Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Peruttu Eurovision laulukilpailu 2020

Aksel Kankaanranta – Looking back

*****
41
19%
****
78
36%
***
60
28%
**
26
12%
*
11
5%
 
Ääniä yhteensä: 216

Avatar
viisujänö
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 444
Liittynyt: 19 Marras 2019, 09:18

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja viisujänö »

Jos pitäisi valita mahdollisen floppaavan fanisuosikin ja raatiääniä kalastelevan esityksen väliltä, valitsisin ensimmäisen. Akselin kappale on kyllä minulla vieläkin puntarini korkeimmalla paikalla, sillä se sopii musiikkimakuuni parhaiten, mutta haluaisin silti nähdä Cicciolinan Rotterdamissa. Tuota floppaamista ei voi vain koskaan ennustaa ja viisun valinnassa ennemmin menen riskillä kuin pelaan varman päälle. Euroviisut eivät ole totista kilpaurheilua, vaan niiden tarkoitus on viihdyttää ja ennemmin viihdytän katsojia ympäri Eurooppaa kuin raateja :mrgreen:
Paul Reyn viisudebyyttiä odotellessa.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Olen kaksi viikkoa ollut kuuntelematta UMK-kappaleita, ja tämä on ainoa, joka on pitkään soinut päässä ja jota tekee tällä hetkellä mieli kuunnella. Nousee puntarin kakkosesta ykköseksi, ja jos tällä hetkellä saisin päättää, lähtisi tämä Rotterdamiin - ja saattaisi vielä keikkua korkealla viisupuntarissakin. Myös viisututuilta muualta Euroopasta on tullut mukavia kommentteja, mutta siinä ehkä huomionarvoisinta on se, että aloite tuli heiltä.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4093
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

viisujänö kirjoitti: 18 Helmi 2020, 07:28 Tuota floppaamista ei voi vain koskaan ennustaa ja viisun valinnassa ennemmin menen riskillä kuin pelaan varman päälle. Euroviisut eivät ole totista kilpaurheilua, vaan niiden tarkoitus on viihdyttää ja ennemmin viihdytän katsojia ympäri Eurooppaa kuin raateja :mrgreen:
Samoilla linjoilla. Jos itse saisin päättää, lähettäisin Akselin viisuihin. Mutta toisaalta olisin erittäin utelias näkemään, miten Cicciolina pärjää - olisihan se aika lailla totutusta poikkeava edustaja, vaikka itse kappaleesta en piittaa pätkän vertaa. Oman perheen ja ystävien joukossa ei ole vielä vastaan tullut ketään, joka ei olisi pitänyt Ciccioliinaa kamalana - otannassa tasaisesti miehiä että naisia ikähaitarilla 25-63. Kappale vaikuttaa kuitenkin niin suositulta, että olen alkanut epäillä eläväni jossain ansarissa :shock:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1079
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Minä olen jotenkin ihan ihastunut tähän. Olihan tämä minulla neljässä tähdessä jo alkujaankin, mutta nyt olen alkanut pitää myös niistä asioista, jotka tässä aikaisemmin itseäni häiritsivät, eli lähinnä turhasta toistosta. Minua on alkanut jotenkin viehättää se, että kappale jumpsuttaa eteenpäin ilman taukoja ja lauluvoittoisesti. Se sopii hienosti kappaleen lyriikoihin, joissa tuskaillaan sitä, ettei elämän hyviä asioita osaa sisäistää ennen kuin ne ovat jo pyyhkäisseet ohi ja niitä voi enää haikaillen katsella taaksepäin. Joku taisi YouTube-videon kommenteissa kirjoittaa osuvasti jotain sellaista, että tämä kappale on melkein kuin meditatiivinen mantra. <3

Looking Back on lisäksi näistä UMK-tyrkyistä ainoa, jota minun tekee mieli kuunnella uudestaan ja uudestaan. En väsy tähän. Tämä on niin kaunis, ja Akselin ääni on I H A N A. Miten tuollainen ääni voi edes olla olemassa? :draamaa: Olen sulaa vahaa. Varmaan lätäköidyn lattialle sitten, kun koittaa Akselin vuoro finaalissa. Tosin liekö siitä pelkoa, kun on kyse UMK:sta ja Ylen taatusta äänenlaadusta...

