Cinéma (Elokuvat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka usein käyt elokuvissa?

Kerran kuussa tai useammin
20
11%
Kerran kahdessa kuussa
24
13%
Kolmen tai neljä kuukauden välein suunnilleen
41
22%
Ehkä pari kertaa vuodessa
59
32%
Kerran vuodessa tai harvemmin
41
22%
 
Ääniä yhteensä: 185

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja sziget »

A Star Is Born oli tosiaan onnistunut. Tuskin muisti silmiä räpyttää, vaikka tarina on tuttu ja olen nähnyt edellisen version (Barbra Streisand, Kris Kristofferson), jota en pitänyt niin erikoisena.

The Favourite kiinnosti, koska Teema näytti syksyllä ohjaaja Yorgos Lanthimosin vielä Kreikassa tehdyn Kulmahampaan (2009). Raihnainen kuningatar Anna (Olivia Colman) on bimbo sekoboltsi, jota suosikki ja tämän kilpailijatar vievät kuin pässiä narussa. Monarkiaa ei tule ikävä, mutta syrjäytetty suosikki Lady Sarah (Rachel Weisz) on varsin viehko.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Miksei tossa ketjuäänestyksessä pysty vaihtamaan vastaustaan? 3-4 kuukauden välein on nykyään liian usein, käyn leffassa pikemminkin kerran tai pari vuodessa, jos sitäkään. Viime vuonna en käynyt kertaakaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

hra47 kirjoitti: 30 Maalis 2019, 01:23 Miksei tossa ketjuäänestyksessä pysty vaihtamaan vastaustaan?
Kannattaa varmaan olla yhteydessä johonkin modeen tämän asian tiimoilta. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Korjattu.
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kiitoos! Eihän tuo iso asia ollut, mutta kuitenkin häirinnyt mielenrauhaa joka kerta kun tässä ketjussa on vieraillut. :heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Taas on Hulluilta päiviltä kymmenen leffalipun paketti ostettu. :uujee: 8,70 €/kpl <3
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Avengers Endgamen alkuun reilu puoli tuntia. Ehkä tämän vuosituhannen odotetuin elokuva. IMDB kantaa jo nyt arvosanaa 9,2(!), mikä on käsittämätön lukema. Jälkitunnelmia tulossa kuuden jälkeen kun leffa loppuu.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Endgame oli kaikkia mieleni osia säväyttävä kokemus, jonka päätös oli samalla odottamaton, mutta jota tavallaan osasin odottaa. Ei ehkä kaikkien aikojen paras leffa, mutta sinne kärkikahinoihin menee.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulla jäi joku Avengers-leffa kesken kun yritin katsoa telkkarista. Suhtaudun siis skeptisesti noihin IMDb:n arvosanoihin, erityisesti tuoreiden efektirikkaiden blockbustereiden kohdalla. Ehkä musta on tullut wanha.

Kiinnostais jonkun verran Dome Karukosken ohjaama Tolkien. Olen huomannut viime aikoina kiinnostuneeni todellisiin henkilöihin perustuvista elokuvista (The Imitation Game, Theory of everything, Snowden, Bohemian Rhapsody (joka on vielä näkemättä)). Lisäksi kiinnostais nähdä miten Hollywoodin miljoonien tuotantokoneisto taipuu suomalaisissa käsissä. Onhan Renny Harlin jo tätä ennen ollut siellä, mutta melko lahjattomaksi osoittautunut. Hallitsee kyllä suuren tuotantokoneiston, mutta jotkut kovat tyypit osaavat tuotannon päälle vielä lisäksi taiteillakin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

hra47 kirjoitti: 25 Huhti 2019, 22:26 Mulla jäi joku Avengers-leffa kesken kun yritin katsoa telkkarista.
Ne pitääkin nähdä isolta valkokankaalta. :mrgreen: Joitain Marvelin elokuvia olen käynyt katsomassa ja pääsääntöisesti pitänyt. Guardians of the Galaxyt ovat olleet kovasti mieleeni ja pari vuotta sitten tullut Spidermankin oli hauska. Siihen on tulossa kesällä jatkoa, joten liekö se seuraava supersankarihetkeni. Avengers-sarjan elokuvia en ole nähnyt, joten tuskin menen katsomaan tätä uusintakaan.

