Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5510
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Onnea akuankka13:lle! :riemu:

Voittajabiisi iski jo ensikuuntelulla, mutta lopulta kärkikahinoihini tuli kovaa nousua tehnyt Let Me Hear. Pallottelin ykkössijaa näiden välillä, mutta Mountains meni lopulta edelle. Let Me Hear vaan jäi harmillisen alas tuloksissa. Biisissä on ihan mieletön meininki!

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Onnittelut akuankalle :tapu:

*****
-

****½
-

****
1. 🇩🇰 The Crooked Spoke - Black Tower Hotel
2. 🇦🇺 Special Circumstances - Grey Eminence
3. 🇪🇪 Maarja Nuut & Ruum - Haned kadunud
4. 🇫🇮 Rättö ja Lehtisalo - Saamari kantaa olympiasoihdun stadionille
5. 🇫🇮 Karkkiautomaatti - Seikkailuun
6. 🇷🇺🇸🇪 Stockholms kungliga filharmoniska orkester - Sergei Prokofjev: Montagues and Capulets
7. 🇫🇷 Thylacine - Mountains*
8. 🇺🇸 Hippo Campus - way it goes*
9. 🇯🇵 Fear, and Loathing in Las Vegas - Let Me Hear

***½
10. 🇧🇷 Iahweh ft. Padre Fábio de Melo - Deserto
11. 🇷🇺 Arkona - Yarilo
12. 🇺🇸 Bishop Gunn - Alabama
13. 🇮🇸 Jónsi - Tornado
14. 🇺🇸 Smash Mouth - All Star
15. 🇫🇮 Sturm und Drang - Indian
16. 🇸🇪 Nordman - Vandraren
17. 🇫🇮 Jukka Siikavire - Alfhild
18. 🇺🇸 Honor Bright - I Gave You My Heart, You Gave Me a Pacemaker
19. 🇫🇷 Serge Reggiani - Dans le miroir
20. 🇬🇧 Coldplay - Atlas
21. 🇫🇮 The Heartburns - Cold Hell Below
22. 🇵🇱 Michał Szpak - Don't Poison Your Heart
23. 🇩🇪 Cosmic Gate - Exploration of Space
24. 🇺🇸 Phantom Planet - California
25. 🇧🇷 João Mamede - Só pra saber
26. 🇫🇮 Sunrise Avenue - Sail Away with Me
27. 🇬🇧 Arsenal 1972 Squad - Arsenal We're on Your Side
28. 🇦🇺 Dean Lewis - Chemicals (Acoustic)
29. 🇰🇷 K (ft. Yoon Mi Rae, Bizzy) - Fly Like an Eagle
30. 🇸🇪 Herbert Munkhammar & Michel Dida - Malmö State of Mind
31. 🇸🇪 E-Type - Olympia
32. 🇧🇷🇬🇧 Alok ft. Conor Maynard - Pray

***
33. 🇮🇳 Pankaj Jha - Sanama re sanam
34. 🇫🇮 Antti Tuisku - Mä hiihdän
35. 🇺🇸 Jordin Sparks - Battlefield
36. 🇫🇮 Teflon Brothers - Kendo Anthem

**½
-

**
-


-

*
-

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Huh, se oli siinä. :draamaa: Harmittaa vähän, kun viimeisen päivän aikana ankka vetäisi tuommoisen kaulan, niin oivalluspisteiden jännitys vähän vesittyi. :niinpa: Jälkiviisaana täytyy sanoa, että jos joku haluaa kertoimet ottaa samaan tyyliin mukaan, niin suosittelen yhden pisteen tuottavan vähintään 0,02:n kertoimen. Joku 0,05 olisi saattanut olla vähän jo liikaa, mutta se on varma, että 0,01 oli ainakin näin tasaisesti jaettuna ihan liian vähän. Noh, nytpä opittiin. :joojoo: Viehätyin kuitenkin kerroinideasta itse, ja voisin jalostaa tätä tuleviin raateihini. Ehkä innostun laskeskelemaan tuloksia eri kertoimilla vielä tässä joskus.

Edelleen naurattaa, että itse sain pienimmän kertoimen. :heh:

Tässä muuten exceleitä henkilöille.

