ESC 2019: vedonlyönti

Euroviisut 2019 Israelissa
Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Tämä vuosi on niin epäkiinnostava että löin jännityksen nostattamiseksi ensimmäistä kertaa ikinä vetoa :apuva:
Viisi semien jatkoonmenijöistä ja yksi finaalin top-10-sijoituksesta. Laitan pari pikkuvetoa vielä finaalista sitten kun esiintymisjärjestys on selvillä. Jos menee veikkaukset hyvin niin ens vuonna panokset kovenee :mrgreen:

Mihin aikaan vuodesta aletaan yleensä ottaa vastaan seuraavan viisukauden vetoja?
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1382
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Rousku kirjoitti: 14 Touko 2019, 02:42
Carboni kirjoitti: 04 Touko 2019, 15:13 Valkoiset sarakkeet vasemmalle ovat seuraavaksi parhaat ostettavissa olevat ja punaisesta oikealle myytävissä
Millä tavoin parhaat?

Esim. nyt on Alankomaiden voitosta tarjolla seuraavia kertoimia:
3.25 3.3 3.35 3.45 3.5 3.55

Tuossa keskellä väri vaihtuu sinisestä punaiseen. Samoin menee kaikilla mailla: väri vaihtuu keskellä sinisestä punaiseen. Jos nyt napsautan punaista ruutua Alankomaiden kohdalla, olen lyönyt kertoimella 3.45 vetoa jostakin asiasta, mutta mistä?

Tässä tuntuu siis yhdistyvän yhdelle riville kaksi eri asiaa: Lyödäänkö asiaa jonkin asian puolesta vai sitä vastaan, ja sitten se, millä kertoimella tämä tehdään. Sitä en ymmärrä. Miksi ei ole punaista 3.35 ruutua ja sinistä 3.45 ruutua?

No, löin nyt sitten kokeeksi pari pikku vetoa. Jos tämä niiden avulla rupeaisi selkenemään. :sorivaan:

Tässä tuntuu siis yhdistyvän yhdelle riville kaksi eri asiaa: Lyödäänkö asiaa jonkin asian puolesta vai sitä vastaan, ja sitten se, millä kertoimella tämä tehdään. Sitä en ymmärrä. Miksi ei ole punaista 3.35 ruutua ja sinistä 3.45 ruutua?

En tiedä osaanko selittää tätä auki mutta kokeillaan. Elikkäs sininen ruutu on 3.35 joka tarkoittaa sitä että voit ostaa (olla Hollannin puolella) tuolla kertoimella. Punainen 3.45 on se, että voit myydä (olla Hollantia vastaan) tuolla kertoimella.

Sinistä 3.45 kerrointa ei ole olemassa sen takia, että kukaan ei halua tällä hetkellä myydä sinulle sitä noin hyvällä. Sinun täytyy tyytyä kertoimeen 3.35. Se on paras sininen kerroin.

Punaista 3.35 kerrointa ei ole olemassa sen takia, että kukaan ei halua ostaa noin pienellä. Jos haluat myydä, täytyy sinun ottaa riski kertoimella 3.45. 3.35 ei tyydytä asiakasta.


Jos nyt napsautan punaista ruutua Alankomaiden kohdalla, olen lyönyt kertoimella 3.45 vetoa jostakin asiasta, mutta mistä?

Myyt Alankomaita. Esimerkiksi jos napsautat punaista ruutua ja laitat panokseksi 10 euroa, voitat tuon 10euroa (miinus betfairin provision) jos Alankomaat ei kisaa voita. Jos voittaa, asiakas voittaa sinulta 10*3,45=34,50 euroa miinus oman panoksensa 10,00 eli kokonaisuudessaan 24,50 euroa
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1382
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Stargazer kirjoitti: 14 Touko 2019, 10:21 Tämä vuosi on niin epäkiinnostava että löin jännityksen nostattamiseksi ensimmäistä kertaa ikinä vetoa :apuva:
Viisi semien jatkoonmenijöistä ja yksi finaalin top-10-sijoituksesta. Laitan pari pikkuvetoa vielä finaalista sitten kun esiintymisjärjestys on selvillä. Jos menee veikkaukset hyvin niin ens vuonna panokset kovenee :mrgreen:

Mihin aikaan vuodesta aletaan yleensä ottaa vastaan seuraavan viisukauden vetoja?
Vuoden vaihteessa aukeaa Betfairin pörssissä uusi viisukausi, mutta silloinhan pelaamisessa ei ole järkeä, koska yhtäkään biisiä ei tiedetä. Jahka kaikki maat ovat biisinsä julkaisseet, tulevat kohteet muillekin vedonlyöntilistoille, viimeistään siinä vaiheessa kun semifinaalien esiintymisjärjestys on eetterissä
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^ Kiitos!