Kesällä elokuviin on tulossa Leijonakuninkaan remake-versio sekä toinen osa Lemmikkien salaiseen elämään. Ei voi muuta kuin odottaa. :rakkaus:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Viime viikolla kävin katsomassa Pokemon: Detective Pikachu elokuvan, jossa seikkailee ihmisten lisäksi pokemoneja. Hyvin toteutettua junnuillekin sopivaa actionia. Pokemonit on luotu todella hyvin ja huokuuhan niistä niin paljon nostalgiaa - edelleen. Toivottavasti elokuvaan tulee jatko-osa, koska aiheesta saisi varmasti vielä paljon irti.

Pokeleffan tekstitykset eivät toimineet elokuvan alkupuolella, jonka takia Finnkino tarjosi katsojille hyvityslipun. Sen tiketin tuhlasin eilen Greta elokuvaan, jota tuskin olisin mennyt maksavana asiakkaana katsomaan. Ja hyvä etten olisi. :heh: Greta kertoo tytöstä, jota vanhempi nainen rupeaa stalkkaamaan. Aiheesta saisi varmasti hyytävää trilleriä, mutta tällä kertaa siitä oltiin saatu kasaan huonoa dialogia ja lepsua jännitystä sisältävä teinileffa. Lopussa kerronta sai sentään vähän kierroksia, mutta kokonaisuutta se ei enää pelastanut.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

IMDb:tä selatessa törmäsin tollaiseen:

https://www.imdb.com/title/tt8580274/?r ... flmg_act_2
Leffan nimi: Eurovision
Genre: Comedy

Film based on the long running international TV music competition "The Eurovision Song Contest."
Director: David Dobkin
Writers: Will Ferrell, Andrew Steele
Stars: Rachel McAdams, Will Ferrell, Pierce Brosnan

Comments: Crew filming resource material during actual Eurovision Song Contest in Tel Aviv.
Liekö teille lähemmin viisu-uutisia seuraaville jo vanha uutinen, mutta enpä ole itse aikaisemmin kuullutkaan tollaisesta.

Edit: näyttää olevan Netflixin tuotantoa. Pahus. Tuleeko tuo muualle nähtäväksi kuin heidän verkkopalveluunsa?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Vähän nolottaa myöntää, mutta katsoin Forrest Gumpin vasta eilen ensimmäistä kertaa. :puna: Tykkäsin todella paljon tarinasta ja yllättävistä juonenkäänteistä. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kiinnostukseni sarjakuvafilmatisointeja kohtaan on nykyään pakkasen puolella, mutta sen perusteella mitä olen lukenut keskustelufoorumeilta tulevasta Jokerista, tuossa voisi olla kiinnostava katsottava. Voitti jollain elokuvafestarilla pääpalkinnonkin. Voi tosin olla, että tämäkin jää näkemättä teatterikierroksella ja nappaan tuon vasta blurayltä (kuten kävi myös Tarantinon Once Upon a Time in... Hollywoodillekin).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Pete kirjoitti: 29 Syys 2019, 13:58 Vähän nolottaa myöntää, mutta katsoin Forrest Gumpin vasta eilen ensimmäistä kertaa. :puna: Tykkäsin todella paljon tarinasta ja yllättävistä juonenkäänteistä. :peukku:
Minäkään en ollut katsonut Forrest Gumpia ennen vuotta 2015. Ehkä nuoruudessani koin sen pitkäveteiseksi, mutta lopulta se päätyi kaikkien aikojen suosikkielokuvieni joukkoon.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja sziget »

R&A 2019 päättyi. Levitykseen tulevista ainakin Lighthouse kiinnostaa. Nyt katsoin ihan muita.

