Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Euroviisut 2019 Israelissa

Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

*****
23
11%
****
82
40%
***
59
29%
**
28
14%
*
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 206

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja jiiii »

klaus-12 kirjoitti: 08 Touko 2019, 21:04 https://youtu.be/zgGyrS0_Yhw

Akustinen versio Look Awaysta.

Tykkäsin tästä kovasti, mut onhan se alkuperänen parempi kuitenki! (vaikka ei silläkään finaaliin mennä)
:kaunis:

Tiermas24
Siemailija
Siemailija
Viestit: 177
Liittynyt: 17 Maalis 2019, 11:52

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Tiermas24 »

hra47 nään siinä aika paljonkin vikaa sitä juuri tarkoitin kun sanoin että ei tarvitse ottaa niin vakavasti

Avatar
eurotsiisus
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 51
Liittynyt: 12 Helmi 2019, 01:07

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja eurotsiisus »

Sanonpahan vaan, en ole lukenu viestejä pitkään aikaan. Että on tulossa ihan vitsi koko paskasta. Esityksessä jos ei saa sitä laatikkoa käyttää niin mitä jää jäljelle? Ja nää biisit kyllä ihan paskaa verrattuna esim daruden uuteen mikä on kunnon trance meininkiä!

Siinä olis se DJ soolokin! ¨

https://youtu.be/zgGyrS0_Yhw

Tuossakin vaan naureskellaan menemään ylen rahoilla :uujee: Lukovein akustinen versio paljastaa sen pahimmat puolet: sävellys ja sanoitus on ihan lööperiä

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Albin »

hra47 kirjoitti: 08 Touko 2019, 21:15
Et sitten näe mitään vikaa siinä, että henkilöä joka sitoutuu käytännössä palkattomaan yhdeksän kuukauden työrupeamaan, panee maineensa ja kunniansa peliin ja itsensä alttiiksi kaikenkarvaisten trollien lokakampanjoinnille, kutsutaan maanpetturiksi? Jotain rajaa nyt hei.
:peukku:

Puhvelii
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 362
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 16:10

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Puhvelii »

Voidaanko vaihtaa toi akustinen versio viisuihin menevän kanssa? :uujee: Se oli hyvä!

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

:eeek:

Mitä varten kisabiisissä ei ole tuota akustisen synamelodiaa tai rytmisoitinta? Nehän tekivät siitä mielenkiintoisen.

Voi juma miten harmittaa! Ihan sama kuin viime vuonna Saaran akustinen Monsters. Miksi se kisabiisin tuotanto on niin keskiverto kaurapuuro, kun osaamista on mielenkiintoisempaankin!

:kups:

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2040
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

No toi akustinen oli vielä kamalampi :eeek:

p.s. kyllä Sebu laulaa osaa

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Kivan rauhallinen tuo akustinen versio. Pidin enemmän, kuin Viisuversiosta :ihana:
Tanssija olisi voinut hieman rennomman version ottaa myös tyyliksi :)
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja murka »

Taikahuilu kirjoitti: 08 Touko 2019, 20:22 Eniten tässä ärsyttää monotooninen kertosäe "Look away" :jupinaa:
Jos siihen ois lisätty vaikka sana "Just" eteen, niin paremmalta ois kuulostanu.
Miksi Darudesta on tullut tällainen pettymys... odotukset oli korkealla ja puusta putos :kups:
Miksei tullut parempaa versiota itse kisaan?

Monta avointa kysymystä, johon vain Darude tietää vastauksen.

Onko Darude maanpetturi?

Entä onko Yle pelkkä vitsi?

Hävettää, kun pitää suomalaisena tätä seurata, mutta kun ei voi katsoo poispäin kun omasta maasta on kyse :paarit:
Ongelman ydin voi olla siinä, että Darude haluaa olla mieliksi Ylelle, suunnasta ja toisesta neuvojille, Sebulle, viisuhenkilöille ja siihen lisäksi perhe ja ystävät.

Vaikka Superman teilattiin niin siinä oli positiivinen sanoma ja ennen kaikkea kappale kuulosti eniten Daruden tekemältä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja murka »

Puhvelii kirjoitti: 08 Touko 2019, 20:26 Darude olisi pärjännyt omanlaisellaan musiikilla. Look Away ei edusta Daruden musiikkia ollenkaan. Näin siinä käy kun väkisin yrittää tehdä sitä liian Euroviisua biisiä. Joku Timeless:in tai Beautiful Alien:in kaltainen biisi olis ollut ah :rakkaus:
Olen samaa mieltä. Darudea ei ole ehkä edes tarkoitettu koko kansan viisu-Darudeksi ja hyvä niin!

