Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Peruttu Eurovision laulukilpailu 2020

The Mamas – Move

*****
15
14%
****
20
18%
***
46
42%
**
25
23%
*
3
3%
 
Ääniä yhteensä: 109

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30497
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jufo81 kirjoitti: 08 Maalis 2020, 13:12 ^ yksittäisten juryn jäsenten pisteitä ei korjata mutta eikös tässäkin ole kyseessä useamman juryn jäsenen muodostama kokonaistulos joka pitää jo korjata.
Riippuu kai siitä, miten väitetty virhe on tapahtunut. Äänestikö jokainen yksittäinen tuomari ylösalaisin (ja kuinka uskottavaa sekin on), mutta pisteet on koottu nurinpäin menneistä listoista oikein? Vai äänestikö jokainen tuomari oikein mutta pisteet koottiin yhteen väärin?

Jälkimmäinen ei tunnu realistiselta sekään. Satavarma en Ruotsin systeemistä ole, mutta melko varmasti jokainen tuomari täyttää pisteensä äänestyslomakkeelle ja allekirjoittaa lomakkeen. Lomakkeet toimitetaan SVT:lle, joka ynnää pisteet keskitetysti. Raadit eivät siis itse ynnää yksittäisten tuomarien tuloksista raatinsa kokonaistulosta, vaan SVT hoitaa kaiken laskennan. Pisteet ynnättyään SVT antaa raadin kokonaistuloksen raadin pisteidenlukijalle. Tässä prosessissa ei voi käydä niin, että yksittäisen raadin pisteet koottaisiin väärin.

Minusta koko stoori kuulostaa keksityltä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

poika90 kirjoitti: 08 Maalis 2020, 13:25 Pakko sanoa, että olen todella vihainen viisufaneille sillä he aina puhuvat tasa-arvoisuuden puolesta ja kaikki ovat yhtä, mutta heti kun suosikki ei voita niin haukutaan voittanut artisti. Esim itsekkin olin Dotterin ja Hannan puolella eniten, mutta en silti lähtisi haukkumaan Mammoja. esim Wiwiblogin sivuilla ja muutamassa muussa paikassa haukutaan Mammat heidän lihavudestaan, ihonväristään, vaaatteistaan ja suurinpiirtein siitä, että he osallistuivat kisaan. Siellä myös oltiin tyyliin sitä mieltä Että Mammojen ja Akselin pitäisi molempien antaa edustuspaikkansa Dotterille ja Erikalle. Ja kovin varmana pidettiin sitä, että kukaan ei anna Mammoille pisteitä.

Vanhempieni kanssa katsoessa tänään uusintana Mellot oli Mammat heidän ylivoimaiset suosikit. Vanhempieni mielestä Mammojen kappale oli oikeaa musiikkia ja heidän esiintymisen ilo ontosi vaikuttava. Myös dotterista vanhempani pitivät.

Akseliin kohdistuu samanlaista lokaa. Eräällä vauvapalstalla on jo kehotettu Akselia menemään laihdutuskuurille ja haukuttu tyyliin rumaksi ja kelvottomaksi äijäksi. Villimpien kannattajien (tai trollien...) mukaan Erikan vihaajat on vaan kateellisia, koska Erika on kaunis ja upea ja sillä on rikas mies... :D

Musta Mamas on ihan jees ja niiden meno on kivaa, mutta niiden biisi on jo aika nähty ja kuultu. Lisäksi harmittaa, kun olisi ollut erottuvia helmiä joukossa. Mut tuollaiset kommentit menee kyllä överiksi...
Cry him out

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Minusta tuo artistin haukkuminen musiikin ulkopuolella on juuri sellainen keino, kun ei enää muta pysty sanomaan niin lyödään vyön alle. Joo Erika oli suosikkini ja upea mutta kyllä ne syyt ei voittoon oli raadeissa ja ei niin hyvässä showssa.

Mut itse Mammoihin niin mietin, että ei tämä ole siinäkään mielessä huono valinta sillä luulen, että tavikset yllättyvät hyvälläkin tavalla, kun Ruotsilla on edustajana kolme aikuista naista, jotka eivät ole mallin näköisiä, mutta kuitenkin mahtavan karismaattisia esiintyjiä joiden esiintymisen ilo tarttuu. Ja tämähän eroaa siinä mielessä, että tämä ei ole sellainen niin kutsuttu tyypillinen viimeisimmän radio trendinmukainen Ruotsi huttu. Luulen, että ihmiset voivat arvostaa sitä, että Ruotsi lähetti vain sen mistä he itse tykkäävät.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Nevski »

poika90 kirjoitti: 08 Maalis 2020, 13:25 Pakko sanoa, että olen todella vihainen viisufaneille sillä he aina puhuvat tasa-arvoisuuden puolesta ja kaikki ovat yhtä, mutta heti kun suosikki ei voita niin haukutaan voittanut artisti. Esim itsekkin olin Dotterin ja Hannan puolella eniten, mutta en silti lähtisi haukkumaan Mammoja. esim Wiwiblogin sivuilla ja muutamassa muussa paikassa haukutaan Mammat heidän lihavudestaan, ihonväristään, vaaatteistaan ja suurinpiirtein siitä, että he osallistuivat kisaan. Siellä myös oltiin tyyliin sitä mieltä Että Mammojen ja Akselin pitäisi molempien antaa edustuspaikkansa Dotterille ja Erikalle. Ja kovin varmana pidettiin sitä, että kukaan ei anna Mammoille pisteitä.

Tuon takia välttelen somea ja kaikkia viisukeskusteluja netissä (paitsi kuppila). Ei sitä roskaa jaksa lukea, menee maku muuten koko viisuharrastuksesta.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja murka »

poika90 kirjoitti: 08 Maalis 2020, 13:25 Pakko sanoa, että olen todella vihainen viisufaneille sillä he aina puhuvat tasa-arvoisuuden puolesta ja kaikki ovat yhtä, mutta heti kun suosikki ei voita niin haukutaan voittanut artisti. Esim itsekkin olin Dotterin ja Hannan puolella eniten, mutta en silti lähtisi haukkumaan Mammoja. esim Wiwiblogin sivuilla ja muutamassa muussa paikassa haukutaan Mammat heidän lihavudestaan, ihonväristään, vaaatteistaan ja suurinpiirtein siitä, että he osallistuivat kisaan. Siellä myös oltiin tyyliin sitä mieltä Että Mammojen ja Akselin pitäisi molempien antaa edustuspaikkansa Dotterille ja Erikalle. Ja kovin varmana pidettiin sitä, että kukaan ei anna Mammoille pisteitä.

Vanhempieni kanssa katsoessa tänään uusintana Mellot oli Mammat heidän ylivoimaiset suosikit. Vanhempieni mielestä Mammojen kappale oli oikeaa musiikkia ja heidän esiintymisen ilo ontosi vaikuttava. Myös dotterista vanhempani pitivät.
Missä paljon puhuttu kehopositiivisuus ja yleensä ottaen antaa ihmisille rauha olla sellaisia kuin he ovat? Älyttömän lapsellista ja rumaa arvostella muiden ihmisten ulkonäköä kun he eivät ole tyrkyllä ulkonäkökisoissa. Itse en ainakaan halua Euroviisujen muodostuvan ”karjamarkkinoiksi” vaan olevan mieluiten monimuotoisuuden ja kansojen välisen ystävyyden juhlaa, jossa musiikki on Loimaan. Eiväthän Euroviisut ole mitkään missi- tai misterkisat. Sellaiset ovat omat kisansa erikseen.

Ihan suoraan sanottuna halveksin sitä, että ihmisen ihonväriä käytetään lyömäaseena koska tummaa ihoa ei voi juuri muuksi muuttaa. Keskivertosuomalainen voi toki saada hipiäänsä tummemmaksi hetkeksi erilaisilla suihkurusketuksilla ja itsestäänruskettavilla. Sinällään merkillistä, että että samaan aikaan voidaan käydä syntymästään tummaihoista haukkumaan ja itse käyttää itsestäänruskettavia aineita.

