Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Peruttu Eurovision laulukilpailu 2020

Aksel Kankaanranta – Looking back

*****
41
19%
****
78
36%
***
60
28%
**
26
12%
*
11
5%
 
Ääniä yhteensä: 216

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1271
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Miksi äänestysperuste ei yksinkertaisesti voi olla se, että tykkää kappaleesta? Minä en ainakaan piittaa pätkääkään, mitä Eurooppalaiset ajattelevat puhumattakaan siitä, että laskelmoisin viisun menestysmahdollisuuksia (olen siis ilmiselvä tavis) .
Kaiken kaikkiaan ääniäkin on annettu aika vähän ilmeisesti yli 100 000). Ja epäilen että niissä voi olla paljon kuppilalaisten ja muiden viisufanien tykityksiä suosikeilleen (esim. minun 10 ääntä +ilmaisääni Akselille :heh: ).

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Wadde kirjoitti: 09 Maalis 2020, 09:12 Mua taas ihmetyttää väitteet, että "miksi tätä kukaan äänestäisi". Aikamoista väheksyntää, kun miettii, että niin moni suomalainenkin äänesti.

Mulla ainakin oli tavispiireissä ystäviä, joihin tämä oli tehnyt suuren vaikutuksen (jo ennen finaalia). Sanoivat, että tämä on sellainen biisi, jota kuuntelisivat muutenkin.

Mulle tulee tästä mieleen vähän sellainen biisi kuin Chasing Cars, joka oli isohko hitti.
Noh, niihän ne suomalaiset äänestivät Pertti Kurikkaa, Sandhjaa, Daruden Look Awaytä. Mehän kun emme kuitenkaan itseämme voi äänestää toukokuussa. :sorivaan:

Ei eurooppalaisia kiinnosta se, kuinka moni tätä äänesti UMK:ssa.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Nekku kirjoitti: 09 Maalis 2020, 11:14
Mattan kirjoitti: 09 Maalis 2020, 09:21 Kun puhutaan balladina erottumisesta, niin onko tämä edes oikeastaan balladi? :miettii:
Jos totta puhutaan, nii en ole pitänyt tätä balladina, mutta kun kaikki puhuvat siitä sellaisena, olen ajatellut sen niin. Jos tämä on balladi, niin sitten meillä on jonkinlainen etu, koska tämä menee aika vauhdikkaasti eteenpäin, varsinkin loppupuolella. Tätä on verrattu Sveitsiin, joka on paljon hitaampi.
Minustakaan tämä ei balladi ole ja olen ihmetellyt vertauksia esimerkiksi Arcadeen.

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Tämä sitten meni ja voitti. En olis ikinä uskonu kaiken sen cicciolinapöhinän jälkeen :uujee:
Oli ehdottomasti illan tyylikkäin kokonaisuus enkä ihmettele että voitti raatiäänet ja yleisökin tykkäsi.

Menestysmahdollisuuksia on vaikea ennustaa, mutta tietenkin toivotaan Suomea finaaliin.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Minusta tämä on lähinnä balladi. Tässä on kuitenkin kivaa eteenpäin menevyyttä, eikä sellaista tekotaiteellista hidasta tylsyyttä.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2952
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Wadde kirjoitti: 09 Maalis 2020, 12:25
Nekku kirjoitti: 09 Maalis 2020, 11:14

Jos totta puhutaan, nii en ole pitänyt tätä balladina, mutta kun kaikki puhuvat siitä sellaisena, olen ajatellut sen niin. Jos tämä on balladi, niin sitten meillä on jonkinlainen etu, koska tämä menee aika vauhdikkaasti eteenpäin, varsinkin loppupuolella. Tätä on verrattu Sveitsiin, joka on paljon hitaampi.
Minustakaan tämä ei balladi ole ja olen ihmetellyt vertauksia esimerkiksi Arcadeen.
Joo, ei tää muistuta sen enempää Arcadea kuin tän vuoden Sveitsiä. :heh:

Jumbo sijaan en todellakaan usko, sillä Portugali on kuin tehty jumbosijaa varten. :surrur:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36855
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Nekku kirjoitti: 09 Maalis 2020, 14:42 Jumbo sijaan en todellakaan usko, sillä Portugali on kuin tehty jumbosijaa varten.
Ai vähän kuin viime vuoden Montenegro? ;)
Meow cat, please meow back.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Aksel on vaan niin ihana. Taitaa olla mun uus viisuihastus heh. :kups: En vaan osaa vihata, vaikka Cicciolinaa kannatankin.
Viimeksi muokannut Night_Owl, 09 Maalis 2020, 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cry him out

