Jääkiekko

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

IIHF:n puheenjohtajakin myöntää, että se oli maali (vaikka, eipä hänen mielipiteellään taida olla tässä asiassa merkitystä, mitä nyt jos tapaus vaikuttaa tulevaisuuden tuomarointitapoihin):

https://www.iltalehti.fi/jaakiekko/a/9a ... 5becf10ce6
Kansainvälisen jääkiekkoliiton puheenjohtaja René Fasel myöntää, että Suomen maali olisi pitänyt hyväksyä: ”Onnittelin välittömästi”

...

Nyt oman mielipiteensä maalista on kertonut myös Kansainvälisen jääkiekkoliiton puheenjohtaja René Fasel, joka oli paikalla Espoossa seuraamassa Suomen ja Yhdysvaltojen välistä MM-finaalia.

Fasel kertoo sveitsiläislehti Le Matinin haastattelussa, ettei ole koskaan todistanut vastaavanlaista tapahtumaketjua. Sveitsiläinen hammaslääkäri on ollut IIHF:n johdossa vuodesta 1994.

– Olin kaukalon laidalla. Olin Suomen ja Yhdysvaltojen jääkiekkoliittojen puheenjohtajien vierellä, Fasel kertoo.

– Onnittelin välittömästi suomalaista puheenjohtajaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kiinnostaisi, miten maalivahdin häirinnät on yleensä tuomittu, jos löytyy identtisiä tapauksia. Säännöt ovat kyllä videotuomarin puolella. Jos Hiirikoski ei hänen mielestään yrittänyt "kohtuudella minimoida tai välttää" kontaktia, maali täytyi hylätä. Eivätkö suomalaiset valittaisi, jos Noora Rätyyn olisi törmätty samoin?
hra47 kirjoitti: 16 Huhti 2019, 20:22 IIHF:n puheenjohtajakin myöntää, että se oli maali (vaikka, eipä hänen mielipiteellään taida olla tässä asiassa merkitystä, mitä nyt jos tapaus vaikuttaa tulevaisuuden tuomarointitapoihin):
Lajin isoin pomo lynkkaa julkisesti yksittäisen tuomarin. Toimisiko FIFA:n Gianni Infantino näin? :miettii: - Jalkapallossa erotuomarin suoritus vaikuttaa hänen tuleviin tehtäviinsä. Sormella osoittaminen mediassa on halpaa ja sitä vältetään, koska tuomari ei voi puolustautua. IIHF:n lausunto oli asiallinen ja riittävä.

Tuomarointitavat ovat eri asia. Jos halutaan jakaa videotuomaroinnin vastuu toisin tai jättää maalivahdin häirintä tutkimatta tai nopeuttaa prosessia, niin siitä vain. Silti lajissa on sääntöjä, jotka vaativat tulkintaa, kuten René Fasel hyvin tietää. Vaikuttiko ulostuloon ehkä se, että kyse oli naisten pelistä? Tarvitsevatko naistuomarit korkeimman herran kertomaan, etteivät he ymmärrä omasta lajistaan mitään?

Oikeusmurhasta voisi puhua, jos tuomio olisi selvästi virheellinen kuten Maradonan Jumalan käsi -maalissa. Otti kyllä päähän Venäjän MM-finaalissa, kun videotuomaristo tappoi ottelun turhalla rankkarilla, mutta sekään ei ollut virhe vaan sääntöihin perustuva tulkinta. Siksihän maalivahdin häirintä sisältyy videotuomarin tarkistamiin asioihin, että videotuomarin tulkinta on pienempi paha kuin räikeä tuomarivirhe.

Hesari kysyi Kummolalta, pitäisikö naisten arvokisoissa olla ammattituomarit vaikka NHL:stä. "Naiset ovat halunneet, että naiset tuomitsevat. En usko, että naiset haluavat miestuomareita myöskään jatkossa", Kummola sanoi. Niinpä. Maahockeyssakin on itsestään selvää, että naiset tuomitsevat. Katsotaan uudelleen sitten kun naistuomarit yleistyvät miesten otteluissa.

