Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Euroviisut 2019 Israelissa

Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

*****
23
11%
****
82
40%
***
59
29%
**
28
14%
*
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 206

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Darudea ja Sebastiania en lähde haukkumaan siitä ettei menestystä tullut.
He tekivät selvästikin parhaansa ja esitys oli erittäin hyvin vedetty. Olisi epäreilua syyttää heitä.

Katson kuitenkin, että Yle on vastuussa myös euroviisuissa menestymisestä, joten sen on laitettava taas mietintämyssy päähän. Ymmärrän sen, että jos kukaan ei suostu edustajaksi, on se turhauttavaa Ylenkin kannalta. Toisaalta sillä nasaali- ja piipittävä-äänisellä Suomi-popilla, mitä radio soittaa ei kannata osallistuakaan.

Tällä hetkellä tuntuu siltä, että ollaan pattitilanteessa.
Eiköhän nyt kannattaisi jatkaa siten, että avoin sävellyskilpailu vain pystyyn. Internetiin alkukarsinnat ja sitten useampi artisti/sävellys loppukilpailuun. Videon teko vasta voittajasta, niin rahaa ei tuhlaannu.
Kunnon panostus siis vasta voittajaan, koska jokaiselle esiintyjälle kumminkin järjestettäisiin lavashow.

Kyllä tuntemattomampikin voi menestyä, niinhän kävi Softenginellekin, sija suomalaisittain hyvä 11. Eivät ne ulkomailla edes tiedä onko artisti täällä tuntematon vai ei, eikä se varmaan kiinnostakaan.

olvr20
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 254
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 12:44

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja olvr20 »

kalonike kirjoitti: 19 Touko 2019, 02:27 Voi voi voi. Tätä pelkäsinkin. Montenegro saa pisteitä Serbialta, mutta keneltä Suomi saisi automaattisia pisteitä.
Virolta. Antoivat puhelinäänissä 12.

olvr20
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 254
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 12:44

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja olvr20 »

Finnish fans: How bad is UMK?
Anssi Autio: Yes

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

kuva
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

olvr20
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 254
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 12:44

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja olvr20 »

Hvala ne avoimelle karsinnalle, ei se aikasemminkaan ole toiminut, joten miksi nyt toimisi? Ihan kokonaan sisäinen valinta, ja edustajan ainoa kriteeri on laulutaito ja hyvä esiintyminen. Olihan Duncankin ihan nobody Hollannissa ennen viisuja. Ja biisi edellä pitäisi mennä.

Loulou79
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 67
Liittynyt: 19 Touko 2019, 11:46

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Loulou79 »

Hei vaan kaikille! Olen taustalta seurannut keskustelua, ja oli ihan pakko liittyä joukkoon, kun näin tänään viisujen lopulliset tulokset osaltamme. Itse en ollut yllättynyt Suomen menestyksestä (tai sen puutteesta) - vaikka Darude ja Sebastian hoitivat esityksen ihan kunnialla, edustuskappale ei ehkä ihan ollut hittimateriaalia. Kommentoin Suomen putoamista tiistaina niin, että viisuissa pärjää joko olemalla todella hyvä, tai todella huono. Keskinkertainen esitys ei valitettavasti riitä.

Muistelen, että jossain vaiheessa Suomen edustajien valinta tehtiin vapaan sävellyskilpailun muodossa niin, että ylen puolelta tarvittaessa etsittiin kappaleelle esittäjä, jos säveltäjä ei itse ollut halukas esittämään biisiään. Jotenkin toivoisin tämäntyyppistä prosessia jatkossa. Joko niin, että demojen perusteella valittaisiin hyvät lauöut, joille yle etsisi sopivan esittäjän, tai niin, että esittäjät julkistettaisiin hyvissä ajoin, ja heille saisi tarjota biisejä.

Nykysysteemillä tuntuu, että kutsuartistit heittävät viisuihin joutilaammat biisit, ja ne laadukkaammat kappaleet säästetään muihin julkaisuihin. Yritetään liikaa tehdä hyvää viisua, vaikka selkeästi trendi on, että hyvin pärjäävät viisut ovat nimenomaan vähän vähemmän viisumaisia ja enemmän "oikeaa" musiikkia. Jos yrittää miellyttää kaikkia, syntyy sitä keskinkertaista.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja toivo »

Avoimet karsinnat vaan pystyyn. Kyllä sinnekin niitä helmiä eksyy joskus. Miaun, opera Skaalan ja varsinkin Mikael Saaren mahdolllista menestymistä harmittavasti emme ikinä päässeet näkemään.

Ja Yle voisi palkata joukon Kovimpia viisufaneja valitsemaan kappaleita. He tietävät tasan tarkkaan tämän hetken euroviisutrendit. Vaikka YLE kuvittelee kai, että viisufanit haluavat vaan sitä glitterhöpötystä.

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Umk pitää nyt kuopata ja voisimme tehdä Saksan tyyppisen asiallisen karsinnan, missä ei korosteta mitään homotusta vaan ollaan kuin normaalit ihmiset ja valitaan viisu, okei William kävi näyttää naamansa siellä mutta se oli siinä. Viisut on nykyään homojen juhlaa, mutta onko sitä pakko alleviivata kokoajan. Olen itsekin homoseksuaali, mutta kyllä alkaa ärsyttää viisujen homovouhotus. Suomikin on siinä mukana laittamalla Strandbergin lukemaan Suomen pisteet ja siellä se kekkuloi telkassa. Sitten Mikko vaihtoon pois sieltä powerbottomkommenttejaan laukomasta, Krista pois sieltä kanssa, kun ei osaa käyttäytyä kuin aikuinen ihminen. Muita ongelmia Suomessa ovat se, että viisussa pitää olla joku outo sanoma mukana, joka ei toimi esim. LGBT Kristan lesbopusu telkassa, PKN kehitysvammaiset, nyt oli ilmastoteema. Seuraava ongelma on, että mollivoittoiset, synkät ja masentavat eivät pärjää esim. Blackbird = ei kannata niitä viisuihin laittaa. Ja vihaiset naiset ei pärjää esim. Armenia 2019 = älä laita viisuihin. Suomella habituskin on päin persettä esim. Sandhja. Suomalainen musakin on yleisesti ottaen tunkkaista ja haisee vanhentuneelta, kuuntelen lähinnä ulkomaalaista musaa, jossa on kevyemmät ja raikkaammat soundit. Suomen pitää palata avoimeen kilpailuun, johon saa laittaa minkälaisia biisejä tahansa. Sitten ammattilaisraati valitsee niistä 10 kappaletta ja yhdessä artistien kanssa leivotaan biiseistä ja esityksistä hyvät. Sitten järjestetään 10 biisin finaali. Ja biisejä ei tarvitse esittää etukäteen, koska ensivaikutelma on viisussa tärkeintä. Ja lavalle ei tarvitse tuoda suurta määrää roinaa esim. Irlanti 2019.
Viimeksi muokannut Andzak, 19 Touko 2019, 12:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ei. Minä saan olla vahingoniloinen koska tiesin tämän tulevan ja nauroin Suomelle (muiden oikeiden viisufanien) kanssa koko ajan. Minä tiesin, että tämä on edessä. Monet ulkomaiset ystäväni ja monet ystäväni minun ystäväkansoista nauroivat Suomelle koko ajan ja minä sanoin "se on heille" ihan oikein. Minä tietäisin, mikä olisi Suomelle se oikea menestysresepti. Voittihan minun suosikki yleisöäänet. Voin kertoa, että se ei ole Tokmannista ostettu muovinen jääpala ja yhden hitin tehnyt keski-ikäinen dj.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Ehdotan, että järjestetään koko maailmalle avoin karsinta. Kuka tahansa saa lähettää biisin ja kuka tahansa saa myös tarjoutua laulajaksi. Myös olisi hyvä, jos messissä olisi joku tuottaja joka tarvittaessa hioo biisiehdokkaita parempaan kuntoon. TOKI ulkopuolisten olisi hyvä olla tuossa vaiheessa kertomassa, että mikä versio on oikeasti sitten se paras. Ainahan "uusi versio" ei ole se parempi versio.

Voisimme myös ottaa yhteyttä Sacha Jean-Baptisteen, hän on nero luomaan upeita koreografioita.

Borislav Milanovilta voisi myös kysäistä muutamaa biisiä karsintaan.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Nevski kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:18 Ehdotan, että järjestetään koko maailmalle avoin karsinta.

Voisimme myös ottaa yhteyttä Sacha Jean-Baptisteen, hän on nero luomaan upeita koreografioita.

