Yleiskeskustelua Levyraadeista

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit

Syntymävuotesi?

–1959
1
2%
1960–64
2
3%
1965–69
1
2%
1970–74
2
3%
1975–79
0
Ei ääniä
1980–84
4
6%
1985–89
5
8%
1990–94
12
19%
1995–99
22
35%
2000–04
11
17%
2005–09
1
2%
En kerro.
2
3%
 
Ääniä yhteensä: 63

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Antaa mennä vaan Tomppa, tästä voikin tulla aika tasainen skaba :draamaa:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Happy »

Saisko sit tulokset sillai levyraatimaisesti äänestäjä kerrallaan jossain viestiketjus? :ihana:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Happy kirjoitti: 02 Loka 2019, 00:04 Saisko sit tulokset sillai levyraatimaisesti äänestäjä kerrallaan jossain viestiketjus? :ihana:
Juujuu, ihan kunnon ketjun ajattelin avata tälle. :kaunis: Kisa auennee tässä ihan lähipäivinä ja pisteytysaikaa on noin kuukausi, niin kaikki halukkaat ehtivät mukaan.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Matkin häikäilemättömästi UFOPOLIa ja tein videon kappaleistani aina Levyraati 25:een ja Syysraatiin saakka. Ei, en sorsi oheisraateja, koska minulle ne ovat yhtä tärkeitä kuin tavalliset. Olkoon tämä vaikka sen kunniaksi, että tuossa vaiheessa olin osallistunut 13:een normaaliraatiin (vaikkakaan sitä 26. raadin biisiä en tähän laittanut, vaan jätän seuraavaan "All-Stars-ajanjaksoon"), ja ennen ensimmäistä raatiani oli järjestetty 13 normaaliraatia. 25:n jälkeiset sitten seuraavan All-Stars -raadin jälkeen? :uujee:



E: Tässä myös tuon videon tekemisen ohessa syntynyt soittolista: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 1dUFySO3Xf
Viimeksi muokannut Tegu, 08 Loka 2019, 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

^ Ihanat Cá Hồi Hoang ja The Chemical Brothers. <3 Niin ja törkeän aliarvostettu SONNY. :draamaa: Pitäisi kyllä itsekin koettaa väsätä tuollainen video jossain vaiheessa. Siitä saattaisi tulla aika kaunis. :heh:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Tee ihmeessä! Ja kappas vaan, mitkä satuit listaamaan. Tuohon kun pistää päälle vielä Dientes de Lunan ja Steen1:n, niin koossa on ne, joiden välillä eniten pähkäilin All-Stars -biisiä valitessa. :mrgreen:

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Onpa hauska nähdä muidenkin videoita. Niitse saa ihan erilaisia läpileikkauksia kisoista. Tegu-:lta pidin eniten Heinäkuusta ja Rosa helikopterista :ihana:

Itse sorsin oheisraateja siihen asti että niitä on kertynyt tarpeeksi, jolloin ne saavat oman videonsa. Tosin hyvä kysymys on, milloin tämä piste saavutetaankaan :miettii:

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Nostanpa katin pöydälle :kaunis: Mour mour :kisu: siinä se mouruaa :mrgreen:
Niin tosissaan Ufopolin lausunnosta parin raatikappaleen suhteen, joiden valintojen kanssa hän tuskaili, viimein tarpeeksi inspiroituneena tuumasin, että missä vaiheessa voittojen potentiaaliseen epätasaiseen jakautumiseen alettaisiin kiinnittää huomiota?

On täysin luonnollista, että he, jotka vuosikausia ovat pelanneet näitä pelejä, menestyvät parhaiten, tietävät mikä menestyy ja noin poispäin, tämä on täysin luonnollista ja hyväksyttävää. Samoin heille, joiden musiikkimaku seilaa sopivassa kohtaa sävelkirjon spektriä saavat enemmän menestystä eikä siinäkään ole mitään väärää. Minun mielestäni kuitenkin jossain vaiheessa tulee kohta, missä voisi olla hyvä tarkastella tilannetta uudestaan.

