ESC 2021: järjestelyt

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 994
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Ilmeisesti kisat on pakko ensi vuonna järjestää tavalla tai toisella, sillä niiden peruminen kahtena peräkkäisenä vuotena voisi olla kohtalokasta koko Euroviisujen olemassaololle. Illan päättäminen tähän tietoon toi toivoa tulevaisuudesta.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Totesinkin jo tuolla livekeskustelun puolella, että itse kyllä toivon viisujen pitopaikan vaihtamista, jos Rotterdamissa on ensi vuonna vielä sellainen tilanne, että viisuja ei voida normaalilla tavalla järjestää. Jos vain Euroopasta siis löytyy kaupunki, jossa siinä vaiheessa näin isojen kisojen järjestäminen on mahdollista. Virtuaaliviisuja pidän kyllä ihan viimeisenä vaihtoehtona. Ikävä toki Rotterdamin kannalta, jos he viisut menettäisivät, mutta silti.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

ingman15carl06
Siemailija
Siemailija
Viestit: 167
Liittynyt: 07 Huhti 2015, 17:29

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja ingman15carl06 »

^Eli päivämäärät olisi sitten 11-15.5 tai 18-22.5

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Euroviisut 2021 järjestetään 18., 20. ja 22. toukokuuta 2021!

// Harmi, ettei näitä saatu nyt aiemmaksi. :lohduton: Nyt näitäkin joutuu odottamaan peräti viikon pidempään, mitä toinen vaihtoehto olisi suonut. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Viisut ja lätkän mm-kisat jatkavat vaan sitkeästi päällekkäin. Jääkiekkoakin siirrettiin myöhäisempään ajankohtaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36597
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

hra47 kirjoitti: 15 Kesä 2020, 14:50 Viisut ja lätkän mm-kisat jatkavat vaan sitkeästi päällekkäin. Jääkiekkoakin siirrettiin myöhäisempään ajankohtaan.
:rullaati: Plääh.
Meow cat, please meow back.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Lavasterakennelmat oli ehditty jo valmistaa ja nyt ne odottavat extravuoden varastoituina.
Is there something wrong with who I am ?

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5512
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Juuri meinasin linkata saman. Huomionarvoinen poiminta on myös se, että taustalaulun soittaminen nauhalta sallitaan ainakin yhden vuoden kokeiluajaksi.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12803
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Toivottavasti jääkin vain kokeiluksi, eikä pysyväksi Melloista napatuksi säännöksi. :roll:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saadaan vihdoin euroviisuihin kunnon kuorobiisejä... menneisyydessä olis ainakin Teräsbetoni ja Saara Aalto hyötyneet tästä sääntömuutoksesta (TB:llä alun huh-hah-huudot olivat livenä vähän aneemisia ja Saaralla oli sit se surullisen kuuluisa lapsikuoro).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sääntömuutos mahdollistaisi kai myös An Actressin kaltaisia ihanuuksia viisulavalla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11305
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Koronan aiheuttama yhden vuoden mittainen kokeilu my ass. :heh: Ruotsalaiset saivat vihdoin sen, mistä ovat vuosikaudet haaveilleet.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12803
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kolmen minuutin maksimipituuteen tai esittäjien kuuden hengen rajoitukseen ei ole sentään kajottu.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä olen uneksinut, että kolmen minuutin raja nostettaisiin kolmeen ja puoleen minuuttiin. Olisi biisinkirjoittajilla tilaa tehdä kunnollinen intro, mutta show:n kokonaiskestoon sillä olisi vain 10 minuutin vaikutus, maksimissaan. Jostain muusta voitaisiin nipistää pois.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Aivan mielettömän upeaa! :tuuletus: :rakkaus: Olisi pitänyt ostaa skumppaa Alkosta tämän kunniaksi, mutta luin tästä vasta äsken ja tulin jo kauppareissulta kotiin. :heh:

PS. Minua ei todellakaan haittaa joidenkin taustalaulujen kaikuminen nauhalta. Turhaa nipottaa tuollaisesta, kun tuottajien päättämät esiintymisjärjestyksetkin ovat tyyliin suurempi asia. :rofl: Se, jos koko laulu olisi playbackinä, niin sitä en hyväksyisi!
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2204
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Melodifestivalenissa jossa on jo pitkään saanut käyttää playbackiä lähes kaikki esitykset ovat minusta aina tuntuneet kylmiltä joten en pidä tästä lainkaan. Toki positiivista on että tämä antaa luovaa vapautta prosessoiduille taustaäänille mutta kuinka monet maat ottavat siitä hyödyn ja kuinka monet sen sijaan vaan eivät palkkaa taustalaulajia? Eihän pääsolistinkaan pidä laulaa hyvin kun tulee täydellinen tuki äänitteeltä. :lohduton:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tämä uudistus oli hyvin odotettavissa. Minusta esiintyjien maksimimäärän voisi myös nostaa nykyisestä kuudesta kahdeksaan, kuten Melodifestivalenissa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Minusta tämä ei ole pelkkä ruotsalaisille tehty myönnytys. Kyllä muutkin muutoksesta hyötyvät ja kilpailun luonne johtaa väistämättä siihen, että keinot otetaan käyttöön täysimääräisesti. Eri juttu sitten onko svedut muita paremmin hereillä muutoksen yhteydessä ja korjaavat sen ansiosta seitsemännen voittonsa ensi vuonna...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12803
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Ensi vuonna ei ehkä nähdä yhtä paljon taustakuoroja kuin yleensä? :miettii:

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19775
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Kuinka tarkka raja sillekin on vedetty, mikä vielä lasketaan taustalauluksi? Vähän kyllä pettynyt tähän uudistukseen, vaikka osasinkin odottaa tällaisen tulemista. Voiko viisuista kohta enää edes puhua liveshow'na, kun kohta ilmeisesti artistit tulevat lavalle vain keikistelemään playback-nauhojen tahtiin. :roll:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2896
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Itselläni ristiriitaiset tuntemukset tästä. Taustalaulut nauhalta vielä menee, mutta toivottavasti kisasta ei tule mitään playback showta. Itse kun aina odotan miten maat tulevat laulamaan live shown.

