Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Suurimmalla osalla meistä on kortti. T-kortti, B-kortti, A-kortti, minkä tahansa kirjaimen kortti. Keskustellaan liikenteestä ja kaikista ajoneuvoista aina autoista traktoreihin.

Autooni on pitkän odotuksen jälkeen tehty jakopääremontti kera vesipumpun. Nyt saa taas ajaa huoletta 100 000 kilometriä tai 10 vuotta. :uujee:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33061
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minulla on B-kortti, mutta autoa ei ole, joten ajan hyvin harvoin. Siskoni Miniä lainaan noin kahden kuukauden välein, jos käyn isoilla ostoksilla tai jossakin tietyssä kaupassa hieman kauempana. Siskoni auton myötä olen rakastunut automaattivaihteisiin. <3 Välillä kaipaan maantieajoa, mutta muuten olen erittäin tyytyväinen autottomuuteen.

Kokemusta minulla on eniten aasialaisista merkeistä, koska isälläni on lähes aina ollut aasialainen auto: aikoinaan Suzuki ja sittemmin Toyota. Kesäisin hänellä on lisäksi välillä käytössä korealainen Daewoo, joita ei enää edes valmisteta. :heh: (Samsungkin muuten valmistaa autoja, mikä yllätti itseni isosti aikoinaan.)
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minulla en ole hankkinut mitään ajokorttia. :) En varmaan edes oppisi ajamaan minkäänlaista autoa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16162
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Intti on siinäkin mielessä hyvä paikka että sieltä voi saada raskaan liikenteen ammattipätevyydet ja kortit murto-osalla siitä hinnasta mitä se siviilipuolella tulisi maksamaan. :joojoo: Itsellänihän siis kortissa on BE C1E C, eli se varsinainen rekkakortti (CE) puuttuu, mutta eipä ihan niin isoille aakkosille ole vielä ollut tarvetta, nuppihan menee pelkällä C:llä. Taksia olen päätoimisesti ajanut reilut pari vuotta (kaikkiaan viisi), mutta sattuneesta syystä pistettiin se nyt talliin seisomaan ainakin täksi kuuksi. Onneksi maansiirtohommia riittää tällä hetkellä yllin kyllin niin ei tarvitse jäädä lonkkaa vetelemään, ja ylimääräistä remppaakin on kun joskus aiemmin korjattu pakoputki irtosi eilen. :draamaa: Myös jakeluautolla on vakihomma ollut pari vuotta, mutta katsottiin paremmaksi että sen kuski saa pysyä siinä.

Kilometrejä taitaa vuodessa tulla sellaiset 80-100K. Ja kaikki joko Mersulla tai Scanialla, sen verran nirsoja ollaan meillä että muuhun ei kosketa. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Saako keskustella jalankulusta? Liikennettä se on sekin! Kuten myös polkupyöräily.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Autolla ajaminen. :ihana: Skootterilla ajaminen. :ihana:

Tykkään jollain pervolla tavalla myös pakuista, vaikka olenkin aina kauhusta jäykkänä, kun joudun sellaiseen koskemaan. Ehkä tämä nyt on sitten sitä masokistista nautintoa. :vonkaus:

Millaista oli muuten luopua ensiautostanne? Miksi teitte sen? Minusta tuntuu, että Maximasta luopuminen tulee olemaan oikeasti aika paha paikka minulle, sillä olen aika kiintynyt tuohon bensarohmuun. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4482
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Mä en oo koskaan innostunu henkilöautoista mutta murrosiässä hurahdin joukkoliikenteeseen eli busseihin, juniin ym. Ne oli mulle vähän niin kuin joku outo fetissi.

Koululaisena 90-luvulla Tampereella opettelin kaikki bussireitit ulkoa ja tiesin tarkalleen kaikki eri bussimallit ja autojen kylkinumerot. Olin ihan tohkeissani jos omalla kotilinjalla oli poikkeuksellisesti joku erilainen bussi. Ja sitten suunnittelin oman bussilinjaston ja sinne autosijoitukset ja aikataulut viimeistä yksityiskohtaa myöten. Se oli vähän niin kuin mun oma logistiikkapelini jota hioin jatkuvasti paremmaksi. Joo tiedän oon outo :heh:

On hauskaa kun kaverini ajaa työkseen nysseä ja tiedän sen ammatin jotkut yksityiskohdat paremmin kuin se itse. :heh:

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1574
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Laskeskelin että loppuvuodesta tulee 30 vuotta täyteen ensimmäisen auton ostosta. Yli 20 vuotta tuosta ajasta miulla on ollut ranskalaisia autoja, Sitikkaa ja Peugeottia. Nyt työtehtävien muuttumisen myötä tuli tarve farmariautolle ja koeajokierroksen jälkeen vuodenvaihteessa alle tuli Hyundai. Ranskalaisista erontuskaa lieventää sentään paluu automaattivaihteiseen 15 vuoden jälkeen.
Muutoin autojen "shoppailu" on miusta ihan kiinnostavaa, rupean yleensä varsin helposti auttamaan kavereita auton etsimisessä.