Nallekarkkikommunismiin en sentään ehdota syöksymistä, heitetään nyt tähän kohtaan jotain konkretiaa. Hatusta vedettynä vaikkapa kun näitä skaboja on viisukuppilassa käyty kaksi vuotta, pidettäisiin interventio. Katsotaan kuka on saanut vetää raateja, montako kertaa ja milloin. Jos tässä kohtaa 3 tahi enemmän voittoja omaavien käyttäjien lukumäärä alkaa olla huomattava voisi nollan ja kauan aikaa sitten voittaneiden ykkösten kohdalla harkita jonkinlaista kompensaatiota. Tuohon en sen tarkemmin ole miettinyt menetelmää, miten tämä käytännössä toteutettaisiin, mutta pääpointtina tosiaan ettei nallekarkkien tarvitse mennä likellekään tasan ja silti jokainen saisi suuhunsa edes pikkaisen makiaa.

Sopii miettiä onko minulla oma lehmä ojassa tässä ja onhan se, oman Mansikin maito maistuu aina parhaimmalta :heh: Ihan oikeasti kumminkin ajattelen, että kaukaisessa tulevaisuudessa voisi olla paikallaan tarjota mahdollisuuksia myös heille, jotka eivät tavalliseen raatiin ole päässeet vielä käsiksi (tahi pitkään aikaan). Tietenkin tässä on oivalliset mahdollisuudet sekavuuteen ynnä riitelyyn jos jonkinlaisiin poikkeuksiin raatimääräytymisessä päädytään ja siksi otankin tämän tässä kohtaa esille, kun tilanne vielä on melko tasainen ja suurtakaan tarvetta korjauksiin ei ole.

Heräsikö mitään ajatuksia? :surrur:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Requel »

^ Voittajalla pitäisin aina etuoikeuden raatiinsa, mutta kun näitä kieltäytymisiä järjestämisestä on jonkin verran ajan saatossa nähty niin ehkä silloin voisi menetellä eri tavalla kun nykyään? Tästä tais olla joskus puhettakin että kenelle se raati silloin kuuluu ja vissiin "päädyttiin" siihen että tarjotaan raatia ensin hopeamitalistille ja sitten pronssimitalistille jne.

En suoranaisesti näe tarvetta kompensoinnille mutta jos siihen päädytään niin voisin kannattaa menetelmää että raadin menestynein ei-voittanut henkilö voi ottaa järjestysvastuun mikäli voittaja ei halua sitä harteilleen.

Uskon kuitenkin että jokainen joka tulee osallistumaan raateihin aktiivisesti vuosien ajan tulee voittamaan edes joskus. Lähes kaikki aktiivisista osallistujista ovat päässeet jo lähelle niin kyllä se osuma sieltä vielä tulee. :joojoo: (ja omiin silmiin vaihtelua on järjestäjissä ollut jo paljon, ehkä sama henkilö on pitänyt max. 3 raatia?)
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Käy siihen asti, kunnes olen itse voittanut muiden mielestä liikaa raateja. :heh: Ei vaisinkaan. Kompensointia kohtaan minulla ei ole vastarinnan kiiskin lätkää. Myönnän toisaalta napani olevan syvä - haluaisin järjestää voittamani raadit. Enää ei kylläkään ole mitään hinkua järjestäjäksi, kun voiton makuunkin pääsin.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Queen kirjoitti: 08 Loka 2019, 23:29 Uskon kuitenkin että jokainen joka tulee osallistumaan raateihin aktiivisesti vuosien ajan tulee voittamaan edes joskus.
Niinkuin Euroviisuissakin? Montakohan vuosikymmentä tarvitaan? :heh: (Varmaan kuitenkin vähemmän kuin ensimmäisiin nollapisteisiin. :eeek: )

--

Selailin tätä samaa ketjua, jos silmään sattuisi osumaan jotain aiheeseen liittyvää:

post1353829.html#p1353829
post1380846.html#p1380846 (jatkuu seuraavalle sivulle)

Varovaisen myönteisesti suhtaudun uusien järjestäjien suosimiseen. En välttämättä niinkään itse hinkuisi järjestämään (tosin olisikohan tilanne eri, jos olisi jokin hyvä raati-idea? :miettii: ). Söisiköhän uusien suosiminen kuitenkin voittajilta osallistumisintoa, kun tietää, ettei kuitenkaan pääse järjestämään raatia, vaikka voittaisi? Varmaan ainakin raatien ideointi jäisi. Toisaalta, jos samat voittaisivat aina, niin sitten muiden into laskisi? No, en näkisi, että nyt oltaisiin sellaisessa tilanteessa.

Anonymiteetti on kyllä oikein mukava juttu näissä raadeissa. :joojoo: Hieman irrallisena esimerkkinä kaivan demoskenen puolelta termin namevoting (joku on pistänyt sen Wiktionaryyn :mitvit: ). Sama ilmiö on toki muuallakin. Sinänsä mielenkiintoista, että anonymiteetista huolimatta joudutaan miettimään tällaisia? Tosin jdjj22 mietti ihan uskottavia syitä sille.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Requel »

Pitkästä aikaa videorecappia ja vuorossa on nro 11. You Decide -raati. Mahdollisuus oli järjestää kolmen kappaleen karsinnat ja niillekin on oma videonsa. Jokaisella oli myös oma maa edustettavanaan. :joojoo:

jouduin vähän sörkkimään kun oma pronssille jäänyt karsintakappaleeni ei mennyt sellaisenaan läpi ollenkaan, niin siitä on löytämäni live-versio. Sen lisäksi yksi video oli poistettu YouTubesta ja toinen kadonnut soittolistalta, mutta löysin niistä vastaavat studioversiot.

Finaali: https://www.youtube.com/watch?v=WPtx5LoH2B8
Karsinnat: https://www.youtube.com/watch?v=wDbFYD_XiJs

Hiljattain peräti neljä kappaletta täältä kilpaili uudelleen All Starsissa, joista peräti kolme oli karsintabiisejä.

Unohdin jo miten monta suosikkia jäi karsintoihin. :shock: Itse pääraadinkin tasosta pidin ja monet muistuivat mieleen näiden kuukausien jälkeenkin. Vastapainona ei kuitenkaan ollut mitään "yksi ylitse muiden" -biisiä jota luukuttaisin edelleen.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Jufo81 "Levyraati 30: Kun maailma ei riitä" -ketjussa kirjoitti: 28 Loka 2019, 12:41 Mun mielestä kappaleita on ihan liikaa. Sellainen 25-30 olisi sopiva määrä tällaiseen levyraatiin, jossa järjestetään vain finaali. On huomattavasti miellyttävämpi urakka pisteyttää top-kymppi 30 kappaleesta kuin top-viisitoista 46 kappaleesta.

Ehdottaisin jatkossa, että osallistujamäärä rajataan kolmeenkymmeneen niin, että edellisissä viisuissa huonoiten menestynyt 10-15 henkilön joukko menettää oikeutensa osallistua seuraaviin viisuihin, samaan tapaan kuin euroviisuissa tehtiin ennen semifinaaleja. Tämä myös toisi lisää kilpailuhenkisyyttä raatiin ja vähentäisi motivaatiota lähettää roskaa.

Tai sitten biisejä otetaan vastaan 30 ensimmäiseen osallistujaan asti ja ilmoittautuminen katkaistaan siihen.

