Levyraati 40: Undo My Sad

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

granaattiomena kirjoitti: 02 Huhti 2020, 23:59 Useamman raadin isännöineenä voin kertoa, että on ihan normaalia, että tässä vaiheessa puuttuu vielä noin kymmenet pisteet. :heh:
Okei, no tuo on ihan huojentavaa kuulla. :mrgreen:
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Nyt saa varmaan jo alkaa arvailemaan kappaleiden lähettäjiä, jos joku siitä leikistä tykkää. Osallistujat ovat luultavasti enemmän tai vähemmän ne samat 46 nimimerkkiä kuin aiemmissa raadeissa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

jdjj22 kirjoitti: 02 Huhti 2020, 23:56 Ihmettelen miten voi jäädä huomattavalla osalla porukkaa näin viime tinkaan tämä homma? :puna: Niin, muutakin elämää on ja noin päin pois, mutta järjestäjän hommaa moinen ei ainakaan helpota.
Deadline on deadline. Osallistujilla on velvollisuus äänestää deadlineen mennessä eikä n päivää tai m tuntia ennen deadlinea. Osallistujalla on täysi moraalinen oikeus käyttää koko annettu äänestysaika. Valvojan tehtävä on varmistaa itselleen tarpeeksi aikaa pistelaskuesityksen valmisteluun, vaikka äänet tulisivatkin viime tingassa.

Lykkäystä valvojan ei ole pakko myöntää, mutta jos sitä myönnetään, uuteen deadlineen pätee sama kuin alkuperäiseen.
Jufo81 kirjoitti: 03 Huhti 2020, 00:04 Nyt saa varmaan jo alkaa arvailemaan kappaleiden lähettäjiä, jos joku siitä leikistä tykkää.
Ei kai vielä? Äänestysaika ei ole päättynyt.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Timoteus kirjoitti: 03 Huhti 2020, 00:09
Jufo81 kirjoitti: 03 Huhti 2020, 00:04 Nyt saa varmaan jo alkaa arvailemaan kappaleiden lähettäjiä, jos joku siitä leikistä tykkää.
Ei kai vielä? Äänestysaika ei ole päättynyt.
Alkuperäinen aikaraja on jo päättynyt ja en näe miksei tässä kohtaa voisi ottaa varaslähtöä hieman. Tuskin ne arvaukset lähettäjistä viimeisiin pisteytyksiin vaikuttaa :roll: Mutta joo, ehtii tuon kai huomennakin. Aikaa arvailuille jää vain aika vähän jos kappaleiden lähettäjät paljastetaan iltapäivällä.
Viimeksi muokannut Jufo, 03 Huhti 2020, 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Juu, ei tässä ole vielä mitään hätää deadlinen kanssa. Ja olen varannut huomiselle tarpeeksi aikaa pisteidenlaskuun ja varmistamiseen, juurikin tämän takia.

Joo, huomisaamuna voin julkaista osallistujalistan.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Timoteus kirjoitti: 03 Huhti 2020, 00:09
jdjj22 kirjoitti: 02 Huhti 2020, 23:56 Ihmettelen miten voi jäädä huomattavalla osalla porukkaa näin viime tinkaan tämä homma? :puna: Niin, muutakin elämää on ja noin päin pois, mutta järjestäjän hommaa moinen ei ainakaan helpota.
Osallistujalla on täysi moraalinen oikeus käyttää koko annettu äänestysaika.
Suattaahaan tuo nuinnii olla mutta ihmettelen silti miksi asia jätetään niin viime tinkaan. Ei tässä kuitenkaan seuraavaa presidenttiä valita tai muutenkaan mistään erityisen tärkeästä äänestellä. Ehkä sitten olen tiukkis, mutta minusta deadlinet ovat sellaisia, joita ennen hommat pistetään pakettiin, tässä tapauksessa pisteytys. Jos neljäosa tai jopa enemmän äänestäjiä jättää toistuvasti aivan viime tippaan tehtävänsä lienee kyse joko laiskuudesta, päättämättömyydestä tai muusta henkisestä esteestä. Toki ymmärrän, että kiireet yms. lykkäävät kaikilla toisinaan pisteiden lähetystä, toistuvana ilmiönä en vaan jaksa ymmärtää tätä. Tosin eipä sillä ole mitään väliä milloin ne tulevat, tykkään valittaa asioista joilla ei ole vaikutusta reaalimaailmaani :heh:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

jdjj22 kirjoitti: 03 Huhti 2020, 00:22 Ei tässä kuitenkaan seuraavaa presidenttiä valita tai muutenkaan mistään erityisen tärkeästä äänestellä.
Tuo nimenomaan on syy priorisoida tärkeämpi tekeminen ja hoidella raativelvoitteet ylijäämäajalla "sitten joskus". Myyttistä "sitten joskusta", jolloin ehtii hoitaa kaikki hommat, ei todellisuudessa koskaan tule. Niinpä raatibiisien rankkaamisen kaltaiset tehtävät, joista kukaan ei maksa mitään ja joista kenenkään hyvinvointi ei ole kiinni, jäävät viimeiseen mahdolliseen ajankohtaan.

Prokrastinaatio on taipumus, josta olisi ehkä hyvä opetella irti itsensä vuoksi. Yleistä ongelmaa en kuitenkaan näe. Sekunnin ennen deadlinea lähetetyt pisteet ovat ajoissa. Jos pisteet on myös kunnollisen perehtymisen ja harkinnan kautta muodostettu, valvojalla tai muilla osallistujilla ei pitäisi olla mitään nokan koputtamista.
jdjj22 kirjoitti: 03 Huhti 2020, 00:22Ehkä sitten olen tiukkis, mutta minusta deadlinet ovat sellaisia, joita ennen hommat pistetään pakettiin, tässä tapauksessa pisteytys.
Deadline ei ole vielä mennyt. Alkuperäisellä deadlinella ei ole väliä, koska deadlinea siirrettiin ennen kuin alkuperäinen dl oli ohitettu. Kukaan ei ole siis myöhästynyt mistään vielä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Timoteus kirjoitti: 03 Huhti 2020, 00:59

Tuo nimenomaan on syy priorisoida tärkeämpi tekeminen ja hoidella raativelvoitteet ylijäämäajalla "sitten joskus". Myyttistä "sitten joskusta", jolloin ehtii hoitaa kaikki hommat, ei todellisuudessa koskaan tule. Niinpä raatibiisien rankkaamisen kaltaiset tehtävät, joista kukaan ei maksa mitään ja joista kenenkään hyvinvointi ei ole kiinni, jäävät viimeiseen mahdolliseen ajankohtaan.

Prokrastinaatio on taipumus, josta olisi ehkä hyvä opetella irti itsensä vuoksi. Yleistä ongelmaa en kuitenkaan näe. Sekunnin ennen deadlinea lähetetyt pisteet ovat ajoissa. Jos pisteet on myös kunnollisen perehtymisen ja harkinnan kautta muodostettu, valvojalla tai muilla osallistujilla ei pitäisi olla mitään nokan koputtamista.


Itse asiassa vaihdoimme capsLOCK in kanssa yksityisviestejä siitä kuinka paljon aikaa pisteyttämisen tulisi antaa ja mielipiteeni oli että oli aikaa sitten 10pv, kaksi viikkoa tai kolme viikkoa niin suuri osa pisteyttää aina viime hetkellä. Lisäaika ei siis tuo enää lisäarvoa vaan ainoastaan helpottaa prokrastinaatiota.

Itse tosin kroonisena prokrastinoijana saatan keskittyä raateihin ja pisteyttämiseen välttääkseni tärkeämpiä velvollisuuksia. Raateilu ei siis ole pahin prokrastinaation kohde vaan usein väline prokrastinoida vielä vähemmän tyydytystä tuovien velvollisuuksien suhteen.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Timoteus kirjoitti: 03 Huhti 2020, 00:59
jdjj22 kirjoitti: 03 Huhti 2020, 00:22Ehkä sitten olen tiukkis, mutta minusta deadlinet ovat sellaisia, joita ennen hommat pistetään pakettiin, tässä tapauksessa pisteytys.
Deadline ei ole vielä mennyt. Alkuperäisellä deadlinella ei ole väliä, koska deadlinea siirrettiin ennen kuin alkuperäinen dl oli ohitettu. Kukaan ei ole siis myöhästynyt mistään vielä.
Hyviä pointteja muuallakin kuin tuossa mistä lainasin viestiäsi. Ihmettelyni kumpuaa oppimastani suhteesta deadlineihin, minkä muotoilin huonosti lainaamassasi kohdassa. Itse pyrin aina saamaan hommat, olivat ne sitten raatien pisteytys, työprojekti, sisällöntuotto jne. valmiiksi hyvissä ajoin ennen deadlineä. En vaadi että muut tekisivät samoin tai että heillä olisi sama asenne, yksinkertaisimmillaan ihmettelin ns. vetkuttelua lähinnä psykologisena ilmiönä. Esittämäsi syyt ilmiölle kuulostavat uskottavilta ja tältä osin jatkokeskustelu lienee tarpeetonta jo siksikin, että pisteiden tuloajankohdalla ei itsessään ole väliä kunhan ne tulevat ajoissa. Liian moni asia hämmästyttää vielä(kin) tätä jo vähän varttuneempaa kulkijaa :hali:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Pisteytysaika on päättynyt! Kiitos kaikille pisteistä. :tuuletus: Tuloslähetys on tosiaan tänään klo 18:00.

