Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Euroviisut 2019 Israelissa

Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

*****
23
11%
****
82
40%
***
59
29%
**
28
14%
*
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 206

Avatar
Miodio
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 01:20

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Miodio »

Kauheeta suomiruoskintaa täällä! Mielestäni meillä oli ihan kiva biisi ja esitys, ei se mielestäni ole mikään katastrofi, että jäätiin viimeiseksi. Suuri osa omista suosikeistani ekassa semissä karsiutuivat, eikä se niitä lauluja muuttanut yhtään sen huonommiksi.

On ihan mahdollista, että monet tykkäsivät meidänkin esityksestä, vaikka se ei heidän mielestään ollut paras. On mukavaa olla osana mahtavaa showta, vaikka emme sen paras osio olisikaan. Siitä ei pidä päätellä, että olisimme huono tai epäonnistunut osa. En toivo muitakaan sellaisia maita, jotka eivät ole kovin menestyneitä, pois viisuista. Päinvastoin, iloitsen jokaikisen mukanaolosta.

En myöskään vihaa YLE:ä tai kuvittele taustajoukkojen vaihdon auttavan kaikkeen, mutta Aution asenne viisuja kohtaan on vuosien varrella ollut jopa loukkaava (henk.koht. mielipide). Pitäisi edes uskoa (tai minimissään edes teeskennellä uskovansa, niin että menee läpi) siihen juttuun mitä tekee.

Voipi olla, että Suomen musiikkimaailmassa on paljon pielessä, mutta muistuttaisin kuitenkin, että suomalainen musiikki on täällä kotimaassaan todella suosittua, ja se on minusta kuitenkin hieno asia!

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

WildDance kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:15 Ei. Minä saan olla vahingoniloinen koska tiesin tämän tulevan ja nauroin Suomelle (muiden oikeiden viisufanien) kanssa koko ajan. Minä tiesin, että tämä on edessä. Monet ulkomaiset ystäväni ja monet ystäväni minun ystäväkansoista nauroivat Suomelle koko ajan ja minä sanoin "se on heille" ihan oikein. Minä tietäisin, mikä olisi Suomelle se oikea menestysresepti. Voittihan minun suosikki yleisöäänet. Voin kertoa, että se ei ole Tokmannista ostettu muovinen jääpala ja yhden hitin tehnyt keski-ikäinen dj.
Ole ystävällinen ja lopeta moinen rölläys. On varmasti hauskaa lyödä kuollutta hevosta sekä esittää kunnon megabiatchia, mutta asiallista ynnä analyyttista suhtautumista toivoisin Suomen flopin jälkihöyryihin. Suosittelen muuttoa ystäväkansojesi pariin, jos noin kovasti tekee mieli painaa kovasti yrittäneitä artisteja alas.

Niin, näkisin että tänä vuonna maamme yritelmässä oli potentiaalia. Sääli etteivät askelmerkit juurikaan osuneet kohdilleen ensimmäisen vauhdinoton jälkeen.

Askel 1: Darude valittiin. Hyvä juttu, sympaattinen heppu, yhden hitin ihmeeksi leimattu, mutta osaa säveltää edelleen mainioita biisejä trance tjsp. genressä.

Askel 2: Darude otti Sebastian Rejmanin laulajaksi. Huono juttu, vaikka Sebu osoittautuikin miellyttäväksi tyypiksi, haastatteluissa jne. yhdessä Daruden kanssa he olivat hauska parivaljakko. Laulutaito ei ehkä loppupeleissä riittänyt hänellä näihin skaboihin.

Askel 3: Darude lähti tekemään euroviisupoppia oman leipälajinsa sijaan. Huono juttu, sillä tuo genre on hyvin kilpailtu eikä Darudella kokemuksestaan huolimatta ollut aivan tarvittavaa ymmärrystä kilpailun luonteesta. Sitä paitsi merkittävä osa UMK biisien palasista tulivat muualta kuin DJ:ltä itseltään, mikä oli myös vähän njääh.

Askel 4: Esityksiin panostettiin vaihtelevalla menestyksellä. Superman meni sekavaksi, Release Me oli ok ja pelkästään katsottuna
Look Away miltei loistava. Ylen peruna/5 äänentoistolle emme voi mitään.

Askel 5: Kelpo osallistumista kevään viisutapahtumiin, mainiota promoa suomelle. Antoivat itsestään hyvän kuvan.

Askel 6: Tel Avivin lavalle ei voitu viedä tyystin samaa esitystä kuin UMK:issa nähtiin. Miksi? Eikö tiimi selvittänyt järjestelyjä
etukäteen? Yritettiinkö kuutiota kovasti saada itse päätapahtumaan? Paljon vastaamattomia kysymyksiä.