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2952
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^^Kyllä. Piti hetki miettiä että mikä Montenegrolla viime vuonna olikaan. :heh:

Edit. Ai niin. Sehän pärjäsi Suomea paremmin. :eeek: Missä todellisuudessa mä elän? :draamaa: En jotenki halua uskoa Suomen viime vuoden kohtaloon.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Puhvelii
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 362
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 16:10

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Puhvelii »

Aksel Kankaanranta on vaihtanut taiteilijanimekseen pelkän Akselin. Ainakin viisuja varten. Viisujen virallisilla sivuilla sekä Youtube-kanavalla lukee pelkkä Aksel. Sukunimi taisi olla liian vaikea ääntää ulkomaalaisille :D

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

^ Äkkiseltään kun miettii, pelkkä 'Aksel' jää paljon paremmin mieleen :joojoo:
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2952
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Lyhyet taiteilijanimet taitaa olla muotia, kun on helpompia. Mulle ois käyny sukunimen jääminen.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Viimeksi aamulla mietin, että Akselin kannattaisi euroviisujen takia olla pelkkä Aksel. Ooohhh.....ajatukseni toteutui mystisellä tavalla...... :eeek:

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja tinov »

168 000 katsontakertaa YouTubessa. Ei kovin huonosti kahdessa päivässä. :peukku:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42006
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Koko Euroopan viisufanit nyt rynnänneet katsomaan, että mitä ne oikein valitsi.

Tai sitten: Mukana on myös paljon suomalaisia, jotka eivät ole biisiä ennen kuulleet ja jotka lauantaina yllättyivät, että oho, siellähän on ihan hyvä kappale vaikka viisujen piti olla paskaa. Mutta se, että UMK tuli katsottua, ei kumminkaan ollut tämän biisin ansiota.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5582
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Tuo 168 tuhatta on siis UMK:n YouTube-kanavan videolla. Euroviisujen kanavalla käytännössa samalla videolla katselukertoja on 67 tuhatta.

Ainakin Suomessa tuo UMK-video tuntuisi tulevan hakutuloksissa ensimmäisten joukossa, joten katsojissa lienee paljon suomalaisia. Tai nyt kun testasin äkkiseltään Tor-selaimella hakea "finland 2020" (oon huomannut, että tää usein jopa riittää euroviisukappaleiden hakuun ilman lisätäsmennyksiä), niin ensimmäisenä tuli jälleen UMK-kanavan video. Viisukanavan video on jossain kuudentena. Haku näkyi siis YouTubelle tällä kertaa tulevan ranskalaisesta verkko-osoitteesta, eli kyllä siellä voi ulkomaalaisiakin olla.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19795
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Nekku kirjoitti: 09 Maalis 2020, 14:42 Jumbo sijaan en todellakaan usko, sillä Portugali on kuin tehty jumbosijaa varten. :surrur:
Portugali tuskin jää semifinaalin jumboksi. Diasporaäänet Espanjalta, Ranskalta ja Sveitsiltä sekä satunnaiset raatiäänet (ihan raatinollakatastrofitasoinen Portugali ei ole) riittänevät pelastamaan ihan tuolta nöyryytykseltä.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä ainakin toistaiseksi uskon, että Suomi yltää finaaliin tänä vuonna. :joojoo: Tämä ei ole tyypillisen ryssitty kokonaisuus vaan laadukas ja hillitty. Tosin, pitihän Norma Johninkin mennä finaaliin, mutta tämä on hieman erilainen biisi verrattuna Blackbirdiin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 866
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Tämä on kyllä paljon paremmin lähestyttävä kuin Blackbird, josta en pitänyt kyllä alkuunkaan.
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8150
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En ole kuullut muiden maiden viisuja vielä, mutta mäkin uskoisin, että Suomi pääsee finaaliin. Onhan tämä aika koskettava biisi (jonka koskettavuus tulee poikkeuksellisesti sanoituksesta, eikä niinkään musiikista). Mutta kun viime vuonna mun vastaavat ennustukset menivät niin pahasti vihkoon Daruden finaalipaikan suhteen, taidan pitää tänä vuonna matalampaa profiilia ennustusten kanssa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Tykkään hirveästi Blackbirdistä, mutta onhan Looking back helpommin lähestyttävä ja samaistuttava, jopa mukana laulettavampi.