Mitä mieltä tästä?
Mä en taas yhtää kannata mitään käyttäjien hyllyttämisiä. :eiei: Itse tällä menolla olisin tauolla joka toisen raadin ajan (vaikka olen kyllä tosissani yrittänyt menestyä melkeinpä joka raadissa :niinpa: ).
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ehdottomasti mieluummin semit kuin tuollaisia kikkailuja. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Mä en taas yhtää kannata mitään käyttäjien hyllyttämisiä. :eiei: Itse tällä menolla olisin tauolla joka toisen raadin ajan (vaikka olen kyllä tosissani yrittänyt menestyä melkeinpä joka raadissa :niinpa: ).
No juu olisihan tuo epäreilua niille, joilla on valtavirrasta poikkeava maku. Yritin vain ehdottaa jotain jottei tule ylisuuria levyraateja.

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1558
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Snude »

Ehdoton ei kilpailijoiden hyllyttämiselle. Se voisi johtaa laskelmoinnin lisääntymiseen ja siten myös vähän pakkoonkin laskelmoida, joka saattaisi olla tuhoisaa kappaleiden monimuotoisuudelle ja mahdollisesti myös johtaisi osallistujamäärien putoamiseen, jos porukka menettää tästä syystä motivaatiotaan. Mielummin sitten vaikka ne semifinaalit, niin ei tulisi liian suuria äänestyksiä. Silloin ainakin omalla äänestystyylillä ehtisi paremmin muodostua mielipiteet kappaleista, kun niitä tulee kuunneltua enemmän. Toisaalta en kyllä haluaisi sitäkään, että kaikissa raadeissa olisi semifinaalit, koska silloin kappaleiden pistemäärät alkavat yleensä finaalin tuloksissa useista kymmenistä eivätkä kata koko skaalaa voittajan pisteistä nollan tuntumaan, mikä häiritsee itseäni jostain syystä. (ja pitäähän nyt ainakin kerran jonkun saada nollat :draamaa: ) Se on kyllä totta, että näin isot äänestykset eivät oikein toimi eli jotain pitäisi varmaan tehdä. Vielä kun tietäisi, että mitä.
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kuten olen todennut aina ennenkin: jokainen raadinvetäjä saa itse päättää millä tyylillä raadin järjestää. Jokaisella osallistujalla tulisi olla myös oikeus vetäytyä raadista sen jälkeen, kun raadin osallistujamäärä alkaa hahmottua. Jos joku tahtoo järjestää ilmoittautumisesta nopeuskilpailun tai hyllyttää edellisessä raadissa heikosti menestyineitä, tehköön niin, kun oma raatihostaus sattuu eteen. Kenenkään ei ole pakko osallistua raatiin, jonka säännöt kokee epämieluisiksi. :joojoo:

Semifinaalit on kelpo ratkaisu "ylisuurille" finaaleilla, mutta se ei periaatteessa vähennä kuuntelu-urakkaa, jos aikoo pisteyttää molemmat semit ja huonolla tuurilla karsii finaalista kappaleita, jotka jakavat rajusti mielipiteitä. Suuressa finaalissa tulokset ovat jollain tavoin "aidommat" eikä spekuloinnille jää tilaa ("entä jos mattikaisa ja iinesanssi olisivat olleet kanssani samassa semifinaalissa ja nostaneet kappaleeni finaaliin" jne.).

Pisteytysajan pidentäminen on minusta paras keino inhimillistää suurten biisimassojen kuuntelua/arviointia.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ketään ei saa syyttä missään nimessä jättää raadista ulos. Sitä varten voisi olla ne semifinaalit näille megaraadeille.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Muuten olen Hanhiksen kanssa hyvin samoilla linjoilla ja monimuotoisuuden kannalla, mutta tuosta olen eri mieltä, että raadinjärjestäjälle annettaisiin oikeus yllättäin päättää viime raadissa huonosti menestyneiden hyllyttämisestä. Mielestäni noin radikaaliin ratkaisuun pitäisi olla yhteisön tuki takana.
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Serduchka kirjoitti: 28 Loka 2019, 13:41Mä en taas yhtää kannata mitään käyttäjien hyllyttämisiä. :eiei: Itse tällä menolla olisin tauolla joka toisen raadin ajan (vaikka olen kyllä tosissani yrittänyt menestyä melkeinpä joka raadissa :niinpa: ).
Niin, eikös Euroviisuissakin ole jo tämä tie käyty läpi ja huonoksi todettu. Semeihin sielläkin päädyttiin. Viisujen semit ja finaali ovat järkevän kokoisia, eikä se ole sattumaa, vaan ne ovat yksinkertaisesti kokoluokkia jotka toimivat psykologisesti.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

