Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Euroviisut 2019 Israelissa

Kate Miller-Heidke – Zero gravity

*****
31
26%
****
33
28%
***
25
21%
**
20
17%
*
11
9%
 
Ääniä yhteensä: 120

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5847
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Mä oon aina kuvitellut, että Australia saisi päättää, missä haluavat viisut järjestettävän. Toki se vaatisi sitten kyseisen maan suostumista tilanteeseen.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Eikö Kate sanonut oranssilla matolla, että haluaisi kisat Pariisiin?
Kuten täällä sanottiinkin jo, minäkin luulen kuulleeni joskus, että ykkösvaihtoehto Australian voittaessa olisi Saksa, mutta en tiedä, koskiko tämä vain silloista vuotta.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kate oli ehdottomasti illan kuningatar :kups: :ihana:
Rakastin Australian biisiä jo karsinnoissaan, mutta nyt se nousi ihan uusiin sfääreihin. Olisipa upeaa, jos Australia voittaisi! Mun mielestä britit saisivat järjestää kisat, onhan kuningatar myös Australian "hallitsija" :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Bellissima
Siemailija
Siemailija
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

Täytyy sanoa, että ihmettelen, jos tämä ei voita. En muista, milloin mikään viisuesitys olisi aiheuttanut noin suuren ja kokonaisvaltaisen vau-elämyksen. Tekisi mieli katsella uudestaan ja uudestaan semifinaalivideota, ja aika monesti olen jo katsonutkin. :heh:
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Serduchka kirjoitti: 15 Touko 2019, 22:08 Katsoin semiesityksen YouTubesta uudelleen.
Jumankekka tää on upee! :kups: Edelleen kylmät väreet tulee ja melkein purskahdin kyyneleihin. <3
Sama kaikkeen, oon kattonu useamman kerran. Suorastaan vihasin tätä biisiä ennakkoon, mutta nyt yksi suosikeistani. Kuuntelin työmatkalla ja melkein aloin itkeä kun tuli niin kylmät väreet. Tää on kyllä euroviisuissa parasta, kun esitykset voi nostaa nämä niin uusiin sfääreihin. :kups:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Wadde »

iiiduli kirjoitti: 15 Touko 2019, 22:51 Mä oon aina kuvitellut, että Australia saisi päättää, missä haluavat viisut järjestettävän.
Tästä tuntuu olevan erilaisia spekulaatioita. Mä olen nähnyt myös sen, että Australian voittaessa toiseksi tullut järjestäisi. Ja sitten se, että joku isoista järjestäisi.

Ärsyttää kuitenkin valmiiksi jo se, että jos tämä voittaa, niin some on täynnä "TULEE PITKÄ MATKA AUSTRALIAAN KAIKILLA MUILLA" -kommentteja. Varmaan osa mediastakin tulee uutisoimaan, kuinka Australia nämä järjestää. :roll:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

lumi11 kirjoitti: 16 Touko 2019, 08:46 Eikö Kate sanonut oranssilla matolla, että haluaisi kisat Pariisiin?
Sanoi kyllä. :joojoo: En tiedä, oliko tämä tietoa vai vaan pelkkä toive.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Wadde kirjoitti: 16 Touko 2019, 11:05 Ärsyttää kuitenkin valmiiksi jo se, että jos tämä voittaa, niin some on täynnä "TULEE PITKÄ MATKA AUSTRALIAAN KAIKILLA MUILLA" -kommentteja. Varmaan osa mediastakin tulee uutisoimaan, kuinka Australia nämä järjestää. :roll:
Joo, tai: "Miten Australia pystyi voittamaan euroviisut, kun se ei edes kuulu Eurooppaan?" :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tai "haha, toimittajat ei sitten tiedä yhtään mitään. Austria = Itävalta, eikä mikään Australia!"
Rise, angel, shine, love!

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Ihmettelen jos tämä ei voita. Viisuvoittajissa on aina sellainen tietynlainen tunne, mitä ei-voittajissa ei ole, ja tässä olen tuntevinani sen aika vahvasti. Ei sitä voi mitenkään kuvailla, kun ei se tunne mistään konkreettisesta muodostu, mutta kyllä viisuvoittajat ovat ihan oma kategoriansa :ihana: Olen katsonut seminifinaalivedon monta kertaa ja joka kerta olen myös itkenyt, koska tämä on NIIN HYVÄ :kuulokkeet:

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Olen varmaan niitä harvoja, joita tämä ei hetkauta yhtään. Aika sirkusta tämä(kin) on. Joskus olisi kiva, jos keskityttäisiin ihan vaan siihen kappaleen esittämiseen eikä esim. kepin nenässä vellomiseen. Kiitos ja anteeksi :hiips:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Joo, taitaa nousta puntarini kärkeen kun pääsen taas päivittämään. Mikään painovoima ei enää pidä alempana!

