Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

MIH96 kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:17 granaattiomena järjestäjänä tiesi jo, kuka sai eniten pisteitä, joten miksi hän päätti ensiksi vähentää Badmutsilta 40 pistettä ja sitten riistää vielä voiton päästyään rangaistuksesta huolimatta kärkipaikalle? :heihaloo:
En muuten tiennyt eilen illalla, kun ilmoitin äänestäjätilanteen tähän ketjuun ja samalla ilmoitin sanktion olevan 40 pistettä. Jos olisin ollut kaukaa viisas, olisin todellakin asettanut suoraan sanktioksi diskauksen. Mut siis minun ajatukseni olis siis se, että pistetaulukko jää tuollaisenaan voimaan, mutta muodollinen voittajan titteli luovutetaan Jufolle. Jos jengi haluaa päättää toisin niin olkoon sitten niin. :sorivaan: Minä en tosin suostu The Lonely Shepherdiä omissa kirjoissa laskemaan raativoittajaksi.

Tämä raati on ollut yksi iso skandaali. :draamaa: Toivottavasti ei kovin pian tarvitse isännöidä mitään. Tuloslistan ja excelin järjestän näkyville huomenna. En nyt tämän shown jälkeen enää jaksa. :tajuton:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Happy »

Aaa daamn floppasin nyt pitkästä aikaa, onneks sentään mm wigwam tajus sen hienoisen <3 . Itse en kannata diskaamista pisteittä jättämisestä, jopa toi -40p oli mun mielestä liian kova sanktio... toivottavasti ei oteta jatkossa säännöks että alettaisiin sulkee ihmisiin raatien ulkopuolelle jos ne ei pistettä.. koska muuten alan epäillä että Badmuts on Tompan palkkaama näyttelijä :rofl:
Never miss a good chance to shut up.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Happy kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:35 Aaa daamn floppasin nyt pitkästä aikaa, onneks sentään mm wigwam tajus sen hienoisen <3 . Itse en kannata diskaamista pisteittä jättämisestä, jopa toi -40p oli mun mielestä liian kova sanktio... toivottavasti ei oteta jatkossa säännöks että alettaisiin sulkee ihmisiin raatien ulkopuolelle jos ne ei pistettä.. koska muuten alan epäillä että Badmuts on Tompan palkkaama näyttelijä :rofl:
Olin vähän pettyny kun et ollu huomannu mun hienoa kappaletta ensi kuuntelulla ollenkaan. Se oli ehkä jopa suurempi loukkaus kuin jos oisit sanonu inhoovas sitä :draamaa:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

granaattiomena kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:30Minä en tosin suostu The Lonely Shepherdiä omissa kirjoissa laskemaan raativoittajaksi.
Mikä sitten on sinun kirjoissasi The Lonely Shepherdin sijoitus tässä raadissa? Ei kai sellainen tulkinta ole mahdollinen, että kappale sijoittuu ensimmäiseksi muttei voita? Onko sellainenkaan, että kappale sijoittuu toiseksi, vaikka on taulukossa ensimmäinen? Miksi kakkossija on sallittu, jos ykkössija ei ole? :raaps: Ehkä joillekuille muodollisilla himmeilläkin mitaleilla on väliä.
granaattiomena kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:30Tämä raati on ollut yksi iso skandaali. :draamaa:
Ei suinkaan. Raati oli hyvin järjestetty ja korkeatasoinen. Lopussa saatiin tervetullutta draamaa, joka ehkä auttaa selkeyttämään joitakin käytäntöjä jatkossa. :mrgreen:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Jos joskus voitan niin haluan sen voiton ilman asteriskeja. Eli Shepherd voitti ja tulin kakkoseks. Piste. :peukku:
Viimeksi muokannut Jufo, 11 Helmi 2020, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Kannatan raati-isännän ratkaisua jo sen takia, että saatiin kelpo voittaja, jolle onnittelut :tapu: Mutta kyllä minä ihmettelen, mikä tuossa ikäkulussa mummojen itkettämiseen sopivassa panhuilusiirapissa noin vetoaa nuoriin ihmisiin :eeek: Ja minä kun olen kuvitellut, että oma musiikkimakuni on vanhanaikainen. Jos joku puolestaan ihmettelee, miksi tämä ihanuus meni mulla näinkin pahasti tunteisiin, niin voin kertoa, että olen joutunut kerran kohteliaisuussyistä katsomaan DVD:ltä kokonaisen Andre Rieun konsertin. Siitä on jo kymmenisen vuotta, mutta en ole täysin toipunut vieläkään. Mutta kaiken kaikkiaan ihan mainiota välillä saada tällainen raati, jossa on hieman draamaakin mukana - kiitokset granaattiomenalle isännöinnistä ja terveisiä Ralphille! :tapu:

Oma kappaleeni on studioversiona Jazz på svenska -levyllä, joka ilmestyi vuonna 1964 ja lienee kaikkien aikojen tunnetuin ruotsalainen jazz-levy. Jan Johanssonin ura jäi valitettavan lyhyeksi, sillä hän kuoli auto-onnettomuudessa matkalla konserttiin vain 37-vuotiaana muutama vuosi levyn julkaisemisen jälkeen. Emigrantvisan alun perin kertoo koruttoman tarinan ruotsalaisten maastamuuttajien matkasta Kanadaan. Paula Koivuniemi on levyttänyt kappaleen suomeksi nimellä Onnen ruusut.

Kuriositeettina vielä mainittakoon, että Jan Johansson on säveltänyt myös Peppi Pitkätossun tunnuslaulun Här kommer Pippi Långstrump :uujee:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Seuraa taas perinteinen puntari.

:stara: :stara: :stara: :stara: :stara:
1. 🇯🇵 fripSide - sister's noise (jdjj22)
2. 🇺🇸 Beyonce - Crazy In Love (Mymmeli)

:stara: :stara: :stara: :stara:
3. 🇺🇸 Carrie Underwood - Church Bells (WildDance)
4. 🇯🇵 Kōji Wada - Butter-Fly (TomppaJr)
5. 🇫🇮 Nightwish - Ghost Love Score (UFOPOLI)
X 🇺🇸 Miley Cyrus - Slide Away (MIH96)
6. 🇺🇸 A R I Z O N A - Freaking Out (viisujänö)
7. 🇬🇧 Bastille - Things We Lost in the Fire (Timoteus)
8. 🇬🇧 Queen - Bohemian Rhapsody (klaus-12)
9. 🇨🇳 alan - Ashita e no Sanka (Pete)
10. 🇺🇸 Panic! At the Disco - Say Amen (Saturday Night) (Queen)
11. 🇫🇮 Olavi Uusivirta - Elvis istuu oikealla (TomBoi)
12. 🇺🇸 Mariah Carey - I'll Be There (BronZe)
13. 🇺🇸 Daughtry – Alive (Samiasd)
14. 🇬🇧 Suede - Life is Golden (Snude)
15. 🇩🇪 Rammstein – Ausländer (ESC93)
16. 🇬🇧 Sam Smith - Writing's On The Wall (antsa798)

:stara: :stara: :stara:
17. 🇫🇷 The Pirouettes - L'escalier (granaattiomena)
18. 🇩🇪 Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime (Zazpikaleak) (4 tähden arvoinen ilman playbackia)
19. 🇺🇦 Макс Барских - Моя любовь (Nevski) (4 tähden arvoinen ilman playbackia)
20. 🇫🇮 Teleks - Tyttö joka katsoo merelle (S-Tyyppi)
21. 🇺🇦 Michelle Andrade - Hasta La Vista (Spartan kuningas) (4 tähden arvoinen ilman playbackia)
22. 🇺🇸 Cailin Russo & Chrissy Costanza – Phoenix (Elizabeth) (4 tähden arvoinen ilman playbackia)
23. 🇬🇧 Adele - Someone like you (jiiii)
24. 🇬🇧 Sasha – Battleships (Jufo81)
25. 🇰🇷 CHUNG HA - Gotta Go (ratamo1) (4 tähden arvoinen ilman playbackia)
26. 🇰🇷 Park Jiha - Thunder Shower (CottonJoel)
27. 🇺🇸 Talking Heads - Life During Wartime (Erakkorapu)
28. 🇺🇸 Leo Pellegrino & Metropole Orkest - Moanin' (Mini3765)
29. 🇺🇸 Madonna – Erotica (inomu) (4 tähden arvoinen ilman playbackia)
30. 🇺🇸 Walking On Cars - Pieces Of You (Viisuilija_110)
31. 🇮🇸 Arnór Dan - Stone By Stone (Terasbekoni)
32. 🇸🇬 Nisa Soraya - Anna rakas raju hetki (wigwam) (4 tähden arvoinen ilman playbackia)
33. 🇩🇪 Max Raabe & Palast Orchester - Ich bin nur gut, wenn keiner guckt (sziget)
34. 🇩🇪 Cascada - Everytime We Touch (Hazard) (4 tähden arvoinen ilman playbackia)
35. 🇫🇮 Jaakko Löytty - Kahden maan kansalainen (ta1ja)
36. 🇱🇻 Vitas - Opera 2 (Happy)
37. 🇳🇱 🇷🇴 André Rieu & Gheorghe Zamfir - The Lonely Shepherd (Badmuts)
38. 🇸🇪 Jan Johansson Quartet – Emigrantvisa (Koirankuonolainen)