Askel 7: Korvaavat järjestelyt onnistuivat kohtalaisesti. Sebu lauloi paremmin, visuaalit toimivat. Mutta kokonaisuus jäi kovin
tusinaksi, esityksen osapuolet olivat kovin kaukana toisistaan, vuorovaikutusta ei syntynyt. Teemaviittaukset jäivät liian kryptisiksi
suurelle yleisölle ja osalle faneistakin.

Askel 8: Johtopäätökset. Daruden vika, hänen päänsä kepin nokkaan! Anteeksi mitä? Ei nyt hitossa. Jälkikäteen ajateltuna hän teki monia virheitä lopullisen tuloksen nähtyämme (jos päätti yksin tietyistä yllä esitetyistä seikoista), mikä oli viimeinen sija, puolet jopa junakolari Montenegron (ah rakas perversioni :ihana: ) pistemäärästä.

Askel 9: Myös Ylellä on vastuunsa ohjeistaa artisteja, tuottaa aikuismainen show (eikä mikään madafaking glitterpöksyt uulalaa jou jou fuk jyyyy shöytä) ja selvittää mahdollisuudet kilpailupaikalla. Sekä eritoten KUUNNELLA PALAUTETTA.

Askel 10: Muuttuuko mikään? Valitettavasti olen epäilevällä kannalla. Vastuuhenkilöt pitäisi ehdottomasti saada vaihtoon ja saada sellaiset tyypit projektiin, jotka ymmärtävät nykyistä euroviisujen luonnetta, osaavat viestiä ulospäin luontevasti ja KUUNTELEVAT SITÄ PALAUTETTA. Henkilökohtaisesti haluaisin kunnon karsinnat takaisin, enemmän katsottavaa meille kaikille ja teoriassa paremmat mahdollisuudet törmätä helmeen. Rahea voi säästää nettikarsinnalla, tuottamalla videon vain voittajalle sekä pistämällä äänestysfygyt viisuviikon esityksiin.
Viimeksi muokannut jdjj22, 19 Touko 2019, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koirankuonolainen kirjoitti: 19 Touko 2019, 13:31 ^Kyllä, Suomen esityksiä tuntuu usein vaivaavan luontevuuden ja yleisökontaktin puute. Esiintyminen on sisäänpäinkääntynyttä suorittamista eikä katselijalle tule tunnetta, että tällä esityksellä halutaan koskettaa juuri minua. Viime vuonna Saaralla oli niin paksu musta silmämeikki, että silmiä ja katsetta ei sen takaa näkynyt yhtään. Tämänvuotisesta solistista puolestaan assosioitui mieleen vanhan vitsin kauppamatkustaja Näkäräinen, joka hyökkäävän ihmissyöjälauman edessä heristi nyrkkiään ja huusi että askelkin vielä niin saatte maistaa tätä.

Suomalaisten edustajien lavaolemusta kun vertaa nyt esimerkiksi tämän vuoden Norjan ja Viron esityksiin, niin kyllähän siinä on melkoinen ero. Kummallista, että esityksiä harjoitettaessa tähän seikkaan ei ilmeisesti kiinnitetä mitään huomiota. Luontevaa vuorovaikutusta yleisön kanssa ei kai sitten pidetä tärkeänä.
Olisin tästä vähän eri mieltä. Kyllähän vuoden viisuvoittajastakin ensin sanottiin että on niin sisäänpäinkääntynyttä, ei saa kontaktia (ainakin ulkkariblogeissa joita luin). Sitten kun oli kai käsketty välillä katsoa kameraan, valitettiin kun on niin epäluontevaa kyräilyä ne mulkaisut. Eli voi sitä silläkin lailla toimia ettei niin paljon kontaktia ota. Annetaan artistin tässä suhteessa olla millaisia ovat. Vuoden kakkonen otti kyllä kontaktia mutta yrmeänä, ja Slovenian toisiinsatuijottelijat menestyivät ihan kivasti hekin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

^^
Hyvin eritelty.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Look Away Publishing proudly presents:

HOW TO BE DEAD LAST IN EUROVISION - THE ULTIMATE STEP-BY-STEP HANDBOOK

Written by Anssi Autio

Available on Amazon. Get -20 % discount by using the code "lukuvei".
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Yle on joskus jopa kuunnellut palautetta, esim. viime vuonna, kun suostuttiin muuttamaan Monsters-lavatoteutusta siitä sekamelskasta mikä UMK-lavalla nähtiin. (Tai tietysti ovat voineet itsekin nähdä ettei tämä toimi alkuunkaan.) Ja muutenkin, onhan nyt kahden kutsuartistin kanssa lavatoteutukseen uhrattu paljon enemmän ajatusta ja varmaan rahaakin kuin sen klassisen spessumman mikkitelineen verran. Ihan kaikki ei siis ole huonoa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5847
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Vähän pelkään, että jos jo tämän kuun aikana julkaistaan, miten UMK tulee jatkumaan, niin ei siinä ajassa kyllä paljoa muutoksia ehdi tehdä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Rousku kirjoitti: 19 Touko 2019, 14:58
Koirankuonolainen kirjoitti: 19 Touko 2019, 13:31 ^Kyllä, Suomen esityksiä tuntuu usein vaivaavan luontevuuden ja yleisökontaktin puute. Esiintyminen on sisäänpäinkääntynyttä suorittamista eikä katselijalle tule tunnetta, että tällä esityksellä halutaan koskettaa juuri minua. Viime vuonna Saaralla oli niin paksu musta silmämeikki, että silmiä ja katsetta ei sen takaa näkynyt yhtään. Tämänvuotisesta solistista puolestaan assosioitui mieleen vanhan vitsin kauppamatkustaja Näkäräinen, joka hyökkäävän ihmissyöjälauman edessä heristi nyrkkiään ja huusi että askelkin vielä niin saatte maistaa tätä.

Suomalaisten edustajien lavaolemusta kun vertaa nyt esimerkiksi tämän vuoden Norjan ja Viron esityksiin, niin kyllähän siinä on melkoinen ero. Kummallista, että esityksiä harjoitettaessa tähän seikkaan ei ilmeisesti kiinnitetä mitään huomiota. Luontevaa vuorovaikutusta yleisön kanssa ei kai sitten pidetä tärkeänä.
Olisin tästä vähän eri mieltä. Kyllähän vuoden viisuvoittajastakin ensin sanottiin että on niin sisäänpäinkääntynyttä, ei saa kontaktia (ainakin ulkkariblogeissa joita luin). Sitten kun oli kai käsketty välillä katsoa kameraan, valitettiin kun on niin epäluontevaa kyräilyä ne mulkaisut. Eli voi sitä silläkin lailla toimia ettei niin paljon kontaktia ota. Annetaan artistin tässä suhteessa olla millaisia ovat. Vuoden kakkonen otti kyllä kontaktia mutta yrmeänä, ja Slovenian toisiinsatuijottelijat menestyivät ihan kivasti hekin.
Ja jos saa vetää sen klassisen "Mutta Sobral..." kortin esiin, niin eipä tainnut Salvador silmät kiinni kaksista kontaktia kameraan saada.

Musta tää on kuulostanut noin teoriana, vaikkakin loogiselta, niin aina jotenkin narsistiselta, että kotona vastaanottimen ääressä kiukutellaan kun joku artisti tuhansien kilometrien päässä ei katso mua kun se laulaa.

Että kai tollakin teorialla voidaan jo tässä vaiheessa pyyhkiä. Lähinnä kai enää vedonlyöjien keskuudessa relevantti, mutta ne nyt on hysteerisiä muutenkin.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Rousku kirjoitti: 19 Touko 2019, 14:42
Opaline kirjoitti: 19 Touko 2019, 10:43 Kuten olen sanonut ennenkin, kaipaisin nuorta, tuoretta verta viisulavoille. Ylellä voivotellaan, kun kukaan artisti ei halua lähteä viisuihin, no hei avatkaa se kilpailu kaikille ja kertokaa avoimesti, että nyt haetaan jotain ihan uudenlaista ja toivotaan tuoreita biisejä ja otetta ja kokeillakin saa.
No eikös tämä ollut juuri se, mitä UMK aloittaessaan vuonna 2012 yritti? Siellähän oli silloin artisteja, joista kukaan ei ollut koskaan kuullut mitään. Eikä voi sanoa että olisivat kaikki olleet sitä samaa massaa. Minusta siinä kokeilussa oli ideaa. Vaikeuksiakin tietysti, mutta olisin mieluusti nähnyt jatkettavan samantapaisella linjalla.
Arvid kirjoitti: 19 Touko 2019, 13:54 UMK nykymuodossaan on tullut tiensä päähän. Toivon, että isot pomot YLEllä tajuaa tämän ja UMK lopetetaan.
Nykymuotoa on ollut nyt kaksi kautta. Joo, nykymuodon voi lopettaa, mutta ehkä en ymmärrä lausetta "toivon että UMK lopetetaan". Ihan samahan se, mikä viisukarsinnan nimenä on. Sinä aikana kun nimi on ollut UMK, on kokeiltu kolmea täysin erilaista vallintaformaattia. Ei niitä kaikkia lopettaa tarvitse.
UMK:n maine on mennyt, olisi siksi fiksua vaihtaa karsinnan nimi. Kuka enää uskaltaa moiseen lähteä mukaan, kun kisan nimi viittaa sekoiluun, floppailuun, jatkuvaan sääntöjen muutteluun jne.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja WildDance »