Hervoton dokumentti Dons of Disco pitäisi saada vähintään Teemalle! Italodiscon kasaritähti Den Harrow (Stefano Zandri) ja tälle äänensä antanut Tom Hooker kinaavat siitä, kumpi on oikea artisti. :rofl: Hooker intoutui parodioimaan vastapuolta nimellä Tam Harrow, mutta Zandrillakin on pointti: eihän Rober De Niron suosio ole italialaisen ääninäyttelijän ansiota. Totta, Milli Vanilli -duo kärsi minustakin suurta vääryyttä, kun se leimattiin huijaukseksi. :lohduton:

Yksi suosikeistani oli makedonialainen God exists, her name is Petrunya. Sankaritar on 32-vuotias työtön historioitsija, tavallinen, vähän ylipainoinen. Ikävän työhaastattelun jälkeen hän näkee rituaalin, jossa paidattomat miehet tavoittelevat jokeen heitettyä puuristiä. Petrunya hyppää veteen, nappaa ristin miesten nenän edestä ja katoaa. Kotona isä tukee, äiti raivoaa. Poliisi noutaa Petrunyan asemalle, miksi, rikkoiko hän jotain lakia? Toinen loistava hahmo on tv-kanavan naistoimittaja, joka haistaa jutussa tasa-arvo-ongelman ja jatkaa seurantaa tunteella, kun pomo käskee jo lopettaa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Katsoin Jokerin, joka sai siis Kultaisen leijonan Venetsian jurylta - ei hullumpi valinta. Batman-saagaa toistaviin latteuksiin ei juuri sorruta, tarina on tuore ja kekseliäs, sarjakuvamaisuus pysyy aisoissa. Tahallinen yhteys Scorsesen Koomikkojen kuninkaaseen ei jäänyt huomaamatta. Lehtiarvostelu paljastaa liikaa juonta ja on muutenkin pönö, unohtakaa se.

Puolan elokuvaviikko Helsingissä 7.-11.10. ja muissa kaupungeissa sen jälkeen. Viikolla on vuosikymmenten perinteet ja tasoakin yleensä löytyy. Uudempi tulokas Serbian elokuvapäivät järjestetään 25.-27.10. yhdeksännen kerran. Sielläkin olen käynyt monena syksynä ja aina nähnyt jotain kiinnostavaa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

sziget kirjoitti: 06 Loka 2019, 19:38 Tahallinen yhteys Scorsesen Koomikkojen kuninkaaseen ei jäänyt huomaamatta.
Mä rakastan Scorsesen Koomikkojen kuningasta (jäänyt ihan suotta Scorsesen muun tuotannon, erityisesti hänen yliarvostettujen gangsterileffojensa jalkoihin) ja olen innoissani tästä yhteydestä. Äh, pitäiskö tää mennä ihan teatteriin katsomaan, ei taida malttaa odottaa bluray-julkaisua.

Oliko siinä Jokerissa käytetty Chaplinin Smile-laulua ja melodiaa muuallakin kuin vain trailerissa tai Ylen uutislähetyksen jutussa? Raju ja kieroutuneesti oivaltava musiikkivalinta jos sitä on käytetty myös itse leffassa. :uujee:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ Oli käytetty elokuvassakin. Musiikkivalinnat ovat tosiaan kohdillaan. :joojoo:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kävin katsomassa Jokerin ensi-iltapäivänä perjantaina. Joaquin Phoenix suoriutuu pääroolista todella hyvin ja tuo hahmoon aimo annoksen herkkyyttä. Hänen elastinen ja jollain tavoin androgyyninen tapa luoda Jokeri iski minuun. Elokuvan draamalliset ainekset tuntuivat osittain väkinäisiltä, mutta suosittelen elokuvaa, jos se vähänkään kiinnostaa. :peukku:

Tänään kävin katsomassa ranskankielisen Olen kuka haluat (Celle que vous croyez) pätkän. En ole hetkeen katsonut yhtä intensiivistä ja hyvällä tyylitajulla toteutettua draamaa. Kauniita kuvia, peilejä, laseja, yön sineä... kaiken keskellä Juliette Binochen henkevä roolityö Clairena, joka kamppailee hyväksytyksi tulemisen tarpeen kanssa. Käsikirjoitus lähtee kikkailemaan loppupuolella turhaan, vähempikin olisi riittänyt, mutta kokonaisuutta se ei kuitenkaan murenna.

