UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Peruttu Eurovision laulukilpailu 2020

Erika Vikman – Cicciolina

*****
138
55%
****
51
20%
***
19
8%
**
16
6%
*
27
11%
 
Ääniä yhteensä: 251

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Jahas, sieltä on paikallisen ala-asteen joulujuhlan kuusilavasteet saatu halvalla messiin.

Täähän paranee kun sika juoksussa.

Viimeksi muuten kun oli avoin kilpailu, niin se ennakkosuosikki, jonka meno viisuihin oli 100% varmaa, upposi kuin kivi livenä ja takaa ilmaantui musta hevonen jonka live oli vaikuttava.
Ja kansa valitsi sen mesmeroivan live-esityksen.

Että vaikka Erikan viisuihin meno on 100% varmaa, niin kannattaa kuitenkin pitää toi äänestys mielessä. En sano että niin käy, mutta jos se on kuumaliimannut kasaan jonkun pinkin plastiikkisirkuksen ja itse biisi jää esityksen varjoon, se kaikki saattaa tulla ja potkasta sitä suoraan kamelinvarpaaseen äänestysten muodossa.
Paitsi tietysti jos kaikki muut on ihan yhtä kamalia...
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 05 Maalis 2020, 21:39 Maikkarilta voitais odottaa ehkä 2-3 vuotta viisuhubaa, minkä jälkeen ne panisivat pillit pussiin.
Maikkari ei enää ole EBUn jäsen viimevuotisen Telia-kaupan jälkeen, kuten ei Ruotsin TV4:kaan. :eiei:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Sekin vielä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

YourMother kirjoitti: 05 Maalis 2020, 22:06 Että vaikka Erikan viisuihin meno on 100% varmaa, niin kannattaa kuitenkin pitää toi äänestys mielessä. En sano että niin käy, mutta jos se on kuumaliimannut kasaan jonkun pinkin plastiikkisirkuksen ja itse biisi jää esityksen varjoon, se kaikki saattaa tulla ja potkasta sitä suoraan kamelinvarpaaseen äänestysten muodossa.
Paitsi tietysti jos kaikki muut on ihan yhtä kamalia...
That's right! Älkäämme unohtako muita viittä UMK-esitystä. Ne voi olla vaikka ties mitä :heh:
Joten rennosti vaan kohti vkonloppua...

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jos kaikki kuusi esitystä olisivat kamalia, niin sitten on tehty suoranaista sabotaasia.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ehkä lopulta on kyse siitä, mikä esitys kärsii vähiten yleläisten rajallisista lahjoista. Veikkaan, että Aksel, niin kuin Blackbird omana vuonnaan. Paikallaan seisottu balladi lienee helpoin toteutettava lavalla. Ja ehkä F3M Ylen menevällä perus-lordi-sapluunakuvauksella ja mahdollisesti energisemmällä lavashowlla kuin mitä oli lyriikkavideossa (muussa tapauksessa heitä odottaa jumbosija). Bananas ei vaan biisinä ole läheskään riittävä voittoon. Sansa on kysymysmerkki, se voi olla jotain ennennäkemätöntä ja kokeellista. Toinen seisontaballadi, eli Tika voisi olla kans vahvoilla, mutta jos on kuunneltu Saara Aallon neuvoja ja vinkkejä, kuten nostelukoreografiasta voisi päätellä, niin sen ehkä voi unohtaa...

Edit: niin Cicciolina on kovin vaikea aihe kääntää lavalle, siksi epäonnistumisen mahdollisuudet ovat suuret. Veikkaan siis Akselia voittajaksi lavaesitysten perusteella.
Viimeksi muokannut hra47, 05 Maalis 2020, 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^^ Jos kaikki kuusi esitystä olisivat aivan järkyttävän huonoja niin että oksennus lentäisi ja huonous tuntuisi fyysisenä kipuna, niin sitten Eternity voittaisi.

Oikeasti, ja terveellä asiaankuuluvalla etukäteispessimismillä, on kyllä helppo kuvitella ennakkospeksien perusteella Cicciolina lavaesitys niin paskaksi, että kauden paras biisi lapaantuu täysin muovikuusen juurelle. Toivottavasti niin ei kuitenkaan käy.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5580
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Tegu »

WildDance kirjoitti: 05 Maalis 2020, 21:46 Yksi syy myös varmasti siihen, miksi tekijätiimi on pieni ja vuodesta toiseen sama on se, että esitykset lytätään ennen kuin niitä on edes nähty. :) Ei kai ketään houkuta lähteä tekemään koreografiaa ja lavastuksia UMK:hon, koska sen maine on niin huono. Esityksiin suhtaudutaan todella nuivasti etukäteen ja niitä "pelätään" viikkokaupalla ennen h-hetkeä. Ymmärrän, että Ylen tiimi on itse alun perin itselleen tämän maineen saanut, mutta jos yleinen ilmapiiri on äärettömän negatiivinen, niin ei se hirveästi houkuta ketään uutta lahjakkuutta alkaa tuota hommaa tekemään. Itse ainakin haluan katsoa esityksen alusta loppuun, ennen kuin alan teilaamaan sitä.
Tässä oli kieltämättä hyvä pointti. :joojoo: (Meinasin lyhentää lainausta, mutta se olisi ehkä antanut väärän kuvan, joten jätin kokonaisena.)

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1062
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja manic »

Serduchka kirjoitti: 05 Maalis 2020, 17:36
hercules kirjoitti: 05 Maalis 2020, 17:31 Valtikkasauva voi olla ihan hauska, mietin että Erika instavideossa kyykkäili ja heilui siihen malliin että voi toimia myös tukena korkeissa koroissaan. Tai sitten siihen on integroitu mikki sauvan päähän.
Hieman spessumpi mikkiteline?! :uujee: :rofl:
Toivottavasti valtikka eikä esim. joku valtava hieromasauva. Se olisi niin ennalta arvattava ja ehkä kliseinenkin. :mitvit:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

MIH96 kirjoitti: 05 Maalis 2020, 22:16
hra47 kirjoitti: 05 Maalis 2020, 21:39 Maikkarilta voitais odottaa ehkä 2-3 vuotta viisuhubaa, minkä jälkeen ne panisivat pillit pussiin.
Maikkari ei enää ole EBUn jäsen viimevuotisen Telia-kaupan jälkeen, kuten ei Ruotsin TV4:kaan. :eiei:
Muistaakseni joku muukin maa on joskus käyttänyt EBUn jäsenetöntä tv-yhtiötä apuna viisunsa valitsemiseen, oisko peräti Ukraina? :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41966
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Ainakaan Ukrainan STB, joka käytännössä valinnan on viime vuosina järjestänyt, ei ole EBU:n jäsen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

WildDancen kanssa samaa ja eri mieltä. Siitä samaa mieltä, ettei esitystä pitäisi lytätä valmista kokonaisuutta näkemättä. Kuppilan ennakkoteilausmentaliteetti ampuu pahasti yli. Cicciolinan esitys on tiedetty paskaksi jo yli kuukauden ajan ja käsitystä pönkitetään kauhistelemalla suureen ääneen jokaista todellista tai kuviteltua esitykseen liittyvää tiedonjyvästä. Annetaanko Erikalle ja UMK-tiimille edes mahdollisuutta onnistua? Jos asennoituu valmiiksi niin, että jokainen esitykseen liittyvä valinta on kuitenkin korni ja karmea, sellaisilta ne helposti näyttävätkin. Voiko tällaisen suotimen läpi katsottuna mikään esitys näyttää hyvältä?

