Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Kuva

Katoavien kielten kuolonkorinakonsertin (5K) ensimmäisessä semifinaalissa kilpailee 16 kappaletta 20 maasta ja 16 eri kielellä. Ne osallistujat, joiden kappale on mukana, ovat velvollisia pisteyttämään tämän erän. Yhdeksän eniten pisteitä kerännyttä kappaletta etenee finaaliin. Myös toisen semifinaalin osanottajat ovat tervetulleita pisteyttämään, samoin kuin täysin kisan ulkopuolisetkin. He muodostavat yhdessä kansainvälisen raadin, joka valitsee kymmenennen läpimenijän. Kaikki pisteytys tapahtuu viisupistein viimeistään torstaina 27.6.

  1. 🇨🇭 Lvgvs / Eluveitie (galli)
  2. 🇺🇦 Sevgisiz / Ruslan Arslanbekov & Reana Tarkova (krimintataari)
  3. 🇸🇪 Utøya / Jon Henrik Fjällgren (eteläsaame)
  4. 🇳🇴 Небасхіл Еўропы / Alexander Rybak (valkovenäjä)
  5. 🇮🇹 Dentrifûr / Elsa Martin (friuli)
  6. 🇹🇰🇹🇻🇳🇿🇼🇸🇨🇰 Lakalaka / Te Vaka (tokelau)
  7. 🇬🇧 Tir Ha Mor / Gwenno (korni)
  8. 🇫🇮 Maainâst muʹnne / Suõmmkar (koltansaame)
  9. 🇩🇰 Livandi oyða / Orka (fääri)
  10. 🇬🇧 A phiùthrag ‘s a phiuthar / Julie Fowlis (gaeli)
  11. 🇷🇺 Super Удмурты / Мурӝол Underground & T.-D.A.B ft. Дыдыкай (udmurtti)
  12. 🇺🇸 Simkhes Toyre / The Klezmatics (jiddiš)
  13. 🇮🇪🇩🇪 Tír na nóg / Celtic Woman feat. Oonagh (iiri)
  14. 🇹🇼 Kumuda / SANGPUY (puyuma)
  15. 🇪🇸 Errepidean / ZETAK (baski)
  16. 🇫🇷 Sweet Lullaby / Deep Forest (baeggu)
Viimeksi muokannut UFOPOLI, 07 Heinä 2019, 09:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Oon miettinyt jo pariin otteeseen, että jossain vaiheessa tahdon lähettää Alexander Rybakia levyraatiin, mutta joku kerkesi ennen minua (vai kerkesikö...). :draamaa:

Pikakuuntelin molemmat semit nopeasti läpi ja yleisväre ei ole liian korinamainen, vaan etnompien sävyjen joukkoon mahtuu myös populaarimpiin genrelaatikoihin osuvia kappaleita. Aikataulu on kuitenkin tiukka ottaen huomioon, että juhannus on välissä ja olen lähdössä metsäilemään hyvien nettiyhteyksien ulkopuolelle. Huomenna on onneksi ei-mitään-tekemistä päivä, joten ehdin kuuntelemaan biisejä rauhassa ainakin silloin. Josko jaksaisi kommenttejakin väkertää...

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Hanhis kirjoitti: 19 Kesä 2019, 22:30 Aikataulu on kuitenkin tiukka ottaen huomioon, että juhannus on välissä ja olen lähdössä metsäilemään hyvien nettiyhteyksien ulkopuolelle.
Jatkoaikapyyntöihin suhtaudutaan tässäkin vaiheessa ymmärtäväisesti :joojoo:

Aikatauluista puheen ollen, Elizabethin kannattanee olla valmiina avaamaan LR 20:n ensimmäinen ketju viimeistään siinä vaiheessa kun 5K etenee finaalivaiheeseen.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Ensimmäinen semi käyty pikakuuntelulla läpi. Harvinaisillakin kielillä tehdään sangen tavanomaista musiikkia, miksipä ne mitään poikkeusta siinä mielessä muodostaisivatkaan. Muutama kirkkaasti edukseen erottuva tuotos ja jokunen kiinnostava harvinaisuus joukossa. Semifinaalien yleisongelmana on se, että pienestä joukosta ei välttämättä löydy kymmentä kappaletta, joille ilomielin ja hampaita kirskuttelematta antaisi pisteitä. Ensikuulemalta tästä joukosta löytyi kahdeksan kriteerit täyttävää, toivottavasti huolellisempi jatkokuuntelu muuttaa tilanteen. Olen joka tapauksessa toiveikas.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Viesti Kirjoittaja Happy »

🇨🇭 Lvgvs / Eluveitie (galli)
Taustoista tulee mielee kyl Scooterin How much is the fisch :mrgreen:
Mut tää tuttuus on vaan hyväks, sillä juuri hyvien taustojen takii toi Scooterin biisi on yks suosikeistani!
Mut joo tosi hieno & kaunis biisi, pidän jopa enemmän kuin Eluvetien aijemmasta raatibiisist <3

🇺🇦 Sevgisiz / Ruslan Arslanbekov & Reana Tarkova (krimintataari)
Huonol taval tulee mielee ne viisujen 90-luvun outoudet, en saanut tästä oikein mitään irti, pelkkänä naisartistin soolona tää olis toiminu varmaan paremmin!

