Viisuraati 2020

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1345
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Ei voi olla totta yhdellä pisteellä sitten paras biisi hävisi. :jupinaa: Kai ne pisteet tosiaan on annettu oikein?
Violins playing
Angels crying

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16948
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Happy »

Woooooow ai jumalauta jos nyt voitin niin tää voitto tuntuu paljon paremmalta kuin se kahden vuoden takainen raativoitto :tuuletus:


En kyllä uskalla vielä täysin iloita jos pisteissä on jotain virheitä :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1566
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Snude »

Ja näin meillä on Viisuraadin 2020 voittaja!

🇷🇺 Venäjä: Leningrad - I_$uss (Happy)

Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Requel »

Yhden pisteen ero!! :eeek:
Rousku kirjoitti: 09 Touko 2020, 18:04 Nyt herää kyllä kysymys, voiko pisteissä olla virheitä, joita antaja ei ole ollut täällä huutamassa ääneen :mitvit:
Joo, ne varmaan kannattaa käydä uudestaan läpi. Eiköhän totuus ole kuitenkin tässä. :joojoo:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

En ihan kestä samat pisteet yleisöltä Suomella ja Venäjällä. :heh: Onnea Happylle! <3 Viisuraadista on kyllä tullut ihan minun lemppariraati. Tää raati oli kyllä todella kova tasoinen, tässä puntarini! :surrur:

*****
(🇮🇱 Israel: Lara Snow - Butter Knife) (4.8)
1. 🇩🇪 Saksa: Nico Santos - Play With Fire (4.8)
2. 🇬🇪 Georgia: Gigi Adamashvili - Babi (4.7)
3. 🇫🇮 Suomi: Topi Latukka - Älä valitse minua (4.6)

****
4. 🇧🇪 Belgia: Lous and the Yakuza - Solo (4.3)
5. 🇸🇰 Slovakia: Claudia - Dáma berie (4.3)
6. 🇧🇬 Bulgaria: DARA - Ella Ella (4.3)
7. 🇦🇺 Australia: Tones and I - Dance Monkey (4.2)
8. 🇳🇴 Norja: River - Dead Or Alive (4.2)
9. 🇱🇹 Liettua: Alekna feat. Otreya - Bėk (4.1)
10. 🇫🇷 Ranska: Maëlle - Toutes les machines (4.0)
11. 🇺🇦 Ukraina: Natalija Mohilevskaja - Ja pokohala (4.0)
12. 🇵🇹 Portugali: Sara Carreira - Sentimento (3.9)
13. 🇧🇦 Bosnia ja Hertsegovina: Ilma Karahmet - Ništa tvoje (3.8)
14. 🇩🇰 Tanska: Mads Langer - Eyes Closed (3.7)
15. 🇮🇪 Irlanti: ELM - Golden (3.7)
16. 🇵🇱 Puola: Cleo - DOM (3.6)
17. 🇦🇱 Albania: Kastro Zizo - Pema e jetes (3.5)
18. 🇮🇸 Islanti: Séra Bjössi - Single í dalnum (3.5)
19. 🇹🇷 Turkki: Hande Yener - Pencere (3.5)

***
20. 🇳🇱 Alankomaat: Kris Kross Amsterdam, Kraantje Pappie & Tabitha - Moment (3.4)
21. 🇲🇹 Malta: SterjoTipi - Int u Jien (3.4)
22. 🇭🇷 Kroatia: Lu Jakelic - Domine (3.3)
23. 🇷🇺 Venäjä: Leningrad - I_$uss (3.2)
24. 🇦🇲 Armenia: Ara Martirosyan feat. Iveta Mukuchyan - Polu ya (3.1)
25. 🇧🇾 Valko-Venäjä: Intelligency - August (3.1)
26. 🇷🇴 Romania: Delia - Vreau la tara (3.0)
27. 🇬🇧 Iso-Britannia: Field Music - Only in a Man's World (2.9)
28. 🇮🇹 Italia: Zucchero - Spirito nel buio (2.7)
29. 🇨🇿 Tšekki: Mandrage - Vidím to růžově (2.7)
30. 🇪🇪 Viro: Trad.Attack! - Pass-pass (2.5)