Mietin että olisiko hyvä taktiikka laittaa pieni panos kaikille ei-kestomenestyjämaille kertoimien ollessa vielä pilvissä, koska aina joku niistä yllättää. Suomen finaalipaikkaa vastaan lyön takuulla vetoa ens vuonna niin voi sitten lohduttautua voittorahoilla :niinpa:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Carboni kirjoitti: 14 Touko 2019, 10:29 En tiedä osaanko selittää tätä auki mutta kokeillaan. Elikkäs sininen ruutu on 3.35 joka tarkoittaa sitä että voit ostaa (olla Hollannin puolella) tuolla kertoimella. Punainen 3.45 on se, että voit myydä (olla Hollantia vastaan) tuolla kertoimella.
Tarkoittaako "olla Hollantia vastaan" siis sitä, että ei usko sen voittavan?

Jos olen täysin varma siitä että Hollanti ei voita, ja haluan lyödä asiasta vetoa vaikka kertoimella 10, niin mitä minun pitää tehdä? Silloin olen siis Hollantia vastaan, sinun sanastoasi käyttääkseni. Eli minun pitäisi yrittää myydä jotakin. Mikä oikeastaan on se "tuote", jota olen myymässä silloin? Myynkö siis arpalippua, jossa sanotaan, että jos Hollanti voittaa niin tätä lippua vastaan saat rahasi kymmenkertaisena takaisin? Jos ostohalukkaita ilmaantuu niin keräilen rahaa, jos ei niin en tietenkään saa mitään. (Ja jos Hollanti perhana menee sittenkin voittamaan, joudun maksamaan ostajille sievoisen summan.) - Mistä ostajat näkevät, että siellä on joku joka haluaa lyödä kertoimella 10 vetoa Hollannin voittoa vastaan, kun on aina näkyvissä vain kolme (tällä hetkellä paljon pienempää) kerrointa Hollannin voittoa vastaan? Jos joku on käytännössä varma Hollannin voitosta, niin totta kai hän minun tarjoukseeni haluaisi tarttua, kunhan vain löytäisi sen!

Jos taas olen täysin varma siitä, että vaikkapa Italia voittaa, ja haluan lyödä sen voitosta vetoa kertoimella jota ei ole, mitä minun silloin pitää tehdä? Silloin minun pitäisi siis sinun sanastoasi käyttääkseni ostaa jotakin. Jos myyjiä ei ole niin voin vain ilmoittaa ostohalukkuuteni.

Mutta jos kumpaakaan tuollaista tarjousta ei siellä valmiiksi ole, enkö ole oikeastaan tekemässä samaa asiaa, eli esittämässä muille tarjousta, että voisin lyödä vetoa tästä-ja-tästä asiasta tällä-ja-tällä kertoimella? Miksi toinen niistä on "ostamista" ja toinen "myymistä"? Pääseeko ostamaan vasta jo on joku joka on myymässä? Eli jonkun pitää ensin "olla jotakin vastaan" eli väittää että näin ei tapahdu eli myydä, jotta kukaan pääsee ostamaan?

Ehkä minua sekoittavatkin nämä termit "ostaa" ja "myydä" asioista, jotka ovat minusta ihan samanlaisia logiikaltaan.
Carboni kirjoitti: 14 Touko 2019, 10:29 Sinistä 3.45 kerrointa ei ole olemassa sen takia, että kukaan ei halua tällä hetkellä myydä sinulle sitä noin hyvällä. Sinun täytyy tyytyä kertoimeen 3.35. Se on paras sininen kerroin.

