ESC 2020: järjestelyt

Peruttu Eurovision laulukilpailu 2020
Lukittu
Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

National Institutes of Health seuraa tilannetta, mutta järjestäjien mukaan paniikkia ei ole ja on liian aikaista puhua koko kisojen perumisesta.

https://escxtra.com/2020/02/26/coronavirus-eurovision/
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei tainnut olla tossa Mari Pudaksen jutussa mitään mitä ei ollut siinä TomppaJr:n linkkaamassa Wiwibloggsin jutussa, paitsi raflaava otsikko...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

^ Tuskin koko Euroviisuja täysin perutaan. Iltalehden jutussa mainittiin.... "Yhtenä mahdollisuutena väläytetään viisujen järjestämistä tv-studiossa". Tässä vaihtoehdossa näin siis palattaisiin koko Euroviisujen historian alkulähteille, tavallaan :tapu:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Niin, viisuthan on pidetty studiossa vuosina 1957 (Großer Sendesaal des Hessischen Rundfunks, Frankfurt am Main), 1958 (AVROn studiot, Hilversum) ja 1963 (BBC Television Centre, Lontoo).

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Onhan tämä turhaa hysterian lietsomista, Euroviisuihin on kuitenkin kuukausia. :draamaa:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Elvis kirjoitti: 27 Helmi 2020, 10:51 Onhan tämä turhaa hysterian lietsomista, Euroviisuihin on kuitenkin kuukausia. :draamaa:
Niin, onko tuo aika riittävä taudin patoamiseen tai leviämiseen niin että todetaan ettei mitään ole tehtävissä enää. Jos taisteluvaihe sattuu juuri sopivasti aikaikkunaan, niin siinä moni tapahtuma ehditään perua, viisut mukaanlukien...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Toivon mukaan saadaan pitää yleisö. :joojoo:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Vuorataan areenan katsomot green screen-kankaalla ja tv-kuvaan saadaan siten näytettyä yleisöä (esim. viimevuotista :rofl: tai jokainen maa saisi valita, että minkälainen yleisö on näkyvillä).

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5576
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Virohan testaili jo viime vuonna jotain tuontyyppistä, joten nyt sitä voisi vain laajentaa!

Avatar
Shchuka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 102
Liittynyt: 21 Touko 2013, 11:13

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Shchuka »

Keski-Eurooppaa laitetaan kiinni. Massiivisia tapahtumia perutaan, urheilutapahtumia järjestetään tyhjille katsomoille. Sveitsissä kaikki yli 1000 ihmisen tapahtumat on kielletty. Maailman suurin autonäyttely on peruttu.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Äää, eikä. Sveitsissä pitäisi olla keväällä jääkiekon MM-kisat!
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

hra47 kirjoitti: 28 Helmi 2020, 16:37 Äää, eikä. Sveitsissä pitäisi olla keväällä jääkiekon MM-kisat!
Voi ei.... pidetäänkö viisut studiossa tai tyhjälle areenalle....
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Samiasd kirjoitti: 03 Maalis 2020, 13:51 Ruotsi jättää delegaationjohtajien tapaamisen välistä koronaviruksen vuoksi.

https://escxtra.com/2020/03/03/sweden-s ... ona-virus/

Myös Israel jättää tapaamisen välistä.

https://escxtra.com/2020/03/03/israel-a ... rotterdam/
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Olen luullut, että tuo tapaaminen on pakollinen. Mutta ehkä viisuissakin on tultu järkiinsä ja tajuttu, että asioita voi hoitaa etänäkin.
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jos koronavirus peruu viisut tältä vuodelta, niin kysymys kuuluu, missä ensi vuonna oikein viisuillaan? ???

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ehkä Hollannissa?

Mä kysyin jossain toisessa ketjussa myös sitä, että mitä näille tämän vuoden edustajille tapahtuu jos viisut perutaan. Kelpaako ne myös ensi vuonna vai käynnistyykö karsintaruljanssi uudelleen? Voin kyllä hyvin kuvitella, että osalle edustajista kisojen siirto ei sovi, koska heillä lienee muutakin elämää ja ajan varaaminen toistamiseen keväälle viisuja varten ei ehkä onnistu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja toivo »

Voihan viisut pitää tyhjälle katsomolle.

Mutta kyllä sinne sitä sakkia tulee joka tapauksessa aika paljon. Jos 41 maata ja heidän kilpailijansa ja delegaatioita ja ja ja ...Tai eihän edes finaaliin tarvitse tulla kun niiden maiden jotka esiintyy. Useita satoja kuitenkin tai tuhansia, (mistä minä tiedän paljon sitä porukkaa minimissään voisi olla?

