Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Peruttu Eurovision laulukilpailu 2020
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^En tiedä mitä tarkoittaa "katsoa television virittimen kautta". Ehkä etsin joskus syksyllä boksin manuaalin jostakin. Tämä sama ongelma on minusta ollut kyllä muidenkin luona telkkaria katsoessani.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Tarkoitin, ettet katsoisi ohjelmaa boksin kautta (tallennetta tai livekuvaa), jos siinä boksissa on jokin vika tai asetukset pielessä, niin tulisipahan ainakin se tarkistettua (oletin, että sulla on televisio jossa on itsessäänkin digiviritin, ei kai kellään ole enää analogisella virittimellä varustettua kuvaputkivastaanotinta? :mitvit: )
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 18 Touko 2020, 23:28 ei kai kellään ole enää analogisella virittimellä varustettua kuvaputkivastaanotinta? :mitvit: )
Minulla on.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ah-ha. No ok, ei sit mitään...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Rousku kirjoitti: 18 Touko 2020, 23:05 Mutta sitä tekstin ääneenlukua en saanut millään kokeilemillani kielivaihtoehdoilla pois.
Kyllä se tekstitysten lukija on siinä digilaitteessa, ja jostain asetuksista sen pitäisi hiljentyä. Tuli vaan mieleen näin jälkikäteen, että olisiko sen lukijan saanut hiljennettyä yksinkertaisesti ottamalla tekstitykset pois päältä. 😅
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Rousku »

DenEurovise kirjoitti: 19 Touko 2020, 07:17 Tuli vaan mieleen näin jälkikäteen, että olisiko sen lukijan saanut hiljennettyä yksinkertaisesti ottamalla tekstitykset pois päältä. 😅
Ei onnistunut silläkään lailla. Kokeilin kyllä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 525
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

sziget kirjoitti: 17 Touko 2020, 21:02 Varsinkin 2007 oli hyvä kerrata nyt. Georgiaa en arvostanut silloin tarpeeksi, uskomaton debyytti. Liettuasta tuli kestosuosikkini monestakin syystä, yksi on biisin epäsovinnainen rakenne. Ukraina olisi ollut parempi voittaja kuin Serbian huutoballadi, jos nyt kysyttäisiin. TV-käännöksissä on aina timanttisia helmiä:

🇷🇺 Tytöt panee haisemaan!
🇬🇷 On hän huomion keskipisteenä ja hups! minun tyttiksenä
🇸🇪 Pää pytyssä tämä vanha patu maailmaa tarkastaa
🇹🇷 Hii huu kun kuherrellaan, namilla sua luokseni puijaan
Tähän se kysymys, kun en Yleä näe: kun tänä vuonna oli vain näitä 30 sekunnin pätkiä kansallisessa televisiossa, niin tehtiinkö niihin suomalaiset tekstitykset ollenkaan? Näytettiinkö lyriikoiden käännöksiä? Vai jättikö Yle koko jobin tekemättä, kun ei kerran ollut oikeita viisulähetyksiä kokonaisine biiseineen?

Muina vuosina Ylen käännökset on pystynyt löytämään joltain nettisivulta jälkikäteen. Taitaa olla turha etsiä niitä tältä vuodelta vai?

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 525
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Tegu- kirjoitti: 17 Touko 2020, 21:00 ^ YouTubessa näköjään ainakin näytetään NikkieTutorials-pätkiä, jotka tosin ovat myös erillisinä viisujen omalla tubekanavalla. Ilmeisesti jossain näytettiin mainoksia, mitä nyt pikaisesti vilkuilin ulkomaisia nettikeskusteluja.
Mitäh, Suomessa studioon väillä? Hollannissa ei onneksi ole ainakaan mainoksia tällaisessa lähetyksessä, ja pysyttiin muutenkin shown parissa koko ajan. Ehkä ne oli sitten ne Nikkien jutskailut, jotka katosivat suomalaisilta katsojilta. Näytti pariin otteeseen pätkiä tekemistään videopuheluhaastatteluista eri artistien kanssa, nauroivat erilaisille heitoille ja siinä oli tosi hyväntuulisia ja hauskoja juttuja. Mua just nämä välipalat ilahduttivat, olivat iloisia.
Mutta lohdutuksena tosiaan nehän on julkaistu Eurovisioncalls -videosarjassa tms. ja löytyy siis netistä katsottavaksi kokonaan per artisti.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Tegu »

UpeetaMahtavaa kirjoitti: 20 Touko 2020, 00:49 Tähän se kysymys, kun en Yleä näe: kun tänä vuonna oli vain näitä 30 sekunnin pätkiä kansallisessa televisiossa, niin tehtiinkö niihin suomalaiset tekstitykset ollenkaan? Näytettiinkö lyriikoiden käännöksiä?
Ei näytetty kappaleiden käännöksiä. :eiei: Harmi, sillä ne ovat olleet kiva lisä. Nettisivuilla en ole bongannut, mutten ole tarkemmin etsinytkään. Veikkasin, ettei sielläkään ole.. Toivottavasti olen väärässä.

