Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Peruttu Eurovision laulukilpailu 2020
Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

MIH96 kirjoitti: 17 Touko 2020, 20:02 ^ Jos minä järjestäisin jostain asiasta juomapelin, joisin mieluummin limpparia, mehua tai vettä kuin kaljaa.
Niin minäkin ja juomapelihän se olisi sekin. Pääsenpä käyttämään ensimmäistä kertaa tätäkin emojia :loppu:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Tilanne on pahempi monessa muussa maassa kuin Suomessa, joten sinänsä "synkistelyä" voi olla hankala täällä ymmärtää. Minuakin todella paljon ärsytti Mikon ja Kristan kommentit siitä, kuinka "tylsä ohjelma on". Samaan aikaan kun maailmalla kuolee ihmisiä, viisufanit saavat kuitenkin tanssia ja juhlia samaan tapaan?

Ymmärrän toki myös sen, että tällaisena aikana olisi kiva saada jotain muuta ajateltavaa kuin koronakriisi. Tätä oli viisuviikon muu ohjelmisto. Europe Shine a Light oli kuitenkin tehty koko Euroopalle, eikä monessa muussa maassa ole edes mieltä juhlia, edes euroviisuja.

Minusta ohjelma toi kauniisti yhteen viisuperheen, eli vanhat ja uudet artistit, sekä myös fanit. Viihdyin ohjelman parissa loppuun asti, mitä nyt välillä halusin ottaa selostuksen pois. Harmi, että Suomessa siirryttiin aivan turhaan studioon aina välillä. Pitänee katsoa alkuperäinen kokonaisuudessa YouTubesta.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

En ole viitsinyt seurata ollenkaan Silvennoisen ja Leppilammen sössötyksen takia :roll:
Eikö Suomesta löydy ketään juontajaa ilman ässä-vikaa!?

...ai että Krista on naureskellut Carolan takia? Mikäs tämä on?

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Samiasd kirjoitti: 17 Touko 2020, 20:31 Harmi, että Suomessa siirryttiin aivan turhaan studioon aina välillä.
Mitä muissa maissa tehtiin tuolloin? Olikohan mainoskatkojen paikat siinä kohtaa? :miettii:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ YouTubessa näköjään ainakin näytetään NikkieTutorials-pätkiä, jotka tosin ovat myös erillisinä viisujen omalla tubekanavalla. Ilmeisesti jossain näytettiin mainoksia, mitä nyt pikaisesti vilkuilin ulkomaisia nettikeskusteluja.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja sziget »

Varsinkin 2007 oli hyvä kerrata nyt. Georgiaa en arvostanut silloin tarpeeksi, uskomaton debyytti. Liettuasta tuli kestosuosikkini monestakin syystä, yksi on biisin epäsovinnainen rakenne. Ukraina olisi ollut parempi voittaja kuin Serbian huutoballadi, jos nyt kysyttäisiin. TV-käännöksissä on aina timanttisia helmiä:

🇷🇺 Tytöt panee haisemaan!
🇬🇷 On hän huomion keskipisteenä ja hups! minun tyttiksenä
🇸🇪 Pää pytyssä tämä vanha patu maailmaa tarkastaa
🇹🇷 Hii huu kun kuherrellaan, namilla sua luokseni puijaan
DenEurovise kirjoitti: 17 Touko 2020, 09:03 Sitä paitsi liika asiallisuuskaan ei kyllä viisuihin sovi. Pitää vähän olla kuitenkin hauskuuttakin mukana. Esimerkiksi Tarja Närhen selostus oli kyllä vähän tylsää etenkin kun Bakussa jäi yksin koppiin.
Minua Tarja Närhi miellytti, mutta helpompi on fiilistellä kahdestaan kuin yksin. Eva ja Johan osaavat. Kristaa en haluaisi takaisin, UMK:ssa ja viisustudioissa on viihdyttävä, selostajana liian täynnä itseään ja omia mielipiteitään. En tarvitse niitä, minulla on omat. Vuosien 2006 ja 2007 Paasonen, Pelkonen ym. olivat melko kuunneltavia. Brittejä sietikin vähän piikitellä, vaikka minusta heidän kreiseimmät limbonsa (2003, 2006, 2007) ovat sympaattisempia kuin totaaliset yhdentekevyytensä (esim. 2010).
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Nevski kirjoitti: 17 Touko 2020, 00:10 - Mikolta ja Kristalta hieman törkeää naureskella Ana Sokličin ja Carolan uskovaisuudelle.
Sitä paitsi ei kai Carola edes jeesuksesta puhunut, eikö se sanonut saavansa voimaa luonnosta tjsp?