TomppaJr kirjoitti: 10 Huhti 2020, 20:51 Millaista oli muuten luopua ensiautostanne? Miksi teitte sen? Minusta tuntuu, että Maximasta luopuminen tulee olemaan oikeasti aika paha paikka minulle, sillä olen aika kiintynyt tuohon bensarohmuun. :rofl:
Miun ensiauto oli merkkiä jota ei tuolloin enää valmistettu ja senaikaisen ajatuksen mukaan 11-vuotiaana jo melkosen vanha. Ennen armeijaan menoa kävin Lappeenrannassa koulua puoli vuotta kotoa käsin, eli 4-5 päivää viikossa liki 200 kilometriä päivässä joten ajatus hankkia tuoreempi ja "luotettavampi" auto tuli aika luontevasti. Mitään sen suurempaa tuskaa tuohon vaihtoon ei liittynyt vaikka sillä ekalla autolla tulin ajokortinkin ajaneeksi. Tosin, nykyisellään aina välillä tulee myynti-ilmoituksia selattua josko olisi saamanlaisia myynnissä, noin harrasteautoksi; pitääkin kattoa taasen mikä on tilanne...
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16162
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Jufo81 kirjoitti: 10 Huhti 2020, 22:56Koululaisena 90-luvulla Tampereella opettelin kaikki bussireitit ulkoa ja tiesin tarkalleen kaikki eri bussimallit ja autojen kylkinumerot. Olin ihan tohkeissani jos omalla kotilinjalla oli poikkeuksellisesti joku erilainen bussi. Ja sitten suunnittelin oman bussilinjaston ja sinne autosijoitukset ja aikataulut viimeistä yksityiskohtaa myöten. Se oli vähän niin kuin mun oma logistiikkapelini jota hioin jatkuvasti paremmaksi. Joo tiedän oon outo :heh:
Apua :rofl: Tosin pystyn samaistumaan, sillä osasin seitsenvuotiaana kaikki Suomen rautateiden henkilöliikennepaikat järjestyksessä ulkoa. :mrgreen: Samalla lailla piirtelin kaikenlaisia ratasuunnitelmia ja aikataulujakin. :heh: Arkistoista löytyy muutama kymmenen gigaa itse ottamiani kiskoliikenteeseen liittyviä kuvia ja tuubista toinen mokoma liikkuvaa kuvaa, mutta viime vuosina jäänyt ajanpuutteen vuoksi vähemmälle, ja kun ison osan Suomeakin olen jo kolunnut läpi. Toki jos satun liikkumaan seuduilla joissa en juurikaan ole käynyt tai on tiedossa jotain poikkeavaa, yritän hakeutua paikalle. :joojoo: Taitaa kuitenkin olla niin että viimeisimmät viisureissut ovat olleet antoisampia, vaikka mm. Lissabonissa en kaikkea miettimääni ehtinyt kokeilla.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4482
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Jufo »

ESC93 kirjoitti:
Apua :rofl: Tosin pystyn samaistumaan, sillä osasin seitsenvuotiaana kaikki Suomen rautateiden henkilöliikennepaikat järjestyksessä ulkoa. :mrgreen: Samalla lailla piirtelin kaikenlaisia ratasuunnitelmia ja aikataulujakin. :heh: Arkistoista löytyy muutama kymmenen gigaa itse ottamiani kiskoliikenteeseen liittyviä kuvia ja tuubista toinen mokoma liikkuvaa kuvaa, mutta viime vuosina jäänyt ajanpuutteen vuoksi vähemmälle, ja kun ison osan Suomeakin olen jo kolunnut läpi. Toki jos satun liikkumaan seuduilla joissa en juurikaan ole käynyt tai on tiedossa jotain poikkeavaa, yritän hakeutua paikalle. :joojoo: Taitaa kuitenkin olla niin että viimeisimmät viisureissut ovat olleet antoisampia, vaikka mm. Lissabonissa en kaikkea miettimääni ehtinyt kokeilla.
Ihanaa samiksia :hali:

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja pmama »

Minä en ole niin hyvä ulkomuistissa kuin Jufo 81 ja ESC93, mutta juna-aikataulut kiinnostivat minua lapsena. Minusta oli ihanaa tilata 70-luvun lopussa Ruotsin rautateiltä koko Euroopan juna-aikataulu. Siitä suunnittelin Interrail-matkamme kuukauden junat. Minuutilleen. Annoin suunnitelman kotiin, sillä soitin Suomeen vain kerran viikossa. Tultuani takaisin huomasin, että suunnitelma oli pitänyt paikkansa päivällleen.

