Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Euroviisut 2019 Israelissa

Hatari – Hatrið mun sigra

*****
62
54%
****
16
14%
***
16
14%
**
11
10%
*
10
9%
 
Ääniä yhteensä: 115

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Olen tosi yllättänyt tämän finaalipaikasta. Olin varma, että raadit torppaavat kautta linjan.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

ta1ja kirjoitti: 15 Touko 2019, 08:24 Olen päässyt sillä lailla edes vähän viisutunnelmiin ja sisälle viisukuplaan - mikä on tänä todella heikkona vuonna ollut aika vaikeaa - että tämä tuntuikin ihan kivalta semissään. En sano että olin aiemmin väärässä, mutta ehkä niuhotin liian ankarasti :heh: . Ansaittu jatkopaikka ja seminsä kärkeä.
Sama. Vissiin olen tullut jo niin vanhaksi että kesti aikansa ennen kuin aloin suopeutua tälle. Hyvä että pääsi finaaliin, pidän melkoisena yllättäjänä.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Hieno kokonaisuus, vaikka Islannin karsinnoissa oli vieläkin onnistuneempia vetoja. Mukavaa että pääsi finaaliin.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Ehdottomasti illan paras live. Onnistui kaikin puolin. :peukku:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Kaikista ekan semin viisuista, tämä oli kuitenkin se, joka jäi soimaan päähän. Tässä on aivan mahtava rakenne: mölinän jälkeen tulee kertsi, jossa on oikeasti melodia ja joka erottuu.

Koko poppoo on hauska. Esitys ei siis ole ryppyotsaista synkistelyä (vrt Suomi), vaan synkistelystä tehty parodia.

Sanoisin: voittaja-ainesta tämäkin!

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Illan paras biisi ja esitys :kiitos: Mukavaa, että Islanti pääsi pitkästä aikaa finaaliin. Ei olisi pitänyt kertoa tädilleni, että äänestin tätä, sillä hän on nyt niin järkyttynyt. :heh:
MKuvau!

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

Onko tämä siis parodia? :shock: Parodia mistä?

Minä en pystyis äänestämään kappalett jossa intoillaan vihan voittoa, joten en millään käsitä tämän suosiota. Oon kai oikeesti liian vanha kun viha ei tunnu vitsiltä :puna:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

kultainenvenla kirjoitti: 15 Touko 2019, 11:59 Minä en pystyis äänestämään kappalett jossa intoillaan vihan voittoa
Minä käsitin sanoituksen, että se kauhistelee vihan niskan päälle pääsemistä euroopassa, ei niinkään ihannoinut sitä. :shock:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Illan valopilkku Australian ohella :tapu: Onhan tämä nyt todella vaikuttava ja hieno.

klaus-12 kirjoitti: 15 Touko 2019, 12:07 Minä käsitin sanoituksen, että se kauhistelee vihan niskan päälle pääsemistä euroopassa
Mitähän "vihaa" tässä oikein tarkoitat...? :mitvit: Ainut viha joka tosiasiallisesti on Euroopassa "niskan päälle pääsemässä" on maanosaan muualta tuotu vihakultti joka sen haluaa tuhota (ja sitä tukeva valtaeliitti), mutta jotenkin tuntuu ettet tähän tuolla viitannut kuitenkaan...
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Wadde »

