Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Euroviisut 2019 Israelissa

Hatari – Hatrið mun sigra

*****
62
54%
****
16
14%
***
16
14%
**
11
10%
*
10
9%
 
Ääniä yhteensä: 115

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Puutarhuri kirjoitti: 19 Touko 2019, 16:55 Israelin kritisointiin liittyy perinteisesti vahva vasemmistolaisuus (tai Tuomiojamaisuus) ja se, ettei varsinaisesti kerrota kritisoinnin syytä. Se vain kuulostaa jotenkin ylevältä kritisoida Lähi-idän ainoata "vastuullista demokratiaa". Miksi? Eikö Iraelilla ole oikeus puolustaa itseään?
Itseään joo. Mutta ei vallata itselleen kuulumattomia alueita. Erittäin spesifi syy kritisoida israelia on asutuksen perustaminen alueille, jotka kansainvälisen oikeuden (esim. YK:n päätöslauselmat) mukaan eivät maalle kuulu, sekä käytös alueella laillisesti asuvaa väestöä kohtaan. Jos kuuntelisit kriitikkoja, huomaisit, että kyllä kritisoinnin syyt kerrotaan. Ei tarvitsisi luulla että kritisoidaan muodin vuoksi.

Eikö se nyt millään voi riittää se maapläntti, joka kansainvälisen yhteisön päätöksellä aikoinaan annettiin, senaikainen arabiväestö alueelta pois ajaen?
Puutarhuri kirjoitti: 19 Touko 2019, 16:55 Kuvitteletteko että jos Israel katoaisi, siellä kaikki naapurien jihadistit eläisivät rauhassa maata viljellen?
Itse asiassa kyllä, sikäli että se, minkä nyt tunnemme jihadismina, on saanut alkunsa juuri nykyisen Israelin valtion perustamiseen liittyvien toimien aiheuttamasta katkeruudesta.

Tietysti muuta kränää esiintyisi edelleen, ja varmasti myös etnisten ja uskonnollisten ryhmien välillä. Kuten kaikkialla on. Samoin ihmisoikeusloukkauksia, epädemokraattisia hallituksia jne. En kuvittele että tilanne olisi mikään paratiisi.

(Jossain tuolla Turinaterassilla muistaakseni olisi näille keskusteluille sopivampi ketju, mutta en jaksa kaivaa sitä esiin jostain pohjoismaisten hiihtolajien ja saksalaisten rikossarjojen seasta.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 932
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Tässähän on hyvät salaliiton ainekset kasassa, kun juuri kohdassa "Evrópa hrynja" (= Eurooppa romahtaa) Matthiaksen korvanappi ilmeisesti on lakannut toimimasta ja hän kadottaa "holtin" hetkeksi. Loppupuolella on vielä kohta, jossa kirkkaat valot syttyvät ilmeisen väärällä hetkellä Klemensin kasvoille ja se rikkoo illuusion.
Viimeksi muokannut Silirimpsis, 19 Touko 2019, 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Ai tuosta se Matthiaksen sekoilu johtui. Ihmettelin, että miten se niin onnistui hävittämään kontrollin omasta laulustaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16803
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Happy »

Hazard kirjoitti: 19 Touko 2019, 14:56 Onko täällä jo mainittu tästä? Lyhyessä ajassa jo yli 1600 ihmistä on allekirjoittanut tämän adressin. Islanti halutaan diskata ensi vuoden viisuista.

https://www.change.org/p/eurovision-ice ... eurovision
Juuri tälläisten asioiden takia hävettää olla viisufani, se että joutuu verratuksi typeriin ihmisiin... :niinpa:
Tuskin montakaan tasapainoista ihmistä löytyy tuolta allekirjoittaneiden seasta..
Hatarin mielenilmaisu ei edes ollut mitenkään räikeä.

Viisufanit on kyl kovii mölyymään Krimin valtauksesta..jos esim Venäjä voittais viisut ja järjestäis ne Krimillä nii siit tulis hirvee möly.. mut tässä tän vuoden tilanteessa on näköjään ihan fine juhlistaa niitä paikassa joka on röstetty Palestiinalta.. puhumattakaan siitä miten Israelin armeija massamurhaa nykypäivänäkin palestiinalaisia siviilejä ja Euroopalle tää näyttäis olevan ihan fine :mitvit:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Rousku kirjoitti: 19 Touko 2019, 17:10 Erittäin spesifi syy kritisoida israelia on asutuksen perustaminen alueille, jotka kansainvälisen oikeuden (esim. YK:n päätöslauselmat) mukaan eivät maalle kuulu, sekä käytös alueella laillisesti asuvaa väestöä kohtaan.

