ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Euroviisut 2019 Israelissa

Kuinka toivoisit Ylen toteuttavan esikatselut?

a) yksi maratonlähetys
34
38%
b) kaksi pitkähköä lähetystä
20
22%
c) useampi lyhyempi jakso
31
34%
d) ei esikatseluita tarvita ollenkaan
5
6%
 
Ääniä yhteensä: 90

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eivät näyttäneet videoita edes kokonaan vaikka lähetysaikaa on vaikka kuinka. Saattaa jäädä tällä konseptilla loput katsomatta...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Tykkäsin kaikesta huolimatta! :peukku:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^^No sanos muuta. Kustakin kappaleesta nähtiin tosiaan eilisessä jaksossa (ehkä) puolet, vaikka ihan hyvin läherysaika (40 min) olisi riittänyt näyttämään kaikki seitsemän kokonaan (7*3 min = 21 min). Jos aloituspuheet ja lopputekstit vievät pakolliset viisi minuuttia (?), jää lähetysaikaa jäljelle vielä 14 min, eli pari minuuttia esittely-/kommentointiaikaa kullekin kappaleelle. Oletan kuitenkin, että jos henkilö haluaa nähdä viisuesikatseluja, hän katsoo niitä enemmän kappaleiden itsensä takia eikä kuullakseen niistä muiden kommentteja.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja romualdo »

kappal...tai mitä ikinä nuo nykyään ovatkaan, (sanaa kappale kohtaan tehty loukkaus) eihän niistä näytetty kuin ehkä kolmasosa jos sitäkään... (EIKÄ HAITTAA KOSKA TÄNÄ VUONNA ON MUKANA ILMEISESTI AINOASTAAN 1-4 JOTEN KUTEN KUUNNELTAVAA BIISIÄ!) (ja sanon tämän edelleenkin tilanteessa jossa en ole kuunnellut muita kuin suosikkini Kroatian ja Unkarin biisit, ne sitten ovat sitäkin parempia!) Ja siis ainoat jotka kiinnostivat ja joita pystyi kuuntelemaan tuossa katselmuksessa olivat tietysti siis Unkari sekä Puola... muita esityksiä tään vuoen tarjonnasta en välitä kommentoija enää tämän enempää.
Koska en pystynyt sietämään niitä kuin muutaman sekunnin (keskim. 3 - 9 sek.) ...sitten äkkiä ääni pois, radion takia... Wanhan Kunnon :eeek: Esc-instituutin varsinaisia irvikuvia...Uskomattoman tylsää epämusiikkia... Piste.
Khyllä, tiedän ja ymmärrän hyvin että tämän ajan ja nuorison musiikki-maku ja tyyli ovat niin täysin erilaisia,kuin toiselta planeetalta, esim. omaan nuoruuteni musiikkiin verrattuna. Jahhh, näinhän sen kuuluukin olla. Kaikki muuttuu, ja vain hyvin harvat asiat vielä jopa parempaan suuntaan... mutta ne ovatkin sitten niitä arvokkaimpia ja aidoimpia... alkuperäisiä arvoja. Luonnollisimpia.
jk. kappaleiden analysoinneissa on tietysti aina oma kiinnostavuus arvo, yllättäen myöskin vierailevan Putous-hahmoa esittäneen miehen... no nyt se Piste.
Viimeksi muokannut romualdo, 13 Huhti 2019, 20:00. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja sziget »