**
31. 🇨🇾 Kypros: Costas Cacoyannis & Mariam Venizelou - Hartaetos (2.3)
32. 🇬🇷 Kreikka: Vasiliki Ntanta - Auto ponese (2.2)
33. 🇦🇹 Itävalta: Pizzerra & Jaus - Kopfstimm (2.1)
34. 🇭🇺 Unkari: Elefánt - Nem számit (1.8)
35. 🇷🇸 Serbia: Stereo Banana - Pricaju da kidamo (1.7)

*
36. 🇱🇻 Latvia: Evija Vēbere - No vietas uz vietu, no ausmas uz ausmu (0.9)
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41961
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: 09 Touko 2020, 18:05 :kups: Onneksi annoin sille täydet!
No juu, kiitos sinulle siitä. Annoin Venäjälle "vain" kasin, vaikka kärkikolmikkoni (Belgia, Viro, Venäjä) oli niin tasaväkinen, että olisin voinut järjestää ne toisinkin. Suomi puolestaan keikkui niiden joukossa, joista harkitsin, annanko yhden pisteen vai ei mitään, mutta nousi sitten kumminkin ihan selvästi pisteille.

Hyvätasoinen raati ja tuloksetkin hyvät! Omaa sijoitustani pidän sikäli raatihistoriani parhaana, että aiemmassa nelossijassa oli mukana reippaasti bonuspisteitä, joita sai mm. videottomuudesta (muistaakseni). Tämä perustui pelkkiin mieltymyksiin. Viron mahtava revittely ansaitsikin yleisöäänissä kiilata edelle, samoin Venäjä omaani parempi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16948
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Happy »

Kiitos kaikille Venäjäkarsinnois äänestäjille ja kaikille äänestäjille täs viisuraadis, karsintabiisit edustaa mun musiikkimakuani täysin ja tarkoitus oli jakaa muille biisilöytöjäni, vähän aavistelin et ne sais nuivan vastaanoton, pelkkä finaalipaikka tuntu jo mahtavalta kun senkin paljastuminen pitkitettiin viimemetreille asti :ihana:


Viisuraadit 2019 ja 2020 on mun ehdottomat suosikkiraatini, seuraavan viisuraadin järkkääminen ois niin mahtavaa mut vielä voi tapahtua muutoksia joten en uskalla vielä innostua :heh:
Viimeksi muokannut Happy, 09 Touko 2020, 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11925
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja sziget »

Happy end. :tuuletus: - Hirvitti kun olin antanut ulpparina vain neljä pojoa Jee$ukselle. Onneksi ne riittivät. Katsoin tänään myös videon, olikin erikoinen mutta vahvasti ylipitkä, raadissa parempi ilman sitä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Onneksi olkoon Happylle! :tapu: Hieno voittobiisi, vaikkei enää finaalissa yltänytkään pisteilleni. :joojoo:

Oma sijoitukseni oli positiivinen yllätys, vaikka tulosshown alusta valuttiinkin vähän alas päin. :heh: Olin maa-arvonnassa sen verran epäonnekas, että sain itselleni vasta listallani seitsemäntenä olleen maan. Lukashenkon valtakunnasta löytyi kumminkin kumminkin runsaasti kivoja biisejä, joten sinäänsä en ole kokenut tarvetta surkutella kohtaloani. Silti ehkä hieman harmittaa, että omasta mielestäni paras biisi oli pari kuukautta liian vanha tähän raatiin. :draamaa: Ehkä työnnän sen joskus johonkin kisaan. Kiitokset vielä kaikille Intelligencyn hämärää bilehimmailua kannattaneille! :mrgreen: :valkovenaja:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5579
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Huhhuh! Menipä tiukalle. Onnea Happylle ja Leningradille voitosta! :peukku:

Arvoin hieman mm. Suomen ja Venäjän järjestystä pisteilläni, mutta ei se näköjään olisi voittajaan vaikuttanut.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

