Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Euroviisut 2019 Israelissa

Hatari – Hatrið mun sigra

*****
62
54%
****
16
14%
***
16
14%
**
11
10%
*
10
9%
 
Ääniä yhteensä: 115

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Requel »

Edustajilta osasikin odottaa jotain tempausta, lähinnä saa olla kiitollinen etteivät räjäyttäneet lavaa tai tappaneet jotain, en ois ihmetelly. :draamaa:

Ja eka kerta kun sanon Suomesta tänä vuonna jotain negatiivista mut saa kyl hävetä silmät päästään kun annettiin tälle 12 pistettä, haloo? :mitvit:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16822
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Happy »

iiiduli kirjoitti: 19 Touko 2019, 02:29 Matthias sekoili oman laulunsa kanssa aika huolella finaalissa, kiva kuitenkin, että se ei äänestäjiin vaikuttanut.

Siitä palestiinalaisten lippujen heiluttelusta en nyt niin pitäny. Tommoset asiat vois jättää ihan kokonaan viisuista pois.
Toki politiikkaa ei pitäis sekottaa viisuihin, mut tuntuu et länsimaat on täysin unohtaneet kaikki kauheudet ja sortamisen palestiinalaisia kohtaan (kaikki huomio on ollu Isisissä mutta Israelin valtion terrorismi & räikeät ihmisoikeusrikkomukset on sen sijaan kokonaan sivuutettu)
Se että eurooppalainen maa eli Islanti uskaltaa ottaa kantaa tässä asiassa on varmasti erittäin tärkee ja iso juttu sorretuille palestiinalaisille :ihana:
Never miss a good chance to shut up.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12803
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Queen kirjoitti: 19 Touko 2019, 02:55 Edustajilta osasikin odottaa jotain tempausta, lähinnä saa olla kiitollinen etteivät räjäyttäneet lavaa tai tappaneet jotain, en ois ihmetelly. :draamaa:
Toivottavasti Kuppilan vanhempi porukka muistaa Silvia Nightin taannoiset tempaukset Ateenassa.

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Onneksi Suomen äänestäjät antoivat tälle 12 :rakkaus: Raadin Ruotsille antamia pisteitä saikin taas kerran hävetä. Palestiina-tempaus oli mielestäni hyvä ja ihan tarvittu, iso osa ihmisistä ei edelleenkään käsitä millainen valtio Israel on.

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2204
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Islannin porukoillehan oli ilmeisesti laitettu ns. "Gag order" joten kyllä minäkin sitä kapinoisin
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Sagapo
Tarjoilija
Tarjoilija
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Euroviisujen säännöissä mainitaan näin:

"No messages promoting any organization, institution, political cause or other shall be allowed in the Shows. A breach of this rule may result in disqualification."

Palestiinan lipun heiluttaminen oli selvä poliittinen viesti. Hylätäänkö Islanti?

Israel itse kokeili tämän säännön rajoja vuonna 2000, kun se heilutti varsinaisessa esityksessään Syyrian lippua.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja murka »

Queen kirjoitti: 19 Touko 2019, 02:55 Edustajilta osasikin odottaa jotain tempausta, lähinnä saa olla kiitollinen etteivät räjäyttäneet lavaa tai tappaneet jotain, en ois ihmetelly. :draamaa:

Ja eka kerta kun sanon Suomesta tänä vuonna jotain negatiivista mut saa kyl hävetä silmät päästään kun annettiin tälle 12 pistettä, haloo? :mitvit:
Halojata halojaa vaan! Suomalaiset ovat oppineet jo äidinmaidossaan lukemaan suomettuneiden vuosien perintönä lukemaan lyriikoita rivienkin välistä. Ja toisin kuin selostaja-Mikko sanoo, niin kyllä eurovaaleissakin kannattaa äänestää euroviisujen lisäksi.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja murka »