Kanadalaistuomari Dan Hanoomansingh piti maalin hylkäämistä sääntöjen mukaisena. Enemmän on näkynyt sinivalkoista öyhötystä. Entinen kiekkotuomari Jussi Paasi sai tyhjentää suolensa Yle Urheilun sivulle. Mainio muistutus, miksi olen pitkälti vieraantunut lajista ja katson korkeintaan jotain arvokisojen ratkaisupelejä.

https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000006072295.html
https://yle.fi/urheilu/3-10740673
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

https://yle.fi/urheilu/3-10747208
Jääkiekkoliitto päätti maksaa Naisleijonille kultabonukset
Samaan aikaan toisaalla:

https://www.iltalehti.fi/jaakiekko/a/4b ... 98e4210b11
Jääkiekkoliiton tuore tiedote NHL-vahvistuksista tarkoittaa sitä, että peräti 17 suomalaista NHL-kautensa jo päättänyttä miestä jättää MM-kisat väliin.
Kohta alkavat U18-kisat näyttäisivät olevan mielenkiintoisemmat kuin aikuisten kisat. Aikuisten MM-kisoissa taitaa ainoa jännitysmomentti olla tänä vuonna se, että ottaako Ruotsi kolmannen mestaruuden putkeen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

hra47 kirjoitti: 18 Huhti 2019, 16:10 https://www.iltalehti.fi/jaakiekko/a/4b ... 98e4210b11
Jääkiekkoliiton tuore tiedote NHL-vahvistuksista tarkoittaa sitä, että peräti 17 suomalaista NHL-kautensa jo päättänyttä miestä jättää MM-kisat väliin.
https://www.youtube.com/watch?v=7eEe_YTCyrM ja Benjin kommentti..

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyllä osaa olla sit hermoja rassaavia noi U18-pelitkin. Suomen peli alkoi niin hyvin ja sit loppu oli mitä oli... :jupinaa: Onneksi oli vasta alkulohkon peli, vaikka lohkovoitto taiskin mennä siinä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja sziget »

hra47 kirjoitti: 18 Huhti 2019, 16:10 https://yle.fi/urheilu/3-10747208
Jääkiekkoliitto päätti maksaa Naisleijonille kultabonukset
Oikein. Järkevät kommentit myös Noora Rädyltä: https://yle.fi/urheilu/3-10748403
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nonnih, nyt sit tuli turpaan Valko-Venäjältä 4-3. Kolmannen erän loppukiri ei ihan riittänyt. Kanada-pelin eka erässä otteet olivat kuin tulevalla maailmanmestarilla. Mitä tapahtui sen jälkeen? Tästähän tuleekin taistelu jatkoonpääsemistä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ja Tshekki - Suomi 4-2. Jatkoonpääsy on nyt viimeisestä pelistä kiinni Sveitsiä vastaan. Onpahan sitten panosta siinäkin pelissä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Vähän huvittaa miten tulostaso näissä nuorten kisoissa ikäluokasta riippumatta heittelee: melkein joka toinen vuosi tulee mestaruus, ja toisina sitten karsitaan kisapaikasta. Arvaamattomuus on näissä aikuisten kisoihin verrattuna se suola, mutta joku raja siinäkin. :draamaa:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sveitsi kaatui vaatimattomasti 12-0. Harvinaista herkkua Suomelle kaksinumeroiset lukemat, en muista koska viimeksi. Toivottavasti tämä ei ollut kisojen paras peli Suomelta kun seuraavaksi vastaan tulee USA puolivälierässä. Lepsuilu alkulohkossa maksaa nyt hintaa kovimpana mahdollisena vastustajana.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomen U18-kisat päättyivät selkäsaunaan USA:lta 6-0, eikä Suomi edes pystynyt oikein missään vaiheessa haastamaan. Tylsä peli. Ei muuta kuin uutta syöttiä koukkuun, parisen viikon kuluttua alkaa aikuisten kisat. :heh: Toivottavasti niissä on parempi tuuri.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ja Ruottille (ensimmäinen) U18-mestaruus! Vielä kun voittavat Euroviisut ja aikuisten MM-kisat, niin kyllä taas aurinko paistaa länsinaapuriin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 28 Huhti 2019, 23:32 Ja Ruottille (ensimmäinen) U18-mestaruus! Vielä kun voittavat Euroviisut ja aikuisten MM-kisat, niin kyllä taas aurinko paistaa länsinaapuriin...
Ainakaan toivon mukaan vähintään toinen noista ei toteudu.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Suomi voitti juuri jääkiekon MM-kisojen avausottelussaan Kanadan 3-1. :tapu: Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jee, hyvä alku! Mulla oli kyllä odotukset nollissa, mutta sitäkin mukavampaa yllättyä positiivisesti.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Isäntämaa Slovakia kaatoi USA:n. Mulla on pienoinen fiilis, että huomisesta Suomi-Slovakia-pelistä tulee kova.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hyvä tavaton, onko Iso-Britannia noussut MM-kisoihin asti :shock:
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Rousku kirjoitti: 11 Touko 2019, 12:20 Hyvä tavaton, onko Iso-Britannia noussut MM-kisoihin asti :shock:
Juu, he olivat viimeksi mukana 25 vuotta sitten.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