Levyraati 29.ods
Artikkelit, kappalelista ja oivalluspisteet
(52.07 KiB) Tiedosto ladattu 48 kertaa
Levyraati 29.xlsx
Tavalliset pisteet
(14.37 KiB) Tiedosto ladattu 44 kertaa
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Vähän häiriintynyt puntari. :heh: Omaa biisiäni on tullut luukutettua ihan sikana näiden viikkojen aikana, ja se on nostanut arvosanaa ainakin neljä kymmenystä. <3

:stara: :stara: :stara: :stara: :stara:

1. 🇫🇮 Teflon Brothers - Kendo Anthem → (4,8)
2. 🇫🇮 Antti Tuisku - Mä hiihdän → (4,7)

:stara: :stara: :stara: :stara:

3. 🇪🇪 Maarja Nuut & Ruum - Haned kadunud → (4,3)
4. 🇫🇮 Jukka Siikavire - Alfhild → (4,2)
5. 🇫🇷 Thylacine - Mountains → (4,1)
6. 🇷🇺🇸🇪 Stockholms kungliga filharmoniska orkester - Sergei Prokofjev: Montagues and Capulets → (4,1)
7. 🇰🇷 K (ft. Yoon Mi Rae, Bizzy) - Fly Like an Eagle → (4,0)
8. 🇫🇮 Karkkiautomaatti - Seikkailuun → (3,8)
9. 🇫🇮 Rättö ja Lehtisalo - Saamari kantaa olympiasoihdun stadionille → (3,8)
10. 🇮🇳 Pankaj Jha - Sanama re sanam → (3,7)
11. 🇩🇪 Cosmic Gate - Exploration of Space → (3,7)
12. 🇸🇪 E-Type - Olympia → (3,6)
13. 🇺🇸 Smash Mouth - All Star → (3,5)
14. 🇧🇷 Iahweh ft. Padre Fábio de Melo - Deserto → (3,5)
15. 🇩🇰 The Crooked Spoke - Black Tower Hotel → (3,5)
16. 🇷🇺 Arkona - Yarilo → (3,5)
17. 🇸🇪 Nordman - Vandraren → (3,5)

:stara: :stara: :stara:

18. 🇦🇺 Special Circumstances - Grey Eminence → (3,4)
19. 🇺🇸 Bishop Gunn - Alabama → (3,3)
20. 🇯🇵 Fear, and Loathing in Las Vegas - Let Me Hear → (3,1)
21. 🇮🇸 Jónsi - Tornado → (3,1)
22. 🇵🇱 Michał Szpak - Don't Poison Your Heart → (3,0)
23. 🇦🇺 Dean Lewis - Chemicals (Acoustic) → (2,9)
24. 🇬🇧 Coldplay - Atlas → (2,9)
25. 🇧🇷🇬🇧 Alok ft. Conor Maynard - Pray → (2,8)
26. 🇺🇸 Jordin Sparks - Battlefield → (2,8)
27. 🇸🇪 Herbert Munkhammar & Michel Dida - Malmö State of Mind → (2,7)
28. 🇺🇸 Hippo Campus - way it goes → (2,7)
29. 🇺🇸 Phantom Planet - California → (2,7)
30. 🇫🇮 Sturm und Drang - Indian → (2,5)

:stara: :stara:

31. 🇫🇮 Sunrise Avenue - Sail Away with Me → (2,4)
32. 🇫🇷 Serge Reggiani - Dans le miroir → (2,3)
33. 🇬🇧 Arsenal 1972 Squad - Arsenal We're on Your Side → (2,0)
34. 🇧🇷 João Mamede - Só pra saber → (1,7)

:stara:

35. 🇫🇮 The Heartburns - Cold Hell Below → (1,3)
36. 🇺🇸 Honor Bright - I Gave You My Heart, You Gave Me a Pacemaker → (0,2)
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Omalla biisilläni meni sitten vähän huonommin kuin ennakkoon arvelin, mutta seison silti ylpeänä sen takana :ylppis:. Oivalluspisteet sentään nostivat juuri ja juuri pohjaneljänneksestä.