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2353
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Nevski kirjoitti: 17 Touko 2020, 00:10
MIINUKSET
- Olisi pitänyt kuunnella tuo ohjelma ilman selostuksia. Mikko ja Krista puhuivat turhan paljon biisien päälle.
- Mikolta ja Kristalta hieman törkeää naureskella Ana Sokličin ja Carolan uskovaisuudelle. Euroviisujenhan pitäisi olla suvaitsevainen tapahtuma, kaikille avoin ja jokaista kunnioittava? Mutta joidenkinko uskonnolliselle näkemykselle on ihan ok naureskella? Itse en usko Jumalaan tai Jeesukseen, mutta ymmärrän jos joku henkilö saa apua uskomalla vaikkapa Jeesukseen. Usko ja toivo kyllä voi auttaa vaikeina aikoina, esimerkiksi usko ja toivo paremmasta huomisesta. Tietynlaista "uskovaisuutta" jo tuokin, vaikka Raamattu kädessä en olisikaan. Onko se Mikolta ja Kristalta pois jos Carola saa apua ylemmiltä voimilta? Eikai hän pahaa tarkoita.
Eikä tässä vielä kaikki, Mikko vitsaili lähetyksen aikana siitäkin, kuinka aina niin positiivinen Netta on viiltelemässä jossain Hello Kitty -saksilla, niin masentava show tää on. Oikeesti, näitä selostuksia kuunnellessa tekisi mieli ampua itsensä.
🇫🇮👖🥚

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Nevski »

MissBucharest kirjoitti: 18 Touko 2020, 00:26
Nevski kirjoitti: 17 Touko 2020, 00:10 - Mikolta ja Kristalta hieman törkeää naureskella Ana Sokličin ja Carolan uskovaisuudelle.
Sitä paitsi ei kai Carola edes jeesuksesta puhunut, eikö se sanonut saavansa voimaa luonnosta tjsp?
Hän sanoi "kun katson ylös taivaalle niin tiedän mistä apuni tulee" + "god bless". Lisäksi ei ole salaisuus entuudestaan, että Carola on uskovainen. Uskon, että Mikko ja ainakin Krista asian tiesivät kyllä.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

https://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vk ... /yle2.html

Viisuviikon korvikeohjelmista eniten katsojia keräsi Suomessa Ateenan viisujen uusinta.
3. Eurovision Song Contest 2006 259 000
6. Eurovision: Europe Shine a Light 163 000
8. Eurovision Song Contest 2007 157 000
12. Yle Olohuone: Euroviisutoiveet 137 000
15. Yle Olohuone: Euroviisustudio 119 000
Žvižej fucked up the solo

Tiermas24
Siemailija
Siemailija
Viestit: 177
Liittynyt: 17 Maalis 2019, 11:52

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Tiermas24 »

mistäköhän johtuu 2006 vuoden suosio

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jengi ottaa nää selostukset turhan vakavissaan, mun mielest toi koko ohjelma oli kamalan synkistelevä ja haudanvakava, Mikon ja Kristan selostukset toivat pientä piristystä koko ohjelmaan.

Uskon itse Jumalaan, en ole kuitenkaan ammattiloukkaantuja, Kristan naureskelulla Carolan tervehdyksiin ei ollut kyl itelleni mitään vaikutusta :surrur:

Viisut on viihdeohjelma, on ok ettei selostajat ole haudanvakavia jotka pysyy 100% asialinjalla. Jotenkin olisin luullut et viisufanit olis just rentoi ja chillei jotka ei takerru jokaseen asiaan... :hiips:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2893
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Tää kommentaattori juttu on kyl kieltämättä hankala. Toisen mielestä jutut on loukkaavia, toinen taas ottaa ne huumorilla. Miten olla asiallinen, humoristinen ja niin, ettei kukaan loukkaanu? Luultavasti mahdotonta. :miettii: Pitänee kai vain tottua tai olla kuuntelematta.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1054
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja jiiii »

Seuraavaks varmaan tulee valitusta siitä kun joku selostaja sano vahingossa Portugal, eikä Portugali.
Voi hyvää päivää nyt taas.

Mun mielestä Kristan nauru oli koko ohjelman paras asia. Huumoria tässä tilanteessa kaivataan, ei suinkaan synkistelyä, jota on jo jatkunut pari kuukautta.
"Suomi voi lähettää joko Paskana tai paskan"
-TomBoi

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Oon vähän samoilla linjoilla siinä, että selostajien sanomisiin tartutaan kauheen hanakalla kädellä ja oikein mitään vitsiä ei ilmeisesti mistään saisi heittää. Etenkin Kristan jokaista sanomista suorastaan vihataan. Sitten on parempi kattella ohjelmia ilman selostusta jos koko ajan tulee vaan ärsyyntymisen tunteita. Onneksi sekin on nykyään mahdollista. Elämä ei oo niin kamalan vakavaa loppujen lopuksi kuitenkaan. :peukku:

Ja se Mikon viiltelykommentti. Mua se vaan huvitti. Tottahan se oli, että kamalan synkeä ohjelma oli.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2353
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

GuoZu8 kirjoitti: 18 Touko 2020, 10:01 Eikä tässä vielä kaikki, Mikko vitsaili lähetyksen aikana siitäkin, kuinka aina niin positiivinen Netta on viiltelemässä jossain Hello Kitty -saksilla, niin masentava show tää on.
Onko viiltely muka sivistynyt vitsin aihe? Aivan alatyylista ja asiatonta kommentointia! Toki saa vitsailla, mutta rajansa kaikella.

On kyllä aika mädät selostajat! :nohyi:
Viimeksi muokannut GuoZu8, 04 Elo 2020, 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
🇫🇮👖🥚

Tiermas24
Siemailija
Siemailija
Viestit: 177
Liittynyt: 17 Maalis 2019, 11:52

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Tiermas24 »

euroopassa on aika paljon eri tilanne kuin suomessa koronan suhteen siellä on ulkonaliikkumis kiellot ja ei saa mennä edes ulos

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Minusta ohjelma ei ollut mitenkään masentava (ei se masentavaksi tee, jos ei bilebiisejä soitetakaan), se Mikon ja Kristan valitus latisti hyvää tunnelmaa.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2353
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

jiiii kirjoitti: 18 Touko 2020, 15:34 Seuraavaks varmaan tulee valitusta siitä kun joku selostaja sano vahingossa Portugal, eikä Portugali.
Voi hyvää päivää nyt taas.
Semmonen sattui Kiovassa vuonna 2017, rakkaan Mikkomme toimesta. Mutta onhan tapahtunut pikku mokia ennenkin, selostajakin on vain ihminen.
Ja Mikon "Epic Sex Guy". Hups... Ihan tahaton lipsahdus. Puhumattakaan vuoden 2007 Ellenin "Flying The Fagista". :heh: :heh:
Viimeksi muokannut GuoZu8, 18 Touko 2020, 16:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2353
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

^Ja edellä mainittuja lipsahduksia ei kannata todellakaan ottaa tosissaan.
🇫🇮👖🥚

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Mattan »

En oikein ymmärrä, miten viiltelyllä vitsailu on jotenkin "rentoa" tai viihdelähetykseen sopivaa tai kuuluvaa. Kuuntelin lauantaina Evan ja Johanin selostusta; vitsit kyllä lentelivät koko lähetyksen ajan, mutta yksikään ei särähtänyt korvaan. Korneja vitsejä kyllä löytyi aika liuta, mutta varsin tietoisesti. :heh: Ennemminkin vaikuttaa siltä, että Krista ja Mikko ottavat itsensä liian vakavasti; myös itselleen saa nauraa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Mattan kirjoitti: 18 Touko 2020, 16:27 Kuuntelin lauantaina Evan ja Johanin selostusta; vitsit kyllä lentelivät koko lähetyksen ajan, mutta yksikään ei särähtänyt korvaan. Korneja vitsejä kyllä löytyi aika liuta, mutta varsin tietoisesti. :heh:
Joo, Evan ja Johanin selostuksissa on hyvä sekoitus asiallisuutta ja huumoria. Harvemmin myöskään vääntävät vitsiä artisteista tai kappaleista tai arvostelevat niitä. (Vähän kyllä lauantaina verrattiin Alicjan sukunimeä aivastukseen, mutta sattuuhan näitä. :heh: ) Usein heidän vitseistään kuulee sen, että ne ovat etukäteen käsikirjoitettuja, mutta silti - tai ehkä juuri siitä syystä - jaksan niistä huvittua. :joojoo:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Olen saanut ymmärryksen, että nykyään joillakin uskovaisilla on Suomessa tunne, että he hieman joutuvat välttelemään uskovaisuutensa myöntämistä tai että se ei ole kovin "seksikäs" aihe nostaa esiin muiden seurassa. On siis hieman "nurkkaan ajettu" olo. (Katsoin muutamia viikkoja sitten läpällä TV7-kanavaa ja siellä keskusteltiin hetki tästä teemasta.)

