Serbia-Montenegro 2004

ESC 2004 -arkisto.
Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja lharju »

Voi tässäkö se vain olikin! :cry:
Kaikesta hehkutuksesta minä päättelin, että tästä tuli upea slaavilaisballadi, mutta nyt petyin suuresti... No ***, kolme tähteä!
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Siis tämä oli ainoa kappale, joka sai kyyneliä vuotamaan... Miksi? Näin on käynyt ennenkin, että todella kaunis kappale pistää kyyneliä silmäkulmaan. Ilmeisesti se on merkki siitä, että minun tulisi antaa puhelinääneni juuri tälle kappaleelle - mutta väärin tunnen tekeväni, jos en anna ääntäni Virolle ja Latvialle... Aiemmin on ollut selvää ja 2002 vain Israel uhmasi Ranskaa. Vuonna 2000 Sveitsi oli selkeä voittajani ja 1998 Slovakia!

Siis hiukan rönsyää, mutta: mitä teen?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Aina pettämätön kananlihamittarini äänesti tällä kertaa tätä. Kylmät väreet videosta, kaunis.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Naali »

Sanat olivat tuskaisemmat kuin olin osannut kuvitella. Tykkäsin niistäkin hirveästi. Tämä kappale on uskomattoman kaunis. Pitänee varmaan heti huomisaamuna kelailla kasettia ja ihastella videota uudelleen. Se oli aika jännä. Laulaja oli muuten paljon nuorempi kuin olin äänen perusteella arvannut.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja youkka »

Jotenkin mä en tunne kuuluvani tänä iltana joukkoon. Tämä viisu oli suorastaan nukuttava ja häviää kauneudessa kuusnolla vaikkapa Israelille. Ei edes video pelastanut. Päällimmäisenä tuli mieleen se, että on melkoinen riski sotkea Balkanin maat toisiinsa. Ovat sen verrain lähekkäin esiintymisvuorossa, että oikein joutuu miettimään, moneenko siivun se Jugoslavia aikoinaan jaettiinkaan.
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Miik »

Kaunista kaunista.. Toivottavasti pääsee finaaliin mukaan. Videokin oli niin maalailevan iiihana. Ja kyllä itse artiskin hieman heilautti :wink:

(off-topic: kuinkahan sodan runtelema ja väkivaltaa kytevä Serbia-Montenegrokin saa viisustaan noin upean esikatseluvideon ja Suomi lähettää, mitä lähetti?)
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Tää on kyllä kaunis kappale. Mutta jokin minua tässä häiritsee. En vaan tiedä mikä asia se oikein on.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Kaunis video, vaikka minua hirvitti sen, olikos se nyt hanhen puolesta. Kun se muori kyni siltä ELÄVÄLTÄ linnulta sulkia! Kauheeta! TULE APUUN ANJA! (Vaikka onkin jo poisnukkunut) no sit ANIMALIA!!!

Ihana biisi, karismaattinen solisti. Hyvä ja uskottava paketti kasassa, mutta ei ihan taida riittää voittoon tässä sirkuksessa.
Mutta finaaliin ehdottomasti!

Avatar
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Kajon selostus ratkaisi koko kevään minu askarruttaneen asian! Kun tästä tulee mieleen jokin kansanlaulu, joten olen joskus mielestäni jopa laulanut, niin olisiko se sitten se azerbaidžanilainen laulu, johon Kajo viittasi? :shock: Olenko ollut edellisessä elämässäni azerbaidžanilainen vai onkohan se laulu suomennettukin?

No, niin tahi näin, tämä on edelleen hieno ja videokin on edelleen tyylikäs. Oi tätä kaihon määrää. 8)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
JUHKIS
Kapakkalaulaja
Kapakkalaulaja
Viestit: 2764
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:06
Paikkakunta: Hki

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja JUHKIS »

Toistelen itseäni, mutta pakko kysyä... Onkos Barbarossalle tuttu sellainen leffa kuin "Mustalaisten aika". Kroatian biisi on kuin jatkoa sen leffan soundtrackille.
Se säveltäjähän vieraili viimevuonna Juhlaviikoilla huvilateltassa.

Avatar
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

JUHKIS kirjoitti:Onkos Barbarossalle tuttu sellainen leffa kuin "Mustalaisten aika". Kroatian biisi on kuin jatkoa sen leffan soundtrackille.
Onhan tuo elokuva kyllä tullut nähtyä! (Oli Kusturica-kausi joskus :wink: ) En kyllä muista, että olisin sen soundtrackia liiemmin kuullut, mutta ehkäpä sitten leffasta on jäänyt tuollainen melodia päähäni. Hmm. Pitääpä joku kerta tsekata uudestaan kyseinen pätkä. :?
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja male »

Tää viisu ei ole saanut minua niin hullaannuksen partaalle että haukkuisin tätä hyväksi. En tajua miten tätä pidetään ennakkosuosikkina.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Miik »

Voi kiesus.. Vuorokausi pian mennyt, enkä ole vieläkään toipunut tästä. Ehkä minä olen mentaalisesti otollista kohderyhmää parhaillaan mutta silti.. Nyt on kyllä mennyt listat ihan uusiksi. Taidan kyllä äänestää tätä semissä, vaikka en yleensä mikään ballaadi-ihminen olekaan. Snif.
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mä en taida koskaan kyllästyä tähän, ja video vielä lujitti entisestäänkin tunnetta, että tämä on mun suosikki! Olkoonkin että ankat ja mummot taulujentäyttämässä huoneessa oudoksutti videossa, silti koko kisan upein kappale ja video :)
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Minusta kaunotar videossa on ihan kuin
Julia Roberts! :o :D
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Juu, saatte ihan vapaasti pieksää minut kun hehkutan taas. Mutta katsoin justiinsa videolta Es'kastelut osa kakkosen ja tämä viisu on ihan ylitsevuotavan ihana videoineen, ankkoineen ja kaikkineen. Kertakaikkiaan sanaton olo... paitsi ei ihan ultimate, koska kykenin laulamaan mukana.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Tämmösta fiilistä ja tunnelmaa on harvoin .
Aivan mahtava kokonaispaketti.
Uppoaa meikikseen kuin kuuma veitsi voihin.
Tämmönen tais viimeksi olla Mia Martinin Rapsodia. :D :D
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Se yksi nainen (morsian (?)) näyttää aika paljon Nadilta!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Kaunotar! :mrgreen:
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Chris »

No - meikäläisenkin on pakko yhtyä ylistevuotaviin kehuihin...! Mahtava viisu ja upea tulkinta hemmolla! Mun ylivoimainen suosikki toisesta erästä - tällainen tunnelmallinen etnopohjainen kappale balkanilaisin maustein on varmaan varsin korkealla kun lopulliset pisteet ynnätään finaalissa...! Videokin oli tosi tyylikäs - hyvä Serbia...!!!

:D :D :D

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Hieno tunnelma tässä viisussa, ei voi kuin yhtyä kehuihin. Kyllä on ihana viisuvuosi tämäkin laulujen kimara. :lol:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mun kaverin mielestä (joka ei todellakaan ole mikään viisufani) se video ja laulu oli pelottavia?!? Mä en ainakaan löytänyt niistä mitään pelottavaa... :roll:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Eihän tuo laulu ole mitenjkään pelottava. Harmi vain, että tekstitys taisi perustua englanninkieliseen versioon...
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mun kaverista ne tekstitykset oli jotenkin pelottavat, kun siinä puhuttiin kaikesta jättämisestä ja uuden löytämisestä tilalle... No, se onkin vähän outo tyyppi (tosin useimmiten positiivisessa mielessä)! Musta kokonaisuus on ihana, eikä todellakaan mitenkään karmaiseva :P
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Vuoden ehdoton ykkönen

Viesti Kirjoittaja Nata »

Yksinkertaisesti jumalainen kappale, jota voisin luupata uudelleen ja uudelleen koko päivän ja seuraavankin päivän.

Minua kasvissyöjää linnunrääkkäysvideo järkytti kuitenkin sen verran, että päätin luovuttaa toisen käytettävissä olevista semifinaaliäänistäni kakkossuosikilleni Maltalle. Serbia saa tukeni kännykästä ja Malta lankapuhelimesta.

Olen tosin vuosien varrella tottunut siihen, että ehdottomat etnosuosikkini saavat yhtä paljon pisteitä kuin Suomi.
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Sen ankan kannalta mä toivon, että ne sulat oli muutenkin irtoamaisillaan ja ettei sitä sattunut! Eläinrakas olen minäkin :) Muuten videossa ei mitään moitittavaa, eikä liioin biisissäkään. Tämä takuulla saa puhelinääneni, muista en vielä osaa sanoa.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Taitaa olla tuo Serbia-Montenegro yleinen voittajasuosikki... Ja minusta se huilusoolo on niiiin kaunis että...
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Jees. Tämä biisi nousi melko heti suosikikseni. Siinä on kaikkea sitä mikä minut on saanut euroviisuista kiinnostumaan: kansallista kieltä ja sointuja (etenkin balkaninsuunnalta) melodisessa ja kiehtovan rytmikkäässä paketissa, sellaista mitä radiokanavilta ei yleensä kuule. Tällaista eivät ruotsalaisetkaan osaa (valita).

Unna
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 677
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Unna »

Hassua, kuinka kaikki yhdessätuumin ovat ihastuneita tähän biisin. Minua tämä ei taas liiemmin säväytä. Erottuu kyllä mukavasti kaikkien poppiksien joukosta, mutta jotenkin melodia on minusta lähinnä ankea ja laulaja kuulostaa kaiken toivonsa menettäneeltä.

Voihan tietysti olla, että tämä on sellainen biisi, joka muuttuu hyväksi vasta useamman kuuntelukerran jälkeen.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Serbia-Montenegro 2004

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Muhun se kyllä kolahti heti, mutta ihmisethän on erilaisia. Ja eihän tietenkään KAIKKI voi pitää samasta laulusta, pakkohan on aina löytyä joku joka on eri mieltä.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Lukittu