Coregonus-aiheesta olisi ollut tarjolla mm. Kahen kilon siika, Simpeleen siiat ja Parikkalan piiat sekä Maija Muikun tuotanto :roll:. Muistin sitten Siikavireen, ja pidin biisistä kovin - se sai runouden toimimaan jopa minulle. Teksti, musiikki ja Pispalan maisemat kumpuilevat samaa tahtia tai epätahtia :surrur:

Yksi artikkelini olisi ollut Flick of the Finger, joka on siis biisi ja ihan kelvollinen sellainen, mutta tuntui tylsältä valinnalta. Olisi kyllä varmaan Alfhildia paremmin pärjännyt :heh: Sitten Brooke Logan, tuo Kauniit ja rohkeat -sarjan hahmo :draamaa:. Hänestä löytyy biisi, mutta se on kamala. Yksi artikkelini oli Hotelli Torni; siitä en oikein jaksanut etsiä mitään, mutta onneksi saman artikkelin saanut sziget edusti aihetta kunniakkaasti. Yhdestä artikkelista löytyi paljonkin kohtalaisen kelvollista kuultavaa, ja siksi en sitä vielä paljastakaan :suutukkoon:. Ties vaikka hyödyntäisin tulevissa raadeissa. Niilläkin joistain olisin kyllä varmaan pärjännyt oikeaa biisiäni paremmin, mutta kuten sanoin, seison ylpeänä valintani takana :joojoo:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Requel »

TomppaJr kirjoitti: 07 Loka 2019, 22:22 🇰🇷 K (ft. Yoon Mi Rae, Bizzy) - Fly Like an Eagle
Ai niin, tästä piti kysyä että päästitkö tiikerin vahingossa karkuun vai onko tässä jotain mitä blondi ei ymmärrä? (Tiger JK) :heh:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Queen kirjoitti: 26 Loka 2019, 18:50
TomppaJr kirjoitti: 07 Loka 2019, 22:22 🇰🇷 K (ft. Yoon Mi Rae, Bizzy) - Fly Like an Eagle
Ai niin, tästä piti kysyä että päästitkö tiikerin vahingossa karkuun vai onko tässä jotain mitä blondi ei ymmärrä? (Tiger JK) :heh:
:puna: Inhimillinen vahinko... Ihmettelin tuota itse asiassa jossain välissä itsekin, mutta luulin osanneeni kopioida yksäreistä tiedot oikein. No en näköjään sitten. Eikä käynyt edes mielessä käydä tarkistamassa, miten se siellä yksärissä oli. Oikeinhan se oli, kun nyt tutkin asiaa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Nokikolari
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 347
Liittynyt: 24 Maalis 2015, 21:56

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Nokikolari »

Minulla oli biisiä etsiessäni kaksi tavoitetta: kappale, josta itse pidän (joka on siis tavoitteeni joka raadissa), sekä se, että valintani olisi mahdollisimman oivaltava artikkeliin liittyen. Jälkimmäinen tavoite ainakin onnistui yli odotusten. :tapu: Kiitos kaikille, jotka huomattivat asiasta, saitte minut hihittämään bussissa. :heh:

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Onnea voon sinne ankalle kolmannesta voitostaan! :peukku: Mälsät tulokset. En kyllä odottanut noin heikkoa tulosta ja olen halunnut lähettää Dean Lewisiä/kyseisen kappaleen jo noin vuoden ajan. Upeat neljä minuuttia, kun sanat, ääni ja tunnelma kohtaavat. :ihana: Mutta onneksi mulla on toi Viisuilija. :hali:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1112
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Onnea voittajalle! :peukku:

Lähettämäni kappale ei taaskaan sitten menestynyt. Tuntuu, että olen samoilla sijoilla raadista toiseen, vaikka tällä kertaa kokeilin hyvin erilaista musiikkia, mitä yleensä lähetän. :heh: Eipä se menestys toisaalta yrittämättä tule. Let me hear oli upea löytö, kun kolusin erilaisia Top-listoja, jotka sisälsivät animemusiikkia. Kiva, että jotkin täällä tykästyivät myös siihen. :hali:

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Rousku kirjoitti: 26 Loka 2019, 18:35Yhdestä artikkelista löytyi paljonkin kohtalaisen kelvollista kuultavaa, ja siksi en sitä vielä paljastakaan :suutukkoon:.
Kaikkien artikkelit ovat kyllä jo julkisia tuossa excelissä. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Requel »

