Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16949
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jufo81 kirjoitti: 11 Touko 2020, 21:34
Terasbekoni kirjoitti: 11 Touko 2020, 21:11 Konduktööribiisi sai minulta täydet. Underrated. <3
No Koirankuonolaisen reaktion nähtyäni oli vaikea antaa pisteitä kun naamioituminen ei vaikuttanut kovin onnistuneelta :rofl:
Sun pitäis luoda omat reaktiot eikä antaa muiden sanomisten vaikuttaa :nuija:

Konduktööribiisi kyl nauratti ja se oli niin hirveä että se oli jopa todella nerokas, teki mieli antaa pisteitä mut 2.semin taso oli niin kova etten halunnut heittää ketään muuta kymmenikön ulkopuolelle! :surrur:


En itse pitäny "omasta" biisistäni mut olin kyl siitä ilonen ettei sorruttu mainstream musiikkiin vaan kokeiltiin rohkeasti uutta löytöä, biisinä toi oli kaukana mun musiikkimieltymyksestä mut valintana toi oli kiehtova silti ja arvostan :peukku:
En halunnut myöskään tulla tänne valittamaan "biisistäni" sillä halusin että kuppilaiset luottavat omaan päättelykykyynsä :mrgreen:
Viimeksi muokannut Happy, 11 Touko 2020, 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4616
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Happy kirjoitti: 11 Touko 2020, 21:40
Jufo81 kirjoitti: 11 Touko 2020, 21:34

No Koirankuonolaisen reaktion nähtyäni oli vaikea antaa pisteitä kun naamioituminen ei vaikuttanut kovin onnistuneelta :rofl:
Sun pitäis luoda omat reaktiot eikä antaa muiden sanomisten vaikuttaa :nuija:
Siis pisteytyksessähän oli kai tarkoitus arvioida myös naamioinnin onnistumista. Paino oli toki sillä mitä muut voisivat ajatella henkilön lähettävän eikä mitä henkilö itse lähettäisi.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jufo81 kirjoitti: 11 Touko 2020, 21:45 Siis pisteytyksessähän oli kai tarkoitus arvioida myös naamioinnin onnistumista.
Minä en kuitenkaan ole niin tehnyt vaan arvostelin biisit puhtaasti biiseinä. :ylppis:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jufo81 kirjoitti: 11 Touko 2020, 21:34
Terasbekoni kirjoitti: 11 Touko 2020, 21:11 Konduktööribiisi sai minulta täydet. Underrated. <3
No Koirankuonolaisen reaktion nähtyäni oli vaikea antaa pisteitä kun naamioituminen ei vaikuttanut kovin onnistuneelta :rofl:
En antanut imitaation kohteen mielipiteen häiritä, jos imitaatio vaikutti minusta uskottavalta. :mrgreen: Annoin pisteitä esimerkiksi"Nevskille". Ja kääntäen, suhtauduin ainakin yhteen imitaatioon skeptisemmin kuin kohde itse.

Konduktööribiisi ei tosin ollut minustakaan uskottava Koirankuonolaisen imitaatio. Ehkä johonkin Shame on You -raadin uusintaan olisin voinut Koirankuonolaiselta konduktööribiisin kuvitella mutten mihinkään normaaliraatiin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4616
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

MIH96 kirjoitti: 11 Touko 2020, 21:46 Minä en kuitenkaan ole niin tehnyt vaan arvostelin biisit puhtaasti biiseinä. :ylppis:
Joo, se oli jokaisen omassa harkinnassa miten sen ottaa huomioon vai ottaako ylipäätään. Itselläkään se ei loppupeleissä kauheasti vaikuttanut pisteisiin kun mitään ihan täysin huteja kohteen suhteen ei montaa ollut.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1345
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Semi 1

12   :peukku:
10   :peukku:
8  "Terasbekoni": Meshu Acher (Holech Liqrot Halayla) / Ran Danker
7  "Happy": Renaissance / Paolo Buonvino & Skin
6  "Maalaispoju": C.S. Lewis Song / Brooke Fraser
5  "WildDance": For What It's Worth / The Cardigans
4   :peukku:
3 " :peukku:
2 "romualdo": Dirlandaa / Kuju
1 "ratamo1": MitchiriNeko March / MitchiriNeko Marching Band

Semi 2

12 :peukku:
10 "Snude": Northwest Passage / Unleash the Archers
8   :peukku:
7  "UFOPOLI": End of Time / K-391, Alan Walker & Ahrix
6 "Queen": Fight Like a Girl
5   :peukku:
4 :peukku:
3 :peukku:
2 :peukku:
1 "ESC Addict 98": Sinner / Trevor Moran

Yleensä näissä semiraadeissa on olleet tosi oikeat jatkajat, joten oli kyllä aikamoinen pettymys tämä. Sentään molempien semien parhaat pääsivät finaaliin.

