UMK21: yleiskeskustelu

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Lukittu

Suosikkisi UMK21-kappaleista

Oskr – Lie
5
2%
Teflon Brothers x Pandora – I love you
34
16%
Danny – Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua
4
2%
Laura – Play
2
1%
Aksel – Hurt
13
6%
Blind Channel – Dark side
116
54%
Ilta – Kelle mä soitan
40
19%
 
Ääniä yhteensä: 214

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Mä kuuntelin jo joskus aiemminkin tuota Benjaminin uutuutta. Ihan mitätön rämistely on. :eiei: :draamaa: Ei oo kyllä Benjamin nyt mielestäni yhtään hyvällä tiellä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33147
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Pete »

Serduchka kirjoitti: 04 Syys 2020, 21:33 Hyvällä biisillä ja livelaululla tää ILON voisi hyvinkin olla potentiaalinen kilpailija Rotterdamiin. :uujee:
Luin juuri Twitteristä, että hän on kansanedustaja Anders Adlercreutzin tytär. Hyvä biisi minusta tuo linkkaamasi. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Toivottavasti Benjamin on mukana UMK21:ssä,
mutta turha toivo kai.... :roll:
onhan UMK:lla niin huono maine (ja syystäkin)!

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2371
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Taikahuilu kirjoitti: 05 Syys 2020, 15:19 Toivottavasti Benjamin on mukana UMK21:ssä,
mutta turha toivo kai.... :roll:
onhan UMK:lla niin huono maine (ja syystäkin)!
Oiskohan se #viisuvallankumous paikka?
🇫🇮👖🥚

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Niin, onhan UMK:hon osallistumisessa se riski, että voittaa koko skaban ja joutuu vielä Suomen viisuedustajaksi. :rofl:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1062
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja manic »

kaikki kunnia Benjaminille mutta kaikista uudemman polven tulokkaista hän erottuu minulle kaikkein tuotteistetuinpana ja laskelmoiduinpana... ääni on erittäin average, biiseissä yritystä vedota johonkin massaan joka ei toimi koskaan. Benjaminin taiteilija-persoona (onhan hänellä??) hukkuu ylituotteistettuun suohon. :roll:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41966
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jos puheena on se taannoisen Tähdet, tähdet -kisan Benjamin, niin ei hän siinä ainakaan osannut laulaa livenä.
Rise, angel, shine, love!

Mister Q
Maistelija
Maistelija
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 18:25

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Mister Q »

UMK 21 käynnistyy nyt toden teolla, kun Yleen lähetetään viimeisetkin kilpailuun osallistuvat kappaleet. Onko Erika Vikmanin uralleen saama huima noste, kilpailun hyvä taso sekä koronarajoitusten biisinkirjoittajille ja artisteille tuoma ylimääräinen aika nostanut vielä entisestään osallistujien määrää? Ainakin yksi tumma pilvi taivaalla kuitenkin on. Silloin kun Euroviisujen peruuntumisesta ilmoitettiin, Aksel Kankaanrannan Looking Back oli yleensä erittäin hyvin tulevaa menestystä ennakoivilla vedonlyöntilistoilla sijalla 27. Kuinka lämmöllä muisteltaisiin edellistä UMK:ta, jos Suomi olisi pudonnut finaalista jo toista kertaa perätysten? Mitä tälle asialle sitten voisi tehdä? Pitäisikö esiraadin valita finaalin myös omaperäisiä kappaleita hieman valtavirtojen ulkopuolelta. Tietysti näissä kappaleissa pitäisi kuulla sellaisia aineksia, jotka voisivat tuottaa viisumenestystä. Samalla voisi miettiä, pitäisikö finaaliin valita vaikka kahdeksan kappaletta, jolloin erityylisten biisien mukaan ottaminen olisi helpompaa? Sama pätee myös erityylisten erilaisia polkuja finaaliin kulkeneiden artistien valintaan.

Edellisissä Euroviisuissa mediatietojen mukaan raateja kehotettiin ensimmäistä kertaa kiinnittämään erityistä huomiota esittäjien lauluääneen. Tämä ohje siivitti Pohjois-Makedonian vahvaäänisen Tamara Todevskan raativoittoon. Pitäisikö jo UMK:n esiraadin huomioida tällainen uusi ohje? Live-esiintymisen tason ennakointi ei ole studiodemojen perusteella aina helppoa, mutta aina voi yrittää.