Borislav Milanovilta voisi myös kysäistä muutamaa biisiä karsintaan.
Tällä tavoin toimien on turha inistä, ettei ole mistä valita!
Is there something wrong with who I am ?

juuso
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 383
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 19:17

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja juuso »

Ajattelin tässä myös ottaa osaa tähän keskusteluun, ensimmäinen tänä vuonna, menetin valitettavasti maun Euroviisuihin viime vuonna, vaikka katsottua viisut tuli osittain tänäkin vuonna. Jos katsotaan sivun yläreunaan niin vain 5 % meistä piti biisiä huonona, eli voisin siis kuvitella jos jäämme semin viimeiseksi noin huonolla piste saldolla, se ehkä tarkoittaa tuota yhtä tähteä, eli meistä muut 95 % ovat väärässä ???? Katsomme siis viisuja aika suurien sinivalkoisten lasien läpi, kuulun myös itse tähäm joukkoon, taisin antaa 5 tähteä, ainakin neljä :peukku:

juuso
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 383
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 19:17

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja juuso »

Välillä myös mietin että onko todella tuo oma musiikkimaku niin outo kun pidän Suomen biiseistä yleensä ja sit menestys on kuitenkin ihan perseeee.... mutta tänä vuonna kuitenkin oma suosikki voitti puhelinäänet :mitvit:

juuso
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 383
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 19:17

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja juuso »

WildDance kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:15 Ei. Minä saan olla vahingoniloinen koska tiesin tämän tulevan ja nauroin Suomelle (muiden oikeiden viisufanien) kanssa koko ajan. Minä tiesin, että tämä on edessä. Monet ulkomaiset ystäväni ja monet ystäväni minun ystäväkansoista nauroivat Suomelle koko ajan ja minä sanoin "se on heille" ihan oikein. Minä tietäisin, mikä olisi Suomelle se oikea menestysresepti. Voittihan minun suosikki yleisöäänet. Voin kertoa, että se ei ole Tokmannista ostettu muovinen jääpala ja yhden hitin tehnyt keski-ikäinen dj.
Ihan näin mielenkiinnosta olisi mukava tietää mikä on määritelmä oikealle viisufanille :mitvit:

Progress
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Tammi 2019, 20:56

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Progress »

Nyt voitaisiin kokeilla välivuotta YLE:lle. Annetaan viisut järjestettäväksi maikkarille, tai Neloselle. Ainakin saataisiin uusia tuulia UMK katastrofiin verrattuna. Voisi kuvitella löytyvän enemmän panostusta, jos järjestelystä voisi menestyksen myötä tulla vakio. YLE:n panostus viisuihin alkaa olla niin karmeaa katsottavaa, että olisi todellakin uudistumisen paikka.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

12pointsii kirjoitti: 19 Touko 2019, 03:02
Tiermas24 kirjoitti: 19 Touko 2019, 02:57 voi olla pidemmpikin tauko paikallaan
Taso on vaan nykyään niin kova. Pitää olla kaikki elementit kohdillaan.
Taso ei ole kova. Kammottavia viisuja siellä on muillakin mailla.

Eikä kaikkien elementtien tarvitse olla kohdalla. Nytkin finaalissa oli huonoja laulajia kuten Tanska, Kreikka, Viro, Kypros....

En halua, että Suomi olisi niin pikkumainen, että jättäisi kisat väliin, jos ei menesty.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Jännä nähdä että mitkä oli katsojaluvut semeille ja finaalille Suomessa. :rofl:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

murka kirjoitti: 19 Touko 2019, 03:37

PRKL, paremman tuloksen saisi kun YLE antaisi tietyn summan Viisukuppilan väelle, joka keskenään tekisi ja toteuttaisi menevämmän rallin!
Tässä on ideaa!

Jos tulee avoin sävellyskilpailu, niin haastan kaikki tekemään viisuehdokkaan.

Vasta kun itse on kokeillut, pystyy ehkä antamaan arvoa muidenkin tuotoksille.

DancingDeer
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 14:40

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja DancingDeer »

Progress kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:39 Nyt voitaisiin kokeilla välivuotta YLE:lle. Annetaan viisut järjestettäväksi maikkarille, tai Neloselle. Ainakin saataisiin uusia tuulia UMK katastrofiin verrattuna. Voisi kuvitella löytyvän enemmän panostusta, jos järjestelystä voisi menestyksen myötä tulla vakio. YLE:n panostus viisuihin alkaa olla niin karmeaa katsottavaa, että olisi todellakin uudistumisen paikka.
Tätä voisi kokeilla!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

ta1ja kirjoitti: 19 Touko 2019, 08:50 Anteeksi vaan mutta näitä kommentteja on ikävä lukea - koska eivät osu riittävän hyvin. UMK ja Yle on toki osa ongelmaa, mutta eivät ole mikään merkittävä toimija popmusiikissa. Joo antavat alustan ja joo voisi sielläkin olla enemmän näkemystä. Mutta ei Yle tee biisejä, ei se ole biisien tuottajakaan, eikä oikeastaan ole esitystenkään - siis alusta saakka, se antaa vaan osansa siihen.