Sen sijaan "Zazpikaleakin" biisin karsiutumisesta en ole harmissani. En rehellisesti sanottuna oikein ymmärrä, miksi lähettäjä on ajatellut tämän sopineen minulle (olisin todella kiinnostunut kuulemaan tästä raadin päätyttyä!). Minua ei kyllä välttämättä ole kovin helppo naamioida ja ainakin oli mielenkiintoinen valinta! Tulos eli karsiutuminen on myös hyvin tyypillistä minulle. :heh:
Timoteus kirjoitti: 11 Touko 2020, 21:19 "Zazpikaleakin" biisi oli herttainen ja naamioituminen onnistunut. <3 Annoin täydet. Arvasin, ettei kelpaa muille, mutta toivoin yllätystä.


Haluaisitko avata, miksi naamioituminen oli mielestäsi onnistunut? :mrgreen:
Violins playing
Angels crying

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

MIH96 kirjoitti: 11 Touko 2020, 21:30
UFOPOLI kirjoitti: 11 Touko 2020, 21:07 Julkaisen random.org-kuvankaappaukset finaalin tulosshow'n jälkeen, koska niissä näkyvät todelliset henkilöllisyydet.
Ilmoittautumisketjussa sanoit kyllä näin:
UFOPOLI kirjoitti: 21 Huhti 2020, 21:30Kunkin kappaleen todellinen lähettäjä paljastetaan vasta ennen tulosshow'ta
Millä tavalla nuo kaksi erillistä asiaa ovat keskenään ristiriidassa? :raaps:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Eikun juu, eivät ole.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Salaperäisyyden verhosta lipsui yksi: jiiii on mennyt riisumaan naamionsa muokattuaan sivuaan raatiwikissä. :draamaa:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Ja sen sijaan, että olisit vaikka poistanut tuon sieltä, päätit ilmoittaa siitä täällä? :mitvit: :roll: Tuskin kukaan olisi muokkaushistoriaan perehtynyt niin paljoa, että olisi sen sieltä bongannut.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Ensimmäisen semin top 2 jäi ulos :lohduton: Toinen semi meni olennaisesti messewämmin :surrur: Ja pääsinhän "minäkin" finaaliin, mielipiteeni larpista kerron vasta äänestysajan jälkeen :mrgreen:

Semi 1:

12 pts - "ratamo1": MitchiriNeko March / MitchiriNeko Marching Band
10 pts - "Happy": Renaissance / Paolo Buonvino & Skin
8 pts - :mitvit:
7 pts - :mitvit:
6 pts - :mitvit:
5 pts - "Spartan kuningas": Rave de Favela / MC Lan, Major Lazer & Anitta feat. BEAM
4 pts - "Terasbekoni": Meshu Acher (Holech Liqrot Halayla) / Ran Danker
3 pts - "Samiasd": Don't Trust Me / 3OH!3
2 pts - :mitvit:
1 pt - "Nevski": Voydi / Nargiz

Semi 2:

12 pts - :mitvit:
10 pts - :mitvit:
8 pts - :mitvit:
7 pts - :mitvit:
6 pts - "Snude": Northwest Passage / Unleash the Archers
5 pts - "Queen": Fight Like a Girl / Emilie Autumn
4 pts - "BronZe": Cheguei / Ludmilla
3 pts - :mitvit:
2 pts - "ESC Addict 98": Sinner / Trevor Moran
1 pt - "Hazard": Friends Don't / Maddie & Tae
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4093
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Mä olin kyllä itsekin aika täydellisesti hukassa hahmoni kanssa - ei meinannut mistään langanpäästä saada kiinni, kun musiikkimaisemamme tuntuvat olevan niin erilaiset :surrur: Jonkinlaista leikkauspistettä yritin sitten hakea; halusin kuitenkin lähettää kappaleen, josta itsekin ymmärrän jotain. On sitä ilmeisesti jotkut muutkin ymmärtäneet. Toivottavasti tässä ei nyt naamiota raotettu liikaa, mutta tuntuu vähän hassulta kulkea naamari päässä täällä kotona hissutellessa.