No, löysin sentään Happyn biisikarsinnan kautta itselleni ehkä kesähitin (eikä tämä mainitsemani kesähittikappale-ehdokas edes kilpaillut kyseisessä biisikarsinnassa :heh: ). :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^^ Discordissa tästä mainitsin, mutta minua edelleen hämmentää miksi olin kuunnellut tuota kerran joskus huhtikuussa. Voi olla, että olin etsimässä kappaletta johonkin raatiin, mutta en ymmärrä, miten olin löytänyt sitten tuon. :sekava:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16948
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Happy »

Serduchka kirjoitti: 09 Touko 2020, 18:18 No, löysin sentään Happyn biisikarsinnan kautta itselleni ehkä kesähitin (eikä tämä mainitsemani kesähittikappale-ehdokas edes kilpaillut kyseisessä biisikarsinnassa :heh: ). :draamaa:
Kilpailiko kyseinen artisti niissä karsinnoissa? Tiedänkö kenties tämän kesäbiisin? :ihana:
Never miss a good chance to shut up.

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1566
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Snude »

Pisteiden läpikäymisen perusteella virheitä ei löytynyt. Tulokset ovat siis nyt viralliset lukuun ottamatta tasapelien ratkomista.
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1345
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

MIH96 kirjoitti: 09 Touko 2020, 17:52
Zazpikaleak kirjoitti: 09 Touko 2020, 17:51 Siinä meni hieno tilasto :eeek:
Mimmoinen tilasto?
Mainitsin tästä edellisessä raadissa. Kaikissa raadeissa, joissa on ollut semit ja olen ollut tyytyväinen jatkoonmenijöihin (3 kpl tätä ennen) on voittaja ollut se, jolle olen antanut finaalissa kolmanneksi eniten pisteitä. Tämä raati oli juuri sellainen, ja annoin Saksalle kolmanneksi eniten pisteitä finaalissa, joten sen olisi pitänyt voittaa. Tietysti voi olla, ettei sääntö päde oheisraadeissa. :kaunis:

Oli kyllä tosi kovatasoinen raati tämäkin ja lähes kaikki parhaat olivat myös finaalissa. Tuloksiin en nyt ollut niin tyytyväinen tällä kertaa mutta onnea kuitenkin Happylle voitosta. Ei missään nimessä ollut huono biisi, vaikka pisteiltä jäikin ulos.
Violins playing
Angels crying

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30499
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti: 09 Touko 2020, 18:10 Annoin Venäjälle "vain" kasin, vaikka kärkikolmikkoni (Belgia, Viro, Venäjä) oli niin tasaväkinen, että olisin voinut järjestää ne toisinkin.
Melkein tämä. :shock: Annoin Venäjälle seiskan, ja se kilpaili listani kakkossijasta tasapäisesti Viron ja *Itävallan* kanssa. Ei Belgian. Belgia oli selvä ykkönen.

Korkeatasoinen raati. Erinomainen voittaja. Kokonaisuutena odottamattoman hyvät tulokset. :surrur: Olisipa Viisuraati joka vuosi. :surrur: Ai niin, sehän on joka vuosi. :uujee:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 866
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Onnittelut voittajalle, raadin paras biisi. :peukku:

Otin näköjään taas 5. sijan, kiitos paljon äänistä. :tuuletus: Elättelin toiveita 3. sijasta, niin olisin kerännyt kaikki mitalisijat oheisraadeistakin. :heh:
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8897
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Kärkikaksikosta parempi voitti, joten tyytyväinen olen. :surrur: Viron menestystä oli ilo seurata – olin tutustunut biisiin muistaakseni jo viime vuoden puolella ja sen verran ehtinyt sitä luukuttaa, että finaalissa kuitenkin Belgia kiri uutuudenviehätysarvollaan hiuksenhienosti ohi.

12p 🇧🇪 Belgia: Lous and the Yakuza - Solo
10p 🇪🇪 Viro: Trad.Attack! - Pass-pass
8p 🇷🇸 Serbia: Stereo Banana - Pricaju da kidamo
7p 🇭🇺 Unkari: Elefánt - Nem számit
6p 🇧🇾 Valko-Venäjä: Intelligency - August
5p 🇦🇱 Albania: Kastro Zizo - Pema e jetes
4p 🇱🇹 Liettua: Alekna feat. Otreya - Bėk
3p 🇮🇹 Italia: Zucchero - Spirito nel buio
2p 🇮🇱 Israel: Lara Snow - Butter Knife
1p 🇮🇸 Islanti: Séra Bjössi - Single í dalnum
Qaj.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

:stara: :stara: :stara: :stara: :stara:
1. 🇬🇷 Kreikka: Vasiliki Ntanta - Afto ponese (TomppaJr)
2. 🇧🇦 Bosnia ja Hertsegovina: Ilma Karahmet - Ništa tvoje (Mini3765)
3. 🇵🇱 Puola: Cleo - DOM (UFOPOLI)

:stara: :stara: :stara: :stara:
4. 🇩🇪 Saksa: Nico Santos - Play With Fire (Samiasd)
X 🇳🇱 Alankomaat: Kris Kross Amsterdam, Kraantje Pappie & Tabitha - Moment (MIH96)
5. 🇸🇰 Slovakia: Claudia - Dáma berie (sziget)
6. 🇦🇲 Armenia: Ara Martirosyan feat. Iveta Mukuchyan - Polu ya (Koirankuonolainen)
7. 🇺🇦 Ukraina: Natalija Mohilevskaja - Ja pokohala (Pete)
8. 🇮🇹 Italia: Zucchero - Spirito nel buio (Hazard)
9. 🇫🇮 Suomi: Topi Latukka - Älä valitse minua (antsa798)
10. 🇩🇰 Tanska: Mads Langer - Eyes Closed (viisujänö)
11. 🇳🇴 Norja: River - Dead Or Alive (MuumiAnkka)
12. 🇨🇿 Tšekki: Mandrage - Vidím to růžově (Terasbekoni)
13. 🇵🇹 Portugali: Sara Carreira - Sentimento (Snude)
14. 🇲🇹 Malta: SterjoTipi - Int u Jien (Zazpikaleak)
15. 🇮🇱 Israel: Lara Snow - Butter Knife (Viisuilija_110)
16. 🇫🇷 Ranska: Maëlle - Toutes les machines ont un cœur (Mymmeli)
17. 🇨🇾 Kypros: Costas Cacoyannis & Mariam Venizelou - Hartaetos (wigwam)
18. 🇧🇬 Bulgaria: DARA - Ella Ella (ratamo1)
19. 🇦🇹 Itävalta: Pizzerra & Jaus - Kopfstimm (Rousku)
20. 🇬🇪 Georgia: Gigi Adamashvili - Babi (Queen)
21. 🇷🇺 Venäjä: Leningrad - I_$uss (Happy)
22. 🇦🇱 Albania: Kastro Zizo - Pema e jetës (ESC93)

:stara: :stara: :stara:
23. 🇷🇴 Romania: Delia - Vreau la țară (+ Viisut +)
24. 🇭🇷 Kroatia: Lu Jakelić - Domine (Timoteus)
25. 🇧🇾 Valko-Venäjä: Intelligency - August (granattiomena)
26. 🇦🇺 Australia: Tones and I - Dance Monkey (jiiii)
27. 🇱🇹 Liettua: Alekna feat. Otreya - Bėk (jdjj22)
28. 🇹🇷 Turkki: Hande Yener - Pencere (inomu)
29. 🇧🇪 Belgia: Lous and the Yakuza - Solo (Hanhis)
30. 🇮🇪 Irlanti: ELM - Golden (Serduchka)
31. 🇭🇺 Unkari: Elefánt - Nem számít (TomBoi)
32. 🇬🇧 Iso-Britannia: Field Music - Only in a Man's World (Erakkorapu)
33. 🇷🇸 Serbia: Stereo Banana - Pričaju da kidamo (Tegu-)