Muutenkin mietitytti, että onko millään muulla maalla ollut viisuedustuskappaleina yhtä houkuttelevilta nimillä paiskattuja kuin Leave Me Alone tai Look Away? Ennen kuunteluaan jokainen pohtii usein jo nimen perusteella, onko potentiaalisesti kiinnostunut nimen perusteella kappaleesta?

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja murka »

Mattan kirjoitti: 08 Touko 2019, 20:43 Näin sivuhuomiona - onko viisuvoitto yhtä paljon puhuttu asia muissa maissa? Suomessa on yllättävän pitkälti valloilla käsitys, että viisuissa on yksi voittaja ja neljäkymmentä jumboa (tosin Suomen tuloksia katsellessa tässä voi olla perää :heh: ), mutta jos kaikki muu kuin voitto koetaan epäonnistumisena, niin ilmankos ei helpolla saada tunnettuja nimiä mukaan. Sinänsä viisut voittaa tänäkin vuonna suurimmalle osalle tuntematon nimi (mitä nyt Sergei Lazarevilla on faneja osassa viisualuetta), joten se ei välttämättä ole ydinasia, mutta jos tuloksia arvioidaan tasolla "viisuvoitto tai ei mitään", niin monen hyvänkin edustajan kohdalle osuu tyhjin käsin palaaminen. Kun viisut koetaan tapahtumaksi, jossa ei kuitenkaan pärjätä ja ura päättyy siihen, niin harva sinne myöskään uskaltaa, ja viisut muuttuvat enemmän vitsiksi - tästä on jotain esimakua voinut saada parin viime vuoden UMK:sta, vaikka esiintyjää on varta vasten etsitty ja tämä on ollut tosissaan mukana.

Ensi vuonna kaipaisin karsintaa, jossa on enemmän kilpailua ja vähemmän taustasekoilua. Lopputulosta saa ajatella, mutta tärkeintä olisi mennä kappale edellä, ja sitten katsotaan mihin se riittää. Tänä vuonna on aivan selvästi menty toivottu lopputulos edellä, sillä kappaleet on tehty jonkinnäköiseen viisumuottiin. Sitten viikkoa ennen viisuja julkaistaan Hide, jossa Darude tekee omaa juttuaan, ja joka toimii UMK-kappaleita roimasti paremmin. Viisutulosta päästään vielä jännittämään, mutta Suomea ei yleisesti povata finaaliin. On helppo jossitella, mutta veikkaisin ennakkopuheiden olevan erisävyisiä, jos Darude olisi lähtenyt tekemään Darudea eikä viisu-Darudea. Vielä tosin katsotaan, miten viisu-Daruden käy - yllätyksiä tulee aina. :surrur:
Kai muiden maiden muusikot (ja kotimaisetkin ainakin salaa) ovat kiinnostuneita ainakin listasijoituksistaan ja oikein sydänverellään tekevä lähinnä siitä, että onnistuuko ihan oikeasti koskettamaan tuntematonta ihmistä aidosti musiikillaan? Heille ei tosin ole kai nykyaikana ole enää sijaa, koska yksi aidosti vaikuttunut tuo harvemmin rahaa muusikon levy-yhtiölle puhumattakaan?

Eikä raha tee yksinomaan ihmistä onnelliseksi vaan voi lisätä ongelmia entisestään.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

murka kirjoitti: 09 Touko 2019, 00:16 Vaikka Superman teilattiin niin siinä oli positiivinen sanoma ja ennen kaikkea kappale kuulosti eniten Daruden tekemältä.
Itse olisin myös valkannut Supömänin Lukovein sijaan, siinä oli myös mukavaa huumorintynkää.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja murka »

akfan33_ZZ kirjoitti: 08 Touko 2019, 20:59 Kun viisuihin lähtee virallisesti edustamaan meitä meidän verotahoilla, täytyy olla valmis kestämään myös pettyneiden negatiivisia kommentteja, ja tämä koskee muös edustajien fanikuntaa. Eri asia sitten haukkua artistia siviilipuolella, se on tietenkin tuomittavaa.

Jos edustaja on monin tavoin epäonnistunut, ei sitä pidä lähteä hysteerisesti pönkittämään kiistämällä selviä tosiasioita.