Kyse on paljon suuremmasta ongelmasta. Koko Suomen popkentän osaamattomuudesta. Sisäänpäinkääntyneestä pelokkuudesta. Kotimarkkinoihin turvavaljain lukkiutumisesta. Kotimarkkinoilla varmimman kortin pelaamisesta ja näivettyneestä, kouralliseen vanhoja staroja keskitetystä toistosta. Suomipop on tapettu. Suomirock on tapettu. Suomimetalli on tapettu. Uusia pääsee esiin vain yksi vuodessa. Vanhat toistavat vanhoja ideoita. Tai keski-ikäisinä väkisin veivaavat itsensä muotioikkuihin (kuten kaikki samanlaiseen saman muotin mukaiseen elektroon Anna Puu, Vesala, Chisu). Ei ole kukoistavaa, idearikasta, nostavaa kenttää, enää. Kukaan ei edes yritä ulkomaille, paitsi Robin. Käsitys ulkomailke menosta on kollektiivisesti kaikkein kopioiduimman biisiaihion hinkkaaminen täysin ympäripyöreäksi mitättömyydeksi. Onnetonta.

Ylen haukkuminen on enemmän osa yleistä, ulkoa, elinkeinoelämän suunnasta masinoitua yle-vihaa. Noiden piirien halua yksityistää kaikki, lopettaa kaikki ei-kaupallinen toiminta. Tämä ei tarkoita etteikö ylen tiimi pitäisi ehdottomadti vaihtaa, mutta suurin ongelma on kaupallusten media-musiikki konsernien näköalaton varmojen taloudellisten voittojen tavoittelu ja muun hylkääminen.
Amen.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

ta1ja kirjoitti: 19 Touko 2019, 08:50 Anteeksi vaan mutta näitä kommentteja on ikävä lukea - koska eivät osu riittävän hyvin. UMK ja Yle on toki osa ongelmaa, mutta eivät ole mikään merkittävä toimija popmusiikissa. Joo antavat alustan ja joo voisi sielläkin olla enemmän näkemystä. Mutta ei Yle tee biisejä, ei se ole biisien tuottajakaan, eikä oikeastaan ole esitystenkään - siis alusta saakka, se antaa vaan osansa siihen.

Kyse on paljon suuremmasta ongelmasta. Koko Suomen popkentän osaamattomuudesta. Sisäänpäinkääntyneestä pelokkuudesta. Kotimarkkinoihin turvavaljain lukkiutumisesta. Kotimarkkinoilla varmimman kortin pelaamisesta ja näivettyneestä, kouralliseen vanhoja staroja keskitetystä toistosta. Suomipop on tapettu. Suomirock on tapettu. Suomimetalli on tapettu. Uusia pääsee esiin vain yksi vuodessa. Vanhat toistavat vanhoja ideoita. Tai keski-ikäisinä väkisin veivaavat itsensä muotioikkuihin (kuten kaikki samanlaiseen saman muotin mukaiseen elektroon Anna Puu, Vesala, Chisu). Ei ole kukoistavaa, idearikasta, nostavaa kenttää, enää. Kukaan ei edes yritä ulkomaille, paitsi Robin. Käsitys ulkomailke menosta on kollektiivisesti kaikkein kopioiduimman biisiaihion hinkkaaminen täysin ympäripyöreäksi mitättömyydeksi. Onnetonta.