jdjj22 kirjoitti: 19 Touko 2019, 14:55
WildDance kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:15 Ei. Minä saan olla vahingoniloinen koska tiesin tämän tulevan ja nauroin Suomelle (muiden oikeiden viisufanien) kanssa koko ajan. Minä tiesin, että tämä on edessä. Monet ulkomaiset ystäväni ja monet ystäväni minun ystäväkansoista nauroivat Suomelle koko ajan ja minä sanoin "se on heille" ihan oikein. Minä tietäisin, mikä olisi Suomelle se oikea menestysresepti. Voittihan minun suosikki yleisöäänet. Voin kertoa, että se ei ole Tokmannista ostettu muovinen jääpala ja yhden hitin tehnyt keski-ikäinen dj.
Ole ystävällinen ja lopeta moinen rölläys. On varmasti hauskaa lyödä kuollutta hevosta sekä esittää kunnon megabiatchia, mutta asiallista ynnä analyyttista suhtautumista toivoisin Suomen flopin jälkihöyryihin. Suosittelen muuttoa ystäväkansojesi pariin, jos noin kovasti tekee mieli painaa kovasti yrittäneitä artisteja alas.
Tämä vaan oli niin nolo. Että minua hävetti! Kaikki nauroivat tälle ja yritin selittää, että minulla ei ollut mitään valtaa Daruden valinnan kanssa, koska Yle on ottanut itselleen vallan kutsua sinne ihan ketä huvittaa. Karsinnat takaisin! Minulla on oikeus nauraa tälle, koska tiesin, että näin tässä tulee käymään.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Eipä tarvinnut "pettyä" odotusten suhteen. Mari Pudas tykittelee verenkiilto silmissä jälleen:

Ala-arvoista. Varmaan siellä Iltalehdessä saatu ryhmäorgasmi kun on keksitty noita nimiittelyjä. Ei kyllä suomalainen tällainen lehdistö ainakasn ansaitse yhtäkään viisuedustajaa.

E. Pahoittelut, katsokaa itse Pudaksen "näkökulma, oli tyhmää toistaa sitä. :lohduton:
Viimeksi muokannut ta1ja, 19 Touko 2019, 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Vaikka olin kausien 2013-2014 suuri fani, olen itsekin päätynyt sille kannalle, että UMK:n maine on nyt niin ryvettynyt, että nimestä luopuminen on enää ainoa oikea vaihtoehto. Mutta ei pelkkä nimen vaihto tietenkään vielä mitään auta, jos ruutukasvot pysyvät samana, siispä myös Kristan, Mikon ja kumppaneiden on aika mennä.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Onko se muuten fakta, että YLE muutti UMK-formaatin 2014 jälkeen koska katsojaluvut oli niin alhaiset?
Koska jos oli, niin melko hilpeää tämä nykymeininki kolmen vakkarikatsojan voimalla, ja yhä laskussa.

Miten meni, YLE, noin omasta mielestä?
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Syy siihen miksi Softengine menestyi, oli biisin aitous. Lukiopojat tekivät sen itse oman makunsa mukaan matkimatta tai laskelmoimatta, ja se näkyi suurellekin yleisölle. Indierockpop on/olk myös euroviisuille suhteellisen vieras genre, minkä vuoksi Something Better erottui joukosta (jep, joskus pelkkä biisi riittää eikä tarvitse laulaa alaspäin tai pukeutua pelkkään glitteriin). Suomelle olisi tässä ihan hyvä aukko, koska täällä tehdään hyvää ja tarttuvaa indiemusaa sekä suomeksi että englanniksi. Harmi vain, että UMK:n tuotantotiimi on aivopessyt suomalaiset ajattelemaan, että glitter ja seksuaalivähemmistöt ovat jotenkin olennaisia biisin valinnassa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

jdjj22 kirjoitti: 19 Touko 2019, 14:55
WildDance kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:15 Ei. Minä saan olla vahingoniloinen koska tiesin tämän tulevan ja nauroin Suomelle (muiden oikeiden viisufanien) kanssa koko ajan. Minä tiesin, että tämä on edessä. Monet ulkomaiset ystäväni ja monet ystäväni minun ystäväkansoista nauroivat Suomelle koko ajan ja minä sanoin "se on heille" ihan oikein. Minä tietäisin, mikä olisi Suomelle se oikea menestysresepti. Voittihan minun suosikki yleisöäänet. Voin kertoa, että se ei ole Tokmannista ostettu muovinen jääpala ja yhden hitin tehnyt keski-ikäinen dj.
Ole ystävällinen ja lopeta moinen rölläys. On varmasti hauskaa lyödä kuollutta hevosta sekä esittää kunnon megabiatchia, mutta asiallista ynnä analyyttista suhtautumista toivoisin Suomen flopin jälkihöyryihin. Suosittelen muuttoa ystäväkansojesi pariin, jos noin kovasti tekee mieli painaa kovasti yrittäneitä artisteja alas.