Euroviisaissa on hyvää mm. se, ettei formaatti ole kivettynyt vaan kokeillaan uutta, joskus onnistuneesti. Yksi vieras riittää hyvin, elleivät "viisaat" ole vahvasti erimielisiä (harvoin ovat). Usein nostetaan olennaisia asioita esiin kuten Valko-Venäjän edustajan junioriviisutausta. Sloveniaa olivat ehkä liian vanhoja ymmärtämään, hipsterit toki mainittiin. Christoffer oli myönteinen tyyppi, poliitikkomainen tuulenhaistelu Islannin kohdalla häiritsi.
hra47 kirjoitti: 05 Huhti 2019, 23:13 Eivät näyttäneet videoita edes kokonaan vaikka lähetysaikaa on vaikka kuinka.
Ovat luultavasti saaneet palautetta, että jättäkää ne biisit pois niin mahtuu enemmän puhetta. Yksi ratkaisu olisi, että euroviisun enimmäiskesto rajattaisiin kahteen minuuttiin. Eihän kukaan katso Euroviisuja musiikin takia vaan siksi että pääsee pukeutumaan hauskasti, heiluttamaan lippua ja viskomaan konfetteja.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja sziget »

Ketjuäänestyksen voisi muuttaa. Tässä oma ehdotukseni:

Kuinka toivoisit Euroviisaiden toteuttavan esikatselut?

a) Kuunnellaan kaikki kappaleet kokonaan. zzz
b) Kuullaan kappaleista 90 sekunnin näytteet. :/
c) Kuullaan kappaleista 10 sekunnin näytteet. :D
d) Musiikkia ei tarvita lainkaan. Lisää puhetta! :surrur:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

sziget kirjoitti: 07 Huhti 2019, 17:56 Ovat luultavasti saaneet palautetta, että jättäkää ne biisit pois niin mahtuu enemmän puhetta.
En oikeasti osaa sanoa, kuinka tosissasi olet ollut tätä kirjoittaessasi, mutta leikin kaiken kirjaimellisesti ottavaa sarkasmintajutonta. Ymmärtääkseni viisuesikatseluohjelman tarkoitus on kuitenkin antaa suurelle yleisölle mahdollisuus tutustua kappaleisiin itse etukäteen, eikä kuunnella ylemmältä/Ylemmältä taholta, mitä mieltä kappaleista pitäisi olla. Euroviisaatkin olivat kappaleista niin liikuttavan yksimielisiä, että sehän vaikutti jopa valistusohjelmalta siitä, mistä kappaleista on pidettävä. Kappaleiden kokonaan pois leikkaaminen johtasi siihen, että suuri osa katsojista ei olisi kuullut itse kappaleita lainkaan, jolloin ohjelma voisi olla heistä hyvinkin tylsä, koska he eivät yhtään tietäisi, mistä tuolla puhutaan.

Ehdotan, että jatkossa esikatseluissa on pelkät kappaleet lyhyine, suht. neutraaleine esittelyineen, ja ohjelmassa mainostetaan, että jos haluatte lukea muiden kommentteja kappaleista, menkää osoitteeseen https://www.viisukuppila.fi/ :D

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja sziget »

jee euroviisut kirjoitti: 07 Huhti 2019, 18:50 Kappaleiden kokonaan pois leikkaaminen johtasi siihen, että suuri osa katsojista ei olisi kuullut itse kappaleita lainkaan, jolloin ohjelma voisi olla heistä hyvinkin tylsä, koska he eivät yhtään tietäisi, mistä tuolla puhutaan.
Ehkä se olisi rehellisempää kuin tarjota katsojille leikeltyjä torsoja ja uskotella, että niiden perusteella voi jakaa päteviä tuomioita. Ilmeisesti euroviisaat itse kuuntelevat viisut kokonaan, vain katsojia tässä suojellaan huonolta musiikilta. Olen siis täysin luopunut toivosta, että mikään palaute auttaisi. En tiedä, ovatko katsojat idiootteja vai pidetäänkö heitä vain sellaisina, mutta lopputulos on ikuisesti sama. Täytyy leikata, täytyy suojella kansaa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Ei pelkkien torsojen perusteella nyt päteviä tuomioita voi jakaa (ainakaan samalla tavalla kuin koko kappaleiden), mutta puolet kappaleesta näyttämällä katsojalla on sentään joku käsitys kappaleesta, josta tuolla nyt puhutaan. Jos kappaleita ei soiteta lainkaan, voi niistä sanoa mitä tahansa, eikä kappaleita (tai osia) kuulematon katsoja kyseenalaista mitään.

Edelleenkin, jos esikatseluohjema onkin pelkkä raati, joka kappaleita katsojille soittamatta arvoi kappaleet, minusta ohjelman viesti kansalle on, että "Te sitten kannatatte tämän kevään viisuissa näitä, koska me päätimme niin." Onko meidän elettävä sellaisessa diktatuurissa, että emme saa itse päättää edes suosikkejamme viihdekilpailussa? :lohduton:

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Norjalla on onneksi tänä vuonna myös Esikatseluohjelmia <3
(En tiedä jos heillä on livestream niistä ohjelmista, minulla on onneksi NRK1 maksukanava telkkarissani)

Pitää tarkistaa vielä jos Tanskalla on tänä vuonna myös.

Norska NRK1 Så sänds "Adresse Tel Aviv" :ihana:

13 april Lördag del 1
27 april Lördag del 2
04 maj Lördag del 3
11 maj Lördag del 4

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ Jee Norja! :peukku:

Viisuhörhöt sortuvat helposti nostalgiaan ja unohtavat, että normaalia ihmistä kiinnostaa viisuissa vain kaksi asiaa: kuka voittaa ja miten Suomi menestyy. Kolme minuuttia jotain Gruusiaa tai Moldaviaa on auttamatta liikaa. Voihan Ylellä olla tutkimusdataa, joka todistaa, että katsojat haluavat juuri näitä raiskattuja versioita. Ylipitkä viisuklippi saisi heidät vaihtamaan kanavaa.
jee euroviisut kirjoitti: 07 Huhti 2019, 20:11 Edelleenkin, jos esikatseluohjema onkin pelkkä raati, joka kappaleita katsojille soittamatta arvoi kappaleet, minusta ohjelman viesti kansalle on, että "Te sitten kannatatte tämän kevään viisuissa näitä, koska me päätimme niin." Onko meidän elettävä sellaisessa diktatuurissa, että emme saa itse päättää edes suosikkejamme viihdekilpailussa? :lohduton:
Ei vaan silloin olisi pakko mennä nettiin ja kuunnella jokaista viisua niin monta sekuntia kuin huvittaa. Jos halutaan näyttää pätkiä Euroviisaissa, 10 sekuntia olisi yhtä hyvä kuin 90 sekuntia. Säästäisi kaikkien aikaa. :)
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

sziget kirjoitti: 08 Huhti 2019, 22:59 Viisuhörhöt sortuvat helposti nostalgiaan ja unohtavat, että normaalia ihmistä kiinnostaa viisuissa vain kaksi asiaa: kuka voittaa ja miten Suomi menestyy. Kolme minuuttia jotain Gruusiaa tai Moldaviaa on auttamatta liikaa.
Olen mä ainakin noiden lisäksi kiinnostunut myös omien suosikkieni ja Ruotsin menestyksestä. Vaikka hengailenkin täällä Kuppilassa, lasken itseni aika tavikseksi (en ole vielä suurinta osaa biiseistä kuullut ja näillä näkymin kuulen suuren osan biiseistä kokonaisuudessaan vasta viisuiltoina kun esikatselussakaan niitä ei kuule)...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Sagapo
Tarjoilija
Tarjoilija
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Tv-kanavan näkemys on tämä:

Jos tylsä kappale esitetään kokonaan, osa katsojista vaihtaa kanavaa.

Jos tylsä kappale esitetään vain osittain, katsojat sinnittelevät, kun tietävät, että se kestää vain hetken.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tunnun olevan ainakin kommenttien perusteella yksi niistä harvoista, joille kelpaisi hyvin yksi pitkä maratonlähetys. Niissä on ollut omanlaista tunnelmaa. Toki sellaisessa pitäisi kiinnittää sitten ekstrapaljon huomiota vieraisiin ja valita sellaisia tyyppejä, joita oikeasti viisut kiinnostavat. Silloin muutama vuosihan sitten mukana oli YleX:n Viki, joka ei fanita viisuja millään tavalla ja sen kyllä huomasi.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja rosetta »

sziget kirjoitti: 08 Huhti 2019, 22:59 Viisuhörhöt sortuvat helposti nostalgiaan ja unohtavat, että normaalia ihmistä kiinnostaa viisuissa vain kaksi asiaa: kuka voittaa ja miten Suomi menestyy.
Hyvin sanottu (tuo muistutus on täällä tarpeen aina ajoittain), ja nähtävästi olen sitten itsekin tosiaan enemmän normaali ihminen kuin viisuhörhö :heh:

jee euroviisut kirjoitti: 07 Huhti 2019, 18:50 Ymmärtääkseni viisuesikatseluohjelman tarkoitus on kuitenkin antaa suurelle yleisölle mahdollisuus tutustua kappaleisiin itse etukäteen, eikä kuunnella ylemmältä/Ylemmältä taholta, mitä mieltä kappaleista pitäisi olla. Euroviisaatkin olivat kappaleista niin liikuttavan yksimielisiä, että sehän vaikutti jopa valistusohjelmalta siitä, mistä kappaleista on pidettävä.
Sellainenhan se juuri on ollut, ja siksi en jaksa enkä halua sitä (enkä muitakaan vastaavia) enää katsoakaan.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

sziget kirjoitti: 08 Huhti 2019, 22:59
Viisuhörhöt sortuvat helposti nostalgiaan ja unohtavat, että normaalia ihmistä kiinnostaa viisuissa vain kaksi asiaa: kuka voittaa ja miten Suomi menestyy.
Ja aika monen kohdalla voinee tuon ensimmäisen kohdankin jättää pois.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eipä toi kakkosjaksokaan tuonut esiin kovin paljoa varteenotettavia finalisteja. Portugali löi läskiksi vain kaksi vuotta voittonsa jälkeen ja eikö Australia ole vielä vähän liian tuore (ja hyvin menestynyt) osallistuja alkaakseen parodioimaan euroviisuja. Suomen esitys on ihan ok, ainoastaan Sebastianin laulu kuulostaa tuossa Ylen pätkässä kovin vaisulta, toivottavasti siihen tulee parannus viisulavalla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Olipas jotenkin asenteellista kommentointia Portugalin kohdalla. Olkaatte valmiit järkyttymään, sillä sehän menee finaaliin. :twisted:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6307
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja mariah »

^ Toivottavasti menee :surrur: Vähän yllätyin, että pitivät Australiasta. Odotin täystyrmäystä, mutta hyvä näin :tapu:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no olipas kohtuullisen eli yllättävän fiksun oloinen vierailija mies tälläkin kertaa analysoimassa noita toella syvältä anaalista tuotettuja pökäleitä... tosin tulin vasta parin kolmen viimeisen biisin aikana kanavalle... en ollut muistaa että siellä oli vielä yksi helmi eli tuo kolmaskin ihan kuunneltava ja mielenkiintoinen esitys... Armenia... tai siis se ...noh Georgia, joo missä on se hulmuava lippu ja viiden körilään upea kuoro... tuota, eihän mun pitänyt kommentoida enää näitä mutta... inhimillinen töppäys... :puna:
jk. naisjuontaja on edelleenkin yhtä ihana ja suloinen ja järkeväkin... mutta sitä hänen juontajakumppaniaan en siedä edelleenkään, hän musiikkimakunsa on siis niin jotenkin niin OGAE-maista... (!?) se tuli viimeistään selväksi tuon Georgian kohdalla... :roll:
Viimeksi muokannut romualdo, 14 Huhti 2019, 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja rosetta »

