Levyraati 38: Winners at War

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jufo81 kirjoitti: 05 Maalis 2020, 22:56 Sellaista vielä tiedustelen, että oliko pommitusten painoarvo sopiva, vaikuttivatko ne tuloksiin sopivassa mittakaavassa?
Vaikutus oli ihan sopiva. Useimpien kappaleiden sijoitus ei merkittävästi muuttunut, mikä oli minusta hyvä asia. Ei olisi ollut tarkoituksenmukaistakaan, että ilmoittautumisajan jälkeen ilmoitettu twist olisi myllännyt tulosluettelon kokonaan ympäri.
Timoteus kirjoitti: 05 Maalis 2020, 22:16 Pommitusratkaisuni tein seuraavilla perusteilla.
Yksi peruste unohtui listasta, koska en joutunut soveltamaan sitä. Jos mukana olisi ollut tosi laiskoja valintoja, olisin saattanut pommittaa niitä, vaikka ne olisivat sopineet teemaan. Tällaisia olisivat olleet esimerkiksi Status Quon In the Army Now, Village Peoplen In the Navy tai Johnny Liebkindin Ihana aamu. Tai no, ehkä viimeinen ei olisi kelvannut raatiin, mutta kyllä minä sen armeijaan assosioin. :heh:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Jufo »

MIH96 kirjoitti: 05 Maalis 2020, 20:20 Minä sain normiäänestyksessä pisteitä kuudelta äänestäjältä, en neljältä (hävisin silti tie-breakin Erakkoravun biisille, jolle annoin itse yhden pisteen).
Tarkistin tämän ja kappas Excelissä oli yhdessä kaavassa virhe pisteyttäjien määrän laskennassa. Pisteyttäjien lukumäärät on nyt korjattu sekä ennen- että jälkeen-tuloksiin ja ne on korjattu myös liittämiini Excel-tiedostoihin. Virhe ei muuttanut kuitenkaan järjestystä missään tasapelitilanteista. Hyvä että olet tarkkaavainen. :peukku:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja sziget »

Twisti vaati sulattelua, kaikkea kävi mielessä, mutta lopulta hyväksyin idean. Otin pommitukset hassutteluna, josta ei kannata hermostua, kun normaali tuloslistakin saadaan. En tyrmännyt alkuperäistä -20 p. sääntöä, joten toimin sen mukaan, kun sopiva kohdekin löytyi, sinänsä laadukas kantribiisi, jonka sanoman voi kyseenalaistaa. Ehkä en olisi valinnut Alicea, jos olisin tiennyt sotapelistä, ironisesti olin silti yksi hyötyjistä. Järjestäjä selviytyi eteen tulleista haasteista hyvin. :peukku:
Timoteus kirjoitti: 05 Maalis 2020, 22:16 Koko ikänsä vakaassa ja turvallisessa maassa eläneen skandinaavin on helppo hurskastella. Kiinnostaako esittäjää edes Lähi-idän tilanne oikeasti, vai onko kritiikille valittu sosiaalisesti hyväksyttävin kohde, jolla saa omalta rinkirunkkupiiriltä varmimmin selkääntaputtelua?
Ehkä vastasit tähän itse seuraavassa kappaleessa? Moddi oletetusti valitsi albumille sellaisia kiellettyjä lauluja, joita piti esittelyn arvoisina. Kai Lähi-itä häntä jonkin verran kiinnostaa, kun useampikin kappale linkittyy sinne. Sitä voi tietenkin epäillä ja nimitellä artistia runkkariksi tai vaikka antisemitistiksi. Jälkimmäinen on Israelin standardivastaus kaikkeen kritiikkiin.

Olisin toki mielihyvin kuullut raadissa Izhar Ashdotin oman tulkinnan, kun video näköjään on tekstitetty englanniksi. Jos Moddille annoin vain seiskan, tuossa voisi olla ainekset täysiin pisteisiin. Tuskin artistia haittaa, että kappale herättää kiinnostusta ja joku norjalainen haluaa tehdä siitä coverin, vaikka sitten hurskastellen ja ringissä runkaten. Olisi myös yksinkertaistavaa olettaa, ettei turvallisessa Pohjolassa voisi ymmärtää alueen historiasta ja nykytilanteesta mitään.

Eihän toisaalta Anneli Saaristokaan ole evakko, vaikka Terasbekoni piti hänen tulkintaansa Evakon laulusta ainoana oikeana. Yllättäen kappaleen tekijä Veikko Lavi ei koskaan itse levyttänyt sitä. Eikä kotkalainen Lavikaan siinä kertonut omaa tarinaansa, lähteenä oli kuulemma hänen pitkäaikainen säestäjänsä Pertti Husu. Vain elämää -tulkinta voi ärsyttää samoin kuin Moddi, kun vertaa alkuperäiseen. Mutta Moddin A Matter of Habit kelpasi minulle ainoana tarjolla olleena tulkintana.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

sziget kirjoitti: 06 Maalis 2020, 01:48 Ehkä vastasit tähän itse seuraavassa kappaleessa?
Olisin voinut kirjoittaa selvemmin. Tarkoitin nimenomaan, että suhtauduin kappaleeseen kyynisesti ennen kuin tutustuin sen taustoihin. Jos olisin tajunnut tutustua niihin jo äänestyksen aikana, olisin antanut Moddille pisteitä.

Ashdotin versio olisi saanut minulta pisteitä varmasti. Siitä en olisi voinut alun perinkään muodostaa väärinkäsitystä, että sanoituksen ajatukset ovat muodostuneet 4000 km:n päässä konfliktialueelta. Onneksi kappale ei minun pisteitäni tarvinnut. Todennäköisesti Moddin cover oli menestysmahdollisuuksien kannalta parempi valinta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

sziget kirjoitti: 06 Maalis 2020, 01:48 Eihän toisaalta Anneli Saaristokaan ole evakko, vaikka Terasbekoni piti hänen tulkintaansa Evakon laulusta ainoana oikeana. Yllättäen kappaleen tekijä Veikko Lavi ei koskaan itse levyttänyt sitä.
Olin aivan varma, että olen joskus kuullut Veikko Lavin levytyksen omasta laulustaan, mutta ei hän sitä tosiaankaan ole levyttänyt :shock: Lienen vieraillut Mandela-todellisuudessa tai sitten olen kuullut Lavin esittävän sen livenä (olin kerran hänen konsertissaan). Lavi ei ollut evakko eikä Anneli Saaristo ole elänyt sodan aikana, mutta Saaristollakin vuonna -49 syntyneenä sota-aika on varmasti ollut vahvasti läsnä hänen elämässään. Jos szigetin musiikinopettaja tarkoitti vain sitä, ettei Saaristo ole itse evakko, niin siinä mielessä hänen levytyksensä ei tietenkään ole "aito". Muussa tapauksessa - minunkin musiikinopettajillani oli aika erikoisia näkemyksiä. Minusta Saaristo kertoo hyvin koruttomasti, kauniisti ja itseään korostamatta yhden evakkomatkan tarinan sortumatta ylilyönteihin. Wirtasen ja Jannika B:n esitys on enemmän läpilaulettu, mutta kyllä siinäkin vilpitön yritys näkyy ja kuuluu.

Oma innottomuuteni pommittaa johtui varmasti myös siitä, että en ole koskaan pelannut laivanupotusta kummempaa sotapeliä - ei niitä ollut silloin, kun olisin ollut parhaassa peli-iässä :heh: Siksi koko ajatus tuntui vieraalta ja jossakin kommentissani ilmaisinkin, että en tule pommeja pudottelemaan. Nuorempien sukupolvien elämässä erilaiset sota- ja räiskintäpelit ovat olleet olemassa koko ajan ja sitä myötä arkipäiväistyneet. En peleistä välitä, mutta en ole niitä kieltämässäkään. Itsekin osallistuin lapsena sotaleikkeihin, vaikka vanhemmat kielsivät. (Äiti menetti sodassa veljensä ja isä haavoittui vakavasti, joten ei ihme, etteivät tykänneet.)

