Jouluraati 2019

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Hanhis kirjoitti: 02 Joulu 2019, 19:44
Samiasd kirjoitti: 02 Joulu 2019, 06:01Mitenköhän "Into the Unknown" liittyy jouluun? :mitvit:
Kappale on mukana Frozen 2 -elokuvassa, joten se lienee biisin ainoa kytkös jouluun/talveen. :sorivaan:
Tämän toki tiesin, mutta aika hatara yhteys tosiaan.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Serduchka kirjoitti: 02 Joulu 2019, 12:48 Miksi kaikki vihaavat niin paljon Katrin Joulumaata? :lohduton:
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että se on yksi kaikkein suosituimpia suomalaisia joululauluja :mitvit:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Mä olen kuullut melkein pelkkää dissausta sitä kohtaan viime vuosina. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Joulumaa on kaikkien aikojen paras joululaulu. :ylppis:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Aino Vennan Joulumaa on kyllä hyvä :uujee: Toivoin, että joku olisi keksinyt lähettää sen raatiin, mutta ehkä ensi vuonna.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Nevski »

ukaan lasketaan ymmärettävästi vain
jouluisia kappaleita. Kappaleen jouluisuuden määrittää toki osanottaja itse, mutta mikäli jouluisuus ei heti ulkoapäin
ole avautuva, osallistujalta toivottakoon perusteluita valinnalleen.
Mitä kappaleeseen "Into the Unknown" tulee, niin yllä olevaa sääntöpykäläähän siinä on kappaletta lähetettäessä noudatettu. Ei mitään epäselvää siis tässä. Ilmeisesti perustelut on annettu raadin isännälle. Eipä tuo kappale yhtä raatia kaada.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Jospa nyt pääsisi viimein kuuntelemaan näitäkin. Jouluisiin tunnelmiin vie Serdun tie nyt siis. :jouluhymy:

1 // 🇫🇮 Anna Eriksson - Sylvian joululaulu
Erikssonin Anna, mukana tässäkin jouluraadissa. Huoh. En ole koskaan erityisemmin pitänyt tuosta biisistä kenenkään versiona.

2 // 🇺🇸 John Williams, American Boychoir & Boston Pops Orchestra - Somewhere in My Memory
Hyvinkin tuttu, jo ikoninen kappale.

3 // 🇫🇮 YLEX - #joulusinkku
Kaikkea sitä onkin tehty. No, voisi tämä olla paljon pahempikin.

4 // 🇬🇧 Billy Mack - Christmas Is All Around
Njää. Eikö tää oo alunperin joku ihan muu kuin joulubiisi, mutta vain sovitettu jouluisammaksi?

5 // 🇬🇷 Elena Paparizou - Hristougenna xana
Rokahtavampaa alkua tässä joulubiisissä. Helena on ihana! Tässä on ihan semisti kiva tunnelma.

6 // 🇩🇪 Helene Fischer - Feliz navidad
Odotin jotain kunnon schlager-sovitusta vanhasta tutusta klassikosta. Ei tää silti ihan huono oo tämmösenäkään.

7 // 🇺🇸 The Killers - Don't Shoot Me Santa
Äh, tämä ei kyllä tunnu paljoa jouluisalta. Biisi on samalla melko huonokin.

8 // 🇫🇮 Maria Ylipää - Aasi ja timpurin muija
Modernisoitu joulubiisi? Kaiketi ihan raikas tässä joukossa, mutta ei kyllä saa minua puolelleen kunnolla.

9 // 🇫🇮 Arja Koriseva - Kaksi liekkiä
Arja-jumalatar! Kappaleessa on melko vahva kertsi. Tykkään kappaleen tunnelmasta.

10 // 🇬🇧 Hurts - All I Want for Christmas Is New Year's Day
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... niin oliko tässä joku erityinen biisikin?

11 // 🇸🇪 Nina Persson & Oscar Johansson - Hej tomtegubbar
Onpas tylsä. Eikös tää oo se "hei tonttu-ukot hyppikää, nyt on riemu raikkahin aika"? Eikö sen pitäisi olla pirteä?

12 // 🇫🇮 Tuomo Häkkilä - Pienen lampaan jouluyö
Tervetuloa kirkkoon. En saa näistä uskonnollisista joululurituksista mitään irti. Taustatkaan eivät kasva kirjaimellisesti mihinkään.

13 // 🇬🇧 Greg Lake - I Believe in Father Christmas
Tämäkin on jollain tapaa melko väsynyt ja pölyinen kappale.

14 // 🇫🇮 Hanoi Rocks - Dead by X-mas
Jo tuo pianon pimputtelu tuo vähän eloa tähän väsyneeseen rokkiin.

15 // 🇬🇷 Kalomira - Ta hristougenna afta
Tämä iskee näistä kreikkalaisjoululauluista enempi. Jotenkin aidosti jouluisa tunnelma ja rempseä kertsi.

16 // 🇷🇺 Nikolai Rimski-Korsakov - Christmas Eve Suite
Joko taas näitä tolkuttoman pitkiä lurituksia? Tämäkin varmaan toimisi huomattavasti paremmin lyhyempänä.

17 // 🇺🇸 Lindsey Stirling - Warmer in the Winter
Ihana vintage-aloitus! Mä vähän liiankin helppo tämmösille.

18 // 🇺🇸 slayyyter feat. ayesha erotica - all i want for xxxmas
No hyi, joulugangstaräppiä. Kiitos ei.

19 // 🇫🇮 Eino ja Aapeli - Jouluralli 2
Voi hyvää päivää taas. Ei selvitty tästäkään jouluraadista ilman Einoa ja Aapelia.

20 // 🇬🇧 Geraldine McQueen - Once Upon a Christmas Song
Apua mikä camp-"acca"! Biisi voisi olla parempikin, mutta onhan tässä jouluisuutta kivasti. Toistaa vaan pahasti itseään.

21 // 🇸🇪 Elize Ryd - Stjärnan i min hand
Ihana Elize! Biisi vaan saisi olla mielenkiintoisempi. Biisin raskas osuus alkaa melko myöhään.

22 // 🇫🇮 Irina Björklund & Peter Franzén - Joulupukki rakkauden tuo
Että semmonen reggaejoulurenkutus!

23 // 🇯🇵 Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas Mr. Lawrence
Tää pianottelu ei nyt ihan aukea mulle. On tässä jotain kivaa kyllä, mutta ei täysin vie mukaansa.

24 // 🇦🇱 Kallashi - Nana dimri
Tässä ei ole kuin video jouluisa. Apua, mitä joulutonttuja!

25 // 🇫🇮 Jarkko Ahola - Ave Maria
Heh, Jan Terrin versio tästä on parempi. Tämä on lähinnä tylsä. Jarkko Aholan ääni on kyllä timanttia.

26 // 🇫🇮 Teflon Brothers feat. Spekti & Petri Nygård - Tee mulle joulu
Odotin eeppistä väliosaa, en saanut sellaista. Höh. On tämä silti raadin parempaa puoliskoa.

27 // 🇺🇸 John Denver & The Muppets - Twelve Days of Christmas
Tätä on joskus tullut ihan laulettua muistaakseni englannin tunnilla. Tämmönen versio ei mun makuuni oikein toimi.