Nyt vaan on käynyt niin, että hyvä ja ansioitunut EDM artisitimme on lähtenyt pois vahvuusalueeltaan ja sortunut tekemään hengettömän ja laskelmoidun viisumaisen viisuiskelmän josta aitous on kaukana. Viisiuihinkin pitää lähteä aidolta pohjalta, se on nähty, kaikenlainen feikkaus ja laskelmointi epäonnistuu.
No, kuka tietää minkä käsityksen suomalainen media, kansanvälinen media ja Ylen Anssi Autio ovat antaneet Euroviisusista? Ehkä edustajillimmamme ei ole edes ollut realistista käsitystä minkälaiset nykyviisut ovat? Olihan Saara Aallollekin Viisukylän ulkopuolinen reaktio suuri yllätys finaalin jälkeen.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja murka »

Jonttu kirjoitti: 09 Touko 2019, 00:27
murka kirjoitti: 09 Touko 2019, 00:16 Vaikka Superman teilattiin niin siinä oli positiivinen sanoma ja ennen kaikkea kappale kuulosti eniten Daruden tekemältä.
Itse olisin myös valkannut Supömänin Lukovein sijaan, siinä oli myös mukavaa huumorintynkää.
No, se ei suurelle yleisölle kelvannut videon ja lavastuksen vuoksi. Muutenhan ihan melodinen, positiivinen, poliittisesti korrekti ja yleismaailmallisesti tärkeä aihe.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja hra47 »

murka kirjoitti: 09 Touko 2019, 00:21 Muutenkin mietitytti, että onko millään muulla maalla ollut viisuedustuskappaleina yhtä houkuttelevilta nimillä paiskattuja kuin Leave Me Alone tai Look Away? Ennen kuunteluaan jokainen pohtii usein jo nimen perusteella, onko potentiaalisesti kiinnostunut nimen perusteella kappaleesta?
Olen kai kieroutunut haluiltani, mutta minusta Leave me alone tai Look away herättävät mielenkiinnon sata kertaa enemmän kuin geneeriset "Please, love me!"-nimet. Ehkä tossa on käänteispsykologia toiminnassa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ketjuäänestyksessä Look awaytä pitää neljän tai viihden tähden arvoisena 56% äänestäjistä. Aika yllättävä tulos tämän ketjun keskusteluilmapiirin valossa. Ilmeisesti negatiiviset kitisijät ovat äänekäs vähemmistö.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Akustinen versio Look Awaysta on varsin chillisti mukaansavievää kamaa. :cool: Lavaesityskin voisi olla vain sohvilla makoilua, yhteistä fiilistelyä ja kamera kiertäisi kuvaamassa menoa. Ainakin erotuttaisiin massasta. :mrgreen:

Mutjoo, minusta Look Away on edelleen ihan hyvä biisi ja rehdisti kolmen tähden arvoinen menohetki. Haikeassa tunnelmassa on vetoavuutta. Harkkavideoita en ole katsonut, mutta ainut asia mikä on tullut lööppisivujen otsikoiden kautta ilmi, ovat Sebastianin hassut vaatteet. :apuva: UKM-esityksen naturaalit jäävuoritaustat olivat vaikuttavan näköisiä. Toivottavasti niistä ei olla luovuttu (ja en toivo, että kukaan paljastaa minulle vielä miten asian laita on ;)).

Ja jos Suomen meininki ei miellytä, onneksi Euroviisuissa voi kannattaa jotain muuta neljästäkymmenestä osallistujamaasta. :uujee:

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Minä pidän edelleen kovasti (neljän tähden verran). Esitys ei mitenkään huonolta vaikuta ja varmaan se televisiossa näyttää erilaiselta kuin harjoituspätkissä.

Biisissä parasta on minusta se, miten se on ihan menevä ja kuulostaa kuitenkin apaattiselta.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Tunnustetaan nyt tosiasiat. Softenginen jälkeen Suomella on mennyt euroviisuissa enemmän tai vähemmän surkeasti. Se tuntuu erityisen kirpaisevalta siksi, että Softenginen jälkeen (jonka menestyksestä tulee muuten tällä viikolla tasan viisi vuotta) muistan sen tunteen: TÄSTÄ SE NYT LÄHTEE. Suomen uusi viisunousu.

Mutta onkin mennyt entistä enemmän penkin alle. 2015 oli todella kovat karsinnat, mutta lopputulos oli mikä oli ja sen jälkeen mulla on ollut vähän sellainen fiilis, että Yle löi hanskat tiskiin. 2017 olikin sitten jo suurimmaksi epätoivoisia yrityksiä. Saara Aallon suora valinta oli varmaan ihan ok siinä tilanteessa, mutta jos Saara Aallon + nämä Daruden tyrkyt olisivat olleet tavallisessa UMK:ssa, niin tuskin täällä olisi hirveästi niiden puolesta hurrailtu.