Tässä vielä osallistujalista, jos haluatte vielä veikkailla mikä biisi oli kenenkin:

akuankka13
antsa798
BronZe
capsLOCK
CottonJoel
Elizabeth
Erakkorapu
ESC93
Eveveve
granaattiomena
Hanhis
Happy
Hazard
inomu
jdjj22
jiiii
Jufo81
Koirankuonolainen
Kuolonkurki
Maalaispoju
MIH96
Mini3765
MuumiAnkka
Mymmeli
Nevski
Nokikolari
Pete
Queen
ratamo1
Samiasd
Snude
Spartan kuningas
S-Tyyppi
sziget
Teemz
Tegu-
Terasbekoni
Timoteus
TomBoi
TomppaJr
UFOPOLI
wigwam
Viisuilija_110
viisujänö
WildDance
Zazpikaleak
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jufo81 kirjoitti: 03 Huhti 2020, 01:16 oli aikaa sitten 10pv, kaksi viikkoa tai kolme viikkoa niin suuri osa pisteyttää aina viime hetkellä
Erittäin totta.
Jufo81 kirjoitti: 03 Huhti 2020, 01:16Itse tosin kroonisena prokrastinoijana saatan keskittyä raateihin ja pisteyttämiseen välttääkseni tärkeämpiä velvollisuuksia. Raateilu ei siis ole pahin prokrastinaation kohde vaan usein väline prokrastinoida vielä vähemmän tyydytystä tuovien velvollisuuksien suhteen.
Ymmärrettävää. Minulle työläin vaihe raatipisteytyksessä on saada n. kolmen tai neljän tähden biisit (noin sijat 6–25) sellaiseen järjestykseen, johon olen tyytyväinen. Se on enemmän työtä kuin nautintoa. Noilla sijoilla kappaleet eivät ole aivan niin hyviä, että niitä tekisi mieli kuunnella aivan niin paljon kuin tehtävän suorittaminen vaatii. Siksi hommaa tulee lykättyä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Täytyy vähän vetää takaisin sanojani. Loppujen lopuksi pisteytettävien kappaleiden taso nousi varsin kovaksi, vaikka muuten olikin sitten heikompaa. Useampikin kappale pääsi kunnolla oikeuksiinsa vasta toisella kuuntelukerralla ja erityisesti kärkikaksikko erottuu kyllä muista selvästi ja keskinäinen järjestys oli vaikea päättää. Olisin kuitenkin ihan tyytyväinen oikeastaan minkä tahansa pisteille päässeen biisin voittoon. :surrur:
Violins playing
Angels crying

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Olen nyt tarkistanut kaikki pisteet ja voin varmuudella todeta, että vi har ett resultat! :tuuletus:

Mutta vielä on muutama tunti aikaa tuloslähetykseen. Ennen sitä paljastan osallistujien kappaleet. Kertokaa ihmeessä omien valintojenne taustoja, ehkä iloisia muistoja tai kokemuksia kappaleeseen liittyen, tai vaan avata mikä kyseisessä kappaleessa saa juuri teidät iloisiksi.

Tässä ne ovat, esiintymisjärjestyksessä. Pisteet tullaan tuloslähetyksessä myös antamaan tässä järjestyksessä:

Mymmeli: Sia - Move Your Body
viisujänö: Satellite Stories - Carried Away
Snude: Pavvan, GSing, Rokitbeats - Pop Kardi
MuumiAnkka: Staysman & Lazz + Plumbo - En Siste Gang
Mini3765: VIXX - Voodoo Doll
sziget: Irwin Goodman - Alko pistää pulloon
Nevski: Myahri - Öňe, Diňe Öňe
wigwam: Hurts - Wonderful Life
Elizabeth: The Sam Willows - Take Heart
Erakkorapu: Brian Eno - Spider and I
Viisuilija_110: Stefanie Heinzmann - Shadows
ratamo1: ANGERME - Love is Accha Accha
BronZe: Lauren Alaina - Ladies in the '90s
Jufo81: Röyksopp - Only this moment
Queen: Naima Adedapo - Beautifully Made
Happy: Eden Ben Zaken - Bonsoir
jiiii: Tomas Ledin - Sommaren är kort
granaattiomena: GOT7 - Just Right
CottonJoel: Urszula Dudziak - Papaya
ESC93: Napalm Death - You Suffer
Timoteus: Architecture in Helsinki - Heart It Races
Koirankuonolainen: Sparks - Hippopotamus
Spartan kuningas: Giusy Ferreri - Momenti perfetti
inomu: Sandru Ciorba - Dalibomba
UFOPOLI: Syrym Nábıqulov - Jańa kún
Kuolonkurki: The Postal Service - Such Great Heights
Hazard: Delta Rae - A Long And Happy Life
Pete: The Frank Popp Ensemble - Hip Teens (don't wear blue jeans)
antsa798: Steps - Story of a Heart
TomppaJr: Jervy Hou - Gunman Style
WildDance: Lily James, Jessica Keenan Wynn, Alexa Davies & Celia Imrie - When I Kissed The Teacher
Zazpikaleak: Anssi Tikanmäki - Savolainen metsä
Terasbekoni: Jack Savoretti feat. MIKA - Youth and Love
TomBoi: Gwen Stefani - Make Me Like You
akuankka13: Pizzicato V - Boy Meets Girl
Samiasd: Panic! at the Disco - Nine in the Afternoon
MIH96: Michael Bublé - Haven't Met You Yet
Eveveve: Die Woodys - Fichtl's Lied
Teemz: Lady Gaga - Stupid Love
Maalaispoju: Dua Lipa - Physical
Hanhis: Selena Gomez - Me & My Girls
jdjj22: 25hours - สุขาอยู่หนใด (Sookah Yoo Han Dai)
Nokikolari: Chisu - Kerrasta poikki
S-Tyyppi: Gareth Emery feat. Annabel - You'll Be OK
Tegu-: Toistuvat Yllätykset - Housut
capsLOCK: Billy Ocean - Love Really Hurts Without You
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Happy »

Alunperin piti osallistuu toisella biisillä, mut kuuntelin ton Bonsoirin sattumalta vähän ennen deadlinee ja rakastuin täysin, joten ei auttanut muuta kuin laittaa biisi vaihtoon sillä tiesin jo ekan kuuntelukerran perusteella että toi biisi tulee tuottamaan mulle tulevaisuudessakin suurta iloa, Eden Ben Zaken oli tosin tuttu artisti ja itseasias löytyy parilla biisillä mun biisijonotuslistastakin mut Bonsoir on kyl artistin paras koskaan, muistuttaa hyväl taval aiempaa raatibiisiäni Kuzumia :ihana:
Olen soittanut biisiäni täs parin viikon aikana joku parisataa kertaa vähintäänkin..

Muutaman kivan uuden tuttavuuden kyl löysin tästä raadista <3
Yhdelle niistä tosin annoin hätiköiden liian alhaiset pisteet (5p) mut oon soittanu sitä biisiä jälkikäteen eniten :surrur:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