Lapsena myös opettelin kaikki tienviitat mökkimatkalla ja muistelin niitä muutenkin. Nykyäänkin muistelen kaikenlaisia asioita vuosi kerrallaan, ottaa päähän jos vuoden 2015 asia jää muistamatta. Tällä keinolla nykyään pystyn nukahtamaan, tai sitten en.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Ja 70-luvulla ilmestyi vielä tämä ihana opus, Suomen kulkuneuvot eli tuttavallisemmin Turisti! Siitä löytyi kaikki aikataulut. Mummolassani oli aina ajankohtainen Turisti ja sitä arvostettiin ja pidettiin tärkeänä ja säntillinen mummoni sitä hartaana tutki :mummeli:

turisti.png
turisti.png (94.47 KiB) Katsottu 2069 kertaa
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4482
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ On ollut aika surullista, että paperisten aikataulukirjojen teosta on luovuttu ja kaikki on siirretty nettiin. No, kaikki eivät käytä nettiä vielä nykyäänkään. Tampereella bussissa näin vanhan rouvan, joka piti kädessään "aikataulukirjaa" jonka oli itse nitonut yhteen eri linjojen irtoaikatauluista.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Sitä suuremmalla syyllä, jos se verkosta löytyvä onkin jotain kämäisiä pdf-tiedostoja :niinpa: . Tai, jos kaikki info ei ole koostettu yhteen paikkaan, kuten bussiaikataulujen tapauksessa. Niitä pitää sitten haalia eri liikennöitsijöiden sivuilta.

Muuten, kuuluvatko vesikulkuneuvotkin keskustelumme alaan? Ainoa moottorikulkuneuvo, jota olen kuljettanut, nimittäin on vene. Oli vieläpä ihan ruori, jolla ohjasin, ja ihan korkeimman omakätisesti navigoin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ESC93 kirjoitti: 10 Huhti 2020, 20:37 Intti on siinäkin mielessä hyvä paikka että sieltä voi saada raskaan liikenteen ammattipätevyydet ja kortit murto-osalla siitä hinnasta mitä se siviilipuolella tulisi maksamaan.
Sikäli kuin pääsee haluamaansa joukko-osastoon (tai mitä ne nyt on). Kuulin tässä juuri yhdestä puolitutusta nuoresta, jolle sitä oli lupailtu mutta eipä päässytkään, ja siitä suivaantuneena suoritti lopun osan palvelusta sivarina. (Joo vähän OT ehkä.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Lähestulkoon jokaisesta yksiköstä lähetetään kuljettajakoulutukseen varusmiehiä. Siellä käsittääkseni saa C-kortin (?) Erikoisajoneuvokoulutukseen otetaan niukemmin, eikä kai jokaisesta yksiköstä. Meillä ainakin tilanne oli se, että kuljettajiksi pääsivät kaikki, jotka sinne halusivat, ja lisäksi nakitettiin paljon myös sellaisia, jotka eivät missään nimessä halunneet sitä. Sehän on vuoden nakki. Itseäni varjeli kai se, etten omista siviilissä minkäänlaista ajokorttia tai ajokokemusta. :heh:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33061
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Miksiköhän Onnibusin autoissa ei ole minkäänlaista paikkaa juomalle tai millekään muullekaan, edes kaksi euroa kalliimmilla paikoilla. :miettii: En vaan käsitä. :eiei: Yritän jatkossa muistaa ostaa lippuni paremmin varusteltuihin busseihin.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Olen VW Passatin onnellinen uusi omistaja. :uujee: Uudehko Passat on ollut toivelistalla jo kohta vuoden. Odotus palkittiin. Toki hakuun sitten kului lähes koko päivä. Olen valmis yöpuulle. zzz
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Onnea uudesta perheenjäsenestä. :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7498
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

^^Jee Passatti Jee. :uujee: Itse ajan vuosimallin 2008 Passatilla ja se on ollut puolivuotta Golfin romulla ajamisen jälkeen pelkästään ihanaa. :ihana:
Žvižej fucked up the solo

