UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Peruttu Eurovision laulukilpailu 2020

Erika Vikman – Cicciolina

*****
138
55%
****
51
20%
***
19
8%
**
16
6%
*
27
11%
 
Ääniä yhteensä: 251

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Taikahuilu kirjoitti: 02 Helmi 2020, 10:31
12pointsii kirjoitti: 02 Helmi 2020, 02:18 YouTube yli 40 k :tuuletus:
Mitä sekoilet? Nyt on vajaat 400k, ei 40. :mitvit:
suchanovellife kirjoitti: 02 Helmi 2020, 09:48 Hirveää kun mä ajattelen tätä jo meidän edustajana :draamaa: Tässä on kuitenkin monta mutkaa vielä matkassa, esimerkiksi suomalaisten äänestyskäyttäytyminen (eli kansallinen huono itsetunto ettei kehdata lähettää mistä itse tykätään ja vielä suomeksi laulettuna :roll: ) ja tietysti klassikko eli Ylen perunalla kuvattu huono lavashow.
Ompas törkeää suomalaisuuden arvostamista. Taidat olla muilta mailta tullut tänne :mitvit:
En tiedä miten se on "törkeää suomalaisuuden arvostamista" jos tiedostaa meidän kansalliset kipupisteet :tajutkaa: Se on ihan fakta vaan, että kun kommenttikenttiä lukee, iso osa Cicciolinan kommenteista on luokkaa "suomen kieli on rumaa eikä tällä viisuissa pärjää", nimenomaan suomalaisten kirjoittamana.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

suchanovellife kirjoitti: 02 Helmi 2020, 12:35
Taikahuilu kirjoitti: 02 Helmi 2020, 10:31
Ompas törkeää suomalaisuuden arvostamista. Taidat olla muilta mailta tullut tänne :mitvit:
En tiedä miten se on "törkeää suomalaisuuden arvostamista" jos tiedostaa meidän kansalliset kipupisteet :tajutkaa: Se on ihan fakta vaan, että kun kommenttikenttiä lukee, iso osa Cicciolinan kommenteista on luokkaa "suomen kieli on rumaa eikä tällä viisuissa pärjää", nimenomaan suomalaisten kirjoittamana.
Juu tiedän. Mutta asioista voi löytää positiiviset puolet ja yrittää iloita niistä. Vaikka naapuri valittais, ei siihen kuoroon tartte yhtyä. Suomalainenkin voi yrittää nauttia elämän pienistä asioista, eikä mennä aina negatiivisuuden puolelle.

Onneksi meillä on nyt Erika, jonka biisiä on ilo kuunella :tuuletus:

Hyvä Erika Vikman :suomi:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Nevski kirjoitti: 02 Helmi 2020, 11:02 Kunhan Erikaa ei vaan laiteta mihinkään telineeseen lavalla.
kuva
Saaran esityksestä haluttiin tehdä X-factor kakkonen ja juuri siinä mentiin vikaan.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyllä monet Saaran X Factorin esityksistä olivat selkeämpiä ja parempia kuin mitä Monsters viisufinaalissa. En tiedä missä mentiin vikaan kun lopputulos ei yltänyt lähellekään samaa. Viisumopo lähti ilmeisesti keulimaan esityksen suunnittelijoiden käsissä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 781
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

hra47 kirjoitti: 02 Helmi 2020, 13:20 Kyllä monet Saaran X Factorin esityksistä olivat selkeämpiä ja parempia kuin mitä Monsters viisufinaalissa. En tiedä missä mentiin vikaan kun lopputulos ei yltänyt lähellekään samaa. Viisumopo lähti ilmeisesti keulimaan esityksen suunnittelijoiden käsissä.
Nyt kun jälkeenpäin fiilistelen, niin Domino oli esityksistä paras. Selkeä ja lavastus tuki biisiä. Itse biisikään ei huono ollut. Olisi varmaankin pärjännyt paremmin kuin Monsters, joka sotkettiin tunkemalla lavastukseen kaikkea mahdollista.
Is there something wrong with who I am ?

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Omassa tuttavapiirissäni tämä on otettu "alun järkytyksen" jälkeen hyvin positiivisesti vastaan. Ja jos joku on ollut toista mieltä, ei hänellä ole ollut mitään muutakaan suosikkia tässä karsinnassa. :rofl: :uujee: :tapu:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Minulla on kyllä kova luotto Erikaan, että lavaesityksestä osataan tehdä tyylikäs, mutta kuitenkin camp. Esimerkiksi Saaralla ja Kristalla on ollut sellainen "more is more" -meininki, että lopputuloksena on ollut välillä aikamoista sillisalaattia, tyyliin "me vähän brainstormattiin eikä osattu päättää, mitä otetaan esitykseen, niin otettiin kaikki". Erikalla on mielestäni parempi tyylitaju, jolla voidaan hyvinkin saada lopputuloksesta hillitysti överi. Esityksen pitää tukea biisiä eikä viedä siltä kaikkea huomiota. Cicciolinan lyriikkavideo on siinä mielestäni todella onnistunut. :joojoo:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jadine kirjoitti: 02 Helmi 2020, 14:22 Cicciolinan lyriikkavideo on siinä mielestäni todella onnistunut. :joojoo:
Niin minustakin ja osaan varmaan jo Erikan jokaisen mikroilmeen muutoksen ulkoa. Tämä ei ole välttämättä hyvä juttu liven hyväksymisen kannalta kun pakostakin tulee vertailtua lopullista esitystä onnistuneeseen videoon. Sit jos huidellaan jollain spidercamillä yleisön yläpuolella kaukokuvia lavasta napsien, niin pakostakin fiiliksestä tulee lättänä intensiiviseen videoon verrattuna.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Jadine kirjoitti: 02 Helmi 2020, 14:22 Esityksen pitää tukea biisiä eikä viedä siltä kaikkea huomiota. Cicciolinan lyriikkavideo on siinä mielestäni todella onnistunut. :joojoo:
Juuri näin, esitys ei saa peitota alleen kappaletta ja esittäjää. Tässä nähdään, että onnistuneen videon tekemiseen ei tarvita sirkushuveja. Jo tuo pelkkä lyriikkavideo on täysin kappaleeseen sopiva.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4894
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja toivo »

Rakastan sitä kohtaa lyriikkavideossa, missä Erika pyörähtää ympäri hiukset hulmuten. Siis se kohta ennen ensimmäistä kertosäettä. Ilmeet ja liikkeet ovat myös ihastuttavia. :ihana:

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja AntSa »

toivo kirjoitti: 02 Helmi 2020, 14:43 Rakastan sitä kohtaa lyriikkavideossa, missä Erika pyörähtää ympäri hiukset hulmuten. Siis se kohta ennen ensimmäistä kertosäettä. Ilmeet ja liikkeet ovat myös ihastuttavia. :ihana:
Samoin. Ja monta muutakin huippukatsetta. Erikassa on käsittämätöntä karismaa. :ihana:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Saaran Monstersista puheen ollen: alettiinko viisuesityksestä puhua negatiivisesti vasta lopputuloksen selvittyä? Muistaakseni sitä esitystä ei pidetty pahana juurikaan viisujen aikana.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 781
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

MIH96 kirjoitti: 02 Helmi 2020, 15:11 Saaran Monstersista puheen ollen: alettiinko viisuesityksestä puhua negatiivisesti vasta lopputuloksen selvittyä? Muistaakseni sitä esitystä ei pidetty pahana juurikaan viisujen aikana.
No siitä oli jotain mutinaa, että Saaraa ei aluksi näkynyt yleisöön päin ollenkaan. Lisäksi niistä natsi-sotilaspuvuista oli lievää kritiikkiä, se armeijaviittaus ei ihan auennut. Muutoin Saara-huuma oli varmaan niin kovaa, että vasta myöhemmin tajuttiin esityksen sekavuus.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No minuun Monsters ei tehnyt lavalla oikein minkäänlaista vaikutusta, en tiedä mitä jossain live-keskusteluketjussa oli tuumailtu kun en seurannut sitä. Sen muistan, että Silvennoisen Mikko oli selostuskopissaan ihan pähkinöinä esityksen jälkeen. Itse mietin, että ehkä juuri ja juuri finaaliin on mahikset. Ja sitä jännitinkin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Hyvä että teillä on uskoa tyylikkääseen esitykseen, itse olen vähän skeptinen koska YLE ja etenkin kun Erika on ilmeisesti itse sanonut (?) että sillä on tosi huono maku ja on huonon maun ystävä noin yleensä.

Siitä UMK finaalin kuvauksesta, oletan että artisteilla ei siis ole mitään vaikutusvaltaa esityksensä kuvaustyyliin? Eikö se ollut niin että itse viisuissa maat itse saa päättää miten kuvaus hoidetaan?
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Cicciolina saanut vuorokaudessa tyyliin 80 000 uutta kuuntelua Spotifyssa. Päivälistaa odotellessa.. :tuuletus: :surrur: :ihana: :tapu:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 781
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

AntSa kirjoitti: 02 Helmi 2020, 15:50 Cicciolina saanut vuorokaudessa tyyliin 80 000 uutta kuuntelua Spotifyssa. Päivälistaa odotellessa.. :tuuletus: :surrur: :ihana: :tapu:
Jes jes jes :tuuletus:
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja hra47 »