En malta olla kuvittelematta, millaiset Kuppilan reaktiot olisivat olleet, jos viime vuoden Australian Zero gravity olisikin ollut UMK-biisi. Olisiko sellainen kuulostanut fiksulta lavatoteutukselta, että laulaja ja taustalaulajat kipuavat seipään nokkaan ja laulavat koko kappaleen sieltä? Lisätyllä todellisuudella luodaan sitten vaikutelma, että he ikään kuin leijuvat avaruudessa. Zero gravity, tajuuttexte? Ajatuksen olisi saanut kuulostamaan niin typerältä, että tuskin lopputuloksen näkeminenkään olisi mitään pelastanut.

Siitä olen WildDancen kanssa eri mieltä, etteikö UMK:hon muita tekijöitä löydettäisi. Onko haettu? Piiri pieni pyörii, koska tulosvastuuta ei ole ja suojatyöpaikat pysyvät. Olen käyttänyt seuraavaa vertausta aiemminkin mutten jaksa keksiä uusia. Suomen jalkapallomaajoukkueelle on aina löydetty päävalmentaja, vaikka kritiikki ja suoranainen pilkka on epäonnistumisen hetkellä huomattavan kovaa eikä työsuhdeturvaakaan ole. Jos joku uskoisi pystyvänsä pelastamaan Suomen viisumaineen samaan tapaan kuin Markku Kanerva pelasti Suomen jalkapallomaineen, eivät häntä nettikommentit estä hakemasta Anssi Aution, Reija Wäreen tai kenenkään Kuppilassa kritisoidun paikalle.
MIH96 kirjoitti: 05 Maalis 2020, 20:45 ^ Niin, Monsters toki äänestettiin Lissaboniin mutta sillä ehdolla, että esitystä muutetaan.
Miten UMK:ssa annetaan ehdollisia ääniä? :raaps:

Vuonna 2018 oli nimenomaan luvattu, että UMK-esitykset siirretään sellaisenaan Lissabonin-lavalle.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41966
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 06 Maalis 2020, 00:43 Jos asennoituu valmiiksi niin, että jokainen esitykseen liittyvä valinta on kuitenkin korni ja karmea, sellaisilta ne helposti näyttävätkin. Voiko tällaisen suotimen läpi katsottuna mikään esitys näyttää hyvältä?
Voi.

Kertailin On it goes -ketjua. Kyllä sielläkin oli kauhukuvia, miten Mikaelin esitys pilataan kaikella ylimääräisellä tauhkalla, mutta enimmäkseen oltiin ihan tyytyväisiä sitten kuitenkin. Tietysti mielipide-eroja oli myös.
Rise, angel, shine, love!

DancingDeer
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 14:40

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja DancingDeer »

Nalleja, tai kuusia... Mä kyllä seison tämän takana, on tämä vaan niin timanttinen biisi <3

Tämä on ollut ekasta kuuntelukerrasta se mikä innostaa eniten, ja näin se tulee olemaankin.

Ei saa teilata kun ei olla nähty vielä yhtään mitään itse esityksestä, ihmiset! :vonkaus:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7506
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Tämän viikon Apu-lehdessä oli Erikasta laaja juttu.

https://www.apu.fi/artikkelit/erika-vik ... ta-naisiin
Žvižej fucked up the solo

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja toivo »

Eihän sitä vielä tiedä tullaanko lopullisessa umk-esityksessä näkemään nuo kaikki kuuset ja nallet ym. Voihan se olla, että vasta kokeilevat miltä eri lavasteet näyttävät kameroissa jne.

