Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Euroviisut 2019 Israelissa

Bilal Hassani – Roi

*****
11
11%
****
29
29%
***
33
33%
**
14
14%
*
14
14%
 
Ääniä yhteensä: 101

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36787
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Glääh, ei kai tälle ole nyt tehty samanlaisia epämääräisiä muutoksia kuin Valko-Venäjälle viime vuonna. :apuva:
Meow cat, please meow back.

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Ensimmäisenä tuli mieleen, että onko tämä tyyppi joku wannabe-Conchita. :mitvit: Conchitan kappale oli kyllä miljoona kertaa kiinnostavampi, ja itse asiassa koko Conchita oli miljoona kertaa kiinnostavampi. Tämä kuningas ei jaksa oikein innostaa.

En tiedä, olisiko saanut verrata, mutta vertasin nyt kuitenkin.

**
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Albin »

Vaikka englannin kielestä haluasin miinustaa tätä kappaletta niin silti artistin voimakas läsnäolo, kappaleen intensiivisyys ja omaperäisyys tekee tästä hienon ***** kappaleen. <3

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3801
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Ranskassa oli taas hyvät karsinnat ja siksi kisan voittaja harmitttaa sillä se ei ollut suosikkejani. Roi on itselläni vain :ranska: :ranska: :ranska:



:ranska: :ranska: :ranska: :ranska: :ranska:


1. Florina In the Shadow
2. Seemone Tous les deux
3. LAUTNER J'ai pas le temps
4. Ugo - Ce qui me blesse


:ranska: :ranska: :ranska: :ranska:


5. Emmanuel Moire "La promesse
6. Chimène Badi Là-haut
7. Gabriella "On cherche encore (Never Get Enough)
8. Mazy "Oulala"
9. PhilipElise Madame la paix

:ranska: :ranska: :ranska:

10. Noémie "Ma petite famille"
11. Doutson "Sois un bon fils
12. Silvàn Areg "Allez leur dire"
13. Bilal Hassani "Roi
14. Aysat "Comme une grande
15. Tracy de Sá "Por aqui
16. The Divaz La voix d'Aretha
17. Battista Acquaviva "Passiò
18. Naestro "Le brasier
18.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Olen leppynyt tälle kappaleelle, mutta on tämä edelleen aika tylsä ja vähän mitäänsanomaton. Roi saa kaksi ja puoli tähteä.

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Bilal :kups:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

En vaan ymmärrä vedonlyöntien kärkisijoitusta. :eiei: Pidin tätä hyvällä mielellä todella pitkään harmittomana poppiksena, mutta pitääkö tämmösen voittoa nyt alkaa oikeasti pelätä? Ei, mielummin mä tän voiton näkisin kuin Kökkölankomaiden tai Venäjän, mutta tänä vuonna on parempiakin kokonaisuuksia.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20446
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Yhdyn vedonlyöjiin. Tulee tämä pärjäämään. Hassua, miten lavaylöspanolla voikaan saada armottoman keskinkertaisen kappaleen eloon.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 866
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »



Anteeksi, mutta mitkä nuo alun naamaefektit oikein ovat? :rofl2:

En kyllä usko Ranskan menestykseen. :eiei:
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tässä on kyllä kaikkien vähemmistöjen ilotulitus. On ylipainoinen tanssija ja kuuro aasialainen tanssija. No, kai ne liittyy kappaleeseen.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kappaleen dramatisointi viisuja varten on onnistunut ja Bilal saa biisiinsä lämpöä. Valitettavasti screenien iskulauseet ja taustanssijat ovat mun makuuni liian alleviivaavia. Ylipainoinen taustatanssija on sinänsä herättelevä ajatus omia ennakko-oletuksia kohtaan. Viesti olisi voinut olla vielä toimivampi ilman sen painavaa statement latausta.

Ja vähän GoT esteetiikkaa rautavaltaistuimen muodossa (ja sunnuntaina lie samanlainen tilanne Westerosissa kuin Ranskalla viisulavalla). :heh:

En usko, että taistelee voitosta. Yleisöstä voi kuitenkin löytyä populaa, joka pitää tästä yli äännestämiskynnyksen ja sen voimalla Ranska saattaa kavuta ihan hyville sijoille

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Ei voi mitään, mulla eka mielikuva ylipainoisen tanssijan tarkoituksesta on laulajan ylimielinen "kattokaa miten ihana bitch mä oon, verratkaa vaikka tohon oikeeseen naiseen jos ette muuten usko" -asenne... :apuva:
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Muuten ihan kiva esitys ja kaunis sanoma, mutta kovin hyvä laulaja Bilal ei kyllä ole. Ehkä kannattaa pysyä jatkossa siellä YouTuben puolella.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Oli kyllä liian alleviivaava ja saarnaava toteutus finaaliin. Parempi Ranskan karsinnassa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Requel »

Biisin sanoma oli hyvä ja esitys viittä vaille täydellinen sitä laulua lukuunottamatta. Bilalin ääni ei korviani miellytä. :lohduton: Joka tapaukses huikee nousu ku aluks ajattelin koko karsintavoitosta negatiivisesti ja nyt symppaan. :joojoo: 14. sija on ansaittu, ei kovin hehkeä muttei huonokaan.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Minusta Bilal olisi riittänyt ihan itsenään. Hän näytti upealta ja lauloi vahvemmin kuin karsinnoissa. Tanssijat olivat tosiaan vähän turhan alleviivavia, vaikka sinänsä hienoa, että rikotaan vähän ns. normeja.
Cry him out

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja murka »

Kuningastie tyssäsi ylöspanon yliyrittämiseen.

Avatar
Opaline
Siemailija
Siemailija
Viestit: 129
Liittynyt: 25 Maalis 2018, 10:37

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Opaline »

Minusta lavashow ei ollut tarpeeksi näyttävä. Ymmärrän kyllä, että tässä haettiin tyylikästä yksinkertaisuutta, mutta kun Bilalin laulu ei riitä kannattelemaan koko esitystä. Ihan odotettu tulos.
Viimeksi muokannut Opaline, 19 Touko 2019, 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti: 19 Touko 2019, 03:44 Oli kyllä liian alleviivaava ja saarnaava toteutus finaaliin. Parempi Ranskan karsinnassa.
Tavallaan - mutta voiko lihava tanssija koskaan olla lavalla ilman että se tulkitaan alleviivaavaksi ja saarnaavaksi?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Tästä ei jäänyt mulle oikein mitään käteen. Upea poika ja sympaattiset tanssijat (vai viittojako se toinen oli). Näin ja kuulin kokonaisuuden ekan kerran eilen, joten se oli kerralla tulos tai ulos. Ei huono eikä häiritsevä, mutta liekö olisi jäänyt semiin, jos olisi karsintaan joutunut?

Avatar
Bellissima
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

^^
Tuskin ainakaan silloin, kun kappale kertoo erilaisuuden hyväksymisestä ja omana itsenään olemisesta ja valokeilaan nostetaan, ikään kuin sanomaa korostamaan (että hei, tajuuttehan nyt varmasti), yksittäinen ylipainoinen ballerina...

Mutta Bilal lauloi vahvasti ja varmasti ja kappale on minun kirjoissani ehdottomasti tämän vuoden parhaimmistoa. Sitä yhden käden sormilla tehtävää kruunujuttua olisin toivonut näkeväni lavalla enemmänkin.
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

ta1ja kirjoitti: 19 Touko 2019, 09:57voiko lihava tanssija koskaan olla lavalla ilman että se tulkitaan alleviivaavaksi ja saarnaavaksi?
No mun mielestä voi, esim. osana jotain tanssiryhmää, jossa kaikki tekee kimpassa esitystä samanlaisella panostuksella, eikä ketään tuoda esiin (tai jätetä taustalle) kokonsa takia. Ei mulle tulis ainakaan siinä vaiheessa mieleen kiinnittää huomiota tanssijoiden kokoon.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti: 19 Touko 2019, 09:57
Rousku kirjoitti: 19 Touko 2019, 03:44 Oli kyllä liian alleviivaava ja saarnaava toteutus finaaliin. Parempi Ranskan karsinnassa.
Tavallaan - mutta voiko lihava tanssija koskaan olla lavalla ilman että se tulkitaan alleviivaavaksi ja saarnaavaksi?
Voi. Ja jos olisi ollut pelkkä lihava tanssija niin ei niin paha, mutta kaikki ne tekstit lisäksi.

Mutta siis ei tämä kaivannut mitään tanssijaa. Ja miksi nostaa toiset esimerkiksi erilaisuudesta, tyyliin toiset on erilaisia ja toiset ei? (Ei liity Ranskan esitykseen, mutta esim. kuulovammainen tuttuni, jonka kanssa chattailen viisujen aikaan kun hän ne aina seuraa, ei tästä syystä erityisemmin pitänyt sen jommankumman semin väliaikanumerona esiintyneestä "vammaisnäyttelystä". Minulle tuli ehkä vähän samanlainen olo Ranskasta.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10694
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Miten tämä päihitti loistavan Saksan? Tämä oli koko meidän viisukatsomon inhokki. Me pidettiin tässä vessatauko. Ei pidetty. Me oltiin varmoja, että tämä on viimeinen, mutta Eurooppa yllätti. Noh... Johtunee muusta kuin musiikillista syistä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti: 19 Touko 2019, 14:18 Voi. Ja jos olisi ollut pelkkä lihava tanssija niin ei niin paha, mutta kaikki ne tekstit lisäksi.

