Snapchat

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Snapchat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Käyttävätkö muut täällä nuorison suuressa suosiossa olevaa Snapchattia? Teille jotka ette tiedä mistä on kysymys tiivistä asian pähkinänkuoressa: voit lähettää kuvia ja videoita tekstejen ja tarrojen kera ystävillesi tai laittaa niitä my storyysi eli omaan tarinaasi (kuulostaapa tyhmältä suomen kielisessä versiossa :heh: ). Voit määrittää kauan julkaisu näkyy kaverillesi (korkeintaan 10 sek ja vähintään 1 sek) ja omassa tarinassa oleva julkaisu on kavereitesi töllötettävänä 24 tuntia julkaisusta. Lähettämistäsi snäpeistä ja lisätyistä kavereista (ja ties mistä muusta) kerrytätä snappisteitä (mikä lie englanniksi). Niillä pisteillä ei tee mitään, mutta kiva niillä on leuhkia. Itselläni on vain säälittävät 1 900 pistettä, kun monilla kavereillani on yli 10 000 pistettä. :lohduton: Lisäksi joistain virstanpylväistä saa palkintokaapiin palkintoja. Niiläkää ei tee mitään, mutta kiva niitä on saavuttaa. :sorivaan:

Omaa snapiäni en ala tässä nyt paljastamaan, sen verran henkilökohtaisia juttuja tulee sinne jaettua. :heh: Suunitelmissa olisi tehdä viisu-aiheinen snäppi, jossa jaan viisuelämääni. :uujee:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ah joo ihana snäppi! :uujee: Aluksi olin kamalasti sitä vastaan, mutta on kivaa nähdä ihmisten arkielämää. Etenkin nuorempien ystävieni, jotka eivät instaan tai faceen oikeastaan enää mitään postaile.

Itselläni some-elämäni menee näin: Facebookiin postaan isot, merkittävät ja muuten hassut asiat, Instagramiin hienot kuvat joita olen ottanut ja Snapchatiin arkielämän pienet hassutukset ja hyödyttömät tiedotukset. Joskus myös vlogityyliin jutustelen jotain.

Minua saa kyllä seurata sekä instassa että snäpissä ja minulle voi snäppäilläkin. :surrur: On aina hauskaa tutustua uusiin Kuppila-ihmisiin ns. "siviilissä". :vonkaus: Pistäkää vaikka yksäriä jos tahdotte tietää nimeni siellä. Tosin löytyy linkki sinne Kuppila-profiilistanikin.
Viimeksi muokannut TomppaJr, 07 Helmi 2017, 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En ole innostunut vielä edes facebookista, saatika sitten jostain snäpistä. Jos mulla on jotain sanottavaa, postaan foorumeille tai newsseihin. Facebook on liian henkilökeskeinen, mua ei oman elämänsä pikku sankarit ja 15 minuutin julkkikset liikuta. Pidän enemmän aiheryhmittäin jaotelluista foorumeista.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

En käytä snäppiä. Ei ole tullut mieleenikään aloittaa. Tosin, rantauduinhan jo viime vuoden lopulla Instaankin, joten you never know. :apuva:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Snapchat on ihan mahtava keksintö!! :uujee:

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Serduchka kirjoitti:En käytä snäppiä. Ei ole tullut mieleenikään aloittaa.
:samaamielta: , taas näitä uusia hömpötyksiä jotka menevät mulla ihan ohi hilseen. :hiips:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

klaus-12 kirjoitti:Voit määrittää kauan julkaisu näkyy kaverillesi (korkeintaan 10 sek ja vähintään 1 sek) ja omassa tarinassa oleva julkaisu on kavereitesi töllötettävänä 24 tuntia julkaisusta.
Mikä pointti siinä on, että kuva näkyy noin lyhyen aikaa? Minä ainakaan en halua millekään sivulle, jossa on noin nopeasti vilahtelevia kuvia! Inhoan niitä muuallakin (esim. syy, miksi en katsele musavideoita).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Minustakin tuo on yksi niistä asioista, mitkä ihmetyttävät Snapchatissä. :raaps:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Palvelu perustuu siihen, että kuvan näkee vain sen ohikiitävän hetken. Se, mikä siitä tekee addiktoivan on mysteeri. :heh: Tottakai voi ottaa ruutukaapauksen snäpistä, mutta siitä tulee nykyään ilmoitus kuvan lähettäjälle. Pikaviestipalveluhan tämä on, jossa chattäily tapahtuu vain kuvien kera. Se kai tässä on pälimmäinen ajatus.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Mikähän s*atanan älynvälyäs tuossa snäpin uusimassa päivityksessä on ollut takana? Ns. "normaalien" ihmisten stoorit on pyyhkäisty sivuun kaupallisten ja "suosittujen" stoorien edestä. Ei niinku mitää järkee. :niinpa:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

klaus-12 kirjoitti:Mikähän s*atanan älynvälyäs tuossa snäpin uusimassa päivityksessä on ollut takana? Ns. "normaalien" ihmisten stoorit on pyyhkäisty sivuun kaupallisten ja "suosittujen" stoorien edestä. Ei niinku mitää järkee. :niinpa:
Itselläni ei onneksi ole vielä tämä päivittynyt.
<3