TomppaJr kirjoitti: 26 Loka 2019, 18:55
Queen kirjoitti: 26 Loka 2019, 18:50

Ai niin, tästä piti kysyä että päästitkö tiikerin vahingossa karkuun vai onko tässä jotain mitä blondi ei ymmärrä? (Tiger JK) :heh:
:puna: Inhimillinen vahinko... Ihmettelin tuota itse asiassa jossain välissä itsekin, mutta luulin osanneeni kopioida yksäreistä tiedot oikein. No en näköjään sitten. Eikä käynyt edes mielessä käydä tarkistamassa, miten se siellä yksärissä oli. Oikeinhan se oli, kun nyt tutkin asiaa.
oK, näin oletinkin. :joojoo: Mietin vaan oliko artistilla joku lyhennenimi tjsp niin kyselin nyt perään. Ketjussa en viittiny aiemmin mainita ja yksärin lähettäminen olis tuntunu vähän turhalta. :mrgreen:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Oisit vaan yksäröinyt, niin oltais saatu tiikeri paikoilleen... :draamaa: :puna: Minä taas luulin, että sulla oli tähän esittäjään tiedossa joku lyhenne. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Happy »

Yarilo oli mun nr1 toiveeni biisivalintana näihin raateihin jo useamman kuukauden ajan, alunperin tää teema ei edes innostanut yhtään mut päätin sit viikon dediksen jälkeen kokeilla kepillä jäätä et onnistuisko viel osalilstuminen, aluks tuli kieltävä vastaus mut piakkoin sainkin jo Maalaispojun artikkelit, olin jo etukäteen päättäny et laitan Yarilon tähän raatiin artikkelista riippumatta, olikin positiivinen yllätys et sain Venäläisen puiston, muuten olisin joutunu ettimään porsaanreiän jostain muusta artikkelista :mrgreen: :surrur:
Mutjuu Yarilo on täyttä helmee ja kadutti aikoinaa kun jätin sillä nollariraatiin osallistumatta

ratamo1 kirjoitti: 26 Loka 2019, 18:55 Tuntuu, että olen samoilla sijoilla raadista toiseen, vaikka tällä kertaa kokeilin hyvin erilaista musiikkia, mitä yleensä lähetän. :heh
Sama, nyt jo neljättä kertaa putkeen sijoilla 8-9 vaikka biisit onkin edustaneet kaikki täysin eri musagenrei :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8844
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Hii! :uujee: Enpä kyllä osannut arvata, että tästä biisistä ihan voittajaksi olisi.

Olin jo henkisesti valmistautunut epätoivoisten aasinsiltojen kyhäämiseen mitä ihmeellisimpien aiheiden ja ennestään tuntemieni kappaleiden välille, joten yllätys oli melkoinen, kun eteeni läväytettiinkin lähes helpoin mahdollinen vaihtoehto kaikista suomenkielisessä Wikipediassa olevista yli 471 120 artikkelista. :shock: Myös muiden artikkeleiden hyödyntäminen kävi mielessä, mutta laiska kun olen, oli bulgarian kieleen pakko tarttua. Oivalluspisteitä ajattelin sen verran, että monesta hyvästä bulgariankielisestä vaihtoehdosta päädyin lopulta valitsemaan sen, joka olisi annettujen kriteerien pohjalta ns. "vaikeiten" löydettävissä (eli bulgariaa sisältävän biisin ei-bulgarialaiselta artistilta), minkä jotkut olivat onneksi kai hoksanneetkin. :heh: Mountains oli vanha ja hyväksi havaittu tuttu, jonka pariin en tosin ollut vähään aikaan hakeutunut. Kiva, että sekin nyt tuli raadissa käytetyksi.

Seuraavan raadin teemaa täytyy vielä vähän pohdiskella, mutta eiköhän se muutaman päivän sisällä tule teillekin selväksi.
Qaj.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Mukavaa että kärjessä on jälleen hieman eri käyttäjiä kuin yleensä ja akuankankin edellisistä voitoista on jo kulunut vuosi. Voitto meni siis hyvään osoitteeseen ja kultakappaleestakin pidän. Siinä on onnistuneita rytmillisiä variaatioita, jotka ylläpitävät jännitettä hienosti. Ei akuankan raatibiisien valioluokkaa, mutta jälleen erottuva ja herättelevä kokonaisuus. Oispa seuraavan raadin teema alle 1000 näyttökerran biisit. :mrgreen:

Itselleni lävähti raatitaipaleeni surkein tulos. Jumbosijaa odotellessa. :heh: Dans le miror on kuitenkin itselleni ihastuttava raatibiisi ja jossain mielessä raateja on hauskempi pelata kappaleilla, joita ei itse etukäteen tunne. Etsintäprosessi voi olla kuitenkin joskus tympeä (kuten tällä hetkellä avaruusteeman kanssa), mutta tässä raadissa se kävi varsin vaivattomasti. Kun keksin väylän etsiä raatibiisiä Montparnassen hautausmaan vainajien musiikkituotannoista, meni vain hetki, kun eteeni ui Reggianin untuvainen ja kivuton peilikappale. Välitön ihastuminen. Pelastaa jokaisen aamun. Raatisuoneen se ei juuri iskenyt, mutta muutama pointsi jälleen kilahti koriin - kiitos niistä.

Jos normipisteissä tuli pierutulos, oivalluspisteissä skarppasin paremmin. En itse pitänyt kulmaani järin kekseliäänä, mutta jaetulle kakkos sijalle UFOPOLIn hiihtobiisin kanssa. Nokikolari ansaitsi kuitenkin oivalluspistekruunun! Oikein näppärää. Samoin peukutin
Timoteuksen moninaista yhteysvyyhtiä. :peukku:

Ja juuh, raadin pysäyttävin biisikolahdus: Vireisen siian Alfhild. Sovituksellisesti makoisaa keinuttelua haikeuden ja ilon välillä - niin melodialtaan, sovitukseltaan kuin sanoitukseltaan. Biisin kohdalla terästyi aina hereille ja kavalasti se alkoi viemään huomiotani eniten. "Siellä he kulkkevat tähtien rivissä / Kirkasta vanaa, isä ja äiti / Kirkasta vanaa, perä kanaa." Harmi kun kappaletta ei löydy Spotifystä. Olisin jo klikannut sen suomisoittolistalleni.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Voisin itsekin runoilla pari sanaa artikkeleistani.

Olkahermopunos oli ainoa, jonka välittömästi suljin pois. :heh: Se ei oikein inpiroinut minua mihinkään suuntaan, enkä oikein päässyt edes alkuun mahdollisten porsaanreikien kanssa. Turha punos. Seuraavaksi taisi lähteä MCI. Jotain hauskoja ensiapulauluja löysin, mutta ne eivät olleet... hmm, kovinkaan laadukkaita. Yksi vaihtoehto olisi ollut mic-aiheiset laulut, mutta tämä "kirjoitusvirhe"-yhteys vaikutti liian teennäiseltä.

Porvoossa kuollut Anders Johan Hornborg herätti kiinnostustani jonkin verran, ja koluilinkin vähän turhankin paljon kappaleita, joissa mainittaisiin Porvoo. Tässä vaiheessa Hazard tosin oli jo lähettänyt takapuoleni nuoleskelukappaleen, enkä ollut enää varma, olisiko Porvoo kovin hyvä lähtökohta mihinkään varteenotettavaan. Tämä Porvoo-rap on tosin kamalan nostalginen, ja hetken aikaa vähän vakavasti jopa olin lähettämässä sitä, mutta onneksi tulin järkiini. Toinen Porvoo-seikkailuni kohde oli tämä Porvoo-propagandalaulu, mutta se nyt on aivan liian lyhyt. (Hazard varmaan arvostaisi kitararämpyttelyjä.)

Lopulta jäljellä oli enää Forever ja Jussi Heikkinen. Tavallaan jälkiviisaana kaduttaa, etten lähettänyt jompaakumpaa löytämääni ihastuttavaa Forever-nimistä biisiä. :draamaa: Tuosta (Tämä kuulostaa ihan siltä, että olisin saanut WildDancelta täydet. :heh: ) ja tuosta (Tämä olisi ollut niin helppo valinta, jos tuossa lopussa olisi tapahtunut jotain muuta kuin reilun minuutin outro).