:stara: :stara:
39. 🇬🇧 FKA Twigs - home with you (Maalaispoju)
40. 🇺🇸 Tori Amos – Winter (Hanhis)
41. 🇬🇧 Jake Edwards - Second Puberty (Nokikolari)
42. 🇩🇪 Nina Hagen Band – Naturträne (akuankka13)

:stara:
43. 🇫🇮 Imatran Voima - American Splendor (Tegu-)

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Timoteus kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:39 Ei kai sellainen tulkinta ole mahdollinen, että kappale sijoittuu ensimmäiseksi muttei voita?
Ei kai sitten. :sorivaan:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2972
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Ok, sijoituin sitten rikollisen alas :draamaa: Ei täällä ymmärretä hyvän musiikin päälle kun tuo eniten pisteitä kerännytkin oli tuommoinen möhö :mrgreen: Pari seuraavaa tuloslistalla olivat oivallisempia, joten ihan metsään ei porukalla menty. Kohti uusia pettymyksiä siis :heh:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1347
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

^^^
Jee olin mielestäsi paras playback. :draamaa: En kyllä ihan ymmärrä, minkä takia pidät noita osaa playbackeina ja osaa sitten et. En kyllä ole mikään asiantuntija näissä.

Kuka tämän raadin voittaja nyt sitten on vai ovatko molemmat?
Violins playing
Angels crying

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Zazpikaleak kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:55 En kyllä ihan ymmärrä, minkä takia pidät noita osaa playbackeina ja osaa sitten et. En kyllä ole mikään asiantuntija näissä.
En ole minäkään ihan asiantuntija, mutta vertailin niitä yksinkertaisesti studioversioihin ja tarkastelin, mitkä tuntuvat olevan yksi yhteen.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Omasta kappaleestani kerrottakoon, että koska huilasin kaksi edellistä raatia (34 & 35), oli tunne, että tähän raatiin haluan panostaa tavallista enemmän.

Katsoin ensin Rammsteinin keikoilta hyvää liveä mutta sitten ajattelin että sitä lähettää varmaan joku muukin (kuten lähettikin) niin siirryin sitten tutkimaan olisiko Orkidealla jotain näyttävää livesettiä. Pari löytyi mutta ei just haluaamani kappaletta. Tsekkasin myös Tegunkin mainitseman Classical Trancelations -konsertin mutta niistäkin esityksistä tuli tunne, että alkuperäiset kappaleet olivat paljon parempia.

Sitten sattumalta katsoin että olisiko Sashalla mitään ja löysin tuon Refracted Live -konserttitaltioinnin Lontoosta vuodelta 2017. Harkitsin kappaleeksi Xpanderia mutta Battleships vei voiton, koska siinä oli kaunis vokaaliosuus. Tuli tunne, että tässähän on kaikki palaset juuri täydellisesti kohdallaan ja sen sitten lähetin.

Tuo koko Refracted Live konsertti löytyy Youtubesta: Alkupuoli, Loppupuoli. Jos Battleships oli hyvä, suosittelen kuuntelemaan tuon koko parituntisen setin. Itselleni ainakin tuo oli kaksi tuntia puhdasta eargasmia :kuolaus:

Tämä raati oli itselleni antoisa. Löysin uutta musiikkia ja myös moni teidän kappaleista teki vaikutuksen - erityisesti Hanhiksen Winter, joka sai mut herkistymään kun pohdin suhdetta isääni.

EDIT: Korjattu tekstiä paremmaksi.
Viimeksi muokannut Jufo, 11 Helmi 2020, 12:41. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Happy »

Granaattiomena tää oli ihan 💩 raati!!! mutt sun biisis oli silti sun biiseistäs paras tähänmennessäs, ehdottomasti tän raadin kirkkain tähti :ihana:

Jufo81 kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:37
Olin vähän pettyny kun et ollu huomannu mun hienoa kappaletta ensi kuuntelulla ollenkaan. Se oli ehkä jopa suurempi loukkaus kuin jos oisit sanonu inhoovas sitä :draamaa:
Ku katoin tuloksii olin jee mun survivormate voittaa <3
Mut kun katoin biisii tos peräs nii olin vaan et oliks tollanenkin biisi mukamas mukana tässä raadissa :mrgreen: :heh:

MIH96 kirjoitti: 10 Helmi 2020, 23:05 En ole minäkään ihan asiantuntija, mutta vertailin niitä yksinkertaisesti studioversioihin ja tarkastelin, mitkä tuntuvat olevan yksi yhteen.
Juu et ihan , ainakin omani oli playback :surrur:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Koirankuonolainen kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:43 Mutta kyllä minä ihmettelen, mikä tuossa ikäkulussa mummojen itkettämiseen sopivassa panhuilusiirapissa noin vetoaa nuoriin ihmisiin :eeek:
:samaamielta: Olin tosi hämmästynyt että se ylipäänsä oli mukana ... mutta nuoremmat ikäluokat eivät varmaan ole joutuneet katselemaan kuvaamiasi konsertteja kun tv.stä ei muutakaan tullut eikä tsiljoonaa erilaista panhuilumusiikkia sisältävää mainosta: koskettavia panhuilu-versioita beatlesin klassikoista, tunnelmallisia panhuilu-tulkintoja suosikkisävelmistä, kuulkaa kuinka luonto trasformoituu säveliksi panhuilu-taiturien välityksellä .... :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

ta1ja kirjoitti: 10 Helmi 2020, 23:12 :samaamielta: Olin tosi hämmästynyt että se ylipäänsä oli mukana ... mutta nuoremmat ikäluokat eivät varmaan ole joutuneet katselemaan kuvaamiasi konsertteja kun tv.stä ei muutakaan tullut eikä tsiljoonaa erilaista panhuilumusiikkia sisältävää mainosta: koskettavia panhuilu-versioita beatlesin klassikoista, tunnelmallisia panhuilu-tulkintoja suosikkisävelmistä, kuulkaa kuinka luonto trasformoituu säveliksi panhuilu-taiturien välityksellä .... :heh:
Aah, tiedät täsmälleen, mitä tarkoitan :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7568
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Requel »

Say Amenin musavideon löysin parisen kuukautta sitten ja siinä oli paljon taustahölinää mukana, joten en halunnut laittaa sellaisenaan. Seuraavana silmään osuikin pari liveä joista paremmalla osallistuin raatiin. :joojoo: Omaa biisiään pitää toki aina erityisenä mutta koen että se tarjosi jotain omaa kivaa ( :heh: ) raadin kattaukseen ja aikas kivasti se näköjään menestyikin. Pisteitä tuli riittävästi. :peukku:

Onnea voittaj..ille? Tai no kaikille jotka nyt vaan ovat tyytyväisiä biisiinsä tai sen suoriutumiseen. :mrgreen: Tästä aasinsiltana kiitän myös granaattiomenaa raadista sekä otan kantaa kohuun. Jufon raadinpitäjyysvoitto oli oikea päätös, Badmutsilta kunnian riistäminen oli hyvin perusteltua. Oikeutettu voittobiisi onkin sitten monimutkaisempi keissi: itse olisin varmaan suonut sen The Lonely Shepherdille koska omassa vaakakupissa biisi on kuitenkin se suurempi kisaaja eikä niinkään käyttäjä sen takana: näin äänestimme ylivoimaisesti (tai te äänestitte, EN MINÄ!). Pystyn joka tapauksessa elämään tämän lopullisen päätöksen kanssa koska tapaus on niin ristiriitainen ja tässä kohtaa oikeastaan enää mielipidekysymys. Granaattiomenalle propsit siitä ettei painanut asiaa villasella, se olisi ollut ainut väärä päätös. :mrgreen: Ja jos mielipide sattuu vielä muuttumaan käydyn keskustelun aikana niin se on inhimillistä ja korjattavissa, mutta tokkopa tässä voi tehdä mitään kaikkia miellyttävää päätöstä. Vaikea tilanne.

Lopuksi haluan vielä häpäistä Ralphin julkisesti koska mokoma rääpäle ei muuttunut toiveistani huolimatta mustaksi, näin veikeää hymyä ei hetkessä unohda! :D

Kuva
Viimeksi muokannut Requel, 10 Helmi 2020, 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20469
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kukaan ei yltänyt tanssibängerini mittoihin. Kiva raati silti.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
1. Kuva Cascada - Everytime We Touch

Kuva Kuva Kuva Kuva
2. Kuva alan - Ashita e no Sanka
3. Kuva Kuva André Rieu & Gheorghe Zamfir - The Lonely Shepherd
4. Kuva Park Jiha - Thunder Shower
5. Kuva Carrie Underwood - Church Bells
6. Kuva Tori Amos - Winter
7. Kuva Michelle Andrade - Hasta La Vista
8. Kuva Sam Smith - Writings On The Wall

Kuva Kuva Kuva
9. Kuva fripSide - sister's noise
10. Kuva CHUNG HA - Gotta Go
11. Kuva Mariah Carey - I'll Be There
12. Kuva Miley Cyrus - Slide Away
13. Kuva Nightwish - Ghost Love Score
14. Kuva Panic! At the Disco - Say Amen (Saturday Night)
15. Kuva Cailin Russo & Chrissy Costanza - Phoenix
16. Kuva Walking On Cars - Pieces of You
17. Kuva Kōji Wada - Butter-Fly
18. Kuva Beyoncé - Crazy In Love
19. Kuva Nisa Soraya - Anna rakas raju hetki
20. Kuva The Pirouettes - L'escalier
21. Kuva Daughtry - Alive
22. Kuva Leo Pellegrino & Metropole Orkest - Moanin'
23. Kuva Bastille - Things We Lost in the Fire
24. Kuva Adele - Someone Like You
25. Kuva Queen - Bohemian Rhapsody
26. Kuva Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime

Kuva Kuva
27. Kuva FKA Twigs - home with you
28. Kuva Nina Hagen Band - Naturträne
29. Kuva Sasha - Battleships
30. Kuva Макс Барских - Моя любовь
31. Kuva A R I Z O N A - Freaking Out
32. Kuva Teleks - Tyttö joka katsoo merelle
33. Kuva Madonna - Erotica
34. Kuva Jaakko Löytty - Kahden maan kansalainen
35. Kuva Jake Edwards - Second Puberty
36. Kuva Vitas - Opera 2
37. Kuva Max Raabe & Palast Orchester - Ich bin nur gut, wenn keiner guckt
38. Kuva Jan Johansson Quartet - Emigrantvisa
39. Kuva Olavi Uusivirta - Elvis istuu oikealla
40. Kuva Arnór Dan - Stone By Stone

Kuva
41. Kuva Talking Heads - Life During Wartime
42. Kuva Suede - Life is Golden
43. Kuva Rammstein - Ausländer
44. Kuva Imatran Voima - American Splendor
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5593
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Tegu »

American Splendor olisi saanut jo ainakin kaksi inhokkimiinusta! Hauskasti myös annoin itse Everytime We Touch -bängerille isot pisteet. :mrgreen:

Täytyy kyllä sanoa, että nostin Say Amenin pisteille erityisesti esityksen ansiosta. Suorassa(?) lähetyksessä toteutettu hupaisa sekoilu toimi mainiosti.

Sitten pitää vielä mainita Kahden maan kansalainen, joka jäi yllättävän alas! Olin kyllä kuullut biisin jo aiemmin, ja saattoi vaikuttaa, että se heitti mielessä takaisin samaan tilanteeseen. Laulu kuulosti silloin hyvin erikoiselta, mutta hyvin vaikuttavalta. Toimii se silti edelleenkin.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Jufo »

MIH96 kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:48
:stara: :stara: :stara: :stara: :stara:
2. 🇺🇸 Beyonce - Crazy In Love (Mymmeli)
Vähensit yhden tähden playbackista mutta tähtiin ei vaikuta se, että tässä vaihtuu kappalekin toiseen kahden minuutin kohdalla :mitvit:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ No se ei vaikuttanut tuomioihini.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koirankuonolainen kirjoitti: 10 Helmi 2020, 23:21
ta1ja kirjoitti: 10 Helmi 2020, 23:12 :samaamielta: Olin tosi hämmästynyt että se ylipäänsä oli mukana ... mutta nuoremmat ikäluokat eivät varmaan ole joutuneet katselemaan kuvaamiasi konsertteja kun tv.stä ei muutakaan tullut eikä tsiljoonaa erilaista panhuilumusiikkia sisältävää mainosta: koskettavia panhuilu-versioita beatlesin klassikoista, tunnelmallisia panhuilu-tulkintoja suosikkisävelmistä, kuulkaa kuinka luonto trasformoituu säveliksi panhuilu-taiturien välityksellä .... :heh:
Aah, tiedät täsmälleen, mitä tarkoitan :heh:
:trio: Puistatti jo, kun näin artistin nimen biisilistassa. Koska en osallistunut raatiin, pystyin skippaamaan kuuntelun. Mutta ehkäpä panhuilu sitten nuoremmille antoi unohtumattoman elämyksen? Ja ehkä se on kuin muukin muoti: Nuoriso haksahtaa niihin hassutuksiin, joita oli, kun me olimme nuoria, ja joiden luulimme jo menneen ikiajoiksi. Tai vaikka etunimimuoti, joka sekin kiertää.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja sziget »

Badmuts ja The Lonely Shepherd on ainoa oikea voittaja. Koska hän sanoi vetäytyvänsä, Jufo81 on ansaitusti seuraava järjestäjä. Annoin pisteitä molemmille, Battleshipsille vähän enemmän. :peukku:
MIH96 kirjoitti: 10 Helmi 2020, 21:58
granaattiomena kirjoitti: 10 Helmi 2020, 21:57 Tästä on varmasti hyvä ottaa opiksi tulevia raateja varten ja kenties ottaa diskaus yleiseksi käytännöksi. :joojoo:
Mahdollisissa omissa raadeissani en kuitenkaan haluaisi äänestämättömiä diskata.
Sama. Kun näen vaivaa pisteytyksessä, haluan pisteideni myös vaikuttavan tuloksiin. Jos annan 20 pistettä biisille, joka hylätään, menetän 20 pistettä äänivallastani. Järjestäjillä voi olla eri sääntöjä, mutta niiden pitää olla julkisia eikä hatusta vedettyjä.
Timoteus kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:17 Asiassa on karkeasti kaksi koulukuntaa, joiden välimaastossakin on tilaa. Osalle raatien ensisijaisia kilpailijoita ovat muusikot ja kappaleet. Osalle ensisijaisia kilpailijoita ovat musiikin valitsijat eli me Viisukuppilan nimimerkit.
Kuulun ensimmäiseen ryhmään. Koska sekä diskausta että pelkkää maksimipisteiden vähennystä voidaan puolustaa, yhteinen käytäntö ei miellyttäisi kaikkia. Parasta on, että raadin järjestäjä saa päättää. Kun granaattiomena ei sanonut mitään, toisilla oli mahdollisuus kysyä. Ilmoitus 40 pisteen sakosta tuli myöhään mutta sentään äänestysaikana, joten hyväksyisin sen. Muusta ei ilmoitettu, joten muita sanktioita ei voi olla.
granaattiomena kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:30 Minä en tosin suostu The Lonely Shepherdiä omissa kirjoissa laskemaan raativoittajaksi.
Se on silti omien sääntöjesi mukainen voittaja. Järjestäjällä on paljon valtaa, mutta hän ei ole diktaattori. Sääntöjä ei voi muokata kilpailun jälkeen sellaisiksi, että tulos vastaisi järjestäjän toiveita.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja sziget »