28 // 🇫🇮 Rajaton - Pukki tietää
Oliko tähänkin jouluraatiin pakko tunkea akka-Bellaa? Genre uppoaa muhun harvoin ja joululaulujen osalta vielä vähemmän.

29 // 🇦🇺 Sia - Ho Ho Ho
No jaa... sinänsä ihan höpsö renkutus, muttei mikään ihmeellinen.

30 // 🇫🇮 Pää-Äijät - Pikkujouluissa
Onhan tää ihan nolo, siksi varmaan tästä tykkäänkin.

31 // 🇺🇸 🇳🇴 Idina Menzel feat. AURORA - Into the Unknown
Joo, mahtipontinen disneymäinen balladi. Ei mitenkään erityisen jouluisa.

32 // 🇺🇸 Mariah Carey - All I Want for Christmas Is You
Tää on tullut monesti jo vastaan, mutten ole suuremmin kuunnellut tätä. Miksi nyt innostun jostain tämmösestä kliseepaukusta?

- - -

Kuten arvelinkin... en edelleenkään ole mikään kova joulubiisien fani, mutta kyllä tuolta muutama kiva löytyi. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja romualdo »

voi jukeli, että kuulin upean version tuosta Sylvian joululaulusta..., Etnan, Italian maisemiin sijoittuvan tunnelmapalan... Äsken Järviradiosta (no mistä muustakaan, hei, montako täälläkin on jo JR-fania!) Tuo syvän tummaääninen, basso- tai baritoni äänialan omaava kaveri on siis kustantanut tämän iltaisen ja öisen soitannan... ja häneltä siis kuulemma muitakin lauluja, ainakin levyllisen verran... tai mitä, minkä verran hän nyt onkaan levyttänyt..., minulle ihan uusi nimi. Täytyykö tässä taas valvoa miten pitkään, oi-voi... Ei hyvä! Laitoin siis äsken jo toisen Cafe-Latten..., Anti-Stressi-Teen lisäksi. Käsittämättömän hyvää iskelmää ja laulelmaa tuolta taas tulee...
Mua jo houkuteltiin tänne Jouluraatiin tuomaan oman biisin, ja tai... aika loppui kesken... näitä kun tulee ärsyttävän nopeaan tahtiin, erilaisia raateja. Vauhti ja raati-tarjonta tulee varmaan runsastumaan noin puolella kun alkavat tulla näitten lisäksi myös Albanian ym. karsinnat...

Odotan Hengelliset Laulut -raatia. Jonne mulla on jo parikin ehdokasta. Kumpa niistä vain saataisiin kunnolliset You Tube- versiot, tai toisesta niistä jo onkin, vaikkakin live-konsertti äänite siis... eli äänenlaadultaan ne eivät ole yleensä kovin hyviä.

Mainostan vielä tänä iltana jatkuu Yle Femmalla/Teemalla, upea ruotsalaisdokumenttisarja, Aika On Meidän. Klo. 21.00 Ihme kyllä sitä ei ole tainnut kukaan mainostaa tuolla tv-osiossa, joten... siis olen tyrmistynyt! Siis mitä aidointa intensiivistä herkkää oivaltavaa ajan kuvaa, draamaa parhaimmillaan, voihan vinetto! En tiennytkään että vasemmistolais-maolaisuus-kommunismi-aate-muoti oli siellä vielä voimakkaampaa kuin mitä täällä! ...

Joulu on taas - hän laulaa nyt parhaillaan duettona erään naisen kanssa...! :ihana:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Tässä ketjussa on kovin hiljaista - johtuneeko kappaleiden livejulkistuksesta, johon valitettavasti en ehtinyt osallistua.
Joulu on perinteiden aikaa, joten jatkan viime vuonna aloittamaani perinnettä haukkum... kommentoimalla jouluraadin kappaleita.

1. Anna Eriksson - Sylvian joululaulu
Ei jouluraatia ilman Anna Erikssonia. Yleensä pidän Annasta, jopa joistakin joululaulutulkinnoistaan, mutta nyt laulu menee huutamiseksi ja esitys on muutoinkin liian mahtipontinen ja laulajaa itseään korostava koruttoman kauniiseen kappaleeseen. Vastaavanlaista itsensä esittelyä kappaleen kustannuksella on havaittavissa usein, kun iskelmälaulajat yrittävät laulaa perinteisiä hartaita joululauluja. Veikkaan tälle kuitenkin menestystä raadissa.

2. John Williams, American Boychoir & Boston Pops Orchestra - Somewhere in My Memory
Ah, nostalgiaa. Yksin kotona -leffan katsominen kuului välttämättömiin joulunalusrituaaleihin, kun talossa vielä kirmasi pikkupentuja. Oi niitäkin aikoja.

3. YLEX - #joulusinkku
Höpsöine sanoineen oikeastaan aika hauska. Mutta uskottavuus meni viimeistään siinä vaiheessa, kun joulukinkku oli mikrossa.

4. Billy Mack - Christmas Is All Around
Love Is All Around uusissa vaatteissa. Ei tämä huono ole, mutta ei tee erityisempää vaikutusta.

5. Elena Paparizou - Hristougenna Xana
Enpä ole tainnut ennen kreikkalaista joululaulua kuullakaan. Olen havaitsevinani tässä monia tuttuja sävelmiä.

6. Helene Fischer - Feliz Navidad
Tämäntyyppistä viihdemusiikkia kuulee kilpatanssilevyillä. Kiperänpuoleinen cha-cha, mutta onnistuisi varmasti vikkeläkinttuisilta tanssijoilta. :tanssi:

7. The Killers - Don't Shoot Me Santa
Vaikea päättää, mitä tästä ajattelisi. Jotenkin väkisin väännettyä huumoria, eikä kappale sinänsä ole kovin kummoinen. Mutta erottuuhan tämä kieltämättä joukosta.

8. Maria Ylipää - Aasi ja timpurin muija
Raikas ja moderni kappale, kaunis melodia. Hieno uusi joululaulu. Plussaa näkökulmasta. Tämän olen bongannut myös Jouluradiosta.

9. Arja Koriseva - Kaksi liekkiä
Nämä liekit eivät lämmitä. Todennäköisesti kuitenkin kokee jonkinmoisen menestyksen raadissa.

10. Hurts - All I Want for Christmas Is New Year's Day
Jää taustamusiikiksi.

11. Nina Persson & Oscar Johansson - Hej tomtegubbar
Ruotsinkielinen Hei tonttu-ukot on näköjään jouluraadin perinne nro 2 Anna Erikssonin jälkeen. Saa nähdä, pärjääkö tämä letkeä versio paremmin kuin viimevuotinen vauhdikkaampi. Tykkään! :jouluhymy:

12. Tuomo Häkkilä - Pienen lampaan jouluyö
Tällaiset joulun sanomasta kertovat vilpittömät herkät kappaleet ovat erityisen lähellä pientä koiransydäntäni. Tässä ovat tarina ja tulkinta kauniisti sopusoinnussa. Kuuntelen kyllä mielelläni ja sujuvasti iloisiakin joulurallatuksia, kunhan ne ovat hyviä.

13. Greg Lake - I Believe in Father Christmas
Vanha hieno jouluklassikko, jossa on lainauksia klassisesta musiikista. Videon äänenlaatu vain on niin heikko, että ehkä lähettäjän olisi kannattanut harkita jotain muuta vaihtoehtoa.

14. Hanoi Rocks - Dead by X-mas
Hanoi Rocks e ole koskaan ollut minun kattilani lipeäkalaa (joka puolestaan on suurta herkkuani).

15. Kalomira - Ta hristougenna afta
Kylläpäs näitä kreikkalaisia nyt pukkaa.

16. Nikolai Rimski-Korsakov - Christmas Eve Suite
Minulle ennestään tuntemattomasta Jouluyö-oopperasta peräisin oleva orkesterisarja ei ensikuulemalta kaikilta osin ihan kolahtanut. Onneksi jaksoin kuunnella alusta loppuun vielä toisenkin kerran, vaikka pituutta on enemmän kuin maalaisjärki sallii. Tässä on niin kauniita osioita, että niille tekisi mieli antaa pukinkontillinen pisteitä. Haluan kuunnella vieläkin uudestaan, mutta on tämä minusta jo liian pitkä raatikappaleeksi. Tulee olemaan ongelmallinen sijoitettava. (Koko Jouluyö-ooppera näköjään tulee Ylen Klassinen -kanavalta perjantaina 20.12.)

17. Lindsey Stirling - Warmer in the Winter
Lindsey teki nopeasti paluun raatiin. Kivasti svengaava kepeä hyvänmielen rallattelu, jossa on kosolti vanhan ajan musikaalitunnelmaa. Tykkään.

18. slayyyter ft. ayesha erotica - all i want for xxxmas
Joku esittelee oppimiaan uusia jännittäviä sanoja.

19. Eino ja Aapeli - Jouluralli 2
Ja tämä kaksikko se on taas päässyt karkuun vanhemmiltaan. Jouluraatiperinne tämäkin?

20. Geraldine Mcqueen - Once Upon A Christmas Song
Tästä en nyt millään keksi mitään sanottavaa, sorry.

21. Elize Ryd - Stjärnan i min hand
Kaunista laulua mutta melodiasta ei tahdo saada otetta.

22. Irina Björklund & Peter Franzén - Joulupukki rakkauden tuo
Herttainen pikku laulu, jossa tapaillaan joulun sanomaa ja esitellään kielitaitoa. Vähän kyllä epäilyttää, voiko joulupukki sentään rakkautta tuoda tullessaan.

23. Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas Mr. Lawrence
Kappaleita, joihin ei kyllästy. Hienoa elokuvamusiikkia, vaikkei nyt ihan sieltä jouluisimmasta päästä.

24. Kallashi - Nana dimri
Kappale ei ole mistään kotoisin, mutta nuo tontut… :heh:

25. Jarkko Ahola - Ave Maria
Olen joutunut toteamaan, että tähän kappaleeseen puolestaan voi kyllästyä. Esittäjästä riippumattomista syistä.

26. Teflon Brothers feat. Spekti & Petri Nygård - Tee mulle joulu
Oivoi, ei tästä voi olla tykkäämättä :heh:

27. John Denver & The Muppets - Twelve Days of Christmas
Tämä hauskutti aikoinaan kovasti, mutta vielä parempi versio laulusta on Allan Shermanin Twelve Gifts of Christmas Suosikkilahjani on nro 11.

28. Rajaton - Pukki tietää
Rajaton-yhtyeellä on hienoja joululaululevytyksiä, mutta tämä ylittää ärsyyntymiskynnyksen noin viidessä sekunnsisa.

29. Sia - Ho Ho Ho
Ylittää ärsyyntymiskynnyksen ehkä edellistäkin nopeammin.

30. Pää-Äijät – Pikkujouluissa
Alkaakohan tässä turnauskestävyys olla koetuksella vai mistäköhän johtuu, ettei näitä viimeisiä tahdo jaksaa kuunnella? :surrur:

31. Idina Menzel ft. AURORA - Into the Unknown
Nuo taustaujellukset ovat kiinnostavia, mutta muutoin tämä Disney-tyyli ei sykähdytä.

32. Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You
Eipä tältäkään voine joulun aikaan välttyä.

Jouluisuutta oli tänä vuonna enemmän kuin vuosi sitten, siitä kiitokset kappaleiden valitsijoille :peukku:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja romualdo »

YLE X:läisten hassuttelu menee mulla melko varmasti ensimmäisten joukkoon, mikäli ehdin eller jaksan käydä nämä läpitte... afrotukkainen Köpi ja Viki, tai siis toisippäin..., tuossa välillä käännän YLE X:n puolelle Järviradiosta... Muna suussa - kilpailu, no sehän alkaakin just, aina 23.45 ...

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Requel »

äh pisteytys vielä ihan vaiheessa niin pitää skarpata, kun toisenkin raadin deadline lähestyy. :mrgreen: jouluna ei negailla joten yritän välttää sitä myös kommenteissani. :kaunis:

1 // 🇫🇮 Anna Eriksson - Sylvian joululaulu
.. ja kukaan ei muka ole täydellinen? :mitvit: joo-o morjes kun kuulin lopussa olevat taputukset.. ei vaan voi enää selittää järjellä Erikssonin ammattitaitoa. :viaton: Toivottavasti artisti havahtuu vielä joskus jakamaan musiikin ilosanomaa varsinkin kun Mana-levy oli täynnä tunnetta. :kups:

2 // 🇺🇸 John Williams, American Boychoir & Boston Pops Orchestra - Somewhere in My Memory
Kyllähän tästä joulun tunnistaa, piste-ehdokas siihen osastoon. :joojoo:

3 // 🇫🇮 YLEX - #joulusinkku
Meinasin sanoa vähän noloksi, mutta ehkä se on sallittuakin joulubiiseissä. :mrgreen: YleX näköjään asialla ja kieltämättä kytkin heti yhteyden seuraaviin viisutyrkkyihin: taisi olla yhteistyössä tjsp? :draamaa: toivottavasti vetävät tyylillä överiksi jos vetävät.

4 // 🇬🇧 Billy Mack - Christmas Is All Around
Siis ei pienintäkään muistikuvaa tästä vaikka olin mukana esikatselutilaisuudessa. :shock: No eihän se missään nimessä kerro biisin huonoudesta (nehän sieltä joukosta nyt ainakin muistaa) vaan pitemminkin koukkujen puutteesta. Pidin kuitenkin kuulemastani.

5 // 🇬🇷 Elena Paparizou - Hristougenna Xana
Hurraa vieraskielisyys! :tapu: Toisaalta se on riski koska esim. kyseisestä biisistä paistaa kreikkalaisuus ja kreikkalainen tyyli ei tuo mieleen perinteistä joulua. Ehkä sanojen ymmärtäminen voisi auttaa, mutta luottaisin enemmän niihin perinteisiin pisteisiin kuitenkin. :joojoo:

6 // 🇩🇪 Helene Fischer - Feliz Navidad
Tästä just äsken puhuin, selkeä fiilisero kielen vaihtuessa! Menevä biisi vaikkakin vähän turhan mahtipontinen lavaesitys siihen nähden, ei kyseessä sentään mikään spektaakkeli ollut ihmismäärään verrattuna. :heh:

7 // 🇺🇸 The Killers - Don't Shoot Me Santa
Tuskin tarvitsisi itsestäänselvyyksiä ladella mutta erittäin hämmentävä biisi. :shock: ja vielä oudompaa on se, että ajoittain tätä melkein vihaa ja toisessa hetkessä kuulostaa jopa nautinnolliselta.

8 // 🇫🇮 Maria Ylipää - Aasi ja timpurin muija
Nainen näytti tutulta ja esikatselijoiden avulla yhdistin Aallonmurtaja-naiseen! Varmaan muualtakin tuttu, itselle vaan erityisesti kyseisestä sarjasta. :mrgreen: Siinähän se meni.

9 // 🇫🇮 Arja Koriseva - Kaksi liekkiä
Satuin vilkaisemaan teeveetä tässä vknloppu tai pari sitten ja siellä näin Korisevan. :joojoo: Persoonaansa nähden koen vähän ristiriitaisena näinkin rauhallisen tuotannon, mutta kyllähän tästäkin huokuu jonkinlaista elämäniloa.

10 // 🇬🇧 Hurts - All I Want for Christmas Is New Year's Day
Itse tykkään enemmän joulusta.. liian lähellä uutta vuotta ylipäätään koko juhla. Kaksi täysin toistensa vastakohtaa fiiliksensä osalta. :draamaa: ps. ihan symppis biisi.

11 // 🇸🇪 Nina Persson & Oscar Johansson - Hej tomtegubbar
Eiköhän tällaiselle rauhallisen tunnelmalliselle kappaleelle löydy noutajia. :joojoo:

12 // 🇫🇮 Tuomo Häkkilä - Pienen lampaan jouluyö
Tää ääni on kyllä niin joulu. :heh: Luotettu selvästi tuttuun ja turvalliseen, kyllä tällaisen vastaavanlaisen kuulee väkisinkin joka vuosi näinä päivinä, useampaankin otteeseen.

13 // 🇬🇧 Greg Lake - I Believe in Father Christmas
Kuunteleminen vaatii pientä keskittymistä huonon äänenlaadun vuoksi vaikka annettakoot se toki anteeksi 70-luvun vuoksi. Harvinaista kyllä, niin tässä taustamusiikki vie itse laulun voiton. Ihania mahtipontisia soittimia siellä taustalla. :kups:

14 // 🇫🇮 Hanoi Rocks - Dead by X-mas
Wanhan ajan rokkia, isäni suosikkia.. varmaan sieltä periytynyt se raskaamman musiikin maku myös itselle. :mrgreen: Menee toiselle kuuntelukierrokselle, tai siis meni jo. Tykkään kuitenkin enemmän siitä 2000-luvun -> rockista.

15 // 🇬🇷 Kalomira - Ta Hristougenna Afta
Menevä biisi ja tykkään paljon, haluaisin kuunnella heti uudestaan! :uujee: Kielikään ei tule fiiliksen tielle vaan tuntuu oikeasti joululta, tässän pääs ihan teeman mukaiseen fiilikseen sisään. :tapu:

16 // 🇷🇺 Nikolai Rimski-Korsakov - Christmas Eve Suite
Tässä kohtaa tuli se Emmerdale-jakso vai tämä valinnanvaikeus.. :hiips: pakkohan se joskus on valita jälkimmäinen eikä aina viivästyttää. :mrgreen: Silloin kun ensimmäisellä kerralla kelaili koko biisiä pikku hiljaa läpi niin olihan siellä upeita elementtejä ja jos vaan jaksaa keskittyä parikytä minuuttia ja odottaa niitä hiljattaisia muutoksia biisissä niin varmasti mainio löytö.. itsekin voisin soittaa taustalla, mutta varsinaiselta kappaleelta odotan alle kymmenen minuutin pituutta. En ole tainnut antaa koskaan pisteitä erityisen pitkille kappaleille.

--
jatkunee huomenna.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Minulla ei ole mitään joulumusiikkiallergiaa. Päinvastoin, musiikki virittää tunnelman, tykkään sen rituaalinomaisuudesta. Olen ihan perinteisen suomalaisen itkuvirsi-joulumusiikin ystävä, lisäksi keskiaikainen/barokkimusiikki kuuluu jouluuni. Mutta tietenkin huono joulumusiikki on sietämätöntä. Niin on muukin muzakki tai muu eri tavoin kökkö ja huono.

1 // 🇫🇮 Anna Eriksson - Sylvian joululaulu
Rakastan Anna Erikssonin Heinillä härkien kaukalon - versiota, se on yksi hienoimpia uusia. Sen sijaan tämä Sylvia on, kuten joku sanoi jo, tuo Annan huonoimmat puolet esiin, eli menee huutamiseksi. Kaukana parhaista Sylvia-versioista.

2 // 🇺🇸 John Williams, American Boychoir & Boston Pops Orchestra - Somewhere in My Memory
Tämä sitoutuu leffaan jotenkin liiaksi. Siis tarkoittaen, että jotain tuntuu puuttuvan kun ei ole kuvaa.

3 // 🇫🇮 YLEX - #joulusinkku
Juu ei. Mainoksen taustamusiikkia.

4 // 🇬🇧 Billy Mack - Christmas Is All Around
<3 Tämä on aika täydellinen brittiläisen rockahtavan perinteen joulubiisi. Ihan itsenäisesti, mutta myös Bill Nighy Billy Mackin äänellä hyvässä joululeffassa.

5 // 🇬🇷 Elena Paparizou - Hristougenna Xana
Next. Ei kuulosta joululta minulle, pelkillä kulkusilla ei joulua rakenneta.

6 // 🇩🇪 Helene Fischer - Feliz Navidad
Alku lupasi vähän, mutta sitten jäi ihan tavanomaiseksi Felix navidad renkutusversioksi. Kolme minuuttia kuulosti todella pitkältä, se 20s olisi riittänyt. Ei todellakaan jatkoon.

7 // 🇺🇸 The Killers - Don't Shoot Me Santa
Ihan ookoo jouluangstin demonstrointi, mutta aikamoinen kollaasimosaiikki biisiksi.

8 // 🇫🇮 Maria Ylipää - Aasi ja timpurin muija
Maria Ylipää on ihana. Biisi on vähän liian monimukaista näppäryyttä sisältävä. Mutta Marian äänen sävyt ja lämpö kantavat, vaikka tuskin jää jouluiselle soittolistalleni.

9 // 🇫🇮 Arja Koriseva - Kaksi liekkiä
Arjakin on ihana, mutta biisi liian perusiskelmää.

10 // 🇬🇧 Hurts - All I Want for Christmas Is New Year's Day
No enkä halua, Uusi vuosi on rasittava juhla. Mutta biisi on kiva, tarttuva kertosäe, jossa hyvä poljento. Jouluiset kilinät olematta kliseisiä.

11 // 🇸🇪 Nina Persson & Oscar Johansson - Hej tomtegubbar
Hieno versio, jossa sanoitusta avataan angstisemmasta kulmasta - tai osoitetaan mitä myös biisissä sanotaan. Toimii ja osoittaa että hyvät biisit aukeavat monella tapaa.

12 // 🇫🇮 Tuomo Häkkilä - Pienen lampaan jouluyö
No siis. Sanoin että tykkään itkuvirsijoululauluista. Mutta tämä on läpilaulettu, muhkealla äänellä toki, mutta tämä on sellaista laulua, jossa teksti voisi olla pääsiäisen kärsimystä tai jumalan suuruutta ylistävää tai nyt sitten tällainen herkkä sanoma ja kaikki samaa saarnamakkaraa.

13 // 🇬🇧 Greg Lake - I Believe in Father Christmas
Vooi että, ihanaa folkkia, vaikka ei kyllä erityisen jouluinen väliosaa lukuunottamatta, eli ei toimi rituaalimusiikkina, mutta tykkään. Harmillisen huono audio tuubivideossa

14 // 🇫🇮 Hanoi Rocks - Dead by X-mas
:rakkaus: Voi että, voi ETTÄ. Nuoruus ja onhan tämä loistava, loistava edelleen.

15 // 🇬🇷 Kalomira - Ta Hristougenna Afta
Seuraava.

16 // 🇷🇺 Nikolai Rimski-Korsakov - Christmas Eve Suite
Kuvittava. Kliseinen. Voisi olla ikivanhan Suomi Filmin taustamusiikkia - suomisen pipsan isosisko veikeästi hypähdellen vie joulutervehdyksiä ovelta ovelle. Ei oikein innosta.

17 // 🇺🇸 Lindsey Stirling - Warmer in the Winter
:kups: Ooh, aivan täydellinen anglokulttuurin svengaavan joulun biisi.

18 // 🇺🇸 slayyyter ft. ayesha erotica - all i want for xxxmas
:uujee: tykkään :heh:

19 // 🇫🇮 Eino ja Aapeli - Jouluralli 2
Juu ei.

20 // 🇬🇧 Geraldine Mcqueen - Once Upon A Christmas Song
Seuraava.

21 // 🇸🇪 Elize Ryd - Stjärnan i min hand
<3 Ihana, lämminääninen Elize, hienoa akustista kitarointia, maaginen tunnelma. Power-kasvatus ei oikein tässä muodossa täysin istu biisiin ja komppi ja särökitara käyttää kliseisiä elementtejä . Mutta silti kisan parhaimmistoa.

22 // 🇫🇮 Irina Björklund & Peter Franzén - Joulupukki rakkauden tuo
Ihan kiva Benetton-mainos-henkinen biisi. Franzeinin ääni on lämmin.

23 // 🇯🇵 Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas Mr. Lawrence
:rakkaus: :ihana: Oi nuoruus, oi Bowie jonka tähdittämän leffan musiikkia tämä on, sakamoto itse näytteli myös tässä. On minulla tuolloin hankittuna vinyylinä edelleen, puhkikuunneltuihin kuuluva. Vaikea sanoa miten toimii ilman tällaista kuuntelutaustaa, mutta itse tykkään edelleen todellakin.

24 // 🇦🇱 Kallashi - Nana Dimri
Äääh en ole tällä tuulella, vaikka parodisesta pilkkeestä tykkäänkin.

25 // 🇫🇮 Jarkko Ahola - Ave Maria
<3 Jarkko Aholan ylä-äänet eivät ole tästä maailmasta. Ave Maria, ylimaallisen kaunis kappale.

26 // 🇫🇮 Teflon Brothers ft. Spekti & Petri Nygård - Tee mulle joulu
No jaa. Pyhimys ja Petri sinällään joo, kivat että Teemulle järjestetään ikuista joulua mut haluuks se sitä.

27 // 🇺🇸 John Denver & The Muppets - Twelve Days of Christmas
john Denveriä ois kiva kuunnella, mutta ei Muppetseja ilman ohjelmaa, vaikka sinällään jotenkin jouluun kuuluvatkin.

28 // 🇫🇮 Rajaton - Pukki tietää
rajaton on ihana, mutta renkutuksensa ovat akateemisia, eivät oikein lähde.

29 // 🇦🇺 Sia - Ho Ho Ho
Tavallaan ehkä, ehkä ei. Mutta ei, rasittava.

30 // 🇫🇮 Pää-Äijät - Pikkujouluissa
Ei.

31 // 🇺🇸🇳🇴 Idina Menzel ft. AURORA - Into the Unknown
Oliko tämä joku Disney? Jaaha.

32 // 🇺🇸 Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You
Klassikko. Ja syystä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Spartan kuningas
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 389
Liittynyt: 15 Marras 2018, 22:55

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Spartan kuningas »

Muistaahan jengi äänestää? Äänestysaikaa on vielä ruhtinaallisesti jäljellä aina 20.12. klo 12:00 asti, mutta toivottakoon ainakin suurimmalta osalta pisteitä jo torstain puolelta, että saadaan varmasti tulosshow perjantai-iltana ajoissa käyntiin!

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Requel »

Toinen puolisko oli upea ja tulee kyllä valinnanvaikeutta pisteille, koska jo ensimmäisestä puoliskosta karsin seitsemään. Pitää todnäk karsia tiukemmin. :draamaa:

17 // 🇺🇸 Lindsey Stirling - Warmer in the Winter
No nyt on kyllä yhtä paljon tunnelmanvaihduntaa kuin Makedonian vuoden 2018 viisussa (Lost and found), tosin toimiva paketti kuitenkin. Itse asiassa biisin jaksoi kuunnella vaivatta loppuun: aina kun meinasi kyllästyä niin tapahtui jotain herättävää. :joojoo:

18 // 🇺🇸 slayyyter ft. ayesha erotica - all i want for xxxmas
Tää on niitä biisejä joiden lähettäjän vaan alitajuntaisestikin arvaa tai ainakin luulee arvanneensa. :mrgreen: Aika lyhyt, vaikka no kaikenhan tästä ehtiikin saamaan irti. (eli sain jotain irti ;))

19 // 🇫🇮 Eino ja Aapeli - Jouluralli 2
Viimeksikin taisivat olla mukana? Ihan rempseä ja kenties Jouluralli kymppiä tulen sitten tykittämään täysillä. :heh: En tiedä heidän nykysuosiotilannettaan mutta en ainakaan ole moneen kuukauteen kuullut heistä erityisemmin mitään, joten toivottavasti ura ei lässähdä siihen mennessä.

20 // 🇬🇧 Geraldine Mcqueen - Once Upon A Christmas Song
Näytti jotakuinkin 20 sekunin kohdalla siltä että nainen rupeaa vetämään pornobiisiä, eli väärässä olin n. kaikessa. :mrgreen: Hyvä kuitenkin näin, yllätys oli mieluisa.

21 // 🇸🇪 Elize Ryd - Stjärnan i min hand
Esikatselutilaisuudessa odotin ja odotin ja odotinkin pitkään kunnon nousua, lukihan kannessa sentään raskasta joulua! :draamaa: Taas sitä joutuu odottamaan tuskastuttavan pitkään vaikka pidän biisistä näinkin.. kansikuva vaan muistuttaa siitä miten se nousu on joskus tulossa eikä sitä vaan meinaa saada. No lopulta sain, kun tarpeeksi vikisin. :mrgreen:

22 // 🇫🇮 Irina Björklund & Peter Franzén - Joulupukki rakkauden tuo
Biisin paras kohta on ehdottomasti kielen vaihtuminen. :peukku: Vaikkei mitään sen suurempia tähtihetkiä ole, niin biisi kulkee sutjakasti eteenpäin.

23 // 🇯🇵 Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas Mr. Lawrence
Täysin instrumentaalinen biisi oli onnekas valinta, kun kilpailijoita ei juuri löydy. Löytää varmasti äänestäjänsä ilman etsimistäkin.

24 // 🇦🇱 Kallashi - Nana Dimri
No tästä ei voi erehtyä, pornobiisi on tulossa. :mrgreen: En tiedä onko hyvä merkki jouluisuudesta jos tuntuu siltä että voisi kuunnella ympäri vuoden, mutta hyvä merkki on sen sijaan se, että voisin oikeastikin palata tähän myöhemminkin. :kuolaus: En yleensä ole jumputussoitinvälikertsien fani, mutta nyt annan niille mielellään synninpäästön.

25 // 🇫🇮 Jarkko Ahola - Ave Maria
Jarkko Ahola on melkein joka viikko Spotifyn uutuusehdotuksissa tai viikon suosituksissa, en tiedä miksi, kun en ole kuunnellut omatoimisesti. :mrgreen: Mutta joo onhan näissä hänen biiseissään jylhyyttä, jota harvoin enää Suomessa näkee. <3

26 // 🇫🇮 Teflon Brothers ft. Spekti & Petri Nygård - Tee mulle joulu
Olen jo kerran painanut huvikseen auki kun on jäänyt YouTuben etusivulle pyörimään. :heh: Saanut siis ainakin yhden mahdollisuuden enemmän kuin monet muut.

27 // 🇺🇸 John Denver & The Muppets - Twelve Days of Christmas
Muppetit, ei ehkä suurin osa lapsuuttani mutta muistan heidät kun katseltiin sisarusten kanssa videokasetilta. :ihana: Ainakin tuli pieni nostalgiaryöppy pintaan. <3

28 // 🇫🇮 Rajaton - Pukki tietää
Jee, sellainen joulubiisi jonka kaltaisista pidin eniten lapsuudessani. :uujee:

29 // 🇦🇺 Sia - Ho Ho Ho
Sialle en ole koskaan antanut näissä kekkereissä pisteitä. Harkitsen kuitenkin tekeväni niin ensimmäistä kertaa.. ehkä Sia-kiintiöni oli vaan täynnnä jonkin aikaa mutta nyt taas jaksaa, kun ei ole vähään aikaan kuullut.

30 // 🇫🇮 Pää-Äijät - Pikkujouluissa
En olis ikinä osannu aavistaa Pää-Äijiä jouluraatiin. :mrgreen: Alhaalla oleva kommentti "ei paha biisi vaikka on kesä" pitää varmasti paikkansa. :heh:

31 // 🇺🇸🇳🇴 Idina Menzel ft. AURORA - Into the Unknown
Tuntuu että olen käyttänyt Saara Aalto-vertausta jo usempaan otteeseen raatikommenteissa mutta tässä taas jatkumoa sille. Tehtäisiinpä Saarallekin yhtä upeita kappaleita tulevaisuudessa. Toistaiseksi en ole ollut niin suuri fani oman tuotantonsa suhteen. (Eli biisi on upea.) :joojoo:

32 // 🇺🇸 Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You
Viime jouluraadissa kaipasinkin niitä kaikista suurimpia klassikoita ja näköjään toive toteutui nyt. :heh: Yksi suosikkijoulubiisejäni, mutta nyt kun se on kätösissä niin vaikea suhtautua kun on kyseessä iso hitti.. varo mitä toivot tai mieti ainakin kahdesti tjsp. :draamaa:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Spartan kuningas
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 389
Liittynyt: 15 Marras 2018, 22:55

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Spartan kuningas »

Ihan käsittämättömiä pisteitä otettu ylös, ja vielä seittemät näyttää puuttuvan! Aikaa äijjillä aina klo 12:00 asti. Joissakin pisteissä oli myös puutteita, joten korjatkaahan asianomaset myös niitä!

Avatar
Spartan kuningas
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 389
Liittynyt: 15 Marras 2018, 22:55

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Spartan kuningas »

Kahet pisteet puuttuu edelleen! Meitsi vähentää 70 pistettä lähettäjältä (jaettava summa), jos ei ala pikkuhiljaa kuulumaan!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kuppilalaiset eivät kunnioita deadlineja. :draamaa: :niinpa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Spartan kuningas
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 389
Liittynyt: 15 Marras 2018, 22:55

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Spartan kuningas »

Kuva
Osallistujalistaa alta, olkaahan hyvät!

1 // 🇫🇮 Anna Eriksson - Sylvian joululaulu // antsa798
2 // 🇺🇸 John Williams, American Boychoir & Boston Pops Orchestra - Somewhere in My Memory // Samiasd
3 // 🇫🇮 YLEX - #joulusinkku // Tegu-
4 // 🇬🇧 Billy Mack - Christmas Is All Around // jdjj22
5 // 🇬🇷 Elena Paparizou - Hristougenna Xana // UFOPOLI
6 // 🇩🇪 Helene Fischer - Feliz Navidad // Spartan kuningas
7 // 🇺🇸 The Killers - Don't Shoot Me Santa // sziget
8 // 🇫🇮 Maria Ylipää - Aasi ja timpurin muija // inomu
9 // 🇫🇮 Arja Koriseva - Kaksi liekkiä // WildDance
10 // 🇬🇧 Hurts - All I Want for Christmas Is New Year's Day // Terasbekoni
11 // 🇸🇪 Nina Persson & Oscar Johansson - Hej tomtegubbar // Hanhis
12 // 🇫🇮 Tuomo Häkkilä - Pienen lampaan jouluyö // akuankka13
13 // 🇬🇧 Greg Lake - I Believe in Father Christmas // Koirankuonolainen
14 // 🇫🇮 Hanoi Rocks - Dead by X-mas // wigwam
15 // 🇬🇷 Kalomira - Ta Hristougenna Afta // Serduchka
16 // 🇷🇺 Nikolai Rimski-Korsakov - Christmas Eve Suite // Nevski
17 // 🇺🇸 Lindsey Stirling - Warmer in the Winter // Queen
18 // 🇺🇸 slayyyter ft. ayesha erotica - all i want for xxxmas // granaattiomena
19 // 🇫🇮 Eino ja Aapeli - Jouluralli 2 // TomppaJr
20 // 🇬🇧 Geraldine Mcqueen - Once Upon A Christmas Song // jiiii
21 // 🇸🇪 Elize Ryd - Stjärnan i min hand // klaus-12
22 // 🇫🇮 Irina Björklund & Peter Franzén - Joulupukki rakkauden tuo // Nokikolari
23 // 🇯🇵 Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas Mr. Lawrence // Erakkorapu
24 // 🇦🇱 Kallashi - Nana Dimri // Happy
25 // 🇫🇮 Jarkko Ahola - Ave Maria // ta1ja
26 // 🇫🇮 Teflon Brothers ft. Spekti & Petri Nygård - Tee mulle joulu // MuumiAnkka
27 // 🇺🇸 John Denver & The Muppets - Twelve Days of Christmas // Eveveve
28 // 🇫🇮 Rajaton - Pukki tietää // ESC Addict 98
29 // 🇦🇺 Sia - Ho Ho Ho // Mymmeli
30 // 🇫🇮 Pää-Äijät - Pikkujouluissa // Hazard
31 // 🇺🇸🇳🇴 Idina Menzel ft. AURORA - Into the Unknown // Elizabeth
32 // 🇺🇸 Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You // Viisuilija_110


Kuudelta tosiaan alotellaan vuoden 2019 jouluraadin tulosshow'ta,
muistaahan jengi olla paikalla!