🇸🇪 Utøya / Jon Henrik Fjällgren (eteläsaame)
Oon tähänmennes inhonnu jokasti Jon Henrikin biisii, mut tää on kyl itseasias yllättävän siedettävä, mukavan tunnelmallinen.
Tää muisteluvideo on kyl itseasias aika liikuttava .. jopa mulle! Biisi tuntu toimivan hyvin tän videon yhteydes,kaunista & herkkää :peukku:

🇳🇴 Heбacxiл Eўpoпьl / Alexander Rybak (valkovenäjä)
Joskus kuuntelin tätä aika paljonkin, ihan toimivalta & pirteeltä tää edelleenkin kuullostaa, Rybakkia tosin en siedä :mrgreen:

🇮🇹 Dentrifûr / Elsa Martin (friuli)
Alku ei luvannut mitään hyvää, mut mitä pidemmälle edettiin niin sitä enemmän tän kohdal sai yllättyy positiivisesti, Tunnelmallinen ja hieno biisi. Laulajaki tosi jees

🇹🇰🇹🇻🇳🇿🇼🇸🇨🇰 Lakalaka / Te Vaka (tokelau)
Tosi kiva intro! Biisi on kyl fresh ja musavidi on just mun makuun. Biisinä tää olis voinu olla aavistuksen verran monipuolisempi, mut kyl tää tälläisenäkin tosi hyvin toimii, tälläsii biisei ois ollu kiva nähä kesähittiraadis!

🇬🇧 Tir Ha Mor / Gwenno (korni)
Mun makuun ehkä vähän liian tekotaiteellinen, siis olihan täs hyvät hetkensä mut kokonaisuutena en pahemmi vaikuttunu.

🇫🇮 Maainâst muʹnne / Suõmmkar (koltansaame)
Alun perusteel en vaikuttunu, mut ku päästiin "huuu-uu"paatoksiin niin olin myyty! Täs on kyl tunnetta mukan!

🇩🇰 Livandi oyða / Orka (fääri)
Mielenkiintosii elementtei biisis juu. mut loppupeleis aika tekotaiteellista roskaa, en saa täst kolmannen & samal ehkä kuuntelukerrankaan perusteel mitään irti. Tää on tälläst perinteistä Levyraatien ongelmajätettä, mut eiköhä tää löydy finaalista kympin kärjestä :mrgreen: :heh:

🇬🇧 A phiùthrag ‘s a phiuthar / Julie Fowlis (gaeli)
Edellistä biisii olis voinu kommentoida vaikka millä sanoin, mut tän kohdal on oikeen paha keksii mitään sanottavaa, liian mitäänsanomaton tää oli kyl mun makuun :lohduton:

🇷🇺 Super Удмурты / Мурӝол Underground & T.-D.A.B ft. Дыдыкай (udmurtti)
Haitarit sekä venäläiset biisit toimii kyl aina, erottuu täs raadis kyl edukseen, piristivä biisi :uujee:

🇺🇸 Simkhes Toyre / The Klezmatics (jiddiš)
Tää yllätti itseni kyl eniten, tää vie kyl mukanaan :uujee:
Biisinä tää olis kyl iha täydellist elokuvamusiikkii johonki keskiaikaisiin tapahtumiin liittyen!

🇮🇪🇩🇪 Tír na nóg / Celtic Woman feat. Oonagh (iiri)
Biisi jonka oon jo pari vuosi sitten kuluttanut puhki! No onha tää hieno kyl edelleenkiin, tulee menestymään :peukku:

🇹🇼 Kumuda / SANGPUY (puyuma)
Mielenkiintoine biisi kyl, hienoi elementtei kyl osattu yhdistää tässä hyvin!

🇪🇸 Errepidean / ZETAK (baski)
Fiilistely mun makuun, kesäist & hyvää tunnelmaa täs myös!

🇫🇷 Sweet Lullaby / Deep Forest (baeggu)
Tälläsist biiseist en yleensä pahemmin välitä, mut onha tää aika levollisen raikas tuulahdus,chillii & catchyy :joojoo:
Naissooloääni on täs kyl aika kammottava, mut kuorokohdat toimii kyl hyvin
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

🇨🇭 Lvgvs / Eluveitie
Miellyttävän kelttisävyinen kappale.