Vaatteet voi aina vaihtaa. Vaatemakukin vaihtelee niin paljon, että kaikille mieluisaa vaatetusta ei ole varmaan edes olemassa.

Toki katselija voi lepuuttaa silmiään artistissa, hänen ja hänen esityksensä tyylissä. Jokaisella meistä on oma yksilöllinen makunsa ja mieltymyksensä.

Minulle on aivan sama, miltä artisti näyttää kunhan musiikki on kuunneltavaa. Vapaassa maailmassa saan laittaa playlistilleni aivan mitä huvittaa.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Mammat saa taas raatipisteitä( ehkä) mutta koko eurooppa antaa pikku roposet. Mä oon niin tyrmistyny ettei Dotter voittanu !!!!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja murka »

Night_Owl kirjoitti: 08 Maalis 2020, 13:39
poika90 kirjoitti: 08 Maalis 2020, 13:25 Pakko sanoa, että olen todella vihainen viisufaneille sillä he aina puhuvat tasa-arvoisuuden puolesta ja kaikki ovat yhtä, mutta heti kun suosikki ei voita niin haukutaan voittanut artisti. Esim itsekkin olin Dotterin ja Hannan puolella eniten, mutta en silti lähtisi haukkumaan Mammoja. esim Wiwiblogin sivuilla ja muutamassa muussa paikassa haukutaan Mammat heidän lihavudestaan, ihonväristään, vaaatteistaan ja suurinpiirtein siitä, että he osallistuivat kisaan. Siellä myös oltiin tyyliin sitä mieltä Että Mammojen ja Akselin pitäisi molempien antaa edustuspaikkansa Dotterille ja Erikalle. Ja kovin varmana pidettiin sitä, että kukaan ei anna Mammoille pisteitä.

Vanhempieni kanssa katsoessa tänään uusintana Mellot oli Mammat heidän ylivoimaiset suosikit. Vanhempieni mielestä Mammojen kappale oli oikeaa musiikkia ja heidän esiintymisen ilo ontosi vaikuttava. Myös dotterista vanhempani pitivät.

Akseliin kohdistuu samanlaista lokaa. Eräällä vauvapalstalla on jo kehotettu Akselia menemään laihdutuskuurille ja haukuttu tyyliin rumaksi ja kelvottomaksi äijäksi. Villimpien kannattajien (tai trollien...) mukaan Erikan vihaajat on vaan kateellisia, koska Erika on kaunis ja upea ja sillä on rikas mies... :D

Musta Mamas on ihan jees ja niiden meno on kivaa, mutta niiden biisi on jo aika nähty ja kuultu. Lisäksi harmittaa, kun olisi ollut erottuvia helmiä joukossa. Mut tuollaiset kommentit menee kyllä överiksi...
Onhan se hyvä, että on olemassa tuokin palsta, jossa purkaa pahaa oloaan. En tunne enkä tiedä yhtään ihmistä joka oikein vihaisi Erikaa tai olisi hänelle kateellinen.

Minusta on inhottavaa mennä arvostelemaan ihmisen painoa kun asia ei kuulu muille ja toiseksi vaikka tietäisimme painonnousun syyt niin sittenkään asia ei kuulu muille kuin henkilölle itselleen.

Itse voin astmaatikkona kertoa, että astman kanssa voi tulla niin pahoja vaiheita ettei turvottavalta kortisonilta voi välttyä. Sitten kun nuo kortisonikuurit kertautuvat jokaisen flunssan yhteydessä on tavallista ihmistä enemmän työtä pitää painoa aisoissa jos ei halua uusia koko ajan vaatteitaan ja kenkiään. Saa kyllä arkisin pitää hyvin tarkkaa huolta syömisistään ja juomisistaan.