Ja... niin. Lopulta päädyin kuuntelemaan iltatolkulla suomalaisia lätkälauluja. 🤪 Tai no, harkitsin hetken aikaa toki ruotsalaista Det glider iniäkin, mutta se tippui melko nopeasti pois. Lopulta taisteluni oli noiden kahden Foreverin, Kendo Anthemin, Ihanaa, Leijonat, ihanaan, Leijonalätkään ja Ny rillataan viimeiseen astin välillä. :sekava: Leijonalätkää tippui lätkäbiiseistä ensimmäisenä, sillä tuttua biisiä ei ollut hyödynnetty niin osuvasti kuin olisi ollut mahdollista. Sen jälkeen lähti Ny rillataan viimeiseen asti, käytännössä vain tuon käsittämättömän hirveän bridgen takia. Miten noin ihanaan huumoribiisiin on sävelletty tuollainen hirvitys? "Torilla tavataan, torilla tavataan, Kurri ja Jalonen, Kurri ja Jalonen" :rullaati:

Olin jo kirjoittaa exceliini Ihanaa, Leijonat, ihanaan tiedot ja liittää mukaan tämän videon, jonka aikana menee aina kylmät väreet, kun kaikki laulaa mukana. :parku: Lopulta tajusin rakastavani Kendo Anthemia aivan liikaa, ja niinpä siitä tuli biisini. Kiitos muutamista korkeista pisteistä, tällaista pistesaldoa oikeastaan odotinkin. Oivalluspistefloppi (kiitos antsalle ainoasta maininnasta) oli hämyinen, ja toivoin lopulta, että olisin jäänyt nollille. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Tsemppilauluistahan saisi todella hyvän raatiteemankin. :uujee:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Jassoo, pidin hopean sitten loppuun asti :shock: Noh, kannatti lähteä kerrankin tunnetummalla biisillä liikenteeseen, kun kerran niitä joka raadissa näkyilee. Silti lopputulos yllätti todella positiivisesti ja kuten aiemmin totesin, ihanaa kerrankin olla kärkipäässä kun minulle on yleensä tehnyt tiukkaa päästä edes puolivälin yläpuolelle :heh: Suunnistuksen maailmanmestaruuskisoihin 2017 päädyin ruksimalla muita epäkiinnostavia artikkeleja pois. Vandraren on vanhoja suosikkejani, olin jo joskus aiemmin miettinyt pitäisikö sitä joskus koittaa raatiin. Omassa päässäni suunnistus (lähinnä koulun puolesta pakotettu) on aina kokemuksena itselleni merkinnyt epämääräistä vaeltelua metsässä sekä lukuisia tuskan tunteita kunnes viimein voi tunnin päätteeksi mennä suihkuun :mrgreen:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Olin illan töissä, joten en päässyt tällä kertaa seuraamaan tuloksia livenä. Toisaalta eipä tuossa oman menestykseni kannalta olisi ollut juuri seuraamista. Näköjään olen voittoni jälkeen palannut jälleen roskasarjaan. :heh: Kiitoksia nyt kumminkin kaikille, jotka pisteillä muistitte. Hippo Campus on yksi suosikki-indieyhtyeistäni, joten kun aivotutkijasta kertova artikkeli avasi tien lähettää bändin musiikkia raatiin, oli valinta melko helppo, vaikka olisinkin keksinyt biisin jokaiseen minulle arvottuun artikkeliin.

Ja onnittelut ankalle! :tapu: Voittajabiisi oli oikein mainio. Mielenkiinnolla odotan, että millainen raati sieltä on tulossa. :surrur:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Voittajaehdokkaista vaihtoehto "oikein hyvä" toteutui. :tapu: - Suosikeistani varsinkin Alabama jäi harmillisen alas, ja Malmö-biisin olisin mieluummin nähnyt kärkitaistelussa kuin kulahtaneen Nordmanin. Kokonaisuutena silti mahtava raati.
Queen kirjoitti: 26 Loka 2019, 18:19 Silmiin pistää muuten myös szigetin ensimmäinen (?) top-10-sija vakkariraadeissa. :uujee: Hiljattain juuri katselin tilastopalstaa ja jäi jotenkin mieleen ne vähiten menestyneet sieltä.
Kiitos havainnosta, varsinkin jumbosijan jälkeen tulos maistui. :mums: Osuvuuspisteet ratkaisivat, olin sijalla 11 ennen niitä. "Keep it simple" -linja toimi, top-10:ssä vain kahdella oli parempi kerroin. Kuten alun kenguruvitsilläni yritin sanoa, pelkäsin hulvattomiin aasinsiltoihin perustuvaa nokkeluuskilpailua, jossa musiikki jäisi jalkoihin. Pelko oli lopulta turha.