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 996
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Massiel »

MIH96 kirjoitti: 06 Maalis 2020, 17:14 Jos koronavirus peruu viisut tältä vuodelta, niin kysymys kuuluu, missä ensi vuonna oikein viisuillaan? ???
Varmaan Hollannilla on niin halutessaan oikeus ne järjestää mutta enpä usko että tällaiseen päädytään. Kisan voi käydä studiokilpailuna kuten 1963.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tästä viisujen perumispelosta tuli mieleen, että vuoden 1977 kilpailu oli lähellä peruuntua BBC:n kameramiesten lakon vuoksi, kisa vain siirtyi viidellä viikolla eteenpäin huhtikuun 2. päivältä toukokuun 7. päivään.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Taudin leviämistä vastaan taistelu on hyödytöntä. Eivät vaan ole vielä tajunneet sitä ja siinä oivallusprosessissa perutaan sivussa sitten viisut ja lätkän MM-kisat...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja jamira »

Viisut pystyy toteuttamaan monella tavalla. Olisi hölmöä perua koko viisut kun ne voi toteuttaa esim studiossa tai vaikka niin että jokainen esiintyy kotimaastaan suoraan matkustamatta paikalle.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Tai sitten viisut voisi pitää Levyraadin tapaisena videokilpailuna, jossa vain näytetään esikatseluvideot ja sitten äänestetään niistä voittaja.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30497
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Suomi 2020 -ketjusta.
Happy kirjoitti: 11 Maalis 2020, 22:40 Tää "epidemia" on mun mielestä niin typerää hysterian lietsontaa, tuohon tautiin kaikki menehtyneetkin on keskimäärin jotain 85-vuotiaita, nuorille & terveille ihmisille ton poteminen ei oo flunssaa kummempaa. Tän vuoden taso on toki heikohko ettei haittais itseäni vaikka välivuosi pidettäisiin, mut silti tuntuis väärältä että antaudutaan tälle joukkohysterialle.
Kyse ei ole hysteriasta vaan terveydenhuollon resurssien riittävyydestä. Kuolleisuus koronavirukseen on niin alhainen kuin on vain, mikäli sairaalahoitoa tarvitsevat potilaat myös saavat sitä. Julkisten kokoontumisten perumiset, karanteenit ja muut vastaavat toimenpiteet tuskin pysäyttävät pandemiaa mutta ne hidastavat sitä. Tämä hajauttaa sairastapaukset pitemmälle ajanjaksolle, mikä tarjoaa edes jonkinlaisen mahdollisuuden hoitaa kaikki potilaat.

Jos mitään ei tehdä, suurin osa väestöstä sairastuu samaan aikaan, sairaalapaikat loppuvat, ja hoidon puutteessa kuolee niitäkin, jotka muuten voisivat selvitä. Perusterveellä työikäisellä aikuisella ei ehkä ole suurta syytä pelätä itsensä puolesta, vaikka mitään ei tehtäisi. Suurimmalla osalla meistä on kuitenkin riskiryhmiin kuuluvia läheisiä. Heitä voisi ajatella.

Jos viisut pitää koronan takia järjestää ilman yleisöä tai videokilpailuna, olkoon sitten niin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Tuo ajallinen hajauttaminen on muuten harvoja kunnon pointteja, joita koronakeskustelussa olen kuullut. Siis sellainen, josta voin sanoa että enpä ollut tullut ajatelleeksikaan ja että tuossa on järkeä.
MIH96 kirjoitti: 10 Maalis 2020, 15:34 ^ Tai sitten viisut voisi pitää Levyraadin tapaisena videokilpailuna, jossa vain näytetään esikatseluvideot ja sitten äänestetään niistä voittaja.
Joo, eli laulussakin saisi käyttää autotunea, taustalaulajien määrää ei olisi rajoitettu, ym.. Kreikan supergirlin lentoefektien toteuttaminen ei olisi mikään ongelma, jne.

Kauhea ajatus. En osaisi pitää niitä viisuina, olisivat ihan oma kisansa. Joku "vuoden musiikkivideo" -kilpailu.

Saattaa tietenkin toteutua, mutta kuten sanoin, en voisi pitää niitä viisuina.
Viimeksi muokannut Rousku, 12 Maalis 2020, 00:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Hollannin medioissa väläytellään ainona spekulaationa sitä, että viisut ehkä pidettäisiin ilman yleisöä, jos tauti on pahana.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^niin ja kaikki esiintyjät delegaatioineen varmasti suostuvat tulemaan paikalle. En usko tuohon mahdollisuuteen.

Tiermas24
Siemailija
Siemailija
Viestit: 177
Liittynyt: 17 Maalis 2019, 11:52

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Tiermas24 »

1900 luvun alussa riehui espanja niminen tauti joka on myös influensa sukua niin kuin coronakin on

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

No siis JOS viisut pitäisi perua, niin kai se nyt olisi yksinkertaisinta vaan siirtää niitä eteenpäin, vai koko loppuvuodenko tää koronahysteria meinaa riehua..?

Tiermas24
Siemailija
Siemailija
Viestit: 177
Liittynyt: 17 Maalis 2019, 11:52

Re: ESC 2020: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Tiermas24 »

sitä ei tiedä kuinka kauan tämä aalto kestää voi mennä kuukausia tai vuosia mutta tämä on vain arvailua

Lukittu