Kun vaikean astman lisäksi pläjähtää kilpirauhasen vajaatoiminta niin siinä sitä työtä painonhallinnassa riittääkin. Sukulaisellani on kilpirauhasen vajaatoiminta ja hän elää kyllä todella vähällä energiamäärällä, multivitamiineilla ja kalsiumtableteilla mahtuakseen vaatteisiinsa. Pahin kilpirauhasen vajaatoiminnassa on alakulo.

Vaan eipä astmaatikko ja hänen lähipiirinsä voi tehdä muuta itseään suojellakseen kuin pestä käsiä ahkerasti. Lääkärisukulaiseni totesi, että Suomen terveyskeskukset vetäisivät paremmin ja ihmiset pysyisivät terveempinä jos pesisivät käsiään vähintään kymmenen kertaa päivässä ja käsidesiä viimeistelyyn.

Kyllä se loanheittäjä usein kertoo eniten itsestään jos ei kykene perustelemaan väitettään asiallisesti. Kannattaisi olla iloinen, että meille on tarjolla ihan kotimaassa monenlaista musiikkia. Minulle tämän vuoden UMK jäi kyllä positiivisesti mieleen mieskuoroineen ja etenkin Behmin väliaikanumero oli suorastaan eleganttia katsottavaa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja murka »

ESC_Hullu kirjoitti: 08 Maalis 2020, 14:45 Mammat saa taas raatipisteitä( ehkä) mutta koko eurooppa antaa pikku roposet. Mä oon niin tyrmistyny ettei Dotter voittanu !!!!
Ehkä maailmalla on muodostuneet jo liiankin tiukat mittapuut sille, että miltä ruotsalaisen schlagerin pitäisi kuulostaa?

Meillä ei ole samanlaista schlagerpainotteista viisuhistoriaa ja siksi ulkomaalaisraadit eivät yritä varmaan edes pohtia jonkin suomalaisen euroviisukappaleen syvintä olemusta?

Suomi on ainakin vaihtelunhaluinen viisumaa. Suomalaiset eivät aina välttämättä mieti sitä, että kuulostaako kappale ruotsalaiselta schlagerilta? Ruotsi-kortti on käytetty jo Suomessa Saara Aallon kohdalla. Suomalaisten vaihtelunhalun vuoksi Suomeen ei kohdistu ylipäänsä samanlaisia odotuksia kuin Ruotsiin.

Eivät ruotsalaiset nyt aina kovinkaan kivoja ole omilleenkaan koska heitä vaivaa menetyshulluus olipa kyse jääkiekosta tai Euroviisuista. Olen silmäillyt välillä heidän ip-lehtiään ja Anna Bergendahl sekä Tre kronor ovat saaneet kyllä varsin häijyä palautetta. Kunnioitan Anna Bergendahlin sisua nousta kun on lyöty maanrakoon ja jatkaa eteenpäin.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä pääsen nyt tuomaan tänne ketjuun vähän positiivisempaa kommenttia. Jes, jes, jes se yliarvostettu Dotter ei voittanut. :tuuletus: Mikä v*tun viisuvoittaja? :heh: Anna Bergendahl olisi voittanut, jos olisi päässyt Rotterdamiin, PISTE. Mamasille helpot viisi tähteä ja vuoden parhaimmistoa. Lähivuosien ehkä paras gospel-viisu. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6308
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja mariah »

En itse tästä niin isommin välitä, mutta uskon että tää voi olla korkeallakin toukokuussa.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ruotsi 2020

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Taikahuilu kirjoitti: 07 Maalis 2020, 23:32
Carboni kirjoitti: 27 Helmi 2020, 10:29

No nyt on :rofl: Mamat on telessä TOP3, voittaa juryt ja lähtee edustusmatkalle. Mark My Words
Mä oon näköjään tulossa vanhaksi. Ja sitten vielä Aksel edustaan Suomea. Tää on liikaa.
Ei enää euroviisuja mulle, kiitti riitti.
Hyviä ötyjä :ny
Miksi mä luen näitä ketjuja kun täällä spoilaantuu. :hiips: Aattelin itse katsoa Suomen vasta tänä iltana.
Like a monument to all the time we spent