Joka tapauksessa UMK:ssa on hyvä vire päällä ja toivotaan kovasti, että se jatkuu ja ehkä jopa voimistuu vuonna 2021.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mister Q kirjoitti: 07 Syys 2020, 18:44 Kuinka lämmöllä muisteltaisiin edellistä UMK:ta, jos Suomi olisi pudonnut finaalista jo toista kertaa perätysten?
Ei tunnu tässä konkursissa mitenkään. Kuis monta niitä semiin jäämisiä olisikaan perätysten jos ei lasketa Saara Aallon nipin napin saamaa finaalipaikkaa?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 07 Syys 2020, 19:58 Kuis monta niitä semiin jäämisiä olisikaan perätysten jos ei lasketa Saara Aallon nipin napin saamaa finaalipaikkaa?
Niitä olisi neljä (viisi, jos tämän vuoden viisut olisi pidetty ja todennäköinen karsiutuminen tullut kohdalle). Olkoonkin Saaran finaalipaikka niukka, mutta joka tapauksessa sen ansiosta meillä ei ole nyt mitään aktiivista useamman karsiutumisen putkea, vaan vain yksi semiin jääminen. Viisujen peruminen pelasti Suomen ainakin tällä erää toiselta peräkkäiseltä! :peukku: Se voi kuitenkin tulla vielä ensi vuonna.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Aksel olisi päässyt finaaliin. Olisi olisi. :joojoo:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Enemmän mä uskoin Akselin finaalipaikkaan kuin Erikan, nähdyillä lavatoteutuksilla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33147
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Pete »

Eiköhän Diandra nähdä ensi vuonna mukana kisassa. Uskon ja toivon näin. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Toivottavasti biisi vaan olisi kerrankin kunnollinen ja loistava. :draamaa: :pliis:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Oispa oululainen Art Effects lähettänyt UMK:hon jonkun vähintään yhtä herkullisen indie rock -kappaleen kuin tämä alla oleva, jonka kuulin tänään, on. :uujee:

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Pete kirjoitti: 07 Syys 2020, 21:31 Eiköhän Diandra nähdä ensi vuonna mukana kisassa. Uskon ja toivon näin. :joojoo:
Diandra kannatetaan :tapu:
(kunhan ei vaan enää sitä Zuhlkea)


Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Taikahuilu kirjoitti: 11 Syys 2020, 20:30 (kunhan ei vaan enää sitä Zuhlkea)
Eihän Zuhlkessä itsessään ollut vikaa, Perfect Villain oli aika hyvä biisi ja mimmi veti sen hyvin. Tämä viime keväinen tekele stailauksineen oli vaan vähän sellainen kalkkuna.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 707
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Diandra vois olla suomen pelastus, kannatetaan, mutta vain sillä ehdolla, että biisi on sitten tosi tosi hyvä.
Ei mitään Saara toisintoa, jossa laulaja huippua mutta biisi ja koreografia tökkii.
Ei mitään pohjamutia enää, pitää tulla kultaa ja kunniaa!

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Diandrasta puheen ollen....kumpa myös Mikael Saari olisi uudestaan mukana, tulisi kunnon revanssi....ja Arion, joka oli mun suosikki tuolloin! Omasta mielestäni 2013 umk-finaali kun on ollut kaikista kovatasoisin tähän mennessä :voitto:


Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Melloihin lähetettiin reilu 2700 biisiä. Paljonkohan UMK:hon on tullut? Milloin ne on yleensä julkistaneet tiedon?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Eivät välttämättä edes ole julkistaneet koko tietoa. :roll: Oiskohan UMK:hon tullut jotain tyypillistä väliltä 200-600 biisiä, mitä mä niitä vuosia muistelen, kun on ilmoitettu biisimäärä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33147
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ville Pusa oli julkaissut elokuussa yllättäen englanninkielisen biisin. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1948
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hercules »

Mitenköhän korona vaikuttaa osallistujiin. Tähdet Tähdet ohjelmassa on ollut yllättävän hyvä kattaus kotimaisia artisteja tänä vuonna. Artisteilla ei ole keikkoja ja medianäkyvyyttä kuin vuosi sitten, mikä voi vaikuttaa positiivisesti niiden pyrkimyksiin tulla esille eri formaateissa. Erika viitoitti hyvin tietä viime UMK:ssa. Positiivisin odotuksin :)
Nyt ne verhot kii