suchanovellife kirjoitti: 19 Touko 2019, 03:23 Onneksi Suomen äänestäjät antoivat tälle 12 :rakkaus: Raadin Ruotsille antamia pisteitä saikin taas kerran hävetä. Palestiina-tempaus oli mielestäni hyvä ja ihan tarvittu, iso osa ihmisistä ei edelleenkään käsitä millainen valtio Israel on.
On kaksi eri asiaa kritisoida Israelin valtion harjoittamaa politiikkaa ja olla juutalaisvastainen. Nehän eivät liity mitenkään toisiinsa. Eihän kukaan tavallinen keskivertosuomalainenkaan välttämättä hyväksy esimerkiksi kaikkia Suomen hallituksen toimia. Ei taatusti hyväksyisi jos lähetettäisiin oikein puskutraktorein lanaamaan toisen uskontokunnan edustajien koteja ja perustettaisiin samaan paikkaan oma siirtokunta. Onhan Suomessa boikotoitu muun muassa siirtokunnissa tehtyä kosmetiikkaa jo ennen nettiaikaa. Eräät EU-maiden johtavat silmälasiketjut teetättävät silmälasien linssejä nykyään juuri näissä siirtokunnissa koska se on halvempaa jne.

Pitää lisätä vielä, että ihan muutama vuosi innolla joka kotiin tyrkytetyn laitteen täyttöpatruunoita myydään pikkumarketeissakin. Kuinka moni on ymmärtänyt sen?

Avatar
Opaline
Siemailija
Siemailija
Viestit: 129
Liittynyt: 25 Maalis 2018, 10:37

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Opaline »

Nämä pojat on mun voittajia, joten mulle tän sijoitus oli iso pettymys, odotin top vitosta. Tämän edelle meni typerien raatien ansiosta paljon tylsempiä ja mitättömämpiä kappaleita. Olihan tämä nyt jotain ihan uutta ja erilaista (no, Lordia lukuunottamatta), mutta raadit arvostavat vain valmiiksi pureskeltua peruspoppia ja balladeita, se tuli nähtyä. Hienoa silti, että Hatari lähti kisaan ja saa toivottavasti tästä isosti nostetta uralleen. Ja jos tulevat Suomeen, olen eturivissä. <3

Mitään laulusekoilua en kyllä huomannut, olin kai niin fiiliksissä. Pitänee katsoa esitys uudestaan.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11305
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Jotenkin hauskaa, että tämä sai Puola-Unkari-Suomi-kolmikolta täydet pisteet. Monesti huomannut, että juuri meillä on asenteikas maku näissä viisuäänestyksissä. :cool: Unkarin täydet onnistuinkin veikkaamaan, ja kyllä Puolankin tusina kävi Lordinkin saamien pisteiden perusteella mielessä. :puola: :unkari: :suomi:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Onkohan rankaisu esim. tuntuva pistevähennys? Tai kokonaan tuloksen hylkäys? En uskoisi poissulkemiseen ensi vuoden kisoista....
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja toivo »

Aika lapsellinen temppu islannin porukalta, vaikka ovatkin tälläinen kohuryhmä. :eiei:

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

toivo kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:20 Aika lapsellinen temppu islannin porukalta, vaikka ovatkin tälläinen kohuryhmä. :eiei:
Kun säännöt kieltävät poliittiset kannanotot, niin se on selvä ja pulinat pois. Miten muuten sateenkaarilippuihin suhtaudutaan? Sellaistakin se islannin tanssija heilutteli.
Is there something wrong with who I am ?