Ylen haukkuminen on enemmän osa yleistä, ulkoa, elinkeinoelämän suunnasta masinoitua yle-vihaa. Noiden piirien halua yksityistää kaikki, lopettaa kaikki ei-kaupallinen toiminta. Tämä ei tarkoita etteikö ylen tiimi pitäisi ehdottomadti vaihtaa, mutta suurin ongelma on kaupallusten media-musiikki konsernien näköalaton varmojen taloudellisten voittojen tavoittelu ja muun hylkääminen.
Amen.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

toivo kirjoitti: 19 Touko 2019, 10:32 Jos raha ei riitä, niin sitten unohdetaan se näyttävä show numero. Panostetaan laadukkaaseen sävellykseen ja taitavaan laulajaan.
Niin kuin teki Norja. Laitettiin laulajat laulamaan yleisölle menevää melodiaa. Se riitti.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Kyllä, Suomen esityksiä tuntuu usein vaivaavan luontevuuden ja yleisökontaktin puute. Esiintyminen on sisäänpäinkääntynyttä suorittamista eikä katselijalle tule tunnetta, että tällä esityksellä halutaan koskettaa juuri minua. Viime vuonna Saaralla oli niin paksu musta silmämeikki, että silmiä ja katsetta ei sen takaa näkynyt yhtään. Tämänvuotisesta solistista puolestaan assosioitui mieleen vanhan vitsin kauppamatkustaja Näkäräinen, joka hyökkäävän ihmissyöjälauman edessä heristi nyrkkiään ja huusi että askelkin vielä niin saatte maistaa tätä.

Suomalaisten edustajien lavaolemusta kun vertaa nyt esimerkiksi tämän vuoden Norjan ja Viron esityksiin, niin kyllähän siinä on melkoinen ero. Kummallista, että esityksiä harjoitettaessa tähän seikkaan ei ilmeisesti kiinnitetä mitään huomiota. Luontevaa vuorovaikutusta yleisön kanssa ei kai sitten pidetä tärkeänä.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

muuttaja77
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Touko 2019, 08:42

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja muuttaja77 »

WildDance kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:15 Ei. Minä saan olla vahingoniloinen koska tiesin tämän tulevan ja nauroin Suomelle (muiden oikeiden viisufanien) kanssa koko ajan. Minä tiesin, että tämä on edessä. Monet ulkomaiset ystäväni ja monet ystäväni minun ystäväkansoista nauroivat Suomelle koko ajan ja minä sanoin "se on heille" ihan oikein. Minä tietäisin, mikä olisi Suomelle se oikea menestysresepti. Voittihan minun suosikki yleisöäänet. Voin kertoa, että se ei ole Tokmannista ostettu muovinen jääpala ja yhden hitin tehnyt keski-ikäinen dj.
Höpö Höpö! Ja mitä tämmoinen lapsellinen parjaaminen muka auttaa? Ei niin mitään.

Avatar
Arvid
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 20:07

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Arvid »

Kyllähän tämä oli megaluokan epäonnistuminen Suomen viisutiimiltä. Aluksi innostuin Daruden valinnasta ja sitten hieman Look Awaysta, kun kaksi muuta biisiä oli mitä oli. Innostus ei kuitenkaan kantanut kauas ja tiesin aika pitkään, että Suomella ei ollut mitään asiaa finaaliin. Jumbosijoitus oli shokeeraava, mutta näin jälkikäteen ajateltuna ei kuitenkaan yllätys loppupeleissä.

UMK nykymuodossaan on tullut tiensä päähän. Katsojaluvut ovat kuraa, iso osa viisufaneista ei pidä UMKsta, isot tähdet karttavat tämän jälkeen vielä enemmän kisaa ja mahdolliset uudet musiikintekijät on pari vuotta sitten suututettu Aution ja UMK tuotannon puolelta. Tilanne vaikuttaa suorastaan myrkylliseltä. Toivon, että isot pomot YLEllä tajuaa tämän ja UMK lopetetaan. Tilalle uudet tekijät ja kisan ainoaksi agendaksi hyvän edustajan ja biisin valinta viisuihin (nimenomaan ei hakemalla haeta euroviisua).

Haluaisin nähdä Suomen joku vuosi vielä TOP10:ssä. Tällä pohjalla sitä päivää ei tule.

ESCapade
Maistelija
Maistelija
Viestit: 28
Liittynyt: 19 Helmi 2015, 12:33

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja ESCapade »

Mielestäni euroviisuissa menestys poikii menestystä ja kun suomelle sitä ei koskaan heru, on vaikeaa päästä kuopan pohjalta ylös. Esim. kurasarjaan kuulunut tsekki pärjäsi viime vuonna valtavan hyvin ja noste kantoi tänäkin vuonna vaikka lipsuikin alaspäin.

Suomi pärjäsi 2014 kuin ihmeen kautta suht tyydyttävästi Softenginella ja siitä olisi voinut jatkaa mutta ehei: Noste piti pilata heti seuraavana vuonna, alkaa toitottaa suvaitsevaisuutta ja lähettää skabaan PKN... 🙄

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Hometown kirjoitti: 19 Touko 2019, 11:34 . Krista Sigfridsin sisäinen (todellakin) valinta ensi vuoden edustajaksi kruunaisi kaiken.
Ensin ajattelin: Et voi olla tosissasi!