Itse hyödyin tässä sotapelissä neutraaliudesta, kuten tapana on. En kuitenkaan päästänyt kenenkään sotajoukkoja kulkemaan maitteni läpi. Enkä olisi hyötynyt yhtään enempää, vaikka olisin ryhtynyt väkivaltaiseksi - riittävän lähellä tuloksissa ei ole yhtään tarpeeksi ärsyttävää kappaletta.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Joo, hyväksyin kyllä sinun ja muiden perustelut, että ei halua osallistua pommituksiin periaatteellisista syistä / pasifismi. Ja varauduin siihen, että näitä on raadissa muutamia. Mutta pettymyksenä tuli ennemminkin se, että melkein puolet jätti leikin välistä enkä usko että siinä oli syynä pasifismi vaan välinpitämättömyys, jopa lievä halveksunta raati-isäntää kohtaan. En keksi muutakaan selitystä sille, että yksityisviesteihini joissa kysyin tyyliin "Ilmoittaisitko haluatko pommittaa vai otatko automaattisen 8p suojausta" ei esimerkiksi vastattu mitään. Toki vastaaminen ei ollut välttämätöntä suojauksen saamiseksi, mutta olisi se ollut ainakin kohteliasta isäntää kohtaan.

MUTTA: Yli puolet oli kuitenkin hengessä mukana ja teidän ansiosta minulla riitti motivaatiota nähdä kaikki se ylimääräinen vaiva viedä homma loppuun asti :peukku:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Jufo81 kirjoitti: 06 Maalis 2020, 12:22 Mutta pettymyksenä tuli ennemminkin se, että melkein puolet jätti leikin välistä enkä usko että siinä oli syynä pasifismi vaan välinpitämättömyys, jopa lievä halveksunta raati-isäntää kohtaan. En keksi muutakaan selitystä sille, että yksityisviesteihini joissa kysyin tyyliin "Ilmoittaisitko haluatko pommittaa vai otatko automaattisen 8p suojausta" ei esimerkiksi vastattu mitään. Toki vastaaminen ei ollut välttämätöntä suojauksen saamiseksi, mutta olisi se ollut ainakin kohteliasta isäntää kohtaan.
Minun saamassani viestissä luki, että jos haluaa käyttää suojauksen, viestiin ei tarvitse vastata mitään :mitvit: Olisin ilman muuta muutoin vastannut, mutta ajattelin tuon perusteella, että et halua kuormittaa postilaatikkoasi ylimääräisillä viesteillä (kun olin niillä jo sinua omaa hölmöyttäni häiriköinyt :heh: ). Tiedän, että tuossa loppuvaiheessa raatia kiirettä riittää muutenkin. Tässä on nyt tullut ilmeisesti väärinymmärryksiä vähän puolin ja toisin, mistä pahoitteluni. Hoidit isännyyden hienosti etkä hätkähtänyt mistään, joten kellään ei varmasti ole mitään aihetta osoittaa mieltään.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Koirankuonolainen kirjoitti: 06 Maalis 2020, 12:51 Minun saamassani viestissä luki, että jos haluaa käyttää suojauksen, viestiin ei tarvitse vastata mitään :mitvit: Olisin ilman muuta muutoin vastannut, mutta ajattelin tuon perusteella, että et halua kuormittaa postilaatikkoasi ylimääräisillä viesteillä (kun olin niillä jo sinua omaa hölmöyttäni häiriköinyt :heh: ). Tiedän, että tuossa loppuvaiheessa raatia kiirettä riittää muutenkin. Tässä on nyt tullut ilmeisesti väärinymmärryksiä vähän puolin ja toisin, mistä pahoitteluni. Hoidit isännyyden hienosti etkä hätkähtänyt mistään, joten kellään ei varmasti ole mitään aihetta osoittaa mieltään.
En viitannut tuohon viestiin, tuossa oli ihan ok olla vastaamatta. Vaan muutamaan muuhun yksityisviestiin, jossa kohdehenkilö ei ilmoittanut mitään selkeään kysymykseen. No, ehkä he ajattelivat ettei tarvitse vastata jos suojausta tulee joka tapauksessa.
Jufo81 kirjoitti: 05 Maalis 2020, 21:10
viisujänö kirjoitti: 05 Maalis 2020, 21:08 Totta. Toisaalta luotin raadin vetäjään, että evää kappaleen raadista jos ei ole sopiva, mutta meni hänen sanoin kirkkaasti lävitse teeman puolesta :raaps:
Katsoin että tuossa sanat oli tarpeeksi sotaisat. En enää jaksanut alkaa riitauttaa jokaista lähettämäänne ehdokasta kun sieltä tuli sellaista kuraa mikä ei liittynyt sotaan mitenkään. :jupinaa:
Selventäisin vielä tätä kommenttia eli en tosiaan tarkoittanut että minulle lähetetyt kappale-ehdotukset olisivat olleet kuraa, mutta osa niistä olivat kuraa sotateeman toteutumisen kannalta (esim. kappale jossa sotateema muka toteutuu sillä että kertosäkeessä on tyyliin sana conquer ja silläkin kai tarkoitettiin sydämen valloitusta). Muuten biisit saattoivat olla loistavia.