Koirankuonolainen kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:43 Jos joku puolestaan ihmettelee, miksi tämä ihanuus meni mulla näinkin pahasti tunteisiin, niin voin kertoa, että olen joutunut kerran kohteliaisuussyistä katsomaan DVD:ltä kokonaisen Andre Rieun konsertin. Siitä on jo kymmenisen vuotta, mutta en ole täysin toipunut vieläkään.
Prameita näyttävät olevan, entäpä sitten. Olennaista raatibiisissä oli se, että kuuluisa panhuilisti uransa ehtoopuolella ja edelleen soittokunnossa esiintyy yleisölle, joka arvostaa häntä ja pitää tutusta sävelmästä. Mikä siinä niin ärsyttää? Kanonisoiduista rockin klassikkobiiseistä saa liikuttua ja tuosta ei? Hammaslääkärin pora ei ole asenteesta kiinni. Panhuiluun tai säkkipilliin voin omaksua erilaisia asenteita, vaikken niistä yleensä pidä. The Lonely Shepherd ei ole minulle panhuilubiisi vaan jonkin unohtuneen tv-sarjan tunnari, nostalginen ja tuiki tuttu melodia mistä lienee. Gheorghe Zamfir oli outo nimi, ihan kiinnostava.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36865
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hauskaa, että tuo panhuilisti sävelmineen oli niin monelle tuttu. Itselleni täysin uusi elämys ja tunnustan vain kuunnelleeni kappaleen kauneutta mykistyneenä. Ehkä nää on näitä sukupolvieroja nyt sitten, mutta aika hauskaa, että tämmöisen kappaleen kanssa menevät erot näin päin. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sziget kirjoitti: 11 Helmi 2020, 02:01 Prameita näyttävät olevan, entäpä sitten. Olennaista raatibiisissä oli se, että kuuluisa panhuilisti uransa ehtoopuolella ja edelleen soittokunnossa esiintyy yleisölle, joka arvostaa häntä ja pitää tutusta sävelmästä. Mikä siinä niin ärsyttää? Kanonisoiduista rockin klassikkobiiseistä saa liikuttua ja tuosta ei? Hammaslääkärin pora ei ole asenteesta kiinni. Panhuiluun tai säkkipilliin voin omaksua erilaisia asenteita, vaikken niistä yleensä pidä. The Lonely Shepherd ei ole minulle panhuilubiisi vaan jonkin unohtuneen tv-sarjan tunnari, nostalginen ja tuiki tuttu melodia mistä lienee. Gheorghe Zamfir oli outo nimi, ihan kiinnostava.
Panhuilu on monelle kylläkin hammaslääkärin pora. Tunnen äärimmäisen musikaalisia ihmisiä, joille jotkut äänet - esimerkiksi nokkahuilu traumaperäisesti tai panhuilu, nämä ovat tässä mielessä yleisiä - tuottavat fyysistä kipua tai pahoinvointia. Ei pidä väheksyä - aiheuttavathan jotkut värit, valot ym migreenikohtauksiakin. Musiikkia käytetään myös kidutusvälineenä. Ihmisen aistimaailman ja mielen väliset yhteydet eivät ole niin hallittavia ja yksinkertaisia kuin esität.

Itse en kuulu ihan noin voimakkaasti ja kokonaisvaltaisesti musiikkia eläviin,, enkä esim. kokonaan sulje panhuilua mahdollisuuksien horisontin ulkopuolelle, mutta kyllähän juuri tuo musiikkikappale ihan hirveä oli :heh: . Ei se tarkoita, että ne jotka tykkäävät olisivat väärässä. Artistin arvokkuus ja yleisönsä liikutus jne oli kyllä kuvaamallasi tavalla koskettavaa. Mutta ei se auta.

Ps, kanonisoiduista rockin klassikkokappaleista ei kyllä juurikaan moni enää liikututu, ehkä ne ovat nuoremmille sitä mummojen ja pappojen imelää panhuilu-musiikkia :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Queen kirjoitti: 10 Helmi 2020, 23:32 Kuva
Kiitos tästä! :rofl:

Mut joo, tässäpä nämä olisivat: tuloslista ja excel, olkaa hyvät! :joojoo:

Unohdin muuten kaiken draaman keskellä kiittää kaikkia L'escalieria äänestäneitä. Seitsemäs sija on varsin tyydyttävä sijoitus isäntäkappaleelle. :mrgreen: Erityiskiitokset Happylle, viisujänölle ja TomBoille täysistä pojoista. :hali:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sziget kirjoitti: 11 Helmi 2020, 02:01 Gheorghe Zamfir oli outo nimi, ihan kiinnostava.
Minulle juuri Gheorghe Zamfir on se varsinainen herra Panhuilu, jonka lurittelua telkku ja radio tuuppasivat 70-luvulla.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33170
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja Pete »