Mutta siis ei tämä kaivannut mitään tanssijaa. Ja miksi nostaa toiset esimerkiksi erilaisuudesta, tyyliin toiset on erilaisia ja toiset ei? (Ei liity Ranskan esitykseen, mutta esim. kuulovammainen tuttuni, jonka kanssa chattailen viisujen aikaan kun hän ne aina seuraa, ei tästä syystä erityisemmin pitänyt sen jommankumman semin väliaikanumerona esiintyneestä "vammaisnäyttelystä". Minulle tuli ehkä vähän samanlainen olo Ranskasta.)
No, minä tulin hyvälle tuulelle molemmista. Tiedän, että "hyvä jätkyys" on vallalla osalla vammaisistakin, eli vähän sama kuin naisilla että ei täsäs mitään ja ollaan kuin ei oltaiskaan, ei tehdä numeroa mistään lasikatoista ja ahdisteluista tai ylipäänsä yhtään mistään. Mutta jos aina pysytään kaapissa ja poissa lavoilta eikä koskaan puhuta mistään mitään eikä ainakaan julisteta niin eihän erilaisuus koskaan muutu ihan normaliudeksi. Minä katsoin sitä väliakanumeroa ihan normaalina väliakanumerona, iloisena, että Israelissa, kuten olen ollut havaitsevinani, että esim. Espanjassa vammaisia näkee ihan kaikkialla. Down-ihmisiä on ravintoloissa töissä, pyörätuoleja viedään rannoille, siellä on katoksia, koko suku saattaa riisua kaikkien silmien alla - pyyhkeiden suojaamina alstomuudet toki - monivammaisen autettavan aikuisikäisen lapsen uimapukuun ja suurena joukkona käsi kädessä taluttavan mereen. Meillä ei näe sellaista luontevuutta, vaikak kuinka edeistyksellisiä olemme. aina löytyy ihmisä joiden mielestä pitäisi olla tekemättä numeroa eli pysyä poissa silmistä ettei tule kiusaantunutta tunnelmaa. Olen ajatellut, että se liittyy välimerelliseen ihmisläheisyyteen ja samaa ajattelin Israelin väliakanumeron kohdalla.

Ranskan osalta pidin statementista. Minusta ne pitää hyväksyä aivan samoin kuin hyväksyimme 1960-luvulla kansalaisoikeustaistelut tärkeinä, tasa-arvoa eteenpäin vievinä asioina.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tässä olisin halunnut, että artisti laulaa vain minulle. Tai siis kameralle. Mutta ei, juuri sen kerran kun sitä haluaisin, hän keskittyykin peuhaamaan niiden kahden muun lavalla olevan tyypin kanssa :niinpa:. Bilalissa nyt vain on jotain omanlaistaan säteilyä, joka vetoaa minuun (ainakin etäältä; enpä tiedä haluaisinko tavata livenä). No, voinhan katsella sitä Ranskan finaalin esitystä joskus.

Käsien yhteisväristyksisistä erityisesti en pitänyt.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Itsekin aloin harjoituspätkien jälkeen odottaa, että tämä olisi top kympissä, vaikka tämä ei omaksi suosikikseni noussutkaan missään vaiheessa. Mikä tässä ei riittänyt? Kappalekaan ei ole lopulta hullumpi. Bilalin laulussa on tietenkin toivomista, vaikka hän olisikin petrannut. Mielestäni varsinkin esityksen loppuvaiheessa kuului, ettei taitoa ole tarpeeksi. Ehkä Bilal ei myöskään aivan onnistunut luomaan kontaktia yleisöön. Näkisin, että parrasvalot luovutettiin aika tavalla tanssijoille (hyvässä tarkoituksessa tietysti).

Saarnaavuudesta on tässä ketjussa puhuttu, että se olisi mennyt yli ja haitannut. Itse ajattelin ainakin etukäteen, että saarnaavuus olisi etu. En sitten tiedä. :miettii:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ranskalla on alkanut loiva alamäki, vaikka puolenvälin paikkeilla viisufinaalissa silti edelleen pitäytyvät. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja Albin »

Jotain samaa Ranskan ? ja Suomen yleisradioyhtiöillä on :tomaatti: Molemmat osaavat pilata hyvätkin kappaleet vuodesta toiseen .. mikä piru saa alleviivaamaan kaiken :mitvit:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ranska 2019: Bilal Hassani – Roi

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Kieltämättä Ranska on pysynyt pari vuotta tiukasti saarnastuolissa.
Like a monument to all the time we spent

Lukittu