wigwam kirjoitti: 28 Loka 2019, 18:14Muuten olen Hanhiksen kanssa hyvin samoilla linjoilla ja monimuotoisuuden kannalla, mutta tuosta olen eri mieltä, että raadinjärjestäjälle annettaisiin oikeus yllättäin päättää viime raadissa huonosti menestyneiden hyllyttämisestä. Mielestäni noin radikaaliin ratkaisuun pitäisi olla yhteisön tuki takana.
Jos jollain olisi pokkaa estää huonosti menestyneiltä raatiin osallistuminen, pieni draaman rakastaja sisälläni syttyisi. :heh: Sellaiseen raatin en kuitenkaan itse osallistuisi. Levyraadeilla ei ole mitään yhteisesti sovittuja sääntöjä, joten kaikkea saa kokeilla Viisukuppilan sääntöjen puitteissa.
UFOPOLI kirjoitti: 28 Loka 2019, 19:43Viisujen semit ja finaali ovat järkevän kokoisia, eikä se ole sattumaa, vaan ne ovat yksinkertaisesti kokoluokkia jotka toimivat psykologisesti.
Livetapahtuman ja virtuaalisen levyraadin konsepti on kuitenkin ihan eri. En missään tapauksessa haluaisi viisuihin suurta finaalia, koska se kävisi raskaaksi. Levyraadissa kuunteluaikaa on puolestaan useita päiviä (viikkoja) eikä ketään pakoteta kuuntelemaan ja pisteyttämään kappaleita yhdeltä istumalta. Jokainen voi jakaa kuuntelun niin pieniin osiin kuin haluaa (vaikka kahteen "semifinaaliin" ja järjestää omasta mielestä parhaiden biisien kesken "finaalin"). Valmiiksi asetetut semifinaalit on hauska konsepti ja olen niistäkin pitänyt, mutta en ymmärrä halua asettaa jonkinlaista maksimirajaa finaalin koolle. Semifinaalit voisivat tehdä kuuntelusta ajallisesti vaativampaa, jos semifinaalien kuunteluun ei annettaisi yhtä paljon aikaa kuin yhden suuren finaalin. Ainut vapautus minkä semifinaalit mahdollistaa, on oikeus jättää toinen semifinaali pisteyttämättä.

Olen kirjoittanut samat litaniat aiemminkin, mutta kerta vielä, kun aihe on noussut jälleen pintaan. :mrgreen: Tällä hetkellä odotan semifinaalit sisältävää raatia, koska sellaista ei ole hetkeen perusraadeissa ollut. Vaihtelu virkistää. :kaunis:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kaikki saakoot osallistua. Semifinaalit tai pitkä äänestysaika & laajennettu pisteskaala. Jättäisin valinnan yhä järjestäjälle.

