Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Yksi teemaidea, joka tuli myös Nevskin viestistä mieleen, on Introraati.

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 863
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Jufo81 kirjoitti: 05 Kesä 2020, 17:55
Nevski kirjoitti: 05 Kesä 2020, 17:47 Jos joskus järjestän raadin, niin siihen lähetetään alle kaksiminuuttisia kappaleita, joita on aikaa lähettää kahden päivän ajan. Lisäksi on kaksi päivää aikaa äänestää ja lopputulokset tulevat kerralla yhdessä viestissä. Erillisestä tiedostosta voi lukea jokaisen pisteet erikseen. Raadin nimi olisi "ahneus". Varmasti olisi parempi! :joojoo:
Itse asiassa yksi raati-ideani on otsikolla "Viikon raati" joka tosiaan käydään läpi tasan viikossa. :joojoo:
Minä mietin raatia, missä biisit kuunneltaisiin yhdessä kerralla, arvosteltaisiin samalla ja tulokset kerrottaisiin heti. :mrgreen:
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja sziget »

Daavidien ja Goljatien yhtäläinen kohtelu osoittautui haastavaksi, ehkä siitä vähän joustan. Semifinaaleista jompaakumpaa pidin parempana. Todennäköisesti jään taas omassani sijalle 14 enkä tule ymmärtämään sitä. :heh:
Jufo81 kirjoitti: 05 Kesä 2020, 17:25 Kuulun itse hitaisiin :sorivaan: Ja raati-isäntä on se diktaattori.
En siltikään näe mitään hyödyllistä siinä, että jotkut eivät ehtisi äänestää vieraassa semissä "napakan" aikataulun takia. Harkitsen ehtimiseni joka kerta erikseen enkä kaipaa "rohkaisua" jättää äänestämättä. "Diktatuuria" tavallaan kannatan eli jos pikaraatia tai muuta persoonallista haluaa, kannattaa ensin voittaa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Eikö "Rasure - Gotta Stand Up" ole vain osa "Holding Out for a Hero"-kappaleen instrumentaalia? :miettii:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36595
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minun yksi raati-idea on taas yhden päivän aikana toteutettava raati. :mrgreen:
Meow cat, please meow back.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Miten olisi raati, jossa pisteiden painoarvo riippuu siitä, kuinka aikaisin äänestää? :mrgreen: Ensimmäinen äänensä lähettänyt jakaa 580 pistettä, viimeinen sitten perinteiset 58 jne. :uujee:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7489
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Requel »

^ Palkinto siitä, että äänestää hutaisten? :heh: (tai miten sen nyt ottaa, kun oman biisin mahdollisuudet pienenevät :mrgreen:)
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Happy »

Mä äänestän aina "hutaisten", suunilleeen 3 päivässä pisteytyksen alkamisesta, joten mulle on täysin yhdentekevää kestääkö pisteytys 30 päivää vai sen 3 päivää :mrgreen:
Kuuntelen eka kaikki biisit soittolistal taustalla, toisella kuuntelukerralla skippaan ne kaikista heikoimmat kokonaan (ei se paska hinkkaamalla kullaks muutu) ja järjestän hyvät biisit pistesijoille parhausjärjestykseen ja laitan pisteet tulille sen enempää miettimättä, harvoin kadun pisteitäni!
Joka raadista jää aina muutama hyvä biisi soittolistalleni elämään, sit unohan sen raadin ja tajuun jossain vaiheessa et kappas tulosshow tuleekin nyt :uujee:


Jos mä satun voittamaan nyt kesällä niin myös mun ajatuksis on ollu järjestää maailman nopein raati, eli raati joka ois alle 3 päivässä hostattu, en mä ainakaa hostaajana pystyis sitoutumaan mihinkään yli viikon järjestelyihin näin kiireisen kesän aikana, ja isänyydestä en luopuis: ahne ja itsekäs ihminen kun olen...
Viisuraatiin tietty panostan sit kun sen aika tulee! :surrur:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Tämäpä on muuten haastava raati pisteyttää! Olen nyt tässä kakkossemin kanssa painiskellut, ja pikkupisteille pyrkiviä on hirmu suuri määrä. Ykkössemin kanssa oli hieman helpompaa - se oli tasokkaampi ja parhaat erottuivat selvemmin edukseen. Arvioisinkin raadin yleistason oikein mukavaksi. :peukku: Finaalista tulee hyvä, kunhan suurin osa läpimenevistä kappleista ei kuulu semien pohjakymmenikköihin. :heh: En tosin uskalla poissulkea sitäkään mahdollisuutta... :hiips:

Edit: korjaan, kakkossemi ehkä sittenkin parempi :sekava:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Jufo »

sziget kirjoitti: 05 Kesä 2020, 20:24 En siltikään näe mitään hyödyllistä siinä, että jotkut eivät ehtisi äänestää vieraassa semissä "napakan" aikataulun takia. Harkitsen ehtimiseni joka kerta erikseen enkä kaipaa "rohkaisua" jättää äänestämättä. "Diktatuuria" tavallaan kannatan eli jos pikaraatia tai muuta persoonallista haluaa, kannattaa ensin voittaa.
Se "nopeille valtaa hitaiden kustannuksella" väitteesi ontuu siinä, että aina voi olla joku jolle mikään määrä aikaa ei riitä. "Tarvitsen kappaleiden pohtimiseen ja pisteyttämiseen kuukauden, ettäs kehtaatte antaa vain kaksi viikkoa aikaa. Minua sorretaan! :twisted:"
Eli jossain on varmaankin se sweet spot että kaikilla on kohtuullisesti aikaa mutta nopeammat eivät ehdi jo tylsistyä tulosten odotteluun, ja mielestäni se menee semien osalta viikossa.

Se toisen semin pisteyttäminen on kuitenkin vapaaehtoinen, ylimääräinen jobi johon tarttukoon he joilla on riittävästi aikaa ja halua paneutua. Kaikkia muita ei pidä panna odottamaan heidän takiaan ja myöntää sitä varten ylimääräisiä vuorokausia. Jos 50 kappaleen finaalille on muodostunut standardiksi antaa 10 päivää pisteytykseen, 25 kappaleen semille riittäisi lineaarisesti laskettuna 5 päivää ja ehdottamani 7 päivää on jo ajallisesti antelias.

Itselläni meinaa käydä näissä pitkissä odotusajoissa niin että kappaleet alkavat jo unohtua ja huomenna kun finalistit kerrotaan, olen että "ai niin oliko tässä raadissa tällainenkin kappale?" Tuskin sekään on tarkoituksenmukaista että raadin kappaleet ehtii jo välissä unohtaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Yllättävän normaaleja raateja on tähän mennessä järjestetty, vaikka keskusteluissa tulee ilmi kaikenlaisia pisteidenpihtaus- (raadin 44 ketju) ja pikaraatifetissejä. Fetissit voi yhdistää. Järjestetään raati, jossa pisteitä annetaan kolmelle parhaalle ja äänestysaikaa on noin kolmasosa siitä, mitä soittolistan läpi kuuntelemiseen tarvitsisi. Voipahan kerrankin hyvällä omallatunnolla skipata paskat biisit kymmenen sekunnin ensivaikutelman perusteella. Raadin nimeksi "Koiraa on karvoihin katsominen". :koira:

Tähän raatiin. YouTuben paras musiikkisisältö taitaa löytyä siltä näyttökertaväliltä, jolla ei koskaan kelpaa näyttökertarajoitettuihin raateihin. Vaadin oikeutta keskiluokalle. Pisteiden arvoisia kappaleita löytyi kyllä tarpeeksi monta mutta helmiä oli verrattain vähän ja ihankivoja paljon. Ihankivojen saaminen järkevään järjestykseen oli poikkeuksellisen työlästä. Toki eroja lopulta löytyi. Johtui ehkä teemasta, että jotkin biisit vaativat vähän kypsyttelyä.