:stara: :stara:
34. 🇪🇪 Viro: Trad.Attack! - Pass-pass (CottonJoel)
35. 🇮🇸 Islanti: Séra Bjössi - Single í dalnum (klaus-12)
36. 🇱🇻 Latvia: Evija Vēbere - No vietas uz vietu, no ausmas uz ausmu (akuankka13)
Viimeksi muokannut MIH96, 09 Touko 2020, 23:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
MuumiAnkka
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 578
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 20:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja MuumiAnkka »

Onnea voittajalle, vaikkei kappale ollutkaan kummoinen. :peukku:

River-yhtyeestä kuulin ensimmäistä kertaa viime kesänä, kun olin Norjassa ja heidän Stand by you soi autoradiossa Saltstraumenin lähistöllä. Löysin netistä lopulta kappaleen esittäneen yhtyeen ja laitoin listoilleni. Myöhemmät heidän julkaisunsa ovat samaa taattua laatua ja käytin tilaisuuden hyväksi pistää kolmen kappaleen karsinnan pystyyn. Riverin musiikissa on monia elementtejä mistä itse pidän kovasti: kantria ja edm:ää yhdisteltynä nopeaan tempoon ja simppeleihin melodioihin.

Omaan kuudenteen sijaani olen erittäin tyytyväinen. Viisuraati on Kuppilan levyraatien kuningas ja oli kovatasoinen jo toista vuotta putkeen. Jatketaan samaan malliin. :mrgreen:
All-time top 3: Era Stupendo 2008, New Tomorrow 2011, Hunter Of Stars 2014

No Rules!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Happy kirjoitti: 09 Touko 2020, 18:21
Serduchka kirjoitti: 09 Touko 2020, 18:18 No, löysin sentään Happyn biisikarsinnan kautta itselleni ehkä kesähitin (eikä tämä mainitsemani kesähittikappale-ehdokas edes kilpaillut kyseisessä biisikarsinnassa :heh: ). :draamaa:
Kilpailiko kyseinen artisti niissä karsinnoissa?
Kyllä. :joojoo:
Happy kirjoitti: 09 Touko 2020, 18:21 Tiedänkö kenties tämän kesäbiisin? :ihana:
Siitä en ole varma. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16948
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Happy »

Snude kirjoitti: 09 Touko 2020, 18:22 Pisteiden läpikäymisen perusteella virheitä ei löytynyt. Tulokset ovat siis nyt viralliset lukuun ottamatta tasapelien ratkomista.
Wow kiitos <3


Haluan pitää viisuraadin aikalailla samana mut ooon ajatellu että tän vuoden kärkiviisikko maat saisivat suoran paikan finaaliin, eikä näitä maita voisi varata maavarauksissa. Automaattiset finalistit sais omat karsinnat (johon jokanen kuppilainen saa osallistuu yhdellä biisillä mutta vain yhteen näistä viidestä) Karsinnan paras pääsee finaaliin, eli viidellä käyttäjällä ois 2 maata ja muilla käyttäjillä yksi maa

Luonollisesti muut maat olisivat käytettävissä samaan tapaan ja omia karsintoja saa järjestellä yms



Toki vielä on aikaista sanoa mitään mut tälläsellä muutoksella aattelin mennä :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41961
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Rousku kirjoitti: 09 Touko 2020, 15:42 ^Eiei, ei voita Saksa. Venäjällä olisi mielestäni hyvät saumat. Miksei myös Viro tai Ranska.
Ai kun kerrankin osuin oikeaan :uujee:. Ensimmäisten pisteiden jälkeen muistin Suomenkin olemassaolon ja lisäsin sen listaan, mutta ehkä sitä ei voi hyväksyä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Paljon onnea Happylle ja muille menestyneille. :tapu:
Samiasd kirjoitti: 09 Touko 2020, 18:18 ^^ Discordissa tästä mainitsin, mutta minua edelleen hämmentää miksi olin kuunnellut tuota kerran joskus huhtikuussa. Voi olla, että olin etsimässä kappaletta johonkin raatiin, mutta en ymmärrä, miten olin löytänyt sitten tuon. :sekava:
Minulle tuon biisin englanninkielinen versio ainakin oli ennestään tuttu Spotifyn New Music Friday Suomi -soittolistalta. En kuitenkaan tiennyt valkovenäläiseksi, joten oli kiva huomata, että sieltäkin päin muailmoo kelpuutetaan musiikkia framille. :joojoo:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36805
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