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Minullekaan ei onneksi tämmöistä pävitystä ole vielä tullut... :apuva:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Siis anteeks mikä päivitys? Eikö siellä näe seuraamiaan ihmisiä vaan ns. "uutisvirtaan" tulee jotain mainostettuja tunnettujen ihmisten snäppejä? Harkitsen nyt vakavasti sitä, etten tee tunnusta koko snapchatiin. :shock: Olin jo appin ladannut puhelimeeni valmiiksi.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Oon huomannut, ettei snäppiä enää käytetä niin paljon, vaan instan mystory videot tuntuu korvanneen sen.
Samoin Fb livet on syrjäyttäneet aika paljon Periskoopin.
Ovat vaan teknisesti niin paljon parempia.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ei mun varmaan kannata sit ees tehdä tunnusta Snapchatiin. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Serduchka kirjoitti:Siis anteeks mikä päivitys? Eikö siellä näe seuraamiaan ihmisiä vaan ns. "uutisvirtaan" tulee jotain mainostettuja tunnettujen ihmisten snäppejä?
Ei nyt varsinaisesti snäppejä, mutta jos haluat katsoa kavereidesi my storyja, niin ne pitää etsiä chatistä, kun vanha stories-ikkuna on varattu käytännössä pelkästään kaupalliseen käyttöön. Ihan älytön systeemi.
akfan33_ZZ kirjoitti:Oon huomannut, ettei snäppiä enää käytetä niin paljon, vaan instan mystory videot tuntuu korvanneen sen.
Totta. UMK:kin siirtynyt pelkästään instan replikaa käyttämään. Itse en pahemmin noita instassa olevia storyja katso/käytä, joten en voi sanoa sen teknistä paremmuutta. Instan järjestelmässä on se hyvä puoli, että siellä olisi valmiina seuraaajakanta, eikä tarvitsisi erikseen "kerätä" niitä.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Snapchat-uudistus on kyllä kamala, ja sovellus on ihan pilalla :niinpa: Ihme kiven takana noi Mystoryt...
MKuvau!

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Päivitin snäpin tänä aamuna ja näen kaikkien storyt kyllä ihan normaalisti.

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja andre06 »

No nyt Snapchat päivittyi sitten minullakin, yhdyn valituskuoroonne sillä en pidä tästä yhtään, kaikki näyttää vain todella sekavalta. :niinpa:

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Minunkin snäppini päivittyi ja en myöskään tykkää, varsinkin mystoryt ovat nyt sekavasti :mulk:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

klaus-12 kirjoitti: 30 Heinä 2016, 19:02 Lähettämistäsi snäpeistä ja lisätyistä kavereista (ja ties mistä muusta) kerrytätä snappisteitä (mikä lie englanniksi). Niillä pisteillä ei tee mitään, mutta kiva niillä on leuhkia. Itselläni on vain säälittävät 1 900 pistettä, kun monilla kavereillani on yli 10 000 pistettä. :lohduton:
Lol. :hihi: #yli100000snäppiscore

En ole muistanut purkaa ärtymystäni Snapchatin uudesta ilmoitusäänestä (rantautui Androidille varmaan kuukausi sitten), jos saa snäpin joltain joka on BF-listalla. :niinpa: Joo, sinänsä järkevää, mutta jos on tottunut jo niin monta vuotta siihen vanhaan ääneen, niin ollut vielä vähän sulattelemista. Sen saisi ilmeisesti asetuksista pois, mutta en jaksa vaivautua. Tulee muutekin nykyään snäpättyä niin harvojen ihmisten kanssa, kun koittanut karsia striikeistä pois kaikki, joiden kanssa ei puhu muuten, kun striikkisnäpein.
Viimeksi muokannut klaus-12, 10 Loka 2019, 18:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minun snäppiscoreni meni taannoin yli 200 000:n. :violette:
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Snapchat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Poistin tänään snäpin, koska se kävi minulle päivä päivältä turhemmaksi sovellukseksi. :joojoo: Minua ei juuri ollut aiemminkaan saanut siellä kiinni, ja ajattelin helpottaa ihmisten vaivaa tavoittaa minua poistamalla koko höskän. :heh:
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin