Onnea voittajalle! Biisi viehätti jo ensikuuntelulla, ja muistin nostaa sen vielä jossain vaiheessa pisteille.
---
Piti kirjoittaa tarinaa omasta biisistä jo valmiiksi, mutta se vaan jäi. No, tässä tulee:
Aluksi mietiskelin tähän raatiin jotain ihan muuta, jonka olin löytänyt aiemman raadin etsintöjen yhteydessä. Silloinkin oli vielä pari vaihtoehtoa, joiden välillä punnitsin. Toisen kappaleen artistilta en tiennyt mitään muuta biisiä, mutta toiselta innostuin yhden kappaleen jälkeen kuuntelemaan kyseisen levyn kokonaan. Muita levyjä en niinkään ollut ottanut haltuun.
Raadin aloitusviestin perusteella olisi siis varmaankin pitänyt valita jälkimmäinen vaihtoehto, koska esiteltävää tuotantoa oli muutakin. Ensimmäinen kappale oli kuitenkin jossain määrin hauskempi, joten en ollut ihan varma valinnasta.
Sitten kelataan hieman eteenpäin eurodance-raadin tulosten jälkitunnelmiin, jotka sekoittivat pakkaa. Siellä tuli puhetta aikoinaan koulun levyraateihin pistetyistä biiseistä, mikä herätti muistoja. En muista kuin yhden levyraadin, jos niitä nyt edes oli muita, ja sinne pistin juurikin John Reubenin kappaleen
X-Ray.
Tai no, oikeasti en ihan tarkalleen muista, minkä biisin pistin
Are We There Yet? -albumilta (
YT). Olen kuitenkin aika varma, että se oli juuri tämä. Muistan esimerkiksi, että joku sanoi raadin jälkeen, että ei ollut tarpeeksi huutamista tai jotain.

No, samassa raadissa taisi olla mm. Linkin Parkkia, joka taisi miellyttää enemmän.
Levy itse oli napattu sisarusten levyhyllystä, ja kuuntelinkin sitä läpi monesti. Olin aika lailla unohtanut sen, joten oli kiva muistaa se taas. Kuuntelinkin nyt lätyn kokonaan uudelleen. Näköjään
Do Not olisi ilmeisesti ollut suositumpi kappale, enkä ollut edes nähnyt sen musiikkivideota.
X-Ray vetosi kuitenkin lopulta enemmän, vaikka ei ehkä kuulostanut yhtä menestyvältä ja on hyvin erilainen kuin muut levyn kappaleet.
X-Ray onnistuu luomaan tunnelman, joka jollain tapaa imaisee mukaansa. Aikoinaan olen luultavasti ihastunut juuri siihen tai musiikilliseen puoleen ylipäänsä, sillä sanoista en ole ymmärtänyt mitään. Nyt katsoin sanoituksenkin, ja siellähän on yllättävän kiehtovaa ja syvää kamaa.
Hauskana yksityiskohtana yhdellä biisillä on mukana taannoinen raatiedustajani TobyMac.

Luulin, että löysin artistin vasta tänä vuonna, mutta olinkin kuullut häntä ainakin yhden biisin verran jo aiemmin.
Harmikseni en muista, millaisen tuloksen biisi sai. Ei se mitenkään ihmeellisemmin tainnut menestyä, joten näiden levyraatien kokonaisrankingin kaltainen pohjasijoitus lienee ihan mahdollinen.
Äänestys muuuten tapahtui siten, että luokan piti laittaa silmät kiinni ja nostaa halutessaan yksi tai kaksi kättä (luokalla ei ollut yksikätisiä

). Omaa kappalettaan tuskin edes sai äänestää, mutta hömelö pikku-Tegu- meni sitten ihan innoissaan äänestämään omaa kipalettaan peräti kahden käden voimin.
Kiitos kaikille Reubenin kappaleesta pitäneille.

Tällä kertaa tuli jopa täysiäkin pisteitä! Finaalipaikka oli täysin odottamaton, kun pistin kappaleen lähinnä nostalgiafiiliksissä.