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Serduchka kirjoitti: 08 Maalis 2020, 15:15 Mä pääsen nyt tuomaan tänne ketjuun vähän positiivisempaa kommenttia. Jes, jes, jes se yliarvostettu Dotter ei voittanut. :tuuletus: Mikä v*tun viisuvoittaja? :heh: Anna Bergendahl olisi voittanut, jos olisi päässyt Rotterdamiin, PISTE. Mamasille helpot viisi tähteä ja vuoden parhaimmistoa. Lähivuosien ehkä paras gospel-viisu. :surrur:
Ai yliarvostettu höpöhöpö

https://kworb.net/spotify/country/se_daily.html

https://sverigesradio.se/sida/topplista ... ramid=2023

Mammat palautetaan äkkiä maanpinnalle keväällä jos viisuja edes järjestetään ylipäätään...

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Joo, varmaan yllättävin MF-voittaja sitten vuoden 2013. Eli joo, ihan piterä kolmen tähden viisu, mutta vähän kyllä harmittaa, kun miettii, mitä kaikkea laadukkaampaa MF-finaalissa olisi ollut tarjolla. :roll:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

jee euroviisut kirjoitti: 08 Maalis 2020, 16:44 Joo, varmaan yllättävin MF-voittaja sitten vuoden 2013.
Omalla kohdalla myös harmittavin sitten Robin Stjernbergin. Ei mua muuten varmaan risoisi Mammojen voitto näin paljon, jollei ero Dotteriin olisi ollut niin niukka.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

No osasivat sitten sössiä tuloksen. Vihainen kommentoija wiwibloggsilla..

"TELEVOTE!!!! DOTTER GOT THE MOST VOTES FROM THE PEOPLE!!! I’m so god damn ANGRY!!! DOTTER won the jury AND got the most votes from the people!!! SHE IS THE REAL WINNER!!! Just because of the stupid new voting system where you get 1-12p from 8 televote groups based on age The Mamas won with ONE more point from ONE age group. SVT go to hell.

1. Dotter 545,674 votes
2. Hanna Ferm 532,678 votes
3. The Mamas 519,437 votes
4. Anna Bergendahl 401,996 votes
5. Anis Don Demina 356,383 votes"

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11528
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja romualdo »

mitä h...etin dottereita täällä edes kehdataan ylistää kun Ruohtilla on pitkästä aikaa todella laadukasta esitystä... sitten -08... senkin pahvit! tai ei, tuo on nohh, teiniangstia, ymmärrän toooki, mutta kun kasvatte jonkin verran vanhemmiksi niin ymmärrätte mitä todella hyvä musiikki ja osaaminen on...
lähden tästä nyt vaivoin itkuani pidätellen tuonne naapuriin viettämään surujuhlaa, monenlaisin pikkuherkuin tarjottimellani, mm. erilaisia juustoja, viiniä, suolakurkkua, halvaa, marinoituja rouskuja, suklaasuffelipaloja, kofeiinitonta kahvia, ym ... ... _:eh:
ja toivotaan että tämä valittu ns. edustuskappale tulee vielä diskatuksi tai nohh, keksikää jotain..., onhan näitä tapauksia nyt ollut, , esim. saksa -76, tahi Itävalta ... - ? vuosi ? (-88/-90) noh, mikä se sävelmä nyt oli, joka oli ollut silloin aiemmin jo saksan karsinnoissa... ja jonka duon naisosapuoli pyörtyi lavalla... katsokaa nyt sieltä arkistoista ... !
Viimeksi muokannut romualdo, 11 Maalis 2020, 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Ruotsilla on outo tapa jumiutua johonkin kaavaan. Eka oli tämä schlagerputki 1999-2009. Sitten tuli poikapopparivuosikymmen 2011, 2013, 2015-2019. Nyt ei keksitty mitään muuta kuin että lähetetään viime vuotinen paketti uudestaan kisoihin.