Punaista 3.35 kerrointa ei ole olemassa sen takia, että kukaan ei halua ostaa noin pienellä. Jos haluat myydä, täytyy sinun ottaa riski kertoimella 3.45. 3.35 ei tyydytä asiakasta.
Mutta miten voi olla, että nämä halut menevät numerojärjestyksessä? Myyjien kertoimet ovat aina pienempiä kuin ostajien. Siis systemaattisesti ja aina, eikä vain tällä hetkellä. Sitä en tajua.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1382
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Rousku kirjoitti: 14 Touko 2019, 13:37
Carboni kirjoitti: 14 Touko 2019, 10:29 En tiedä osaanko selittää tätä auki mutta kokeillaan. Elikkäs sininen ruutu on 3.35 joka tarkoittaa sitä että voit ostaa (olla Hollannin puolella) tuolla kertoimella. Punainen 3.45 on se, että voit myydä (olla Hollantia vastaan) tuolla kertoimella.
Tarkoittaako "olla Hollantia vastaan" siis sitä, että ei usko sen voittavan?

Jos olen täysin varma siitä että Hollanti ei voita, ja haluan lyödä asiasta vetoa vaikka kertoimella 10, niin mitä minun pitää tehdä? Silloin olen siis Hollantia vastaan, sinun sanastoasi käyttääkseni. Eli minun pitäisi yrittää myydä jotakin. Mikä oikeastaan on se "tuote", jota olen myymässä silloin? Myynkö siis arpalippua, jossa sanotaan, että jos Hollanti voittaa niin tätä lippua vastaan saat rahasi kymmenkertaisena takaisin? Jos ostohalukkaita ilmaantuu niin keräilen rahaa, jos ei niin en tietenkään saa mitään. (Ja jos Hollanti perhana menee sittenkin voittamaan, joudun maksamaan ostajille sievoisen summan.) - Mistä ostajat näkevät, että siellä on joku joka haluaa lyödä kertoimella 10 vetoa Hollannin voittoa vastaan, kun on aina näkyvissä vain kolme (tällä hetkellä paljon pienempää) kerrointa Hollannin voittoa vastaan? Jos joku on käytännössä varma Hollannin voitosta, niin totta kai hän minun tarjoukseeni haluaisi tarttua, kunhan vain löytäisi sen!

Jos taas olen täysin varma siitä, että vaikkapa Italia voittaa, ja haluan lyödä sen voitosta vetoa kertoimella jota ei ole, mitä minun silloin pitää tehdä? Silloin minun pitäisi siis sinun sanastoasi käyttääkseni ostaa jotakin. Jos myyjiä ei ole niin voin vain ilmoittaa ostohalukkuuteni.

Mutta jos kumpaakaan tuollaista tarjousta ei siellä valmiiksi ole, enkö ole oikeastaan tekemässä samaa asiaa, eli esittämässä muille tarjousta, että voisin lyödä vetoa tästä-ja-tästä asiasta tällä-ja-tällä kertoimella? Miksi toinen niistä on "ostamista" ja toinen "myymistä"? Pääseeko ostamaan vasta jo on joku joka on myymässä? Eli jonkun pitää ensin "olla jotakin vastaan" eli väittää että näin ei tapahdu eli myydä, jotta kukaan pääsee ostamaan?

Ehkä minua sekoittavatkin nämä termit "ostaa" ja "myydä" asioista, jotka ovat minusta ihan samanlaisia logiikaltaan.
Carboni kirjoitti: 14 Touko 2019, 10:29 Sinistä 3.45 kerrointa ei ole olemassa sen takia, että kukaan ei halua tällä hetkellä myydä sinulle sitä noin hyvällä. Sinun täytyy tyytyä kertoimeen 3.35. Se on paras sininen kerroin.

Punaista 3.35 kerrointa ei ole olemassa sen takia, että kukaan ei halua ostaa noin pienellä. Jos haluat myydä, täytyy sinun ottaa riski kertoimella 3.45. 3.35 ei tyydytä asiakasta.
Mutta miten voi olla, että nämä halut menevät numerojärjestyksessä? Myyjien kertoimet ovat aina pienempiä kuin ostajien. Siis systemaattisesti ja aina, eikä vain tällä hetkellä. Sitä en tajua.

Jos olen täysin varma siitä että Hollanti ei voita, ja haluan lyödä asiasta vetoa vaikka kertoimella 10, niin mitä minun pitää tehdä? Silloin olen siis Hollantia vastaan, sinun sanastoasi käyttääkseni. Eli minun pitäisi yrittää myydä jotakin. Mikä oikeastaan on se "tuote", jota olen myymässä silloin? Myynkö siis arpalippua, jossa sanotaan, että jos Hollanti voittaa niin tätä lippua vastaan saat rahasi kymmenkertaisena takaisin? Jos ostohalukkaita ilmaantuu niin keräilen rahaa, jos ei niin en tietenkään saa mitään. (Ja jos Hollanti perhana menee sittenkin voittamaan, joudun maksamaan ostajille sievoisen summan.) - Mistä ostajat näkevät, että siellä on joku joka haluaa lyödä kertoimella 10 vetoa Hollannin voittoa vastaan, kun on aina näkyvissä vain kolme (tällä hetkellä paljon pienempää) kerrointa Hollannin voittoa vastaan? Jos joku on käytännössä varma Hollannin voitosta, niin totta kai hän minun tarjoukseeni haluaisi tarttua, kunhan vain löytäisi sen!


Nyt olet asian ytimessä. Keräät rahaa ja pidät kaiken itselläsi jos Hollanti ei voita. Maksat ostajille jos Hollanti voittaa.

Betfairissa tarjoukset menevät aina minimaalisesti eteenpäin, niinkuin normaali huutokaupassakin. 5€! 6€! 8€! Jne. Harvoin kukaan huutaa heti 100€!!! Jos haluaisit myydä Hollantia kertoimella 10, myyt ensin kaikille niille jotka ovat myynnissä lähimpänä tämän hetkistä kerrointa. Eli ei ole mahdollista myydä suoraan kertoimella 10, vaan myyt ensin 3.50 pajatson tyhjäksi, sitten 3.55, sitten 3.60, sitten 3.65.... Menee aika kauan saavuttaa 10 kerroin. Ja suoraan sanottuna en ymmärrä, miksi haluaisit maksaa jollekin 10x rahat takaisin, jos hänelle kelpaa tuo 3.50x :heh:

Jos haluat ostaa Italiaa esimerkiksi kertoimella 50, paina sinistä ruutua ja aseta panos. Ajan kuluessa huomataan, tuliko kukaan myymään sinulle koskaan Italiaa tuolla kertoimella. Uskon että ei, koska nyt kertoimet pyörii 20 tasossa, eli myyjät myyvät ensin 20, 22, 24 jne. Menee kauan ennenkuin kerroin saavuttaa pyytämäsi 50 tason.

Kertoimet menevät aina suuruusjärjestyksen mukaan siksi, että jos sininen kerroin olisi suurempi kuin punainen, tekisit aina rahaa. Otetaan simppeli esimerkki:

Lyöt vetoa (sinistä kerrointa) 3.60 Hollannin voitosta, eli uskot sen voittavan. 10 euron panos. Vaihtoehto 1: Jos Hollanti voittaa, voitat vedon. 26 euroa nettona. Vaihtoehto 2 : Jos joku muu voittaa, häviät 10 euroa

Myyt vetoa (punaista kerrointa) 3.50 Hollannin voitosta, eli uskot jonkun muun voittavan. 10,30 euron panos. Vaihtoehto 1 : Jos Hollanti voittaa, häviät vedon. Joku voittaa sinulta (10,30*3,5)-10,30 rahaa eli 25,75 euroa. Vaihtoehto 2 : Jos joku muu voittaa, voitat 10.30 euroa.


Vaihtoehto ykkösen lopputulos 26,00 - 25,75 = 0,25€ voittoa
Vaihtoehto kakkosen lopputulos -10,00 + 10,30 = 0,30€ voittoa

Tämän takia sininen kerroin on aina pienempi kuin punainen, tekisit jatkuvasti varmaa rahaa jos ne olisivat toisinpäin
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Australia on noussut jo kolmanneksi vedonlyönneissä. :kups:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Tämä semifinaali rauhassa vetojen suhteen koska vaikuttaa niin epävarmalta :eeek: Georgian jatkoonmenoa pienellä betsillä kun kerroin oli 5,00 ja Suomen kun oli 8,00 tuli pelattua aiemmin. Torstaina ja finaaliin isot panostukset sitten.