Konduktööribiisi osui siinä mielessä hyvin maaliin, että 1) Paula Koivuniemi on ehkä kolmanneksi suurin inhokkini suomalaisten iskelmälaulajattarien joukossa (ensimmäisillä sijoilla ovat Katri Helena ja Kaija Koo; Koivuniemellä sentään on uransa alkuajoilta ihan hyviäkin esityksiä), ja 2) Never Marry a Railroad Man -biisiä en ole koskaan oikein kärsinyt kuunnella sen paremmin alkuperäisenä kuin suomenkielisenäkään versiona :heh: Mutta ei konduktööribiisi edes ollut tässä raadissa se, josta vähiten pidin: Dirlandaa menee vielä selvästi ohi :mrgreen: Kai Hyttisestä kuitenkin olen aina tykännyt laulajana.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4616
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Videon lättähattujuna oli kuitenkin oikein kiva ja tuli oikein fiilis että pitääkin mennä sillä kesällä Porvooseen :rakkaus:

https://www.porvoonmuseorautatie.fi/
Viimeksi muokannut Jufo, 12 Touko 2020, 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Zazpikaleak kirjoitti: 11 Touko 2020, 22:17
Timoteus kirjoitti: 11 Touko 2020, 21:19 "Zazpikaleakin" biisi oli herttainen ja naamioituminen onnistunut. <3 Annoin täydet. Arvasin, ettei kelpaa muille, mutta toivoin yllätystä.

Haluaisitko avata, miksi naamioituminen oli mielestäsi onnistunut? :mrgreen:
Voin yrittää. :) Assosioin sinut hillittyyn lämmintunnelmaiseen folkahtavaan poppiin. Musiikkiin, joka maalaa kokonaisen maailman, kunhan kuulija malttaa keskittyä, rauhoittua ja Kuunnella isolla K:lla. Kärsimättömältä kuluttajalta hienovaraiset nyanssit menevät ohi.

Valitsemistasi kappaleista varsinkin Jag behöver inget mer on minusta hyvin samantyyppinen kuin One of These Days. Monissa muissa on osittain samoja ominaisuuksia. Siis eurodance-valintojasi lukuun ottamatta. :heh:
Zazpikaleak kirjoitti: 11 Touko 2020, 22:17Minua ei kyllä välttämättä ole kovin helppo naamioida
Totta tämäkin. Yleensä yllätyn siitä, mihin korkeat pisteesi menevät, joten musiikkimaustasi muodostamani käsitys ei voi olla kovin oikea. :mrgreen:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4093
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Jufo81 kirjoitti: 12 Touko 2020, 12:11 ^ Videon lättähattujuna oli kuitenkin oikein kiva ja tuli oikein fiilis että pitääkin mennä sillä kesällä Porvooseen :rakkaus:

https://www.porvoonmuseorautatie.fi/
Juu, lättähatussa on tunnelmaa! :joojoo: Kuljin aikoinaan koulumatkani lättähatulla.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16949
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Happy »

Saako finaalia alkaa jo pisteyttämään? :miettii:
Never miss a good chance to shut up.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4616
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Finaalin soittolista olis kiva. Mielelläni kuuntelisin sen läpi ainakin kertaalleen kun semien pisteet voivat kuitenkin vielä vähän elää. :miettii:

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1345
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Timoteus kirjoitti: 12 Touko 2020, 12:16
Zazpikaleak kirjoitti: 11 Touko 2020, 22:17
Haluaisitko avata, miksi naamioituminen oli mielestäsi onnistunut? :mrgreen:
Voin yrittää. :) Assosioin sinut hillittyyn lämmintunnelmaiseen folkahtavaan poppiin. Musiikkiin, joka maalaa kokonaisen maailman, kunhan kuulija malttaa keskittyä, rauhoittua ja Kuunnella isolla K:lla. Kärsimättömältä kuluttajalta hienovaraiset nyanssit menevät ohi.

Valitsemistasi kappaleista varsinkin Jag behöver inget mer on minusta hyvin samantyyppinen kuin One of These Days. Monissa muissa on osittain samoja ominaisuuksia. Siis eurodance-valintojasi lukuun ottamatta. :heh:
Nyt kun aloin miettiä tarkemmin, on totta, että olen varsinkin raatihistoriani alkupuolella lähettänyt kappaleita, jotka ovat samantyyppisiä One of These Daysin kanssa. Tosiaan erityisesti Jag behöver inget mer on sellainen, ja se on yksi omista suosikkiraatikappaleistani. Tällaiset kappaleet ovat minulle sellaisia, että jotkut yksinkertaisesti iskevät ja jotkin jäävät tylsiksi ja nyt sattui käymään tämä jälkimmäinen vaihtoehto. Jag behöver inget mer:iin liittyy myös erityinen muisto, mikä osaltaan vaikuttaa siihen, miksi siitä niin kovasti pidän. Lisäksi pidän tämän tyyppisistä kappaleista yleensä jollakin muulla kielellä laulettuna kuin englanniksi.
Timoteus kirjoitti: 12 Touko 2020, 12:16
Zazpikaleak kirjoitti: 11 Touko 2020, 22:17Minua ei kyllä välttämättä ole kovin helppo naamioida
Totta tämäkin. Yleensä yllätyn siitä, mihin korkeat pisteesi menevät, joten musiikkimaustasi muodostamani käsitys ei voi olla kovin oikea. :mrgreen:
Joo, en ehkä ihan tunnista itseäni tuosta kuvailustasi. :heh: Mutta tykkään yleensä lähettää raateihin erikoisempaa musiikkia kuin "keskimääräinen" musiikkimakuni on. Välttelen hittien lähettämistä ja haluaisin lähettää sellaisia kappaleita, jotka olisivat uusia eivätkä kaikille tuttuja (tämä ei kyllä ihan päde kaikissa valinnoissani). Siksi lähettämieni kappaleiden ja antamieni pisteiden välillä on aika iso ero. Se näkyy hyvin siinä, että annan tosi vähän pisteitä sellaisille henkilöille, jotka tukevat minua ja kääntäen saan harvoin pisteitä sellaisilta, joita itse äänestän paljon. On kuitenkin hyvä asia, että raadeissa on monipuolista musiikkia, sekä hittejä että kummallisuuksia ja on hyvä, että kaikille näille löytyy äänestäjiä.

Kiitos tästä analyysista! Ymmärrän nyt valintaa paljon paremmin. Joskus voi olla hyvä saada myös jonkun muun näkökulma itseä koskeviin asioihin. :peukku:
Violins playing
Angels crying

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5580
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Samiasd kirjoitti: 03 Touko 2020, 18:35 Joku on ollut hereillä Discordissa aikoinaan. ;)
Hihi, hoksasit saman tien! :peukku:


Tämä oli tämmöinen parinkymmenen minuutin paniikkivaihto, kun alkuperäinen kappale meni hylsyyn viime hetkillä. Syynä oli muuan Katy Perry, joka oli 3OH!3:n mukana STARSTRUKK-kappaleella. Tämä selvisi tosiaan vasta viimeisissä tarkastuksissa ennen raadin alkua, mikä on ymmärrettävää.

Yritin aluksi pikaselailla muita kappaleita, kunnes hoksasin, että nopeampaa olisi vain ottaa samalta duolta toinen kipale. Yllätyksekseni olin jopa kuullut Don't Trust Men joskus, mutta olin unohtanut sen. Ja videon alusta tuli minullekin heti mieleen korona. :heh: Kertakuuntelun jälkeen pistin pikapikaa viestiä järjestäjälle, jolloin semifinaalien alku myöhästyi tämän vuoksi vain puolisen tuntia.

STARSTRUKK-kipaleen bongasin juurikin Discordista, kun selailin viisudiscossa Samiasdin soittamia kappaleita. En itse ollut paikalla, kun kyseinen biisi soi. Jooo tiedän, ihan tylsä ja laiska lähestymistapa vailla omaa luovuutta. Eikä tarvinnut edes mennä kauas, kun tämä oli silloin ihan uusimpien joukossa. En muuten edes tiennyt, että myös Don't Trust Me oli soinut Discordissa, vaan selvitin sen vasta biisien julkaisun jälkeen.

Tavallaan olisi ollut hauskaa keksiä jokin biisi ihan itse, mutta kun noin hyvä biisi löytyi nopeasti, niin en sitten enää viitsinyt.