Ja tosiaan, War Paint olisi varmaan pitänyt hylätä selkeänä metaforana. Olin vain juuri tuolloin saanut useita kappaleita, joissa jouduin hakemaan runsaasti taustatietoa netistä sen selvittämiseksi, lauletaanko kappaleessa oikeasti sodasta. Kun sain War Paintin, katsoin että "joo, on todella sotaisat sanat" -> läpi. Tuossa kohtaa ehkä seula petti. Tosin ehkä War Paintin laulaja todella teki sotamaalausta sotaa varten - jos emme voi tietää varmasti, kappale on pakko hyväksyä.
Viimeksi muokannut Jufo, 06 Maalis 2020, 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja sziget »

Itse kuvittelin Moddin olevan joku Norjan palestiinalainen, jonka omakohtainen tunteen palo kompensoi lievästi hentoista tulkintaa. Pisteistä tuli lopulta aika näköiseni, vaikka peukaloin järjestystä viime minuutille asti.

Kalidian huomattiin laulavan Warcraft-pelin Arthas-hahmosta. Havainto herätti hilpeyttä ja minustakin oli hauskaa, että sanoitus oli niin "konkreettinen" eikä vain eteeristä maalailua. Niinpä rankkasin bändin reilusti Amaranthen edelle.
Koirankuonolainen kirjoitti: 06 Maalis 2020, 08:43 Jos szigetin musiikinopettaja tarkoitti vain sitä, ettei Saaristo ole itse evakko, niin siinä mielessä hänen levytyksensä ei tietenkään ole "aito".
Äidinkielen opettajani, täytyy tarkentaa. Ymmärsin pointin, vaikka arvostin jo nuorena Saaristoa, myös tätä biisiä. Minuakin ihmetyttää, että se on alkuperäinen eikä cover. Tyyli on niin Lavia, että voi melkein kuulla hänen äänensä. Jos jokin livetaltiointi löytyy, luulisi sen päätyneen YouTubeen jo aikoja sitten.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^^ Ehkä varsinkin näissä tulkintaa tarvitsevissa teemoissa pitäisi olla ilmoittautumislomakkeessa pakollisena täytettävänä kohtana vapaamuotoiset perustelut kappaleen kilpailukelpoisuudelle. Todistustaakka on ilmoittajalla. Ilmoittajan vastuulla on esittää perustelut kappaleen hyväksymiselle. Järjestäjän ei pitäisi joutua etsimään niitä ilmoittajan puolesta. Varsinkaan järjestäjän ei tarvitse kyetä todistamaan kappaletta teemaan liittymättömäksi. Hylkäysperusteeksi liittää hyväksymisperusteiden puuttuminen.