mariah kirjoitti: 13 Huhti 2019, 11:49 Vähän yllätyin, että pitivät Australiasta. Odotin täystyrmäystä, mutta hyvä näin :tapu:
Ja viime vuonna Viro sai kuitenkin täystyrmäyksen :eiei: (Mikä on huvittavaa myös ajatellen sen huomattavasti Suomea parempaa finaalisijoitusta...) Eipä näillä esikatseluraadeilla väliä, kun en niitä katsokaan, mutta onhan tuo nyt vähän koomista.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Katsottu Suomen ”Euroviisat” toinen ohjelma ja Norjan ”Adresse Tel Aviv” eka ohjelma. :rakkaus:
Kyllä oli mukavat ohjelmat ja tuli mieleen 1970-1980 esikatseluohjelmia. :ihana:

Norjan esikatselu ohjelman eka lähetyksen pisteet.

92 Kypros
83 Malta
62 Armenia
61 Ranska
55 Islanti
51 Venäjä
48 Unkari
39 Australia
32 Moldova
22 Viro

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Saksan esikatselujen pisteitä voi katsella täällä: https://www.eurovision.de/news/Alle-Inf ... ck722.html

Kolme neljästä kuuntelusta takana ja tilanne on:

1. Italia
2. Sveitsi
3. Kypros

Kakkossemin jälkipuolisko ja Saksa on vielä kuuntelematta.

En tiedä, voiko noita esikatseluja katsoa Suomesta käsin, mutta itse olen ainakin tykännyt kovasti. :peukku: Kommentoijat ovat pääosin viihdyttäviä ja asiaan perehtyneitä, ja lisäksi katsojat saavat myös arvioida kappaleet. Puolet pisteistä tulee siis katsojilta, puolet kahdelta juontajalta, muut vain kommentoivat. Huomaa kyllä, että esikatselut on suunnattu nimenomaan viisufaneille eikä ns. suurelle yleisölle, esim. biiseistä näytetään vain lyhyet pätkät eli oletetaan katsojan tuntevan biisit jo ennestään.

Suomelle ei kyllä lupaa hyvää, että jopa Valko-Venäjä on saanut enemmän pisteitä. :roll:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Saksalaisilla on outo maku, en nyt tuosta kauheasti muita johtopäätöksiä vetäisi :heh: Varsinkin jos tosiaan joku V-V on saanut Suomea enemmän pisteitä. :roll: Ja esikatseluissahan on arvioimassa yleensä vain muutama ihminen, usein viisufani, joten ei se välttämättä edes kerro kansan mausta vielä mitään.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Euroviisaiden kolmas jakso katsottu ja San Marinon biisi on ehkä eniten liikuttavin tähän astisista. Voittihan se viisaiden äänestyksenkin, mutta pani silti miettimään, että kuinka metsässä mä olenkaan musiikkimakuineni...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Minulle oli positiivinen yllätys, että Euroviisaat-ohjelman raati piti Irlannin euroviisusta. :tuuletus: Irlanti on ehdottomasti tämän vuoden 1.suosikkini, joten Irlannin euroviisun kehumista oli mukavaa kuunnella.

Odotan Ylen perinteikästä Esikatselumaratonia jo innokkaasti. :bile: :kuulokkeet2:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Viisufani kirjoitti: 20 Huhti 2019, 10:10 Odotan Ylen perinteikästä Esikatselumaratonia jo innokkaasti. :bile: :kuulokkeet2:
Tuleeko sitä tänä vuonna ollenkaan?
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Epäilys maximus tässä asiassa, tukevaa faktatietoa ylen tulevasta ohjelmistosta minulla ei kuitenkaan ole.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

^^ Nähtävästi tänäkään vuonna sitä ei tule.

https://www.telsu.fi/20190511

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ylen verkkosivun jutussa ei ainakaan euroviisujen tv-lähetyksistä kerrottaessa puhuttu mitään suomenkielisistä esikatseluista ja tuskinpa Yle2:lle olisi pantu Euroviisaita korvaajaksi jos suomenkielinen maratoni olisi luvassa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lukittu