Niin, näkisin että tänä vuonna maamme yritelmässä oli potentiaalia. Sääli etteivät askelmerkit juurikaan osuneet kohdilleen ensimmäisen vauhdinoton jälkeen.

Askel 1: Darude valittiin. Hyvä juttu, sympaattinen heppu, yhden hitin ihmeeksi leimattu, mutta osaa säveltää edelleen mainioita biisejä trance tjsp. genressä.

Askel 2: Darude otti Sebastian Rejmanin laulajaksi. Huono juttu, vaikka Sebu osoittautuikin miellyttäväksi tyypiksi, haastatteluissa jne. yhdessä Daruden kanssa he olivat hauska parivaljakko. Laulutaito ei ehkä loppupeleissä riittänyt hänellä näihin skaboihin.

Askel 3: Darude lähti tekemään euroviisupoppia oman leipälajinsa sijaan. Huono juttu, sillä tuo genre on hyvin kilpailtu eikä Darudella kokemuksestaan huolimatta ollut aivan tarvittavaa ymmärrystä kilpailun luonteesta. Sitä paitsi merkittävä osa UMK biisien palasista tulivat muualta kuin DJ:ltä itseltään, mikä oli myös vähän njääh.

Askel 4: Esityksiin panostettiin vaihtelevalla menestyksellä. Superman meni sekavaksi, Release Me oli ok ja pelkästään katsottuna
Look Away miltei loistava. Ylen peruna/5 äänentoistolle emme voi mitään.

Askel 5: Kelpo osallistumista kevään viisutapahtumiin, mainiota promoa suomelle. Antoivat itsestään hyvän kuvan.

Askel 6: Tel Avivin lavalle ei voitu viedä tyystin samaa esitystä kuin UMK:issa nähtiin. Miksi? Eikö tiimi selvittänyt järjestelyjä
etukäteen? Yritettiinkö kuutiota kovasti saada itse päätapahtumaan? Paljon vastaamattomia kysymyksiä.

Askel 7: Korvaavat järjestelyt onnistuivat kohtalaisesti. Sebu lauloi paremmin, visuaalit toimivat. Mutta kokonaisuus jäi kovin
tusinaksi, esityksen osapuolet olivat kovin kaukana toisistaan, vuorovaikutusta ei syntynyt. Teemaviittaukset jäivät liian kryptisiksi
suurelle yleisölle ja osalle faneistakin.

Askel 8: Johtopäätökset. Daruden vika, hänen päänsä kepin nokkaan! Anteeksi mitä? Ei nyt hitossa. Jälkikäteen ajateltuna hän teki monia virheitä lopullisen tuloksen nähtyämme (jos päätti yksin tietyistä yllä esitetyistä seikoista), mikä oli viimeinen sija, puolet jopa junakolari Montenegron (ah rakas perversioni :ihana: ) pistemäärästä.

Askel 9: Myös Ylellä on vastuunsa ohjeistaa artisteja, tuottaa aikuismainen show (eikä mikään madafaking glitterpöksyt uulalaa jou jou fuk jyyyy shöytä) ja selvittää mahdollisuudet kilpailupaikalla. Sekä eritoten KUUNNELLA PALAUTETTA.

Askel 10: Muuttuuko mikään? Valitettavasti olen epäilevällä kannalla. Vastuuhenkilöt pitäisi ehdottomasti saada vaihtoon ja saada sellaiset tyypit projektiin, jotka ymmärtävät nykyistä euroviisujen luonnetta, osaavat viestiä ulospäin luontevasti ja KUUNTELEVAT SITÄ PALAUTETTA. Henkilökohtaisesti haluaisin kunnon karsinnat takaisin, enemmän katsottavaa meille kaikille ja teoriassa paremmat mahdollisuudet törmätä helmeen. Rahea voi säästää nettikarsinnalla, tuottamalla videon vain voittajalle sekä pistämällä äänestysfygyt viisuviikon esityksiin.
Tämä oli hieno, analyyttinen, kiihkoton kuvais. KIITOS!👍👍👍
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Topi Latukan uusi suomenkielinen biisi olisi muuten täydellinen viisuedustaja :tajutkaa:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

akuankka13 kirjoitti: 19 Touko 2019, 02:51 Vetäytyyköhän Suomi ensi vuoden viisuista? :miettii:
Toivottavasti nyt ei sentään, mutta 25 vuoden syklin perusteella se olisi kuitenkin loogista: olimme poissa myös 1970 ja 1995. :heh:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Sagapo kirjoitti: 19 Touko 2019, 03:00 (Darude sai 1,1 % jaossa olleista pisteistä. PKN sai 1,7 %.)
Ennen semiaikakautta viimeisin tätä heikompi taitaa olla Jasmine, joka sai 0,7 % omana vuonnaan jaetuista pisteistä.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Edwina »

WildDance kirjoitti: 19 Touko 2019, 15:18
jdjj22 kirjoitti: 19 Touko 2019, 14:55

Ole ystävällinen ja lopeta moinen rölläys. On varmasti hauskaa lyödä kuollutta hevosta sekä esittää kunnon megabiatchia, mutta asiallista ynnä analyyttista suhtautumista toivoisin Suomen flopin jälkihöyryihin. Suosittelen muuttoa ystäväkansojesi pariin, jos noin kovasti tekee mieli painaa kovasti yrittäneitä artisteja alas.
Tämä vaan oli niin nolo. Että minua hävetti! Kaikki nauroivat tälle ja yritin selittää, että minulla ei ollut mitään valtaa Daruden valinnan kanssa, koska Yle on ottanut itselleen vallan kutsua sinne ihan ketä huvittaa. Karsinnat takaisin! Minulla on oikeus nauraa tälle, koska tiesin, että näin tässä tulee käymään.
Mielipiteesi on rekisteröity.

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2353
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Lohdutanpa teitä kaikkia pettyneitä viisukatsojia seuraavalla vitsillä :heh: , josta heijastuu surullinen aihe:

Suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen viisufani matkustivat Tel Aviviin paikan päälle katsomaan Euroviisuja. Matkallaan he näkivät paikallisen Euroviisumuseon ja päättivät vierailla siellä. Eräässä näyttelysalissa he huomasivat seinän, jossa oli eri tahtiin pyöriviä kelloja ja kelloissa luki eri maiden nimiä. He päättivät kysyä museovirkailijalta, mitä ihmeen kelloja nuo olivat.
Virkailija vastasi: "Tässä on taikakelloja eri Euroviisuihin osallistuvista maista. Mitä suurilukuisempia sijoituksia kukin maa kerää Euroviisuissa vuosien varrella, sen verran liikkuu kyseisen maan kellon minuuttiviisari.

Tämän kuultuaan ruotsalainen alkoi hilpeästi etsiä oman kotimaansa kelloa seinästä ja löysi sen hitaasti pyörivänä. Ruotsalainen riemastui. Ruotsi siis menestyi Euroviisuissa erittäin hyvin. Norjalainen luuli olevansa ruotsalaista parempi ja alkoi etsiä Norjan kelloa, mutta kalpeni löytäessään sen normaalitahtiin pyörivänä. Norjan jumbosijat taatusti nopeuttivat maan kellon viisareita. Sitten tuli suomalaisen vuoro. Suomalaisfani etsi ja etsi, mutta mistään ei oikein tahtonut Suomen kelloa löytyä. Niinpä suomalainen kysyi museovirkailijalta: "No missäs meidän kello on? Sitä ei löydy edes koko seinästä!" Johon virkailija vastasi: "Tel Avivissa on ollut viime aikoina kova helle. Kellonne on toimistossamme tuulettimena." :heh: :heh:
Viimeksi muokannut GuoZu8, 19 Touko 2019, 16:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

GuoZu8 kirjoitti: 19 Touko 2019, 16:40 Lohdutanpa teitä kaikkia pettyneitä viisukatsojia seuraavalla vitsillä :heh: , josta heijastuu surullinen aihe:

Suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen viisufani matkustivat Tel Aviviin paikan päälle katsomaan Euroviisuja. Matkallaan he näkivät paikallisen Euroviisumuseon ja päättivät vierailla siellä. Eräässä näyttelysalissa he huomasivat seinän, jossa oli eri tahtiin pyöriviä kelloja ja kelloissa luki eri maiden nimiä. He päättivät kysyä museovirkailijalta, mitä ihmeen kelloja nuo olivat.
Virkailija vastasi: "Tässä on taikakelloja eri Euroviisuihin osallistuvista maista. Mitä suurilukuisempia sijoituksia kukin maa kerää Euroviisuissa vuosien varrella, sen verran liikkuu kyseisen maan kellon minuuttiviisari.