klaus-12 kirjoitti: 15 Touko 2019, 12:07 Minä käsitin sanoituksen, että se kauhistelee vihan niskan päälle pääsemistä euroopassa, ei niinkään ihannoinut sitä. :shock:
Näin mäkin tämän tulkitsin.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti: 15 Touko 2019, 12:59 Mitähän "vihaa" tässä oikein tarkoitat...? :mitvit: Ainut viha joka tosiasiallisesti on Euroopassa "niskan päälle pääsemässä" on maanosaan muualta tuotu vihakultti joka sen haluaa tuhota (ja sitä tukeva valtaeliitti), mutta jotenkin tuntuu ettet tähän tuolla viitannut kuitenkaan...
No kyllä kansallimielinen totalitaarinen vihakultti ainakin ulospäin näyttää todella pelottavalta ja ahdistavalta. Jos katselee euroopplaisen äärioikeiston, ns. kansallimielistenkin vihaiskulauseita huutavia marsseja, kuuntelee kiihkopuheita ym. Siis ottamatta kantaa politiikan sisältöön, niin hirveän aggressiivista, vihaa uhkuvaa käytöstä ja retoriikkaa, sellaisena se ulospäin näyttäytyy.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5847
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tän musiikkivideo on niin hieno, että ihan sille tasolle on vaikea livenä päästä, mutta hyvin bändi kuitenkin veti. Klemensin laulu oli paikoittan hieman hiljaista, mutta onneksi se ei menoa haitannut.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

klaus-12 kirjoitti: 15 Touko 2019, 12:07
kultainenvenla kirjoitti: 15 Touko 2019, 11:59 Minä en pystyis äänestämään kappalett jossa intoillaan vihan voittoa
Minä käsitin sanoituksen, että se kauhistelee vihan niskan päälle pääsemistä euroopassa, ei niinkään ihannoinut sitä. :shock:
Mun mielikuva vihan ihannoinnista perustuu ihan tuohon biisin nimeen... viha voittaa aina. Ja lavashowhun jossa en huomannut mitään parodiointia tai positiivista vaan koin sen tosi ahdistavana samoin kuin kappalen tyylin.

Ok, jos se on parodiaa, niin minuu ei tavoittanut enkä oikein tiedä mitä missasin :shock: Luin nyt lyriikat eikä vieläkään aukenee, mistä pitäisi käsittää että se on parodia.

Ei vaan tunnu vitsiltä.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1838
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Possu »

Rehellistä huumemusiikkia. Toivottavasti painelee top5-sijoituksen.

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

kultainenvenla kirjoitti: 15 Touko 2019, 13:42
klaus-12 kirjoitti: 15 Touko 2019, 12:07
Minä käsitin sanoituksen, että se kauhistelee vihan niskan päälle pääsemistä euroopassa, ei niinkään ihannoinut sitä. :shock:
Mun mielikuva vihan ihannoinnista perustuu ihan tuohon biisin nimeen... viha voittaa aina. Ja lavashowhun jossa en huomannut mitään parodiointia tai positiivista vaan koin sen tosi ahdistavana samoin kuin kappalen tyylin.

Ok, jos se on parodiaa, niin minuu ei tavoittanut enkä oikein tiedä mitä missasin :shock: Luin nyt lyriikat eikä vieläkään aukenee, mistä pitäisi käsittää että se on parodia.

Ei vaan tunnu vitsiltä.

Dystopia on avainsana.
https://m.youtube.com/watch?v=LUO05WWnRho&t=60m1165s
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Dodii, maailmassa on vielä oikeutta :tapu: Harjoituksiin verrattuna meno näytti sopivan räyhäkkäältä ja vaikkei
mörinäpörinät olleetkaan aivan linjassa oli tämä minusta erinomainen kokonaisuus ihanalla islannin kielellä.
Tuskin menestyy kauhean hyvin finaalissa, olisin tyytyväinen jo 15:sta sijaan Hatarin kohdalla.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Suoraan sanottuna Islanti voi olla ihan kärkiporukoissa. Tämä oli eilisillan toiseksi mielenkiintoisin esitys, ja erikoisen musiikin vuoksi jopa nautittava kaikkien keskinkertaisuuksien joukossa. Kokonaisuus toimii. Äänestin eilen Islantia myös ja varmaan finaalissakin.