Taidan nostaa tämän viiteen!
:suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Koirankuonolainen kirjoitti: 18 Helmi 2020, 09:50 Oman perheen ja ystävien joukossa ei ole vielä vastaan tullut ketään, joka ei olisi pitänyt Ciccioliinaa kamalana - otannassa tasaisesti miehiä että naisia ikähaitarilla 25-63. Kappale vaikuttaa kuitenkin niin suositulta, että olen alkanut epäillä eläväni jossain ansarissa :shock:
Allekirjoitan kaiken, paitsi että tiedän eläväni kuplassa - liikun suomenkielisissä piireissä melko harvoin työn ulkopuolella, eivätkä kollegani sellaisesta musiikista juuri perusta. Tämä ei nyt varsinaisesti liity tähän ketjuun, sillä toisin kuin viisututuilta, en ole kuullut Akselista kasvotusten paljoakaan - Tika on kerännyt eniten kehuja, seuraavana Zühlke.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Kuulin kahden minulle tuntemattoman naishenkilön keskustelevan loppuviikosta UMK:sta yhdessä liikuntapaikassa. En kehdannut korjata heidän väärää käsitystä, että UMK tulee vasta viikon päästä, mutta kuuntelin silti mielenkiinnolla:

-... niin siellähän on nyt se Erika Vikman..*virne*
-Eiks oo kauhee se kappale!
-Ihan hirvee. *hiljaisuus*
-Mut se oli ihan hyvä se yks...
-Niin se mies?
-just se.

En yhtään ihmettele, vaikka Akseli yllättäisi viikon päästä.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Isäni synttäreillä oli puhetta viisuista ja Tikaa haluttiin eniten edustajaksi, mutta myös Akselista pidettiin kovasti. Esim moni kehui Akselin lauluääntä kovasti.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Uskon, että tämä voittaa UMK:n, ja tämä onkin ainoa suht varma finalisti tämän vuoden biiseistä. Jokainen tuttu jolta olen kysynyt on tykännyt Akselista ja monella tämä oli suosikki. Kelpaa kyllä minulle edustajaksi ja Aksel on super sympaattinen, silti vähän harmittaa jos Erika ei pääse viisuihin asti. :draamaa:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tässä biisissä huomioni kiinnittyy sanoitukseen, mikä on aika harvinaista ja tunnereaktiot tulee sanoituksen pohjalta. Tekis mieli nostaa puntarilla kolmesta tähdestä neljään, mutta enpä taida jaksaa. Jotain hajurakoa kuitenkin pitää säilyttää Sansaan ja Erikaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Jos Euroviisuissa voittais vähiten ärsyttävällä biisillä niin tää vois pärjätä. Tää ei herätä paljoo tunteita puolesta eikä vastaan. Mutta kun euroviisun kuuluu herättää tunteita, että se jää mieleen. Muuten ihmiset ei vaivaudu äänestään. Paitsi ehkä raati joka on pakotettu kyseiseen tehtävään.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Ei voi mitään, mutta aina kun tämän Akselin biisin kuulee, tulee vähän surku olo. Kipalekin on toki melankolinen, mutta hitto, siellä on jätkät sovituksessa ja studiossa ottaneet ohjenuoraksi "Nyt vittu räkäästään tää mahdollisimman nopeasti vaan purkkiin, ja katokaa vielä, ettei kappale vaan kasva".

Jos tämä olisi esimerkiksi hitaampi, tanakampi ja sisältäisi kunnolla mietittyjä instrumentteja sekä C-osan, niin täähän voisi olla joku U2:n levyttämä, ainakin kertsin osalta. Nyt jää semmoiseksi hätäiseksi räkäisyksi. Toivottavasti sijoittuisi kuitenkin kolmen parhaan joukkoon.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5580
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Kuuntelin taas kaikki UMK20-biisit kokonaisuudessaan veikkausta varten, ja tämän ekassa kertsissä meni kylmät väreet. :kups:

Silirimpsillä yllä on kyllä ihan hyviä pointteja. En tosin ihan varma ole, tarvitsisiko tämän hitaampi varsinaisesti olla.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Hieno tausta näytti olevan Akselilla. Varmaan sopii hyvin Akselin vähäeleiseen esiintymiseen. Tämä on esitys, jota odotan todella mielenkiinnolla. :uujee:

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Onkohan tässä joku show missä taustan hahmot liikkuu synkronoidusti Akselin kanssa. Eli tehdään temppuja mitkä on jo Ruotsissa perus arkea.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41965
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minusta ne hahmot näyttivät joltain kummituksilta. Ehkä biisissä on looking back -hetki, jolloin Aksel kääntyy katsomaan taaksepäin ja kauhistuu :eeek:

Onko niillä tarkoitus kuvastaa jotain menneisyyden haamuja?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kummituksilta minustakin näyttivät. Suomi jatkaisi synkeällä linjalla jos tämä valitaan...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5580
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Mä en jotenkin innostunut tuosta taustasta. Näyttää jotenkin synkältä ja pelottavaltakin tuossa kuvassa. En oikein osaa yhdistää sellaisia ajatuksia biisiin. Vaikuttaa enemmänkin joltain kauhuleffalta tai dramaattiselta huutoballadilta kuin tuollaiselle Akselin kaltaiselle kauniille ja herkälle äänelle sopivalta. No, ehkä liikkuva kuva selventää.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Albin »

Tegu- kirjoitti: 06 Maalis 2020, 20:26 Näyttää jotenkin synkältä ja pelottavaltakin tuossa kuvassa. En oikein osaa yhdistää sellaisia ajatuksia biisiin. No, ehkä liikkuva kuva selventää.
Minulle Aksel ja kappale on näyttänyt synkältä alusta asti. Ei pelottavalta vaan ainoastaan synkältä :puna:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41965
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jos tästä tulee jotain yhtä kamalaa kuin Belgian Axel 2014 :apuva: Sillähän hääri taustalla se joku kummitusmutsi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5935
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Eipä tosta pienestä pätkästä kovin paljon irti saanut, mutta ihan tyylikkäältä näytti. Vähän synkältä tosin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tähän tulee kaiketi paras kokonaisuus ellei Zühlke yllätä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

San pätkistä vibat, että tää tyyliin voittaa. :shock: :kups:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ "Voittaa, voittaa." (TomppaJr:n äänellä) :joojoo: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Näyttää ja kuulostaa hyvältä, jopa yllättävänkin hyvältä. Jos esitys pysyy tyylikkäänä kolme minuuttia ja Aksel laulaa yhtä hyvin kuin pätkässä, pysyy ääneni tällä. :joojoo:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Puhvelii
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 362
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 16:10

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Puhvelii »

Vieläkin häiritsee tässä biisissä se, että biisin lopusta puuttuu se C-osa. Monta kertaa se kertosäe tulee peräkkäin, kolmesti? Todella puuduttavaa. C-osan kanssa olisin tykännyt tästä paljon enemmän. Olisipa revamp mahdollinen, jos tämä voittaa.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Ei haittaa yhtään, jos tämä voittaa. :joojoo:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Tää voittaa koska on niin synkkä show. Melankolinen murjotuskansa tykkää.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41965
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En oikein tykännyt klipistä. Ne haamut, ja Aksel ei laulanut ihan niin hyvin kuin odotin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 552
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja helidon »

Nevski kirjoitti: 06 Maalis 2020, 22:16 Tää voittaa koska on niin synkkä show. Melankolinen murjotuskansa tykkää.
Just. Synkän tyylikäs ja Aksel epätoivoisena laulaa kauniisti. Muistuttaa Look Awayn tuskaa :shock:. C-osaa kehiin ja sassiin, jos tämä nyt sitten voittaa...

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Koko Eurooppa tuntuu biisien perusteella olevan tänä vuonna yhtä keskitysleiriä, kun suurimmalla osalla on joku angsti päällä. Siksi Aksel sulautus oikein hyvin joukkoon. Esitys vaan vaikutti minusta jotenkin säälittävältä...Aksel näkee paha unta tms. En jaksa tätä :eiei:

Lukittu