Aiempi aihe: kannatan jdjj22:n ideaa järjestäjyyksien jakamisesta ei-voittaneille osallistujille joskus 2020 aloittaen. Ajatus tuntuu kohtuulliselta ei niinkään omalta kannalta kuin yleisesti. Minulla on pari teemaa varalla mutta ei kiirettä järjestäjäksi.
Tegu- kirjoitti: 09 Loka 2019, 00:39 Varovaisen myönteisesti suhtaudun uusien järjestäjien suosimiseen. En välttämättä niinkään itse hinkuisi järjestämään (tosin olisikohan tilanne eri, jos olisi jokin hyvä raati-idea? :miettii: ). Söisiköhän uusien suosiminen kuitenkin voittajilta osallistumisintoa, kun tietää, ettei kuitenkaan pääse järjestämään raatia, vaikka voittaisi?
En usko, jos poikkeuksista sovitaan ajoissa. Ensin kehitettäisiin yksi tai useampi malli. Sitten äänestettäisiin puolesta tai vastaan. Ehdotukselle voisi avata oman ketjun ensi vuonna, siis jos se ylipäänsä kiinnostaa ketään. Koska jdjj22 ei esittänyt selvää mallia, sähelletään tähän konkreettinen yritelmä:

Raadista 51 lähtien joka neljännen raadin järjestäjyys menisi parhaiten sijoittuneelle ei-vielä-raatia-järjestäneelle. Jos hän sanoo ei, kysytään seuraavalta ei-järjestäneeltä. (Kieltäytynyt voi saada uuden tilaisuuden myöhemmin, häntä ei heti poisteta listalta.) Näin jatketaan raadeissa 55, 59, 63, 67... kunnes tulee raati, jossa kaikki ovat joko järjestäneet raadin tai heille on tarjottu sitä. Voittajat eivät menetä mitään heille kuuluvaa, koska käytäntö on ennalta kaikkien tiedossa. Se voisi jatkua niin, että tarjotaan seuraavaksi joka neljättä raatia henkilölle, joka ei ole pitänyt raatia vähintään kahteen vuoteen. :p - EDIT: Voittajien varpaille ei tarvitse talloa lainkaan, jos poikkeava järjestäjyys kohdistuu seuraavaan poikkeavaan raatiin. Vain raati 51 vaatisi erikoisratkaisuja.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Mitä tulee tuohon ei-voittaneiden järjestäjyyksiin, niin itse voisin kannattaa sellaista mallia, että pidettäisiin yllä jonkin sortin "seniorirankinglistaa". Silloin kun raadin voittaja ei järjestäisi raatia (näitä tulee silloin tällöin), niin raadin järjestelyoikeus siirtyisi rankingin ykköselle. :uujee:

Rankingissä siis huomioitaisiin se, kuinka monta kertaa kukin osallistuja on osallistunut voittamatta/järjestämättä raatia.

Esimerkiksi käyttäjä, joka olisi osallistunut kaikkiin 30 raatiin järjestämättä raatia rankingpistemäärä voisi olla 30p. 15 raatiin järjestämättä osallistuneen olisi vastaavasti 15p. Pistemäärä nollautuisi järjestetyn raadin jälkeen ( ja jos haluttaisiin niin esimerkiksi jokaisesta järjestetystä raadista voisi jäädä seuraamaan kolme miinuspistettä, jolloin ranking suosii vielä vähän enemmän niitä, jotka eivät ole koskaan raatia järjestäneet). Tällöin esimerkiksi kaikkiin raateihin osallistuneen ja vaikkapa kuvitteellisesti raadin numero 15 järjestäneen raatilaisen rankingpistemäärä olisi noin 12p.

Mä tunnetusti selitän asiat monimutkaisesti, joten toivottavasti edes joku ymmärsi tästä jotain. :mrgreen: Ja tosiaan tuo oli vasta ideana raakile, joten se vaatii jatkokehittelyä. Rankingin vahvuuksia on kuitenkin esimerkiksi se, että se huomioi sen kuinka pitkään käyttäjä on osallistunut raateihin.
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kyllä minusta järjestämisoikeus kuuluisi ansaita voittamalla ensin raati. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Requel »