Minustakin kappaleiden enimmäis pituuksia voisi hiukan nostaa. Silloin ei tarvitsisi aina ahdistua pitkistä introista tai liian lyhyistä loppu huipennuksista. Esiintyjiäkin voisi olla ihan hyvä antaa olla pari enemmän.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nekku kirjoitti: 18 Kesä 2020, 17:42 Taustalaulut nauhalta vielä menee, mutta toivottavasti kisasta ei tule mitään playback showta.
Tämä. :joojoo:
Nekku kirjoitti: 18 Kesä 2020, 17:42 Minustakin kappaleiden enimmäis pituuksia voisi hiukan nostaa. Silloin ei tarvitsisi aina ahdistua pitkistä introista tai liian lyhyistä loppu huipennuksista. Esiintyjiäkin voisi olla ihan hyvä antaa olla pari enemmän.
Mä en kannata biisien enimmäispituuksien nostoa, koska biisejä on muutenkin finaalissa aina se noin 26 ja jotkut biisit kuulostavat jo kolmiminuuttisinakin liian pitkiltä. :niinpa: Esiintyjiä voisi mun puolesta olla vaikka se kahdeksan, kunhan ei paljoa enempää.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Tässä on kaksi asiaa, jotka mietityttävät. Ensinnäkin se, ettei taustalaulajien määrää rajoiteta - pistetään sitten taustalle vaikka Puna-armeijan kuoro peittämään kaikki muu. Toiseksi päälaulajan ei tarvitse olla edes lavalla (kunhan on lavan takana), joten on periaattessa mahdollista pistää joku lavalle avaamaan suutaan - toki oikean laulajan tulee edelleen laulaa livenä, mutta häntä ei tarvitse edes nähdä. Toki edelleen saa käyttää pelkkää liveääntä, mutta ellei esittäjä varta vasten ole ensemble, niin harva kuitenkaan sitä tekee, kun täydellisen tuloksen voi soittaa nauhalta.

Hyvä puoli tässä on se, että prosessoitua ääntä käytetään yleisesti melko paljon soittimen tavoin, ja onhan Norja saanut käyttää sitä huomattavissa määrin jo 2017.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Serduchka kirjoitti: 18 Kesä 2020, 19:27 Mä en kannata biisien enimmäispituuksien nostoa, koska biisejä on muutenkin finaalissa aina se noin 26 ja jotkut biisit kuulostavat jo kolmiminuuttisinakin liian pitkiltä. :niinpa:
Tässä pätee vähän sama asia kuin elokuvienkin kohdalla. Jotkut valittavat että elokuva on tylsä ja siksi liian pitkä, kun se tylsyys johtuu pitkälti siitä, että elokuvasta on tehty liian lyhyt. Mikään pakkohan tuota maksimiaikaa ei olisi käyttää, jos sanottavansa saa sanottua lyhyemmässäkin ajassa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

jee euroviisut kirjoitti: 18 Kesä 2020, 16:57 Kuinka tarkka raja sillekin on vedetty, mikä vielä lasketaan taustalauluksi? Vähän kyllä pettynyt tähän uudistukseen, vaikka osasinkin odottaa tällaisen tulemista. Voiko viisuista kohta enää edes puhua liveshow'na, kun kohta ilmeisesti artistit tulevat lavalle vain keikistelemään playback-nauhojen tahtiin. :roll:
Itse olisin pitänyt myös taustalaulajat livenä. Ymmärrän että poikkeusoloissa porukkaa lavalla voidaan vähentää, mutta jos tämä kokeilu jää pysyväksi, niin en tykkää. Musiikki nauhalta, taustalaulu nauhalta, seuraavaksi koko biisi nauhalta. Toisaalta jos tykkää näyttävistä tanssiesityksistä, niin tämä avaa niille uusia mahdollisuuksia.
Is there something wrong with who I am ?

Tiermas24
Siemailija
Siemailija
Viestit: 177
Liittynyt: 17 Maalis 2019, 11:52

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Tiermas24 »

euroviisut ovat sävellys ja laulukilpailu ei mikään tansii tähtien kanssa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Noin minäkin haluaisin ajatella, mutta kyllähän nykyään lavashowlla on suuri merkitys esityksen menestykselle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

hra47 kirjoitti: 18 Kesä 2020, 21:43 Noin minäkin haluaisin ajatella, mutta kyllähän nykyään lavashowlla on suuri merkitys esityksen menestykselle.
Mitä horiset!? :jupinaa:

Tässä esimerkkinä viimeiset voittajat,
2019 ALANKOMAAT: Duncan Laurence - Arcade
2018 ISRAEL: Netta Barzilai - Toy
2017 PORTUGALI: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois
2016 UKRAINA: Jamala - 1944

Lukittu