minkä nyt tunnemme jihadismina, on saanut alkunsa juuri nykyisen Israelin valtion perustamiseen liittyvien toimien aiheuttamasta katkeruudesta.
Tämä alueiden valtaaminenkin on monimutkaisempi poliittinen asia, kun mitä tämä vasemmistolainen propaganda väittää. Sinnehän muuttaa eri valtioista juutalaisia tai ties mitä hippejä, rajat ovat epäselviä, alueet levottomia, ja kaikkea käytetään Israelia vastaan. Tuolla on esim maanpuolustusfoorumilla Israel (+muut naapurit) ketjut, johon on vuosien varrella linkattu paljon artikkeleita, karttoja ja tapahtumia. Kahlasin niitä pari viikkoa ja ymmärsin, etten ymmärrä asioita. Ja tuo Jihadismiteoria kuulostaa jo varsin omituiselta. Voi Jihadistiparat. :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Puutarhuri kirjoitti: 19 Touko 2019, 17:57 Tämä alueiden valtaaminenkin on monimutkaisempi poliittinen asia, kun mitä tämä vasemmistolainen propaganda väittää. Sinnehän muuttaa eri valtioista juutalaisia tai ties mitä hippejä, rajat ovat epäselviä, alueet levottomia, ja kaikkea käytetään Israelia vastaan.
Miksei YK:n päätöslauselmien mukaiset rajat kelpaa valtiolle? Mitä epäselvää niissä on? Hipeistä en nyt puhu. Siirtokuntia perustetaan myös valtion luvalla, ei ne kaikki ole hippien omavaltaisia tempauksia (vaikka osa kyllä sellaisiakin).
Rise, angel, shine, love!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja murka »

Puutarhuri kirjoitti: 19 Touko 2019, 16:55 Israelin kritisointiin liittyy perinteisesti vahva vasemmistolaisuus (tai Tuomiojamaisuus) ja se, ettei varsinaisesti kerrota kritisoinnin syytä. Se vain kuulostaa jotenkin ylevältä kritisoida Lähi-idän ainoata "vastuullista demokratiaa". Miksi? Eikö Iraelilla ole oikeus puolustaa itseään? Kuvitteletteko että jos Israel katoaisi, siellä kaikki naapurien jihadistit eläisivät rauhassa maata viljellen?

Tämä haiskahtaa tietämättömyydeltä Lähi-idän asioilta yleensä. (Tai sitten käänteiseltä rasismilta; kun eihän näiltä muilta voida vaatia mitään vastuuta.) Eihän Israeliin kohdistuvat jatkuvat terrorihyökkäykset ylitä meillä edes uutiskynnystä, saatikka että heidän haavoittuneista lapsistaan julkaistaisiin myötätuntoa hakevia kuvia.
Hehän heiluttelivat sateenkaarilippua semifinaalissa. Eli käytännössä testasivat dokumenttiakin silmälläpitäen, että lähteekö henki palestiinalaisten leirissä sateenkaarilippua heiluttaneena Hatarina ja myös senkin, että kuinka Palestiina-kaulahuiveihin reagoidaan finaalin jälkeen. Etäännyttivät itsensä molemmista leireistä.

Kyllä he ovat taatusti saaneet kuulla sukulaisiltaan sen, kuinka toivotonta EU:nkaan on yrittää saada näitä kahta porukkaa elämään ihmisiksi keskenään vaikka kaikki voittaisivat. Sama tilanne siellä. Samantyyppistä Euroopassa. Ihmiskunnan ongelmat ja asenteet ovat aika syvään juurtuneita mutta universaaleja.

Avatar
Opaline
Siemailija
Siemailija
Viestit: 129
Liittynyt: 25 Maalis 2018, 10:37

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Opaline »

Silirimpsis kirjoitti: 19 Touko 2019, 17:18 Tässähän on hyvät salaliiton ainekset kasassa, kun juuri kohdassa "Evrópa hrynja" (= Eurooppa romahtaa) Matthiaksen korvanappi ilmeisesti on lakannut toimimasta ja hän kadottaa "holtin" hetkeksi. Loppupuolella on vielä kohta, jossa kirkkaat valot syttyvät ilmeisen väärällä hetkellä Klemensin kasvoille ja se rikkoo illuusion.
Mistä sait tämän tiedon korvanapista? Kuuntelin finaaliesityksen uudestaan ja nyt huomasinkin, että kaikki ei tosiaan mennyt ihan putkeen. Harmin paikka! Jos olisin taipuvainen foliohattuiluun, nostaisin tässä kohtaa esiin sabotaasin mahdollisuuden... :niinpa:

Hatari-fanina tunnustan, etten ole sitä mieltä, että Israelin ja Palestiinan konflikti on mustavalkoinen "Israel on Se Suuri Paha ja Palestiina on Pieni Viaton" -tarina, mutta näen tässä tietynlaista nuoruuden anarkismin paloa ja ihailen sitä, että pojat uskalsivat toimia vakaumuksensa mukaisesti ja tekivät sen rauhanomaisesti.

ESCapade
Maistelija
Maistelija
Viestit: 28
Liittynyt: 19 Helmi 2015, 12:33

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja ESCapade »

Miksei kukaan muu ole huomauttanut siitä räikeästä Kulttuurisesta Omimisesta mitä tämä poppoo harjoitti? BDSM on alakulttuuri eikä sen käyttämissä kamppeissa sovi pomppia ellei itsekin ole sadonasokisti. On sitä vähemmästäkin lähtenyt some-paskamyrsky jylläämään.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 932
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Opaline kirjoitti: 19 Touko 2019, 18:38 Mistä sait tämän tiedon korvanapista? Kuuntelin finaaliesityksen uudestaan ja nyt huomasinkin, että kaikki ei tosiaan mennyt ihan putkeen. Harmin paikka! Jos olisin taipuvainen foliohattuiluun, nostaisin tässä kohtaa esiin sabotaasin mahdollisuuden... :niinpa:
Tuo korvanappihäiriö on ns. todennäköisin syy hapuiluun. Ei siitä faktaa ole tullut vastaan. Osaisiko joku lukea islantilaista mediaa? Youtuben kommenteissa joku oli huomaavinaan, että Klemens puolestaan huomasi Matthiaksen häikän ja pyrki auttamaan tätä pääsemään oikeaan tahtiin, mutta itse en pystynyt tätä havainnoimaan vaikka yritin.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Mua kiinnostaisi myös, miten Islannissa on suhtauduttu siihen palestiinalaislippujen näyttämiseen? Onko sitä pidetty hyvänä vai pahana asiana?
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
DaKapo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 140
Liittynyt: 29 Maalis 2009, 17:06

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja DaKapo »

Opaline kirjoitti: 19 Touko 2019, 18:38 Hatari-fanina tunnustan, etten ole sitä mieltä, että Israelin ja Palestiinan konflikti on mustavalkoinen "Israel on Se Suuri Paha ja Palestiina on Pieni Viaton" -tarina, mutta näen tässä tietynlaista nuoruuden anarkismin paloa ja ihailen sitä, että pojat uskalsivat toimia vakaumuksensa mukaisesti ja tekivät sen rauhanomaisesti.
Mut minkä vakaumuksen?

Eihän toi tempaus aiheuta yhtyeelle mitään sanktioita, vaan yleisradioyhtiölle. Ei Hatari mitään Israelin ilmaisunvapauslakeja rikkonut, vaan Euroviisujen sääntöjä joihin ovat itse sitoutuneet kun kisaan ovat lähteneet.

Yhtyeellä ei ole tietääkseni mitään todellista kosketuspintaa palestiinalaisten arkeen tai Hamasin rakettien pelossa elävien israelilaisten arkeen. Koko huivitempaus lähinnä vaan lisää vastakkainasettelua.

Lähinnä toi tempaus vaan pönkitti ton taidekollektiivin omaa imagoa siinä, että ne tekee jotain kontroversiaalia ja kiellettyä. Toki se voi kuulua punkiin, mutta ehkä tätä vakaumusta kannattaa sitten käsitellä sen kautta, eikä pitää Hatarin poikia jonain ihmisoikeustaistelijoina, kun he rikkoivat vain ja ainoastaan kevyenmusiikin laulukilpailun sääntöä.