Kyllä minulla on vielä hyvät odotukset tästä showsta. Katsotaan. Mutta kyllähän itse viisuissakin on joka vuosi yllätysmenestyjiä ja floppaajia. Riittääkö ciiciolinan ennakkosuosikin maine loppuun asti :kups:

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1159
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja pmama »

DancingDeer kirjoitti: 04 Maalis 2020, 21:47 https://youtu.be/TpBVTcWVflI Deban Wiwibloggsista reagoi Cicciolinaan :mrgreen:
Täällä valitetaan, että Cicciolina on junttidiskoa. Deban sanoo sen olevan Eurotrash-musiikkia, jolloin jokainen jopa tupakkapaikalta pyrkii tanssilattialle. Joten antakaa anteeksi junttidiskolle, se toimii! :draamaa:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja hra47 »

pmama kirjoitti: 06 Maalis 2020, 17:14 Deban sanoo sen olevan Eurotrash-musiikkia
Suomalainen junttidisko ei siis ole pelkästään suomalainen kuriositeetti jos sille on ulkomailla nimikin. Lupaavaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9510
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja kwak »

Nallet ja kuuset näyttävät tosiaan olevan mukana esityksessä.

Kuva Ylen jutussa.
Keep your head high above the water

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1948
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja hercules »

Pakko kait noissa karhuissa oltava 2 ihmistä sisällä. Vaikea varmaan liikuttaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

No ihan hyvältähän noi näyttää :tapu:
Kunhan eivät ala jumppaan, menisi helposti koomiseksi :humppa:

Kuva

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Ei Saara tarvitse pyörivää häkkyrää... Ei Darude tarvitse pyöriviä laatikkoja... Ei Erika tarvitse nalleja...

Mie oon niin väsynyt.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Apua taasko nään jonkun kurahaalarin? :kups:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41966
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tuo latex-asu hävittää jotain herttaista luonnonlapsimaisuutta, jota taas kukkaseppele korosti.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tuo asu on Hirveä! Ja ympärillä on Karhuja! :eeek:

Musiikkivideon asu oli jotenkin niin ihastuttavan söpö ja flirttaileva kukka seppeleineen. Se oli täydellinen juurikin tähän biisin. Nähdäänkö kukkaseppele myös tässä asukokonaisuudessa. Se ei vaan oikein sovi tähän lateksiasuun. Vai sopiiko.

Toivottavsti karhujen lisäksi ei tule muita ihmisiä (tai eläimiä) lavalle. Tuo kolmikko riittäisi. Vai onko tuossa nyt sitten 5 ihmistä :heh:
Viimeksi muokannut toivo, 06 Maalis 2020, 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Rousku kirjoitti: 06 Maalis 2020, 18:19 Tuo latex-asu hävittää jotain herttaista luonnonlapsimaisuutta, jota taas kukkaseppele korosti.
Nämä on harjoituksista, ei lopullinen staili.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Rousku kirjoitti: 06 Maalis 2020, 18:19 Tuo latex-asu hävittää jotain herttaista luonnonlapsimaisuutta, jota taas kukkaseppele korosti.
Ehkä seppele nostetaan esityksen aikana Erikan päähän. Itse oudoksun noita karhuja, kun Cicciolinalla oli teddy bear sylissä, ei suinkaan neljällä jalalla kulkeva karhu.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja toivo »

Musta tuntuu että toi on lopullinen asu. Ei kai tuo erika nyt muuten tuota päälle vetäisisi. Ei varmaankaan mitenkään nopeasti sujauteta tuota asua päälle.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jep, minustakin vaikuttaa, että toi olisi lopullinen asu. Harmillista, että hyvin toimiva (lyriikkavideo) hylätään ja taas tehdään jotain viisuisaa extraa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK20: Erika Vikman – Cicciolina

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

12pointsii kirjoitti: 06 Maalis 2020, 18:24 Itse oudoksun noita karhuja, kun Cicciolinalla oli teddy bear sylissä, ei suinkaan neljällä jalalla kulkeva karhu.
Siis Erika laulaa Cicciolinasta. Tietääkseni tarkoitus tässä Erikalla ei ole olla joku Cicciolina 2.0.
Ja karhut ovat petoja, jotka kuuluu Suomeen kuten kuusetkin....loogista.
Tuosta asusta en minäkään pidä, joten toivottavasti itse finaaliin tulee enemmän videon mukainen stailaus :ihana:

Lukittu