Väliaikanumerona joulu- ja kesäraadin taustalla soineen ja kippolan raatihistorian eittämättä kovimman
mimmin, NK:n helvetin nätti jouluspesiaali, josta esitetynkin raadin videoiden taustatsipale löytyy!



Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Spartan kuningas kirjoitti: 20 Joulu 2019, 16:58
32 // 🇺🇸 Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You // Viisuilija_110
Itselläni oli, ehkä tylsin valinta ikinä, mutta en vaan voi sille mitään että tämä on ylivoimainen lempparini kaikista joululauluista. :ihana:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Viimevuotisen Jouluraadin voittoa puolustaa Nevski. Mihin riittävät hänen rahkeensa tällä kertaa? :miettii:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

No niin. Kenellekään ei varmaan tullut taaskaan yllätyksenä, kuka olin. :heh: Minustakin uudenvuodenpäivä on muuten yksi vuoden masentavimmista päivistä, joka lähinnä merkitsee auvoisan joulunajan loppua, mutta ehkäpä tuo toivomus on enemmän vertauskuvallinen. Siihen on kuitenkin parikin syytä, miksi pidän AIWfCINYD:tä kunnioitettavana joulukappaleena:

- Kappale on uusi sävellys, eikä mikään läpilaulettu coveri jostakin kulahtaneesta joulukappaleesta. Tästä huolimatta melodiassa on kunnianhimoa.
- Biisi tuntuu oikeastaan vasta toissijaisesti joululaululta. Sanoitus on täydellisesti linjassa Happiness-albumin (joka on vuosikymmenen eniten kuuntelemani levy) muiden kappaleiden kanssa, ja siihen nähden se tuntuu uskottavalta eikä miltään kaupalliselta hapatukselta.

Menestysodotuksia ei ole, mutta olisihan se kiva, jos en nyt ihan täydellisesti menisi häpäisemään aiempaa voittajayhtyettä. Sen voin kyllä luvata, että kaupunkiraadissa tulen olemaan enemmän mukavuusalueeni ulkopuolella sattuneesta syystä johtuen. :p
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Requel »

Oma biisini oli harkinnassa jo viime vuoden jouluraatiin ja kadutti kun en laittanut sitä.. korjasin siis vääryyttä näin jälkikäteen. Oheisraadeissa oon ollu yleensä sijoilla 17-18 joten siinä tavote tällekin päivälle. :surrur:

Eniten nimissä yllätti granaattiomena, klaus ja akuankka, kaikki positiivisesti. Uskon myös että klaus - jumbosijojen kuningas - voi tällä kertaa jopa voittaa. :eeek: Enempää en veikkauksia tee koska yleensä veikkaan omia suosikkejani + pisteeni saatte ehkä viimeisten joukossa.. muistin nimittäin deadlinen väärin. :draamaa: (ja Spartan kysellessä pisteitä sanoin vaan että sori pääraati menee nyt edelle koska sen kanssa tulee kiire :rofl:)
MIH96 kirjoitti: 20 Joulu 2019, 17:15 Viimevuotisen Jouluraadin voittoa puolustaa Nevski. Mihin riittävät hänen rahkeensa tällä kertaa? :miettii:
Menestystä en biisille toivo, mutta eiköhän tolla pärjää. :joojoo: Ajattelin Nevskin olevan jommankumman pornohtavan biisin takana (granaattiomenan tai Happyn), joten vähän petti odotukset siihen nähden. :ylppis:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Kuva


Sohodollsin kiva popimpi ja jouluisempi versio olisi todennäköisesti menestynyt täällä paremmin, mutta alkuperäinen Hanoi Rocksin versio on totta kai se juttu! :surrur: :rok: Huomasiko kukaan, että 13. päivä oli tosiaan tänä vuonna perjantai, kuten kappaleessakin.
:kaunis:




Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Spartan kuningas kirjoitti: 20 Joulu 2019, 16:58 5 // 🇬🇷 Elena Paparizou - Hristougenna Xana // UFOPOLI
UFOPOLI oli sitten raadin toisen kreikkalaisbiisin takana. :heh: Mietinkin, lähettäisikö hän jotain korealaista tähän raatiin, mutta ei lähettänyt ei.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Queen kirjoitti: 20 Joulu 2019, 17:33 Eniten nimissä yllätti granaattiomena, klaus ja akuankka, kaikki positiivisesti.
Ai yllätti vai? Olenhan minä lähetellyt raatiin aiemminkin vaikka mitä kyrpäerektiopersereikä - biisejä. :heh: Mut joo, tarkoituksena oli löytää tähän raatiin kappale, joka olisi aivan toista maasta kuin viime vuonna jouluraatiin lähettämäni O Helga Natt. Youtubessa sitten tuli vastaan tuollainen helmi. Kappaleen esittäjän lahjatoiveisiin samaistun kyllä itsekin jonkin verran. Tai siis en kyllä ainakaan kaipaa mitään villasukkia tai suklaarasioita. :draamaa: Onhan seksi lahjana varmasti myös ekologinen vaihtoehto. Paitsi tietysti, jos se johtaa uuden elämän syntymiseen. Itselläni ei kumminkaan tuota riskiä ole. :mrgreen:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Pää-Äijien UMK-kaudesta lähtien olen popittanut kappalettani jouluisin ja joulun ulkopuolella. Koukuttava, joskin nolo. :heh: Kuuluu suosikkeihini kaikista joulukappaleista.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ai niin, voisihan sitä omastakin joulubiisistään sanoa jotain. :jouluhymy: :heh: Ihanan pirtsakka, olematta kuitenkaan liian ärsyttävä. Jouluinen ja kepeä. Uskon tuolle ropisevan joulupisteitä ihan kivasti.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Spartan kuningas
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 389
Liittynyt: 15 Marras 2018, 22:55

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Spartan kuningas »

Kuva
Äijjät valmiina selvittämään, kenestä kruunataan vuoden 2019 jouluraatikingi?
akuankka13 saa kunnian alottaa tän urakan!
1/32

Pisteet // akuankka13
1. // 🇯🇵 Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas Mr. Lawrence // 12
2. // 🇷🇺 Nikolai Rimski-Korsakov - Christmas Eve Suite // 10
3. // 🇺🇸 slayyyter ft. ayesha erotica - all i want for xxxmas // 8
4. // 🇸🇪 Nina Persson & Oscar Johansson - Hej tomtegubbar // 7
5. // 🇬🇧 Greg Lake - I Believe in Father Christmas // 6
6. // 🇺🇸 John Williams, American Boychoir & Boston Pops Orchestra - Somewhere in My Memory // 5
7. // 🇦🇱 Kallashi - Nana Dimri // 4
8. // 🇫🇮 Maria Ylipää - Aasi ja timpurin muija // 3
9. // 🇺🇸 John Denver & The Muppets - Twelve Days of Christmas // 2
10. // 🇫🇮 Hanoi Rocks - Dead by X-mas // 1