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kisoista ensi vuonna poissulkeminen on aika vakava rangaistus.
Kallistuisin siihen, että joko sijoitus mitätöidään tai annetaan vakava varoitus.
En kyllä edes tiedä voiko sääntöjen mukaan sijoitusta eli saatuja pisteitä mitätöidä ja tuloksena viimeinen sija.
Itse antaisin seuraavan rangaistuksen: :femme:
Liitutaululle on kirjoitettava sata kertaa: ”En enää ikinä osoita mieltäni Euroviisuissa”.
tai
Jälki-istuntoa kaksi tuntia sen ruotsalaisen euroviisupomon, mikä Jan-Olof se nyt on, valvoessa. Samalla hän voi hieman läksyttää asiasta.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16822
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Happy »

Typeräähän se olis Ebulta mennä diskaamaan,varsinkin kun tuo mielenilmaisu tapahtui vasta tulosten julkaisun jälkeen, olis reiluinta ettei Islanti sais tästä mitään sanktiota.. koska jos miettii Ukrainan touhuja vuosina 2017 & 2019, olis aika ristiriitaista ja epäoikedenmukasta jos vain Islantia rankastaisiin.
Never miss a good chance to shut up.

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Ketään ei kyllä kiinnostaisi kappaleen diskaus, kun ei tämä kuitenkaan voittanut. Ainoa tuntuva rangaistus olisi banni ensi vuodelle. En usko, että siihen lähdetään.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja toivo »

Olihan Armeniallakin se joku lippu kohu 2016. Se joku vuoristo-gabbalagi-kohu-mikä-lie olikaan. Yveta heilutteli jossakin sitä lippua. En muista tarkemmin. Taisi tulla vaan joku varoitus, ei sen enempää.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Edwina kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:28 Kisoista ensi vuonna poissulkeminen on aika vakava rangaistus.
Kallistuisin siihen, että joko sijoitus mitätöidään tai annetaan vakava varoitus.
En kyllä edes tiedä voiko sääntöjen mukaan sijoitusta eli saatuja pisteitä mitätöidä ja tuloksena viimeinen sija.
Itse antaisin seuraavan rangaistuksen: :femme:
Liitutaululle on kirjoitettava sata kertaa: ”En enää ikinä osoita mieltäni Euroviisuissa”.
tai
Jälki-istuntoa kaksi tuntia sen ruotsalaisen euroviisupomon, mikä Jan-Olof se nyt on, valvoessa. Samalla hän voi hieman läksyttää asiasta.
Kroatia sai vuonna 1999 pisteidenvähennyksen käytettyään ihmisääntä taustanauhalla.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Hatari olisi voinut osoittaa mieltään olemalla menemättä Israeliin. Esim. voitettuaan Islannin karsinnat olisi voinut tehdä tämän ilmoituksen ja siten olisi saanut haluamaansa näkyvyyttä asialle.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Olen kyllä eniten pettynyt siihen ettei se Hatarin vaatima Netanjahu-painimatsi toteutunut. :(
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Ryuuta
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Touko 2015, 12:58

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Ryuuta »

toivo kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:20 Aika lapsellinen temppu islannin porukalta, vaikka ovatkin tälläinen kohuryhmä. :eiei:
Israelia vastaan protestointi ei ole koskaan lapsellista.

Happy kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:40 Typeräähän se olis Ebulta mennä diskaamaan,varsinkin kun tuo mielenilmaisu tapahtui vasta tulosten julkaisun jälkeen, olis reiluinta ettei Islanti sais tästä mitään sanktiota.. koska jos miettii Ukrainan touhuja vuosina 2017 & 2019, olis aika ristiriitaista ja epäoikedenmukasta jos vain Islantia rankastaisiin.
Rankaisematta jättäminen olisi kyllä oikein, mutta tässä pitää huomioida mielenilmaisu kohde. Venäjää vastaan protestointi oli poliittisesti korrektia ja siten siitä ei rangaistusta tullut, mutta Hatarin protesti kohdistui Israeliin, joten sitä EBU ei varmasti jätä rankaisematta, koska se katsottaisiin antisemitismin hyväksymiseksi.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Eihän Islanti välttämättä olisi edes saanut tilaisuutta näyttää niitä lippuja, jos olisivat saaneet kovin vähän yleisöpisteitä. Reaktioita green roomista näytettiin lähinnä niiltä, joiden yleisöäänipotit alkoivat olla jo suuria.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

iiiduli kirjoitti: 19 Touko 2019, 13:17 Eihän Islanti välttämättä olisi edes saanut tilaisuutta näyttää niitä lippuja, jos olisivat saaneet kovin vähän yleisöpisteitä. Reaktioita green roomista näytettiin lähinnä niiltä, joiden yleisöäänipotit alkoivat olla jo suuria.
Noh, toisaalta oli etukäteen aika odotettua että nimenomaan yleisöääniä Hatari kahmii aika mukavasti.