Mutta: Kristan esittämä biisi UMK:n finaalissa oli aivan mahtava.

Jossain olisi pitänyt olla munaa sanoa, että me otetaankin tämä, eikä mitään Darudea!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Andzak kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:09 ei korosteta mitään homotusta vaan ollaan kuin normaalit ihmiset ja valitaan viisu [...] Olen itsekin homoseksuaali, mutta kyllä alkaa ärsyttää viisujen homovouhotus.
Olen muuten samoilla linjoilla.

Mutta kai se "homotus" lähtee siitä, että Euroviisujen fanit ovat olleet suurelta homoja. Jo aikoja ennen kuin Euroviisuista tuli Sateenkaarijuhla. Ja nykyään vielä enemmän. Euroviisuista on tullut homojen seurapiiritapahtuma.

Onko tästä muuten keskustelua: Miksi homot tykkää Euroviisuista?


Andzak kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:09Seuraava ongelma on, että mollivoittoiset, synkät ja masentavat eivät pärjää esim. Blackbird = ei kannata niitä viisuihin laittaa.
Paitsi että tänä vuonna sekä voittaja ja toiseksi tullut olivat mollivoittoisia viisuja.

Blackbird ei menestynyt, koska se oli melodisesti huono ja nimenomaan synkkä. Kipeä ja suruisa saa olla, mutta ei synkkä.


[/quote]

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Opaline kirjoitti: 19 Touko 2019, 10:43 Kuten olen sanonut ennenkin, kaipaisin nuorta, tuoretta verta viisulavoille. Ylellä voivotellaan, kun kukaan artisti ei halua lähteä viisuihin, no hei avatkaa se kilpailu kaikille ja kertokaa avoimesti, että nyt haetaan jotain ihan uudenlaista ja toivotaan tuoreita biisejä ja otetta ja kokeillakin saa.
No eikös tämä ollut juuri se, mitä UMK aloittaessaan vuonna 2012 yritti? Siellähän oli silloin artisteja, joista kukaan ei ollut koskaan kuullut mitään. Eikä voi sanoa että olisivat kaikki olleet sitä samaa massaa. Minusta siinä kokeilussa oli ideaa. Vaikeuksiakin tietysti, mutta olisin mieluusti nähnyt jatkettavan samantapaisella linjalla.
Arvid kirjoitti: 19 Touko 2019, 13:54 UMK nykymuodossaan on tullut tiensä päähän. Toivon, että isot pomot YLEllä tajuaa tämän ja UMK lopetetaan.
Nykymuotoa on ollut nyt kaksi kautta. Joo, nykymuodon voi lopettaa, mutta ehkä en ymmärrä lausetta "toivon että UMK lopetetaan". Ihan samahan se, mikä viisukarsinnan nimenä on. Sinä aikana kun nimi on ollut UMK, on kokeiltu kolmea täysin erilaista vallintaformaattia. Ei niitä kaikkia lopettaa tarvitse.
Viimeksi muokannut Rousku, 19 Touko 2019, 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Juzu24
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 241
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 21:54

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Juzu24 »

Progress kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:39 Nyt voitaisiin kokeilla välivuotta YLE:lle. Annetaan viisut järjestettäväksi maikkarille, tai Neloselle. Ainakin saataisiin uusia tuulia UMK katastrofiin verrattuna. Voisi kuvitella löytyvän enemmän panostusta, jos järjestelystä voisi menestyksen myötä tulla vakio. YLE:n panostus viisuihin alkaa olla niin karmeaa katsottavaa, että olisi todellakin uudistumisen paikka.
Veikkaan vahvasti ettei Nelonen tai maikkari edes ottaisi euroviisuja järjestettäväksi. Lähes kaikkien muidenkin musiikkiohjelmien katsojamäärät ovat jo muutenkin vähentyneet selvästi. Sen lisäksi jatkuva negatiivinen kirjoittelu mediassa ja foorumeilla ei varmasti ainakaan auta asiaan. Tärkeintä olisi nyt keskittyä siihen, että mennään jatkossa biisi edellä. Ensi vuoden UMK:sta pitäisi tulla tietoa jo Yleltä toukokuun aikana eli sen jälkeen tiedetään millä formaatilla jatketaan.

Lukittu