Ennen elokuvaa näytettiin And Then We Danced leffan traileri, joka sai mielenkiintoni heräämään. Elokuvan Suomen ensi-ilta koittaa parin viikon päästä perjantaina 18.10.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joker aiheuttaa kohua:

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006263924.html
Uusi Joker-leffa kylvää kauhua maailmalla – katsojia rynnännyt ulos teatterista, koko elokuvan hyllytystä vaaditaan: ”P*ska osui tuulettimeen”
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Omituista: serbialainen mafiafilmi South Wind (Juzni vetar) alkoi, enkä tajunnut mitään. Ajatukset vain hajosivat. Vasta ehkä 20 minuutin kohdalla keksin, että enkkutekstityksen rivit olivat väärin päin: alempi rivi täytyi aina lukea ensin. :sekava: - Itse leffa oli tosi skarppi, tarina ja toteutus ihan huippua. Pikkuliiga keikkaa autoja ja vaatii omistajilta lunnaat, kuski astuu liian isoille varpaille hyytävin seurauksin, lisäksi korruptoitunut huumepoliisi sekoittaa pakkaa. Olin hämmästytetty. :surrur:

Perun elokuvaviikko alkoi, jatkuu su 3.11. asti. Korealaisia elokuvia esitetään 6.-8.11., paikka molemmissa Kino K-13 Helsingin Katajanokalla. Peru-viikon avasi komedia ¡Asu Mare! (2013), koomikko Carlos Alcántaran tarina, kertojana hän itse niin että välillä nähtiin otteita hänen stand up -show'staan nykyajassa. Elokuva sai kaksi jatko-osaakin.

Edellä kehumani makedonialaisfilmi pääsi LUX-palkintoehdokkaaksi. Kolme finalistia esitetään ilmaisnäytöksissä 9.-10.11. Oodin Reginassa, tekstitys suomeksi ja ruotsiksi. http://kinoregina.fi/teemat/lux-film-days/
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja pmama »

And then we danced, suosittelen. hienoa georgialaista musiikkia ja tanssia, todenmukaista ankaraa kuvaa köyhien georgialaisten nuorten elämästä. Tanssin lisäksi alkoholi maistuu, kyse ei ole hauskan pidosta vaan enemmänkin ikävän karkoituksesta.
Henkilöohjaus on loistavaa ja todentuntuista, kuvaus skarppia.

Nautin suunnattomasti georgialaisesta arkikulttuurista sekä kurinalaisesta tanssiperinteenstä. Nuoren ihmisen kasvutarina on upeasti esitelty. Musiikilla oli suuri rooli elokuvassa, perinteistä musiikkia kuunnellaan vaiti ja arvostaen, länsimaisessa musiikissa estot irtoavat ja mennään selvästi rajan yli.

Myös miljöö- ja maisemakuvaus on fantastista: georgialaiset vanhat pitsipuutalot ja umpipihat, syksyn värien kirjomat vuoristomaisemat ja karu tanssisali.

Tämä elokuva jää mieleen.
https://www.episodi.fi/elokuvat/99984/

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jokerista on tullut tämän vuoden katsotuin elokuva Suomessa ja maailmanlaajuisesti tuottanut jo miljardi dollaria, ollen samalla tuottoisin (jenkkiläisittäin) R-rated elokuva.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a ... 12e0ad1e61
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Night Visions -festari esitti ohjaajadokumentin Deodato Holocaust. Ruggero Deodaton kuuluisin työ on Cannibal Holocaust (1980). Siinä dokumenttiryhmä - kolme miestä ja yksi nainen - katoaa viidakkoon. Löytyy vain filmiaineisto, joka paljastaa, mitä on tapahtunut. Löydetyn aineiston ideaa hyödynsi sitten Blair Witch Project (1999). Fanit sanoivat, että Deodato teki sen paremmin. Viidakkojaksot ovat vakuuttavia, ja tarinassa on pointti, se ei ole vain raakuuksilla herkuttelua (hups sananvalinta :puna: ).

Pohjoismaisen DVD:n ekstroissa on pitkä dokumentti Eaten Alive kannibaalileffojen historiasta. Niitä tehtiin joitakin lähinnä Italiassa, missä genre-elokuva muutenkin kukoisti. Ohjaajat, näyttelijät ja filmiviisaat muistelevat ja arvioivat. Moralisointia on, mutta se ei mene älyttömyyksiin.