🇺🇦 Sevgisiz / Ruslan Arslanbekov & Reana Tarkova
Ihan tunnelmallista meininkiä.

🇸🇪 Utøya / Jon Henrik Fjällgren
Liiankin "ranteet auki" -tyyppinen ujellus makuuni.

🇳🇴 Heбacxiл Eўpoпьl / Alexander Rybak
Tämä onkin Europe's Skiesin valkovenäjänkielinen versio! Ihan ihastuttava, mutta enkkuversio toimii paremmin.

🇮🇹 Dentrifûr / Elsa Martin
Ei eroa mielestäni paljoa italian kielestä. Ihan tunnelmallinen, mutta jotenkin kovin turhanpäiväinen.

🇹🇰 🇹🇻 🇳🇿 🇼🇸 🇨🇰 Lakalaka / Te Vaka
Lakalaka, kas kun ei waka waka. Kyllä tämä aina kaiken maailman "waka wakat" voittaa. Ihan raikkaan kuuloinen.

🇬🇧 Tir Ha Mor / Gwenno
Tässä on jotain hieman ahdistavaa. Ihan kivoja elementtejäkin löytyy, mutta turhan vähän.

🇫🇮 Maainâst muʹnne / Suõmmkar
Onpa koltansaame kaunis kieli! En ole aiemmin tullut edes ajatelleeksi. Kappale on silti melko tylsä.

🇩🇰 Livandi oyða / Orka
Hauskat nuo puhallinsoittimet. Muuten kappaleesta on hieman vaikeaa saada otetta.

🇬🇧 A phiùthrag ‘s a phiuthar / Julie Fowlis
Melko tylsä kappale. Edes ihastuttava gaelin kieli ei pelasta.

🇷🇺 Super Удмурты / Мурӝол Underground & T.-D.A.B ft. Дыдыкай
Erottuuhan tämä selkeästi tässä raadissa, mutta taustat polkevat hieman liikaa paikoillaan.

🇺🇸 Simkhes Toyre / The Klezmatics
Kamalalta kuulostava kieli. Biisi kuulostaa myös jotenkin elähtäneeltä. Ihan kivoja juutalaisviboja tässä kuitenkin on.

🇮🇪 🇩🇪 Tír na nóg / Celtic Woman feat. Oonagh
Harkitsin tätä biisiä tähän raatiin, mutta luulin, että tässä on liikaa englantia. Toimiva folk/pop -kappale.

🇹🇼 Kumuda / SANGPUY
Synkkä, mutta semisti mielenkiintoinen biisi.

🇪🇸 Errepidean / ZETAK
Kivoja elementtejä, mutta kokonaisuus jää ikävystyttävän keskinkertaiseksi. Tässä porukassa silti parhaimmistoa.

🇫🇷 Sweet Lullaby / Deep Forest
Synkähkö ja eksoottinen kappale. Ei ihan aukea mulle tämä kokonaisuus.

Kuten arvelinkin... taso ei päätä huimaa. :roll: Teeman idea on edelleen silti hauska!
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Happy kirjoitti: 20 Kesä 2019, 17:25 🇨🇭 Lvgvs / Eluveitie (galli)
Taustoista tulee mielee kyl Scooterin How much is the fisch :mrgreen:
Kunnia sille, jolle kunnia kuuluu, eli :raaps: ilmeisesti hra / rva Tradille. Molemmat kappaleet ovat lainailleet vanhaa bretagnelaista juomalaulua Son ar chistr. Wikipedia tuntee sanoittajat (Jean Bernard ja Jean-Marie Prima) muttei säveltäjää. Tunnetuin bretoninkielinen levytys on harpisti Alan Stivellin tulkinta vuodelta 1970. Kappaletta on versioitu niin moneen kertaan, että luulen melkein kaikkien törmänneen melodiaan joskus, vaikka sen alkuperä olisi vieras.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

5+3

Alkuperäisen aikataulun mukaan pisteytysaikaa olisi puolitoista vuorokautta, mutta koska aikaa ollaan jatkamassa (ks. lisäaikakeskustelu kakkossemin ketjussa), todennäköisemmin kolme ja puoli.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Tännekin tiedoksi, että olen pyynnöstä pidentänyt pisteytysaikaa torstaihin asti. Tulosshow on vuorossa perjantaina.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

8+4

Huomisen (torstain) loppuun asti aikaa.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

10/16+8

Seuraavaksi lähetän muistutuksia.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 19 ☾ Katoavien kielten kuolonkorinakonsertti ☾ Semifinaali 1

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

14/16+9

Vastaa Viestiin