UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Peruttu Eurovision laulukilpailu 2020
Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tegu- kirjoitti: 12 Syys 2019, 21:52 Ainakin kysymyksessä puhutaan nimenomaan UMK-voittajan valitsemisesta. :miettii:
Kyllähän siinäkin valitaan UMK-voittaja, kun 4-10 finalistia valitaan. :heh: Voittaja on yksi niistä 4-10 ehdokkaasta. :joojoo: Yritän ehkä vain rauhoitella muita ja itseäni toteamalla tämän, mutta en halua uskoa sitä, että kansainvälinen raati on poistettu yhden kunnon ja periaatteessa tarpeellisen käyttövuoden (2017) jälkeen.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja emedee »

kuva

Huh, onneksi siitä glitterlogosta viimein päästiin! :tuuletus:
ŠČ!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Oiskohan tunnarin musakin vaihtunut? :miettii: Jos konsepti on suht erilainen kuin aiempina vuosina, mutta lähellä vuotta 2017, niin en ihmettelisi ollenkaan vaihdosta.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5510
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Ekana tuosta värimaailmasta tuli mieleen se, että halutaan saada UMK:n ilmettä lähemmäksi YleX:n tyyliä.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Itse en ainakaan vielä ole kovin luottavaisin mielin UMK:N suhteen ja uskon muutoksiin vasta kun näen ne omin silmin.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Itse en ole kovinkaan innostunut tästä paluusta avoimeen kilpailuun kun koen, ettei sisäisen valinnan potentiaalia katsottu loppuun asti (laulajia kyllä kyseltiin, muttei ilmeisesti säveltäjiä). Tää on vain tätä reaktiivista paniikkihötkyilyä Yleltä kun ei menestystä heti tullut.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

hra47 kirjoitti: 13 Syys 2019, 21:33 Itse en ole kovinkaan innostunut tästä paluusta avoimeen kilpailuun kun koen, ettei sisäisen valinnan potentiaalia katsottu loppuun asti (laulajia kyllä kyseltiin, muttei ilmeisesti säveltäjiä). Tää on vain tätä reaktiivista paniikkihötkyilyä Yleltä kun ei menestystä heti tullut.
Olen samoilla linjoilla. Olisin itse toivonut jopa sisäisen valinnan kehittämistä niin, että esittäjä ja biisi valitaan sisäisesti ja sitten se esitellään kansalle.
Is there something wrong with who I am ?

olvr20
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 254
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 12:44

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja olvr20 »

hra47 kirjoitti: 13 Syys 2019, 21:33 Itse en ole kovinkaan innostunut tästä paluusta avoimeen kilpailuun kun koen, ettei sisäisen valinnan potentiaalia katsottu loppuun asti (laulajia kyllä kyseltiin, muttei ilmeisesti säveltäjiä). Tää on vain tätä reaktiivista paniikkihötkyilyä Yleltä kun ei menestystä heti tullut.
Komppaan myös tätä. Ollaan karsintaa kokeiltu vuosikymmeniä eri formaateilla, eikä se ole koskaan toiminut. Miksi ensi vuonna olisi yhtään aiempaa parempi? Joo, Lordi voitti viisut, mutta rehellisesti sanottuna pidän sitä enemmänkin yksittäisenä tähdenlentona kuin merkkinä hyvästä karsinnasta.

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

TomppaJr kirjoitti: 12 Syys 2019, 20:18 https://www.teosto.fi/teostory/umk-biisinkirjoittajalle

Tässä linkki haastikseen.
Suhtaudun varovaisen positiivisesti ensi vuoden umk:hon. Hyvä jos eivät lähde etsimään kliseistä viisuhumppaa vaan ensisijaisesti hyvää kappaletta :peukku:
Ja uudistetusta ulkonäöstä plussaa. Ei enää glitteriä :heh:

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/09/2 ... aukkumista
Tuuren unelmissa siintää oman levyn julkaiseminen, Euroviisut ja esiintyminen artistina Live Aid -konsertissa.
Joko tämä nyt lopultakin realisoituisi? :miettii:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5510
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Vielä ehtii perua UMK-haun ja loikata jälleen sisäiseen valintaan. :heh: Ellei hän sitten kilpaile karsinnoissa muiden joukossa jo nyt.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

:surrur: Ihanaa!
Meow cat, please meow back.

Puhvelii
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 362
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 16:10

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Puhvelii »

Iso EI Tuurelle, koska livelaulutaitoa ei löydy. Unelmana olisi saada jokin upea SUOMENKIELINEN kappale edustajaksemme.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Joo ei mitään tittelintuurea sinne viisuihin. Hän ei ehkä mielessäni ole yhtä sietämätön kuin vielä esimerkiksi vuosi sitten, toisaalta myöskään hänen musiikillinen antinsa ei ole tähän mennessä vakuuttanut. Eli suunnilleen kuka tahansa muu kiitos :niinpa:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11303
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

No sehän taas olisikin, jos UMK:n ilmeisesti nyt yrittäessä tehdä jonkinlaista imagomuutosta Tuure otettaisiin mukaan voittamaan silkkaa tunnettuuttaan. :heh:

Olen kyllä tässä vuoden sisään alkanut itsekin hieman lämmetä Tuurelle, ja erityisesti Vihaan rakastaa sua on ihan tyylikäs pop-biisi, mutta ei pliis häntä mukaan ainakaan vielä ensi kaudelle.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