En ole varma, puhutteleeko Australian karsinnan vai semin esitys enemmän. Karsinnan koreografia oli enemmän vuoropuhelua masennuksen kanssa. Nyt päästään lopussa vielä vapaammin irti.

Ei se ole pelkästään se kepin nokassa heiluminen, vaan myös Katen säteily, näyttelijänlahjat, äänen heleys ja vapautuneisuus. Mutta onhan tuo visuaalisena efektinä uskomaton, ts. sillä lailla että miten joku on voinut keksiä tehdä noin. Ja istuu biisiin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja toivo »

Ihan kuin joku kakku, jossa on ehkä hieman outo täyte. Mutta se on osattu koristella niin näyttävästi, että se on kuin satumaailmasta. Ja se outo täytekin alkaa maistumaan taivaalliselle, kun sitä maistelee kuorrutuksen kanssa. Nam, loppujen lopuksi tämähän on aivan fantastista.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5847
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

viisufantti kirjoitti: 16 Touko 2019, 18:27 Olen varmaan niitä harvoja, joita tämä ei hetkauta yhtään. Aika sirkusta tämä(kin) on. Joskus olisi kiva, jos keskityttäisiin ihan vaan siihen kappaleen esittämiseen eikä esim. kepin nenässä vellomiseen. Kiitos ja anteeksi :hiips:
Tunnun kuuluvani myös niihin harvoihin, joka ei ollenkaan toivo tämän voittoa. Biisi on keskinkertainen eikä show sitä juurikaan paranna, vaikka ihan hieno onkin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Uskaltauduin nyt katsomaan Australian semiliven uudestaan - ja petyin. :puna:

Wow-efektiä ei enää tullut. Tuli hölmistys.

Zero gravity on tyypillinen viime vuosikymmenien euroviisu: epälaulu.

Epälaulu on laulu, josta ei hahmota melodiaa eikä kokonaisuutta. On vain epämelodisia osia, jotka on laitettu yhteen. (Esimerkistä käy myös Netan Toy.)

Silmänkääntötemppu tämä on ja saattaa jopa onnistua eli voittaa.

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

iiiduli kirjoitti: 16 Touko 2019, 20:14
viisufantti kirjoitti: 16 Touko 2019, 18:27 Olen varmaan niitä harvoja, joita tämä ei hetkauta yhtään. Aika sirkusta tämä(kin) on. Joskus olisi kiva, jos keskityttäisiin ihan vaan siihen kappaleen esittämiseen eikä esim. kepin nenässä vellomiseen. Kiitos ja anteeksi :hiips:
Tunnun kuuluvani myös niihin harvoihin, joka ei ollenkaan toivo tämän voittoa. Biisi on keskinkertainen eikä show sitä juurikaan paranna, vaikka ihan hieno onkin.
Mäkään en toivo tän voittoa. Musta biisi itsessään on ihan hyvä ja esitys toki hieno mutta samalla keskinkertainen. Jotenkin yritetty tehdä jotain hienoa, painosanalla yritetty
<3

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja toivo »

Katsoin youtubesta jonkun videon, missä semivetoa oli kuvattu katsomosta. Esitys ei näyttänyt yhtä hienolta. Se alussa nähty maapallo näkyykin vain televisio katsojille. Muutenkin esitys oli samanlaista heilumista alusta loppuun. Onnistuneella kuvakulmilla oli iso merkitys tämän esityksen onnistumiselle.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

toivo kirjoitti: 18 Touko 2019, 10:26 Katsoin youtubesta jonkun videon, missä semivetoa oli kuvattu katsomosta. Esitys ei näyttänyt yhtä hienolta. Se alussa nähty maapallo näkyykin vain televisio katsojille. Muutenkin esitys oli samanlaista heilumista alusta loppuun. Onnistuneella kuvakulmilla oli iso merkitys tämän esityksen onnistumiselle.
Tv-kuvassa parissa kohtaa se maapallo ilmestyi semifinaalissa hiuksenhienosti liian myöhään kuvaan. Eli kamerakuva vaihtui ensin ja sitten vasta maapallo tuli kuvaan. Tästä johtui vaikutelma, että se maapallo jotenkin räpsähti siihen kuvaan. Silmä pystyi juuri ja juuri havaitsemaan aikaeron. Youtubessa kun katsoo kohdan hidastettuna, niin asia paljastuu selvemmin.
Is there something wrong with who I am ?