YourMother kirjoitti: 02 Helmi 2020, 15:49 Siitä UMK finaalin kuvauksesta, oletan että artisteilla ei siis ole mitään vaikutusvaltaa esityksensä kuvaustyyliin?
En tiedä, mutta tuohan olisi ihan päätöntä... se, miltä esitys näyttää televisiossa on kaiken a ja o. Rajapinta artistin ja yleisön välissä. Ruotsissa tämä on ymmärretty ainakin viime vuosina voittokappaleiden esityksissä. Toivottavasti myös Suomessa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30471
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

MIH96 kirjoitti: 02 Helmi 2020, 15:11 Saaran Monstersista puheen ollen: alettiinko viisuesityksestä puhua negatiivisesti vasta lopputuloksen selvittyä? Muistaakseni sitä esitystä ei pidetty pahana juurikaan viisujen aikana.
En muista, mitä silloin keskusteltiin. Ehkä päällimmäinen tunne oli helpotus siitä, ettei esitys ollut yhtä sekava kuin UMK:ssa?

Viisuviikon keskusteluja analysoidessa on syytä aina muistaa, että siinä on jonkin verran kannatusvaikutusta mukana. Siinä vaiheessa esitys on se mikä on, eikä suuria korjausliikkeitä ole mahdollista enää tehdä. Kannattajana voi vain toivoa parasta ja keskittyä positiivisiin puoliin. Jälkipyykin aika on sitten, kun tulos on selvillä. Ongelmakohtien puiminen vasta silloin ei siis välttämättä ole jälkiviisautta, vaikka se siltä helposti näyttää.

Muuten alkaa tosin kyllästyttää se, minkälaisen varjon Saara Aallon esitykset ovat UMK:n ylle jättäneet. Kritiikin kohde on väärä. Kuppilassa on kehitelty narratiivi, jonka mukaan Saara oli tahdoton sätkynukke ja Ylen tyylitajuttomuuden uhri. Narratiivi ei pidä paikkaansa. Käsittääkseni Saara sai hyvinkin vapaat kädet koota tiimin ympärilleen ja tehdä itsensä näköiset esitykset. Koreografi Brian Friedman oli Saaran kontakti eikä Ylen, ja niin edelleen. UMK- ja ESC-esitykset kertovat paljon enemmän Saaran kuin Ylen tyylitajusta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Timoteus kirjoitti: 02 Helmi 2020, 16:07 Ehkä päällimmäinen tunne oli helpotus siitä, ettei esitys ollut yhtä sekava kuin UMK:ssa?
Pääasiassa oli juurikin näin.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Edwina »

MIH96 kirjoitti: 02 Helmi 2020, 16:09
Timoteus kirjoitti: 02 Helmi 2020, 16:07 Ehkä päällimmäinen tunne oli helpotus siitä, ettei esitys ollut yhtä sekava kuin UMK:ssa?
Pääasiassa oli juurikin näin.
Juu, kyllä siinä oli kai jotain helpotuksen tunnetta ilmassa.
Jostain haastattelusta (Yleä haastateltu) muistan sen, että tämä lopulta viisulavalle päätynyt koreografia ei varsinaisesti ollutkaan Friedmanin tekemä, vaan se oli nimenomaan Ylen kokoon kasaama Friedmanin ohjeita soveltaen. Olen yrittänyt löytää tuota haastattelua, mutta en löydä enää.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Timoteus kirjoitti: 02 Helmi 2020, 16:07 Käsittääkseni Saara sai hyvinkin vapaat kädet koota tiimin ympärilleen ja tehdä itsensä näköiset esitykset.
Näin minäkin olen epäillyt. Vapaat kädet lavashown suunnittelussa oli ihan luonteva seuraus Saaran X Factor menestyksestä. Sitä en tiedä, missä määrin lopullinen show oli Friedmanin käsialaa. Saara on vaikuttanut kuitenkin hyvin omapäiseltä artistilta, joten en yllättyis, jos hänen lopullinen sanansa on painanut ja saanut tahtonsa läpi. Monstershan oli suunnilleen samaa tasoa esityksenä kuin hänen aikaisempi kotikutoiselta vaikuttanut No Fear.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Jos joku tämän menestyksen torppaa, niin se on raadit. En usko, että kansa jättäisi tätä äänestämättä sen takia, että hävettää tai ei uskalla. Pelkään, että saadaan kompromissivoittaja tyyliin Sandhja. Mut toivon kovasti, ettei näin käy tällä kertaa.
Cry him out

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sandhja ei ollut kompromissivoittaja. "Asiantuntijaraadit" jyräsivät hänet voittoon.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 02 Helmi 2020, 17:06 Sandhja ei ollut kompromissivoittaja.
Olet oikeassa. Ne kaksi oikeaa kompromissivoittajaa Suomen karsintahistoriassa ovat Boulevard 1988 (ei yhtään täyttä kymppiä kuudelta alueraadilta) ja Nina Åström 2000 (ei ollut niin asiantuntijaraadin kuin yleisöääntenkään ykkönen, oli tosin ykkönen kahdella yksittäisellä raatilaisella, eli Matti Puurtisella ja Kati Bergmanilla).