On se Kakko kyllä seppä. 5 maalia kahteen otteluun.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Suomen otteluohjelmassa oli kaikki mahdollisuudet siihen, että kolmesta ensimmäisestä ottelusta jää käteen vähemmän kuin kolme pistettä, minkä jälkeen kaikissa lopuissa otteluissa olisi oltu veitsi kurkulla. Nyt näyttää paremmalta. :mrgreen:
Haukkanen kirjoitti: 11 Touko 2019, 14:05 Kanada näyttää jääneen viimeksi kokonaan pisteittä avausottelussaan vuoden 1978 MM-kisoissa.
Silloinkin yllättäen Suomea vastaan. (Olympiatasolla taas viimeksi vuonna 2002 Ruotsia vastaan.)
Vau. :eeek: Rakastan tällaisia tilastoja <3, mutta tätä ei olisi tullut mieleen tarkistaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olen ihmetellyt, miksei noilla ole nykyään kunnon naamasuojuksia (naisilla muuten oli pätevämmän näköisiä), ja niinhän sai kiekon nenilleen slovakkipuolustaja. Toivotaan ettei käynyt kovin pahasti.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Täytyy nauttia Kaapon peliesityksistä nyt, kun NHL peluuttaa miehet niin loppuun ettei heillä ole enää suurempaa intoa MM-kisoihin... mahtava peli. :peukku:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Rousku kirjoitti: 11 Touko 2019, 23:55 Olen ihmetellyt, miksei noilla ole nykyään kunnon naamasuojuksia (naisilla muuten oli pätevämmän näköisiä), ja niinhän sai kiekon nenilleen slovakkipuolustaja. Toivotaan ettei käynyt kovin pahasti.
Vietiin sairaalaan ja ilmeisesti sai aivotärähdyksen. Nämä loukkaantumiset on aina ikäviä :lohduton:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Hieno ensimmäinen voitto Briteistä pääsarjatasolla leijonilta. :tapu: Edellissä otteluita on ollut tosin vain kaksi ja se viimeisinkin oli vuonna 1962.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No niin, nyt on sit korjattu sekin asia, ettei ole aikaisemmin brittejä voitettu. :heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Italia ei ole onnistunut viidessä pelissä vielä kertaakaan maalinteossa. Maalisuhde 0-38...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Pääsee jo lähelle kaikkien aikojen ennätystä maalittomassa putkessa. Alankomaat pelasi kuusi ottelua vuoden 1935 kisoissa tekemättä maaliakaan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Höh. Italia teki Norjaa vastaan maalin. RIP 342 minuutin maaliton putki. Ei tullut enkkaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Britit säilyttivät paikkansa A-sarjassa voittamalla Ranskan jatkoajalla! :tapu:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

^^ Saamarin makaroonit! :draamaa:

:heh:
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Vastaa Viestiin