Olen edelleen sitä mieltä että voittajaltahan ei raatia väkisin viedä! :femme: Se on ikään kuin palkinto joka on ansaittu. Olisiko se nyt reilua jos esim nelosraadin järjestäjä Samiasd voittaisi eikä saisi pitää raatia, vaikka isännöinnistä on jo reilusti aikaa. :draamaa:
wigwam kirjoitti: 29 Loka 2019, 00:53 Mitä tulee tuohon ei-voittaneiden järjestäjyyksiin, niin itse voisin kannattaa sellaista mallia, että pidettäisiin yllä jonkin sortin "seniorirankinglistaa". Silloin kun raadin voittaja ei järjestäisi raatia (näitä tulee silloin tällöin), niin raadin järjestelyoikeus siirtyisi rankingin ykköselle. :uujee:
wigwamin ideaa kannatan ja jotain vastaavaa puhuinkin aiemmin. Poikkeus silloin kun voittaja ei halua järjestää raatia. :peukku:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja sziget »

"Senioriranking" on hyvä idea. Tulevaisuudessa parempi kuin raadin siirto kakkoselle, kolmoselle jne., joilla voi olla tuoreita omia voittojakin. Raatiwikin ansiosta rankingin voisi kai laskea helposti tarvittaessa. Ei vaadi aktiivista ylläpitoa.
Queen kirjoitti: 29 Loka 2019, 13:12 Olen edelleen sitä mieltä että voittajaltahan ei raatia väkisin viedä! :femme:
Joo ei. :heh: - Teoretisointi on hauskaa, mutta selvyys on "voittaja järjestää" -periaatteen suuri etu. Rinnakkaismalli jakaisi raadit pahimmillaan kahteen kastiin. Yksittäisiä poikkeuksia voisi olla joskus mutta ei kovin usein. Erikoisraadit ovat jo pieni poikkeus, edellisen jouluraadin voittajahan saattaa olla vuoden päästä vaikka Kuussa. No ehkä sieltäkin raadin pystyisi houstaamaan.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Koska Nevski sanoi jo viime vuoden jouluraadin jälkeen, ettei ota järjestelyvastuuta vastaan, niin nyt kyselenkin Hanhikselta... milloin alkaa Kuppilan jouluraati 2019? :jouluhymy: :megafoni:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Spartan kuningas
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 389
Liittynyt: 15 Marras 2018, 22:55

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Spartan kuningas »

Serduchka kirjoitti: 15 Marras 2019, 11:29 Koska Nevski sanoi jo viime vuoden jouluraadin jälkeen, ettei ota järjestelyvastuuta vastaan, niin nyt kyselenkin Hanhikselta... milloin alkaa Kuppilan jouluraati 2019? :jouluhymy: :megafoni:
jos hanhis (tai nevski) ei tunne halukkuutta ottaa tätä vastuullee, nii meitsiltä kyl tällee nöyrästi esitettynä löytyis intoo kolmossijalaisena iskee joulufiilistelyraatia tulille ens kuussa! :pappi:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Spartan kuningas kirjoitti: 20 Marras 2019, 01:40
Serduchka kirjoitti: 15 Marras 2019, 11:29 Koska Nevski sanoi jo viime vuoden jouluraadin jälkeen, ettei ota järjestelyvastuuta vastaan, niin nyt kyselenkin Hanhikselta... milloin alkaa Kuppilan jouluraati 2019? :jouluhymy: :megafoni:
jos hanhis (tai nevski) ei tunne halukkuutta ottaa tätä vastuullee, nii meitsiltä kyl tällee nöyrästi esitettynä löytyis intoo kolmossijalaisena iskee joulufiilistelyraatia tulille ens kuussa! :pappi:
:uujee: Jos Sparta tahtoo, mun puolesta hän saa jouluraadin houstattavaksi. Olin varautunut järjestämään tämän, mutta suoranaisesti en tällä hetkellä tahtoisi järjestää levyraatia muiden kiireiden vuoksi. Mielelläni kuitenkin osallistun jouluraatiin koska joulu! <3

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

It's settled then. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Vastaa Viestiin