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja helidon »

toivo kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:43 Olihan Armeniallakin se joku lippu kohu 2016. Se joku vuoristo-gabbalagi-kohu-mikä-lie olikaan. Yveta heilutteli jossakin sitä lippua. En muista tarkemmin. Taisi tulla vaan joku varoitus, ei sen enempää.
Niin oli. Tästä asiastahan on jo ennakkotapaus, kun Armenian Iveta Mukychyan heilutteli Green Roomissa Vuoristo-Karabahin lippua oliksenyt semin jälkeen 2016 (se Armenian ja Azerbaijanin ikuinen rähinä alueesta). EBU uhkasi diskata Armenian finaalista, jos lipun heiluttelu ei lopu, ja lätkäisi sakot Armenian tv-yhtiölle. Summaa ei kerrottu.
Azerbaijanillahan oli kans mielenilmaisu, kun ne voitti. Ne heilutteli Turkin lippuja, et niinku AzerB ja Turkki on yhtä.

Hatarin mielenilmaus oli minusta ihan ok. Viisut heijastaa aina kuitenki jotenkin ympäröivää yhteiskuntaa, ja politiikkaa on vaikea sulkea viisuista pois,on huomattu erityisesti viime vuosien aikana. Israelin valtion politiikkaa voipi arvostella siinä , missä muidenkin, samoilla perusteilla. Olisin ihmetellyt, jos ne ei olisi tehneet jotain.

Ja oli niin hienoo, että Hatari menestyi noinkin hyvin :ihana:.

Avatar
Opaline
Siemailija
Siemailija
Viestit: 129
Liittynyt: 25 Maalis 2018, 10:37

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Opaline »

Silirimpsis kirjoitti: 19 Touko 2019, 19:17 Tuo korvanappihäiriö on ns. todennäköisin syy hapuiluun. Ei siitä faktaa ole tullut vastaan. Osaisiko joku lukea islantilaista mediaa? Youtuben kommenteissa joku oli huomaavinaan, että Klemens puolestaan huomasi Matthiaksen häikän ja pyrki auttamaan tätä pääsemään oikeaan tahtiin, mutta itse en pystynyt tätä havainnoimaan vaikka yritin.
Kiitos! Käväisin lukemassa finaaliesityksen kommentteja ja siellähän tuo tosiaan nousee esiin, että korvanapissa olisi voinut olla vikaa, kun Matthias oli aikaisessa toisessa säkeistössä.

Olisi mielenkiintoista kuulla Hatarin omia ajatuksia finaalista, mutta en ole löytänyt yhtään tuoretta haastattelua. Ovat tietysti kaikki delegaatiot lähteneet tänään kotiin. Mutta kukaan ei ilmeisesti ole eilenkään heitä haastatellut finaalin jälkeen, mikä on minusta aika outoa, kun kohu kuitenkin syntyi. :mitvit:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Osaako joku selventää mulle, miten korvanapin häikkä vaikuttaa laulamiseen ja sen ajastukseen oikein? Itellä kun ei oo mitään hajua tollasista asioista. :mitvit:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Upeaa, että näinkin rohkea biisi pärjää. :uujee: Raadin 14. sija oli yllättävänkin korkea tälle. :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7498
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

iiiduli kirjoitti: 19 Touko 2019, 20:45 Osaako joku selventää mulle, miten korvanapin häikkä vaikuttaa laulamiseen ja sen ajastukseen oikein? Itellä kun ei oo mitään hajua tollasista asioista. :mitvit:
No siis laulajahan kuulee korvanapista musiikin ja oman äänensä, mikä helpotttaa laulamista. Kun se sitten yhtäkkiä tippuukin pois niin laulaja helposti menee tahdissa sekaisin ja varmuus tekemisestä katoaa. Onhan näitä viisuissa nähty, tosin ovat olleet ilmeisesti sellaisia tapauksissa jossa monitorointi on ollut kappaleen alusta alkaen pielessä (Romania 2012, Ranska 2011), tässähän se tuntui tippuvan toisessa säkeistössä.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Rousku »

klaus-12 kirjoitti: 19 Touko 2019, 21:02
iiiduli kirjoitti: 19 Touko 2019, 20:45 Osaako joku selventää mulle, miten korvanapin häikkä vaikuttaa laulamiseen ja sen ajastukseen oikein? Itellä kun ei oo mitään hajua tollasista asioista. :mitvit:
No siis laulajahan kuulee korvanapista musiikin ja oman äänensä, mikä helpotttaa laulamista. Kun se sitten yhtäkkiä tippuukin pois niin laulaja helposti menee tahdissa sekaisin ja varmuus tekemisestä katoaa. Onhan näitä viisuissa nähty, tosin ovat olleet ilmeisesti sellaisia tapauksissa jossa monitorointi on ollut kappaleen alusta alkaen pielessä (Romania 2012, Ranska 2011), tässähän se tuntui tippuvan toisessa säkeistössä.
Minä olen luullut, että ihan korvasta ilman nappia kuulisi myös musiikin ja oman äänensä, jos se korva on kunnossa. Mitä lisää nappi tuo?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 932
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