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

^ Eiku joo noinhan se menikin. Mut siis anyway, sama kaava voi toistua, että vaikka kansa äänestäis Erikan voittoon, niin raadit voivat torpata sen. Tässä kisassa on mukana pari sellaista varmasti raateihin vetoavaa biisiä.
Cry him out

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 781
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Night_Owl kirjoitti: 02 Helmi 2020, 17:01 Jos joku tämän menestyksen torppaa, niin se on raadit. En usko, että kansa jättäisi tätä äänestämättä sen takia, että hävettää tai ei uskalla. Pelkään, että saadaan kompromissivoittaja tyyliin Sandhja. Mut toivon kovasti, ettei näin käy tällä kertaa.
Suomalaiset uskalsivat äänestää Lordinkin, kyllä yksi Cicciolina menee heittämällä. Aikamiespojat äänestävät tissin takia ja naiset emansipaation vallassa.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Pari päivää sitten Facebook tahtoi minun näkevän Me Naisten artikkeli(?) Cicciolinasta, nyt se on jo mennyt ja kadonnut etten nyt valitettavasti voi teille todistaa tämän olemassa oloa. Facen puolella artikkelissa oli kysymys, joka oli suurinpiirtein jotain sellaista kuin Onko tässä Suomen viisuedustaja? Kommenttikenttä oli sangen täynnä ja sangen yksimielinen: Ei. Eihän tämmöinen suomeksi esitetty voi pärjätä ulkomailla. Ei näin vanhentunutta musiikkia voi soittaa. Emme me voi lähettää mitään näin rietasta.

Mutta muualla en ole oikeastaan törmännyt tällaiseen negatiivisuuteen. Onko kukaan muu?
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Speed »

Speed kirjoitti: 31 Tammi 2020, 21:15 Erikan viiden päivän Youtuben, Spotifyn ja Areenan kuuntelukertasaldo on 780k.

Unstoppable Queen.

Jos katsotaan näiden kolmen pääkuuntelukanavan tämän hetkistä tilannetta, Cicciolina on kerännyt yli miljoona kuuntelukertaa alle viikossa. Taustalla ei ole radiosoiton tuomaa buustia kappaleen tunnettavuuteen ja tv:n prime time viihdeohjelman tukea (vrt. Vain elämää kappaleiden kuuntelumäärät).

Tärkein indikaattori kaikista on kuitenkin se, että esim. Spotify kuuntelumäärät ja sijoitus Top50-listalla ovat olleet nousujohteisia. Sosiaalisessa mediassa olen alkanut törmäämään Erika aiheisiin hauskoihin ja hyväntahtoisiin meemeihin, jotka ovat lähtöisin ulkomailta. Lisäksi Cicciolina on ainakin kertaalleen soitettu jo täpötäydellä brittiläisellä clubilla.

Kaiken kaikkiaan Erikan Cicciolinasta on hyvää vauhtia kehittymässä ilmiö, johon median olisi helppo tarttua myös viisuviikkojen aikana.

Nimenomaan tässä on nyt se täsmäISKU Suomen euroviisukarsintaan.

Pohja upealle viisukeväälle on siis kehittymässä pinnan alla. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin, että esitys ja kappale tulevat täydentämään toisiaan samalla tavalla kuin lyriikkavideo ja kappale kulkevat käsikädessä. Eli UMK-finaalia odotellessani ohjeeni taustatiimille on RuPaulia lainaten: ”Don’t f**k it up.”

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 781
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Sieppeli kirjoitti: 02 Helmi 2020, 17:47 Kommenttikenttä oli sangen täynnä ja sangen yksimielinen: Ei. Eihän tämmöinen suomeksi esitetty voi pärjätä ulkomailla. Ei näin vanhentunutta musiikkia voi soittaa. Emme me voi lähettää mitään näin rietasta.
Ihmeellistä... itse en pidä sanoja kovinkaan riettaina, pikemminkin kauniina ja voimaannuttavina. Jos ei suomalaiset uskalla tätä lähettää niin mikä maa sitten...
Is there something wrong with who I am ?

Lukittu