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

Renaissancefire kirjoitti: 15 Touko 2019, 14:32 Dystopia on avainsana.
https://m.youtube.com/watch?v=LUO05WWnRho&t=60m1165s
Tämä haastattelupätkä kuulosti fiksulta (joskin oli tosi lyhyt), kiitos! :peukku:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Täällä uskotaan pelottavan paljon Islannin menestykseen. :shock: Uskon itsekin, että yleisöltä tulee mojova pistepotti, mutta tuomarit viimeistään tasoittavat tilannetta niin, ettei Islannilla ole mitään asiaa kymppikärkeen.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

kultainenvenla kirjoitti: 15 Touko 2019, 11:59 Onko tämä siis parodia? :shock: Parodia mistä?

Minä en pystyis äänestämään kappalett jossa intoillaan vihan voittoa, joten en millään käsitä tämän suosiota. Oon kai oikeesti liian vanha kun viha ei tunnu vitsiltä :puna:
Taviskatsojaksi taantuneena entisenä viisufanina (ja viisutuomarina :puna: ) katselin tätä 100% pinnallisesti. Tekstitystä en seurannut, koska oli niin paljon muuta katsottavaa. Minusta näytti siltä, että Islannin poppoo ei ota itseään tosissaan, mitä vahvisti screenroomista välitetyt kuvat.

Minua siis viihdytti yhdistelmä, jossa visuaalinen kuvasto ja esittämisen tapa oli synkkää ja rankkaa, mutta etenkin esityksen ulkopuolella bändi poseerasi koomisesti. Ehkä siksi näin koko esityksenkin parodiana synkkyydelle. Ja mahdollisesti myös vihanlietsontakulttuurille.

(katsoin esityksen suomeksi tekstitettynä. lyyrikassa ei ole montaakaan kokonaista lausetta, joka antaa tulkinnan mahdollisuutta suuntaan tai toiseen. mutta on sielä jokunen lausekin ja ne mielestäni vastustavat vihakulttuuria.)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

UsvaAuer kirjoitti: 15 Touko 2019, 18:55 Minua siis viihdytti yhdistelmä, jossa visuaalinen kuvasto ja esittämisen tapa oli synkkää ja rankkaa, mutta etenkin esityksen ulkopuolella bändi poseerasi koomisesti. Ehkä siksi näin koko esityksenkin parodiana synkkyydelle. Ja mahdollisesti myös vihanlietsontakulttuurille.
Parodia? Ei todellakaan, kokonaan. Kuten tuolla yllä sanottiin dystopia. Ihannoiko Orwellin 1984 väkivaltaa? Tai Margaret Atwoodin Orjattaresi uskonnolliskonservatiivista totalitarismia? Ei. Tässä on, kuten kaikissa raskaammissa hommeleissa toki mukana se twisti että ollaan tosissaan ja mitä enemmän tosissaan ollaan sitä enemmän itselle, sille omalle totisuudelle nauretaan, mutta tässä tapuksessa se kyllä on eri asia kuin parodisoida dystopiaa. Viesti on ihan selvä, kuvata mihin kapitalisimi ja viha johtavat.

Hatarihan on ilmaissut olevansa kapitalismin vastainen, ja kritiikki kohdistuu myös Israelin politiikkaan.
Targeting Israel
Hatari don't just preach anti-capitalism.

They claim their entry in the competition is a political statement against Israel's government, even though the song has no reference to Israel.
https://www.bbc.com/news/world-europe-47536433
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1331
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Olihan tämä niin kova kuin toivoinkin. Rakastan ton laulajan ilmettä tossa Hatrið mun sigra -kohdassa. Melodiaa tässä ei kyllä hirveästi ole mutta tämä on niitä harvoja biisejä, joissa se ri niin haittaa. Olin todella iloinen finaalipaikasta ja kiva nähdä toisella puoliskolla. :ihana:

:islanti: :islanti: :islanti: :islanti: :islanti:
Violins playing
Angels crying

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

ta1ja kirjoitti: 15 Touko 2019, 08:24 En sano että olin aiemmin väärässä, mutta ehkä niuhotin liian ankarasti :heh: . Ansaittu jatkopaikka ja seminsä kärkeä.
:peukku: Inhosin tätä "ensitapaamisella" syvästi. Kummeksuin, kun jotkut nimimerkit intoilivat Hatarista ja ajattelin, että ovat joko kipeitä tai sakeita. Sitten pari lisäkatselua ja tyyppien haastattelun näkeminen käänsi kelkan täysin. Nyt tää on niin loistava ja samalla hauska viisumiljöössä!