🇩🇰 Sopivaa siikaa ei käynyt pyydykseen. Hylkäsin myös viisiottelija Paulina Boeniszin (oli biisi Pentathlon, josta en pitänyt). Hotelli Tornista kerrottiin, että Saksan Wehrmacht majaili siellä 1941-1944, mutta kuulemani Wehrmacht-biisit olivat toivottomia. Löytyi onneksi suorempi yhteys samaan artikkeliin, ensin DJ Be Svendsenin keitoksena. Kun kuulin originaalin, olin myyty. <3 - Ja kivaa tosiaan, että videon still-kuvakin oli elokuvasta, josta muistan pitäneeni.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja sziget »

TomppaJr kirjoitti: 26 Loka 2019, 18:26 Jälkiviisaana täytyy sanoa, että jos joku haluaa kertoimet ottaa samaan tyyliin mukaan, niin suosittelen yhden pisteen tuottavan vähintään 0,02:n kertoimen. Joku 0,05 olisi saattanut olla vähän jo liikaa, mutta se on varma, että 0,01 oli ainakin näin tasaisesti jaettuna ihan liian vähän.
Eikä! Pisteiden jakautuminen kertoo, että arvioitu asia ymmärrettiin monella eri tavalla (siksihän osuvuus haluttiin mukaan asian kriteereihin). Kun yksimielisyyttä ei ollut ja paras yhteyskin sai vain 22 kannatusääntä, vaikutuksen ei tarvitse olla valtaisa. Riippuu edelleen teemasta: esim. kerroin 0,02 saattaisi olla OK, jos bonuskvaliteetti liittyisi jotenkin musiikkiin.

Arpomiseksi ei sentään mennyt: isoimmat ja pienimmät kertoimet olivat enimmäkseen ymmärrettäviä. Pahiten tökkäsi silmään suunnistusbiisien sama kerroin 1,11. Pidin CottonJoelin löytöä häikäisevänä (mistä hän sen kaivoi?) ja nyrpistelin Vandrarenille. Ajattelen näköjään suunnistusta huippu-urheiluna, jossa paahdetaan mitalinkiilto silmissä. Ehkä muut pisteyttäjät ymmärsivät paremmin jdjj22:n koulukokemuksia. (Inhosin itse metsässä rämpimistä, vaikka kotikunnassani suunnistus oli ykköslaji.)
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 07 Loka 2019, 23:01 Lisäpisteiden painoarvosta taitaa tulla aika suuri. Keskimääräinen kilpailukappale saa oivalluspisteistä 20 %:n bonuksen. Jos täyttää teeman melkein kaikkien äänestäjien mielestä oivaltavasti, bonus on n. 80 %. Ei tätä raatia nollalla oivalluspisteellä voiteta.
Kokeilin tuolla alkuperäisellä oivalluspisteiden arvolla, ja jos oikein laskin, akuankka13 olisi silläkin saattanut voittaa, vaikka ei olisi saanut yhtään oivalluspistettä. Tosin jossitteluksi menee, sillä riippuu siitä, ketkä olisivat saaneet ne hänen oivalluspisteensä. Jos yhden niistä olisi saanut jdjj22 tai inomu, se olisi riittänyt voittoon.

Nykyisillä oivalluspisteillä kärkiviisikko olisi silloin säilynyt ennallaan, samoin häntäkähdeksikko. Isoin muutos olisi ollut S-Tyypin E-Typen kolmen sijan pudotus. (Ja itse olisin noussut kaksi sijaa :niinpa:) Eli ei se oivalluspisteiden paino alkuperäisenäkään niin iso olisi ollut. Jakauma on niin tasainen.