iiiduli kirjoitti: 19 Touko 2019, 20:45 Osaako joku selventää mulle, miten korvanapin häikkä vaikuttaa laulamiseen ja sen ajastukseen oikein? Itellä kun ei oo mitään hajua tollasista asioista. :mitvit:
Niin, käsittääkseni on ns. korvamonitorijuttu. Siinä ei kuule sitten kunnolla, mitä taustalla soi. Laulaja kuulee vain oman äänensä. Voi olla hämmentävä hetki, kun lakkaa toimimasta ja vielä miljoonia kuuntelijoita/ katselijoita. Vielä pahempi, jos kuulokkeesta tulee pelkkää häiriötä, rätinää ja sihinää.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 781
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Islannin viisu on osoitus jälleen kerran siitä, että kielellä ei ole merkitystä, jos kappaleessa on vahva sanoma ja se herättää tunteita.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

WildDance kirjoitti: 19 Touko 2019, 15:04 Nyt riitti! Israel on minun ystäväkansaa ja minun moni sydänystävä on Israelista. Tuollainen temppu oli irvokas ja ilkeä. Minä vaadin, että Islanti diskataan heti pois! Olen loukkaantunut. Minua ei ole ikinä loukattu näin. Jos Islannin annetaan vielä osallistua... minä en ainakaan aio kuunnella heidän karsintabiisejä.
😂😂😂
Minulla on ystäviä Palestiinassa. Tai oli ennen kuin israelilaiset tappoivat heidät. Mutta kyllä mä silti voin Israelin viisuja kuunnella.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Jadine »

ESCapade kirjoitti: 19 Touko 2019, 19:15 Miksei kukaan muu ole huomauttanut siitä räikeästä Kulttuurisesta Omimisesta mitä tämä poppoo harjoitti? BDSM on alakulttuuri eikä sen käyttämissä kamppeissa sovi pomppia ellei itsekin ole sadonasokisti. On sitä vähemmästäkin lähtenyt some-paskamyrsky jylläämään.
Mistäs tiedät, etteivät Hatarin pojat ole sadomasokisteja? :heh:

Leoton
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 71
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 11:38

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Leoton »

Islannin tulkinta oli vuoden erikoisin ja muistettavin pläjäys. Musiikkivideo oli mielestäni parempi kuin liveakti. Mua ei oisi haitannut tämänkään voitto.

OT: Liennytyksen hengessä haluan muistuttaa, että ihmiset ja (poliittinen) valtio ovat eri asioita. Ihmiset saattavat olla herttaisia tai täysiä kusipäitä ympäri maailman. En itsekään kannata Israelin valtion apartheidhenkistä voimapolitiikkaa ja satakertaista iskuvoimaa miehitetyille alueille. Asenteista vapaa koulutus on mielestäni pidemmän päälle avain parempaan rinnakkaiseloon molemmilla osapuolille.

Satukirjan kaikki olennot asuivat alueella muinoin, miksi vain yksi saisi elää siellä kukkona tunkiolla. Eurooppa laittoi päänsä piiloon viime vuosisadalla, kun sodan runtelemat valtiot lakaisivat maton jalkojensa alta, kun silloinen kansainliitto perusti onnelan alueelle. Sodan kauheuksista kärsineet olisivat ansainneet paikkansa kaikissa niissä valtioissa ja paikoissa, joista junalla oli lähdetty. Hyvähän mun on tässä jälkiviisastella. Kaikkihan olemme yhtä tekopyhiä uskonnon varjolla tai varjotta. Käännän toisenkin posken.
Viimeksi muokannut Leoton, 19 Touko 2019, 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11892
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja sziget »

Komppaan Marionia Ylen Perjantaissa: en kannata boikotteja mutta voin ymmärtää niitä jotka kannattavat. Heitä edusti näyttelijä Noora Dadu, jonka isä on palestiinalainen, viisaasti puhui hänkin. Toivon, että pari Israelin lähimaata liittyisi mukaan Euroviisuihin. Saattaisi olla hyödyllisempää kuin boikotointi.

Hatarin tulos yllätti myönteisesti, en odottanut niin paljon raatipisteitä. Protestointi oli käsittääkseni kohtuullista suhteessa asian vakavuuteen ja yhtyeen tyyliin.
Happy kirjoitti: 19 Touko 2019, 12:40 Typeräähän se olis Ebulta mennä diskaamaan,varsinkin kun tuo mielenilmaisu tapahtui vasta tulosten julkaisun jälkeen, olis reiluinta ettei Islanti sais tästä mitään sanktiota.. koska jos miettii Ukrainan touhuja vuosina 2017 & 2019, olis aika ristiriitaista ja epäoikedenmukasta jos vain Islantia rankastaisiin.
Islannin pitää ehkä saada jonkinlaiset sakot, se riittää. Ukraina selvisi isäntämaana sakoilla paljon isommista rikkomuksista. Tänä vuonna se ei vain onnistunut valitsemaan itselleen edustajaa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Rousku kirjoitti: 19 Touko 2019, 21:03Minä olen luullut, että ihan korvasta ilman nappia kuulisi myös musiikin ja oman äänensä, jos se korva on kunnossa. Mitä lisää nappi tuo?
Tätä mäkin ihmettelen. Kuuleehan sen musiikin ilman nappia, eikö siitä pysty päättelemään, missä kohtaa kappaletta mennään. :mitvit:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

^ Veikkaisin, että musiikki ei kuulu esiintyjille lavalle samalla tavalla kuin areenayleisölle, siksi tarvitaan korvanapit. Mutta en ole kyllä asiasta varma.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Kyllä viisusäännöt on viisusääntöjä. En itse hyväksy poliittista viestiä viisuissa huolimatta siitä, symppaanko itse kyseistä viestiä vai ei. Poliittista latausta on viisuissa muutenkin ihan tarpeeksi.

Eikä se tilanne siellä lähi-idässä ole todellakaan niin yksinkertainen, että pahat israelilaiset hätistävät viattomia palestiinalaisia. Muslimimaailma olisi jo ajat sitten työntänyt koko Israelin valtion mereen, jos olisivat siinä onnistuneet. Länteen suuntautunut Israelia demonisoiva propaganda on ollut pitkään hyvin taitavaa. Mutta en jaksa lähteä keskustelemaan tästä sen enempää. (on tietenkin myös OT)
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

JuliaS kirjoitti: 19 Touko 2019, 23:49 Kyllä viisusäännöt on viisusääntöjä. En itse hyväksy poliittista viestiä viisuissa huolimatta siitä, symppaanko itse kyseistä viestiä vai ei. Poliittista latausta on viisuissa muutenkin ihan tarpeeksi.

Eikä se tilanne siellä lähi-idässä ole todellakaan niin yksinkertainen, että pahat israelilaiset hätistävät viattomia palestiinalaisia. Muslimimaailma olisi jo ajat sitten työntänyt koko Israelin valtion mereen, jos olisivat siinä onnistuneet. Länteen suuntautunut Israelia demonisoiva propaganda on ollut pitkään hyvin taitavaa. Mutta en jaksa lähteä keskustelemaan tästä sen enempää. (on tietenkin myös OT)
Olen aika lailla samaa mieltä. Viisut muuttuvat mahdottomiksi jos jokainen alkaa käyttämään viisuja poliittisena alustanaan. Etenkin nyt kun jännitteitä on kaikkialla euroopassa enemmän kuin tarpeeksi.

Joskin Palestiinankin kohtalo on todella traaginen. Kyse ei ole pelkästä propagandasta - vaikka myös siitä, vaan koko surullinen ja hirveä tilanne on jälleen kerran järkyttävä osoitus siihen mitä vain omaa etuaan ajava nationalismi aiheuttaa. Puolin ja toisin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Opaline
Siemailija
Siemailija
Viestit: 129
Liittynyt: 25 Maalis 2018, 10:37

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja Opaline »



:ihana: :ihana: :ihana:

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Islanti 2019: Hatari – Hatrið mun sigra

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Korvanappi on kyllä tärkeä, ilman korvanappia oman äänensä/taustat saattaa kuulla aika isollakin viiveellä tai muuten vain epäselvästi. Varsinkin jos ongelma tulee yhtäkkiä, ei mikään ihme, jos pakka heilahtaa sekaisin ja tulee epävarma olo, erityisesti kun esitys on kuitenkin harjoiteltu korvamonitorin kanssa.


Joku oikea laulaja voinee selittää tämän paremmin, minulla on lähinnä kokemusta vain soittamisesta äänenvahvistuksen kanssa isohkossa tilassa suurehkon väkimäärän keskellä, jossa ei kuule itseään "ollenkaan" ja se on ihan hirveä tilanne.

Lukittu