Euroviisukarsinnat 1961

Viisuvuosikerrat 1956–2023
romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1961

Viesti Kirjoittaja romualdo »

kaukana -70 ja -80 luvuille jäi ESC-fanien yhteistyö ja avunantosopimukset... tämä nykyinen enempi och vähempi vetelä fanisukupolvi, teinit ym. elävät niin hetkessä. Kukaan ei ole ilmoittaunut tuon Kun kevät Saapuu -biisin kanssa. Eli se on paljolti ehkä vain sellaista kiusantekoa ja välinpitämättömyyttä, kuten eräänkin Suuren iskelmäraamatun (tietokirjan siis erään Laukaalaisen toisen iskelmäprofessorin kanssan tekemän) tekijänkin toimesta... hän ei halunnut lähettää varsin harvinais-laatuiste ns. bensa-asema kasetin ääniteitä, (mm. Do re mi, ruom. versio v. -83 !)


Että pitkää tunkkinne ja sämpylänne... toivottavasti tukehdutte niihin edes hetkeksi... ja alatte ajattelemaan elämää jonkin verran enemmän ns. toisen tuntoa - kaverille kans- periaatteella...

Aivan mahtava taso jo näissä ensimmäisissä...


Top ...:


1.Valoa ikkunassa 5 pist.

2.Pikku Piccolo 4.8 pist.

3.Portin vartija 4.5 pist.

4.Puuttuva lehti 4.4 pist.

5.Jossain meren rannalla 4.0 pist.

6.Pikku ikkuna 3.8 pist.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19792
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1961

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Kaipa sitä nyt voisi alkaa käymään järjestelmällisesti läpi vanhoja Suomen karsintoja. Kerran aiemmin olen näin tehnyt, kesällä 2011, ja näistä Suomen karsintaketjuistahan tuonaikaisia tuomioitani löytyykin. Nyt voisi käydä uudestaan, koska:
1. Siitä tosiaan on jo vuosikymmen, ja tuossa ajassa maku epäilemättä ehtii muuttua.
2. Nykyään vanhoja Suomen karsintatyrkkyjä löytyy kuultavaksi huomattavasti enemmän kuin vuosikymmen sitten, kiitos Ylen elävään arkistoon ladattujen vanhojen Suomen karsintojen sekä sen, että vanhoja Suomen karsintakappaleita on ladattuna esim. Youtubeen huomattavasti enemmän kuin tuolloin.

Ja mikä olisikaan loogisempi aloitus läpikäynnille kuin kaikkien aikojen ensimmäinen Suomen karsinta.

Mikäli olen kuullut kappaleen eri esittäjältä kuin karsintaesittäjältä, olen merkinnyt sulkuihin, kenen esittämänä olen kappaleen kuullut.

1. Laila Kinnunen - Valoa ikkunassa ***1/2
2. Christina Hellman - Puuttuva lehti ***+
3. Brita Koivunen - Pikku piccolo ***-
4. Ritva Mustonen (Seija Järvinen) - Portinvartija **1/2
5. Kai Lind (Laila Kinnunen) - Pikku ikkuna **+
6. Laila Kinnunen - Jossain meren rannalla **

???
Ritva Mustonen - Kun kevät saapuu
Kai Lind - Pistäydyn naapurissa

Vastaa Viestiin