Avatar
Bellissima
Siemailija
Siemailija
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

Kiinnostaisi tietää, kuinka suuri Australian voittokerroin on korkeimmillaan ollut. Onnistuin nappaamaan kiinni, kun se oli 15, mutta nyt sellaista ei enää taida olla missään tarjolla...
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Zolt-
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2013, 23:08
Viesti:

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Zolt- »

100-200 kertoimissa se pyöri vielä ennen kuin ekat harkat nähtiin.

Avatar
Bellissima
Siemailija
Siemailija
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

Zolt- kirjoitti: 15 Touko 2019, 16:30 100-200 kertoimissa se pyöri vielä ennen kuin ekat harkat nähtiin.
Oho! :eeek:
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Alankomaiden voiton mahdollisuus odds:jen mukaan on 30% kun Ruotsi on kakkosena ja sillä on vaivaiset 13%. :tuuletus: :uujee: :surrur:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Aivan naurettava ylivoima Kökkölankomailla. :jupinaa: :niinpa: Luulisi ensimmäinen semifinaalin sulattaneen Kökkölankomaiden mahdollisuuksia vähintään sen 10% verran.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Veikkauksella ei ole tälle päivälle semifinaalivedonlyöntiä? Miksiköhän? Vai olenko niin sokea etten löydä heidän peliään?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Äh, ymmärränköhän vieläkään Betfair Exchangea... nyt kun katsoo puhelinäänten voittaja -vedonlyöntiä, niin siellä on Espanja kärjessä. Ne siniset kertoimet sille on ihan naurettavia, alle kolmosta. No niin varmaan voittaa Espanja puhelinäänet! Mutta vielä hullumpi on se punainen kerroin, 60. Mistä se sellainen siis sinne on tullut? Onko siis joku ihan varma, että Espanja voittaa puhelinäänet, ja haluaa lyödä vaikka minun kanssani tuolla kertoimella vetoa? Eli jos nyt napsauttaisin sitä punaista ruutua, niin olisin valmis maksamaan 60-kertaisesti jollekulle, jos Espanja sattuukin voittamaan ne. Mutta jo ei voita, niin mitä silloin saan? Vainko sijoittamani panoksen takaisin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Bellissima
Siemailija
Siemailija
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

Nevski kirjoitti: 16 Touko 2019, 12:31 Veikkauksella ei ole tälle päivälle semifinaalivedonlyöntiä? Miksiköhän? Vai olenko niin sokea etten löydä heidän peliään?
Pitkävedon puolelta löytyy noita "pääseekö maa X finaaliin vai ei" -vetoja.
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Zolt-
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2013, 23:08
Viesti:

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Zolt- »

Rousku kirjoitti: 16 Touko 2019, 12:32 Äh, ymmärränköhän vieläkään Betfair Exchangea... nyt kun katsoo puhelinäänten voittaja -vedonlyöntiä, niin siellä on Espanja kärjessä. Ne siniset kertoimet sille on ihan naurettavia, alle kolmosta. No niin varmaan voittaa Espanja puhelinäänet! Mutta vielä hullumpi on se punainen kerroin, 60. Mistä se sellainen siis sinne on tullut? Onko siis joku ihan varma, että Espanja voittaa puhelinäänet, ja haluaa lyödä vaikka minun kanssani tuolla kertoimella vetoa? Eli jos nyt napsauttaisin sitä punaista ruutua, niin olisin valmis maksamaan 60-kertaisesti jollekulle, jos Espanja sattuukin voittamaan ne. Mutta jo ei voita, niin mitä silloin saan? Vainko sijoittamani panoksen takaisin?
Yleensä, kun markkinalla on johonkin kohteeseen vähän tarjontaa niin nuo kertoimet on tosi kaukana toisistaan markkinan ollessa tehoton, eli joo joku haluaa tarjota Espanjaa pelattavaksi teleäänien voittoon alle kolmosen kertseillä ( kukapa ei haluaisi) ja vastaavasti joku on tosiaan halukas lyömään 60 kertoimella vetoa, että Espanja vie teleäänet ja nyt tarjous odottaa sielä ottajaansa. Parhaiten näet paljonko voittaisit ja paljonko häviäisit, kun klikkaat tuon 60 kertoimen vetokupongille ja siihen oikealle "Backer's
stake" kohtaan laitat panoksen, millä olet valmis jonkun antaa pelata tuota 60 kerrointa, ota huomioon kuitenkin, että tuossa tapauksessa, kun vetoa "myyt" niin rahaa täytyy olla tilillä 60x backer's stake, koska annat silloin jonkun muun pelata Espanjan televoittoa 60 kertoimella ja maksat hänelle siinä tapauksessa 60x panoksen, näet myös tuohon panoksen asettaessas vasemmalla paljonko sulla muuttuu muiden maiden televoitot vihreäksi ja espanja punaiseksi.