Kokonaistilanne
1. // 🇯🇵 Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas Mr. Lawrence // 12
2. // 🇷🇺 Nikolai Rimski-Korsakov - Christmas Eve Suite // 10
3. // 🇺🇸 slayyyter ft. ayesha erotica - all i want for xxxmas // 8
4. // 🇸🇪 Nina Persson & Oscar Johansson - Hej tomtegubbar // 7
5. // 🇬🇧 Greg Lake - I Believe in Father Christmas // 6
6. // 🇺🇸 John Williams, American Boychoir & Boston Pops Orchestra - Somewhere in My Memory // 5
7. // 🇦🇱 Kallashi - Nana Dimri // 4
8. // 🇫🇮 Maria Ylipää - Aasi ja timpurin muija // 3
9. // 🇺🇸 John Denver & The Muppets - Twelve Days of Christmas // 2
10. // 🇫🇮 Hanoi Rocks - Dead by X-mas // 1
11. // 🇫🇮 Anna Eriksson - Sylvian joululaulu // 0
12. // 🇫🇮 YLEX - #joulusinkku // 0
13. // 🇬🇧 Billy Mack - Christmas Is All Around // 0
14. // 🇬🇷 Elena Paparizou - Hristougenna Xana // 0
15. // 🇩🇪 Helene Fischer - Feliz Navidad // 0
16. // 🇺🇸 The Killers - Don't Shoot Me Santa // 0
17. // 🇫🇮 Arja Koriseva - Kaksi liekkiä // 0
18. // 🇬🇧 Hurts - All I Want for Christmas Is New Year's Day // 0
19. // 🇫🇮 Tuomo Häkkilä - Pienen lampaan jouluyö // 0
20. // 🇬🇷 Kalomira - Ta Hristougenna Afta // 0
21. // 🇺🇸 Lindsey Stirling - Warmer in the Winter // 0
22. // 🇫🇮 Eino ja Aapeli - Jouluralli 2 // 0
23. // 🇬🇧 Geraldine Mcqueen - Once Upon A Christmas Song // 0
24. // 🇸🇪 Elize Ryd - Stjärnan i min hand // 0
25. // 🇫🇮 Irina Björklund & Peter Franzén - Joulupukki rakkauden tuo // 0
26. // 🇫🇮 Jarkko Ahola - Ave Maria // 0
27. // 🇫🇮 Teflon Brothers ft. Spekti & Petri Nygård - Tee mulle joulu // 0
28. // 🇫🇮 Rajaton - Pukki tietää // 0
29. // 🇦🇺 Sia - Ho Ho Ho // 0
30. // 🇫🇮 Pää-Äijät - Pikkujouluissa // 0
31. // 🇺🇸🇳🇴 Idina Menzel ft. AURORA - Into the Unknown // 0
32. // 🇺🇸 Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You // 0
Viimeksi muokannut Spartan kuningas, 20 Joulu 2019, 18:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Spartan kuningas
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 389
Liittynyt: 15 Marras 2018, 22:55

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Spartan kuningas »

Kuva
Pidetään suhteellisen hyvä tahti päällä, veljet!
UFOPOLI vuorossa!
2/32

Pisteet // UFOPOLI
1. // 🇫🇮 YLEX - #joulusinkku // 12
2. // 🇫🇮 Teflon Brothers ft. Spekti & Petri Nygård - Tee mulle joulu // 10
3. // 🇺🇸 Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You // 8
4. // 🇫🇮 Arja Koriseva - Kaksi liekkiä // 7
5. // 🇬🇷 Kalomira - Ta Hristougenna Afta // 6
6. // 🇸🇪 Elize Ryd - Stjärnan i min hand // 5
7. // 🇬🇧 Geraldine Mcqueen - Once Upon A Christmas Song // 4
8. // 🇯🇵 Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas Mr. Lawrence // 3
9. // 🇦🇺 Sia - Ho Ho Ho // 2
10. // 🇫🇮 Pää-Äijät - Pikkujouluissa // 1

Kokonaistilanne
1. // 🇯🇵 Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas Mr. Lawrence // 15
2. // 🇫🇮 YLEX - #joulusinkku // 12
3. // 🇷🇺 Nikolai Rimski-Korsakov - Christmas Eve Suite // 10
4. // 🇫🇮 Teflon Brothers ft. Spekti & Petri Nygård - Tee mulle joulu // 10
5. // 🇺🇸 slayyyter ft. ayesha erotica - all i want for xxxmas // 8
6. // 🇺🇸 Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You // 8
7. // 🇸🇪 Nina Persson & Oscar Johansson - Hej tomtegubbar // 7
8. // 🇫🇮 Arja Koriseva - Kaksi liekkiä // 7
9. // 🇬🇧 Greg Lake - I Believe in Father Christmas // 6
10. // 🇬🇷 Kalomira - Ta Hristougenna Afta // 6
11. // 🇺🇸 John Williams, American Boychoir & Boston Pops Orchestra - Somewhere in My Memory // 5
12. // 🇸🇪 Elize Ryd - Stjärnan i min hand // 5
13. // 🇦🇱 Kallashi - Nana Dimri // 4
14. // 🇬🇧 Geraldine Mcqueen - Once Upon A Christmas Song // 4
15. // 🇫🇮 Maria Ylipää - Aasi ja timpurin muija // 3
16. // 🇺🇸 John Denver & The Muppets - Twelve Days of Christmas // 2
17. // 🇦🇺 Sia - Ho Ho Ho // 2
18. // 🇫🇮 Hanoi Rocks - Dead by X-mas // 1
19. // 🇫🇮 Pää-Äijät - Pikkujouluissa // 1
20. // 🇫🇮 Anna Eriksson - Sylvian joululaulu // 0
21. // 🇬🇧 Billy Mack - Christmas Is All Around // 0
22. // 🇬🇷 Elena Paparizou - Hristougenna Xana // 0
23. // 🇩🇪 Helene Fischer - Feliz Navidad // 0
24. // 🇺🇸 The Killers - Don't Shoot Me Santa // 0
25. // 🇬🇧 Hurts - All I Want for Christmas Is New Year's Day // 0
26. // 🇫🇮 Tuomo Häkkilä - Pienen lampaan jouluyö // 0
27. // 🇺🇸 Lindsey Stirling - Warmer in the Winter // 0
28. // 🇫🇮 Eino ja Aapeli - Jouluralli 2 // 0
29. // 🇫🇮 Irina Björklund & Peter Franzén - Joulupukki rakkauden tuo // 0
30. // 🇫🇮 Jarkko Ahola - Ave Maria // 0
31. // 🇫🇮 Rajaton - Pukki tietää // 0
32. // 🇺🇸🇳🇴 Idina Menzel ft. AURORA - Into the Unknown // 0
Viimeksi muokannut Spartan kuningas, 20 Joulu 2019, 18:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Jouluraati 2019

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Avauspisteet, kiitos kasista. :surrur:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Vastaa Viestiin