:kreikka: Storytime! :heh:

Että osaakin ottaa päähän, kun päätin survoa Auto ponesen mukaan karsintaani, koska pelkäsin jo silloin, että se menee ja voittaa... Pelasin siis viime vuonna vielä johonkin asti (Kevääseen? En enää edes muista.) ESCforumilla NRG-kilpailussa Kreikalla. Kyseessä on kisa, jossa pitää joka kuukausi etsiä tietystä maasta tarpeeksi uusi biisi, joka sitten kisaa muiden maiden (nykyään noin 50 per edition) uusia biisejä vastaan. Noh, soittolistoilleni on jäänyt näitä Kreikka-ylijäämiä vielä noilta ajoilta, joten sijoitin sen Ranskan jälkeen kakkoseksi maatoivelistalle. (Fun fact: Ranskaa edusti lopulta juuri se kappale, jonka takia olisin maan halunnut. :hihi: Hyvin meni siis joka tapauksessa.)

No mutta joo, sekä Evergrave että Paralia Kreikan karsinnoista edustavat hyvin erilaisia puolia siitä, mitä kreikkalaisessa musiikissa rakastan. Auto ponese edustaa musiikkityyliä, joka laadukkaasti tehtynä on hunajaa korvilleni, mutta herranen aika kun tuo on keskinkertainen. :draamaa: Halusin sen vain pois listoiltani, ettei tarvitse sitäkään enää katsella tai harkita lähetettäväksi jonnekin. :rofl: Kyllä minä nyt siitä pidän, mutku, mutku... Ehkä ensi vuonna, jos haluan pitää karsinnan, pitää oikeasti ottaa mukaan vain biisejä, joista oikeasti pidän, eikä sellaisia, jotka tuntuvat muodollisesti päteviltä, kuten tuo Kreikan tämänkertainen.

Tässä vielä finaalipuntari. Taitaa olla eka kerta, kun oma kappaleeni ei olisi ollut edes lähellä pisteiden saamista. :hihi:

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

1. 🇷🇺 Venäjä: Leningrad - I_$uss (4,8)
2. 🇮🇸 Islanti: Séra Bjössi - Single í dalnum (4,7)
3. 🇫🇷 Ranska: Maëlle - Toutes les machines ont un cœur (4,7)
4. 🇭🇺 Unkari: Elefánt - Nem számit (4,5)

⭐️⭐️⭐️⭐️

5. 🇪🇪 Viro: Trad.Attack! - Pass-pass (4,4)
6. 🇱🇹 Liettua: Alekna feat. Otreya - Bėk (4,2)
7. 🇺🇦 Ukraina: Natalija Mohilevskaja - Ja pokohala (4,2)
8. 🇷🇸 Serbia: Stereo Banana - Pricaju da kidamo (4,1)
9. 🇳🇴 Norja: River - Dead Or Alive (4,0)
10. 🇫🇮 Suomi: Topi Latukka - Älä valitse minua (3,9)
11. 🇦🇺 Australia: Tones and I - Dance Monkey (3,9)
12. 🇮🇱 Israel: Lara Snow - Butter Knife (3,8)
13. 🇵🇱 Puola: Cleo - DOM (3,7)
14. 🇬🇷 Kreikka: Vasiliki Ntanta - Auto ponese (3,7)
15. 🇮🇹 Italia: Zucchero - Spirito nel buio (3,6)

