakuuttunut tuosta laulamisesta, mutta voi kyllä olla että nuo akustiset olosuhteet tuolla tekevät hallaa etenkin tällaisille herkemmille lauluille ja äänenkäyttäjille. Joka tapauksessa Duncan ei tuossa tallenteessa onnistu nostamaan biisiään kovin kiinnostavalle tasolle. Ehkä kannattaa katsoa eri tallenteita, niitä on nyt julkaistu.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Alankomaat 2019: Duncan Laurence – Arcade

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Elän tälle livelle. <3 Vuoden ehdottomasti paras. Jos voittaa, niin itken onnesta.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Lukittu