Kuuntelin myös muita Samiasdin Discord-kipaleita ja vertailukohdaksi koko hänen raatihistoriansa. :) STARSTRUKK jäi kuitenkin päähän, ja soittelinkin sitä pitkin viikkoa, kunnes pari päivää ennen dedistä päätin pistää kappaleen sisään. Virhe. Olisi vain pitänyt heittää se mukaan saman tien. Olen ehkä tottunut liikaa siihen, että mun valinnoilla ei juuri artistitörmäyksiä tule. :hihi:

Harmillisesti tämä jäi ulos finaalista. Nyt voisi jossitella, että olisiko alkuperäinen kappale päässyt jatkoon, kun se soi itselläni päässä vielä päiviä raadin alkamisenkin jälkeen. Mutta toisaalta molemmat ovat niin samankaltaisia, ettei pisteissä varmaan olisi oleellista eroa ollut. Kiitos kuitenkin kaikille äänestäneille, erityisesti UFOPOLIn täysille ja jiiin sekä TomBoin kympeille!


Mutta mutta, Samiasd ei suinkaan ollut ensimmäinen naamioni.

Aluksi kutsussa luki "romualdo", joka herätti saman tien kunnioituksen. Ilmoittauduin silti vaihtorinkiin, koska en koskaan ollut kokeillut näitä vaihtotwistejä raadeissa. Hahmohan ei tosiaan ole huono, päinvastoin! Musiikillisesta suunnasta ja aikakaudesta oli aika vahva tunne jo alussa. Jotain hieman vanhempaa, kenties suomalaista iskelmään viittaavaa? Olisin varmaan kaivellut jotain Järviradion listoja tai jotain. Ketjussa monet tuntuivat kuitenkin haluavan imitoida romualdoa, joten toivoin, että joku niistä sattuisi saamaan hänet. Lisäksi oli kiinnostavaa nähdä, miten muut ottivat alkuperäisen hahmoni roolin. :uujee:

Tosin näin jälkikäteen ajatellen olisin saattanut kuitenkin mennä metsään, sillä en lainkaan osannut kuvitella Nuclearin olevan romualdon lähettämä. :shock: Lisäksi aiemmista raadeista mielessä kummittelee piste avaruusraadin instrumentaalitunnelmoinnilleni Interstellar Mediumille, jota en myöskään osannut odottaa. En siis selvästikään ole perehtynyt tarpeeksi hyvin, ja hahmosta on löydettävissä kiehtovia tasoja. :surrur:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4616
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Kiitti selvennyksestä, ihmettelinkin että miksi kukaan haluais vaihtaa romualdon pois :heh: Mutta ajattelitkin vain muita <3

Toi Discord on kyllä näköjään aika vaarallinen kun sieltä voi kaivella henkilön soittamia kappaleita. Itseäkin vähän harmitti, että olin soittanut Discordissa For what it's worthin vain pari päivää ennen sen ilmoittamista raatiin, mutta olin siinä toivossa että kukaan ei muista sitä enää :heh:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Tegu- kirjoitti: 19 Touko 2020, 22:36 Tämä oli tämmöinen parinkymmenen minuutin paniikkivaihto, kun alkuperäinen kappale meni hylsyyn viime hetkillä. Syynä oli muuan Katy Perry, joka oli 3OH!3:n mukana STARSTRUKK-kappaleella. Tämä selvisi tosiaan vasta viimeisissä tarkastuksissa ennen raadin alkua, mikä on ymmärrettävää.
Tämä oli minulta huolimatonta, vaikka Katy olikin yhdessä nimessä ensimmäisenä ja toisessa viimeisenä (eikä näin ollen näkynyt aakkosjärjestystarkastuksessa). Onneksi selvisit vaihdosta näppärästi. Olisin toki tarpeen vaatiessa odottanut pidempäänkin.

Toinen yhteentörmäys, jonka sen huomasin heti, oli Halsey, jota tarjottiin kahdesti minuuteissa laskettavan ajan välein. Sekin korvaus onnistui suuremmitta ongelmitta.
Tegu- kirjoitti: 19 Touko 2020, 22:36 Nyt voisi jossitella, että olisiko alkuperäinen kappale päässyt jatkoon, kun se soi itselläni päässä vielä päiviä raadin alkamisenkin jälkeen. Mutta toisaalta molemmat ovat niin samankaltaisia, ettei pisteissä varmaan olisi oleellista eroa ollut. Kiitos kuitenkin kaikille äänestäneille, erityisesti UFOPOLIn täysille ja jiiin sekä TomBoin kympeille!
Molemmat ovat hahmolle sopivia kappaleita (mitä toki palkitsin), mutta alkuperäiselle en silti olisi ainakaan täysiä antanut.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Semijako oli näköjään tehty siten, että jokaisen oma ja "oma" kappale olivat eri semeissä.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5580
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 43 ☾ Naapurinaamiaiset ☾ Semifinaalit