Mulla (ja suurimmalla osalla täällä) on isot sympatiat Darudea ja Sebua kohtaan ja itse olen edelleen sitä mieltä, että Look Away voisi mennä finaaliin. Mutta totuus on myös se, että me ei saatu sitä, mitä OLTAIS voitu saada. Ei Saaran eikä Daruden kohdalla. Kyllä siitä mun mielestä pitää voida keskustella. Mä oon ison luokan viisufani ja löydän iloa viisuista ilman Suomen menestystäkin, mutta ei sille nyt vaan voi mitään, että Suomen finaalipaikka ja mahdolliset pisteet siellä nostaa jännityksen ihan eri potensseihin.

Sitten joku Alankomaat tulee, laittaa nuoren miehen pianon taakse upealla biisillä ja on voittajasuosikki, niin kyllä mun mielestä on nyt iso kysymys, onko Suomen viisuskenessä kaikesta päättävät ihan täysin kartalla.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Tässä jutussa kerrotaan, että ensi vuoden UMK:sta ei ole tehty vielä päätöksiä, mutta tämän kuun aikana tehdään. Aiemminhan taisivat sanoa, että päätökset tehdään ennen Tel Avivia?

https://www.iltalehti.fi/euroviisut-20 ... f9232ef529

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olen sanonut tämän jo aikaisemmin, mutta sanotaan vielä kerran: ei muuta kuin Yle koputtelemaan säveltäjien ovia. Hyvälle biisille löytyy kyllä esiintyjä myöhemminkin. Nyt tuntuvat etsivän kaiken yhdestä ja samasta paketista, pitää olla esiintyjä, tehdä biisinsä itse ja vastata vielä lavashownkin suunnittelusta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Hyvin kirjoitettu, Wadde! Muutenkin palvelisi enemmän kaikkien etua, jos mediassakin keskityttäisiin itse artistin lynkkaamisen sijaan Ylen osaamattomaan viisutiimiin, joka sortuu joka vuosi samoihin virheisiin. Kuinka kauan tätä pitää oikein vielä sietää?

Mutta ehkä tästä omalta osaltani lisää vasta kisojen jälkeen. Tässä vaiheessa ei auta muu kuin keskittyä kannustamaan supersymppiksiä Darudea ja Sebua. :joojoo:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Onpa tosiaan sakeaa tekstiä tässäkin ketjussa. Suomelle ei tule, eikä Suomi ansaitse, missään mitään menestystä ennen kuin suomalaiset oppivat käyttäytymään. Käyttäytymistä ei ole veren maku suusssa kilpahevosen ajaminen raipoin ja kannuksin ja verenhimoinen syyllisten etsintä. Varsinkin artistien leimaaminen on paitisi sikamaista niin typerää: turha toivoa että kukaan haluaa osallistua sellaisiin leikkeihin, jotka on käsikirjoitettu kaikkien kansallisten traumojen ja henkilökohtaisten epävarmuuksien purkupaikoiksi, rajoitta, ja joissa artistin rooli on ottaa kaikki lentävä shitti vastaan ja sitten kadota näkyvistä. :eiei: :eiei: :eiei:

On turha kuvitella että kukaan tai mikään kepillä, lyömällä, haukkumalla, kukoistaisi. Ei tule tapahtumaan. On aivan eri asia kritisoida viisutiimiä ja suomalaisen musiikkikulttuurin vinoutumia kokonaisuudessaan kuin nostaa yksittäisiä artisteja lokaamiskampanjoiden kohteeksi.

En tiedä, mikä mm. Iltalehden Mari Pudasta vaivaa. Hän tuntuu nauttivan flopeista, oli kyse viisuista tai sitten Saara Aallon urasta. Sakeaa touhua.

Floppi-sanan käyttöä kritisoin jo 2016:
Enpä tiedä. Minusta yksikään kunniakas suoristus ei ole floppi. Eikä edes epäkunniakas, se on epäonnistuminen, ja niitä sattuu jokaiselle. Floppi on ikävä sana, se on saanut paljon sellaisia lisämerkityksiä jotka tekevät siitä jotain muuta ja leimaavampa akuin hetekellisestä kertaepäonnistumisesta.