Tiiä sainko tätä selitettyä auki yhtään Carbonia paremmin, mutta :D

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Alankomaiden ja Ruotsin välinen ero kärjessä on vain kasvanut (Alankomaiden kertoimet laskeneet 2:een, Ruotsin kasvaneet 8:aan). Italia on taas viiden kärjessä, rivi sinisellä. Islannin hype jatkuu toki jatkopaikan selviämisen jälkeen kuumana, Hatari ei siis tehnyt PKN:iä. Ranska puolestaan on tällä kertaa alempana aiemman kärkikolmikossa viilettämisen jälkeen.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kun Alankomaat on kerran ollut kärkipaikalla aina sieltä valintahetkestä lähtien ja kertoimet noin alhaiset, niin sitä voi kyllä jo sanoa Rybak/Loreen/Gabbani-tason ennakkosuosikiksi. Mutta kysymys kuuluu, tuleeko voitto (ja kuinka ylivoimainen sellainen) vai romahdus (ehkä jopa top 5:n ulkopuolelle)?

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Kannatti pelata Albaniaa kun jatkoonmenon kerroin oli 2,75 :tuuletus:

Avatar
Opaline
Siemailija
Siemailija
Viestit: 129
Liittynyt: 25 Maalis 2018, 10:37

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Opaline »

Betssonilla äsken sekä Sveitsi että Italia menneet Islannin edelle. Italia toimii hienosti nauhalta mutta livenä täysi lässähdys, ainakin eilen. Vetääkö ne jotain sieniä siellä? :shock:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Zolt- kirjoitti: 16 Touko 2019, 13:30
Rousku kirjoitti: 16 Touko 2019, 12:32 Äh, ymmärränköhän vieläkään Betfair Exchangea... nyt kun katsoo puhelinäänten voittaja -vedonlyöntiä, niin siellä on Espanja kärjessä. Ne siniset kertoimet sille on ihan naurettavia, alle kolmosta. No niin varmaan voittaa Espanja puhelinäänet! Mutta vielä hullumpi on se punainen kerroin, 60. Mistä se sellainen siis sinne on tullut? Onko siis joku ihan varma, että Espanja voittaa puhelinäänet, ja haluaa lyödä vaikka minun kanssani tuolla kertoimella vetoa? Eli jos nyt napsauttaisin sitä punaista ruutua, niin olisin valmis maksamaan 60-kertaisesti jollekulle, jos Espanja sattuukin voittamaan ne. Mutta jo ei voita, niin mitä silloin saan? Vainko sijoittamani panoksen takaisin?
Yleensä, kun markkinalla on johonkin kohteeseen vähän tarjontaa niin nuo kertoimet on tosi kaukana toisistaan markkinan ollessa tehoton, eli joo joku haluaa tarjota Espanjaa pelattavaksi teleäänien voittoon alle kolmosen kertseillä ( kukapa ei haluaisi) ja vastaavasti joku on tosiaan halukas lyömään 60 kertoimella vetoa, että Espanja vie teleäänet ja nyt tarjous odottaa sielä ottajaansa.

Parhaiten näet paljonko voittaisit ja paljonko häviäisit, kun klikkaat tuon 60 kertoimen vetokupongille ja siihen oikealle "Backer's
stake" kohtaan laitat panoksen, millä olet valmis jonkun antaa pelata tuota 60 kerrointa.

Ota huomioon kuitenkin, että tuossa tapauksessa, kun vetoa "myyt" niin rahaa täytyy olla tilillä 60x backer's stake, koska annat silloin jonkun muun pelata Espanjan televoittoa 60 kertoimella ja maksat hänelle siinä tapauksessa 60x panoksen.
(Editoin lainaamaani viestiä hieman, jotta se olisi itselleni helpompi lukea ja hahmottaa.)

Tarkastellaan nyt vielä tuota tapausta, että siellä on punaisella taustalla tarjous vedosta "Espanja voittaa puhelinäänet", ja kerroin on 60.