En kirjoita nyt Tuuresta näissä yhteyksissä oikein mitään erityisempää ennen kuin olen kuullut sen biisin, millä hän mahdollisesti kisaa UMK:ssa ensi vuonna. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Ärsyttävä tyyppi, mutta ehkä se juuri on se juttu, jolla viisut voitetaan, kaikki rakastaa ärsyyntyä hänestä.
Jos biisi vielä osuu nappiin (iso jos), niin vois päästä läpi ja menestyä.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Joo toivottavasti Tuure ei osallistu tai jos osallistuu niin laitetaan sinne myös saman tien Cristall Snow ja Clup Perse kilpailemaan samoista äänistä, että saadaan jännittää äänestystä. Onko vielä muuten missään puhuttu pidetäänkö yksi finaali isolla areenalla vai palataanko taas sinne ylen pikku koppiin. Paljastetaankohan artistit tämän vuoden lopussa vai joudutaankohan odottamaan taas puoli vuotta ennen, kuin mitään tiedetään.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No, viisuissa on se kolmeminuuttinen, joka on aikaa myydä itseään äänestävälle yleisölle. Tiedä sitten miten tuossa ajassa saa tuotua oman enemmän tai vähemmän ärsyttävän itsensä esiin kun pitää se biisikin esittää...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja poika90 »

akfan33_ZZ kirjoitti: 25 Syys 2019, 22:37 Ärsyttävä tyyppi, mutta ehkä se juuri on se juttu, jolla viisut voitetaan, kaikki rakastaa ärsyyntyä hänestä.
Jos biisi vielä osuu nappiin (iso jos), niin vois päästä läpi ja menestyä.

Minusta Suomen ei nyt kannata mitään tuollaisia uhkapelejä lähteä pelaamaan, kun muutenkin finaaliin pääsy on meille vaikeaa. En ainakaan halua että oltaisiin semifinaalin jumboja 2 vuotta putkeen. Ja minusta muutenkin Tuuren pitäisi odottaa vielä sellainen 2-3 vuotta että on saanut enemmän laulu ja esiintymiskokemusta.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja emedee »

Logon uusi ilme löytyy nyt myös UMK:n somekanavilta!
ŠČ!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Hyvältä näyttää. :peukku: Jotenkin raikas, nuorekas ja uudenlainen. Ei tule tunkkaista fiilistä. :uujee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11303
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Hienosti ikuistettu musiikkikokemuksen tuottama riemu tuohon ilmeeseen. Jotain samantyyppistä teemaa näkisin joskus mielelläni kansainvälistenkin kisojen ilmeessä.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Sori vaan oon ilonpilaaja, mutta mun on pakko todeta että toi uusi ylistetty logo on aivan hirveä, no kai pääasia on se et päästiin pois glitteristä...
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Liityn varovaisen optimistisiin.
Tää uudistus on jo paljon enemmän kun odotin Yleltä, joten sinänsä ollaan voiton puolella.
Lisäksi, jos ymmärsin oikein, painotus artistien valinnassa on nimenomaan uusissa/tuntemattomissa joilla on hyvä biisi? En voi nähdä tätä negatiivisena itsessään. Tietysti, tämän kaiken käytäntöön laittamisessa voi vielä ryssiä vanhaan totuttuun tyyliin, mutta sama riskihän se on joka he*vetin vuosi.

Jos UMK20 tuo meidät edes vähän lähemmäs sitä mitä se ennen oli, ennenkuin Glitterpataljoona iski siihen kiinni kuin herpes, niin mun rukouksiin on vastattu. Etenkin jos Krista ja Mikko ohjataan ulos lastauslaiturin kautta.

Kaikenkaikkiaan olin positiivisesti yllättynyt tästä uutisesta.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Toivottavasti tää paluu avoimeen kisaan tarkoittaa edes sitä, että kilpailukappaleet julkistetaan yleisön kuultavaksi kertarysäyksellä (viimeistään jouluksi, perhaps :pliis:), eikä mitään tipoittain julkistamista... ei kai ne ala enää väsäämään mitään musiikkivideoita kaikille esityksille, mikä tarkoittaisi viikkojen viivästymistä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Toivotaan, että pelkät lyriikkavideot tyyliin riittäisivät tulevan vuoden ehdokkaista ja voittajalle kuvattaisiin sitten musavideo.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olis hienoa jos lavashowt olisivat jo UMK:ssa niin hienot ja valmiit (ja Ylen äänentoisto kunnossa), että voittajalle riittäisi UMK-finaalissa kuvattu lavaesitys, niin kuin yleensä ruotsalaisilla kansainväliseksi levitysvideoksi mellojen esitys...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja poika90 »

hra47 kirjoitti: 30 Syys 2019, 16:53 Olis hienoa jos lavashowt olisivat jo UMK:ssa niin hienot ja valmiit (ja Ylen äänentoisto kunnossa), että voittajalle riittäisi UMK-finaalissa kuvattu lavaesitys, niin kuin yleensä ruotsalaisilla kansainväliseksi levitysvideoksi mellojen esitys...

Niimpä. Koska ihan turhaa rahaa on kuluttaa usealle eri artistille musiikkivideoihin, kun se raha voitaisiin käyttää hyvien lavashown tekemisiin. Toivottavasti finaali käydään yhä isolla halilla eikä ylen pienessä kopissa, ettei aikaa mene sitten taas shown muuttamiseen viisulavalle.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Tiermas24
Siemailija
Siemailija
Viestit: 177
Liittynyt: 17 Maalis 2019, 11:52

Re: UMK20: konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Tiermas24 »

saas nähdä ainahan täälä tulee nit pickauksia joka asiasta

Lukittu