capsLOCK kirjoitti: 03 Huhti 2020, 14:30 TomppaJr: Jervy Hou - Gunman Style
Kuuntelin käytännössä koko kesän ja syksynkin 2012 pelkkää Gangnam Stylea ja sen cover-versioita. Gunman Style on ainoa niistä tuhansista ( :heh: ) kuulemistan covereista, joka on parempi kuin alkuperäinen. :ihana: Lätkyttävä komppi, muhevat taustaäänet, huikea video... AH, täydellinen. Tuottaa edelleen liki kahdeksan vuotta myöhemmin minulle valtavasti iloa, ja siksi työnsin sen mukaan juuri tähän raatiin. Videossa on liikaa turhaa lässytystä, minkä takia se on vähän turhan pitkä, mutta ihan sama. :hihi:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1378
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Itse lähetin Dua Lipan Physicalin, joka ehdottomasti on tämän vuoden tähän hetkisistä kappaleista parhain. Nostalgiaa yhdistettynä modernilla twistillä on erittäin toimiva yhdistelmä ja esimerkiksi musiikkivideo on erittäin värikäs ja tunnelmallinen. Rakastuin ensikuuntelulla kyseiseen kappaleeseen ja olen sanonut jo pidemmän aikaa, että se on yksi suosikeistani kautta aikain. Oon jo muutaman kerran laulanu ääneni käheeksi tuon kappaleen tahtiin ja siivouskin onnistuu temmon takia hyvin. Rakastan ja se piristää mun päivän!

Toivon, että moni muu on löytänyt kappaleen iloisuuden ja kauneuden ja äänestää sitä! En menestymisestä osaa sanoa mitään vielä :draamaa:

Ps. Kannattaa kuunnella Duan Future Nostalgia albumi kokonaisuudessaan. Yksi parhaiten tuotettuja pop-albumeita moneen vuoteen :rakkaus:

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Dua Lipassa oli hyvät säkeistöt mutta kertosäe oli jotenkin plääh. 74 M katselukertaa teki siitä myös aivan liian mainstreamin makuuni, valitan.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jufo81 kirjoitti: 03 Huhti 2020, 15:17 Dua Lipassa oli hyvät säkeistöt mutta kertosäe oli jotenkin plääh. 74 M katselukertaa teki siitä myös aivan liian mainstreamin makuuni, valitan.

Suuret näyttökerrat ei kyl aina kerro biisin mainstream asemasta (ennemminkin se jatkuva radiosoitto tääl Suomes yms), esim Pop Kardin taisin vasta kuunella ekan kerran tässä raadissa, vaikka näyttökertoi biisillä onkin 135 M nii en välttämättä sanois mainstreamiks, ainakaan täällä Euroopassa
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Happy kirjoitti: 03 Huhti 2020, 15:20 Suuret näyttökerrat ei kyl aina kerro biisin mainstream asemasta (ennemminkin se jatkuva radiosoitto tääl Suomes yms), esim Pop Kardin taisin vasta kuunella ekan kerran tässä raadissa, vaikka näyttökertoi biisillä onkin 135 M nii en välttämättä sanois mainstreamiks, ainakaan täällä Euroopassa
Joo mut se myös kuulosti mainstreamilta :heh:
Viimeksi muokannut Jufo, 03 Huhti 2020, 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

capsLOCK kirjoitti: 03 Huhti 2020, 14:30 granaattiomena: GOT7 - Just Right
Nättejä poikia, M&M-makeisia, naiivi mutta silti piristävä sanoitus sekä kaikkea muuta värikästä ja ihanaa tähän harmaaseen korona-arkeen. :joojoo: Lähetin tämän jo ennen kuin tämä tilanne kunnolla eskaloitui, mutta tässä maailman tilanteessa tälle videolle on ollut käyttöä enemmän kuin koskaan. <3

Minulla on ollut mitalisijoitusteni jälkeen tapana flopata vähintäänkin kohtuullisesti, joten en myöskään tänään odota kohoavani kovin korkealle tuloslistalla. Keskityn jännittämään suosikkieni puolesta. :mrgreen:
Viimeksi muokannut granaattiomena, 03 Huhti 2020, 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jufo81 kirjoitti: 03 Huhti 2020, 15:22
Happy kirjoitti: 03 Huhti 2020, 15:20 Suuret näyttökerrat ei kyl aina kerro biisin mainstream asemasta (ennemminkin se jatkuva radiosoitto tääl Suomes yms), esim Pop Kardin taisin vasta kuunella ekan kerran tässä raadissa, vaikka näyttökertoi biisillä onkin 135 M nii en välttämättä sanois mainstreamiks, ainakaan täällä Euroopassa
Joo mut se myös kuulosti mainstreamilta :heh:
no se on kyllä totta :mrgreen:

Toi näyttökerta juttu vaan osu silmään, sillä yleensä se ei kerro koko totuutta
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Kuinka moni arvasi minun biisin? :heh: Aina, kun olen pahalla/huonolla tuulella katson Mamma Mia II:sen. Kävin itseasiassa katsomassa sen elokuvissa yhdeksän kertaa. :puna: Rakas siskoni rakastaa myös tätä elokuvaa sydämensä pohjasta ja olimme seota onnesta, kun voitimme liput Sing along-näytöksen ensi-iltaan Helsinkiin. (Sinne ei myyty lippua). Päädyimme jopa kymppiuutisten loppukevennykseen laulamaan näitä biisejä. Tämä leffa antaa minulle vain positiivista energiaa ja rakastan sen värejä, iloa sekä musiikkia. When I Kissed The Teacher on minusta ihan loistava ja tarttuva biisi. Kaikki Abban biisit ovat. Toivottavasti jotkut muut saivat tästä edes ripauksen sitä iloa, mitä tämä minulle tuo. <3 Ps. Lily Jaymes on yksi maailman kauneimmista naisista. :ihana:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Pete »

capsLOCK kirjoitti: 03 Huhti 2020, 14:30 Pete: The Frank Popp Ensemble - Hip Teens (don't wear blue jeans)
Löysin biisin noin 15 vuotta sitten ja olen siitä lähtien ihmetellyt, miten siitä ei suurempaa hittiä tullut. Biisi on mielestäni raikkaan erilainen, ja siinä yhdistyy harvinaisen hyvällä tavalla kahden eri vuosikymmenen meno. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Lähdin vaihteeksi Thaimaaseen kun sieltä ei ollut vielä tullut lähetettyä mitään. Mikään kaikista uusin tuttavuus biisi ei itselleni ollut, yhtä kaikki sen mukavan leikkisä melodia saa aina suun hymyyn ja sanoituskin käsittelee onnellisuutta sekä sen lähteitä. Uskon vankasti floppaavani, en kuulosta menestyjältä. Sen sijaan kappale mille annoin täydet pisteet saattaa hyvin suurella todennäköisyydellä voittaa. Tai sitten ei, kuppilasta kun ei koskaan tiedä :heh:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Omasta kappaleestani Röyksopp - Only This Moment olisi vaikka kuinka paljon kirjoitettavaa. Ensinnäkin se on kirkkaasti yhtyeen paras kappale ja yksi parhaimmista 2000-luvulla kuulemistani biiseistä. Kappale on samaan aikaan melankolinen ja hieman surullinen mutta myös toivoa ja mahdollisuuksien tunteita herättävä. Lyriikoissa lauletaan kappaleen alussa: "Deep down inside I know our love will die" joka on kappaleen lopussa muuttunut muotoon "Deep down inside I know love will survive", ja tämänhetkisessä maailmantilanteessa jos missä tarvitsemme tämänkaltaista toivon ja optimismin tunnetta. Kappale ei niinkään tee iloiseksi vaan luo ympärilleen turvallisen, lämpimän ja toivorikkaan tunteen.

Soitin tätä joskus repeatilla kymmeniä kertoja ja oli jännä että tyyliin vielä 15.kuuntelukerralla tunsi kuulevansa kappaleessa jotain uutta tai saavansa jonkin uuden oivalluksen. Harva kappale saa tällaista tunnetta aikaan.

Kappale myös kytkeytyy viime raadin voittokappaleeseen ja elokuvaan Call me by your name, jonka luin juuri myös kirjana. Tämähän on rakkauslaulu jossa kirjaimellisesti lauletaan kipeää tekevästä rakkaudesta ja siten tää on kuin luotu tuota leffaa varten. Siksipä tein viime viikonloppuna elämäni ensimmäisen youtube-musiikkivideon johon yhdistin kohtauksia leffasta tähän kappaleeseen:



Olisi kiva jos viittisitte käydä peukuttamassa tuota videota kun tuli nähtyä sen eteen kohtuullisesti vaivaa :peukku:

Tässä vielä instrumentaaliversio kappaleesta. Tämä ei ole virallinen instrumentaali vaan vokaalitaajuudet on vain suodatettu pois tietokoneella. Tämä antaa kappaleelle tosi jännän soundin:



Erityisesti oon ihastunut tuohon videoon jossa pikkupojat lähtevät lennolle ilmalaivalla :ihana: Mistä leffasta/sarjasta tuo on otettu, tietääkö joku? Mulla tuli mieleen "Maailman ympäri 80 päivässä".