Deodaton ura alkoi maestro Roberto Rossellinin apulaisohjaajana. Hän ei pidä Cannibal Holocaustia kauhuelokuvana eikä itseään kauhuohjaajana. 2000-luvulle tultaessa hän lähti silti vieraaksi alan festareille (Suomessa 2016) ja huomasi olevansa suosittu. Yksi ymmärtäjistä oli Hostelin tekijä Eli Roth.

Eilen näkemäni The Green Inferno (2013) on Rothin kunnianosoitus Deodatolle. Joukko nuoria idealisteja lähtee Peruun estämään jättiyhtiön tuhoisaa hanketta. Viidakkoheimo nappaa heidät ja luulee vihollisiksi. Loppu on sanotaan vaikka ajatuksia herättävä. Suosittelen gorea sietäville. Itse olen vältellyt lajia, mutta Hostel I & II olivat nerokkaita ja tästäkin pidin. :D
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mainitsemisen arvoinen elokuva: Clint Eastwoodin näyttelemä ja ohjaama The Mule (2018). Clintin näyttelemä 80-vuotias pappa ajautuu meksikolaisen huumekartellin huumekuskiksi. Perustuu tositapahtumiin. Odotin koko elokuvan ajan, milloin Clint muuttuu supermiesmoodiinsa ja panee roistot kuriin, mutta sitä ei onneksi koskaan tapahtunut. En tiedä miten elokuva jaksaa kiinnostaa useamman katsomiskerran, mutta ainakin ekalla piti hyvin mielenkiinnon yllä. Ei CGI-mekastusta. Saatoin samaistua Clintin marmatukseen ihmisten riippuvuudesta internetistä ja kännyköistä. Suosittelen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Teräsleidit oli jopa parempi kuin odotin ja odotukset olivat korkealla jo ennen leffaa. :uujee: <3 Olihan juoni vähän köykäinen ja jopa tylsä, mutta henkilöhahmot leffassa olivat hyviä. Pidin kaikista leffan keskiössä olleista siskoksista, eritoten Seela Sellan hahmosta, johon pystyi omalla tavallaan samaistumaan. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Kävin katsomassa Teräsleidit. Elokuva nauratti ainakin itseäni, ja siinä oli sopivasti mustaa huumoria. Aihe oli kuitenkin tärkeä ja oli hieno nähdä pääosissa kolme legendaarista näyttelijätärtä. He olivat todella elokuvan kantava voima, minusta oli erityisen hienoa nähdä Saara Pakkasvirtaa pitkästä aikaa, uskaliaassa roolissaan. <3
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Elvis kirjoitti: 12 Tammi 2020, 20:35 minusta oli erityisen hienoa nähdä Saara Pakkasvirtaa pitkästä aikaa, uskaliaassa roolissaan. <3
Mä en edes tuntenut/muistanut koko näyttelijää. :rofl: :puna: Mistä hän on tunnettu?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Itseäni puolestaan harmitti, kun käytin viimeisen sarjalippuni Teräsleideihin. :draamaa: Siinä oli kaikki enemmän tai vähemmän pielessä. :sekava: Pari hassua vitsiä ei vain riitä. Olisihan se ollut hienoa, jossa Uotila, Sella ja Pakkasvirta (, joka ei minullekaan juuri soita kelloja) oltaisi nähty huolellisesti toteutun elokuvan kärjessä.

Tänään kävin katsomassa Avatarin Kino Reginassa. En ollut aiemmin sitä nähnyt, joten nyt tartuin tilaisuuteen. Hämmentävää miten kymmenen vuotta vanha elokuva voi olla tekniseltä toteutukseltaan niin tuoreen oloinen. Vaikutuin. Paljon muuta hyvää siinä ei sitten ollutkaan, mutta kyllä se kannatti käydä kokemassa valkokankaan kautta. :joojoo:

Avatar on saamassa peräti neljä jatko-osaa 2020-luvun aikana. Mielenkiinnolla odotan. Ensimmäisen ensi-ilta on jutusta poiketen vasta vuonna 2021. Myös seuraava Ihmeotukset-elokuva on siirretty vuodelle 2021, jolloin tulee myös Damien Chazellen ja Baz Luhrmannin uudet elokuvat. Leffavuotta 2021 odotellen. :surrur:

Vastaa Viestiin