⭐️⭐️⭐️

16. 🇦🇱 Albania: Kastro Zizo - Pema e jetes (3,4)
17. 🇦🇹 Itävalta: Pizzera & Jaus - Kopfstimm (3,2)
18. 🇩🇰 Tanska: Mads Langer - Eyes Closed (3,2)
19. 🇧🇾 Valko-Venäjä: Intelligency - August (3,2)
20. 🇨🇿 Tšekki: Mandrage - Vidím to růžově (3,1)
21. 🇧🇦 Bosnia ja Hertsegovina: Ilma Karahmet - Ništa tvoje (3,0)
22. 🇬🇪 Georgia: Gigi Adamashvili - Babi (2,8)
23. 🇳🇱 Alankomaat: Kris Kross Amsterdam, Kraantje Pappie & Tabitha - Moment (2,8)
24. 🇦🇲 Armenia: Ara Martirosyan feat. Iveta Mukuchyan - Polu ya (2,7)

⭐️⭐️

25. 🇧🇪 Belgia: Lous and the Yakuza - Solo (2,3)
26. 🇩🇪 Saksa: Nico Santos - Play with fire (1,7)
Meow cat, please meow back.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja inomu »

Jee, oikea biisi voitti :tuuletus:
Onneks myöskään se ei vaikuttanut, että annoin Venäjälle lopulta 10 pistettä ja Virolle täydet :draamaa: Erinomaisia kappaleita molemmat! Annoin Suomellekin pisteitä, mutta Venäjä oli paljon parempi :joojoo:
Luulin muuten tehneeni hyvän löydön Spotifyssa, kun eräs upea venäläiskappale tuli vastaan. Sitten tajusin, että sehän oli jo tässä viisuraadin Venäjä-karsinnassa mukana :heh: Kyseessä oli siis Beverly Hills.

Ps. Katsoin eilen tuon i_$ussksen musiikkivideon, kun se oli Youtubessa suosituksissa ja oli muuten aika hieno sekin! Leningradilla on muutoinkin hienoja videoita. Mutta hyvä, että oli tässä mukana ilman videota, koska siinä oli kaikkea ylimääräistä menoa.
Viimeksi muokannut inomu, 09 Touko 2020, 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1566
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Snude »

Tasapeliratkotut finaalitulokset:

1. 🇷🇺 Venäjä: Leningrad - I_$uss 124
2. 🇫🇮 Suomi: Topi Latukka - Älä valitse minua 123
3. 🇪🇪 Viro: Trad.Attack! - Pass-pass 106
4. 🇦🇹 Itävalta: Pizzera & Jaus - Kopfstimm 103
5. 🇫🇷 Ranska: Maëlle - Toutes les machines ont un cœur 99
6. 🇳🇴 Norja: River - Dead Or Alive 97
7. 🇩🇪 Saksa: Nico Santos - Play with fire 93
8. 🇵🇱 Puola: Cleo - DOM 92
9. 🇱🇹 Liettua: Alekna feat. Otreya - Bėk 91
10. 🇧🇦 Bosnia ja Hertsegovina: Ilma Karahmet - Ništa tvoje 88 (pisteitä 16 äänestäjältä)
11. 🇧🇾 Valko-Venäjä: Intelligency - August 88 (pisteitä 14 äänestäjältä)
12. 🇩🇰 Tanska: Mads Langer - Eyes Closed 87 (pisteitä 15 äänestäjältä)
13. 🇬🇪 Georgia: Gigi Adamashvili - Babi 87 (pisteitä 13 äänestäjältä)
14. 🇮🇹 Italia: Zucchero - Spirito nel buio 82
15. 🇭🇺 Unkari: Elefánt - Nem számit 80 (pisteitä 17 äänestäjältä)
16. 🇬🇷 Kreikka: Vasiliki Ntanta - Auto ponese 80 (pisteitä 16 äänestäjältä)
17. 🇺🇦 Ukraina: Natalija Mohilevskaja - Ja pokohala 75
18. 🇨🇿 Tšekki: Mandrage - Vidím to růžově 67
19. 🇷🇸 Serbia: Stereo Banana - Pricaju da kidamo 66
20. 🇮🇸 Islanti: Séra Bjössi - Single í dalnum 63
21. 🇧🇪 Belgia: Lous and the Yakuza - Solo 58
22. 🇦🇱 Albania: Kastro Zizo - Pema e jetes 55
23. 🇦🇺 Australia: Tones and I - Dance Monkey 51
24. 🇦🇲 Armenia: Ara Martirosyan feat. Iveta Mukuchyan - Polu ya 49
25. 🇮🇱 Israel: Lara Snow - Butter Knife 44
26. 🇳🇱 Alankomaat: Kris Kross Amsterdam, Kraantje Pappie & Tabitha - Moment 40