Oli hyvä semifinaaliveto, vaikka kuitenkin jostain syystä kaipaan ekan version (Islannin semi?) laatikoita ja puvustusta. Tämä oli tiistai-illan toinen ilonaihe Slovenian lisäksi. Olisi aivan mahtavaa, jos tämä olisi finaalin kolmen parhaan joukossa, mutta taitaa olla toiveunta.
Somewhere in her smile she knows

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja murka »

kultainenvenla kirjoitti: 15 Touko 2019, 15:36
Renaissancefire kirjoitti: 15 Touko 2019, 14:32 Dystopia on avainsana.
https://m.youtube.com/watch?v=LUO05WWnRho&t=60m1165s
Tämä haastattelupätkä kuulosti fiksulta (joskin oli tosi lyhyt), kiitos! :peukku:
Kyllähän Euroopassa on dystopianaineksia jo nyt roppakaupalla. Miettikääpä, kuinka kahlittuja ihmiset ovat kuka mihinkin. Eurooppalaisia moukaroidaan oikein urakalla nyky-EU:n mahdollistamassa työelämässä. Rekkakuskit ajavat Suomessakin noin parin euron tuntipalkalla jos ovat muualta kotoisin ja tehneet orjasopimuksen. Muutenkin työelämä tarjoaa herkästi monoa ja moukaria inhimillistä palkkaa saaville.

Kukaan ei tiedä kuinka paljon Euroopassa on pakotettu naisia ja lapsiakin seksityöläisiksi ruokapalkalla koska heitä ei näy virallisesti missään. Jopa Italian mafiakin on todennut ihmissalakuljetuksen ja ihmiskaupan tuottavan paremmin kuin huumekaupan.

Sananvapaus tai naisen itsemääräämisoikeus eivät ole enää kaikissa maissa muotia. Joissain maissa maan johto veljeilee uskonnollisten johtajien kanssa eikä siitäkään seuraa mitään kivaa.

Voimaton ihminen turruttaa itsensä sillä, mitä helpoiten ja halvimmalla saa. Jne jne...

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Kymmenes. Todella hyvä sijoitus. :uujee: Kunhan vaan se green roomin Palestiinahuiveilu ei johda diskaukseen.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Mitäpä se diskaus enää vaikuttaisi, kun voittoa ei tullut. Tavikset näkivät loppusijoituksen jo ruudulla eivätkä muusta välitä. Onnea Islannille ansaitusta menestyksestä! :peukku:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Happy »

Islanti oli kyl tän vuoden ykkössuosikkini <3
Arvostustani lisäsi myös toi kannanotto Palestiinan puolesta, Top-10 sijotus on jo sinällään mahtava juttu näin persoonallisel viisulla :tuuletus:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

No lähtihän tää finaalissa kovempaa ku semissä :rok: Kyl mä sen tiesin jo etukäteen, että tän voitto tai edes kärkikahinoissa kamppailu olis ollu liian hyvää ollakseen totta.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5847
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Matthias sekoili oman laulunsa kanssa aika huolella finaalissa, kiva kuitenkin, että se ei äänestäjiin vaikuttanut.

Siitä palestiinalaisten lippujen heiluttelusta en nyt niin pitäny. Tommoset asiat vois jättää ihan kokonaan viisuista pois.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Islannin paras sijoitus kymmeneen vuoteen, olette totisesti ansainneet sen, pojat! :tapu:

Lukittu