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Kuva

1. semifinaali

1. 🇳🇿 "Maalaispoju": C.S. Lewis Song / Brooke Fraser
Tämän melodioista tuli yhdessä kohtaa mieleen jotenkin se "seventyfour, seventyfive" -kappale. Tässä on kiva kertsi, mutta ehkä tämä kipale menee silti vähän ohi..

2. 🇫🇮 "MuumiAnkka": Tässäkö tää oli? / Arttu Wiskari feat. Leavings-orkesteri
Kappas, uudempaa Wiskaria. Tätä muuten näytettiin hieman Unelmia ja studiohommia -ohjelmassa jo jokin aika sitten. Nytkö tämä vasta on hiljattain julkaistu? Hämmentävää, kuinka pitkiä biisien julkaisuputket ovat, kun tuokin ohjelma on kuvattu varmaan joskus kesällä 2018. No, onhan se voinut keikoilla soida, en tiedä. Jäi aika hyvin mieleen, että tämän loppua hieman laimennettiin alkuperäisestä. :) Muut pitivät biisiä liian synkkänä tai jotain, eivätkä halunneet enää kuulla sitä uudelleen alkuperäisessä muodossaan. Piti sitten tehdä taiteellinen kompromissi, että ollaankin vuoteen omia kuukauden verran.

3. 🇮🇱 "Terasbekoni": Meshu Acher (Holech Liqrot Halayla) / Ran Danker
Ihan mielenkiintoinen poppis ja erikoinen lauluääni. Kielen rähähdykset kuulostaa jotenkin eksoottisilta. Ei ehkä lähde mitenkään erityisemmin lentoon, mutta muuten ihan mukava. Kertsissä on mukavaa tunnelmaa, mutta välillä jollotus vähän kyllästytti.

4. 🇫🇮 "romualdo": Dirlandaa / Kuju
Jaahaas, tämä. En ole kyllä tämänkään sanoja tainnut koskaan kuunnella.. Eikä välttämättä olisi tarvinnut nytkään. :heh:

5. 🇯🇵 "ratamo1": MitchiriNeko March / MitchiriNeko Marching Band
Oijoi, tämäpä on kaunis. :hihi: Jotenkin hupaisa ja piristävä. Tulee mieleen lastenohjelmat.

6. 🇮🇹🇬🇧 "Happy": Renaissance / Paolo Buonvino & Skin
Vaikuttaa herkältä kappaleelta. Tämähän kasvaakin vielä hieman jopa! Kehittyy yllättävän mielenkiintoisesti jopa aavistuksen mahtipontiseksi.

7. 🇫🇷🇹🇹 "TomppaJr": Turn Me On / David Guetta feat. Nicki Minaj
Oikein energistä, ja jotain kivaa tässäkin on. Räväkkää poppia.

8. 🇭🇺 "sziget": Mostantól / Gergő Rácz & Reni Orsovai
Huu, tämä "must tuntuu" -kohta on aika jännä. Yllättävän kiinnostavalta vaikuttaa ainakin aluksi.. Mutta sitten tämä ei ehkä ihan loppuun asti jaksa viedä.

9. 🇸🇪 "WildDance": For What It's Worth / The Cardigans
Tämäkin kuulostaa jotenkin tutulta, mutta toinen kierros saattaa taas hämätä. Kaunis kipale kuitenkin. Jotenkin kiva lauluääni. Mukavaa ja rauhallista välisoitteluakin.

10. 🇦🇲 "Mini3765": Pahapanner / Voices of Artsakh
Kertsi on jotenkin kivan kuuloinen. Sitä seuraavista vingutuksista en välttämättä ihan samaa mieltä ole. Jännä lopetus.

11. 🇸🇪 "Nokikolari": Silence / Isak Danielson
Uuh, tämä jäi mieleen ekalta kierrokselta. Nätti kipale kiinnostavilla taustoilla.

12. 🇸🇪 "wigwam": Dunes of Sand / ionnalee feat. Jamie Irrepressible
Kaunis ja kiinnostava alku! Erikoinen tunnelmointikipale. Oho, tämähän lähtikin vielä nopeammaksi!

13. 🇺🇸🇸🇾 "Zazpikaleak": One of These Days / Bedouine
Hieman lipuu ohi tämä kappale..

14. 🇫🇷🇧🇷 "Hanhis": Nightcall / Kavinsky feat. Lovefoxxx
Kiinnostavan oloinen alku. Vähän tutun oloinen itse asiassa etenkin kertsissä (tosin tää on jo toinen kuuntelukierros, mutta silti). Kivaa rauhallista tunnelmointia.

15. 🇬🇧🇺🇸 "MIH96": Up / Olly Murs feat. Demi Lovato
Tästä tuli jotenkin mieleen nollari, vaikka ei tämä ehkä ihan suoraan sellaista ole. Letkeää rämpyttelyä kuitenkin. Ei mitään varsinaista huippukohtaa, mutta kauttaaltaan ihan rentoa kuunneltavaa.

16. 🇺🇿 "Nevski": Voydi / Nargiz
Oho, aavistuksen verran räminää mukana! Tässä on kiva asenne kyllä.

17. 🇺🇸 "Erakkorapu": If I Go, I'm Going / Gregory Alan Isakov
Sitten rauhallisempaa kitarointia. Tällaisissa pitäisi varmaan keskittyä sanoihin tarkemmin, koska muuten biisi uhkaa lipua ohi.

18. 🇺🇸🇮🇱 "Elizabeth": Remember / Gryffin, Zohara
Tämäkin taitaa olla jokin hitti? Kyllähän tää aika pirteä ja tanssittava on.

19. 🇧🇷🇺🇸 "Spartan kuningas": Rave de Favela / MC Lan, Major Lazer & Anitta feat. BEAM
Oho, jännää jytinää! Hetken ajan tuli ihan aavistuksen mieleen Tokyo Driftin tunnari, mutta ei sen jälkeen enää oikeastaan.

20. 🇺🇸 "Samiasd": Don't Trust Me / 3OH!3
Löpinää ylemmässä viestissä.

21. 🇺🇸 "granaattiomena": Kids / MGMT
Mielenkiintoinen alku. Avaruuspuhesämplet toimii aina. Oho ai se olikin joku intro. Tää on aaaaivan ihana kipale. <3 Olisi sopinut loistavasti raatiin 40, kun on niin piristävä. Pörinät ja rummut on kivoja ja kertsi niin nätti. Osa varmaan saattaa muistaa kertsin melodian Isac Elliotin ensisinkusta, joka tosin tuli myöhemmin kuin tämä kappale.


2. semifinaali

1. 🇬🇧 "capsLOCK": Numb / Elderbrook
Huu, heti kiinnostavan oloinen alku. Mukavan pehmeä pumputus alussa. Kehittyy oikein mukavasti, ja mukaan tulee hienokseltaan uusia elementtejä. Nättiä!

2. 🇺🇸 "Viisuilija_110": Mami / Paloma Mami
Vähän alkaa toistaa itteensä tylsällä tavalla, vaikka tässä onkin ihan hauskoja piirteitä.

3. 🇺🇸 "jiiii": Chained to the Rhythm / Katy Perry feat. Skip Marley
Tämän tiedänkin jo ennestään. Tää on kyl sopiva kesäbiisiksi.

4. 🇺🇸 "TomBoi": What About Us / P!nk
Tuttua pukkaa, mutta enpä tätä ihan hetkeen ole tainnut kuulla. Nätti ja aika rauhallinen kappale, vaikka pieni biitti jyllääkin taustalla.

5. 🇨🇦 "Snude": Northwest Passage / Unleash the Archers
Hmm, onkos tämä jokin cover? Noniin, lähtihän tämä nopeammalle laukalle rämisemään. Pitkään jaksoikin himmailua.

6. 🇫🇷 "CottonJoel": La vie en noir / Ajar
Mmitäs täältä tuleekaan? Kuulostaa jotenkin aavistuksen uhkaavalta tunnelmalta ihan alussa. Laulu ei ehkä ihan niin uhkaavalta tosin. Eikä enää sitten ollenkaan rytmin lähdettyä hakkaamaan. Erikoinen! Mitenköhän tähän suhtautuisi?