Jos napsautan sitä ja haluan lyödä asiasta vaikka viitosella vetoa, niin tililtäni katoaa 300 euroa, ok, tämän olen ymmärtänyt.

Mutta mitä mahdollisesti joskus saan takaisin, ja missä tilanteessa?

Meneekö se niin, että jos viitosella pelasin kuten kuvasin, minun tililleni tulee se viitonen, mutta minun pitää myös olla varautunut maksamaan se 60-kertaisesti takaisin. Järjestelmä huolehtii tästä varautumisesta puolestani. Sitten kun Espanja ei niitä puhelinääniä voita, rahat palautuvat tililleni.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

Menee. Siis tuohon viimeiseen kysymykseen.

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Sveitsi noussut kakkoseksi ohi Australian :uujee: Torstaina sai vielä Sveitsin voitolle 19 kertoimen sitä tuli parilla kympillä laiteltua, nyt luokkaa 7-9.

Avatar
Bellissima
Siemailija
Siemailija
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

Mikähän suonenveto Ranskalla tuossa välillä kävi voittajakertoimien suhteen? Nyt on taas vajonnut johonkin lukemiin 50-70.
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kodiac kirjoitti: 18 Touko 2019, 11:33 Menee. Siis tuohon viimeiseen kysymykseen.
Kiitos. Nyt tuntuu taas tilapäisesti siltä, että olen asioista perillä. (Paitsi tässäkin keskustelussa käytetty termi "vedon pois myyminen").

Olen kyllä niitä punaisia täppiä naputellut muutaman, saas nähdä tuleeko mitään takaisin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Heikko vuosi vedonlyönnin suhteen. Karkkirahoja saatiin. Venäjän top5, Islannin top10, voittajan pistehaarukka osuivat hyvin. Harmi, että Sveitsillä ei riittänyt top3-joukkoon eikä Italia voittanut. Ensi vuonna sitten uusiksi.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ei sitten kannattanut pelata Islannin kymppikärkisijoitusta vastaan :roll:

Toinen mikä petti oli Liettuan finaalipaikka. Jäivät pisteen päähän.

Eikä Sveitsikään voittanut.

Mutta Tamtaa kiitän floppaamisesta!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
yestofastfoodmusic
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 01 Touko 2018, 19:37

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja yestofastfoodmusic »

Veikkaukselta sai lopulta 3,37 kertoimet Alankomaiden voitolle, mikä on mielestäni ihan kivasti ns. varmasta voittajasta.

Vuoden onnistumisena päivän pari Suomi finaalin ulkopuolella JA Islannin sijoitus 10.-12. :tuuletus:
Cha Cha Cha 🇫🇮Halo 🇦🇹 Tick-Tock 🇭🇷 Chains on you 🇦🇲 Spirit in the sky 🇳🇴 Merci 🇫🇷 Requiem 🇫🇷 Loin d’ici 🇦🇹 Goodbye to yesterday 🇪🇪 Undo 🇸🇪 I feed you my love 🇳🇴 Aphrodisiac 🇬🇷 I can 🇬🇧 Satellite 🇩🇪 Düm Tek Tek 🇹🇷 Qélé Qélé 🇦🇲 I love you mi vida 🇪🇸 Tornero 🇷🇴

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: ESC 2019: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Olin vähän liian varma Australian raatilellikkiasemasta ja yleisön camp-ooppera-rakkaudesta, ei toteutunut voitto, ei top-3 eikä yleisöäänien voitto. Lisäksi pari läppävetoa mahdollisista yllättäjistä kymmenen parhaan joukossa: Serbia, Slovenia, Tsekki, Espanja, San Marino. Ei osunut yksikään :mrgreen:

Oikein meni Norjan finaalipaikka, Alankomaiden voitto, Australia top-10, Norja top-10, Azerbaidzan top-10 sekä Iso-Britannian jumbosija. Olen viimeisestä erityisen ylpeä, nappasin sen kertoimella 3,5 kun vedonlyöjät olivat laittaneet todennäköisemmiksi jumboiksi Saksan ja San Marinon :heh: Yritin saada oman suosikkini Sveitsin menestymään olemalla lyömättä sen puolesta vetoa, ei toiminut. Ens vuonna uudestaan!
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Lukittu