Nämä saivat viime vuonna viisuissa 93 pistettä raadeilta. Miksi he nyt saisivat yhtään enempää? Veikkaan että juryt antavat näille n. 300 pistettä ja katsojat n. 3. Lopputuloksissa sijoittuvat kivasti viidenneksi ja ensi vuonna taas jotain samaa peruskivaa luvassa Ruotsista.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5576
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Ruotsi 2020

Viesti Kirjoittaja Tegu »

JuliaS kirjoitti: 08 Maalis 2020, 15:31 Miksi mä luen näitä ketjuja kun täällä spoilaantuu. :hiips: Aattelin itse katsoa Suomen vasta tänä iltana.
Mä aattelin kattoo Tanskan finaalin, kun siinä oli niin paljon muuta päällä, mutta spoilasin vahingossa itseni Tanska-ketjun otsikosta. :heh:

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Nevski »

aj1964 kirjoitti: 08 Maalis 2020, 17:22 No osasivat sitten sössiä tuloksen. Vihainen kommentoija wiwibloggsilla..

"TELEVOTE!!!! DOTTER GOT THE MOST VOTES FROM THE PEOPLE!!! I’m so god damn ANGRY!!! DOTTER won the jury AND got the most votes from the people!!! SHE IS THE REAL WINNER!!! Just because of the stupid new voting system where you get 1-12p from 8 televote groups based on age The Mamas won with ONE more point from ONE age group. SVT go to hell.

1. Dotter 545,674 votes
2. Hanna Ferm 532,678 votes
3. The Mamas 519,437 votes
4. Anna Bergendahl 401,996 votes
5. Anis Don Demina 356,383 votes"
Siis mitä helvettiä? Se voittaa joka saa eniten ääniä. PISTE. Miksi tuollainen älytön venkuiluäänestystapa? Mitä järkeä enää äänestää, kun yhden ihmisen äänellä ei ole mitään valtaa kohta. Eli jos suurin katsojaryhmä vaikkapa Melloissa on nuoret (en tiedä onko), niin nythän tässä lytätään iso massa alas ja nostetaan joku marginaalinen katsojaryhmä samalle tasolle? Sama jos meillä 200 000 nuorta katsoisi UMK:ta ja heidän äänet olisi saman arvoisia yhteensä kuin 5000 eläkeläisen äänet. Reiluako? Ei todellakaan.

Osoitan rautalangasta tämän ongelman:

Eläkeläisten äänet:
Kappale 1 = 100 ääntä = 3 pistettä
Kappale 2 = 15 ääntä = 2 pistettä
Kappale 3 = 1 ääni = 1 piste

Nuorten äänet:
Kappale 1 = 10 000 ääntä = 3 pistettä
Kappale 2 = 6000 ääntä =2 pistettä
Kappale 3 = 5600 ääntä = 1 piste



Rupeaa inhottamaan se, että hyvän tv-viihteen takia on näitä hemmetin raateja ja superjännittäviä megaäänestyscomboja. Sitten uhrataan upeita kappaleita ihan vaan siksi, että pitää saada katsojille jännittävää tv-viihdettä. Ei Mellot tai Euroviisut ole reality show tai game show? Kyse on musiikkikilpailusta.
Viimeksi muokannut Nevski, 08 Maalis 2020, 17:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 866
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Noi äänitulokset ei oo oikeat. Ilmeisesti oli jonkun trollin Wikipediaan laittamat, poistettu jo sieltä.
Viimeksi muokannut Mymmeli, 08 Maalis 2020, 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

aj1964 kirjoitti: 08 Maalis 2020, 17:22 No osasivat sitten sössiä tuloksen. Vihainen kommentoija wiwibloggsilla..