Vaan kun ei nyt meinaa muistaa, oliko tuo CRO99 ainoa tapaus jossa mistään sääntörikkomuksista olisi annettu rangaistuksia (paitsi joitain varoituksia)? Kun onhan näitä ollut noiden edellä esille tulleiden lisäksi myöskin ainakin tv-lähetysten sensurointeja ,
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Onko täällä jo mainittu tästä? Lyhyessä ajassa jo yli 1600 ihmistä on allekirjoittanut tämän adressin. Islanti halutaan diskata ensi vuoden viisuista.

https://www.change.org/p/eurovision-ice ... eurovision
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

^ Sen verran en yöllä tapahtunutta tekoa hyväksyä, että sangen ymmärrettävää. :eiei:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Nyt riitti! Israel on minun ystäväkansaa ja minun moni sydänystävä on Israelista. Tuollainen temppu oli irvokas ja ilkeä. Minä vaadin, että Islanti diskataan heti pois! Olen loukkaantunut. Minua ei ole ikinä loukattu näin. Jos Islannin annetaan vielä osallistua... minä en ainakaan aio kuunnella heidän karsintabiisejä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Miodio
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 01:20

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Miodio »

Islanti oli tämän vuoden viisusuosikkini. En oikein tiedä, mitä mieltä olisin tuosta protestista. Toisaalta ymmärrän halun protestoida ja toisaalta taas myöskin sen, että halutaan pitää ne poissa kisoista. Protestiksi tuo oli kuitenkin mielestäni maltillinen ja ajankohta kisoja sotkematon, joten en itse ala heitä sen takia dissata. Jos heitä siitä päätetään rangaista, niin sekin on mielestäni ok.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Ihanaa, että Hatari menestyi noinkin hyvin :tuuletus: Kyllä kansa tietää :heh: Olen tosin silti raatien vankkumaton kannattaja,
vaikka niihin kosahti tämän lisäksi mm. Liettuan ja parin muun suosikkini paremmat pisteet. Tuommoinen protestointi viisuissa
on yksiselitteisen typerää, joskin ymmärrän heitä jonkin verran, sillä koko yhtyehän on yhtä protestia ja Israelin, vaikkakin Lähi-idän
alueen ainoa kunnollinen demokratia, toimia alueella sietääkin kritisoida eikä puusilmäisesti ylistää heitä edistyksellisistä näkemyksistään monissa asioissa mm. vähemmistöjen suhteen.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Kuva
Hagrid mun sigra

:peukku: Islannille rohkeudesta. Sen myötä tuli sitten sitä menestystäkin.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Israelin kritisointiin liittyy perinteisesti vahva vasemmistolaisuus (tai Tuomiojamaisuus) ja se, ettei varsinaisesti kerrota kritisoinnin syytä. Se vain kuulostaa jotenkin ylevältä kritisoida Lähi-idän ainoata "vastuullista demokratiaa". Miksi? Eikö Iraelilla ole oikeus puolustaa itseään? Kuvitteletteko että jos Israel katoaisi, siellä kaikki naapurien jihadistit eläisivät rauhassa maata viljellen?

Tämä haiskahtaa tietämättömyydeltä Lähi-idän asioilta yleensä. (Tai sitten käänteiseltä rasismilta; kun eihän näiltä muilta voida vaatia mitään vastuuta.) Eihän Israeliin kohdistuvat jatkuvat terrorihyökkäykset ylitä meillä edes uutiskynnystä, saatikka että heidän haavoittuneista lapsistaan julkaistaisiin myötätuntoa hakevia kuvia.

Lukittu