Ja jotta kappale saisi oikein reilusti huomiota niin lopuksi vielä pianolla soitettu cover. Kappaleen kaunis melodia korostuu hyvin tässä pianoversiossa. :ihana:



Asianlaitahan on sitten silleen, että kaikki tämän pisteittä jättäneet laitan Excel-tiedostooni sarakkeeseen "Vihamiehet" ja pisteitä antaneet pääsevät "Ystävät"-sarakkeeseen. :twisted: :femme:
Viimeksi muokannut Jufo, 03 Huhti 2020, 17:27. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11303
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

No siis. Youth and Love lukeutuu viime vuoden huikeimpiin kappalelöytöihini, jonka olin halunnut lähettää mukaan jo pitkään siinä pelossa, että siitä tulisi pian liian suuri hitti levyraateihin. Suureksi kummastuksekseni kuitenkin huomaan, ettei niin ole vieläkään käynyt, vaikka Jackin ja Mikan erilaiset äänet sopivat täydellisesti yhteen ja gruuvia riittää vaikka muille jakaa. :mitvit: No, sen parempi minulle, sillä valintani tähän raatiin tuli sillä selväksi.

Subjektiivisesta näkökulmasta kappale vie minut hyviin muistoihin viime syksyltä, kun kaikki oli vielä hyvin ja suunnittelin täyttä häkää tämän kevään toteutumatta jääneitä seikkailuja. Vähän kuitenkin on sellainen fiilis, että biisi erottui parhaiten juurikin siellä syksyn hämärässä eikä se tässä joukossa ihan yhtä hyvin pompannut esiin. Lisäksi musiikkivideo olisi kaivannut kipeästi väriloistoa, Jackia sekä Mikaa. :draamaa: Oli miten oli, seison ylpeästi valintani takana ja koin velvollisuudekseni tuoda kappaleen edes teidän tietoisuuteenne.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

You Suffer taipuu niin moneen käyttöön ja sen meemiarvo on suurehko, joten valinta oli hyvin helppo. :heh: Naurattaa aina paljon kun lukee kommentteja siitä. :mrgreen:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

ESC93 kirjoitti: 03 Huhti 2020, 15:54 You Suffer taipuu niin moneen käyttöön ja sen meemiarvo on suurehko, joten valinta oli hyvin helppo. :heh: Naurattaa aina paljon kun lukee kommentteja siitä. :mrgreen:
Kiinnostavaa nähdä ketkä ovat antaneet sille pisteitä :peukku:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

jdjj22 kirjoitti: 03 Huhti 2020, 15:36 Uskon vankasti floppaavani, en kuulosta menestyjältä. :heh:
Kun kuuntelin raatikappaleesi ensimmmäisen kerran, ajattelin, että tää voittaa. :mrgreen: Olen hämmästynyt, jos Thaimaa ei keiku tuloksissa top-kympissä.
capsLOCK kirjoitti: 03 Huhti 2020, 14:30Hanhis: Selena Gomez - Me & My Girls
Selenalta valikoimani kappale oli tärkeä osa erään teatteriprokkiksen lämppärituaaleja, ja en voi kuunnella sitä ilman potkaisevaa hyvänolon tunnetta. Röyhkeästi itsevarmat ja pumppaavat tanssikappaleet toimivat aina. Ja kyseessä on vielä Selanan albumin bonusraita eikä mikään hittiralli: pakkohan tää oli jossain vaiheessa raadissa käyttää. :surrur: Tosin luulen, että tässä raadissa olisi helpommin pärjännyt jollain indieiloittelulla, mutta ilta näyttää miten käy.
Terasbekoni kirjoitti: 03 Huhti 2020, 15:48Lisäksi musiikkivideo olisi kaivannut kipeästi väriloistoa, Jackia sekä Mikaa. :draamaa:
Mitä vielä! Youth and Loven video on yksi parhaista, mihin olen raadeissa törmännyt. :draamaa:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11303
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Toivottavasti se näkyy pisteissäsi, sitten. :nuija: :heh:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Vastaa Viestiin