"TELEVOTE!!!! DOTTER GOT THE MOST VOTES FROM THE PEOPLE!!! I’m so god damn ANGRY!!! DOTTER won the jury AND got the most votes from the people!!! SHE IS THE REAL WINNER!!! Just because of the stupid new voting system where you get 1-12p from 8 televote groups based on age The Mamas won with ONE more point from ONE age group. SVT go to hell.

1. Dotter 545,674 votes
2. Hanna Ferm 532,678 votes
3. The Mamas 519,437 votes
4. Anna Bergendahl 401,996 votes
5. Anis Don Demina 356,383 votes"
Nuo eivät ole oikeat tulokset, vaan ne julkaistaan keskiviikkona.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Nevski »

:roll: No sekin vielä, hermostuin turhasta nyt. Tai sitten en. Ihan sama.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kovin samanhenkinen kappale kuin viimevuotinen.
Vai tuntuuko se vain, koska Mamat ovat taas laulamassa.

Melko keskinkertainen valinta Ruotsilta. Ei mikään erityisen hyvä kappale, olisi siellä ollut paljon parempiakin. En edes viitsi kuunnella tätä enää.
Pääseekö tämä silti kärkikymmenikköön? Nyt jotenkin vaikuttaisi siltä, että sinne tämä ei kuuluisi.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Nevski kirjoitti: 08 Maalis 2020, 17:37 :roll: No sekin vielä, hermostuin turhasta nyt. Tai sitten en. Ihan sama.
Ai että olikin joku "vuoto" :mitvit: Epäilen kuitenkin että tässä tapauksessa ei savua ilman tulta. Päähän ottaa täälläkin :jupinaa:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4612
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Jos asuisin Ruotsissa ja äänestäisin melloissa, ilmoittaisin iäkseni 99-vuotta niin äänelläni olisi suurempi painoarvo. Henkkareita ei kai tarvitse esittää.

Tosin Nevskin kirjoitukseen viitaten luulen että nuo eri kategorioiden ikähaarukat asetetaan niin että joka kategoriassa on suunnilleen yhtä paljon äänestäjiä. Onko näistä kategorioista kerrottu joskus tarkemmin?

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Oli kyllä kaveriareenalla sellanen meno Amis Tom The Miinan aikana, että huhhuh. Koko yleisö biletti.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Jos nuo tulokset pitää paikkansa, alkoi ottaa vielä enemmän kaaliin tämä tulos. Ei saakeli. :niinpa: :jupinaa:
Cry him out

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ruotsi 2020

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Tegu- kirjoitti: 08 Maalis 2020, 17:25
JuliaS kirjoitti: 08 Maalis 2020, 15:31 Miksi mä luen näitä ketjuja kun täällä spoilaantuu. :hiips: Aattelin itse katsoa Suomen vasta tänä iltana.
Mä aattelin kattoo Tanskan finaalin, kun siinä oli niin paljon muuta päällä, mutta spoilasin vahingossa itseni Tanska-ketjun otsikosta. :heh:
Voi meitä. :hali: Mä yritin olla ovela ja tulin Googlesta suoraan tähän ketjuun.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

En usko, että Ruotsi tulee kärsimään siitä, että samantyylistä musiikkia lähetetään putkeen. Se, että viimevuotisen artistin kuoro lähtee viisuihin, on omalla laillaan symppis narratiivi. Artistien sympaattisuudesta puhumattakaan. Uskon, että todella moni Euroopassa ottaa ilolla vastaan kehodiversiteettiä edustavia artisteja. Minä ainakin. Itse kappalekin on hyvähkö, varsinkin C-osa on mukaansatempaava. Mikään voittaja tämä ei toki ole.

Dotter olisi silti varmaan sijoittunut R(D)otterdamissa korkeammalle.
Viimeksi muokannut JuliaS, 08 Maalis 2020, 20:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ruotsi 2020: The Mamas – Move

Viesti Kirjoittaja Happy »

Suurin viihde olis jos tän kohdalla tulis: Sweden zero points ja näiden naamanvenähdyksiä kuvattais :rofl:
Never miss a good chance to shut up.

Lukittu