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Semifinaaliesitys jätti montun auki. Mikä mestariteos ja Australian paras viisu. Ääni lähtee tälle.

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 863
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

No eikös nämä esitykset kuitenkin pääosin tehdä vain televisiokatsojille :mitvit:
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
pikkukettu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 228
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

No en kyllä mitenkään voi uskoa, että tämä voittaisi. Eka kohtaaminen tämän kanssa oli tiistaina semissä ja vaikutelma oli huonolla tavalla hassu ja outo. En lämmennyt yhtään sille heilumiselle ja sille, miltä näytti telkkarissa. Yleensä voittajasta ei sentään tule sellainen pieni myötähäpeä ensi kertaa nähdessä... koska voittajan pitää vedota aika tasaisesti isoon joukkoon.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Raatifloppia odotellessa... Veikkaan että Australia on tänä vuonna puhelinäänissä korkeammalla kuin raatiäänissä.
Rise, angel, shine, love!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja murka »

UsvaAuer kirjoitti: 17 Touko 2019, 11:45 Uskaltauduin nyt katsomaan Australian semiliven uudestaan - ja petyin. :puna:

Wow-efektiä ei enää tullut. Tuli hölmistys.

Zero gravity on tyypillinen viime vuosikymmenien euroviisu: epälaulu.

Epälaulu on laulu, josta ei hahmota melodiaa eikä kokonaisuutta. On vain epämelodisia osia, jotka on laitettu yhteen. (Esimerkistä käy myös Netan Toy.)

Silmänkääntötemppu tämä on ja saattaa jopa onnistua eli voittaa.
Minulla tämä on kulunut loppuun jo ennen finaalia. Näin esityksen siis kerran semifinaalissa mutta olen kuullut kappaleen useamman kerran Spotifyssa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kumma juttu, mutta mulla on soinut tää biisi päässä tiistai-illasta lähtien kun näin semiesityksen. Sitä ennen en edes ajatellut koko biisiä, vaikka olinkin sen musiikkivideon kera kuullut kerran tai pari aikaisemmin. Biisi ja lavavisuaalit toimivat siis harvinaisen hyvin yhteen. Sillä ei ole voiton kannalta mitään merkitystä kuluttaako jotkut viisujen suurkuluttajat biisin puhki ennenaikojaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

hra47 kirjoitti: 18 Touko 2019, 19:51 mulla on soinut tää biisi päässä
Ööh, miten tää voi soida päässä? Mikä kohta tässä on se, joka jää päähän?

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

^ Mulla on kans soinu tää päässä 24/7
Etenkin kohdat Ze-ee-ee-ee-ro Gra-aa-aa-aa-vity & Hey You
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Bellissima
Siemailija
Siemailija
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

^ Sama homma. Olen myös kokeillut, olisiko minusta oopperalavojen tähdeksi tuota Ze-e-e-e-ro Gra-a-a-a-a-vity -sanaparia lauleskelemalla. Anteeksi, naapurit. :puna:
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Viisuilija_110 kirjoitti: 18 Touko 2019, 21:25 ^ Mulla on kans soinu tää päässä 24/7
Etenkin kohdat Ze-ee-ee-ee-ro Gra-aa-aa-aa-vity & Hey You
Aluksi tämä oli tosi ärsyttävä kun kuulin Australian karsintojen jälkeen. Sitten muuttui korvamadoksi semifinaalin esityksen jälkeen. Nyt tämä kasvaa ja kasvaa :tapu:
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UsvaAuer kirjoitti: 18 Touko 2019, 21:15
hra47 kirjoitti: 18 Touko 2019, 19:51 mulla on soinut tää biisi päässä
Ööh, miten tää voi soida päässä? Mikä kohta tässä on se, joka jää päähän?
Mikä tahansa kohta. Eikä se päässäsoipana edes ärsytä, toisin kuin moni muu biisi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5847
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Australia 2019: Kate Miller-Heidke – Zero gravity

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Pelkäsin todella tän voittoa, mutta ei onneksi ollut edes lähellä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Lukittu