7. 🇬🇧 "akuankka13": Panic / Forest Swords
Erikoinen alku. Tuli mieleen jotenkin jokin laivan konehuone tai joku? Sumutorven huuto? Sitten hieman tuulikelloa, joka soi epäilyttävän rytmikkäästi. Uhuu, tähän tulee vielä jännittävää rytmiäkin. Sopisi loistavasti johonkin leffakohtaukseen taustalle. Taustan murinat ovat kiinnostavia. Ahaa, tässä olikin vielä tällaista lauluakin, tämän taidan muistaakin ensimmäiseltä kierrokselta.

8. 🇺🇸 "inomu": Strangers / Halsey feat. Lauren Jauregui
Huu, kiinnostava alku! No, laulu ehkä vähän muutti mielikuvaa, mutta kuunnellaan. Ihan tunnelmallista hönkäilyä, vaikkei ehkä mikään erityisen tarttuva.

9. 🇷🇼 "Tegu-": Inkera / Nirere Shanel
Tästä tuli jotenkin mieleen taannoisen raatini Atura. Samankaltainen ääni ja herättää samankaltaista viehätystä rytmeineen. Ja sama artistihan se siellä näköjään on. :) (aiemmin).

10. 🇫🇮 "Koirankuonolainen": Jos konduktöörin nait / Paula Koivuniemi
Hoh, melkoinen teema biisillä. Yllättävän mukavaa välisoittoa tosin!

11. 🇩🇰 "Pete": Planets / Nicklas Sahl
Kertsissä voisi olla enemmän vaaran tuntua? Nyt pysyy vähän rauhallisena? Jotain mukavankuuloista tässäkin kappaleessa kuitenkin on.

12. 🇧🇷 "BronZe": Cheguei / Ludmilla
Hieman hämmentävä. Tuntuu, että laulu on aavistuksen eri maailmasta kuin taustat, joissa kyllä on menossa vähän kaikenlaista samalla kun laulu pysyy aika samanlaisena.

13. 🇳🇴 "UFOPOLI": End of Time / K-391, Alan Walker & Ahrix
Tavallaan ihan nättiä ja kivan pirteää syntikkamelodiaa, mutta humm.

14. 🇸🇪 "Timoteus": Porcelain / Skott
Huh, yllättävän kiva. Hieman yllättävän kuuloinen kuoroineen ja "pätkivine" taustarytmeineen.

15. 🇬🇧 "Jufo81": Nuclear / Mike Oldfield
En oikein miettinyt mitään kommentoitavaa ennen kuin alkoi tuo voimakas huutokohta. :shock:

16. 🇬🇧 "Mymmeli": Break Up Song / Little Mix
Kiva rytmi taustalla. Vaikuttaa poppikselta. Vähän ehkä tavanomainen, mutta rullaa sulavasti eteenpäin.

17. 🇫🇷 "jdjj22": La Ritournelle / Sébastien Tellier
Ainiin, tämä tunnelmointi! Taidan muistaa ekalta kierrokselta osittain, mitenköhän tämä kehittyi? Hmm, ei tämä ehkä niin hirveästi lopulta kehity. Jotain jousia käy välillä about samanlaisina. Paitsi kyllä tämä pikkuhiljaa aavistuksen muuttuu.. haa, juuri alkoi laulu! En muistanutkaan. Erikoinen teos, jossa on kiinnostavia piirteitä. Saa nähdä, mihin asettuu.

18. 🇺🇸 "Queen": Fight Like a Girl / Emilie Autumn
Hauska rytmi alussa, mitäköhän täältä tulikaan? Uh, karjaisu tuli yllätyksenä. Laulu tuntuu välillä seilaavan vähän omiaan? Kertsi on kuitenkin ihan hauska. Ei välttämättä ihan loppuun asti jaksa kantaa.

19. 🇺🇸 "ESC Addict 98": Sinner / Trevor Moran
Kertsi toimii kyllä ja jyskyttää biitillään eteenpäin vakaasti. Muu biisi menee ehkä vähän huomaamatta ohi.

20. 🇺🇸 "Hazard": Friends Don't / Maddie & Tae
Ihan letkeää, mutta vähän jää himmailuksi itselleni.

21. 🇺🇦 "antsa798": Tainaya Lyubov / Olga Romanovskaya
Vaikuttaapa tämäkin yllättävän toimivalta. Aika yksinkertainen biitti, mutta kertsin laulu yhdessä taustamelodian kanssa toimii oikein mukavasti.

Vastaa Viestiin