Vastuu pysyy ilmoittajalla myös kappaleen hyväksymisen jälkeen. Ilman mitään twistejäkin ainakin osalle äänestäjistä teemanmukaisuus on pisteytykseen vaikuttava peruste, ja heillä on oikeus käyttää sellaista perustetta. Äänestäjä saa asettaa riman järjestäjää korkeammalle.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Ai niin minulta unohtui eilen laittaa raadin päätöskappale. Olin suunnitellut, että minulla on raadin avauskappale (New Frontier), välikappale (War Games, jonka pienimuotoisesti toteutinkin) ja lopuksi raadin päätöskappale. Tämä ketju taitaa olla jo aika kuollut niin tämä kappale menee vähän hukkaan, mutta laitetaan se nyt silti vielä että ei jää harmittamaan.

Jäähyväiset aseille on suomalaisen uuden aallon punkyhtye Kollaa kestään ensimmäinen studioalbumi, joka jäi myös yhtyeen ainoaksi. Se julkaistiin loppuvuonna 1979. Äänittäjänä ja toisena tuottajana yhtyeen lisäksi toimi Reiska Isoaho. Albumi nousi Suomen viralliselle listalle kahdeksi viikoksi, yltäen sijalle 28.

Albumin kappaleita ei julkaistu singleinä. Nimikappaleesta tuli Liisa Tavin esittämänä uuden sukupolven rauhanlauluklassikko.


Kappaleesta soitetaan ilman muuta Kollaa Kestää -yhtyeen alkuperäisversio. Liisa Tavin tulkinta on kaunis mutta siinä on menetetty alkuperäisen uhmakkuus maailmaa kohtaan. Ja toki propsit myös tamperelaisuudesta. :peukku:

Viimeksi muokannut Jufo, 06 Maalis 2020, 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Kiitos lopetusbiisistä, vaikka se ei biisinä ehkä nii uponnut.. Pitänee vielä kuunnella sanat tarkemmin.

Kalidian kappaleen Warcraft-yhteyttä en tajunnut (no miten olisinkaan tajunnut, kun en edes yrittänyt selvittää..), mutta muuttaa biisiä hauskemmaksi. Biisissä oli piipityksineen hieman Machinae Supremacy -viboja, ja peleistä kertova sanoitus vain vahvistaa niitä! Enpä sitten tiedä, miksei se pisteille asti riittänyt tällä kertaa.

Lueskelin kommentteja, ja tämä kiinnitti huomion:
Happy kirjoitti: 22 Helmi 2020, 04:00 35 🇷🇺 ВИА Гра - Перемирие
Palaan Viisuraatiin ja venäjäkarsintaani: tää ihana yhtye ei ois ansainnut siellä jumbosijaa... Queen tulokset tiskiin niin pääsen näkemään ketkä taulapäät sabotoivat sen keskinkertaisen räpduon aikoinaan edustusbiisikseni :draamaa: :heh:
Löysin sitten tämmöisen lähetetyistä yksityisviesteistäni:
-1 p: 4. ВИА ГРА – Я полюбила монстра
:sohva:

Mutta hei, oli samassa tällainenkin!
-1 p: 3. DONI feat. Артур Пирожков — Моя богиня

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Tegu- kirjoitti: 06 Maalis 2020, 14:28 ^ Kiitos lopetusbiisistä, vaikka se ei biisinä ehkä nii uponnut.. Pitänee vielä kuunnella sanat tarkemmin.
On lähes käsittämätön ajatus, että joku ei osaa tuon sanoja ulkoa Kuva
Viimeksi muokannut Jufo, 06 Maalis 2020, 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Ekaa kertaa kuulin tuon biisin. :shock:

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Nevski kirjoitti: 06 Maalis 2020, 15:13 Ekaa kertaa kuulin tuon biisin. :shock:
Miten tuo on edes mahdollista? Kyseessä on tunnetuin suomalainen anti-war song. Tämän täytyy olla joku sukupolvikysymys. :mitvit: Ihmettelin myös ettei tätä tarjottu raatiin. Itselläni tämä oli vaihtoehtona jos joku nappaa 19:n.