0,05 pisteellä suurin kärsijä olisi ollut sen ehdottaja TomppaJr itse :heh:. Kuuden sijan pudotus. Ei siis sen isompaa muutosta kuitenkaan. Vastustaja sziget olisi noussut kolme sijaa. Hopean kisassa olisi vienyt Timoteus, jonka huomion pohjalta kerrointa lähdettiin pudottamaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: 26 Loka 2019, 21:47 Olkahermopunos oli ainoa, jonka välittömästi suljin pois. :heh: Se ei oikein inpiroinut minua mihinkään suuntaan, enkä oikein päässyt edes alkuun mahdollisten porsaanreikien kanssa. Turha punos.
The Nerves -nimisiä yhtyeitä on ollut useampikin; jotain niiden tuotannosta? Tosin ei nyt löydy heti mitään, johon liittyisi myös olka. Ehkä sanoituksista voisi löytyä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kakkosviestiin on päivitetty tulokset ja linkki arvontavideoon sekä exceleihin. Jos joku haluaa vielä nauttia arvontavideosta postuumisti, niin tässä se on. :kaunis:

Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mattimyöhäinen hei. Tämä tosiaan oli kehnoin raati hetkeen.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
1. Kuva Bishop Gunn - Alabama
2. Kuva Smash Mouth - All Star

Kuva Kuva Kuva Kuva
3. Kuva Phantom Planet - California
4. Kuva Sturm und Drang - Indian

Kuva Kuva Kuva
5. Kuva Jordin Sparks - Battlefield
6. Kuva Coldplay - Atlas
7. Kuva Dean Lewis - Chemicals (Acoustic)
8. Kuva João Mamede - Só pra saber
9. Kuva K (ft. Yoon Mi Rae, Bizzy) - Fly Like an Eagle
10. Kuva E-Type - Olympia
11. Kuva Nordman - Vandraren
12. Kuva Iahweh ft. Padre Fábio de Melo - Deserto
13. Kuva Arkona - Yarilo

Kuva Kuva
14. Kuva Sunrise Avenue - Sail Away with Me
15. Kuva Kuva Alok ft. Conor Maynard - Pray
16. Kuva Honor Bright - I Gave You My Heart, You Gave Me a Pacemaker
17. Kuva Michał Szpak - Don't Poison Your Heart
18. Kuva Cosmic Gate - Exploration of Space
19. Kuva Hippo Campus - way it goes
20. Kuva The Crooked Spoke - Black Tower Hotel
21. Kuva Kuva Stockholms kungliga filharmoniska orkester - Sergei Prokofjev: Montagues and Capulets
22. Kuva Serge Reggiani - Dans le miroir
23. Kuva Jónsi - Tornado
24. Kuva Antti Tuisku - Mä hiihdän
25. Kuva Jukka Siikavire - Alfhild
26. Kuva Thylacine - Mountains
27. Kuva Arsenal 1972 Squad - Arsenal We're on Your Side
28. Kuva Maarja Nuut & Ruum - Haned kadunud

Kuva
29. Kuva Rättö ja Lehtisalo - Saamari kantaa olympiasoihdun stadionille
30. Kuva Karkkiautomaatti - Seikkailuun
31. Kuva Fear, and Loathing in Las Vegas - Let Me Hear
32. Kuva Pankaj Jha - Sanama re sanam
33. Kuva The Heartburns - Cold Hell Below
34. Kuva Special Circumstances - Grey Eminence
35. Kuva Teflon Brothers - Kendo Anthem
36. Kuva Herbert Munkhammar & Michel Dida - Malmö State of Mind
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 29: Wikipedia (OH OH – Uh - OH OH)

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

sziget kirjoitti: 27 Loka 2019, 00:01 Pahiten tökkäsi silmään suunnistusbiisien sama kerroin 1,11. Pidin CottonJoelin löytöä häikäisevänä (mistä hän sen kaivoi?) ja nyrpistelin Vandrarenille. Ajattelen näköjään suunnistusta huippu-urheiluna, jossa paahdetaan mitalinkiilto silmissä. Ehkä muut pisteyttäjät ymmärsivät paremmin jdjj22:n koulukokemuksia. (Inhosin itse metsässä rämpimistä, vaikka kotikunnassani suunnistus oli ykköslaji.)
Mä aloin nauraa ääneen kun näin, mihin artikkeliin Vandraren-kappale liittyi. Tuli heti mieleen ajatus eksyneestä suunnistajasta, joka harhailee metsässä sinne tänne eikä pelastusta näy :rofl: Ihan loistavaa. Sitten huomasin, että kappaleen lähettäjän mielessä oli ihan toisenlainen yhteys ("Vaeltajien ja suunnistajien mielessä siintävät vehreät metsät sekä vapaudenkaipuu"), mutta ei se mitään.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Vastaa Viestiin