Ilahduin muuten siitä, että enemmistö goljateista oli minulle uusia biisejä. Mikäli kappale oli minulle uusi, suhtauduin siihen samaan tapaan riippumatta siitä, oliko näyttökertoja tuhat vai miljardi. Ensimmäisen kuuntelukierroksen tein katsomatta, kumpaan joukkoon mikäkin biisi kuului. Toki yleensä se oli helppo arvata.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Varsinainen pisteytysaika päättyi, ja kolmet pisteet puuttuu. Ihmiset yleensä nukkuvat öisin, enkä minä ole poikkeus. Yön pikkutunneilla saa vielä siis äänestää. Aamutoimien jälkeen tutkin yksärilaatikon rästiin jääneiden toivossa. Ylimääräisiä pisteitäkin saa vielä lähettää. Tulosshow alustavasti klo 18.00.

SF1: 24+10
SF2: 22+17
Viimeksi muokannut Aleksi, 06 Kesä 2020, 00:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Semikohtaisten lukujen perusteella kummastakin semistä puuttuu kahdet pisteet eli yhteensä neljät.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Fix'd. Kolmet puuttuu. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7489
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Requel »

Taso ei ollutkaan niin huono miltä se silloin ensikuulemalta vaikutti, mutta ehkä fiilistä veti tuolloin alas ensimmäisen semin kehnohko alku ja suppea kattaus. Sen sijaan toisessa semissä oli itselle enemmän niitä mieluisia biisejä ja siellä pisteyttäminen oli niin paljon haastavampaa! :draamaa: Pisteille pääsi enemmän Goliatheja kuin Davideja, mutta kompensoin tätä sillä että tasaisissa tilanteissa suosin altavastaajia: oli jo itsessään hieno saavutus päästä tasoihin erityisesti niiden tokan semin laatuhittien kanssa.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Itselläni pisteet menivät 5 goljatille ja 5 davidille molemmissa semeissä eli käytännössä ihan tasan. Ykkössemin hitit omaan makuun huomattavasti parempia kuin kakkosen hitit.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kaikki hoitivat lopulta velvollisuutensa. :tapu: Seuraavaksi tarkistan pisteet vielä kerran. Tuloksia luvassa klo 18.00.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Kerrotaanko pudonneiden nimet tuloslähetyksen yhteydessä vai jääkö se jokaisen omaksi valinnaksi paljastaa/olla paljastamatta itsensä?

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Pistetarkistus tehty. Kaikki oikein ja jatkoonmenijät ovat selvillä. Kuudelta aloitetaan.
Jufo81 kirjoitti: 06 Kesä 2020, 12:11 Kerrotaanko pudonneiden nimet tuloslähetyksen yhteydessä vai jääkö se jokaisen omaksi valinnaksi paljastaa/olla paljastamatta itsensä?
Pudonneet voivat itse paljastaa kappaleensa halutessaan. :joojoo: Minulta ei sitä tietoa heru ennen finaalin tuloksia.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Jotenkin tuntuu etten tule olemaan tyytyväinen jatkoonmenijöihin :draamaa: Jos itse pääsen finaaliin olen erittäin yllättynyt mutta on sitä kait hurjempaakin kippolan raadeissa tapahtunut :vonkaus:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Viisi minuuttia. Kohta aloitetaan.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

💪🏼 Finalisti 1/26 🐀

Got a fire and a country heart 🔥

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Melko tylsä finalisti heti alkuun. :roll:

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Oih, hyvä aloitus tuloksille. :ihana:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 863
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Onko tämä muuten myös finaalin esiintymisjärjestys?

Hyvä aloitus. :joojoo:
Viimeksi muokannut Mymmeli, 06 Kesä 2020, 18:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Yllätys pyllätys :heh:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mymmeli kirjoitti: 06 Kesä 2020, 18:01 Onko tämä muuten myös finaalin esiintymisjärjestys?
Ei ole.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

💪🏼 Finalisti 2/26 🐀

Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Jee, tuloksia! Ei kovin yllättävä jatkoonmenijä tää eka.

E: Toka sen sijaan on! :)

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 45 - Daavid vs. Goljat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Paljastetaanko nyt pelkästään 1. semin jatkoonmenijät vai tuleeko kummankin semin jatkajat sekaisin?

Vastaa Viestiin