Jos punk ei uppoa niin Liisa Tavin versio on helpommin lähestyttävä, ja sanat ovat tosiaan tuossa tärkeät. :ihana:



(EDIT: Lisätty upotus)
Viimeksi muokannut Jufo, 06 Maalis 2020, 17:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Minäkään en ole kuullut biisistä, saati koko bändistä. :sorivaan:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Jufo »

No sittenhän on mahtavaa jos saan tutustuttaa teidät tähän upeaan kappaleeseen. :uujee: Liisa Tavin versiosta sanat jäävät paremmin mieleen. En tarjonnut tätä raatiin kun ajattelin että tätä pidetään puhkisoitettuna, kliseisenä valintana. :draamaa:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Nevski kirjoitti: 06 Maalis 2020, 15:13 Ekaa kertaa kuulin tuon biisin. :shock:
Hazard kirjoitti: 06 Maalis 2020, 15:31 Minäkään en ole kuullut biisistä, saati koko bändistä. :sorivaan:
Oho - joskus käy näin, ja sitten toisinaan kun luulee ettei kukaan tunne jotain vanhaa biisiä niin kaikki tietävät sen. Vaan sittenhän tämä lopetusbiisi oli oikea kulttuuriteko :uujee:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Koirankuonolainen kirjoitti: 06 Maalis 2020, 16:04
Nevski kirjoitti: 06 Maalis 2020, 15:13 Ekaa kertaa kuulin tuon biisin. :shock:
Hazard kirjoitti: 06 Maalis 2020, 15:31 Minäkään en ole kuullut biisistä, saati koko bändistä. :sorivaan:
Oho - joskus käy näin, ja sitten toisinaan kun luulee ettei kukaan tunne jotain vanhaa biisiä niin kaikki tietävät sen. Vaan sittenhän tämä lopetusbiisi oli oikea kulttuuriteko :uujee:
Nyt alkoi kyllä mietityttää että olisikohan tää pärjännyt raadissa hyvin jos moni kuulee tän ekaa kertaa. Mutta kappale on itselleni sen verran rakas että huono sijoitus ois tuntunut vähän musertavalta. 19 oli siinä mielessä turvallisempi valinta.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kollaa kestää oli mielessä mutta ei harkinnassa. Ajattelin, että se on joillekin klisee ja toisille liian vanha ja vieras. Alicen biisihän oli melkein 20 vuotta nuorempi. Lähetin juuri edelliseen raatiin kasaribiisin dinosaurusten ajalta vai milloin ne dinot elivätkään? Itse asiassa Jurassic Park on vasta vuodelta 1993. :miettii:

Tutustuin Kollaa kestääseen koottujen levytysten CD:n kautta. Jyrki Siukosta pidettiin yhtyeen aivoina, hän loi myöhemmin uran kuvataiteessa. Kerrotaan, että biisi Kirjoituksia kellarista (huom. Dostojevski-viittaus!) oli Levyraadissa ja Lenita Airisto kieltäytyi antamasta sille yhtään pistettä. Keskinkertaisuudet eivät ymmärrä neroutta. :ylppis:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Jufo »

sziget kirjoitti: 06 Maalis 2020, 23:26 Kollaa kestää oli mielessä mutta ei harkinnassa. Ajattelin, että se on joillekin klisee ja toisille liian vanha ja vieras. Alicen biisihän oli melkein 20 vuotta nuorempi. Lähetin juuri edelliseen raatiin kasaribiisin dinosaurusten ajalta vai milloin ne dinot elivätkään? Itse asiassa Jurassic Park on vasta vuodelta 1993. :miettii:
Itselläni ei raati-isäntänä ollut juuri paineita oman kappaleen menestyksestä - tuntui että kerrankin oli vapaus lähettää sitä mistä aidosti tykkää eikä tarvitse yrittää miellyttää ketään. Jäähyväiset aseille oli jonkin aikaa raatiehdokkaani mutta arvelutti pääseekö se raadissa oikeuksiina - juuri samoista syistä jotka kuvasit. Lopulta päätin laittaa raatiin 19 koska dokumentaarinen kuvaus Vietnamin sodasta sopi teemaan kuin nakutettu ja Jäähyväiset aseille päätin jättää raadin päätöskappaleeksi. En tiedä huomasiko kukaan mutta väliaikanumeroni eivät olleet turhaa täytettä vaan niillä oli tarkoitus myös luoda draamankaarta. War Games -> raadissa toteutuu sotapeli ja Jäähyväiset aseille -> kun pommitukset ovat ohi ja on aika tehdä rauha.

Ovatko muuten väliaikanumeroiden kappaleet raatikelvottomia :miettii:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kiitos WildDancelle nostalgiapommista. Luukutin Mulanin kappaa monta päivää aikaisemmin. Yleisestikin aika kiva raati.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
1. Kuva Gaukhartas - Qazaghym-ay
2. Kuva Donny Osmond - I'll Make Man Out of You
3. Kuva Fletcher - War Paint
4. Kuva Toby Keith - American Soldier

Kuva Kuva Kuva Kuva
5. Kuva Katri Ylander & Yksinäinen Yhtye - Tyhjä kenttä
6. Kuva Pekka Kuusisto & Paula Vesala - Hiljaiset vuodet
7. Kuva ВИА Гра - Перемирие
8. Kuva Iveta Mukuchyan - United
9. Kuva Toni Wirtanen & Jannika B - Evakon laulu
10. Kuva Naotarō Moriyama - Natsu no Owari
11. Kuva Kalidia - The Frozen Throne
12. Kuva Amaranthe - The Nexus

Kuva Kuva Kuva
13. Kuva Kuva Myrath - Believer
14. Kuva Hiroyuki Sawano feat. Cyua & Gemie - Vogel im Käfig
15. Kuva B2A & Woodz. feat. Job Lentferink - Guide Me Home
16. Kuva Next Time - Nesto ke te pitam babo
17. Kuva Riki - Napoleon
18. Kuva Linked Horizon - Shinzou wo sasageyo
19. Kuva Never Mind the Pan Pipes - Seven Nation Army
20. Kuva Sabaton - White Death
21. Kuva Xena - War
22. Kuva Eleanoora Rosenholm - Valo kaasumeren hämärässä
23. Kuva Željko Grmuša - Serbia Strong
24. Kuva Christina Aguilera - Cease Fire
25. Kuva Vellezrit Alimusaj - Fol o Salih Çeku
26. Kuva Joose Keskitalo - Taas on tänään muukalainen
27. Kuva Moddi - A Matter of Habbit

Kuva Kuva
28. Kuva Marina and the Diamonds - Savages
29. Kuva 30 Seconds to Mars - This Is War
30. Kuva ANOHNI - Drone Bomb Me
31. Kuva Muse - Psycho
32. Kuva James Blunt - No Bravery
33. Kuva Ultra Bra - Kahdeksanvuotiaana
34. Kuva K.I.Z. feat. Henning May - Hurra die Welt geht unter

Kuva
35. Kuva Lázár tesók - Az igazi béke
36. Kuva Paul Hardcastle - Nineteen
37. Kuva Rush - Manhattan Project
38. Kuva Alice - 1943
39. Kuva PVVMSK 1/13 - Aamut loppuu
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36595
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Milloinkas 40. raati aukeaa? :surrur:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Mulle ei oo niin kiire, kun on kuitenkin 39. raatikin ja näitä tyrkkyjä ja viisuja kuunneltavana. :joojoo:

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Ihan kuulkaa näillä näppäimillä! Kunhan kerrotte, miten sen ketjun saa tuonne tiedotteisiin... :puna:

Kaikki on muuten valmista lähtöön.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7489
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Requel »

^ Ylläpitäjä nostaa sinne kun on julkaistu. :joojoo:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Kiitos! :peukku:
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36595
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ai niin, unohdin panna puntarini.