Tämän kuultuaan ruotsalainen alkoi hilpeästi etsiä oman kotimaansa kelloa seinästä ja löysi sen hitaasti pyörivänä. Ruotsalainen riemastui. Ruotsi siis menestyi Euroviisuissa erittäin hyvin. Norjalainen luuli olevansa ruotsalaista parempi ja alkoi etsiä Norjan kelloa, mutta kalpeni löytäessään sen normaalitahtiin pyörivänä. Norjan jumbosijat taatusti nopeuttivat maan kellon viisareita. Sitten tuli suomalaisen vuoro. Suomalaisfani etsi ja etsi, mutta mistään ei oikein tahtonut Suomen kelloa löytyä. Niinpä suomalainen kysyi museovirkailijalta: "No missäs meidän kello on? Sitä ei löydy edes koko seinästä!" Johon virkailija vastasi: "Tel Avivissa on ollut viime aikoina kova helle. Kellonne on toimistossamme tuulettimena." :heh: :heh:
:rofl: :rofl: :rofl:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

UMK-liveketjussa aikoinaan mainitsin, että ennen tätä täyden pisterivin tuomaristolta oli Suomen karsinnoissa napannut Pave Maijasen Yamma yamma vuonna 1992, ja kuinka ollakaan - tämänkin lopputulos viisuissa oli samaa luokkaa kuin sen. Finaaliin pääsemättömyys ei ollut toki yllätys, mutta kyllä jumbosija tuntuu todella ikävältä yllätykseltä. :aivanmaassa: Toivoin, että olisimme edes sen Montenegron päihittäneet.

Olemme siis viimeisten sijojen määrässä (11) tasoissa Norjan kanssa. Suomi on muuten kerran aikaisemmin ollut johdossa tässä tilastossa: Jasminen jumbosija vuonna 1996 (syntymävuonnani) oli Suomen kahdeksas. Norja tuli tasoihin seuraavana vuonna Tor Endresenin jäätyä nollille ja vuonna 2001 turskat menivät edelle.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

YourMother kirjoitti: 19 Touko 2019, 15:15
Rousku kirjoitti: 19 Touko 2019, 14:58
Olisin tästä vähän eri mieltä. Kyllähän vuoden viisuvoittajastakin ensin sanottiin että on niin sisäänpäinkääntynyttä, ei saa kontaktia (ainakin ulkkariblogeissa joita luin). Sitten kun oli kai käsketty välillä katsoa kameraan, valitettiin kun on niin epäluontevaa kyräilyä ne mulkaisut. Eli voi sitä silläkin lailla toimia ettei niin paljon kontaktia ota. Annetaan artistin tässä suhteessa olla millaisia ovat. Vuoden kakkonen otti kyllä kontaktia mutta yrmeänä, ja Slovenian toisiinsatuijottelijat menestyivät ihan kivasti hekin.
Ja jos saa vetää sen klassisen "Mutta Sobral..." kortin esiin, niin eipä tainnut Salvador silmät kiinni kaksista kontaktia kameraan saada.

Musta tää on kuulostanut noin teoriana, vaikkakin loogiselta, niin aina jotenkin narsistiselta, että kotona vastaanottimen ääressä kiukutellaan kun joku artisti tuhansien kilometrien päässä ei katso mua kun se laulaa.

Että kai tollakin teorialla voidaan jo tässä vaiheessa pyyhkiä. Lähinnä kai enää vedonlyöjien keskuudessa relevantti, mutta ne nyt on hysteerisiä muutenkin.
Tarkoitan yleisökontaktilla varmaan nyt vähän eri asiaa kuin edellä kommentoineet. Ehkä parempi olisi puhua läsnäolosta esityksessä. Kun laulajalla on riittävän vahva lavapreesens, hän voi pitää vaikka silmiään kiinni, kuten Salvador, ja olla silti täysillä läsnä. Ei yleisökontakti tarkoita sitä, että pitää yleisöä silmiin tapittaa - Sloveniahan oli lavalla aivan huippua. Vaikka katsoivat vain toisiinsa, he esiintyivät vahvasti yleisölle.