Tässä valossa ja tuohon peilaten Mikon ja Kristan kommentit ja naureskelut Ana Sokličia ja Carolaa kohtaan särähtivät korvaani. Suurin ristiriita tässä on se, että ensiksi hehkutetaan sitä, miten kaikki ovat yhtä Euroviisuissa ja jokainen saa ja on saanut olla oma itsensä viisuperheessä, mutta sitten samaan aikaan aivan kaikki eivät ole samalla tasolla tai niin "okei". Selostaja on vaikuttaja ja myös jopa esikuva muille. Hän päättää mitä sanoo, miten sanoo ja mitä jättää sanomatta. Mediassa pitkään työskennelleet Mikko ja Krista tuon asian varmasti tietävät. Mutta siis Yle Olohuoneen aikana Mikko ja Krista hoiti hommansa hyvin. Itse takerruin muutamaan kohtaan, mutta muistutan, että n. 95% Mikon ja Kristan juonnosta onnistui mielestäni hyvin.

Onhan noita outouksia ennenkin toisaalta selostajamme lipsautelleet. Yhtenä karkeimpana tulee mieleen se vuoden 2011 "nips naps".

EDIT. Vuoden 2014 selostajien huumori oli minun makuuni! Nauroin ääneen monesti kun katsoin vuoden 2014 finaalia. :rofl:

Juzu24
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 241
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 21:54

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Juzu24 »

Krista ja Mikko juonsivat ja kommentoivat todella hyvin. Nykyään vaan nämä muutama "virhe" nostetaan esiin mediassa ja kokonaisuudesta ei kirjoiteta mitään. Suora lähetys ja kova kiire niin virheitä syntyy kyllä lähes aina.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Haa, eli oliko Rouskunkin aiemmin mainitsema koneellinen muunnos tekstistä puheeksi itse lähetyksen ääniraidassa? :shock: Enpä tajunnut itse kokeilla silloin. No, ehkä tuota raitaa yleensä on käytetty siihen.. Harmi, ettei Areenassakaan voi vaihtaa ääniraitaa.

Muutes, pitäisikö tuo liveketju lukita pikkuhiljaa? :)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Tegu- kirjoitti: 18 Touko 2020, 20:57Muutes, pitäisikö tuo liveketju lukita pikkuhiljaa? :)
Ajattelin samaa jo aiemmin ja lukitsin sen nyt.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tegu- kirjoitti: 18 Touko 2020, 20:57 Harmi, ettei Areenassakaan voi vaihtaa ääniraitaa.
No onneksi tuo koneelinen puhe ei kuulunut Areenassa lainkaan. ;)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kummaa, mä kävin vähän läpi viikonlopun tallenteita, sekä itse viisulähetyksiä että Ylen olohuoneen ohjelmia, enkä saanut sitä koneääntä millään kuuluviin. 2014 viisulähetyksessä ruotsin- ja hollanninkieliset ääniraidat olivat peräti täysin mykkiä, ei mitään kuulunut, vaikka digiboksin valikko tarjosikin niitä valittavaksi. Eikö se koneääni pitäis kuulua tolla hollanninkielisellä raidalla? Rouskulla oli sit kuulemma myös äänisynkan kanssa jotain ongelmia. Itse en suomenkielisellä ääniraidalla havainnut mitään synkkaongelmaa, mutta jollain tallenteella, josta löytyi hollanninkielinen raita, ääni oli epäsynkassa. Ehkä sulla oli valittuna se hollanninkielinen ääniraita? Kummaa, ettei tarjolla ollut lainkaan englanninkielistä raitaa, jolla selostuksen olisi saanut kokonaan pois päältä...

Edit: en mene takuuseen etteikö mun boksissakin saattaisi olla jotain bugeja. Ainakin se tuntuu hukkaavan teksitykset aina välillä, joten voi olla että ääniraitojen valintojenkin kanssa saattaa olla ongelmia. En ole aikaisemmin juurikaan leikkinyt noiden ääniraitavalintojen kanssa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 18 Touko 2020, 22:58 Rouskulla oli sit kuulemma myös äänisynkan kanssa jotain ongelmia.
En tarkoittanut, että äänisynkän kanssa nyt oli mitään erityistä ongelmaa, vaan tarkoitin ihan vain sitä, että milloin digiboksilla telkkuohjelmia katson niin äänisynkka on huono, huonompi kuin oli analogisissa lähetyksissä. Muistan kun olin boksin aikoinaan hommattuani ihan ihmeissäni; näytti että kaikki laulajat vetää playbackina jne.

Mutta sitä tekstin ääneenlukua en saanut millään kokeilemillani kielivaihtoehdoilla pois. Ehkä se arpoi satunnaisesti osan lähetyksen seuraajista pakkokuuntelijoiksi, ja toisilta mykisti tykkänään.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Jaa, kummaa, en ole itse television puolella pannut merkille mitään systemaattista synkkaongelmaa äänen kanssa. Oletko koittanut katsoa television virittimen kautta? Boksissa (ainakin vähän kehittyneemmissä malleissa) saattaa olla asetuksissa myös äänen viiveen säätö... oletko tsekannut?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lukittu