:stara: :stara: :stara: :stara: :stara:

1. 🇯🇵Linked Horizon - Shinzou wo sasageyo (5,0)
2. 🇮🇹Kalidia - The Frozen Throne (4,7)
3. 🇳🇱B2A & Woodz. ft. Job Lentferink - Guide Me Home (4,6)
4. 🇳🇴Moddi - A Matter of Habbit (4,6)

:stara: :stara: :stara: :stara:

5. 🇯🇵Hiroyuki Sawano ft. Cyua & Gemie - Vogel im Käfig (4,3)
6. 🇫🇮Ultra Bra - Kahdeksanvuotiaana (4,3)
7. 🇫🇮Katri Ylander & Yksinäinen Yhtye - Tyhjä kenttä (4,1)
8. 🇫🇮Toni Wirtanen & Jannika B - Evakon laulu (4,0)
9. 🇫🇮Pekka Kuusisto & Paula Vesala - Hiljaiset vuodet (3,7)
10. 🇫🇮Eleanoora Rosenholm - Valo kaasumeren hämärässä (3,7)
11. 🇬🇧Paul Hardcastle - Nineteen (3,5)

:stara: :stara: :stara:

12. 🇷🇺ВИА Гра - Перемирие (3,4)
13. 🇰🇿Gaukhartas - Qazaghym-ay (3,4)
14. 🇸🇪Sabaton - White Death (3,3)
15. 🇸🇪Amaranthe - The Nexus (3,3)
16. 🇺🇸Toby Keith - American Soldier (3,2)
17. 🇬🇧Muse - Psycho (3,2)
18. 🇬🇧ANOHNI - Drone Bomb Me (3,1)
19. 🇫🇷 🇹🇳Myrath - Believer (3,1)
20. 🇭🇺Lázár tesók - Az igazi béke (3,0)
21. 🇬🇧Marina And The Diamonds - Savages (2,9)
22. 🇺🇸30 Seconds to Mars - This is War (2,7)
23. 🇫🇮PVVMSK 1/13 - Aamut loppuu (2,7)
24. 🇲🇰Next Time - Nesto ke te pitam babo (2,7)
25. 🇺🇸Fletcher - War Paint (2,6)
26. 🇯🇵Naotarō Moriyama - Natsu no Owari (2,5)

:stara: :stara:

27. 🇨🇦Rush - Manhattan Project (2,4)
28. 🇬🇧Never Mind the Pan Pipes - Seven Nation Army (2,4)
29. 🇺🇸Riki - Napoleon (2,1)
30. 🇫🇮Joose Keskitalo - Taas on tänään muukalainen (2,1)
31. 🇦🇲Iveta Mukuchyan - United (1,9)
32. 🇩🇪K.I.Z. ft. Henning May - Hurra die Welt geht unter (1,8)
33. 🇽🇰Vellezrit Alimusaj - Fol o Salih Çeku (1,8)
34. 🇮🇹Alice - 1943 (1,7)
35. 🇷🇸Željko Grmuša - Serbia Strong (1,7)
36. 🇺🇸Donny Osmond - I'll Make Man Out of You (1,6)
37 🇬🇧James Blunt - No Bravery (1,5)

:stara:

38. 🇺🇸Xena - War (1,4)
39. 🇺🇸Christina Aguilera - Cease Fire (1,0)
Meow cat, please meow back.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Sotaraadin voittokappaleesta tulikin nyt ajankohtainen. Tässä niille jotka eivät muista:


Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 38: Winners at War

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Enpä muistanut suorilta voittajakappaletta nimeltä, ja upotuskin bugasi hetken. Mutta kyllähän sen heti muisti, kun näki nimen ja kuuli alun.

Vaikuttava kappale! Tästä taisi olla ketjun uumenissa jokin alkuperäisversiokin linkattuna. Piti katsoa, kuinka paljon tälle aikoinaan annoin pisteitä, ja vain kaksi.. No, sentään jotain.

Edit: Ketjuhaulla löytyi. Oli näköjään edellisellä sivulla.

Vastaa Viestiin