1980-luvulla syntyneille panhuilu lienee tutumpi Stefan-nimisen pojan julkaisemilta c-kaseteilta. Meilläkin sellainen oli. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja sziget »

Katsoin MIH96:n playback-epäillyt kappaleet. Näköjään yhdelle annoin pisteitäkin (Hasta La Vista). Teema tuotti luonnostaan myös epäilyttäviä valintoja. Jos ne menevät läpi valitsijalta ja järjestäjältä, äänestäjä voi tietysti reagoida. Itse hyväksyin lähes kaiken. Vain Queen-katkelman tarjoaminen Bohemian Rhapsodyna oli liian paksua. :mrgreen:

Panhuilistin raatisuosio tuli täysin puskista. André Rieun aiempi O Fortuna -spektaakkeli jäi sentään sijalle 20 (raati 19). Livessä on merkityksellistä sen tuottama elämys. Legendaarinen ukko ja näkyvä yleisön innostus sopivat teemaan, siksi tuntui reilulta antaa muutama sympatiapiste. Sitten pisteitä ropisikin vähän joka suunnasta. Yllätykset ovat aina toivottavia. Pelkkää bonusta olisi, jos säännöstö selkiytyisi loppudraaman ansiosta. :joojoo:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11535
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 36: I feel (A)LIVE

Viesti Kirjoittaja romualdo »

ta1ja kirjoitti: 10 Helmi 2020, 23:12
Koirankuonolainen kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:43 Mutta kyllä minä ihmettelen, mikä tuossa ikäkulussa mummojen itkettämiseen sopivassa panhuilusiirapissa noin vetoaa nuoriin ihmisiin :eeek:
:samaamielta: Olin tosi hämmästynyt että se ylipäänsä oli mukana ... mutta nuoremmat ikäluokat eivät varmaan ole joutuneet katselemaan kuvaamiasi konsertteja kun tv.stä ei muutakaan tullut eikä tsiljoonaa erilaista panhuilumusiikkia sisältävää mainosta: koskettavia panhuilu-versioita beatlesin klassikoista, tunnelmallisia panhuilu-tulkintoja suosikkisävelmistä, kuulkaa kuinka luonto trasformoituu säveliksi panhuilu-taiturien välityksellä .... :heh:
voi tsiisus, me taas jotka olemme eläneet nuo ikimuistettavimmat pan-huilun kirkkaimmat tähtisuosiokaudet, joka tavallaan alkoi Saksan v. -80 euroviisukarsinnoista, Costa Cordalis, tuo armoitettu Kreikkalaissyntyinen jumala, joka harmittavasti sijoittui vasta toiseksi tai ... siis, apua, mitä mä kirjoitan, viinaksien sekoittamana taas, siis jos tuo ed. mianittu helmi olisi ollut tuon vuoden sijaan vaikka v. -78 edustajana sen erikoisen tylsän ja epämelodisen Feuer -biisin tilalla, mut nyt menen jälleen kerran jonkinverran ohi tämän ketjun aiheen..., missä ei siis esc-kappaleille ole kotia eikä sijaa ja siitä mä edelleenkin pahoitan mieleni ja tulen protestoimaan varmaan niin kauan kuin elän... tälläisenä ehkä tämän Kuppilan hartaimpana ESC-fundamentalistina...
mutta edellen, pan huilusta tulee väistämättä mieleen v. -81 Io senza te, sekä George Sanfir sekä se nuori Romanialainen (?) pojan vesseli, nimeä en nyt muista..., joka veteli huilulla monta levyllistä tätä herkkää tunnelmointia ja saksalainen yksi -70-luvun suurimpia hittejä, Yksinäinen Lammaspaimen, jonka sovitukseen tuli mukaan myös tuo jumalainen soitin, ja siitä tehtiin tietysti myös pan-huilulle tehty hieno versio, jonka kuulin tässä hiljattain, ties monennenko kerran, jumalaisen Järviradion Yösoitossa.

jk. no niin, nuo varsin rakastettavat nimierkit tuossa edellä kirjoittivatkin ja muistivat OIKEIN nuo hakemani taiteilijoiden nimet, kiits...

Vastaa Viestiin