Tykkään hirveästi Sveitsistä tänä vuonna, mutta kuten täällä on jo todettukin, Sveitsi on aika paljon "taiteellisempi". Aivan ihana, ja saattaa olla ihan huippukahinoissa mukana, mutta aika vaikea laulu.


Tosi kiva, että Looking back on miellyttävä ja kaikin puolin pätevä. Ei viisun tarvitse olla jotain kummallista ja outoa marginaalihassuttelua, vaan viisubiisi voi olla kiva ja "normaali" ja hyvin tehty ("tavisten", sekä viisutäsmäiskujen tekijöitten toivoisi tajuavan tämän).

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2952
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Nekku »

jee euroviisut kirjoitti: 09 Maalis 2020, 17:04
Nekku kirjoitti: 09 Maalis 2020, 14:42 Jumbo sijaan en todellakaan usko, sillä Portugali on kuin tehty jumbosijaa varten. :surrur:
Portugali tuskin jää semifinaalin jumboksi. Diasporaäänet Espanjalta, Ranskalta ja Sveitsiltä sekä satunnaiset raatiäänet (ihan raatinollakatastrofitasoinen Portugali ei ole) riittänevät pelastamaan ihan tuolta nöyryytykseltä.
Voi olla, en vaan haluais Suomelle huonoa kohtaloa. :draamaa:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Lähetin tän mun amerikkalaiselle ystävälle. Vastaus oli yksinkertainen: ”I love this song.”

Avatar
Arvid
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 20:07

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Arvid »

Huono kappale, ihan ok laulaja. Esitys oli aika laimea. Tämä on sarjassamme Sandhjaa ja Geir Rönningiä. Eli ei mitään mainitsemisen arvoista.

Jos tämä menestyy niin tottakai iloitsen hänen ja Suomen puolesta. Siltikään en olisi valinnut tätä kun meillä olisi ollut viisulegenda Erika saatavilla.

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Taitava laulaja, tyylikäs esitys mutta kappale on vaan tavattoman tylsä.... Noh, aion silti kannustaa Akselia Rotterdamissa :surrur: Hänellä on aivan huikea asenne :tuuletus:

Tsiikki
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Heinä 2013, 01:19

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Tsiikki »

Puhvelii kirjoitti: 09 Maalis 2020, 15:27 Aksel Kankaanranta on vaihtanut taiteilijanimekseen pelkän Akselin. Ainakin viisuja varten. Viisujen virallisilla sivuilla sekä Youtube-kanavalla lukee pelkkä Aksel. Sukunimi taisi olla liian vaikea ääntää ulkomaalaisille :D
Spotifyssa biisi on ollut alusta alkaen Aksel-nimen alla.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2046
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

hra47 kirjoitti: 09 Maalis 2020, 17:12 En ole kuullut muiden maiden viisuja vielä, mutta mäkin uskoisin, että Suomi pääsee finaaliin. Onhan tämä aika koskettava biisi (jonka koskettavuus tulee poikkeuksellisesti sanoituksesta, eikä niinkään musiikista). Mutta kun viime vuonna mun vastaavat ennustukset menivät niin pahasti vihkoon Daruden finaalipaikan suhteen, taidan pitää tänä vuonna matalampaa profiilia ennustusten kanssa.
Suomi ei pääse tällä finaalin. En pysty edes katsomaan koko esitystä enää, puistattaa :eiei:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Siis kappaleena tämä on kiva ja esitys hieno, mutta itse pelkään, että onko tässä Norma John tyyliin liian synkkä värimaailma joka miinustaa pisteet, että jäämme nuolemaan näppejämme.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8150
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No eipä se esityksen tummasävyisyys ainakaan Ruotsin mamoja haittaa kun heittämällä menevät finaaliin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Niin, tässä on kyllä haikeutta, mutta ei mielestäni ollenkaan synkkyyttä. Blackbirdissä oli aitoa synkistelyä; kappale voitaisiin laulaa ydinpommin jälkeen, kun eloonjääneet on saatu koolle torin laidalle.

Aamuteevessä Aksel antoi ymmärtää, että kappaleeseen voi tulla vielä muutoksia. Tekijät ja Akseli olivat jokseenkin "avoimia mahdollisille muutoksille". Ainakin tämä fiilis jäi, en tarkkaan ehtinyt katsoa.
Somewhere in her smile she knows

Lukittu