Minä pidän euroviisuja musiikin juhlana. Taiteessa kilpailemiseen liittyy aina niin paljon makukysmyksiä, vaihtelevia ilmapiirejä, sattumaa ym ym, että flopeista puhuminen on vain ja ainoastaan kaikkia hyvän taiteen tai viihteen lähtökohtia ja päämääriä vastaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Speed »

^^

Can I get an amen! :pappi:

True dat.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Onpa hyvin suomalainen esitys, kun on otettu kunnon hajuraot jokaisen esiintyjän välillä.

Siis yks soittaa levyjä totisena, yks laulelee rotsissa yleisölle. Yks tanssii. Taustalla sulaa jäätiköt. Miten nää nyt liittyy toisiinsa. :mitvit:
Jokaine näyttää tekevän irrallaan toisistaan jotain omaa settiä.

Värimaailma ja tunnelma on kolkko. Kappale on tylsä ja junnaava. :roll:

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Minä alan pikkuhiljaa uskoa ettei Darubun ja samalla suomen pääsemistä finaaliin voi pitää täysin mahdottomana.
Sebu ei edelleenkään lurittele erityisen seireenisti, mutta visuaalit vaikuttaisivat pelaavan ja kenties Darude voisi
kerätä myös jonkin verran ns. meemuääniä. Kappaleen koukku on helposti muistettava, vaikkakin liian toisteinen
omaan makuuni. 30/70 prosentit antaisin läpipääsylle/karsiutumiselle :miettii:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Kyllä me ollaan finaalissa! :uujee:

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2040
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

No toivottavasti on Suomi finaalissa. Ei kai kukaan toivo ettei olisi, vaikka kuinka täällä purnaa negatiivista suolta. Kuten itse sanoin jo viikkoja sitten, niin Blackbirdin jälkeen en ole vaivautunut plussia Suomen esityksistä laskemaan, kun ei se kannata kuitenkaan :niinpa:

Nyt vaan näyttää siltä, että osa muiden maiden esityksistä eka semissä on aika kamalaa katottavaa, kuten esim. Kypros, josta ensin tykkäsin, mut nyt meni maku! Toivottavasti tulee mielenkiintoiset skabat negatiivisuuksista huolimatta ja Suomi pärjää. Siis, vaikka olen Suomeen nyt oikeasti pettynyt, ei se tarkoita sitä etten toivottaisi Sebulle onnea.

Ja näyttelijöiden kesken on tapana sanoa "break a leg", eli se on kohteliaisuus vaikkei siltä kuulosta.
So, let's wait and see what happens. :sohva:

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Speed »

Suomen harjoitusvideopätkä näytti ja kuulosti paljon paremmalta kuin arvioiden lukemisen jälkeen odotin! LED-tausta on upea ja Sebun laulussa on enemmän pontta. Tuohon vielä live-yleisö (toivon mukaan) energisesti jammailemaan mukana.

En todellakaan heittäisi kirvestä kaivoon vielä! Päin vastoin, Suomen kerroin 7.5 finaaliin pääsyn puolesta alkaa houkuttelemaan

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11924
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja sziget »

Visuaalinen puoli voi auttaa, koska biisi ei ole huono jos ei kaikkein innostavinkaan. Perinteistä Darudea moni kaipasi, mutta tämä kiinnosti häntä nyt enemmän, enkä usko syyn olleen viisuformaatin paine tai äänestäjien mielistely. Kunnioitan valintaa.
Jonttu kirjoitti: 08 Touko 2019, 19:06 Pitäisikö olla "kiitollinen" kappaleesta josta ei pidä ja siitä että Yle laittaa verorahoja miltei viemäristä alas lennättämällä ulkomaisia tuomareita pisteyttämään keskinkertaisia kappaleita?
akfan33_ZZ kirjoitti: 08 Touko 2019, 20:59 Kun viisuihin lähtee virallisesti edustamaan meitä meidän verotahoilla, täytyy olla valmis kestämään myös pettyneiden negatiivisia kommentteja, ja tämä koskee muös edustajien fanikuntaa.
Taikahuilu kirjoitti: 08 Touko 2019, 20:22 Entä onko Yle pelkkä vitsi?
Yle pitäisi lakkauttaa! Lisäksi surkean viisumenestyksemme syitä ovat ilmastohysteria ja haittamaahanmuutto! (Joo, kritiikkiä pitää sietää, mutta populistiset heitot verorahoista eivät ole sen järkevämpiä kuin artistin lyttäys tai oletetulla "flopilla" herkuttelu.)
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Lukittu