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11507
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

TomppaJr kirjoitti: 10 Huhti 2020, 20:51 Autolla ajaminen. :ihana: Skootterilla ajaminen. :ihana:

Tykkään jollain pervolla tavalla myös pakuista, vaikka olenkin aina kauhusta jäykkänä, kun joudun sellaiseen koskemaan. Ehkä tämä nyt on sitten sitä masokistista nautintoa. :vonkaus:

Millaista oli muuten luopua ensiautostanne? Miksi teitte sen? Minusta tuntuu, että Maximasta luopuminen tulee olemaan oikeasti aika paha paikka minulle, sillä olen aika kiintynyt tuohon bensarohmuun. :rofl:

kuten varmaan moni faneistani on jo käynyt naamakirja-fb-sivuillani niin hankein auton, n. 8 vuoden tauon jälkeen... Ford, pitkäperäinen,... autot punaiset, kalliit nahkaistuimet...

(jatkuu...)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tulipahan taas huolia, jotka kuitenkin saatiin kuopattua. Lounastauolla ajattelin hakea lähikaupasta jotakin purtavaa, kun auto ei lähtenytkään käyntiin. Nakutti ja valot välkkyivät, väitti rattilukon olevan viallinen ja luistoneston varoitusvalo paloi. No, se oli sitten kuitenkin huono akku. Ei onneksi sähkövika. Uunituore akku pesässä ja kaikki on taas suoraa ja huoletonta. Hyvä näin. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mitä pitäisi tehdä sellaisessa tilanteessa, jossa viistossa olevaan parkkipaikkaan on pysäköinyt pidempi paku, joka tukkii pääsyni pois parkista? Pitäisi töihinkin päästä takaisin. Äly hoi. :tajutkaa:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hazard kirjoitti: 10 Syys 2020, 10:18 Mitä pitäisi tehdä sellaisessa tilanteessa, jossa viistossa olevaan parkkipaikkaan on pysäköinyt pidempi paku, joka tukkii pääsyni pois parkista? Pitäisi töihinkin päästä takaisin. Äly hoi. :tajutkaa:
Pääsitkö autoosi esim. pelkääjän penkin kautta?
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

TomppaJr kirjoitti: 10 Syys 2020, 10:54
Hazard kirjoitti: 10 Syys 2020, 10:18 Mitä pitäisi tehdä sellaisessa tilanteessa, jossa viistossa olevaan parkkipaikkaan on pysäköinyt pidempi paku, joka tukkii pääsyni pois parkista? Pitäisi töihinkin päästä takaisin. Äly hoi. :tajutkaa:
Pääsitkö autoosi esim. pelkääjän penkin kautta?
Se oli reunapaikka, viimeinen vasemmalla. Parkkipaikat jatkuvat vasemmalle taakse, ja ensimmäiseen paikkaan oli pysäköity pitkä paku, joka tukki poispääsyni. Laitoin hienon luonnoksen alle.

https://i.ibb.co/JBRBP0X/luonnos.jpg
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Apua, kääk! :rofl: No nyt on kyllä järjen jättiläinen ollut pakullaan liikkeellä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33061
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Terveisiä junasta! Pakko kyllä myöntää, että vähän ahdistaa, vaikka minulla on maski. Vaunu on kuuma ja aivan täynnä. VR voisi kyllä hieman rajoittaa lipunmyyntiä turvavälien mahdollistamiseksi. :roll:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pete kirjoitti: 27 Syys 2020, 17:23 VR voisi kyllä hieman rajoittaa lipunmyyntiä turvavälien mahdollistamiseksi. :roll:
VR juuri lopetti kännykkälippujen myynnin. Ehkä sillä tähdätään henkilöliikennemäärien vähentämiseen?

Nyt lippu pitää tilata sähköpostiin ja roudata junaan mukaan kapine, jolla pystyy lukemaan sähköpostia, tai osaa R-kioskilta tai lippuautomaatista, mikäli sattuu löytämään toimivan sellaisen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koetin mennä Tampereen Keskustorin tolpalla taksiin, mutta kuskit eivät antaneet minun valita haluamaani autoa :shock:. Sanoin että menen sitten bussilla. No, en mennyt, vaan kävelin korttelin päähän, ja tilasin sieltä haluamani firman auton. :niinpa:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^^Tarkoittaako kännykkälippu tässä tapauksessa verkkokaupan kautta tilattua lippua puhelimeen? Mobiilisovelluksellahan lipun saa nykyään kätevimmin, ja se näyttäisi ainakin minulla myyvän vielä lippuja.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Vastaa Viestiin