Semifinaalien kokonaistulokset ja kaikki muutkin eritellyt tulokset tulevat huomenna. :joojoo:
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11925
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja sziget »

Finaalin tasosta johtui, että Venäjä valui pisteissäni seitsemänneksi kärkitrion ollessa Armenia - Puola - Itävalta. Puola ei koskaan voita Kuppilassa mitään, joten lähinnä Itävaltaan uskoin. - Slovakia oli ykköstoiveeni eikä jossiteltavaa jäänyt. Raatien pointti on lähettää biisejä, joista itse pitää, ja pisteytys on mielekästä, kun hyvä biisi toisinaan voittaa, vaikkei olekaan "oma".
Terasbekoni kirjoitti: 09 Touko 2020, 15:58 Rouskubiisi taas - pakkohan se oli ottaa mukaan, kun keikkui ties miten pitkään YouTuben trendaavien ykkösenä. Kyllä se minua ainakin nauratti. :heh: Onneksi ei kuitenkaan menestynyt nyt tuon paremmin. Rousku ansaitsisi paremman nimikkobiisin! :draamaa:
Sanoituskisoissa niitä on ollut kaksikin: Portugali 2017, suomeksi Olemassaolo ("Rouskuu maapläntti jota tallon"), ja Espanja 2018, suomeksi Sienimetsässä ("Rouskuja, tatteja päin / Toinen ulkoiluihminen käy lähelläin").
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Terasbekoni kirjoitti: 09 Touko 2020, 18:38
Samiasd kirjoitti: 09 Touko 2020, 18:18 ^^ Discordissa tästä mainitsin, mutta minua edelleen hämmentää miksi olin kuunnellut tuota kerran joskus huhtikuussa. Voi olla, että olin etsimässä kappaletta johonkin raatiin, mutta en ymmärrä, miten olin löytänyt sitten tuon. :sekava:
Minulle tuon biisin englanninkielinen versio ainakin oli ennestään tuttu Spotifyn New Music Friday Suomi -soittolistalta. En kuitenkaan tiennyt valkovenäläiseksi, joten oli kiva huomata, että sieltäkin päin muailmoo kelpuutetaan musiikkia framille. :joojoo:
Voi olla. :joojoo: Tosin, kappale on ilmeisesti aika suosittu myös Tiktokissa, ehkä sen sieltä bongasin aikanaan. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1113
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viisuraati 2020

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Kiva voittaja saatiin, vaikka se ei omille pisteilleni yltänytkään. Tässä finaalin pisteeni, joita ei erikseen esitelty.

12 🇩🇪 Saksa: Nico Santos - Play with fire
10 🇧🇦 Bosnia ja Hertsegovina: Ilma Karahmet - Ništa tvoje
8 🇱🇹 Liettua: Alekna feat. Otreya - Bėk
7 🇬🇪 Georgia: Gigi Adamashvili - Babi
6 🇮🇸 Islanti: Séra Bjössi - Single í dalnum
5 🇺🇦 Ukraina: Natalija Mohilevskaja - Ja pokohala
4 🇦🇺 Australia: Tones and I - Dance Monkey
3 🇳🇴 Norja: River - Dead Or Alive
2 🇫🇷 Ranska: Maëlle - Toutes les machines ont un cœur
1 🇪🇪 Viro: Trad.Attack! - Pass-pass

Vastaa Viestiin