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Onko muuten vieläkään kerrottu paljonko lähetettiin kappaleita?
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Mulla ei ole muuta sanottavaa tänne vielä kuin että Tähdet, tähdet -ohjelmassa nyt mukana oleva Konsta Hietanen pitäisi saada mukaan tähän ja viisuedustajaksi. :kups: <3 Lisäys: Enkä ole ainoa, joka hänet sinne haluaa. Instassa tätä jo jotkut ehdotti ja hän ei ainakaan sanonut ei... :heh:
Cry him out

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Konsta olisi ainakin hyvin yleisönsä ottava ilmeikäs esiintyjä (kunhan ei vedä liian totisesti, sekin kun onnistuu)...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Konstahan on myös hyvä biisintekijä, joten voisi itse hyvin tehdä biisinsä kisaan. Tosin hänen omat biisinsä ovat melankolisempaa sorttia (niiden takia mä häneen hurahdinkin kunnolla, sama ilmiö kuin Mikael Saaren kohdalla), joten jos tuota ilmeikkyyttä ja pilke silmäkulmassa -menoa haluaa korostaa, niin ehkä joku pirteämpi biisi olisi siihen parempi. Nyt kun etenkin viimeksi voitti mies ja melankolinen biisi. Konstahan nyt pystyy vetämään uskottavasti melkein mitä vaan, joten tuskin on ongelma.
Cry him out

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Joo Konsta olisi kyllä hyvä esiintyjänä mitä olen katsonut hänen tähdet tähdet vetojaan. Ehkä Konsta olisi parin vuoden sisään hyvä edustaja omalla tyylillään kun ollaan saatu kisaan taas vaihteeksi uptempo voittaja. Tällä hetkellä en välttämättä lähtisi kilpailemaan melankolisen tyylisellä kappaleella (Totta kai jos on hyvä sellainen) mutta Duncanin voiton jälkeen en näe sellaista nyt parhaana siirtona ja uskonkin, että nyt coronan takia viisuissa voi taas iloiset popit pärjätä, kun kulunut vuosi on ollut synkkä ja ankea.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Mua on jänyt harmittamaan ihan hirveästi se, että Suomessa on niin taitava ja karismaattinen laulaja kuin Diandra, mutta jotenkin uransa ei vain ole lähtenyt sellaiseen lentoon kuin kuvittelisi. Didille ei ole tuotettu ellaista musiikkia, mikä herättäisi laajemmin huomiota ja tuntuisi artitille omalta. Vähän vaisuja olleet kaikki yritykset. Joten olisin kyllä enemmän kuin mielissäni, jos Diandra olisi mukana jollain superhyvällä biisillä.

Mikael Saaren reevanssia toki toivon aina. Itse en ollut suuri We should be through -fani, mutta on jäänyt kaivelemaan, kun ei päässyt näkemään miten On it goesin draama olisi purrut Viisuissa.
Itse toivon kyllä aina vain ja edelleen Suomen eustajaksi jotain nykyaikaista poikapoppia. Sitä ei olla tehty. Satin Circus olisi ollut loistava, mutta ottaisin ihan mielelläni esimerkiksi Robinin tai Isaac Elliotin nähtäväksi.
Abreu on myös tehnyt niin tarttuvia biisejä viime aikoina ja on esiintyessään niin vakuuttava, että ottaisin avoimin sylin vastaan tähän kisaan.

Mutta juu, toiveajattelua. :mrgreen: Ei taida meidän vähän tunnetummat artistit enää UMK:sta innostua.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Kiisa kirjoitti: 02 Loka 2020, 11:54 Satin Circus olisi ollut loistava, mutta ottaisin ihan mielelläni esimerkiksi Robinin tai Isaac Elliotin nähtäväksi.
Robinin mukanaoloa puoltaisi se, että jätkä on nyt ammatillisesti aika tyhjän päällä, kun nykyinen managerisopimus Mikko Saukkosen kanssa päättyi viime kuussa. Ja Benefitsistä oltiin enemmän innostuneita sen tyttösen takia kuin itse Robinin :draamaa:
Jospa joku olisi tehnyt Robinille biisin ihan euroviisuja varten, niin olisi ainakin jotain mitä vielä odottaa ja jännätä kun on noin nuori miehenalku kyseessä :roll:

Lukittu