Ja joo, Suomessa hypittiin välillä studioon, jossa oli vieraana Aksel Kankaanranta. Mitään hirveän syvällistä niiden pätkien aikana ei ehditty käydä, kun kansainvälisen lähetyksen kello tikitti. Mutta joo, noi YouTube-versiossa olevat väliohjelmat tosiaan ovat kokonaisina erikseenkin saatavilla.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tegu- kirjoitti: 20 Touko 2020, 01:27 Harmi, sillä ne ovat olleet kiva lisä.
Mikkokin ikävöi niiden Kalle Niemen nerokkaiden käännösten perään.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Viisuilmapallostani lähti peruuntumisen takia ilmat niin totaalisesti, että katsoin vuoden päälähetyksen vasta nyt. (En kai vain ole kilpailupainotteinen fani?) :heh:

Minulla ei ollut tarkkoja odotuksia lähetyksen suhteen, mutta olin pettynyt. Tämän vuoden viisuista olisi ehdottomasti pitänyt näyttää pidemmät pätkät. Juuri niiden paikka loistaa tämän olisi pitänyt olla – sen verran kuin mahdollista. Vanhoja viisuja oli mukana liian monta.

Veikkaan, että tuottajilla iski liiallinen kunnianhimo, halu luoda jotain muutakin kuin potpuri valmiista videoista. Jotkut nostalgiaesitykset olivat silti tosi hyviä, kuten Molitva, We are the heroes ja Volare, joka oli jopa liian lyhyt. Meinasi taju lähteä, kun kaveri alkoi laulaa. Duncan oli huippu ja tietenkin itseoikeutetusti mukana. Love shine a light oli kiva.

Sitä oliko lähetys liian synkkä on vaikea arvioida nyt syyskuussa ja Suomen maaseudun vapaudessa, kaikki läheiset tallella. Hieman kallistun siihen, että puolisen sataa kertaa koronaterveisiä samassa lähetyksessä on liikaa. Aksel onnistui sanomaan jotain maanläheistä ja aidon tuntuista. Aiempien viisuartistien terveisiä oli ainakin liikaa.

Tylsistyin lähetyksen alussa, mutta pikku hiljaa oma viisufiilis nousi. Lähetys olisi mielestäni pitänyt aloittaa jollain tuoreemmalla kappaleella kuin What's another year. Esim. We are the heroes, jonka musiikkivideo jopa kosketti minua. Tai Duncan olisi voinut aloittaa.

Mielestäni Krista ja Mikko olivat studiossa todella rasittavia ja epäammattimaisia. Ei olisi tarvinnut koko ajan hokea, että on synkkää. Kyllä ammattilaisen pitäisi vähän sopeutua moodiin. Selostajina kuuntelin Evaa ja Johania.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

JuliaS kirjoitti: 21 Syys 2020, 21:11 Jotkut nostalgiaesitykset olivat silti tosi hyviä, kuten Molitva, We are the heroes ja Volare
JuliaS kirjoitti: 21 Syys 2020, 21:11 Lähetys olisi mielestäni pitänyt aloittaa jollain tuoreemmalla kappaleella kuin What's another year. Esim. We are the heroes, jonka musiikkivideo jopa kosketti minua.
En tiennyt, että Valko-Venäjä oli saanut noin suuren roolin keväällä. :shock: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Hups

Vai oliko sen kappaleen nimi Hero? :heh:

Luettuani kommenttejanne olen myös järkyttynyt Kristan käytöksestä Carolaa kohtaan. Tuskin hänkään nauraisi minkään ns. vieraan uskonnon edustajalle, koska muiden kulttuuria ja uskontoa pitää kunnioittaa jne.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Hero taas on Ruotsia vuodelta 2008. :heh: :rofl: Heroes on kappaleen nimi. :joojoo:

Ja kyllä, Kristan ja Mikon juontaminen oli aika kamalaa. :eiei:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuliaS kirjoitti: 21 Syys 2020, 21:11 Lähetys olisi mielestäni pitänyt aloittaa jollain tuoreemmalla kappaleella kuin What's another year.
Ehkä valinnan voi tulkita viittaavan siihen, että nyt oli tällainen vähän erilainen vuosi; entäpä ensi vuosi tai joku myöhempi?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Nekku kirjoitti: 22 Syys 2020, 14:48 ^Hero taas on Ruotsia vuodelta 2008. :heh: :rofl:
Yritinkin juuri siitä asiasta vitsailla, näköjään en ymmärrettävästi. :)
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Europe Shine a Light ja muu viisuviikon korvaava ohjelmisto

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Aaa, mun moka. :stupido:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Lukittu