Ja tietysti jos on tarpeeksi tykki kappale ja sovitus, kuten Hollannilla tai Italialla, se antaa toki jonkin verran anteeksi muilla osa-alueilla. Otin kommentissani esimerkeiksi hyvästä lavaläsnäolosta Norjan ja Viron siksi, että Look Away ei mielestäni kappaleena noille ainakaan paljoa häviä, etenkään Virolle. Joillakin ihmisillä lavakarismaa on luonnostaan ja joskus olen ollut sitä mieltä, ettei sitä pysty harjoittelemalla saamaan, mutta olen vanhemmalla iällä tullut toisiin ajatuksiin, kuten niin monessa muussakin asiassa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koirankuonolainen kirjoitti: 19 Touko 2019, 17:00 lavapreesens
Presenssi :tosion:

Lavaperfekti olisi hyvä myös olla.
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Lavapluskvamperfekti olisi kaikkein hauskin. :rofl:

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Vähän tuntuu ikävältä kritisoida Darudea, koska hän on niin symppis, mutta kyllä tämän vuoden suurin ongelma oli ehdottomasti liian heikko biisi ja erityisesti sen sovitus, jossa oli yritetty liikaa tehdä euroviisubiisiä normaalin Darude-biisin sijaan. En tiedä, miten paljon Ylellä on ollut varaa sanoa, millainen biisin pitäisi olla. Yleä voi tässä syyttää lähinnä siitä, että on menty tähän kutsuvierassysteemiin ylipäätään, mutta kyllä Darudellakin olisi hyvin voitu päästä finaaliin, jopa sen parjatun Sebastianin kanssa, kun vain biisi olisi ollut toisenlainen. En usko, että mikään esityksessä olisi voinut pelastaa tilannetta, kun biisi oli tämä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ylen artikkeli kertoo näin. Ei nähtävästi mitään muutoksia tuotantoon luvassa.
Yle tiedottaa vielä toukokuun aikana, millä tavalla vuoden 2020 Euroviisu-karsinta järjestetään.

– Mietimme nyt eri vaihtoehtoja, että kuinka valinta tehdään. Meillä ei ole asian suhteen kiirettä, vaikka kaikilla muilla tuntuu olevan, tuottaja Anssi Autio toteaa puhelimessa.

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja sheep »

https://yle.fi/uutiset/3-10791027

Tämän YLEn artikkelin perusteella mikään ei muutu. Huono menestys nyt vaan kuuluu Suomelle, UMK-tiimi tekee asioita oikein kun peräti puolet (!!!) sisäisistä valinnoista on päässyt finaaliin, ja siellä Autio jo puuhailee seuraavaa kautta. Parhaassakin tapauksessa varmaan Mikael Saari -kortti käytetään seuraavaksi, mikä kuitenkin on jo myöhäistä, kun potti on jo korjattu samanlaisella musiikilla.
Pitäkää punkkinne!

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Yle kirjoitti: – Mietimme nyt eri vaihtoehtoja, että kuinka valinta tehdään. Meillä ei ole asian suhteen kiirettä, vaikka kaikilla muilla tuntuu olevan, tuottaja Anssi Autio toteaa puhelimessa.
Miksi tuolta Autiolta enää kysellään edes mitään? Ylen pitää laittaa hösseliksi heti maanantaina.
Somewhere in her smile she knows

muuttaja77
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Touko 2019, 08:42

Re: Suomi 2019: Darude feat. Sebastian Rejman – Look away

Viesti Kirjoittaja muuttaja77 »

Miodio kirjoitti: 19 Touko 2019, 14:48 Kauheeta suomiruoskintaa täällä! Mielestäni meillä oli ihan kiva biisi ja esitys, ei se mielestäni ole mikään katastrofi, että jäätiin viimeiseksi. Suuri osa omista suosikeistani ekassa semissä karsiutuivat, eikä se niitä lauluja muuttanut yhtään sen huonommiksi.

On ihan mahdollista, että monet tykkäsivät meidänkin esityksestä, vaikka se ei heidän mielestään ollut paras. On mukavaa olla osana mahtavaa showta, vaikka emme sen paras osio olisikaan. Siitä ei pidä päätellä, että olisimme huono tai epäonnistunut osa. En toivo muitakaan sellaisia maita, jotka eivät ole kovin menestyneitä, pois viisuista. Päinvastoin, iloitsen jokaikisen mukanaolosta.

En myöskään vihaa YLE:ä tai kuvittele taustajoukkojen vaihdon auttavan kaikkeen, mutta Aution asenne viisuja kohtaan on vuosien varrella ollut jopa loukkaava (henk.koht. mielipide). Pitäisi edes uskoa (tai minimissään edes teeskennellä uskovansa, niin että menee läpi) siihen juttuun mitä tekee.

Voipi olla, että Suomen musiikkimaailmassa on paljon pielessä, mutta muistuttaisin kuitenkin, että suomalainen musiikki on täällä kotimaassaan todella suosittua, ja se on minusta kuitenkin hieno asia!
:hali: Samaa mieltä.

Lukittu